Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Arbiter
|
Wys³any: 2009-08-31, 00:04 Lakierowanie zderzaków Corolla E11 FL
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Za namow± forumowiczów zdecydowa³em sie ¶ci±gn±æ zderzak zamiast malowac na aucie. ¦ci±gniêcie zderzaka zajê³o mi oko³o 15min.
Jakby kto¶ potrzebowa³, tutaj lista ¶rubek do odkrêcenia
http://toyota.arbiter.pl/...lla.E11.VVTI.FL
zmatowi³em w³óknin±. Oko³o 20 min szorowania czerwon± w³óknin± APP
potem primer. Z primerem pope³ni³em b³±d, bo po³o¿y³em 2 warstwy...
Przygotowa³em podk³ad. Podk³ad 2K 5:1 akrylowy. Bez rozcieñczenia. Podk³adu rozrobi³em 230ml
zacz±³em od lakierowania krawêdzi i zakamarków.
Po pierwszej warstwie nie by³o w pe³ni pokryte
W sumie po³o¿y³em 3 warstwy. Przed drug± i trzeci± rozcieñczy³em nieco podk³ad. Ogólnie by³ gêsty.
Po 3 warswach wygl±da³o tak
NIe mia³em reduktora przy pistolecie. Na sprê¿arce kiedy ustawia³em na 4 bary, po wci¶niêciu pistoletu spada³o do 2 barów. I przy takim ustawieniu malowa³em podk³ad. Lecia³o dosyæ ma³o farby i podk³ad uk³ada³ siê w baranka. Nie da³em rady go rozlaæ
Ostateczny wynik taki:
[img] http://toyota.arbiter.pl/...0687_.jpg[/img]
Za 2 dni planujê to zeszlifowaæ.
Pytania:
1. Czy nie za gêstym podk³adem malowa³em?
2. CZy ci¶nienie które ustawi³em by³o OK?
3. Czy uda siê zeszlifowaæ barana?
4. Czy szlifierka oscylacyjna z papierem 300 bêdzie ok?
Ca³a relacja tutaj
http://toyota.arbiter.pl/...owanie.zderzaka |
|
|
|
|
QUSY
|
Wys³any: 2009-08-31, 07:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 7
|
1 Za gêstym, ten podk³ad przewa¿nie siê rozcieñcza przy czym nie powinno siê ¿a³owaæ rozcieñczalnika
2. Zapewne to pistolet z chiñskiego zestawu Proponowa³ bym zmieniæ.
3 Nie s±dzê ¿e siê uda na pewno siê poprzeciera, zapewne bêdziesz musia³ jeszcze raz malowaæ.
4 Mo¿e byæ 300 |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2009-08-31, 07:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
300 bêdzie ok na pocz±tek,bo jak widzê,kolor ma byæ ciemny,wiêc pó¼niej proponowa³bym 1000 na mokro rêcznie,i uwa¿aj,¿eby nie poprzecieraæ siê na rantach do plastiku.Ranty lepiej od razu robiæ rêcznie,oscylacyjn± rób wiêksze powierzchnie.Na sprê¿arce ustaw (je¶li mo¿esz) nawet 8 bar.,bêdziesz mia³ pewien zapas ci¶nienia,reguluj przy pistolecie na ok 4 bary.Rozcieñczalnika dawaj tyle ile przewiduje producent podk³adu,nie poprawiamy producenta.Bêdzie spoko! |
|
|
|
|
Arbiter
|
Wys³any: 2009-08-31, 07:50
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
jacenty 741 napisa³/a: | Na sprê¿arce ustaw (je¶li mo¿esz) nawet 8 bar.,bêdziesz mia³ pewien zapas ci¶nienia,reguluj przy pistolecie na ok 4 bary.Rozcieñczalnika dawaj tyle ile przewiduje producent podk³adu,nie poprawiamy producenta.Bêdzie spoko! |
Niestety nie mam reduktora na pistolecie wiec jedyne ustawienie mam na spre¿arce.
Czy mogliby¶cie powiedzieæ, ile dodaæ rozcieñczalnika do podk³adu czy np 10%?
Pistolet jest z chiñskiego zestawu, czyta³em ze i takimi forumowicze amatorzy lakieruj±:) |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2009-08-31, 08:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
A na opakowaniu od podk³adu(App,tak?) nie ma podanych wymaganych proporcji?Tzw. piktogramy,na jednym z nich powinno byæ co¶ w rodzaju 3:1+10%,5:1+20%.Ta warto¶æ procentowa to ilo¶æ rozcieñczalnika liczona do gotowej mieszanki podk³adu i utwardzacza.Co do reduktora:a mo¿e szarpnij siê na te kilkadziesi±t pln,to naprawdê wygoda,masz lepszy wgl±d na ci¶nienie i lepiej nad tym panujesz. |
|
|
|
|
Arbiter
|
Wys³any: 2009-08-31, 21:39
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Szlifowa³em dzi¶ ten zderzak. Co za masakryczna robota, zaje³o mi to 2,5h. I jest prawie ok, tyle ze podociera³em sie na kantach. Co z tym dalej?
Zaraz wrzucê fotki |
|
|
|
|
f_maciej
|
Wys³any: 2009-08-31, 21:47
|
0
|
|
|
Posty: 174
|
Arbiter napisa³/a: | tyle ze podociera³em sie na kantach. Co z tym dalej? |
Sk±d ja to znam
Podk³ad na plastik i jeszcze raz akrylowy na to... |
|
|
|
|
Arbiter
|
Wys³any: 2009-08-31, 21:56
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Pokry³em kontrastem - sprajem
Szlifowa³em oscylacyjn± z papierem P320 i wod± (posz³o ze 3l)
Zderzak wyszed³ bardzo g³adki, zeszlifowa³em baran
W niektórych miejscach zosta³o troche kontrastu. Ale juz nie chce tam szlifowaæ. Czy tak mo¿e zostaæ?
I pytanie najwa¿niejsze - co zrobiæ je¶li w niektórych miejscach poprzeciera³em siê do plastiku na krawêdziach?
PS. nie dziwiê siê, ¿e blacharze/lakiernicy bior± du¿o kasy za lakierowanie zderzaków (np 1000PLN za 2). Wyda³em na materia³y (³±cznie z kombinezonami i innymi dodatkami) 400z³, a pracy ju¿ po¶wiêci³em z 6 godzin. Jestem w po³owie pierwszego zderzaka.
Troche frustruj±ca jest ta praca (spodziewa³em siê szybszych efektów i ³atwiej osi±galnych_, zobaczymy jak pójdzie dalej... |
|
|
|
|
Greg
|
Wys³any: 2009-08-31, 22:48
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 149
|
co do resztek kontrastu to we¿ papier do ³apy i rêcznie wyg³ad¼ a¿ znikn± kropki bo jak tego nie zrobiæ to przy lakierowaniu baza si±dze w dziury i bedziesz mia³ piêkne kropki widoczne pod bezbarwnym. Co do przetaræ- PZP (podk³ad zwiêkszaj±cy przyczepno¶æ) czekasz z 5 min i lejesz podk³ad akrylowy- radzi³bym nabyæ w spray`u - do takich rzeczy idealna rzecz ¿eby nie babraæ kubków i pistoletu.
PS, jak malujesz kontrastem to nie musisz na czarno pomalowaæ elementu zwiêksz odleg³o¶æ (czasami nawet ok 40-50 cm od elementu) zeby tylko nanie¶æ tak± mgie³ke na element- zrób to w miare równomiernie, ale bez przesady, mo¿e gdzieniegdzie sie przylaæ wiecej
to robisz na parkingu podziemnym ?? s±siedzi Cie nie przeklnêli jeszcze ?? |
|
|
|
|
Arbiter
|
Wys³any: 2009-08-31, 23:07
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Dzieki za rady wlasnie chyba za duzo tego kontrastu napsika³em. Tak czy inaczej fajna sprawa z kontrastem, od razu widac gdzie szlifowaæ.
Jak PZP psikne na te male przetarcie i wleje sie na podk³ad to nie bedzie zle?
Prace robilem pierwszy etap na prywatnym terenie, a to szlifowanie dzis w gara¿u ale to jest gara¿ zadaszony ale bez bocznych scian wiec jest przewiew. Dzis tylko szlifowa³em na mokro wiec kurzu zero.
Co do lakierowania to wybiore taki moment aby nie by³o aut w sasiedztwie zeby nic nie pobrudziæ. Zak³adam, ¿e jak do najblizszego samochodu bedzie dystans oko³o 12 metrów to nei powinno zaprószyæ? |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2009-09-01, 06:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
No troszkê przegi±³e¶ z ilo¶ci± tego kontrastu,to fakt Ale musisz wszystko doszlifowaæ na równo,tak jak pisze Greg,najwa¿niejsze jest przygotowanie podkladu.Jak wyjdziesz z PZP na podk³ad nic z³ego siê nie stanie.Ja robiê w gara¿u przy domu,alo to ,co Ty wyprawiasz,to ju¿ hardcore!!!! |
|
|
|
|
Arbiter
|
Wys³any: 2009-09-01, 17:33
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
A czy dolaæ podk³±dem mam tylko miejsca przetarte do plastiku czy ca³y zderzak? |
|
|
|
|
Greg
|
Wys³any: 2009-09-01, 18:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 149
|
tylko gdzie przetar³e¶ do plastiku... no chyba ¿e bardzo polubi³e¶ szlifowanie to daj na ca³y |
|
|
|
|
Arbiter
|
Wys³any: 2009-09-01, 18:04
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Dzieki
A czy po szlifowaniu na mokro mozna k³a¶æ baze, czy trzeba suszyæ np 1 dzieñ? |
|
|
|
|
Greg
|
Wys³any: 2009-09-01, 19:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 149
|
jak przelecisz zderzak wodnym papierem to ³adnie we¼ szmatke b±d¼ miêkk± g±bke i zetrzyj ten maras co wyjdzie ze szlifowania, poczekaj a¿ ³adnie sie osuszy ten zderzak- zrób se kawusie w tym czasie i przyjdz, we¼ zmywacz silikonowy i wyczy¶æ wszystko dok³adnie, Potem ¶ciereczka antystatyczna w d³oñ, znowu wszystko ¶migasz i potem mo¿esz lakierowaæ |
|
|
|
|
Arbiter
|
Wys³any: 2009-09-02, 17:04
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Co za masakra, polozylem PZP w przeszlifowane miejsca, rozrobilem podk³ad, do¶æ rzadko. Przemalowa³em przetarte miejsca pistoletem. Potem szlifowa³em juz rêcznie. No i niestety ponownie poprzeciera³em w tych samcyh miejscach. Czy mogê na to polozyc juz baze, czy znów powtarzac z podk³adem.
Przeszlifowania nie s± wyczuwalne rêk±
Skoñczy³em na papierze 800, szlifuj±c rêk±.
|
|
|
|
|
Arbiter
|
Wys³any: 2009-10-18, 17:56
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
|
|
|