Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Hubabuba
Wys³any: 2009-03-22, 13:49   Odrestaurowanie felg aluminiowych
0
UP DOWN

Posty: 5
Witam.

Jestem w posiadaniu aluminiowych felg. Owe felgi by³y bardzo zajechane przez poprzedniego w³a¶ciciela, który notorycznie naje¿dza³ na krawê¿niki. Postanowi³em zatem je odrestaurowaæ. ¦ci±gna³em lakier (scansolem) do czego¶ bia³ego. Zapewne to podk³ad, który nawet scansolem nie schodzi na dobrze. Zdecydowa³em wiêc, ¿e pozostawiê podk³ad. Miejscami jest go³e aluminium i owy podk³ad. Skoro jest tak mocny, to po co go ¶ci±gaæ. Po ¶ci±gniêciu wszystkich warstw lakieru. Przejecha³em wszystkie felgi (podk³ad + go³e aluminium) czerwonym papierem 80.

Pytanie mam co teraz z tym zrobiæ ?

1. Jakich dalej u¿ywaæ papierów, ¿eby pó¼niej nanie¶æ podk³ad ? Czy to bia³e na felgach, mo¿e pozostaæ ?

2. Miejscami s± nie du¿e dziurki oraz nierówno¶ci. Czy takie nie du¿e 2 - 4 mm, mo¿na szpachlowaæ ? Je¶li tak to czym najlepiej ?

3. Mam zamiar malowaæ felgi spreyem (wiem, ¿e to nie najlepszy pomys³) ale mo¿e wytrzyma chocia¿ rok, nie u¿ytkuj±c ich zim± ? By³em w lakierniczym i go¶æ poleca³ mi zestaw 3 czê¶ciowy MOTIP (podk³ad+baza+klar). Da radê ?

4. Prosi³bym o jakie¶ wskazówki dotycz±ce dalszych etapów prac, poniewa¿ jestem zielony w temacie i stoje w miejscu.

Z góry bardzo dziêkuje za pomoc. Odwdziêczê siê smacznymi piernikami z Torunia oraz ciê¿arówk± dobrego piwa.

Pozdrawiam

Poni¿ej zamieszczam zdjêcia omawianych felg.







 

adam12
Wys³any: 2009-03-22, 15:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 94
z tego co mi wiadomo to na go³e alu daje sie podk³ad reaktywny dopiero potem akrylowy i baza plus klar. najlepiej by by³o zrobiæ to tak. ma³e uszczerbki na rantach zjed¼ papierem 400 na mokro. pry¶nij felgi reaktywnym na to podk³ad akrylowy. potem papier 400 600 1000 i lakier bazowy a na to bezbarwny. je¶li zrobisz w ten sposób felgi bed± jak nowe. podk³adem wype³nisz wszystkie ubytki a po tysi±cu nie bêdziesz mia³ widocznych rysek po grubszych papierach.
Je¶li chcesz sprejowaæ to ¿eby ³adnie wygl±da³o musisz zjechaæ je na mokro chocia¿ 600 bo podk³ad w spreju nie wype³ni ci rys po 80. lepiej dobrze przygotowaæ i potem cienko prysn±æ ni¿ sie wkurzaæ. co do spreyów to kieruj sie cen± chocia¿ na moje to sprey na felgi ........ b³oto woda kamienie ..... warto???
 

gola 
Wys³any: 2009-03-22, 16:30   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 854
adam12 napisa³/a:
z tego co mi wiadomo to na go³e alu daje sie podk³ad reaktywny dopiero potem akrylowy i baza plus klar...?

:shock: :shock: :shock:
a niby po co ten reaktywny?Aby aluminium nie zardzewialo?
Podklad epoxydowy (celem zlapania przyczepnosci do aluminium),nastepnie tak jak kolega pisal wyzej.
Na temat lakierowania sprayem sie nie wypowiem :x:
 

gizbern 
Wys³any: 2009-03-22, 19:43   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 99
Sk±d: Czêstochowa-Poland
Kolega chyba mia³ na mysli taki podk³ad: http://www.allegro.pl/ite..._1_16l_kpl.html
albo taki: http://www.allegro.pl/ite...ak.html#gallery
 
 

adam12
Wys³any: 2009-03-22, 21:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 94
dok³adnie. reaktywny - epoxydowy niewa¿ne byle przyczepno¶æ by³a. nie potrzebnie rwa³e¶ podk³ad do zera. mog³e¶ zmatowaæ na to wype³niacz i pó³ roboty do przodu
 

Hubabuba
Wys³any: 2009-03-22, 21:48   
0
UP DOWN

Posty: 5
Niestety ju¿ za pó¼no.

A tak po za tym, ca³a góra felg jak i ranty nie mia³y tego bia³ego podk³adu. Podk³ad jest tylko na bocznych ¶ciankach oraz tam gdzie nazwa producenta felg i numery seryjne.

Niestety nie posiadam sprzêtu lakierniczego, a naprawdê chcê zrobiæ to tanim kosztem, bo felgi fajne, ale ³adowaæ w nie (400 z³ + napawanie) mija siê z celem. Dlatego wolê zrobiæ to samemu, a widzia³em felgi malowane spreyem (2 sk³adnikowym) oraz inny komplet malowany MOTIP-em i wygl±da³o zacnie. Powiem tak. chcê aby wygl±da³y lepiej ni¿ wcze¶niej - a by³y kompletnie zajechane w trupa. Trochê mi zesz³o przygotowanie ich do takiego stanu jak powy¿ej, pilnik wchodzi w felgi jak w mas³o.

Rozumiem, ¿e w tym wypadku nie napawaæ takich nierówo¶ci i wg³ebiêñ jak na powy¿szych zdjêciach ? Wystarczy podk³ad, który to wype³ni ? Czy te podk³ady z linków powy¿ej mo¿na nanie¶æ czym¶ po za pistoletem ?

W nadchodz±cym tygodniu udam siê do mieszalni lakierów i dowiem siê o nabijanie bezbarwnego z utwardzaczem w sprey. Wiem, ¿e to druciarstwo, ale napewno bêdzie lepiej ni¿ by³o, a jak wspomnia³em, nie dysponuje osprzêtem lakierniczym ani kwot± aby becalowaæ lakiernikowi.
 

adam12
Wys³any: 2009-03-23, 18:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 94
to chocia¿ podszpachluj du¿e ubytki ale na rantach lepiej zjed¼ je do zera papierem na mokro bo jak poszpachlujesz to szasem przy zak³adaniu opon mo¿e byæ a³a. nie znam sie na spreyach bo mnie od samego pocz±tku podnieca³ kompresor :D
 

Hubabuba
Wys³any: 2009-04-12, 11:28   
0
UP DOWN

Posty: 5
Felgi ju¿ napawane, zeszlifowane, malutkie dziurki zaszpachlowane szpachlówk± novol z py³kami aluminium. Ca³e felgi przelecia³em p360 na wode. Odt³uszczone przygotowane pod podk³ad. Z puszek nie zrezygnowa³em.

Zaczynam k³a¶æ podk³ad. 1 warstwa, ile czekaæ ¿eby po³o¿yæ 2 warstwe podk³adu ?

Po 2 warstwie - dzieñ czekam, szlifuje papierami i maluje baz±. 3 warstwy bazy, miêdzy warstwami odstêp 15 minut wystarczy ?

Po ostatniej warstwie bazy czekam 1 godzine i k³adê klar ? 1 warstwa - ile czekaæ nim po³o¿ê kolejn± warstwê klaru ?
 

gizbern 
Wys³any: 2009-04-12, 11:36   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 99
Sk±d: Czêstochowa-Poland
Co do drugiej warstwy podk³adu to wszystko zale¿y od jego producenta i temperatury suszenia,czas schniêcia pierwszej warstwy powinien pisaæ na opakowaniu.
Czas 1h po której k³adziesz klar stanowczo za d³ugi,wystarczy 15min a nawat mniej.
_________________

 
 

dawid
Wys³any: 2009-04-12, 12:11   
0
UP DOWN


Pomóg³: 6 razy
Posty: 577
Reaktywny to nietylko antykorozja to tez poleprzenie przyczepnosci na alu leprze podobno niz epoxydy
_________________
hmmm
 

pitterek 
Wys³any: 2009-04-12, 17:52   
0
UP DOWN


Pomóg³: 3 razy
Posty: 306
Cytat:
Zaczynam k³a¶æ podk³ad. 1 warstwa, ile czekaæ ¿eby po³o¿yæ 2 warstwe podk³adu ?


nie ¿a³uj podk³adu. jesli chcesz szlifowac 400-->600-->1000 to po³ó¿ 3 pe³ne warstwy podk³adu bo inaczej wszystko poprzecierasz i bedziesz mia³ problemy z na³ozeniem lakieru bazowego.
jak po³o¿ysz tylko 2 warstwy do oszlifuj dok³adnie 800 i tak zostaw, noi uwa¿aj na przetarcia
_________________
Pit
 

pitterek 
Wys³any: 2009-04-12, 17:53   
0
UP DOWN


Pomóg³: 3 razy
Posty: 306
o widzê ¿e odgrza³em temat, felgi pewnie juz dawno pomalowane...
_________________
Pit
 

Hubabuba
Wys³any: 2009-04-12, 18:35   
0
UP DOWN

Posty: 5
Podk³adu nie szczêdzi³em, posz³o na jedn± felgê 200 ml. Pokry³o bardzo dobrze, momentami a¿ zaczê³o siê zlewaæ, czyli za du¿o, ale i tak jest dobrze. Tak czu³em, ¿e 200 ml, nie wystarczy na 4 felgi = 17 calowe. Choæ sprzedawca tak mówi³, we wtorek pêdze do sklepu po kolejne puszki podk³adu.
 

Prezes
Wys³any: 2009-04-20, 17:30   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 72
Chyba siê nie ³udzisz, ¿e w 400-ml sprayu jest 400 ml zawarto¶ci :>
Swoj± drog±, hardcorowiec z Ciebie, ¿e 2-sk³adnikowe warstwy chcesz nabijaæ w spray. U mnie to by siê z¿elowa³o, nim przyst±pi³bym do malowania ^^
Rozumiem, ¿e nie wsyzscy mog± sobie pozwoliæ na zlecenie takich robót profesjonali¶cie. Moim zdaniem jednak, pistolet i sprê¿arka to podstawa i naprawdê warto w te urz±dzenia zainwestowaæ. Sprayem nigdy dobrze nie wyjdzie. Wiem z do¶wiadczenia. Bêdziesz poprawiaæ w nieskoñczono¶æ, koszty i tak urosn±, a zadowolenia z efektu nie u¶wiadczysz.

Skoro ju¿ mowa o felgach aluminiowych... Co my¶licie o polerowaniu? W marcowym "Automobili¶cie" jest wzmianka o polerowanych felgach. Efekt ciekawy, tylko jak go osi±gn±æ, i to najlepiej - jak go TRWALE osi±gn±æ? Macie na to jaki¶ sposób? Bezbarwny nie bêdzie mieæ dobrej przyczepno¶ci do aluminium, a je¶li nawet, no to za jaki¶ czas i tak odlezie nam p³atami. Co robiæ? Chromowaæ? Chyba na niew³a¶ciwym forum tê kwestiê poruszam. :)
 

No-limit
Wys³any: 2009-04-20, 19:14   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
Prezes napisa³/a:
Chyba siê nie ³udzisz, ¿e w 400-ml sprayu jest 400 ml zawarto¶ci :>
Swoj± drog±, hardcorowiec z Ciebie, ¿e 2-sk³adnikowe warstwy chcesz nabijaæ w spray. U mnie to by siê z¿elowa³o, nim przyst±pi³bym do malowania ^^
Rozumiem, ¿e nie wsyzscy mog± sobie pozwoliæ na zlecenie takich robót profesjonali¶cie. Moim zdaniem jednak, pistolet i sprê¿arka to podstawa i naprawdê warto w te urz±dzenia zainwestowaæ. Sprayem nigdy dobrze nie wyjdzie. Wiem z do¶wiadczenia. Bêdziesz poprawiaæ w nieskoñczono¶æ, koszty i tak urosn±, a zadowolenia z efektu nie u¶wiadczysz.

Skoro ju¿ mowa o felgach aluminiowych... Co my¶licie o polerowaniu? W marcowym "Automobili¶cie" jest wzmianka o polerowanych felgach. Efekt ciekawy, tylko jak go osi±gn±æ, i to najlepiej - jak go TRWALE osi±gn±æ? Macie na to jaki¶ sposób? Bezbarwny nie bêdzie mieæ dobrej przyczepno¶ci do aluminium, a je¶li nawet, no to za jaki¶ czas i tak odlezie nam p³atami. Co robiæ? Chromowaæ? Chyba na niew³a¶ciwym forum tê kwestiê poruszam. :)

Nie ma sposobu.tylko mleczko np.:Autosol co 2 tygodnie.
 

skwaros 
Wys³any: 2009-04-21, 10:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 51
Sk±d: zpm
Sprayem mo¿na piêknie polakierowaæ, oto efekt:





A co do polerki to tylko i wy³±cznie od czasu do czasu pasta polerska Autosol.
 
 

Prezes
Wys³any: 2009-04-22, 06:57   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 72
Moje gratulacje! :spoko:
Ja w tej chwili to sprayu u¿y³bym jedynie do malowania i lakierowania najwy¿ej jakich¶ listew. Nawet sprayowy bezbarwny nie rozlewa siê tak ³adnie jak pistoletowy z utwardzaczem.
 

shalashaska 
Wys³any: 2009-04-26, 10:33   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
Mam pytanko:
-czy na podklad epoxydowy mozna klasc od razu akryl?
-czy podkladem epoxydowym zakryje odpryski na masce odpryski?
 

gola 
Wys³any: 2009-04-26, 13:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 854
shalashaska napisa³/a:
Mam pytanko:
-czy na podklad epoxydowy mozna klasc od razu akryl?
-czy podkladem epoxydowym zakryje odpryski na masce odpryski?


-mozesz po godzinie przykryc podkladem akrylowym
-odpryski na masce powinny byc rozszlifowane a nie zakrywane podkladem.
 

shalashaska 
Wys³any: 2009-04-27, 19:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
Z tym rozszlifowaniem moze byc troche ciezko, mam w podobnej sytuacji zderzak i marnie to widze.A gdzies tutaj na forum czytalem ze mozna jakos to przykryc podkladem.
 

kalbi 
Wys³any: 2009-04-27, 19:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
shalashaska napisa³/a:
Z tym rozszlifowaniem moze byc troche ciezko, mam w podobnej sytuacji zderzak i marnie to widze.A gdzies tutaj na forum czytalem ze mozna jakos to przykryc podkladem.
mo¿na ale za jaki¶ nied³ugi czas ci to si±dzie i bêd± widoczne te odpryski pod lakierem. Odprysków siê nie szpachluje i nie zalewa podk³adem. Nale¿y je rozszlifowaæ!
_________________

 
 

shalashaska 
Wys³any: 2009-04-28, 04:11   
0
UP DOWN


Pomóg³: 1 raz
Posty: 190
Sk±d: Kraków
Mo¿na je rozszlifowaæ szlifierk± rotacyjn±?
 

banshee 
Wys³any: 2009-04-28, 09:51   
0
UP DOWN
staram siê jak mogê

Pomóg³: 2 razy
Posty: 71
Sk±d: Bydgoszcz
Prezes napisa³/a:
...Skoro ju¿ mowa o felgach aluminiowych... Co my¶licie o polerowaniu? W marcowym "Automobili¶cie" jest wzmianka o polerowanych felgach. Efekt ciekawy, tylko jak go osi±gn±æ, i to najlepiej - jak go TRWALE osi±gn±æ? Macie na to jaki¶ sposób? Bezbarwny nie bêdzie mieæ dobrej przyczepno¶ci do aluminium, a je¶li nawet, no to za jaki¶ czas i tak odlezie nam p³atami. Co robiæ? Chromowaæ? Chyba na niew³a¶ciwym forum tê kwestiê poruszam. :)


Roboty tyle samo co ze starym b³otnikiem na którym le¿y szpachel :D

1. Usuwasz stary lakier
2. Nastêpnie szlifujesz papierami zaczynaj±c od 240 przez 320 i 400 pó¼niej przerzucasz siê na wodny 600 dalej 800, 1200.
Pamiêtaj, ¿e drobniejszy bierzesz zawsze po to, aby usun±æ rysy po poprzednim.
Na koniec mo¿na polecieæ 1500 lub 2000 - zrobi siê ³adne mleko z twojego aluska.

Najwa¿niejsze jest, aby usun±æ wszystkie widoczne rysy, je¿eli takie zostan± to polerowanie bêdzie trwa³o d³ugo, a efekt bêdzie taki, jakby¶ na tarty szpachel 240 po³o¿y³ bezbarwny (widaæ wszystkie rysy po papierze)

Na tym koniec z ciê¿k± robot±.

3. Bierzesz filc na k±tówkê lub wiertarkê, pastê do polerowania aluminium (do wyboru 3 gradacje - osobi¶cie u¿ywam po papierze wodnym 1200 wykañczaj±cej na wysoki po³ysk) i jazda!!!

Ju¿ po sekundowym przy³o¿eniu kr±¿ka filcowego z past± do elementu ten zaczyna siê ¶wieciæ.

Wa¿ne, aby¶ nie narobi³ smug, ale praktyka czyni mistrza... :D

Zabezpieczyæ klarem nie radzê. Polerowany alus spokojnie wytrzyma jeden sezon po czym delikatnie straci odbicie lustrzane. Czym czê¶ciej bêdziesz my³ go wod± nie wycieraj±c do sucha tym szybciej zrobi siê szary.
Je¿eli bêdziesz dba³ to raz na 3-4 m-ce przetrzesz szmatk± i past± tempo.

Poni¿ej link to moich niektórych prac

http://forum.fireblade.pl...t1697.htm#14511
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group