Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: DrCruel 2009-04-25, 05:11
Autor Wiadomość
skot84 
Wysłany: 2009-04-18, 21:34   Adaptacja pomieszczenia-prosze o porade
+1
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Posiadam w budynku gospodarczym z piętrem pomieszczenie do adaptacji na "komore lakierniczą" Pomieszczenie ma wymiary 5,5m x 5,5 m czy takie pomieszczenie będzię wystarczające czy lepiej dać sobie spokój?
prosze o porade.
 
 

baqo 
Wysłany: 2009-04-18, 21:52   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: kołobrzeg
skot84 napisał/a:
Pomieszczenie ma wymiary 5,5m x 5,5 m
trochę krótko. ale gdy się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. co chcesz konkretnie w tym pomieszczeniu zrobić.bo kabine wstawić to krótko. minimum sześć metrów.
 
 

No-limit
Wysłany: 2009-04-18, 22:02   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1174
baqo napisał/a:
skot84 napisał/a:
Pomieszczenie ma wymiary 5,5m x 5,5 m
trochę krótko. ale gdy się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. co chcesz konkretnie w tym pomieszczeniu zrobić.bo kabine wstawić to krótko. minimum sześć metrów.

Chyba że przybudówka na wentylator,sprężarkę i piec.
 

kamilbusko
Wysłany: 2009-04-18, 22:41   
0
UP DOWN

Posty: 346
też miałem taki problem tylko pomieszczenie nam trochę większe przerabiam właśnie pomieszczenie gospodarcze 7 na 7 metrów obok drugie mniejsze na przygotowywanie pojedynczych elementów 6 na 3.5 metra i jescze jedno które muszę wyremontować i będzie tam biuro może jakieś pomieszczenie socjalne i kotłownia. narazie chce lakierować w tym pomieszczeniu 7 na 7 a jak zarejestruje firmę wezmę dofinansowanie i kupię jakąś używana kabinke
 

skot84 
Wysłany: 2009-04-19, 00:28   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
mam budynek gospodarczy kiedyś była to obora hehe serokość 5,5 m długość ok 16m ale co ok 5,5 m stoją podpory stropu których nie mogę ruszyć :(
Chciałem to podzielić na 3 części po 5,5 m pierwsza część taka jak by strefa przygotowawcza. Drógą zrobić do lakierowania posadzka to wylewka z betonu, na ściany płytki lub jakaś fajna farba (ktoś na forum proponował farbe od malowania pasów na drogach :idea: ) nawiew z góry i wyciąg z dołu. W trzecim pomieszczeniu planowałem postawić piec, wentylatory, sprężarkę, i kilka regałów na materiały.
Wiem że najepiej 7m ale to wtedy bym musiał budynek stawiać a to są większe koszty niż adapacja tego co mam.
_________________
http://kotbazyl.cba.pl
 
 

dooku 
Wysłany: 2009-04-19, 14:17   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 117
Skąd: Łódź
ja mam 5,5x5,5 m .
zdecydowanie za male .jak lakieruje male autko to spoko bo wchodza nawet ze 2 kobylki i jakis wieszak.ale jak wjechalem mondeo kombi i lakierowalem na otwartych drzwiach to juz zderzak musialem na drugi dzien bo bym sie w auto powklejal:/
 

michalLbn
Wysłany: 2009-04-20, 12:43   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 184
dooku napisał/a:
ja mam 5,5x5,5 m .
zdecydowanie za male .jak lakieruje male autko to spoko bo wchodza nawet ze 2 kobylki i jakis wieszak.ale jak wjechalem mondeo kombi i lakierowalem na otwartych drzwiach to juz zderzak musialem na drugi dzien bo bym sie w auto powklejal:/



Ja jeszcze nigdy nie malowałem nic na otwartych drzwiach. Po co tak robić? Jak maluje cały próg to zdejmuje drzwi.
 

dooku 
Wysłany: 2009-04-25, 23:01   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 117
Skąd: Łódź
a jesli jest to wstawiona rererturka blotnika to masz slupek do lakieru, a jesli jest to np.OPEL i drzwi sa montowane na wbijane bolce to powodzenia przy zdejmowaniu ^^
 

ZIEMBA
Wysłany: 2009-04-26, 17:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 380
dooku napisał/a:
.OPEL i drzwi sa montowane na wbijane bolce to powodzenia przy zdejmowaniu

Oj tak, zdejmowałem ostatnio wszystkie drzwi w mojej omedze, przesrana robota :nie:
 

skot84 
Wysłany: 2009-04-26, 18:23   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
oj jak ma się wąsko to trzeba demontować dzwi.
Zaczołem prace nad pomieszczeniem, zasanawiam się nad wyciągiem, jak radzicie na całej szerokości pommieszczenia czy wystarczy po bokach?? w zdluż??
 
 

Greg
Wysłany: 2009-05-15, 14:54   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 149
Dopinam sie do pytania skot84'a . JAk najlepiej usadowić wyciąć z takiego pomieszczenia. Musze coś z tym zrobić bo gdyby nie te głupie małe pyłki elementy wychodziły by do klienta bez polerki a tak trzeba zawsze się pier*** z polerką :sciana: .
 

dooku 
Wysłany: 2009-05-17, 19:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 117
Skąd: Łódź
ja mam na koncu i jest kicha. wyciag jest potezny na koncowej scianie po srodku,i pojawia sie problem :roll:
jak wlaczam wyciag to ilosc powietrza musia sie zgadzac w pomieszczeniu wiec kazda dziura zaciaga syf np. z pomieszczenia do szlifu. tzreba pomyslec o doplywie czystego powietrza. ja bede probowal we wrotach zrobic zamykane filty ,na czas lakieru otwierac a jak nie dzila wycig to zamykac (chodzi mi o zime).powodzenia.
 

banshee 
Wysłany: 2009-05-18, 07:26   
0
UP DOWN
staram się jak mogę

Pomógł: 2 razy
Posty: 70
Skąd: Bydgoszcz
Nadmuch w kabinie działa zupełnie odwrotnie z tego co piszecie (z tego co mi wiadomo ;) )
Otóż powietrze do komory jest wtłaczane przez filtry wstępne i dokładne, a wylatuje podłogą. Jeżeli masz dziury w ścianach to nic się nie dzieje, ale jeżeli będzie odwrotnie - jak piszesz - czyli wyciągasz powietrze z pomieszczenia to syfy zawsze wlecą.
Jednym słowem w kabinie musi być nadciśnienie.
 

mebArth 
Wysłany: 2009-05-18, 11:28   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1796
Skąd: Kraków
Cytat:
Jednym słowem w kabinie musi być nadciśnienie.


Tak..zgadza sie ale delikatny wyciag tez sie przyda. Robiłem na takiej kabinie kiedys ze drzwi musiałem na zasuwe zamykać ale jak malowałem to mogłem bez maski robic - tak ciągło. I to nie było SAICO napewno.
_________________
Bart
 
 

skot84 
Wysłany: 2009-05-18, 20:47   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Co sądzicie o takim rozplanowaniu nawieu i wyciągu w lakierni. Prosze o uwagi

adaptacja pomieszczenia.JPG
Plik ściągnięto 1574 raz(y) 27,74 KB

 
 

Greg
Wysłany: 2009-05-18, 21:06   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 149
Skot84- ja dokładnie tak samo planuje zrobić u siebie i myśle ze to bedzie spełniać swoje zadanie tylko będzie do tego nadmuchu skombinować nielada małą turbine ;P ;P a z tym ja nie będe miał całe szczęscie problemu bo mi wujek takie coś skombinuje z rozbiórki hali - klimatyzacji bodajże ;) . ALe jestem właśnie ciekaw czy takie rozwiązanie będzie ok. Widziałem gdzieniegdzie takie właśnie coś i ludzie potrafili nieźle w tym lakierowac ;) :D
 

dooku 
Wysłany: 2009-05-19, 16:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 117
Skąd: Łódź
czyli jak? nadmuch powietrza ze sufitu jest lepszy od wyciagu w podlodze?
a czy to powietrze nie bedzie za bardzo wirowac?
 

Greg
Wysłany: 2009-05-19, 18:22   
+1
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 149
Nie jest powiedziane że nadmuch powietrza ze sufitu jest lepszy niż wyciąg w podłodze. Oryginalne lakiernie mają właśnie i nadmuch i wyciąg. Jeśli dasz sam wyciąg ze szczelnego pomieszczenia- to będzie się robiła jakby próżnia (oczywiście się nie zrobi ;) ) ale coś w tym stylu i zapewniam Cie że wyciąg praktycznie będzie niezauważalny - brak świeżego powietrza co by te opary zastąpiło więc nie będzie takiego ciągu. Sam już to przerabiałem i musiałem zastosować dolot świeżego powietrza do mojej pseudo komory ;P ;P ;P Wtedy wymiana powietrza jest zdecydowanie lepsza- jest ciąg wiatraków/turbin jak trzeba :tak: Tylko wtedy trzeba zastosować filtry w doprowadzeniu powietrza bo inaczej będzie pełno paprochów latało a to nie jest wskazane ;) Co do wyciągu w podłodze to dobre rozwiązanie wg mnie bo jak np masz powiedzmy dolot z góry świeżego powietrza, z dołu ciągnie cały odkurz to malując dach a potem schodząc niżej to nie siada Ci mgła na świeży lakier przez co efekt jest lepszy po wyjechaniu z malowania. Moim marzeniem jest mieć własną porządną komorę, ale cóż, jak sie nie ma co się lubi to się lubi co się ma :D Pozdrawiam
 

skot84 
Wysłany: 2009-05-19, 22:00   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Dodatkowo jeżeli do nadmuchu dołączymy nagrzewnice (np taką zyskamy dobry system grzewczy.
Cytat:
Co do wyciągu w podłodze to dobre rozwiązanie wg mnie bo jak np masz powiedzmy dolot z góry świeżego powietrza, z dołu ciągnie cały odkurz to malując dach a potem schodząc niżej to nie siada Ci mgła na świeży lakier

Nie trzeba tłumaczyć co się dzieje jak wyciąga w góre, czasem cięższe paprochy nie uda sie wyciągnąć przez górny wyciąg i siadają na autku.
Co do mojego "systemu" chciałbym zastosować podobną nagrzewnice do wspomnianej wyżej oraz taki wentylator do wyciągu. Myśle że wydajność nadmuchu i wyciągu 1700 m3/h powinna wystarczyć, a może prędkość nadmuchu powinna być większa??
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2009-05-20, 11:39   
+1
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Włączając się do wymiany uwag na temat konstruowanych przez Was rozwiązań wtrącę jedynie, że niektóre przepisy ppoż i zasady bezpieczeństwa użytkowego instalacji elektrycznych i wentylatorów w strefach zagrożenia wybuchem opracowane zostały po to aby chronić wasze życie i z trudem zgromadzony majtek ! Niektóre z tych przepisów stawiają zbyt ostre wymogi ale większość należałoby uwzględnić ... tak jako radę tych co nie jeden wybuch już przeanalizowali i wymyślili co wolno, a czego nie !
Oczywiście uznacie że TRUJĘ ale normy NDS ( najwyższych dopuszczalnych stężeń substancji chemicznych w środowisku pracy ) opracowane zostały po to abyście w zdrowiu doczekali emerytur ! Związki chemiczne mają tendencje do powolnego gromadzenia się w organizmie i z "cichacza" zabijają. To właśnie po to zostały opracowane normy NDS aby projektanci wentylacji wiedzieli, że z pomieszczenia w którym pojawia się rozpylona substancja chemiczna powietrze usunąć należy 5 razy na godzinę 10 razy albo 28 razy .... czyli dobrać odpowiedni wentylator z uwzględnieniem jego skuteczności czyli min. ciśnienia w każdym miejscu pomieszczenia z którego usuwane jest powietrze z zanieczyszczeniami. Ale ... przepraszam nikogo nie chcę pouczać. Jeżeli natomiast uznacie że przyda się trochę wiedzy na temat przepisów, czy sprawdzonych profesjonalnych rozwiązań ... proszę pytać. Jestem projektantem takich systemów od 1998 roku ! Ze szczególnym uwzględnieniem lakierni samochodowych i przemysłowych.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

skot84 
Wysłany: 2009-05-20, 12:03   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Twoja pomoc może być nieoceniona dla niektórych z nas :)
Czy schemat który zaprponowałem może się sprawdzić??
Mam pomieszczenie 5,5x5,5x3,2 m czyli ma objętąść około 100m3 , może mi się uda rozbudować to mieszczenie do wymiarów 10x5,5x3,2 objetość około 170m3
Jaki musiałbym mieć przepływ powietrza w teori??
Czy te 1700m3/h wystarczy?
_________________
http://kotbazyl.cba.pl
 
 

mebArth 
Wysłany: 2009-05-20, 12:14   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1796
Skąd: Kraków
Cytat:
to abyście w zdrowiu doczekali emerytur


Kolego drogi... Od tego są UBRANIA, MASKI, KOMBINEZONY, REKAWICZKI BUTY.
Jak ktos nie używa owych, to wiadomo ze albo rece za 20 lat bedzie miał jak staruszek, brak zebów, będzie pluł farbą i kłopoty z oddychaniem. I zdechnie na pylicę.

My być nawiew, najlepiej ciepły + wyciag żeby sie nie truć. Filtry żeby nie ciagnąć smieci i żeby sasiadów nie truć bo zaraz inspekcja przyjedzie i zawiesi kłódke.
_________________
Bart
 
 

LoboLoco 
Wysłany: 2009-05-20, 12:39   
0
UP DOWN



Pomógł: 13 razy
Posty: 660
Skąd: Silesia
Co do dmuchawy olejowej to myślę że po jakimś czasie miałbyś problem z zanieczyszczonym olejem powietrzem, myślę że PROJEKTER rozwieje wszystkie wątpliwości.... jak rozmieścić wyciągi po podłogą, żeby na całej powierzchni komory był "zaciąg", jakich filtrów urzyć przy ogrzewaniu dmuchawami olejowymi, jakieś wzory na stosunek kubatury pomieszczenia do mocy wyciągu/nawiewu, jakieś pomysły na ogrzewanie kabiny... napewno przyda się wiedza nietylko z zakresu przepisów, ale też strony praktycznej....
_________________
>>> Airbrush'Lab <<<
 

PROJEKTER
Wysłany: 2009-05-20, 13:36   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Popieram to o maskach i ubraniach zalecam także cienkie rękawiczki chirurgiczne tym którym to nie przeszkadza. Strzeżcie się materiałów wodorozcieńczalnych na nośniku alkoholowym !!! Jako produkt w stanie płynnym są groźniejsze dla zdrowia niż śmierdzące lakiery konwencjonalne.

Co do filtrów ! nie ma możliwości wyeliminowania emisji LZO do powietrza więc i ochrony sąsiadów jakimiś filtrami ! emisja z kabiny jest taka sama jak z garażu gdzie używa się takiego samego lakieru. Wyjątkiem są instalacje posiadające aktywowany granulat węglowy ale on jak jest nowy i chłonny to zatrzymuje i max 38 %. reszta do powietrza.

[ Dodano: 2009-05-20, 13:43 ]
skot 84 ! ilość wymian powietrza w pomieszczeniu rozpatrywana być może albo pod względem bezpieczeństwa, albo pod względem wymogów technologicznych.
Jeżeli w materiałach które używasz nie ma jakiegoś bardzo trującego emiterora np Toulenu to zapewne ok 10 wym / h wystarczy.... ale ilość wymian oblicza się w stosunku do ilości danej substancji chemicznej w powietrzu. To tylko takie szybki wyjaśnię i luźna uwaga że wystarczy !

Drugi czynnik to wymogi technologiczne, prosta kabina ma ok 21 - 23 wymian powietrza na godzinę a i tak w niektórych z nich nie udaje się zachować odpowiedniej prędkości opadu powietrza z zanieczyszczeniami żeby te nie unosiły się w powietrzy i nie osiadały na elementach

[ Dodano: 2009-05-20, 13:46 ]
prędkość opadu powietrza w kabinie lakierniczej wynosić musi 0,3 na sek.

Od chwili gdy jesteśmy w Unii to nie jest wskazówka tylko formalny wymóg wynikający z normy i dyrektywy maszynowej ... a ta obowiązuje każde urządzenie eksploatowane z zjednoczonej europie. Dostawca i producent potwierdza takie parametry Deklaracją zgodności z dyrektywą WE i znakiem CE

[ Dodano: 2009-05-20, 13:56 ]
co do nagrzewnic ! ogrzewanie otwartym płomieniem powietrza kierowanego do strefy w której wystąpić może mieszanina palnej substancji lotnej z powietrzem jest zabronione przepisami i .... wybaczcie głupie i nie odpowiedzialne !!!

Pomijam już poruszony fakt przez Loboloco, że nagrzewnica olejowa z otwarta komorą spalania na pewno po kliku minutach pracy spowodowała by powstawanie na powłoce lakieru oczek kraterów, lub jak tam każdy je nazywa bo definicja akademicka ... fizyko chemiczną reakcją substancji błonotwórczej emalii na obecność silikonu.

Kabina lakiernicza ma zamkniętą komorę spalania zwaną wymiennikiem ciepła
Chyba że to najnowocześniejsze rozwiązanie ... uwaga ! innowacyjne- ( hasło do wniosku o kasę z Unii ) i jest palnik gazowy z bezpośrednim płomieniem bez wymiennika ciepła. Faktycznie absolutna rewelacja niewielkie zużycie gazu, bark bezwładności( tzn. kabina w 2 minuty osiąga 60 st C ) i brak komina spalin.

[ Dodano: 2009-05-20, 14:06 ]
Jak ktoś jest zainteresowany konkretnym problemem to proszę o e-mail. Są obszerne materiały na niektóre tematy i strony www dostawców i producentów ( krajowych jest 12 ) którzy oprócz oferty handlowej umieszczają opisy techniczne rozwiązań wentylacji w lakierniach. Zawsze to daje szerszy pogląd na sprawę.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

bachus 
Wysłany: 2009-05-20, 23:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 129
mam do sprzedania nagrzewnice REMKO 46kW. w 10 minut rozgrzewa na max obrotach pomieszczenie od 0 do 53-55st.C
przy otwartej bramie w mróz było 22

obroty mozna regulowac. tzn temp bo siła nawiewu bez zmian
_________________
CUSTOM PAINT is better than ...
... just kidding :P
 

PROJEKTER
Wysłany: 2009-05-20, 23:58   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Nie gniewaj się ale żeby rozgrzać pomieszczenie 7 x 4 x 3 m ( taka standardowa kabina lakiernicza ) do temp 50 - 60 st C w 10 minut to moc wymiennika ciepła musi wynosić ok. ... 240 kW palnik powinien mieć dwa stopnie pracy i to startując z temp minimum 12 - 16 st C .... i jeszcze konieczne jest zachowanie znacznej prędkości przepływu powietrza tak z 0,18 m /sek.

ale kurde sorry .... co ja tam się znam.... jest do sprzedania i tak zajebiście działa to na pewno ktoś ją kupi. Przecież nie musi od razu zastępować kabino suszarki lakierniczej.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

dosia
Wysłany: 2010-01-05, 19:17   
0
UP DOWN

Posty: 4
witam, jestem początkującym lakiernikiem i dzis znalazłem to forum. Ja w swoim stanowisku lakierniczym o tej porze grzeje słoneczkiem na butli gazowej wiec chociarz problem grzania mam rozwiązany. Co do zbierania sie pyłu nie stosuje powszechnych metod wyciągu co uwazam za archaiczny sposób brnięcia w koszty. Mój sposób polega uchylaniu okna gdy juz naprawde będą "cięzkie" warunki w mojej lakiernii. Chodz teraz są mrozy to okna nie uchylam tak często i temperatura w moim stanowisku wynosi ok 12 st C. Uwazam ze mozna robic dobrze tą robotę i koszt 150 zł za element wystarczy. pozdrawiam i mam nadzieje ze dałem do myslenia. :spoko:
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-01-05, 20:39   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Część a ja jestem starym, zgrzybiałym, lakiernikiem i przyznam ... że to oryginalny punkt widzenia ! ... ale to nic. Poczytasz i pogrzebiesz sobie na Forum ... zmądrzejesz .... wtedy poprosisz o paradę jak rozbić wentylację przy niewielkich nakładach ... niewielki przejdą w średnie, a średnie w znaczące ... wtedy podniesiesz ceny do 300 ... zapytasz co i jak dalej zrobić żeby było legalnie skoro już wydałeś tyle kasy... wtedy chętnie ci pomogę .... i cóż witam w klubie !

Druga droga jest taka ... przy malowaniu większej ilości elementów uchylaj także bramę ... a przy całym samochodzie wykuj sobie drugie okno :sciana: ... i nie zapomnij podkręcić słoneczko :spoko:

pozdrawiam i mam nadzieje że dałem do myślenia :fiu:
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

dosia
Wysłany: 2010-01-05, 21:31   
-1
UP DOWN

Posty: 4
PROJEKTER napisał/a:
nadzieje że dałem do myślenia


Ja tam wiem swoje, pozdro.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2010-01-05, 21:46   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3755
dosia napisał/a:
witam, jestem początkującym lakiernikiem i dzis znalazłem to forum. Ja w swoim stanowisku lakierniczym o tej porze grzeje słoneczkiem na butli gazowej wiec chociarz problem grzania mam rozwiązany. Co do zbierania sie pyłu nie stosuje powszechnych metod wyciągu co uwazam za archaiczny sposób brnięcia w koszty. Mój sposób polega uchylaniu okna gdy juz naprawde będą "cięzkie" warunki w mojej lakiernii. Chodz teraz są mrozy to okna nie uchylam tak często i temperatura w moim stanowisku wynosi ok 12 st C. Uwazam ze mozna robic dobrze tą robotę i koszt 150 zł za element wystarczy. pozdrawiam i mam nadzieje ze dałem do myslenia. :spoko:

Pokaz swoją robote w jakiejs ładnej rozdziałce i najlepiej kilka fotek, ocenimy czy mozna za 150 zl zrobic dobrze tą robote - jak napisałes.
Interesuje mnie przede wszystkim element przed polerka , felce i maska.
Pochwal sie a i my cie pochwalimy. Chyba.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

skot84 
Wysłany: 2010-01-05, 21:48   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Witam. Od 2 misięcy w moim pomieszczeniu zamontowałem dosyć sporawy wentylator i powiem ci że nie da się tego porównać z "wietrzeniem" przez otwarte okno to niebo a ziemia hehe, niestety mamy zimę wiec jestem zmuszony otwierać okno by całego ciepła mi wentylator nie wyciągnoł.

150 zł za element wystarczy pod warunkiem że masz to nielegalnie, bo jesli chodzi o legany interes to nie ma szans przy takich cenach, no chyba że robisz hurtowo...

Pozmieniały mi sie plany i powiększyły perspektywy na przyszłość. :cool:
Planuje wybudować coś takiego:


Jedna część strefa przygotowawcza druga strefa lakierowania.
Dwa pomieszczenia pierwsze do umieszczenia elementu wyciągów oraz malego pieca CO oraz nagrzewnicy...
Drugie miejsce na narzędzia i materiały.
Mam dylemat z czego to postawić :roll: , mianowicie zastanawiam sie nad:
mam cegłe z rozbiórki w dobrym stanie która mi starczy na 80% budynku
Zakupić i postawić konstrukcje z wykorzystaniem płyt warstwowych

Co byście radzili?? :> najważnieszy oczywiście uklad wewnątrz budynku..

PROJEKTER jaki byłby koszt takiego budynku według twojego systemu modulowego??
Pozdrawiam
ps z ciekawości dosia z jakiego regionu polski jesteś?
_________________
http://kotbazyl.cba.pl
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2010-01-05, 21:56   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3755
PROJEKTER napisał/a:
zmądrzejesz .... wtedy poprosisz o paradę jak rozbić wentylację przy niewielkich nakładach ... niewielki przejdą w średnie, a średnie w znaczące ... wtedy podniesiesz ceny do 300

Projekter powiem ci ze raczej nie bedzie twoim klientem, nie ta połka cenowa.
Nie obrazaj sie czasami bo nawet ja nie bede Twoim klientem bo w moim przypadku byłby to przerost formy nad trescia.
Rozumiem Twoj punkt widzenia.
Zrozum i moj.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-01-05, 23:50   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
skot84 napisał/a:
Pozmieniały mi sie plany i powiększyły perspektywy na przyszłość. :cool:
Planuje wybudować coś takiego:


podobną koncepcją .... w 2004 roku zrobiłem niezłe zamieszanie na sympozjum dealerów ( powiedzmy jednego koreańskiego koncernu ). Podobną bo w mojej w pomieszczeniu od frontu była mieszalnia razem ze stołem dla lakierników. Przez tą mieszalnię przechodziło się do drugiego pomieszczenia. W pozostałej części stał jeden zespół wentylacyjno grzewczy od kabiny lakierniczej razem ze zbiornikiem na olej opałowy i sprężarką. Ten zespół obsługiwał oba stanowiska - lewe i prawe ( to specjalnie profilowany fundament z kanalizacją i dodatkowy system przepustnic sterowany tak że albo jedno działa na full albo oba po 50 %). Stanowiska zostały w tej koncepcji skanalizowane. W efekcie można było na każdym z nich przygotować samochód do lakierowania, polakierować go, wysuszyć i wypolerować ... bez przestawiania !!! W dalszych pracach dołożone zostały bramy z tyłu i lakiernia była przelotowa a przednie zamienione na takie od kabiny lakierniczej ! ... a później pomiędzy wjazdami z przodu dołożyłem kawałek dwupoziomowego biura z socjalem ze schodami z przodu ( było ta także nad tą mieszalnią ).

Nigdy nie zrealizowaliśmy takiego projektu bo każdy narzekał że ... bez kabiny ... i za małe .... i się nie udało - ale to był 2005 rok i każdy w tym koncernie myślał kategoriami wielkiego serwisu. Może tobie się uda zrobić wszystko w jednym ... to nie będziesz musiał wogóle kupować kabiny !

[ Dodano: 2010-01-05, 23:56 ]
dosia napisał/a:
PROJEKTER napisał/a:
nadzieje że dałem do myślenia


Ja tam wiem swoje, pozdro.


@dosia Takich co przy drugiej wypowiedzi na forum mają mnie w du..ie to lubię najbardziej :D :D :D :D :D

ale ? ... wiesz że zmienisz zdanie ? .... czy .... jeszcze tego nie wiesz ?
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

skot84 
Wysłany: 2010-01-06, 00:08   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
PROJEKTER a masz może jakieś szkice tego projektu??
bo to co przedstawiłem to zwykły garaż ktory sobie zaplanowałem przerobić narazie plany przeróbek tylko w głowie heh
Głownym moim celem jest taki budynek który w pełni zastapi kabine.
Szerokość obu części planowałem powiększyć do 5 m długość 8m powinna byc wystarczająca..
Nie ma to być wielki serwis :D
_________________
http://kotbazyl.cba.pl
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-01-06, 00:33   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
NIESTETY NIE ! akurat ta koncepcja była wykonana jako animacja 3D specjalnie na sympozjum ... a potem poprawiona, a te zmiany wprowadziliśmy na Targi Poznańskie też w animacji. Nigdy nie powstała jako projekt,a nawet jego szkic ! ... ale myślę że dość czytelnie to opisałem szczególnie że prawie prawie twoja koncepcja tak właśnie wygląda !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

skot84 
Wysłany: 2010-01-06, 01:02   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Po przeanalizowaniu twego posta urodziła mi sie taka koncepcja...
W przyszłości w pomieszczeniu nr 5 wmontować system wyciągu...

sorrki za jakość szkicu :D

Czy tak by mogło by pozostać?? czy jakieś zmiany byś proponował??

A nie zazstanawiałeś sie kiedyś nad wprowadzeniem takiego projektu w życie?? taka mała dwustanowiskowa lakiernia przy odpowiednio zbalansowanej cenie by pewnie niejednego zainteresowała.

miniaturarzut.jpg
Plik ściągnięto 220 raz(y) 34,29 KB

_________________
http://kotbazyl.cba.pl
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-01-06, 11:05   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
hmmm ! myślałem myślałem i wymyśliłem modularny-warsztat. W tym systemie zawsze można warsztat rozbudować bez zmian instalacji technicznych i konstrukcji. W obiekcie takim jak np. na zdjęciu powyżej nowe stanowiska nie powstaną już tak łatwo ...

Jeżeli jednak podoba ci się architektura tego obiektu ... to wewnątrz sugeruję abyś także wykonał kanały wentylacyjne w drugim stanowisku i będziesz miał dwie kabiny !
System wentylacyjno grzewczy kabiny lakierniczej ogrzeje ci oba pomieszczenia i pozwoli na lakierowanie w obu naraz ! Jedynie przy projekcie konstrukcji fundamentów płyt w fosach będziesz potrzebować pomocy fachowca bo muszą one zostać sprofilowane pod kątem 30 st. żeby można było ustabilizować ciśnienie w pomieszczeniu i żeby zasys miał taką samą siłę w każdym punkcie przy posadzce. To ważne żebyś nie miał problemów przy lakierowaniu po obu stronach samochodu. Druga pomoc fachowca to układ przepustnic i automatyki nawiewu powietrza i jego wyciągu ... ale to powinna ci zrobić każda firma która produkuje w Polsce kabiny ... lub projektant wentylacji z elektrykiem jeżeli mają o tym trochę pojęcia ... lub gdy im wyjaśnisz o co chodzi !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

MODULAR 
Wysłany: 2010-01-06, 11:44   
0
UP DOWN
PROJEKTER


Posty: 14
MODULAR INTEGRA - dwa stanowiska lakiernicze z zapleczem socjalnym.
System wentylacji i ogrzewania zastępuje kabinę lakierniczą.

TERAZ TAK : tu można pobrać katalog pdf - wszystkich modułów systemu modularny warsztat : http://www.modularny-wars...ly-systemu.html pod koniec katalogu jest opis tego modułu poniżej ( INTEGRA ) tj. moc silników, zdolność przesyłowa turbin, wymiary itp.

Natomiast przykłady projektów różnych obiektów są tu :
http://www.modularny-wars...ormalnosci.html to też katalog pdf i trzeba go sobie ściągnąć. W tej części katalogu jest także tabela ze składnikami projektu i zakresem wymaganych formalności.

A jak to wygląda i jak się to składa do kupy, oraz wady i zalety systemu są tu :
http://www.modularny-wars...y-warsztat.html - to także katalog pdf.

[ Dodano: 2010-01-06, 15:54 ]
Tak to wygląda :

LAKIERNIA 2 INTEGRA + MYJNIA.gif
Plik ściągnięto 987 raz(y) 119,87 KB

LAKIERNIA 2 INTEGRA + MYJNIA.gif
Plik ściągnięto 962 raz(y) 119,87 KB

_________________
PLANUJESZ BUDOWĘ WARSZTATU - ZOBACZ - http://www.modularny-warsztat.pl/
 

No-limit
Wysłany: 2010-01-07, 14:19   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1174
dosia napisał/a:
witam, jestem początkującym lakiernikiem i dzis znalazłem to forum. Ja w swoim stanowisku lakierniczym o tej porze grzeje słoneczkiem na butli gazowej wiec chociarz problem grzania mam rozwiązany. Co do zbierania sie pyłu nie stosuje powszechnych metod wyciągu co uwazam za archaiczny sposób brnięcia w koszty. Mój sposób polega uchylaniu okna gdy juz naprawde będą "cięzkie" warunki w mojej lakiernii. Chodz teraz są mrozy to okna nie uchylam tak często i temperatura w moim stanowisku wynosi ok 12 st C. Uwazam ze mozna robic dobrze tą robotę i koszt 150 zł za element wystarczy. pozdrawiam i mam nadzieje ze dałem do myslenia. :spoko:

Cóż powiedzieć na TAKIE argumenty? :blee: :shock: :help: :cool: :D :cisza: :paw: :rozga:
 

ZIEMBA
Wysłany: 2010-01-07, 18:51   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 380
dosia napisał/a:
witam, jestem początkującym lakiernikiem i dzis znalazłem to forum. Ja w swoim stanowisku lakierniczym o tej porze grzeje słoneczkiem na butli gazowej wiec chociarz problem grzania mam rozwiązany. Co do zbierania sie pyłu nie stosuje powszechnych metod wyciągu co uwazam za archaiczny sposób brnięcia w koszty. Mój sposób polega uchylaniu okna gdy juz naprawde będą "cięzkie" warunki w mojej lakiernii. Chodz teraz są mrozy to okna nie uchylam tak często i temperatura w moim stanowisku wynosi ok 12 st C. Uwazam ze mozna robic dobrze tą robotę i koszt 150 zł za element wystarczy. pozdrawiam i mam nadzieje ze dałem do myslenia. :spoko:

Dla mnie to mozesz i za 50zł malowac :rotfl:
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-01-07, 19:13   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
przemo ! ratunku ! Wgrywam ten projekt już trzeci raz i ciągle znika ! Możesz jakoś pomóc ?

LAKIERNIA 2 INTEGRA + MYJNIA.gif
Plik ściągnięto 604 raz(y) 119,87 KB

_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

ZIEMBA
Wysłany: 2010-01-07, 19:17   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 380
U mnie projekt się wyświetla.
 

przemo1972 
Wysłany: 2010-01-07, 19:22   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 551
Skąd: SC
U mnie tez... :spoko:
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-01-07, 20:27   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Kurde może tylko u mnie zanika ! Dzięki i przepraszam za panikę !
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

skot84 
Wysłany: 2010-01-07, 22:41   
0
UP DOWN

Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
PROJEKTER u mnie również się wyświetla.. :tak: :spoko:
Jestem pod wrażeniem projektu, może kiedyś gdy fundusze i rozwój przyszłej firmy pozwolą to prawdobodobnie bym brał pod uwage twoje projekty.
Mówiłeś o skosie 30° wyciągu mógłbyś to jakoś zobrazować jak by to nie był problem, wydawało mi się że gdzieś u Ciebie na stronie mi to migło ale nie moge tego drugi raz znaleść

dosia napisał/a:
witam, jestem początkującym lakiernikiem i dzis znalazłem to forum. Ja w swoim stanowisku lakierniczym o tej porze grzeje słoneczkiem na butli gazowej wiec chociarz problem grzania mam rozwiązany. Co do zbierania sie pyłu nie stosuje powszechnych metod wyciągu co uwazam za archaiczny sposób brnięcia w koszty. Mój sposób polega uchylaniu okna gdy juz naprawde będą "cięzkie" warunki w mojej lakiernii. Chodz teraz są mrozy to okna nie uchylam tak często i temperatura w moim stanowisku wynosi ok 12 st C. Uwazam ze mozna robic dobrze tą robotę i koszt 150 zł za element wystarczy. pozdrawiam i mam nadzieje ze dałem do myslenia. :spoko:


Starałem się nie komentować no ale.... :roll:
Dosia po twoim poscie wnioskuje i to z wielką nadzdzieją że jesteś bardzo początkującym lakiernikiem.
Skoro znalazłeś to forum i napisałeś posta o takiej a nie innej treści, to myśle że tu bedziesz stawiać swoje pierwsze prawdziwe kroki w lakiernictwie, bo jak narazie to jesteś na etapie przed raczkowaniem. W końcu każdy z nas jakość zaczynał... Sam pamiętam pierwsze "lakierowanie" starej skody, dobrze że była przeznaczona na złomowanie ahh... ;P
No-limit napisał/a:
Cóż powiedzieć na TAKIE argumenty? :blee: :shock: :help: :cool: :D :cisza: :paw: :rozga:

Wytłumaczyć że nie tędy droga..
No chyba że delikwent jest kompletnym ignorantem, chamem i ma porady innych gdzieś... to w takim wypadku takiej osobie dziękujemy...

Ja uważam że każdy zasługuje na szanse nawet taką malutką...

Dosia daj jakieś dowody na potwierdzenie swoich słów, np fotki elementów po malowaniu przed polerką. Bo jak narazie to puste slowa...

Pozdrawiam
_________________
http://kotbazyl.cba.pl
 
 

crystal
Wysłany: 2010-01-08, 01:55   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Panowie dobrze kombinujecie z tymi warsztatami :spoko:
napiszcie z grubsza o kosztach (budynek bez wyposażenia)
 

MODULAR 
Wysłany: 2010-01-08, 10:40   
0
UP DOWN
PROJEKTER


Posty: 14
Koszt budowy tego co powyżej z kompletnym wyposażeniem i wszystkimi formalnościami oraz wnioskiem o dotację z UE 376 000 zł netto ( nie obejmuje prac ziemnych i przyłączy - bo nie znam terenu , oraz mebli i komputerów w biurze - reszta w cenie razem z dwoma pistoletami SATA, przewodami i wieszakami do pistoletów :tak: :tak: ). W tym zestaw Integra 98 400 zł netto ze zbiornikiem na olej i trzema promiennikami podczerwieni na prowadnicach podpór konstrukcyjnych ( jeden na środku + dwa po bokach )

....ale najdrożej wychodzą takie małe obiekty bo już taki z dwoma dodatkowymi stanowiskami np . mechanicznym przy takim samym socjalu to koszt 448 000 zł ... a dwa razy większy i z podnośnikami dwu kolumnowymi !

Najtaniej za metr / kw wychodzą te największe.

... i jedna ważna uwaga ! ze względu na różne klasyfikacje obciążenia śniegowego w niektórych miejscach Polski musimy zmienić konstrukcję dachu na dwuspadową co trochę podnośi koszty obiektu :/ - niestety tam gdzie miejscowy plan zagospodarowania narzuca też taki układ dachu - koszty rosną ! ok 10 % - 15 %
_________________
PLANUJESZ BUDOWĘ WARSZTATU - ZOBACZ - http://www.modularny-warsztat.pl/
 

lakar
Wysłany: 2010-08-26, 18:49   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 51
ja mam pomieszczenie 8metrow na szesc tam przygotowuje robie blache i lakieruje.na podlodze plytki na scianach plyta karton gips polakierowana biala farba do malowania pasow na jezdni na suficie folia termoizolacyjan odbijajaca cieplo.w suficie zamontowany wentylator o sporej mocy ktory tloczy powietrze do srodka a na dole w scianach dwa male wentylatory o mniejszej mocy lacznie niz ten w suficie.po wlaczeniu w pomieszczeniu robi sie nadcicnienie tak ze ciezko domknac drzwi od garazu.przed lakierowaniem zmywam wszystko woda myjka cisnieniaowqa oswietlenie i instalacja elektryczna jest hrmetyczna zalaczam wentylatory i lakieuje.nie pamietam juz kiedy usuwalem jakiekolwiek pylki z lakiey poprostu ich tam nie ma.nadcisnienie jest bardzo wazne caly syf wumiata z pomieszczenia.polecam dobra i tania metoda .napewno tansza niz kabina,i w zrobieniu i w eksploatacji.
 

pio_len
Wysłany: 2010-08-26, 19:07   
0
UP DOWN

Posty: 88
lakar wrzuć fotki tej cud komory a dokładnie instalacji nawiewowej kanałów wentylatorów itd .
w jaki sposób masz to pomieszczenie ogrzewane .
 

samurajek
Wysłany: 2011-04-10, 23:25   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Witam
Podpinam się do prośby o foty
pozdro :cool:
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group