Lakiernictwo samochodowe dla profesjonalistów i amatorów
login:

hasło:

Szukaj FAQ Album

SPONSORZY KONKURSU AIRBRUSH
Hobbipen eLakiery ArsColor Optionall DeltaArts
Autor Wiadomość
ewka

Wysłany: 2010-01-28, 16:18   problem z kompresorem

Witam!
Od jakiegoś czasu czytam to forum,ale niestety nigdzie nie znalazłam konkretnej odpowiedzi na mój problem,wiec postanowiłam napisać posta.
Jestem początkująca w temacie aero, kupiłam aerograf paschee vl, który sprawuje się dobrze, więc podejrzewam,że problem leży w kompresorze.
Mianowicie: podczas malowania, w pewnym momencie, aerograf zaczyna "pluć"farbą, która jest mocno rozrzedzona, prawdopodobnie dostaje się do niej razem z powietrzem skroplona para wodna. Sądzę, ze jest to wina kompresora tłokowego(mar 3000), który tłoczy ciepłe powietrze do zimnego węża i para się skrapla. Wykluczam raczej zatkany aerograf, staram się o niego dbać i czyścić regularnie. Czytałam gdzieś, ze tak badziewny kompresor(którego jestem szczęśliwym posiadaczem:)) szybko się nagrzewa i mogą wystąpić takie problemy, po kilkudziesięciu minutach użytkowania, ale z moim dzieje się to niemal natychmiast po uruchomieniu.
Dodatkowa informacja(nie wiem czy to ma znaczenie, ale kto wie): wężyk od pascha nie pasował do kompresora więc musiałam go przyciąć i wymienić na inna końcówkę.
W związku z tym pytanie:
Czy ktoś wie, jak mogę pozbyć się tego problemu?
A jeśli to rzeczywiście kwestia pary wodnej to czy można zamontować jakiś dodatkowy filtr, odwadniacz, coś co osuszałoby powietrze?
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź:)

Tadeusz 

Wysłany: 2010-01-28, 18:02   

Są różne rozwiązania.
Tutaj odwadniacz między wężem i aero.
Tutaj wężyk z "pułapką na wilgoć", ponieważ jest przezroczysty, widzisz co się w nim zbiera.
Ten z kolei jest między wąż i kompresor.