Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomo¶æ
conver67
Wys³any: 2009-03-18, 22:57   lakierowanie na wysoki polysk
0
UP DOWN

Posty: 21
Prosze mi powiedziec,czy warto auto lakierowac na wysoki polysk??chcialbym uzyskac glebie koloru.Czy lakiernik powinien zastosowac przy tym 7 warst klaru i 3 bazy??Bedzie wtedy dobry efekt koncowy?
Ile lakieru na tyle warst zejdzie przy lakierowaniu mokro-mokro?
Jaki powinien byc przedzial cenowy samej robocizny??(auto kabrio)
Poprosze o fachowe rady i pomoc.dziekuje z gory
 

-BARON-
Wys³any: 2009-03-19, 09:31   
0
UP DOWN

Posty: 43
mam wrazenie ze przy 7 warstwach klaru m-m sie zgazuje i dupa bedzie
 

No-limit
Wys³any: 2009-03-19, 11:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
-BARON- napisa³/a:
mam wrazenie ze przy 7 warstwach klaru m-m sie zgazuje i dupa bedzie

na 100%.Po prostu na³o¿yæ dwie warstwy klaru z najwy¿szej po³ki np. DP 3800S.
 

baqo 
Wys³any: 2009-03-19, 11:33   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
conver67 napisa³/a:
Czy lakiernik powinien zastosowac przy tym 7 warst klaru
kto ci takich bzdur naopowiada³ :nie:
 
 

gola 
Wys³any: 2009-03-19, 12:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
baqo napisa³/a:
conver67 napisa³/a:
Czy lakiernik powinien zastosowac przy tym 7 warst klaru
kto ci takich bzdur naopowiada³ :nie:

pewien admin z nieistniejacego juz forum zapewne :mrgreen: ,zwany dalej-Naczelnym Lakiernikiem Kraju ^^ ^^
On nawet i 10 warstw nakladal :rotfl:
 

marikk 
Wys³any: 2009-03-19, 12:32   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 249
hehe lakiernik,elektronik,mechanik,informatyk
 

ZENEK
Wys³any: 2009-03-19, 19:59   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 86
Koledzy z aerografu maluja po kilkanascie razy bezbarwnym i maj± wysoki po³ysk.Na aucie tez mozna polo¿yæ lakier bezbarwny tyle razy, ale niestety wymaga to czasu i du¿ej pracy.Maluje sie przez kilka dni i ka¿de malowanie nalezy dnia nastêpnego zmatowiæ papierem 1500 lub 2000 i mo¿na na³o¿yæ nastêpna warstwê bezbarwnego czyli malowanie zajê³oby lakiernikowi co najmniej 3 dni tylko na bezbarwny.Ale najlepsze informacje uzyskasz od ludzi zajmuj±cych siê malowaniem aerografem
 

No-limit
Wys³any: 2009-03-19, 20:11   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
ZENEK napisa³/a:
Koledzy z aerografu maluja po kilkanascie razy bezbarwnym i maj± wysoki po³ysk.Na aucie tez mozna polo¿yæ lakier bezbarwny tyle razy, ale niestety wymaga to czasu i du¿ej pracy.Maluje sie przez kilka dni i ka¿de malowanie nalezy dnia nastêpnego zmatowiæ papierem 1500 lub 2000 i mo¿na na³o¿yæ nastêpna warstwê bezbarwnego czyli malowanie zajê³oby lakiernikowi co najmniej 3 dni tylko na bezbarwny.Ale najlepsze informacje uzyskasz od ludzi zajmuj±cych siê malowaniem aerografem

Ale s± to lakiery rozcieñczone i bardzo cienkie warstewki.
 

ZENEK
Wys³any: 2009-03-19, 21:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 86
Zgadza sie ,¿e jest to klar rozcieñczony i k³adzie siê go cienkimi warstwami, ale pad³o pytanie o g³êbie koloru, a je¶li mi wiadomo g³êbie koloru uzyskuje sie po wielokrotnym na³o¿eniu klaru , poniewa¿ im wiecej warstw tym odbicie ¶wiat³a daje wiekszy efekt rozszczepienia promieni i ich odbicie od koloru nadaje mu g³êbie
 

No-limit
Wys³any: 2009-03-19, 22:31   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
ZENEK napisa³/a:
Zgadza sie ,¿e jest to klar rozcieñczony i k³adzie siê go cienkimi warstwami, ale pad³o pytanie o g³êbie koloru, a je¶li mi wiadomo g³êbie koloru uzyskuje sie po wielokrotnym na³o¿eniu klaru , poniewa¿ im wiecej warstw tym odbicie ¶wiat³a daje wiekszy efekt rozszczepienia promieni i ich odbicie od koloru nadaje mu g³êbie

Tylko w przypadku wielu s±siaduj±cych warstw kolorów nak³adaj±cych siê jedna na drug± i trzeci± /faktura pod³o¿a/. W przypadku p³aszczyzny jednego koloru nic to nie daje.
 

conver67
Wys³any: 2009-03-19, 22:58   
0
UP DOWN

Posty: 21
dziekuje Wam za porady i mniej wiecej zapoznanie z tematem,pozdrawiam
 

dawid
Wys³any: 2009-03-19, 23:28   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
Zmiencie wszyscy lakier na Sikkens "Autoclear Superior LV" mozesz nawalic tego lakieru ile ci sie tylko podoba zadnego gazowania, pamietaj ze za duzo dasz i autko bedzie wygladalo jak z plastiku.

kolega ktory mowil o malowaniu i matowaniu mial racje ale to przeszlosc. Na sikkensie robi sie to tak :

- 1 warstwa 5 mni 2 warstwa, miedzysuszenie 10min w 35 stopniach jesli lakier mozna juz dotykac powtazasz cykl do osiagniecia pozadanego efektu. po zakonczeniu malowania najlepiej jest nie wlanczac suzenia uchylic dzwi komory i pozostawic na noc (Superior czym dluzej schnie ma wiekrzy polysk) na drugi dzien wysuszyc 15min w 60 stopniach ochodzic w 20 10 min i jest gotowy do manipulacji (polerowania)

Gwarantuje ci ze nie bedziesz mial zadnego gazowania

Nieraz na dachy i maski klade do 4 warstw w odstepach 5 minutowych i wszystko jest ok

A jesli juz chcesz naprawde cos specjalnego to

p-1500 na maszynke najlepiej Norton
p-2000 raczka (najlepiej klocek) 3M
p-3000 Maszynka 3M

Polerka najlepiej pastami Meguiar's
_________________
hmmm
 

gola 
Wys³any: 2009-03-20, 00:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
dawid napisa³/a:
...po zakonczeniu malowania najlepiej jest nie wlanczac suzenia uchylic dzwi komory i pozostawic na noc (Superior czym dluzej schnie ma wiekrzy polysk) na drugi dzien wysuszyc 15min w 60 stopniach ochodzic w 20 10 min i jest gotowy do manipulacji (polerowania)

Gwarantuje ci ze nie bedziesz mial zadnego gazowania


zazwyczaj lakiery gazuja podczas suszenia w wysokiej temperaturze zaraz po lakierowaniu.Skad pewnosc,ze ten lakier o ktorym piszesz nie robi tak skoro nie karzesz go wygrzewac?
 

jacklack 
Wys³any: 2009-03-20, 00:36   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 352
dawid napisa³/a:
po zakonczeniu malowania najlepiej jest nie wlanczac suzenia uchylic dzwi komory i pozostawic na noc

Chyba tylko po to ¿eby na³apa³o siê smieci na pow³okê

dawid napisa³/a:
jesli lakier mozna juz dotykac powtazasz cykl do osiagniecia pozadanego efektu

Jakiego efektu??jesli w dzisiejszych czasach efekt na³o¿enia 1,5-max 2 pe³nych warstw lakieru bezbarwnego daje efekt pozytywny i pow³okê o odpowiedniej grubo¶ci która odpowiednio uwydatnia efekt g³êbi po³ysku i koloru..

A jesli juz chcesz naprawde cos specjalnego to

p-1500 na maszynke najlepiej Norton
p-2000 raczka (najlepiej klocek) 3M
p-3000 Maszynka 3M

Polerka najlepiej pastami Meguiar's

To to ma byæ przepis na osi±gniêcie szklistej, i w ogóle pow³oki??
 
 

dawid
Wys³any: 2009-03-20, 07:36   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
Gola napisalem czemu nie wygrzewac jesli chcesz wygrzej tez nic sie nie staniejesli robicie na dupacie to rozumiem sceptyczne nastawienie

Jack jesli malujesz naprzyklad kolorem candy to robisz taka warstwe zeby sie zabezpieczyc w wypadku rys do naprawy powloki bez urzycia bazy, to samo sie np robi z cameleonami (chociaz tu np np mozna zrobic zaprawke) noi jesli malujesz jakis motyw

2 warstwy nie daja takiej glebi jak np 7 zrob sobie 2 probki jednego koloru z ruznica ilosci warstw i sprawdz

Jakich smieci no chyba ze u ciebie tak sie robi

po tylu warstwach, taka polerka zrobi szklo
_________________
hmmm
 

baqo 
Wys³any: 2009-03-20, 08:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
dawid napisa³/a:
po tylu warstwach,
po tylu warstwach nie wiem czy lakier uzyska swoj± twardo¶æ? :nie:
ZENEK napisa³/a:
.Maluje sie przez kilka dni i ka¿de malowanie
dok³adnie ,tylko aplikowanie zalecanymi warstwami z ich suszeniem i po tym kolejne i suszenie. na³o¿enie tylu warstw na raz to bêdzie lipa :blee:
 
 

dawid
Wys³any: 2009-03-20, 11:16   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
z miedzy suszeniem hehe no co ty Ciekawe ze w stanach maloja autka za kilkaset tysi i rabia te warstwy na raz. Ksiazka i charakterystyki to nie wszko panowie
_________________
hmmm
 

baqo 
Wys³any: 2009-03-20, 11:47   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
dawid napisa³/a:
no co ty Ciekawe ze w stanach maloja autka za kilkaset tysi i rabia te warstwy na raz
jestem w szoku :shock: ¿e w stanach lakieruj± na siedem warstw lakieru bezbarwnego.
dawid napisa³/a:
Ksiazka i charakterystyki to nie wszko panowie
tu nie chodzi o ksi±¿ki,tylko o walenie bezbarwnego na milimetr :!: i bez ksi±¿ki nigdy bym tak nie zrobi³,a zw³aszcza teraz gdy lakiery s± tak wysoko stê¿one i wystarcza 1,5 warstwy. w ¿adnej ksi±¿ce nie wyczyta³em ¿e po 7 warstwach lakier bêdzie miêkki, ale to mo¿na siê domy¶laæ.za grubo jest te¿ nie dobrze :idea:
 
 

gola 
Wys³any: 2009-03-20, 12:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
dawid napisa³/a:
z miedzy suszeniem hehe no co ty Ciekawe ze w stanach maloja autka za kilkaset tysi i rabia te warstwy na raz. Ksiazka i charakterystyki to nie wszko panowie

mysle ze za duzo ogladasz telewizji i Pimp My Ride ;)
Pozatym ranty miedzy blotnikiem a drzwiami np przy tylu warstwach napewno spowodowaly by u mnie efekt wymiotny.
Widzialem na pokazie samochodow tuningowych pewnego opla astreII calego w aerografie i polakierowanego ogromna iloscia bezbarwnego.Prawda,ze mial piekna glebie lakieru po polerce,ale tak jak wspomnialem wczesniej ranty blotnikow i drzwi powodowaly u mnie odruchy wymiotne :nie:
dawid napisa³/a:
...po tylu warstwach, taka polerka zrobi szklo

tylko powstaje pytanie po co nakladac tyle warstw,aby to pozniej polerowac?,Dla mnie bez sensu robota.Chyba mi nie powiesz ze po 7 warstwach bezbarwnego nie polerujac go powloka jest idealnie gladka i nie spompowana?
 

dawid
Wys³any: 2009-03-20, 14:57   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
i tym sie Gola rozniemy ja znam twmat z zycia ty z pimp my ride

Jak ktos umie malowac to rantow nie narobi

Zmiez ile ma lakik przed polerowaniem a ile po i czy jest taka wielka roznieca a poto polerowac zeby byla idealna powiezchnia i dodatkowo zabezpieczyc lakier
_________________
hmmm
 

pearlaga
Wys³any: 2009-03-20, 16:42   
0
UP DOWN


Posty: 50
podjezdza bryka
wylewaja sie pieniadze
a ty mowisz ze dajesz 1,5 warstwy i tyle
a gosc chce glebie :)


zrob mu pimpmyride
zrob mu maseraka az mu piora powypadaja

gadasz jakbys zarobic nie chcial

nierozumim :roll:
_________________

 

dawid
Wys³any: 2009-03-20, 18:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
Baqo jestes w szoku i rozumiem dla ciebie lakierowanie konczy sie na lakierowaniu naprawczym 1,5 warstwy pare kamyczow na drodze robia sie dziurki i zaczyna rdzewiec, otwoz szezej drzwi swojego garazu i zobacz co sie do okola dzieje poszez swoje choryzonty


Po siedmiu warstwach lakier bedzie miekki probowales?


A co do lakierowania w stanach to prosze sprawdz to http://matt-paint.deviant...ushing-65994595

przeczytaj subskrypcje arytsy jesli znasz angielski
_________________
hmmm
 

baqo 
Wys³any: 2009-03-20, 19:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
dawid napisa³/a:
dla ciebie lakierowanie konczy sie na lakierowaniu naprawczym
dok³adnie :tak: dalsza polemika nie ma sensu :nie:
 
 

dawid
Wys³any: 2009-03-20, 19:36   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
No tak teraz juz wiem czemu czytajac wasze odpowiedzi to to wszystko kojazy mi sie z latami 90 dla was czas sie zatrzymal:)
_________________
hmmm
 

baqo 
Wys³any: 2009-03-20, 19:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
dawid napisa³/a:
juz wiem czemu czytajac wasze odpowiedzi to to wszystko kojazy mi sie z latami 90 dla was czas sie zatrzymal:)
powiedz o co ci chodzi! my¶lisz ¿e po twoich przekonywaniach zacznê lakierowaæ na siedem razy :sciana: my¶lê ¿e pomyli³e¶ dzia³y. to nie airbush, ani inna jaka¶ sztuka. nie czepiam siê ciebie za twoje bazgro³y,owszem ³adne,ale czego siê nas ty czepiasz . ¿e nie nak³adamy po siedem warstw lakieru? nasza sztuka polega na przywróceniu auta do stanu pierwotnego,co mam ka¿demu gratis dowalaæ grubiej lakieru.ja koñczê ten temat. nigdy nie na³o¿ê siedem warstw lakieru bezbarwnego!!!! ha ha
 
 

dawid
Wys³any: 2009-03-20, 20:02   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
Baqo nie czepiam sie ale przeczytaj o co chodzilo temu co zalozyl ten post. O pomalowanie samochodu na 7 warstw ja napisalem ze smialo moze to zrobic ( Bo tak sie maloje samochody specjalne na swiecie) bez zadnych efektow ubocznych i odrazu sie posypalo ze po co?, lipa i nie da rady. Nie rozumiem dlaczego ktos kto nie zna tematu wypowiada sie w sposob wysmiewajacy i odrazu negoje jak np Gola to smieszne i dziecinne. Ja osobiscie tez nic do ciebie nie mam sam cisne samochody powypadkowe i podoba mi sie twoja robota ale mozna to robic szybciej, taniej i tak samo dobrze, ale dajecie do zrozumienia ze wiecie najlepiej a wcale tak nie jest ha ha
_________________
hmmm
 

baqo 
Wys³any: 2009-03-20, 20:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
dawid napisa³/a:
miedzysuszenie 10min w 35 stopniach jesli lakier mozna juz dotykac powtazasz cykl
dawid napisa³/a:
lipa
lipa to mówi³em jak na³o¿y tyle warstw bez przerw na suszenie. mo¿e nie 30 minut w 60 ,ale 10 w 35 te¿ zaleca³e¶ w trakcie zabiegu.
 
 

dawid
Wys³any: 2009-03-20, 20:57   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
tak po kazdych 2 warstach miedzy suszenie np na Sikkensie lakier medium na szybkim rozpuchu po tym czasie da sie go dotknac

np jest taki trik w malowaniu naprawczym kiedy przez przypadek wyjdzie jakas ryska, lub w najgorszym wypadku niedomalowanie mozna to naprawic w trakcie malowania lakier musi byc na tyle suchy zeby mozna go bylo musnac palcem i wychlodzony do max 25 stopni mozna wrocic wtedy z baza domalowac i jeszcze raz polakierowac bez zadnej krepacji
_________________
hmmm
 

zed
Wys³any: 2009-03-20, 21:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 328
dawid napisa³/a:
mozna wrocic wtedy z baza domalowac i jeszcze raz polakierowac bez zadnej krepacji

to prawda kiedys jeden lakiernik pokazal mnie takie cos
_________________
Inteligentni ludzie s± czêsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spêdzaæ czas z idiotami
 

gola 
Wys³any: 2009-03-20, 21:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
dawid napisa³/a:
...Jak ktos umie malowac to rantow nie narobi ...

Po siedmiu warstwach napewno ;) ,przestan bajki pisac bo nikt tutaj w zawodzie nie pracuje od wczoraj.
Zgodze sie ze przy aerografie ma to zastosowanie bo i polerka jest obowiazkowa,ale w lakiernictwie renowacyjnym tego nie widze.

Pokaz foto twoich prac,np calosciowki po siedmiu warstwach lakieru i foto rantow blotnikow z drzwiami (wszystko lakierowane oczywiscie w calosci,nie dzielone na raty i przed polerowaniem) :D ,a bede sklonny uwierzyc.Narazie sa to slowa rzucane na wiatr przez ciebie.

dawid napisa³/a:
np jest taki trik w malowaniu naprawczym kiedy przez przypadek wyjdzie jakas ryska, lub w najgorszym wypadku niedomalowanie mozna to naprawic w trakcie malowania lakier musi byc na tyle suchy zeby mozna go bylo musnac palcem i wychlodzony do max 25 stopni mozna wrocic wtedy z baza domalowac i jeszcze raz polakierowac bez zadnej krepacji

stare jak lakierownie renowacyjne.Ja ten sposob z przyschnietym lakierem uzywam rowniez do zagladzania wtracen po pierwszej warstwie ,jezeli takowe sa ;)
dawid napisa³/a:
... mozna to robic szybciej, taniej i tak samo dobrze, ale dajecie do zrozumienia ze wiecie najlepiej a wcale tak nie jest ha ha

twoje innowacyjne sposoby znam doskonale wiec nie mysl ze jestes kozak i potrafisz wiecej niz inni :D
Pozatym jak wyobrazasz sobie zrobienie czegos taniej nakladajac 7 warstw lakieru?
Na samym lakierze jestes w plecy.
 

dawid
Wys³any: 2009-03-20, 21:50   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
Tak ty wiesz lepiej :) sprawdz ten link http://matt-paint.deviant...ushing-65994595 przeczytaj kometaz artysty jesli znasz angielski, na bank nie matoje po kazdych 2 warstwach ha he po drugie bede w przyslosci cos robil na 7 warstw to ci zapodam foto, nie moja wina ze nie potrafisz malowac chodzac kiedy robisz calosciowki z zewnatrz i ci ranty wychodza , i jesli tak likwidujesz wtracenia na to na srebrnym to niezle musi wygladac he kto mowi o malowaniu na tyle warstw ze taniej? tak znasz moje sposoby ze twierdzisz ze zrobienie zdezaka w 30 min to cos nieprawdopodobnego:) na eurotaxie bys poplynol ze hoho
_________________
hmmm
 

gola 
Wys³any: 2009-03-20, 22:02   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
dawid napisa³/a:
...na eurotaxie bys poplynol ze hoho


tak,tak a myslisz ze na czym warsztat w ktorym pracuje robi,co?
Pozatym chyba nie chcesz mi wmowic,ze eurotax daje 30 minut na polakierowanie zderzaka?
nowego,zgodze sie ale nie lakierowanego wczesniej,ktory trzeba szlifowac.
dawid napisa³/a:
...nie moja wina ze nie potrafisz malowac chodzac kiedy robisz calosciowki z zewnatrz i ci ranty wychodza...

He he,wlasnie z tego sie ze mnie smiali na poczatku jak zaczalem pracowac w mojej obecnej pracy,ze kilometry naeabiam lakierujac
Mnie kolego ranty nie wychodza,ale nie lakieruje nigdy na wiecej jak max 3 pelne warstwy.
Poza tym o srebrnym kolorze to ty napisales nie ja :mrgreen: ,Tak samo na srebrnym nie wykonasz sztuki z przyschnietym lakierem i rysa.
I dalej twierdze ze nie polakierujesz zderzaka uzywanego w 30 minut,nie przekonales mnie ;P
i nie rozumiem po co mi ten link wpinasz,airbrush mnie nie interesuje.Nie zauwazyles ze sie tam nie wypowiadam?Nie znam sie na tym.
 

dawid
Wys³any: 2009-03-20, 22:15   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
Z rysa na bazie od za niskiej gradacji papieru nie przerysowaniem srubokretem. Link mial ci uswiadomic ze mozna i na 10 warst pomalowac ale przeciez ty twierdzisz ze sie nie da . A stary i nowy zdezak roznia sie dla mnie tylko tym ze stary ma pare odpryskow i rysek i spokojnie mozna go zrobic w 30 min. Widze ze dalej w Polsce tania robocizna jak szlifujecie na mokro i wyrabiacie sie w czasach eurotaxu
_________________
hmmm
 

gola 
Wys³any: 2009-03-20, 22:23   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
dawid napisa³/a:
Widze ze dalej w Polsce tania robocizna jak szlifujecie na mokro i wyrabiacie sie w czasach eurotaxu

nie wiem,bo od 9 lat w polsce nie pracowalem ;P ,ale pewnie tak jest skoro tak twierdzisz,widocznie znasz to z czasow przed wyjazdem ^^ ^^ ^^

dawid napisa³/a:
Link mial ci uswiadomic ze mozna i na 10 warst pomalowac ale przeciez ty twierdzisz ze sie nie da ...

jak bys czytal co ktos pisze to bys i wiedzial.Pisalem ze owszem w aerografie ma zastosowanie nakladanie wielu warstw lakieru bezbarwnego,ale w naprawach tego nie widze z prostego powodu-oplacalnosc.
Wytlumacz mi po co mam nakladac tyle warstw lakieru na samochod naprawiany,skoro taki efekt jak na zdjeciu pod spodem uzyskalem dzisiaj po 2 pelnych?

Photo101.jpg
Plik ¶ci±gniêto 517 raz(y) 378.04 KB

Photo100.jpg
Plik ¶ci±gniêto 291 raz(y) 355.74 KB

Photo096.jpg
Plik ¶ci±gniêto 510 raz(y) 339.06 KB

Photo098.jpg
Plik ¶ci±gniêto 412 raz(y) 345.45 KB

  
 

dawid
Wys³any: 2009-03-20, 22:32   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
od kad pamientam to material drozszy od pracownika

a gdzie robisz?

Ja nie kaze nikomu malowac tylu warstw gosc przyjezdza chce 7 warstwa ja robie 7 warstw i za tyle tez kasoje nie ma problemu

Na zdjeciach poprawne wykonanie moge ci codziennie takie foty wstawiac dla mnie nie ma roznicy miedzy 1,5 a 10 w wygladzie roznica jest w zabespieczeniu tego co jest po np kolory specjalne
_________________
hmmm
 

gola 
Wys³any: 2009-03-20, 22:43   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
dawid napisa³/a:
...moge ci codziennie takie foty wstawiac ...

Ja tobie rowniez ;) ,nie leze w pracy,nie szlifuje na mokro,nie zatrzymalem sie w latach 90-tych i pracuje na eurotaxie kolego,jezeli cie to uszczesliwi.
Nie mysl sobie ze kazdy kto robi dokladnie i wiecej czasu poswieca na przygotowanie jest frajerem,bo mozna to zrobic szybciej i taniej.Owszem ale i pospiech ma skutki uboczne,ktore wychodza nie od razu a po jakims czasie.
dawid napisa³/a:
...dla mnie nie ma roznicy miedzy 1,5 a 10 w wygladzie...

Chyba mi nie powiesz,ze uzyskasz glebie lakieru po 10 warstwach bez polerowania?
Taka glebie aby lakier nie byl w ogole spompowany.
 

dawid
Wys³any: 2009-03-20, 22:52   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
powiem tak dla mnie najwazniejsze jest zabezpieczenie przed antykorozja, np nie zalezy mi na zrobieniu 100% na zdezaku ze starego auta jesli sa materjaly dobre jakosciowo to po p500 nie powinno sie nic dziac siadanie i inne cuda . Nie powiedzialem na nikogo ze jest frajerem ani nawet tak nie mysle tylko powiedzialem ze malowac mozna szybciej z tak samo dobrym efektem koncowym i nie wiem jak ty ale mysle ze nadmierne scieranie sie szkodzi interesom

jesli chodzi o te warstwy nie wiem czy robiles na sikkensie ale jesli bedziesz malowal takimi warstwami jak na ty na djeciac z miedzy suszeniem nie bedziesz mial tego co mowisz to powstaje kiedy walisz jedna za druga w odstepach 5 min.

czy jesli po patowaniu starego elemetu pomalujesz go jeszcze raz wplynie to bardzo na powloke koncowa
_________________
hmmm
 

gola 
Wys³any: 2009-03-20, 23:32   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
dawid napisa³/a:
jesli chodzi o te warstwy nie wiem czy robiles na sikkensie ale jesli bedziesz malowal takimi warstwami jak na ty na djeciac z miedzy suszeniem nie bedziesz mial tego co mowisz to powstaje kiedy walisz jedna za druga w odstepach 5 min.

no to akurat wydaje mi sie oczywiste,ze skro wali sie kilka warstw bezbarwnego to i czasy odparowan musza byc wieksze ;)

dawid napisa³/a:
...czy jesli po patowaniu starego elemetu pomalujesz go jeszcze raz wplynie to bardzo na powloke koncowa

oczywiscie ze wplanie,ale ty mowisz o nakladaniu 10 warstw bezbarwnego bez matowania powierzchni,zachowujac jedynie miedzysudzenie,a to nie to samo co wyschnieta w pelni i zmatowiona powloka.
 

dawid
Wys³any: 2009-03-21, 13:13   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
jesli po miedzyszuszeniu lakier mazna dotkna to jest to podobna sytuacja do wyschnietego i przepatowanego elemetu. Masz roznice w koncowym efekcie lakieru miedzy elemetem patowanym a matowanym to jak to wychodzi kiedy robisz wpylke rozlozenie lakieru sie rozni?

Twoje domniemania wobec nakladania wielu warst kazy mi wnioskowac ze pracujesz na gestych (ciezkich) lakierach
_________________
hmmm
 

No-limit
Wys³any: 2009-03-21, 13:23   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
dawid napisa³/a:
jesli po miedzyszuszeniu lakier mazna dotkna to jest to podobna sytuacja do wyschnietego i przepatowanego elemetu. Masz roznice w koncowym efekcie lakieru miedzy elemetem patowanym a matowanym to jak to wychodzi kiedy robisz wpylke rozlozenie lakieru sie rozni?

Twoje domniemania wobec nakladania wielu warst kazy mi wnioskowac ze pracujesz na gestych (ciezkich) lakierach

Co to jest "patowanie".Pierwszy raz zetkn±³em siê z tym okre¶leniem .Matowanie past± :?:
 

gola 
Wys³any: 2009-03-21, 15:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
No-limit napisa³/a:
Co to jest "patowanie".Pierwszy raz zetkn±³em siê z tym okre¶leniem .Matowanie past± :?:

dokladnie ;)
 

gola 
Wys³any: 2009-03-21, 15:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
dawid napisa³/a:
...Twoje domniemania wobec nakladania wielu warst kazy mi wnioskowac ze pracujesz na gestych (ciezkich) lakierach

nie,poprostu nie mam takiej potrzeby aby nakladac 10 warstw lakieru,juz ci o tym pisalem.Mnie w zupelnosci zadowalaja 2 warstwy i brak polerki.Po kiego grzyba mam tam walic jeszcze 8 warstw?
Ty jezeli robisz aero,to widocznie musisz taka lakierowac,nie wiem nie znam sie,ale ja nie musze i nie mam nawet takiego zamiaru nakladac 10 warstw.Dla mnie to zbedna,niepotrzebna praca,bo do tego dochodzi jeszcze polerka.
Pozatym piszesz o miedzysuszeniu warstw,wiec nie mozesz powiedziec o lakierowaniu bezbarwnym w jednym cyklu na 10 warstw.Jak poprzednia warstwa lakieru jest juz sucha w dotyku to wiadomo ze nie bedzie tak pompowac jak nalozenie 10 warstw na jednym lakierowaniu.
To jest to samo jak polakierujesz jednego dnia i kolor ci nie wchodzi wiec na drugi dzien(do 24 godzin) bez matowania przelakierowujesz od nowa.
Pozy tym ja sie wycofuje z tego tematu bo
1.dla mnie 10 warstw bezbarwnego jest zbedne
2.ma zastosowanie w nielicznych przypadkach z tego co pisales
3. i tak twierdze ze to kicha,bo ten lakier schnie pozniej miesiacami pod spodem

dawid napisa³/a:
...powiem tak dla mnie najwazniejsze jest zabezpieczenie przed antykorozja

z tego co pamietam to ty zalecales wszystkim nakladanie szpachli na gola blache,a jezeli jest tak nadal jak pisales kiedys,to rzeczywiscie jest to zabezpieczenie przed antykorozja
chodzilo ci chyba o zabezpieczenie przed korozja ;)
 

dawid
Wys³any: 2009-03-21, 16:28   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
Pat- jak bylem uczniem dawno dawno temu tak wszyscy lakiernicy mowili na scierniwo typu scoth bright i tak mowie do dzisiaj pat, patowanie:)

Tak tak korozja przejezyczenie masz mnie:), niestety od lat nie szpachloje bo tu gdzie pracoje robia to blachaze i tez tutaj nie mozan rozpylac farb poza obszarem przeznaczonym do tego typu prac, po drugie jest to zbedene kiedy Sikkens daje 3 lata gwarancji na elemety naprawiane ( szpachlowane na blache ) i 5 lat na nowe a z doswiadczenia wiem ze taka naprawa (na blache) moze wytrzyma duzo duzo wiecej

I tak skonczmy ten gruby temat:)
_________________
hmmm
 

gola 
Wys³any: 2009-03-21, 17:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 855
dawid napisa³/a:
Pat- jak bylem uczniem dawno dawno temu tak wszyscy lakiernicy mowili na scierniwo typu scoth bright i tak mowie do dzisiaj pat, patowanie:)

chyba nie az tak strasznie dawno,dawno ;) ,masz dopiero 28 lat i uwazasz ze jestes stary? :>
 

dawid
Wys³any: 2009-03-21, 19:16   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
Heh moj ojcie zawsze mowil zebym ubieral maske bo -" lakiernikowi bez maski lata sie liczy razy trzy" a ja z 6 lat nie znalem slowa maska:) poznalem okolo 5 lat temu jak zaczely sie lekkie klopoty ze zdrowiem:)
_________________
hmmm
 

No-limit
Wys³any: 2009-03-23, 16:22   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
Do @gola i@dawida:dorabiam ch³opakowi,który naprawia gitary elektryczne lakiery,przewa¿nie w bazie.Na gitarach jest co najmniej 5 warstw lakieru bezb. lub solid.Na ile siê orientujê s± to lakiery na bazie ¿ywic poliestrowych i epoxydowych fabrycznie utwardzane promieniami UV.
 

dawid
Wys³any: 2009-03-23, 18:26   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
mialem pokaz sikensa z zastosowaniem lakierow i lamp uv na autkach lakier schnie w 6 min fajne tylko za duzo zeczy trzeba ubierac do naswietlania i do tego niedojsc ze farby to jeszcze promieniowanie syfff...
_________________
hmmm
 

No-limit
Wys³any: 2009-03-23, 18:44   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
dawid napisa³/a:
mialem pokaz sikensa z zastosowaniem lakierow i lamp uv na autkach lakier schnie w 6 min fajne tylko za duzo zeczy trzeba ubierac do naswietlania i do tego niedojsc ze farby to jeszcze promieniowanie syfff...

Jako¶ udaje nam siê to obej¶æ.Ja przygotowujê lakiery bazowe lub solid/kolor/+klar barwiony/efekt "candy"/,a Jego broszka po³o¿enie 2-3 warstw bezb. poliesrtowego lub bezb.epoxydowego.Jak dotychczas nie by³o zgrzytów/ok 10-ciu gitar/najwy¿sza pó³ka/.Dorabiane do orygina³u/renowacja/.
 

dawid
Wys³any: 2009-03-23, 20:50   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
Czym barwicie klar "candy" pigmetami czy koncentartem?
_________________
hmmm
 

No-limit
Wys³any: 2009-03-24, 14:46   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
dawid napisa³/a:
Czym barwicie klar "candy" pigmetami czy koncentartem?

koncentratem.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group