Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
lakierok 
Wys³any: 2010-01-08, 19:07   Producenci kabin
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 423
Sk±d: Okolice
Witam mam dla was ma³e pytanie jakie kabiny posiadacie chodzi mi o firmy albo jakie polecacie pozd.

[ Dodano: 2010-01-11, 22:45 ]
witam
czy z was nikt nie mam kabin
bo na allegro znalaz³em
Fobo
Yoki
BTD
Zonda c 700s
oraz znajomy mi poleci³ Timbo 70
co o tym s±dzicie?
 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-01-21, 22:53   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
Wiesz co ? kabin lakierniczych to raczej szukaj poza allegro ! To zakup na lata.
¯adna z tych które wymieni³e¶ nie jest warta zakupu .... a ta Timbo 70 to ju¿ wogóle jaki¶ odjazd ... s± takie ze trzy w Polsce ?
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

lakierok 
Wys³any: 2010-01-22, 00:21   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 423
Sk±d: Okolice
PROJEKTER napisa³/a:
Wiesz co ? kabin lakierniczych to raczej szukaj poza allegro ! To zakup na lata.
¯adna z tych które wymieni³e¶ nie jest warta zakupu .... a ta Timbo 70 to ju¿ wogóle jaki¶ odjazd ... s± takie ze trzy w Polsce ?


Dziêki za podpowiedz a ta Timbo to model 702 , pomyli³em siê

a co polecasz ?
 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-01-22, 10:45   
-1
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
Kabiny lakiernicze to nie s± takie urz±dzenia jak np pistolet czy szlifierka. Chodzi o to ¿e ca³y wyrób nie jest robiony u jednego wytwórcy i nie mo¿na z ca³± odpowiedzialno¶ci± powiedzieæ ¿e np. SAICO jest Super kabin± a Fobo to szajs ! W przypadku produktu który robi jeden wytwórca ³atwo jest wydaæ opiniê, ale tu przy kabinach to trudniejsze ni¿ my¶lisz i nawet szczera dobra rada nie musi siê pokrywaæ z rzeczywisto¶ci±.

We¼ po uwagê np. takie przypadki gdy renomowany producent firma USI ITALIA maj±c± doskonale kabiny MASTER ( ponad 120 000 z³ ) produkuje w chinach tani± liniê któr± nazywa USI Milibar ... a to ju¿ zubo¿ony szajs za 80 000 z³ ca³kowicie porównywalny z ka¿d± inn± kabin± z Chin za 50 000 z³ ... ale dystrybutorem milibara jest hurtownia czê¶ci Inter Cars i dostajesz kabinê za piêcioletni± umowê na zakup czê¶ci materia³ów i akcesoria wy³±cznie od nich... wiêc przybywa tych kabin na rynku i nikt nie powie ¿e to szajs jak dosta³ bez kasy !

Bardzo czêsto jeden producent produkuje kabiny dla kilku odbiorców którzy ze sob± konkuruj± na tym samym rynku. Np. Saico ( czerwone obudowy ) AIR TECH ( niebieskie ) i NEW PROJECT ( zielone ) to dok³adnie te same urz±dzenia ostro konkuruj±ce ze sob± w Polsce ... a wszystkie produkowane w Arozzo w SAICO ( dzi¶ ju¿ nie istniej±cej wytwórni ). Podobnie jest z YOKI i YOKI STAR ten sam produkt dwóch ró¿nych dystrybutorów w Polsce. Jeden z nich zmieni³ teraz ich nazwê na RAVIA ( Rawa Maz. ) Kilkana¶cie lat temu SAIMA i SAICO to by³a jedna wytwórnia a pó¼niej ka¿dy poszed³ w³asn± drog±. LAGOS to hiszpañska fabryka która w 1985 roku by³a czê¶ci± USI bo W³osi wpadli na pomys³ ¿eby produkowaæ te¿ urz±dzenia poza UE. Zdecydowanie najbardziej zaawansowanymi technologicznie kabinami s± kabiny Niemieckie - szczególnie Wolf , Lutro i Durst. Najwiêkszy fajans to kabiny Chiñskie ale to nie wynika z mo¿liwo¶ci producenta tylko cwaniactwa dystrybutorów którzy zamawiaj± w Chinach najtañsze rozwi±zania byle obudowa ze styropianem w ¶cianie mia³a 7,0 x 4,0 , 2,8. W europie nikt nie wyda do takiego produktu cech CE bo nie spe³nia norm dla eksportu wewnêtrznego. Chiñczycy te¿ potrafi± i mog± zrobiæ super kabiny tylko kto by to tu kupi³ ?

Dlatego wiêkszo¶æ tych produktów z allegro to kusz±cy cen± bubel. S± jednak fajne modele z Chin ale te podchodz± ju¿ pod 80 000 z³ ... a za 80 - 90 kupujesz ju¿ kabinê z europy z automatyk± i bajerami !

Je¿eli zacz±³by¶ sprzedawaæ kabiny to po uzgodnieniach z dowolnym polskim producentem ( a jest ich osiemnastu ! ) co do konfiguracji i ceny - jego kabina mo¿e nosiæ w nazwie twoje nazwisko je¿eli tylko sobie ¿yczysz. Nazwa kabiny nic nie znaczy bo jak kto¶ oferowa³ fajans i rynek go rozpracowa³ to mo¿e ten sam produkt sprzedawaæ dalej pod inn± nazw± nic w niej nie zmieniaj±c .... w budowie czy wyposa¿eniu. Zbieranie opinii o takim produkcie nic ci nie da !

Ja mam w ofercie dla programu modularny-warsztat ( www.modularny-warsztat.pl ) w³asne kabiny MODULAR ECONOMI i MODULAR CLASSIC. Urz±dzenia okrojone z wielu elektronicznych bajerów i czê¶ci automatyki, ale spe³niaj±ce wszystkie normy i wytyczne bezpieczeñstwa. ¯eby cena by³a atrakcyjna po³±czy³em w projekcie kabin MODULAR rozwi±zania stosowane przez sze¶ciu ró¿nych producentów. Niestety gdy kosztuj± one od 60 000 z³ do 90 000 z³ nie mog± konkurowaæ z Wolfem za 180 000 z³ ... ale za to ju¿ wieloma kabinami za 120 000 mog±, bo przewy¿szaj± je parametrami technicznymi standardowego wyposa¿enia. Np moc± o¶wietlenia i wymiennika ciep³a. Cena to polityka sprzedawcy i nie odzwierciedla zawsze kosztów produkcji. Najtañszy kabina w Chinach kosztuje 5 000 $

Przykro mi ¿e pomimo du¿ej ilo¶ci informacji nie mogê ci wskazaæ konkretnego producenta ale niestety dla mnie kabiny nie stanowi± tajemnic i s± tylko wentylowanym ogrzewanym i o¶wietlonym pomieszczeniem do lakierowania ! Nie ma w ich sposobie dzia³ania i budowie nic magicznego. Nie ma kabin ekologicznych i kabin do lakierów wodnych i nie ma kabin spe³niaj±cych restrykcyjne wymogi które s± dopuszczone do u¿ytkowania oraz takich których u¿ywaæ nie wolno ( bo nie ma takich wymogów ! ... choæ jeszcze nie dawno by³y ).

Jako podsumowanie powiem tak ... gdybym kiedykolwiek postanowi³ mieæ w³asn± lakierniê to kabinê zrobi³bym adaptuj±c wydzielone ¶cianami pomieszczenie ... chocia¿ mam tanio w³asne kabiny MODULAR !. Oczywi¶cie tak to adaptuj±c ¿e wewn±trz ka¿dy klient i fachowiec z bran¿y powie ¿e to kabina ( metalowe bia³e ¶ciany ( ¿adnych bleeeee kafelków ! ) wbudowane w ¶ciany zespo³y o¶wietlenia, pod³oga okratowana w ca³o¶ci, kratki i filtry na suficie, roleta elektryczna jako wjazd. Do wentylacji i ogrzewania zamówi³bym u producenta kompletn± jednostkê termo wentylacyjn± z kana³ami, oraz sterownik ( to serce kabiny ). Ca³o¶æ to koszt polowy porównywalnej kabiny ... bo wraz z wielko¶ci pomieszczenia i oczekiwanymi bajerami jak np. spray-tronic czy ekran LCD do sterowania ro¶nie te¿ cena adaptacji. Ale jak porównywalna parametrami kabina kosztuje 100 000 z³ to taka adaptacja na nowiutkich podzespo³ach max 50 000 z³ .... i wszystko co wa¿ne jest na gwarancji ! Palnik wymiennik ciep³a wentylatory klapy sterowniki oraz roleta !

Wiem to bo dwie takie adaptacje ju¿ funkcjonuj± z czego jedna w warsztacie samochodowym ! Mam kompletn± dokumentacjê z ocen± bezpieczeñstwa produktu i wszystkim czego wymagaj± przepisy ¿eby u¿ytkowaæ spokojnie tak± "komorê".
Dokumentacja kosztowa³a klienta 14 000 z³ ... Prawa autorskie mam jednak ja i moi partnerzy ... teraz mogê j± przekazaæ po dostosowaniu do oczekiwañ technicznych klienta za 4000 - mo¿e 5000 z³ ... Tylko muszê mocno to przemy¶leæ bo oferuj±c jednocze¶nie kabiny to taki "strza³ we w³asne kolano" !

Na razie polecam ci grudniow± publikacjê w WARSZTAT BLACHARSKO LAKIERNICZY pod tytu³em LAKIERNIA Z KABIN¡ CZY BEZ ? Je¿eli nie znajdziesz w necie .... prze¶lij na e-mail swój adres wy¶lê ci pdf. Ju¿ nie d³ugo w w czasopi¶mie LAKIERNIK uka¿e siê te¿ inna publikacja : SAM BUDUJÊ KOMORÊ LAKIERNICZ¡. ... tekst ju¿ jest, czekam tylko na zdjêcia !
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

lakierok 
Wys³any: 2010-01-23, 01:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 423
Sk±d: Okolice
Wielkie dziêki Projekter :spoko:
 

andy61
Wys³any: 2011-02-02, 13:04   
0
UP DOWN

Posty: 2
http://lakierowanko.info/images/smiles/nie.gif
Prawda o panu PROJEKTERZE jest taka ,¿e lubi lizaæ z ró¿nych misek.
Akurat daj± mu polizaæ z krajowych misek wiêc je chwali.
Poniewa¿ nie dosta³ polizaæ z chiñskiej miski wiêc kabiny chiñskie s± be.
Ka¿dy ma swój rozum i powinien przez niego przepu¶ciæ takie informacje jak szerzy ten pan.
Prawda na temat kabin chiñskich jest tak samo z³o¿ona jaj na temat kabin produkowanych w Polsce. Wiem co mówiê, poniewa¿ kabinami zajmujê siê od 17 lat.
Gdyby to by³ taki szajs jak to próbuje przedstawiæ to pan PROJEKTER to ludzie wogóle by ich nie kupowali.Sprzedawane s± dziesi±tkami.Reklamacji praktycznie zero.Ludzie zadowoleni.
Wiêc w czym problem panie POJEKTERZE.(patrz wy¿ej)
A proponowanie zbudowania sobie kabiny tr±ci bardzo partykularyzmem poniewa¿ liczy pan ,¿e zostanie konsultantem, oczywi¶cie za "friko"

logo.JPG
Plik ¶ci±gniêto 379 raz(y) 19.82 KB

 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-02-03, 23:52   
-1
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
andy61 napisa³/a:
... Wiêc w czym problem panie POJEKTERZE.(patrz wy¿ej)
A proponowanie zbudowania sobie kabiny tr±ci bardzo partykularyzmem poniewa¿ liczy pan ,¿e zostanie konsultantem, oczywi¶cie za "friko"


Witam, Witam Panie Andrzeju ! :D Co to nie sprzedaj± siê KABINY YOKI ? .... no przykro mi ... Tylko w czym Ja mogê Panu tu pomóc ?

Proszê mo¿e napisaæ co¶ ciekawego o konstrukcji kabiny YOKI i wyja¶niæ có¿ to za twór "RAVIA" z Rawy ? To taki pomys³ na to ¿eby to co chiñskie wygl±da³o teraz na Polskie ? Ma³o oryginalny Panie Andrzeju. Jest ju¿ kilku takich co dla jednej kabiny powymy¶lali sobie trzy nazwy i te¿ udaj±, ¿e to firmowy produkt z Europy np. Milibar. Jak Pan widzi w moim w³asnym tek¶cie powy¿ej ... te¿ mia³em taki pomys³. Jednak uzna³em, ¿e to nieuczciwe i durne. Nie ma kabin do programu Modularny Warsztat bo tu s± one budowane na indywidualne ¿yczenie klienta. Tu przynajmniej klient sam decyduje o ka¿dym elemencie osprzêtu i kosztach ca³ej komory. Takie rozwi±zanie jest OK.

Przy okazji spotkania i pisania o "uczciwo¶ci" ... Proszê wiêcej nie przekazywaæ swoim klientem mojego opracowania na temat bezpieczeñstwa po¿arowego kabiny lakierniczej bo to nie dotyczy oferowanych przez Pana produktów. Przedruk czê¶ci mojego opracowania podpisanego Pañskim nazwiskiem, albo stanowi±cego czê¶æ dokumentacji do Pañskich wytworów to z³odziejstwo i to w najczystszej ( na szczê¶cie ) karalnej formie.

17 - czy 30 lat przy kabinach to ¶wietna rekomendacja ... ale przyda³oby siê jeszcze tu trochê Pana wiedzy, ¿eby zobrazowaæ czym siê Pan przy tych kabinach zajmowa³ ? ... bo widzi Pan z pozycji serwisanta dwóch produktów nie wszytko jest widoczne.

Co do mojej osoby to proszê jednak nie zapominaæ, ¿e jestem projektantem i nie handlujê wyposa¿eniem lakierni. Zlecenia przyjmujê od wszystkich przedstawicieli producentów kabin lakierniczych tak jak od tych którzy handluj± lakierami. Ka¿dy robi swoje, a JA li¿ê wiele misek ^^ jak Pan to okre¶li³, i odwdziêczam siê jak mogê. Taki zawód. Mam dziêki temu ogromn± przewagê nad Panem. Mam dokumentacje konstrukcyjne i wszystkie rysunki szczegó³owe ( w³±cznie ze schematami sterowników elektronicznych ) od 9 producentów kabin lakierniczych. Baaaaaaardzo interesuj±cy i ciekawy materia³.

Z tym argumentem o kupowaniu chiñskich kabin to jednak wypali³ Pan bez ¿adnego zastanowienia. Niestety na ca³ym ¶wiecie jest mnóstwo ludzi którzy o kabinie wiedz± "zero" a koszty zakupu super atrakcyjne przyæmiewaj± zdolno¶æ do prawid³owej oceny technicznej produktu. Chiñskie kabiny s± OK ... ale te powy¿ej 80 ty¶ z³. ... ale kto j± kupi w tej cenie ?


... i co to za zawoalowana sugestia w sprawie tej "samodzielnej budowy kabiny" ?

Panie Andrzeju ! JA je projektujê, kosztorysuje i dostarczam nabywcy kompletn± dokumentacjê do samodzielnego wybudowania komory. Koszt ca³ej inwestycji z pracami budowlanymi nie przekracza 40 ty¶ dla kabiny samochodowej ... a jednak wybaczy Pan, ale akurat produkty z Chin to taka konstrukcja bije na g³owê wszyskim ... zaczynaj±c od tego, ¿e nie jest ze styropianu, a ¶ciany nie maj± 6 cm grubo¶ci ^^ . To znacznie lepsza oferta i uczciwsza ni¿ ok³amywania ludzi, ¿e prosta kabina dla samochodówki to skomplikowane urz±dzenie z magicznym sk³adnikiem i dlatego musi kosztowaæ maj±tek ... albo robienie atrakcyjnej oferty kosztem jako¶ci tego "urz±dzenia". Projekt, i nadzory nie siêgaj± nawet po³owy Pañskiej mar¿y ze sprzeda¿y kabiny.

Nie muszê liczyæ tu na to, ¿e kto¶ mnie zaprosi jako konsultanta do nadzoru nad monta¿em .... bo to jest w umowie projektowej .... xxx z³ za ka¿dy dzieñ nadzoru. :spoko: Poniewa¿ dokumentacja jest bardzo dok³adna wystarczaj± dwie wizyty w trakcie i jedna przy uruchomieniu komory. W pakiecie komplet dokumentów formalno - prawnych, w³±cznie z dopuszczeniem do u¿ytkowania przez WIO¦ .... a Pana Kabiny maj± tak± oprawê ... czy jak zawsze ? .... zostawia Pan klienta ¿eby sobie sam wszystko za³atwia³.

Co do jako¶ci kabin z Chin ... choæby tych dostarczonych przez Pana ... to najfajniejsze w tych komorach s± szczelne drzwi, antykorozyjne kominy spalin i odporne na wyginanie kraty pod³ogowe ^^ ... ¯ENADA ... , ale przyznajê tu Panu racjê .... WIDZIA£Y GA£Y CO KUPOWA£Y. Pana konkurentom z YOKI STAR uda³o siê usun±æ wiele z tych wkurzaj±cych drobnych wad konstrukcyjnych ... a Pan musi siê teraz chowaæ za nazw± RAVIA !
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

lakierok 
Wys³any: 2011-02-04, 21:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 423
Sk±d: Okolice
Widzê ze mój temat robi siê gor±cy !!!!

dobre dobre ^^
_________________
Mieszalnia Lakierów

Frostt.pl
 

Pneumatyka_NTS
Wys³any: 2011-02-10, 12:09   
0
UP DOWN

Posty: 30
Zgadzam siê z PROJEKTEREM choæ z uporem maniaka bêdê powtarza³ ¿e Millibar jest produkowany w VERONIE. A odno¶nie kabin Chiñskich to mia³em ju¿ okazjê montowaæ jak i rozbieraæ te cuda. I powiem szczerze NIGDY WIÊCEJ.
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-02-10, 19:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
Pneumatyka_NTS napisa³/a:
Zgadzam siê z PROJEKTEREM choæ z uporem maniaka bêdê powtarza³ ¿e Millibar jest produkowany w VERONIE. .


Przyznam szczerze, ¿e mo¿na by to raz na zawsze wyja¶niæ. :tak:

Generalnie opinia szeroko rozumianej bran¿y ( konkurencji ) jest jednak taka ¿e "Milibar" to produkt z Chin. Ja na w³asne oczy widzia³em takie dwie i gdybym mia³ obstawiaæ na to kasê to raczej postawi³ bym na to ¿e jest z Chin. Ka¿dy element konstrukcyjny tego urz±dzenia ( po za drzwiami frontowymi ) do z³udzenia przypomina technologiê kabin robionych w chinach. Obudowa i jej wype³nienie, silniki z wentylatorami, ro¿ne moce nawiewu i wyci±gu, rêczne sterownie klapami nadci¶nienia ... nawet kszta³t wymiennika ciep³a i ramki sufitowe na to wskazuj±. ¯aden z elementów Milibara ( mo¿e po za tablic± sterownika ) nie przypomina produktów USI ITALIA nawet tak prostych jak stare kabiny TECHNO.

... mogê siê oczywi¶cie myliæ bo nie znam, a¿ tak dobrze tych produktów jak g³ówny importer NTS. Je¿eli mo¿esz @Pneumatyka_NTS to napisz dlaczego USI ITALI strwo¿y³o produkt na wzór chiñski ? ... nie mieli ju¿ innych - lepszych wzorców w kabinach w³oskich ?Przekonanie kogokolwiek kto zna trochê kabiny z chin, ¿e Milibar jest z Verony, a Ravia to produkt europejski graniczy raczej z cudem.

[ Dodano: 2011-02-10, 22:06 ]
przepraszam - * stworzy³o - tak powinno byæ - sorry sorry.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Pneumatyka_NTS
Wys³any: 2011-02-11, 13:00   
0
UP DOWN

Posty: 30
Ojej. A mnie siê zawsze wydawa³o ¿e to kabiny chiñskie s± produkowane na wzór europejskich?

Dobrze Panie Robercie na pocz±tek trochê historii. Do roku 2005 USI produkuje kabiny o nazwie Modulo Techno 1 z agregatem grzewczo nadmuchowy typu Compaq 100CR220kW napendzany silnikiem 7,5kW za pomoc± paska. Turbiny od¶rodkowe z du¿ymi odwróconymi ostrzami to opcja za extra dop³at± przy modelu Master (dopiero w 2006 roku w ¶lad za Blowtherm Lutro Wolf bezpo¶redni napêd zostaje wprowadzony jako wyposa¿enie standardowe) . Wprowadzenie i rozwój technologii lakierów wodorozcieñczalnych i HS zaczyna stopniowo wypieraæ kabiny z 1 turbinowym napêdem. Dodatkowym bod¼cem oprócz wymogów technologii (odpowiednia prêdko¶æ powietrza) jest zaostrzenie przepisów bezpieczeñstwa odno¶nie ilo¶ci koniecznych wymian powietrza w kabinie lakierniczej. Usi staje przed problemem zamkniêcia linii produkcyjnej Techno, zwolnieniem czê¶ci personelu, magazynami pe³nymi podzespo³ów. Istniej± 2 alternatywy. 1 sprzedawaæ model Techno jako kabina suszarnicza ( w tym czasie równorzêdnie produkowane s± kabiny 2 turbinowe Modulo Master 2) lub jak najmniejszym kosztem przystosowaæ Techno do technologii i wymogów. Powstaje wiêc projekt Millibar, który poch³ania coraz wiêcej pracy i czasu co w efekcie zmusza USI do utworzenia firmy córki. Ze wzglêdu na za³o¿enie ¿e kabina Millibar ma byæ tañsza od Master technolodzy decyduj± siê na zastosowanie turbiny promieniowej poprzecznej (przypomina to trochê ¶mig³a samolotu) maj±cej znakomit± sprawno¶æ wyci±gow±. Konstrukcja turbiny umo¿liwia osadzenie jej w kanale wentylacyjnym wyrzutni. Tak wiêc jedynym wzrostem kosztów modernizacji okazuje siê wspomniana turbina poprzeczna. Kolejnym etapem jest dostosowanie prêdko¶ci powietrza czerpni do wyrzutni. Testowane s± ró¿ne wielko¶ci turbin w kompilacji z ró¿nymi silnikami. W ostatecznym efekcie zarzucono pomys³ silnika 5,5kW na wyrzutni w stusonku do 7,5kW na czerpni. Powodem jest szybki wzrost nadci¶nienia wynikaj±cy z ró¿nic w konstrukcji turbin. Okazuje siê równie¿ i¿ przy porównywalnej wydajno¶ci do napêdu poprzecznej wystarcza silnik 3kW. Zalet± takiej kabiny jest ograniczenie kosztów produkcji, wad± s³abszy przep³yw powietrza i czêstsza wymiana filtrów. Koniec koñców produkt Millibar 70.40.28 COMPAQ100CR 220KWT-ES jest gotowy w 2007 roku. Jedyn± ró¿nic± pomiêdzy Techno a Millibar oprócz wymienionego ekstraktora wyci±gowego jest kolor bramy wjazdowej (USI czerwony, Millibar bia³y) i napis na froncie.

Ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ personelu jak powierzchniê produkcyjn± (Millibar produkowany jest pok±tnie w fabryce USI), model ogranicza siê wiêc tylko do modyfikacji o¶wietlenia i mocy agregatu grzewczego (w opcji 2008r równie¿ palnik gazowy).

Teraz ró¿nice w konstrukcji.
Turbiny do¶rodkowe z du¿± ilo¶ci± ma³ych ostrzy to technologia od lat stosowana w kabinach Nowa Verta, Lagos, Omia. W wiêkszo¶ci z nich silnik umieszczony jest na zewn±trz i mocowany jak w Millibar za pomoc± szyn na bocznej lub górnej ¶cianie generatora (nie jest wiêc to pomys³ Chiñski, powiem wiêcej w zdecydowanej wiêkszo¶ci kabin Chiñskich silniki umieszczone s± pod obudow± na listwie przy podstawie podobnie jak w modelu SAIMA beta). Odno¶nie turbiny poprzecznej promieniowej na wyci±gu to nie spotka³em siê z kabin± Chiñsk± w tym wydaniu (wiêkszo¶æ zestawów wyci±gowych to druga turbina do¶rodkowa). Wymiennik ciep³a jest identyczny jak w przypadku USI. Du¿e sp³aszczone 8-k±tne blachy radiatora maj± siê stykaæ z powietrzem jak najd³u¿ej jednocze¶nie nie utrudniaj±c przep³ywu powietrza (w wiêkszo¶ci kabin produkcji Chiñskiej s± to okr±g³e rury o ¶rednicy 12-15cm z blachy ocynkowanej lub kwasówki).
Na koniec filtry sufitowe. W Millibar wystêpuje Oryginalna i opatentowana konstrukcja 4 - dzielnego plenum USI, gdzie ramki sk³adane s± rêcznie podczas instalacji kabiny, mocowane za pomoc± ¶rób i zawiasów umo¿liwiaj±ce naprawdê szybk± wymianê filtrów (20 min z przerw± na papierosa). Zalet± jest tu stosunkowo du¿a powierzchnia czynna 26,72m2 w kabinie 7x4x2,8 ( kabinach Chiñskich przykrêca siê gotowe p³yty stalowe z otworami lub konstrukcjê z siatk±)
Panele ¶cienne identyczne jak w standardzie USI poliuretan (nie myliæ ze styropianem) ¶ci¶le wype³niaj±cy powierzchnie profilu (na we³nie mo¿na trochê oszukiwaæ), ³±czone identycznie jak w USI na pióro i wpust.

Panie Robercie. Na koniec tego przyd³ugiego opisu proponujê zak³ad. Stawk± bêd± koszty zwi±zane z podró¿± do W³och do fabryki Millibar. Je¶li ja nie mam racji sponsoruje wyjazd i vice versa.

Mam nadziejê, i¿ zamieszczony opis obali mity i plotki zwi±zane z pochodzeniem kabin Millibar. Zdajê sobie sprawê i¿ nie s± to najlepsze kabiny na ¶wiecie ale to solidna konstrukcji która powala wiêkszo¶æ kabin Chiñskich montowanych w Polsce.
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-02-11, 18:50   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
Dobrze ¿e udaje siê obalaæ powszechnie rozpowszechniane mity. Poniewa¿ to informacja od bezpo¶redniego importera pozostaje tylko przyj±æ do wiadomo¶ci ¿e Milibar to faktycznie tañszy produkt USI ITALIA. Jednak s±dzê, ¿e takie wyczerpuj±ce sprostowanie przyda³oby siê wielu oferentom kabin konkuruj±cych z tym produktem. Oczywi¶cie musieli by przedk³adaæ rzetelno¶æ udzielanych klientom informacji ponad operowanie plotk± w celu wyeliminowania ofert konkurencji. Pewnie za du¿o jednak od nich wymagam ^^ .

Nikt z kim do tej pory rozmawia³em o Milibarze nie potwierdzi³, ¿e to produkt USI. To pierwsza tak opinia. Wielu producentów kabin jednog³o¶nie uznaje, ¿e jest produkt z Chin. Dzi¶ na rynku przez takie dzia³ania jak opisa³em w poscie powy¿ej z wymy¶laniem nowej nazwy dla starego produktu dosyæ trudno jest wydaæ opiniê co do miejsca produkcji kabiny. Milibar ma kilka takich elementów które potrafi± wprowadziæ w b³±d.

S± te¿ tacy oferenci kabin lakierniczych którzy celowo zacieraj± ¶lady co do miejsca pochodzenia produktu, a port w Hamburgu pêka w szwach od kontenerów z "Europy". ^^
To nie dotyczy ju¿ tylko kabin ... Trudno jednak jest kontrolowaæ to co siê dzieje na rynku jak wprowadzenie nowej marki kabin koncentruje siê na nowej naklejce nad drzwiami i jednej tabliczce znamionowej na generatorze.

Nie dawno ko³o Radomia widzia³em kabinê z Chin dostarczon± przez renomowanego Polskiego importera która w niczym nie przypomina³a kabiny z Chin. Wentylatory jednostronnie ss±ce takie jak w USI i Blowterm, drzwi z ogromnymi szybami, brak tych zdradzaj±cych chiñskie produkty bocznych drzwi serwisowych. Klamka przy drzwiach wej¶ciowych frontowych, ramki sufitowe z chromowanymi prêtami. Kraty prasowane p³askownik w p³askownik. Osadzona na podstawie betonowej, bebechy sterownika z Simensa, palnik oczywi¶cie - Riello. Pe³ne ocieplenie generatora i ekstraktora, dwa rzêdy poziomych ¶wiate³, motoreduktory na si³ownikach, automatyczna regulacja ci¶nienia ... ¿adnej nazwy i tabliczek ... nawet na tablicy steruj±cej wielka drukowana naklejka z opisami po polsku. Gdyby siê klient nie przyzna³ ... pewnie tak z wygl±du zewnêtrznego da³bym sobie wmówiæ, ¿e to jaki¶ produkt z W³och, albo Belgii, czy Holandi ... albo wyprodukowany np. w Ravi ^^

Teraz ju¿ tak jest, ¿e trzeba siê dobraæ do tego czego nie widaæ ¿eby poznaæ fakty ... a rzadko jest taka szansa ¿eby zdj±æ obudowê jak klient sam chce ukryæ ¿e to "chiñczyk".
Nie dziwi wiêc fakt, ¿e jak produkt jest europejski, a ma cechy chiñczyka to ³atwo mu przypi±æ tak± ³atkê.

Nie ka¿da kabina z Chin to od razu szajs. Problem tkwi bardziej w uczciwo¶ci oferenta. Jak siê p³aci 60 czy 80 ty¶ za kabinê to raczej ka¿dy chce znaæ prawdê , a nie dowiedzieæ siê po czasie ¿e zosta³ wycyckany ... a ostatnio takie numerki s± bardzo ³atwe.

Dlatego wybacz @Pneumatyka_ NTS, ¿e wymuszam na tobie jakie¶ t³umaczenia. Mam nadziejê ¿e przynajmniej pozwoli³o to na przekazanie rzetelnych faktów o tym produkcie.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

tomawas 
Wys³any: 2011-06-16, 10:23   Kabiny lakiernicze
0
UP DOWN

Posty: 1
Odno¶nie kabin lakierniczych, proszê sprawdziæ www.lakiernie.com
rozmawia³em ostatnio z pracownikiem tamtej firmy mówi ¿e zrobili od pocz±tku roki kilka ciekawych projektów i nie d³ugo zamieszcz± na stronie zdjêcia. Dowiedzia³em siê ¿e to kabiny z niemczech ale równie¿ posiadaj± chiñski towar wysokiej jako¶ci ale du¿o dro¿sze jak na allegro ma yoki czy fobo.
Pozdrawiam
 

andy61
Wys³any: 2013-09-19, 16:03   
0
UP DOWN

Posty: 2
|Proszê.. wyja¶niæ có¿ to za twór "RAVIA" z Rawy ? To taki pomys³ na to ¿eby to co chiñskie wygl±da³o teraz na Polskie ? Ma³o oryginalny Panie Andrzeju. Jest ju¿ kilku takich co dla jednej kabiny powymy¶lali sobie trzy nazwy i te¿ udaj±, ¿e to firmowy produkt z Europy np. Milibar. Jak Pan widzi w moim w³asnym tek¶cie powy¿ej ... te¿ mia³em taki pomys³. Jednak uzna³em, ¿e to nieuczciwe i durne|

Dawno tu nie zgl±dalem i widzê, ¿e siê dzia³o.Pan Grzywaczewski jak zwykle bryluje.
Proponuje jednak nie krytykowaæ tak za¿arcie bo wiem sk±din±d ,¿e misek przybywa.
Ale zostawmy to bo mnie nic do tego a i Panu proponuje spu¶ciæ z tonu
Nasze wzajemne animozje nie powinny mieæ wp³ywu na wypowiadane opinie.
Jak siê nie wie co siê mówi to siê mówi co siê wie, g³osi madra maksyma.
WYJA¦NIAM WIÊC, :idea:
Nazwa RAVIA nie wziê³a siê po to by kogo¶ wprowadzaæ w b³±d lub co¶ ukrywaæ.
Wziê³a sie z porzeby ujednolicenia nazewnictwa kabin dostarczanych przeze mnie .
Poniewa¿ od jakiego¶ czasu posiadam w ofercie kabiny od ró¿nych dostawców
nazywanie ich nazwami w³asnymi bardzo przeszkadza³o dlatego powsta³a nazwa
handlowa RAVIA.Wszyscy klienici doskonale wiedz±,¿e maj± do czynienia z wyrobami z Pañstwa ¦rodka.Ot ca³a tajemnica pochodzenia nazwy RAVIA

Jak widaæ nie jest to szczególnie skomplikowane.JAK KOGO¦ TO INTERESOWA£O WYSTARCZY£O ZADZWONIÆ I SIÊ ZAPYTAÆ. Telefon jest powszechnie dostêpny.
Jak siê chce zachowywaæ uczciwie to nie nale¿y rzucaæ bezpodstawnych oskar¿eñ i w dodatku nieprawdziwych.
A przypisywanie mi grzechów innych k³adê na karb ,powiedzmy niewiedzy oraz co tu ukrywaæ walki z konkurencj± .Stara zasada czarnego piaru mowi- obrzuæ b³otem a zawsze co¶ siê przylepi.
Niniejszym koñczê ten w±tek i ¿yczê PANU Grzywaczewskiemu du¿o zdrowia i pomy¶lno¶ci w ¿yciu prywatnym
 

PROJEKTER
Wys³any: 2013-09-19, 19:47   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1838
Sk±d: MODULAR - equipment
andy61 napisa³/a:
|Proszê.. wyja¶niæ có¿ to za twór "RAVIA" z Rawy ? To taki pomys³ na to ¿eby to co chiñskie wygl±da³o teraz na Polskie ? Ma³o oryginalny Panie Andrzeju. Jest ju¿ kilku takich co dla jednej kabiny powymy¶lali sobie trzy nazwy i te¿ udaj±, ¿e to firmowy produkt z Europy np. Milibar. Jak Pan widzi w moim w³asnym tek¶cie powy¿ej ... te¿ mia³em taki pomys³. Jednak uzna³em, ¿e to nieuczciwe i durne|

Dawno tu nie zgl±dalem i widzê, ¿e siê dzia³o.Pan Grzywaczewski jak zwykle bryluje.
Proponuje jednak nie krytykowaæ tak za¿arcie bo wiem sk±din±d ,¿e misek przybywa.
Ale zostawmy to bo mnie nic do tego a i Panu proponuje spu¶ciæ z tonu
Nasze wzajemne animozje nie powinny mieæ wp³ywu na wypowiadane opinie.
Jak siê nie wie co siê mówi to siê mówi co siê wie, g³osi madra maksyma.
WYJA¦NIAM WIÊC, :idea:
Nazwa RAVIA nie wziê³a siê po to by kogo¶ wprowadzaæ w b³±d lub co¶ ukrywaæ.
Wziê³a sie z porzeby ujednolicenia nazewnictwa kabin dostarczanych przeze mnie .
Poniewa¿ od jakiego¶ czasu posiadam w ofercie kabiny od ró¿nych dostawców
nazywanie ich nazwami w³asnymi bardzo przeszkadza³o dlatego powsta³a nazwa
handlowa RAVIA.Wszyscy klienici doskonale wiedz±,¿e maj± do czynienia z wyrobami z Pañstwa ¦rodka.Ot ca³a tajemnica pochodzenia nazwy RAVIA

Jak widaæ nie jest to szczególnie skomplikowane.JAK KOGO¦ TO INTERESOWA£O WYSTARCZY£O ZADZWONIÆ I SIÊ ZAPYTAÆ. Telefon jest powszechnie dostêpny.
Jak siê chce zachowywaæ uczciwie to nie nale¿y rzucaæ bezpodstawnych oskar¿eñ i w dodatku nieprawdziwych.
A przypisywanie mi grzechów innych k³adê na karb ,powiedzmy niewiedzy oraz co tu ukrywaæ walki z konkurencj± .Stara zasada czarnego piaru mowi- obrzuæ b³otem a zawsze co¶ siê przylepi.
Niniejszym koñczê ten w±tek i ¿yczê PANU Grzywaczewskiemu du¿o zdrowia i pomy¶lno¶ci w ¿yciu prywatnym


Ja równie¿ ¿yczê du¿o zdrowia i pomy¶lno¶ci Panu Andrzejowi Chmurskiemu.

Przypomnê tak¿e Panu ¿e w e-mailu do Pana obieca³em nie komentowaæ Pana wpisu ¿eby nie wywlekaæ chlewu z realu na publiczne forum ... Nie oznacza to jednak Panie Chmurski Andrzeju ¿e to przyzwolenie na wypisywanie bzdur i prowokowanie awantury. Raczej proszê pamiêtaæ za ja zawsze wiem co piszê i o czym piszê. Prosi³em w e-mailu ¿eby Pan siê tu zalogowa³ i wpisa³ swój punkt widzenia .... a nie o to ¿eby mi Pan wciska³ ¿e to co napisa³em to k³amstwa konfabulacje lub wymys³y ... ostrzegam przed takimi zapêdami. Proszê jednak pamiêta ¿e Ja wiem jak jest .... ale nie muszê o tym od razu pisaæ na necie ;) To nie gazetka szkolna Panie Chmurski ... te posty potrafi± zaboleæ w realu :x:

Wyja¶ni³ Pan swój punkt widzenia i niech tak zostanie. Dla u¿ytkowników portalu to wystarczy. Ja ten jeden raz udam ¿e nie czyta³em tego tekstu :x: .... Ten jedne raz !

Proszê jednak uwa¿aæ co Pan pisze i gdzie bo mo¿e siê kiedy¶ okazaæ, ¿e ten czarny PR to nie jest wcale wyssany z palucha Pana Grzywaczewskiego. Proszê to przyj±æ za dob± radê choæ siê nie lubimy. I proszê te¿ pamiêtaæ, ¿e od wielu lat polecam i rekomenduje swoim klientom i tym którzy pytaj± o radê ... najlepsze i najskuteczniejsze rozwi±zania techniczne w bran¿y lakierniczej ... moim zdaniem .... Kto¶ musi wiec dostawaæ krytyk± ...

Czy s³usznie ? To zostawiê na razie bez komentarza pamiêtaj±c, ¿e obieca³em Panu .... handlowy rozejm :spoko: .... ale to rozejm z okre¶lonymi granicami drogi Panie :tak:
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group