Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Antyrust
Wys³any: 2009-04-11, 09:40   S³upek na drzwiach, usuniêcie korozji i malowanie
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam wszystkich. Chcia³bym prosiæ o kilka wskazówek dotycz±cych tematu. Na pocz±tek proszê spojrzeæ na:
zdjêcie
Jak widaæ na cieñkim s³upku dziel±cym opuszczan± czê¶æ szyby od mniejszej nieruchomej znajduje siê brzydki nalot. Chcia³bym siê tego pozbyæ tyle tylko ¿e nigdy w co¶ takiego siê nie bawi³em. S³ysza³em ¿e po zeszlifowaniu (pytanie czy wystarczy papier ¶cierny) nalotu no i chyba ogólnie ca³ego s³upka, trzeba pomalowaæ ca³o¶æ podk³adem antykorozyjnym i zmatowiæ a na koñcu pomalowaæ lakierem akrylowym w aerozolu. Moje w±tpliwo¶ci dotycz±:
- wspomnianego "matowienia" , co oznacza ¿e robi siê to "na mokro" papierem ¶ciernym i czy ten papier musi byc o okreslonej granulacji?
- malowanie koñcowe tzn chodzi o to ¿e w tej chwili ten s³upek jest czym¶ pomalowany (fabrycznie). Po wyczyszczeniu i na³o¿eniu podk³adu bêdê musia³ dobraæ jaki¶ kolor lakieru do koñcowego malowania i tu pojawia siê pytanie jak to zrobiæ? Czy w ogóle wystarczy lakier w aerozolu?
By³bym równie¿ wdziêczny za ewentualne wskazanie konkretnych produktów jesli chodzi o te podk³ady czy lakiery.Co powiecie o czym¶ takim jak wyroby Motip?
 

No-limit
Wys³any: 2009-04-11, 10:08   Re: S³upek na drzwiach, usuniêcie korozji i malowanie
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
Antyrust napisa³/a:
Witam wszystkich. Chcia³bym prosiæ o kilka wskazówek dotycz±cych tematu. Na pocz±tek proszê spojrzeæ na:
zdjêcie
Jak widaæ na cieñkim s³upku dziel±cym opuszczan± czê¶æ szyby od mniejszej nieruchomej znajduje siê brzydki nalot. Chcia³bym siê tego pozbyæ tyle tylko ¿e nigdy w co¶ takiego siê nie bawi³em. S³ysza³em ¿e po zeszlifowaniu (pytanie czy wystarczy papier ¶cierny) nalotu no i chyba ogólnie ca³ego s³upka, trzeba pomalowaæ ca³o¶æ podk³adem antykorozyjnym i zmatowiæ a na koñcu pomalowaæ lakierem akrylowym w aerozolu. Moje w±tpliwo¶ci dotycz±:
- wspomnianego "matowienia" , co oznacza ¿e robi siê to "na mokro" papierem ¶ciernym i czy ten papier musi byc o okreslonej granulacji?
- malowanie koñcowe tzn chodzi o to ¿e w tej chwili ten s³upek jest czym¶ pomalowany (fabrycznie). Po wyczyszczeniu i na³o¿eniu podk³adu bêdê musia³ dobraæ jaki¶ kolor lakieru do koñcowego malowania i tu pojawia siê pytanie jak to zrobiæ? Czy w ogóle wystarczy lakier w aerozolu?

By³bym równie¿ wdziêczny za ewentualne wskazanie konkretnych produktów jesli chodzi o te podk³ady czy lakiery.Co powiecie o czym¶ takim jak wyroby Motip?


Ten s³upek jest do wymiany. ;)
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-11, 16:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
Nie nie jest do wymiany. To nalot powierzchowny. ROzebraæ gumki uszczeli spuscic szybe i tarcza nylonowa na wiertarke lub tarcza papierowa na boscha(flexa) i drzeæ do bia³ej blachy. Jak nie ma dziur to jest do uratowania, jak sa dziury to mozna cynowaæ. Da sie to uratowac. Nie mysl narazie o malowaniu bo to daleka droga od czysczenia.
_________________
Bart
 
 

pitterek 
Wys³any: 2009-04-11, 16:51   
0
UP DOWN


Pomóg³: 3 razy
Posty: 306
tak szczerze mówi±c na ten s³upek nie op³aca Ci siê kupowac wszystkiego co potrzeba do profesjonalnej naprawy. zuzujesz minimalne ilosci materia³ów i co zrobisz z reszt±?
jak sie uprzesz ¿eby to zrobiæ to zeszlifuj, na to podk³ad epoksydowy, po kilku minutach jak wyschnie to podk³ad akrylowy, nastêpnego dnia zmatuj go papierem 32o, na to szpachla uniwersalna, dotrzesz na równo, na to znów podk³ad akrylowy, nastepnego dnia matujesz go papierem 800 na wodê, a na to jakas farba, mo¿e byæ w sprayu o ile znajdziesz odpowiedni kolor
_________________
Pit
 

mebArth 
Wys³any: 2009-04-11, 18:14   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
@pitrterek ak taka zgnilzna jest to washprimer, epox i dopiero akryl. washprimer zamknie zgnilize, epox zabezpieczy a akryl nada kszta³t.
Mozna tez od razu akrylowym podkladem robiæ. ale gwarancja jest do bramy a nie na rok.
_________________
Bart
 
 

pitterek 
Wys³any: 2009-04-12, 17:41   
0
UP DOWN


Pomóg³: 3 razy
Posty: 306
mebArth napisa³/a:
Mozna tez od razu akrylowym podkladem robiæ. ale gwarancja jest do bramy a nie na rok.


na tak± zgnilizne zaden normalny cz³owiek nieda³by jakiejkolwiek gwarancji jakkolwiek i czymkolwiek by¶ to robi³
_________________
Pit
 

Antyrust
Wys³any: 2009-04-14, 07:12   
0
UP DOWN

Posty: 2
Dziêkujê za odpowiedzi. Wygl±da na to ¿e bêde musia³ daæ sobie spokój. Wydawa³o mi siê ¿e to takie hop siup , robota na jeden dzieñ ale widzê ¿e niekoniecznie. Przede wszystkim nie mam nawet gdzie tego zrobiæ, auto stoi pod chmurk±, nie mam gara¿u ani dostêpu do gara¿u na dzieñ dzisiejszy. Chcia³em to zrobiæ bo mnie denerwuje a auto jest w dobrym stanie je¶li chodzi o te sprawy. Na nadwoziu nie ma ¿adnej korozji, w zesz³ym roku profilaktycznie by³y zabezpieczane profile zamkniête. Progi czyste, ogólnie na podwoziu mo¿e tylko trochê nalotu. Nie mam zielonego pojêcia sk±d to gówno siê wziê³o na tych s³upkach (na drugich dzrwiach jest lepiej, prawie tego nie ma) tym bardziej ¿e na innych samochodach bardzo rzadko co¶ takiego widzê w tym miejscu. Muszê siê jeszcze zorientowaæ czy ten s³upek jest wyci±galny to mo¿e da radê znale¼æ gdzie¶ na szrocie inny w dobrym stanie i wymieniæ.
 

michalLbn
Wys³any: 2009-04-14, 07:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 184
S³upek jest na 100 procent wyciagalny ewentualnie wystêpuje razem z trójkatna szyb±. Masz racje. Na szrocie za ca³y s³upek dasz mniej niz za materia³y potrzebne do naprawy tego s³upka i to nigdy nie bedzie to samo.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group