Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
lenin23
Wys³any: 2009-08-15, 19:39   Wspawanie tylnego b³otnika do bmw e34
0
UP DOWN

Posty: 7
Witam,jestem tu nowy, wiêc proszê o wyrozumia³o¶æ je¿eli pope³nie jak±¶ gafe. Pytanie dotyczy wspawania tylnego b³otnika do bmw e34, chcê go wspawaæ na wysoko¶ci dolnej krawêdzi tylnej szyby, czyli na do¶æ du¿ej powierzchni, szuka³em na szukajce i tak, jedni polecaj± spawanie na zak³adkê inni od czo³a ,bojê sie ¿e jak pospawam na zak³adkê to pod s³once, mimo zaszpachlowania i tak bêdzie to widaæ. Auto ma byæ dlamnie wiêc chcê to zrobiæ po¿±dnie. Tak wiêc jaki sposób wspawania polecacie?
 

stek
Wys³any: 2009-08-15, 21:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 235
Sk±d: ok kraków
lenin23 napisa³/a:
,bojê sie ¿e jak pospawam na zak³adkê to pod s³once, mimo zaszpachlowania i tak bêdzie to widaæ.

Kolego trochê optymizmu i wiary w siebie, czy bys nie spawa³ na zak³adkê czy czy do czo³a, to zawsze Ci zostan± lekkie pofalowania, dlatego liczy sie pó¼niejsze wykoñczenie, nie wiem jak Ty ale ja bym to pospawa³ od czo³a, pomalutku w odstêpach wiêkszych a nastêpnie gêsciej to zminimalizujesz falowanie. Na pewno sobie poradzisz.
 

mebArth 
Wys³any: 2009-08-16, 08:10   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
Na zak³adkê ale nie tak± na pó³ metra :D Czy z czo³a z robisz czy na zak³. to i tak porzuca blache wiec jak pzedkówca prawi - liczy sie wykonczenie.
_________________
Bart
 
 

lenin23
Wys³any: 2009-08-16, 10:58   
0
UP DOWN

Posty: 7
Ok. jeszcze jedno pytanie, jak dobrze odtrasowaæ nowy b³otnik, aby go pospawaæ od czo³a tzn.zrobiæ jaki¶ szablon z kartonu, czy mo¿e od nowego b³otnika. Pytam, bo kszta³t b³otnika w tym miejscu jest do¶æ skomplikowany, i nie chcê aby miêdzy blachami by³a szpara na 2cm :D .Zaznaczam ¿e spawa³em ju¿ ró¿ne rzeczy w autach, ale nie o takim kalibrze
 

Nurglepl 
Wys³any: 2009-08-16, 11:55   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 305
Sk±d: Gryfino
W takich sprawach pewnie przyda siê felcarka
http://www.allegro.pl/sea...string=felcarka

Ona robi tak± zak³adkê

Wiêcej o tym jest tutaj
http://lakierowanko.info/...hlight=felcarka
Obejrzyj filmik z ostatniego posta
 

Homer S. 
Wys³any: 2009-08-16, 12:17   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Radze na zak³adkê .Przy³o¿yæ ,,nowy,, b³otnik do karoserii odrysowaæ w miejscu ³±czenia pozostawiæ zak³adkê na starym b³otniku tak 1-1,5cm a poni¿ej wszystko wyci±æ .Jak ja bym nie zak³ada³ ca³ego (choæ lepiej wyci±æ szybê i wstawiæ ca³y b³otnik) to ci±³ bym gdzie¶ w tym miejscu.

bmw.jpeg
Plik ¶ci±gniêto 277 raz(y) 115.44 KB

_________________

 

lenin23
Wys³any: 2009-08-16, 13:55   
0
UP DOWN

Posty: 7
w³a¶nie zamierzam ci±æ w tym miejscu, tylko nie wiem czy na zak³adke [szybciej i wygodniej] , czy od czo³a [trudno z dopasowaniem elementów ale chyba lepszy efekt koñcowy]
 

robi
Wys³any: 2009-08-16, 14:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 32
Rób na ma³± zak³adkê tylko na rantach do czo³a bêdzie ok :spoko:
 

Homer S. 
Wys³any: 2009-08-16, 14:09   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Ja spawam tylko na zakladkê spawy blisko siebie które na bie¿±co (puki jeszcze gor±ce) poklepujê ma³ym m³otkiem co w rezultacie odpuszcza blachê (nie ¶ci±ga po ostygniêciu powoduj±c fale) i na ca³ej d³ugo¶ci spawanego elementu powstaje (wzd³u¿ spawu) zag³êbienie do wyszpachlowania .Tak jak prawi Kol.,,robi,, warto naci±æ na koniec miejsca ³±czenia na rantach wklepaæ je i zespawaæ na g³adko (od czo³a)
_________________

 

lenin23
Wys³any: 2009-08-16, 16:21   
0
UP DOWN

Posty: 7
Tak nawiasem mówi±c, ta felcarka o dobra rzecz, szkoda ¿e taka droga. No nic, wielkie dziêki za pomoc, i od jutra zaczynam.
pzdr.
 

przemo1972 
Wys³any: 2009-08-16, 18:00   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
A nie probowaliscie spawac drutem CuSi? ;) :spoko:
 

stek
Wys³any: 2009-08-16, 19:26   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 235
Sk±d: ok kraków
przemo1972 napisa³/a:
A nie probowaliscie spawac drutem CuSi? ;) :spoko:

BMW (bolid m³odzie¿y wiejskiej) puszczasz ich w koszta?? nie wszyscy wiedz± co to za zwi±zek.
 

IVAN 
Wys³any: 2009-08-16, 20:08   
0
UP DOWN

Posty: 18
BMW (bolid m³odzie¿y wiejskiej)

¯a³osny jeste¶:)
 

ZIEMBA
Wys³any: 2009-08-16, 20:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
przemo1972 napisa³/a:
A nie probowaliscie spawac drutem CuSi? ;) :spoko:


Przemo, u¶wiadom mnie co to jest.
 

stek
Wys³any: 2009-08-16, 20:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 235
Sk±d: ok kraków
IVAN napisa³/a:
BMW (bolid m³odzie¿y wiejskiej)

¯a³osny jeste¶:)

jejku, po¿artowaæ nie mo¿na??

[ Dodano: 2009-08-16, 20:33 ]
ZIEMBA napisa³/a:
przemo1972 napisa³/a:
A nie probowaliscie spawac drutem CuSi? ;) :spoko:


Przemo, u¶wiadom mnie co to jest.

sprzet kosztuje ponad 5 tysiaków
 

Bisuside14 
Wys³any: 2009-08-17, 15:34   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomóg³: 9 razy
Posty: 348
Felcark± nigdy nie robi³em, ale zastosowanie jej na sam s³upek chyba nie wypali, bo owy s³upek jest "zaokr±glony" co uniemo¿liwi wykonanie ³adnego felca / schodka. Co innego np. przy wspawywaniu reperaturki gdy felcujemy p³ask± blachê.
Tu jest filmik z rêcznym felcowaniem kawa³ka p³askiej blachy
http://www.youtube.com/wa...re=channel_page
Tutaj kole¶ wyfelcowa³ sobie stary b³otnik by wstawiæ now± doln± czê¶æ (niestety nie pokaza³ w tym filmiku jak to dok³adnie robi³ ). Mo¿na t± operacje znale¼æ na innych jego filmikach.
http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

Homer S. 
Wys³any: 2009-08-17, 17:29   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Metoda na styk-Przynajmniej ja tak robiê :tak:
Na to wam powiem jak to prawid³owo zrobiæ na styk lub jak inni mówi± od czo³a.Nowy b³otnik przycinamy tyle ile chcemy go za³o¿yæ przyk³adamy do karoserii i odrysowujemy miejsce ciêcia (³±czenia).Teraz odcinamy (gdzie trzeba odwiercamy) z karoserii stary b³otnik a w miejscu ³±czenia tniemy po wcze¶niej odrysowanej linii .Ciêcie po linii da nam po za³o¿eniu b³otnika na karoserie szczelinê jak tarcza czyli np 1mm.Teraz szykujemy sobie blaszki ró¿nej d³ugo¶ci i szeroko¶ci ok 2cm.Ww blaszki podk³adamy pod b³otnik na karoserii wsuwaj±c je na 1cm ,,przy³apujemy,, spawami co 2-3cm na ca³ej d³ugo¶ci ciêcia ³±cznie z wnêk± drzwi (jak tam bêdziemy ³±czyæ go pod uszczelk± drzwi).Taka sztuczka da nam piêkny ,,felc,, gdzie po za³o¿eniu nowego b³otnika nie mamy zak³adki a spawaj±c w szczelinie spaw nie wpada nie wypala siê dziur a po zeszlifowaniu spawów miejsce ³±czenia jest g³adkie a szpachli tylko na ,,li¿niêcie,,.No i takie podk³adanie blaszek mo¿na wykonaæ nawet przy bardzo skomplikowanych kszta³tach.
_________________

 

Bisuside14 
Wys³any: 2009-08-17, 18:11   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomóg³: 9 razy
Posty: 348
Wpad³em teraz na pewien pomys³... Przy opisanej przez Homera^ metodzie na styk mo¿na wykorzystaæ kilka silnych magnesów np. magnetycznych k±towników. Gdy robimy ³±czenie na styk ³apiemy 2 kawa³ki blachy ( now± czê¶æ ze star±) odpowiedni± ilo¶ci± takich magnesów. Dziêki temu wykonane ³±czenie bêdzie równe.
Jak my¶licie sprawdzi siê patent w praktyce :?: :)
 
 

Ryba 
Wys³any: 2009-08-22, 08:38   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
No jest to jaki¶ pomys³, ale tak spawaj±c przyspawasz te¿ ten k±towanik do blach i co potem ??

Poza tym nie zawsze w aucie bêdziesz w stanie pod³¿yæ co¶ takiego.
 
 

ZIEMBA
Wys³any: 2009-08-23, 10:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
Powiem Ci Homer ¿e to ciekawy sposób, troche z nim wiêcej zabawy ale musze to wyprubowac.
 

Homer S. 
Wys³any: 2009-08-23, 11:56   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
T± metod± wspawujê jeszcze pod³u¿nice (np. w po³owie d³ugo¶ci) podk³adaj±c grube blachy od ¶rodka po spawaniu spaw szlifujê na g³adko i nie widaæ ³±czenia.
_________________

 

przemo1972 
Wys³any: 2009-08-23, 11:57   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 551
Sk±d: SC
ZIEMBA napisa³/a:
przemo1972 napisa³/a:
A nie probowaliscie spawac drutem CuSi? ;) :spoko:


Przemo, u¶wiadom mnie co to jest.

Stop miedzi i krzemu.Spawa sie podobnie jak zwyklym MIG-iem.Zaleta jest to ze nie przegrzewa i nie przetapia blachy.Wada- Cena urzadzenia.Ceny tych urzadzen powoli spadaja, (Pierwsze migi tez nie byly tanie :tak: ) Oczywiscie nikt nie kupi spawarki wartej 5-6 kola do montazu jednego blotnika, ale dla warsztatow z "przerobem" szybko sie zwraca.
 

ZIEMBA
Wys³any: 2009-08-23, 13:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 380
Homer, a takie l±czenie jedziesz pu¿niej ci±g³ym czy punktowo jeden przy drugim?
 

Homer S. 
Wys³any: 2009-08-23, 13:55   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
B³otniki ,reperaturki czy jakie¶ wstawki/³atki to punktowo na pocz±tku co 5cm zagêszczam spawy ostatecznie tak do 2mm miêdzy punktami .Pod³u¿nice wstêpnie spawy d³ugo¶ci 1-3cm od góry od do³u i boki nastêpnie uzupe³niam do ci±g³ego spawu opukuj±c spawy m³otkiem a¿ do wystygniêcia .
_________________

 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group