Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:41
Autor Wiadomo¶æ
kaczmi 
Wys³any: 2007-05-27, 22:59   POLEROWANIE POLAKIERNICZE
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 102
Sk±d: Mazowieckie
Czy kto¶ wie co¶ na temat jaki¶ nowoczesnych polerowaniach polakierniczych,pasty narzêdzia kolejno¶æ pracy.
Chodzi mi o to jak najprofesjonalniej wypolerowaæ pomalowany element,pytanie kierujê do profesjonalistów,chêtnie siê wymieniê do¶wiadczeniem.
Cieszy³bym siê jakbym dosta³ jak±¶ profesjonaln± odpowiedz nie odpowid¼ typu "zmatuj,paste polej,i poleru,przetrzyj i gotowe";P
Proszê o odpowied¼ i zgóry dziêki i pozdrawiam!!
tel 888 888 994

[ Dodano: 2007-05-28, 00:01 ]
Jak unikn±æ rys po spolerowaniu? jak doprowadziæ klarak do idealnego po³ysku ?
Ps.U¿ywa kto¶ stempla polerskiego ?
 
 

djpolak1985
Wys³any: 2007-05-28, 12:57   
Go¶æ
Nawiecej razy uzywalem klasycznie g3 . Dosyc wazne jest jaki lakier bezbarwny jest polozony. Zwracac uwage trzeba rowniez na czystosc podczas samego szlifowaania. To znaczy czysta woda czyste wiadro czysta gabka (najlepiej taka lakiernicza ) .Papiery namoczone 20 minut wczesniej w cieplej wodzie zeby byly miekkie. Kazde ziernko piasku to wiecej rys i dluzsze polerowanie. Co do samego szlifowania pisalem w jednym z moich postow. Co do samego polerowania to ilu polerujacych tyle metod. Sporo sie napolerowalem
i nadal zmieniam metody sama technike trzeba wypracowac sobie samemu.Ja wycieram element do sucha tak zeby nie bylo bialego pylu po bezbarwnym. Co wazne biala gabka musi byc namoczona w cieplej lub goracej wodzie po namoczeniu jest miekka wyzymamy z niej wode zakladamy na polerke(z regulacja obrotow oczywiscie) i do maksa pozbywamy jej wody. paste nakladam dlonia odrazu ja drozcierajac lub rozcieram gabka ta biala do polerowania. Nie polecam polerowac na dworze przy sloncu to samo dotyczy politur.Nastepnie na najnizszych obrotach poleki pod srednio sporym naciskiem dalej wcieram paste, Jesli widze ze "loj" z g3 ni daje poslizgu delikatnie spryskuje woda ze spryskiwacza zwiekszam obroty na maximum i po kolei po srednim naciskiem od poczatku polerowanego elementu do konca po jakies 20cm od gory do dolu poleruje do tad az lakier zrobi sie cieply (bo przeciez o to w polerowaniu chodzi) oczywiscie zawsze trzeba miec pod reka spryskiwacz z woda i czasem trzeba dolozyc troche pasty. Do sprawdzenia mozna uzyc zmywacza do sylikonu wypolerowany suchy element przantrzec miekka szmatka lub miekkim papierowym recznikiem nawilzonym zmywaczem. Po odparowaniu zobaczymy wszystkie niedopolerowane miejsca.Do kolorow czarnych granatowych (tych szczegolnie wymagajacych starannego wypolerowania mozna uzyc jezcze jakiejs pasty mniej sciernej gdyz g3 zostawia drobne ryski choc to tez zalezy od tego kto poleruje) a na koniec politura. Ja kozystalem z "High gloss" firmy NORMFEST .Naprawde dobry produkt choc na te krytyczne kolory czasem sie nie sprawdzal trzeba bylo jezdzic na szmacie raczka. Ten high gloss Oczywiscie polerowanie czarna gabeczka maszynowo przy dosc sporym uzyciu wody w koncowej fazie. Takie polerowanie jednego sredniego elementu zajmowalo mi od 5 do 15 minut z high glossem. efekt-naprawde zajeb... Trzeba tez uwazac na polerowanie plastikow tam rozgrzewanie lakieru konczy sie
albo takimi bomblami albo zdarciem lakieru, trzeba uzwac wiecej wody i nie dociskac polerki. Nie mialem przyjemnosci korzystac futra polerskiego takrze na ten tamat sie nie wypowiem choc z checia bym przeczytal opinie. Czasem brakuje mi polerowania , gdyz obecnie tego nie robie, Gdyz pracuje jako lakiernik w warsztacie gdzie maluje sie tiry , wiec polerka lezy na dole jakiej szafki zarosnieta kurzem. Milego polerowania zycze :cool: i pozdrawiam
 

djpolak1985
Wys³any: 2007-05-28, 13:03   
Go¶æ
Jest tez system 3M papiery na szlifierke orbitalna 1200 i 1500 plus do tego juz nie pamietam
jaka gradacja ale jest taka gcienka gabka na szlifierke orbitalna gradacja jest jeszcze drobniejsza niz 1500( to uzywa sie z woda) plus do tego pasta polerska gabka pomaranczowa do polerwania i podkladka pod te gabke wszystko 3m , ale po tych papierach mozna tez g3
 

kaczmi 
Wys³any: 2007-05-28, 22:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 102
Sk±d: Mazowieckie
Dziêkujê serdecznie za odpowiedzi,ja w miesi±cu polerujê ok 15-20 aut w tym ok 7 ca³o¶ciowo, testowa³em wiele technik,obecnie polerujê systemem 3M- oskim co do namaczania g±bki i papieru to nie s³ysza³em ale super bo dowiedzia³em siê czego¶ nowego,ja polerowanie zakañczam p³ynem hmnmm SIA SHINE co¶ takiego jest drogi ale dobry,daje dobry po³ysk i likwiduje wszelkie ko³a(prêgi od polerowania) widoczne w s³oñci z reszt± fachowcy wiedz± o co chodxzi,niestety nie wiem co jest przyczyn± tego ¿e nieraz spolerowanie wyjdzie mi wrêcz idealnie,brak rys,prêgów super po³ysk(trwa³y i efektowny) a nieraz na tym samym lakierze pod ¶wiat³o widzê ryski,wiem ¿e to najprawdopodobiej siê jakie¶ ziarenko dosta³ó,wod± polerujê w iêkszo¶ci letni± z dodatkiem zmiêkczacz(myde³ka lub co¶ w podobie) widzia³em to na szkoleniach RM i w wypowiedziach w TVN turbo ¿e myde³ko pomaga,papier ma lepszy po¶lizg ii nie rysuje powierzchni.Dziêkujê jeszcze raz i pozdrawiam
 
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-06-02, 20:48   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
Ta g±bka z 3M to Tryzack i jest odlotowy a ile zdrowia oszczêdza !!!
 

looqasch 
Wys³any: 2007-06-05, 22:14   
0
UP DOWN

Posty: 60
JA od pocz±tku zacz±³em stosowaæ pasty 3M. Jako¶ Fatrecla mi nie podchodzi albo poprostu nie umiem ni± robiæ :???:

Zawsze stosuje taki komplecik: FastCut, Politura na wysoki po³ysk i ¦rodek zabezpieczaj±cy po³ysk obojêtnie czy to po lakierowaniu czy jak robiê polerkê ca³o¶ciowo.
Nie wiem czy to dobra metoda ale ja smarujê past± element i pó¼niej polerka such± g±bk±. Wystarcza mi jednio posmarowanie. Efekt powalaj±cy :grin: Brak kó³ek polerskich nawet po pierwszej pa¶cie. Posuw polerki jest bardzo wolny i doprowadzam do rozgrzania lakieru, dla pewno¶ci robiê jeszcze politur± i jestem pewien, ¿e kó³ek nigdy nie bêdzie. Na koniec ¶rodek zabezpieczaj±cy po³ysk i wszyscy jak dot±d zadowoleni.

Co do szlifowania papierem to jak ju¿wcze¶niej wspomniano: czyste wiaderko, woda i stale polewam element wod± z g±bki i co jaki¶ czas przemywam syf z lakieru. Co jaki¶czas przep³ukuje te¿ sam papier w wodzie. Je¶li trafi siêjakie¶ ziarenko piasku to to od razu czuæ a nawet niekiedy s³ychaæ wtedy od razu przep³ukuje wiêksz± ilo¶ci± wody i to miejsce papierkiem jeszcze raz aby usun±æ ewentualn± ryskê. Efekt finalny jest taki, ¿e nie mam rys innych ni¿ od samego papieru.

Na samochód powiedzmy Audi A4 czy Passat B5 (takie ostatnio robi³em) zu¿ywam 600ml FastCut, 200ml Politury i 100ml wosku oczywi¶cie 3M.

Jakie jest ¿u¿ycie Farecli G3 na wypolerowanie (po papierze) samochodu podobnej wielko¶ci ?
 

marcin 
Wys³any: 2007-06-06, 22:21   
0
UP DOWN

Posty: 81
Sk±d: ¶l±sk/zag³ebie
Witam
to jak±¶ niewiarygodnie du¿± ilo¶æ zuzywasz na jedno auto ja robiê pastami 3m i rzeczywi¶cie najszybciej schodzi fast cut ale litrow± butl± naprawdê sporo mozna wypolerowaæ
 

looqasch 
Wys³any: 2007-06-06, 23:13   
0
UP DOWN

Posty: 60
marcin napisa³/a:
Witam
to jak±¶ niewiarygodnie du¿± ilo¶æ zuzywasz na jedno auto ja robiê pastami 3m i rzeczywi¶cie najszybciej schodzi fast cut ale litrow± butl± naprawdê sporo mozna wypolerowaæ


Z ilo¶ci± politury i wosku moze trochê zawy¿y³em ilo¶æ ale co do FastCut to tyle mi idzie :???: Mówisz ¿e za du¿o ? Spróbuje mniej zobacze jak to bêdzie wychodzi³o. Dziêki za uwagê, my¶la³em ¿e to normalna ilo¶æ. Z tym, ¿e samochody by³y do¶æ mocno porysowane po myjkach i trzeba by³o siê napolerowaæ. :wink:
 

Amiggo
Wys³any: 2007-06-06, 23:53   
Go¶æ
A spróbój jeszcze nabyæ Tryzacka ( dysk ¶cierny z przek³adk± na szlifierkê oscylacyjn± ) te¿ 3M-a po papierze na wode przeleæ tym i dopiero paste FastCut i wtedy poczujesz oszczêdno¶æ na pastach, czasie i zdrowiu. :lol:
 

marcin 
Wys³any: 2007-06-07, 12:23   
0
UP DOWN

Posty: 81
Sk±d: ¶l±sk/zag³ebie
Ja przed fast cutem a po papierze 2000 uzywam abralonu 2000 i 4000 w kr±¿kach który nie jest tani i do¶æ szybko sie koñczy bo trizact niestety jest u mnie niedostêpny ale jak jest z wydajno¶ci± bo s³ysza³em ze trizact jest dosyæ ¿ywotny?
 

looqasch 
Wys³any: 2007-06-07, 23:48   
0
UP DOWN

Posty: 60
A co daj± te materia³y które wymieniacie ?
 

marcin 
Wys³any: 2007-06-10, 08:38   
0
UP DOWN

Posty: 81
Sk±d: ¶l±sk/zag³ebie
Niweluj± rysy po papierze 2000 co przyspiesza odpolerowanie i tym samym ogranicza zu¿ycie pasty
 

looqasch 
Wys³any: 2007-06-12, 08:12   
0
UP DOWN

Posty: 60
A czy jest to ekonomiczne skoro takie to drogie :?:

Ja zbieram sobie zu¿yte papiery 2500 i takimi na koniec robiê. Rysy s± du¿o du¿o mniejsze ni¿ po ¶wierzym papierze :grin:
Widaæ to nawet po stopniu zmatowienia lakieru, nabiera wiêkszego po³ysku po tym ostatnim.
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-06-18, 21:43   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
Ten sposób z papierem jest dobry w przypadku b³otnika no mo¿e z pokryw± silnika a jak to jest gdy masz do wypolerowania ca³e no mo¿e prawie ca³e autko? Jak rasie i czas a taki Tryzack to w moim przypadku koszt ok 40 z³ i starcza na ok 3 autka ¶redniego rozmiaru. Mo¿na by mo¿e wiêcej wyci±gn±æ ale to jak z tytm starym papierem. Bez urazy. Pozdrawiam :wink:
 

looqasch 
Wys³any: 2007-06-19, 17:54   
0
UP DOWN

Posty: 60
No w przypadku ca³o¶ci to napewno masz racjê :smile:
W moim przypadku lakieruje jednorazowo max 3 elementy (takie drobne naprawy :wink: ) wiêc i papierem dajê radê. No i nie robiê tego czêsto, raz na jaki¶ czas.

Jak bêde mia³ co¶ wiêkszego do roboty to pomy¶le nad tym.
 

k
Wys³any: 2007-06-22, 22:57   
Go¶æ
Czy naprawdê wszyscy u¿ywaj± wody? Ja do matowania stosujê szlifierkê Dynabrade Spirit i papier o gradacji P1500 (kr±¿ki 150mm) oczywi¶cie na sucho, kolejno wstêpne polerowanie Trizac P3000. Lekko nawil¿yæ Trizaca, u¿ywam czego¶ typu do spryskiwania kwiatków. Trizac jest lepszy od Abralona Mirki ale trzeba uwa¿aæ na krawêdzie. Kolejno pasta gruboziarnista 9374 w po³±czeniu z g±bk± 9550, oraz usuniêcie obrotowych ¶ladów polerskich za pomoc± pasty 9376 w po³±czeniu z g±bk± 9378 wszystko 3M. Mo¿na jeszcze na³o¿yæ wosk zabezpieczaj±cy po³ysk 9377 ale rzadko to robiê bo rezultaty s± i bez tego dobre. Acha szlifierka dobrze aby by³a o ma³ym skoku 2-3mm, wolniej siê pracuje ale dok³adniej. Mo¿na oczywi¶cie u¿ywaæ produktów Mirki , papiery s± tañsze ale trochê s³absze. Z kolei wg. mnie pasty s± mniej wiêcej porównywalne ale Mirkê trudno kupiæ, ¿ycz± sobie na jedno zamówienie produktów za 4 tys. PLN p³atne gotówk± to niech siê wypchaj±. Polerkê mam Rupes 16EN, ma p³ynn± regulacjê, oraz startuje od zera. Przy prostych p³aszczyznach mo¿na daæ ca³y gwizdek, w miejscach odpowiedzialnych (za³amania, krawêdzie, ranty) wystarczy zej¶æ na 3-4 i nie grozi przetarcie. Pozdrawiam
 

kaczmi 
Wys³any: 2007-06-25, 21:25   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 102
Sk±d: Mazowieckie
o w³a¶nie o tak± odpowied¿ mi chodzi³o,teraz trzeba sprubowaæ na sucho...........
 
 

djpolak1985
Wys³any: 2007-06-25, 21:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 87
tylko do tych papierow na sucho powinien byc odpowiednio dosuszony lakier bo jesli tak nie jest to strasznie szybko sie zapychaja .

[ Dodano: 2007-06-25, 22:51 ]
jeszcze taka jedna rada do tej pasty 3m . Jesli np polerujemy maske to nie polecam nakladania pasty odrazu na caly element.
 

online 
Wys³any: 2007-06-26, 20:12   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
Cytat:
papier o gradacji P1500 (kr±¿ki 150mm) oczywi¶cie na sucho


Jak taki papier ma siê do wodnego papieru? Mowa tu oczywi¶cie, ze uzywasz papieru "na p³ótnie"? Który robi wiêksze rysy? Wydaje mi sie, ¿e ten na sucho musi robiæ mniejsze(wnioskuje z gradiacji), no chyba, ¿e ten tryzac tak niweluje rysy :?: Szuka³em go na allegro, ale nie znalaz³em :neutral: Szkoda, bo jestem ciekawy jak to wygl±da...
 
 

zed
Wys³any: 2007-06-26, 22:26   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 328
http://www.3m.pl/sctrizact.html i jeszcze cos takiego znalazlem http://www.autobodytoolma...orial_Spot.html
 

djpolak1985
Wys³any: 2007-06-26, 23:51   
Go¶æ
Rysy sa porownywalne. 1200 i 1500 stosuje sie na sucho oczywiscie najlepiej jak szlifierka ma jak najmniejszy skok mimosrodu 2 lub 2,5 mm. Z odrobina wody po tych papierach uzywa sie tryzaca 3000 . on nie zostawia zadnych widocznych rys(lub takie ktore ciezko zobaczyc ). Nawet nowym prosto z pudelka ciezko zmatowac lakier (wczesniej nie szlifowany) nie ma mowy o sciagnieciu jakiegokolwiek nawet malego syfka na lakierze. Tryzak tylko wygladza i delikatnie splyca. Robi sie taki suchy polysk . ze jak spojrzymy z boku pod katem element sie swieci. Po tryzaku polerkla idzie szybciej . A papier 1500 robi rysy nieco drobniejsze niz 2500 na wode
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group