Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
mechanik93
Wys³any: 2010-02-08, 18:49   Moje pierwsze wiêksze lakierownko,kilka pytañ...
0
UP DOWN

Posty: 22
Witam!Mam zamiar zabraæ sie mojego elegancika.Elegant jak to elegant gnije jak ch...Moje pytanie dotyczy dziur w przednich czê¶ciach progów-Jak je za³ataæ nie wymieniaj±c ca³ych progów.Kolejna rzecz to szpachlowanie czy niewielkie w¿ery rdzy moje zaszpachlowaæ czy pierwsze muszê je wyczy¶ciæ zapodk³adowaæ i wtedy?(tak mi siê wydaje).I ostatnie pytanie chodzi m i o to jak wyrównaæ powierzchniê przed malowanie po tym jak obok szlifowa³em, a obok mam stary lakier?Mile widziane równie¿ rady które mog³y by mi siê przydaæ.Z góry dziêki za wszystkie odpowiedzi.Pozdrawiam.
 

wazzie 
Wys³any: 2010-02-08, 19:35   
0
UP DOWN

Posty: 30
Sk±d: Rzeszów
Po pierwsze, je¿eli widzisz dziury w progach, to byæ mo¿e jest to tylko wierzcho³ek góry lodowej i próg i tak trzeba wymieniæ. Je¿eli sie myle, to standardowo zaspawaæ to dogiêtym na wymiar kawa³kiem blachy....opisywane ju¿ by³o
Mo¿esz zaszpachlowaæ rdze, ale to za kilka chwil odpadnie... - wyczy¶ciæ mechanicznie do go³ej blachy->reaktywny->akrylowy->szpachel->akrylowy-> baza, lakier, etc..
Szlifujesz na sucho na kolcku, do równego, a pó¿niej podk³adujesz to akrylowym, szlifujesz na makro, podk³adujesz.... az bedzie równo
 

buttiewtz82 
Wys³any: 2010-02-08, 19:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 29
1 Co do progów to wymieniaj ca³e i nie baw sie w ³atanie bo za pol roku wyskoczy ci amba w innym miejscu i znowu bedziesz latal. :spoko: Ale jak juz sie uprzesz to wycinasz miejsca skorodowane i wspawujesz ³atki.
2 Zale¿y bo przy szlifowaniu tych wzerów mog± wyjsæ dziury i bedziesz musia³ latac. Zawsze pod szpachel dawaj podk³ad.
3 Co do przejsc to musisz zgubic to pod szpachlem na to dajesz akryl i pozniej kolor.
Co do reszty to wszystko bylo walkowane na forum szukajka sie klania :rozga:
 

mechanik93
Wys³any: 2010-02-09, 09:52   
0
UP DOWN

Posty: 22
ok, ale móg³ by mi kto¶ wyt³umaczyæ co to jest ten lakier reaktywny?
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-02-09, 10:30   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Nie lakier,a podk³ad,k³adzie siê go na go³± blachê w miejscu,gdzie nie ma pewno¶ci co do dok³adnego usuniêcia rdzy,gdzie niemo¿liwe jest jej 100%-towe wydarcie.Reaktywny wi±¿e siê z rdz± i powstrzymuje jej rozprzestrzenianie,nie ma za to odporno¶ci na warunki atmosferyczne,ani te¿ nie mo¿na bezpo¶rednio na niego nak³adaæ szpachli,dlatego zawsze musi byæ przykryty podk³adem akrylowym.Albo mas± bitumiczn± lub innym ,,bitgimem" je¶li jest to podwozie.Ale najlepiej mimo to daæ akrylowy. Jak masz idealnie doczyszczon± powierzchnie bez ¶ladu rudej ani w¿erów,to lepszy bêdzie podk³ad epoksydowy.
 
 

camel
Wys³any: 2010-02-09, 15:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 94
Sk±d: Kraków
Mechanik, wiem ¿e naj³atwiej powiedzieæ by³o i napisane ale proszê poczytaj forum zanim co¶ porobisz. W wielu tematach jest opisane jak usuwac rdzê, jakie podk³ady na co jakich nie wolno na siebie - zainwestujesz czas , ale odpadnie ci mase nerwów czemu wszystko wylaz³o po miesi±cu.

Podsumowuj±c rdzy nie zostawiasz nigdy i nigdzie bo siê szybko zem¶ci, jak zostawisz to mikroskopijne ilo¶ci zapaækane reaktywnym. Korozja z b±blami zwykle znaczy, ¿e pod b±blem nie jest ju¿ dobrze i wylaz³a albo dziura albo jest blisko tego - korozja po dwóch stronach blachy. Malowanie na syf to zakrycie syfu - to jak by¶ rozciêt± nogê przykry³ skarpetk± i bedzie dobrze dopuki nie zgnije i nie odpadnie :) .

Po za tym dok³adno¶æ, odt³uszczanie przed malowaniem i takie podstawy.

Albo poczytaj topik Ryby o civicu jako wzorcowy :D
 

mechanik93
Wys³any: 2010-02-09, 17:29   
0
UP DOWN

Posty: 22
No dziêki wszystkim za odpowiedzi:D Zbieram siê pod koniec tygodnia za niego.
Pozdrawiam.
 

mechanik93
Wys³any: 2010-02-26, 09:50   
0
UP DOWN

Posty: 22
Witam po d³ugiej przerwie.Mam kolejn± seriê pytañ do kolegów expertówL:D.No, ale do rzeczy.Pierwsze pytanie dotyczy matowania lakieru-Czy nak³adaj±c podk³ad na stary lakier mam go w jaki¶ sposób zmotowiæ?Je¶li tak jaki?Czy podk³ad potem przed lakierem te¿?
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-02-26, 10:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Oczywi¶cie ¿e musizs.Stary lakier przed podk³adem papier 240-320 lub w³óknina br±zowa i pasta matuj±ca (mo¿e te¿ byæ sama w³óknina)podk³ad pod lakier 800-1000 albo nawet 1200.
 
 

mechanik93
Wys³any: 2010-02-26, 21:28   
0
UP DOWN

Posty: 22
ok, a je¿eli po³o¿ê pierwsz± warstwe lakieru w³a¶ciwego czy jego te¿ muszê zmatowiæ?A tak poza tym ile autorenolaka mo¿e mi pój¶æ na malucha?Autorenolaka mo¿na rozcieñczaæ nitrem?
 

lakierok 
Wys³any: 2010-02-26, 23:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 9 razy
Posty: 423
Sk±d: Okolice
mechanik93 napisa³/a:
ok, a je¿eli po³o¿ê pierwsz± warstwe lakieru w³a¶ciwego czy jego te¿ muszê zmatowiæ?A tak poza tym ile autorenolaka mo¿e mi pój¶æ na malucha?Autorenolaka mo¿na rozcieñczaæ nitrem?


nie matujesz pierwszej warstwy tylko poczekaj az trche wyschnie

kup sobie dwie puszki a do tego kupowalo siê kiedy¶ katalizatory (cos ala utwardzacz )
spytaj siêw sklepie czy maj± rozpuszczalnik do tego
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime