Autor |
Wiadomość |
 |
misiek707
|
Wysłany: 2010-04-15, 23:01 DZIŚ PYTANIE - DZIŚ ODPOWIEDŹ
|
+2
|
|
|
Posty: 126
|
Wiele osób czasami chce uzyskać szybką odpowiedź krótką a zakładanie nowych tematów tylko miesza i czasami zaśmieca forum. Dlatego wpadłem na pomysł aby utworzyć taki oto temat w którym każdy kto ma jakieś krótkie pytanie i chciał by szybko uzyskać odpowiedź napisał tutaj to pytanko i kto będzie móg to mu odpowie w tym temacie. Mam nadzieję, że nie jest to głupi pomysł
Jako pierwszy chciałbym spytać czy na szpachle natryskową spokojnie mogę kłaść bazę/akryl czy trzeba jeszcze na szpachle podkład? Oraz pytanie nr. 2 jakim papierem przelecieć element przed nałożeniem bazy? |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-04-16, 11:46
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1838 Skąd: MODULAR - equipment
|
ad pyt 1. ... Nie możesz ! ... musi być położony podkład.
ad pyt 2. ... 400 na maszynę. 1000 - 1200 na wodę szlifowanie ręcznie jak to podkład
Szara włóknina matująca jak to element już polakierowany ( cieniowanie ) |
_________________ Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
wiewioor222
|
Wysłany: 2010-04-16, 12:45
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
Witam dobry post:D
Jestem nowy i mam auto gdzieś hmm od tygodnia:D
Na zderzakach szczególnie przednik odpada przezroczysty lakier(warstwa kolorowa jest nienaruszona) wygląda to jakby podchodziło powietrze i stopniowo sie rozszerzało.
czy jest sposób bym sobie to jakos zrobił przy urzyciu lakieru i np bardzo drobnego poaieru ściernego?? jezeli tak to prosiłbym o kilka porad |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-04-16, 13:04
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1838 Skąd: MODULAR - equipment
|
Wada lakiernicza - brak wiązania chemicznego pomiędzy bazą, a lakierem bezbarwnym.
Skuteczne rozwiązanie - całkowite usunięcie wadliwej warstwy i lakierowanie całego elementu.
Inne rozwiązania będą - na dłużej - nie skuteczne ! |
_________________ Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
resko
|
Wysłany: 2010-04-16, 15:59
|
0
|
|
|
Posty: 150
|
Witam mam pytanie jak zarobić żeby się nie narobić? |
|
|
|
 |
przemo1972
|
Wysłany: 2010-04-16, 18:39
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 551 Skąd: SC
|
Skoncz studia i zostan lekarzem lub prawnikiem. |
_________________ Wyrywanie chwastow |
|
|
|
 |
resko
|
Wysłany: 2010-04-16, 19:39
|
0
|
|
|
Posty: 150
|
To uważasz,że lekarz bądź prawnik mają lekką pracę?Raczej nie Proszę o dalsze podpowiedzi |
|
|
|
 |
crystal
|
Wysłany: 2010-04-16, 20:23
|
0
|
|
|

Pomógł: 9 razy Posty: 611
|
Wyślij CV do instytutu ciężkiej syntezy organicznej "Blachownia". |
|
|
|
 |
misiek707
|
Wysłany: 2010-04-16, 20:38
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
Temat MIAŁ DOTYCZYĆ PORAD O LAKIERNICTWIE...! |
|
|
|
 |
misiek707
|
Wysłany: 2010-04-17, 14:06
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
Wczoraj szpachlowałem błotnik dosyć mocno pogięty ale dało się rade wyrzezbić. Szlif oscylacyjna 80 -120 250-400 . Na to dałem podkład wypełniający 2-3 warstwy raczej nie gróbe. Patrząc pod światło widać linie przejścia szpachli na błotniku. Czy dam rade to zeszlifować na równo papierem 600 na klocku?? Czy ratować się w jakiś inny sposób? |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2010-04-17, 14:17
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
misiek707 Przeszlifuj na sucho 150-180 na klocku dla zrównania i jeszcze raz podkład na 2-3 warstwy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
misiek707
|
Wysłany: 2010-04-17, 15:11
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
Szlifować do szpachli? Czy Sam podkład? |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2010-04-17, 15:36
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
Sam podkład .Najlepiej psiknąć kontrastem i szlifować do momentu jego usunięcia we wszystkich zagłębieniach . |
_________________
 |
|
|
|
 |
resko
|
Wysłany: 2010-04-17, 19:16
|
0
|
|
|
Posty: 150
|
jaką blachę dać na renowację podłogi w aucie? |
|
|
|
 |
Ryba
|
Wysłany: 2010-04-17, 19:50
|
0
|
|
|

Pomógł: 5 razy Posty: 430 Skąd: Radomsko
|
0,8 jak bierzesz w arkuszach, jak bierzesz ze złomu to weż maskę od czegoś - bo najprościej się wycina, ewentualnie dach |
|
|
|
 |
Greg
|
Wysłany: 2010-04-17, 19:54
|
0
|
|
|
Pomógł: 6 razy Posty: 149
|
resko napisał/a: | jaką blachę dać na renowację podłogi w aucie? |
1mm też łatwo sie formuje- jestem akurat na etapie rekonstrukcji podwozia i takiej używam. 0,8 jak dorwiesz to też elegancko |
|
|
|
 |
resko
|
Wysłany: 2010-04-18, 18:57
|
0
|
|
|
Posty: 150
|
a blacha 0,8mm na podłogę nie będzie trochę za słaba?dziękuję za wszystkie odpowiedzi |
|
|
|
 |
Greg
|
Wysłany: 2010-04-18, 19:02
|
0
|
|
|
Pomógł: 6 razy Posty: 149
|
wiadomo, że grubsza będzie lepsza( łatwiej spawać bo trudniej przetopić na wylot, mocniejsza) ale gorzej jeśli chodzi o formowanie. ).0.8 tez da rade, ale musisz dobrze to zabezpieczyć, żeby wytrzymałość wstawki pozostała po czasie taka, jak zaraz po wspawaniu. |
|
|
|
 |
Ryba
|
Wysłany: 2010-04-19, 08:15
|
0
|
|
|

Pomógł: 5 razy Posty: 430 Skąd: Radomsko
|
Ja jak wspawywałem 0,8 na podłogę to i tak była grubsza od fabrycznej |
|
|
|
 |
Greg
|
Wysłany: 2010-04-19, 09:31
|
0
|
|
|
Pomógł: 6 razy Posty: 149
|
Ryba napisał/a: | Ja jak wspawywałem 0,8 na podłogę to i tak była grubsza od fabrycznej |
hahaha ale widać że dałeś rade |
|
|
|
 |
Ryba
|
Wysłany: 2010-04-19, 10:58
|
0
|
|
|

Pomógł: 5 razy Posty: 430 Skąd: Radomsko
|
Ale nie chodzi o to, że fabryczna była tak zeżarta, chodzi o to, że nawet zdrowa fabryczna blacha jest cieńsza niż 0,8 |
|
|
|
 |
resko
|
Wysłany: 2010-04-19, 17:56
|
0
|
|
|
Posty: 150
|
pany a powiedzcie mi czy mogę na zaspawanie miejsc po listwach ozdobnych użyć blachy ocynkowanej? |
|
|
|
 |
Ryba
|
Wysłany: 2010-04-19, 19:11
|
0
|
|
|

Pomógł: 5 razy Posty: 430 Skąd: Radomsko
|
Bez sensu, poza tym nie wiem, czy masz takiej grubości blachę w ocynku. Ocynk i tak trzeba drzeć żeby coś pospawać, przy spawaniu jak nie wyczyścisz dokładnie to paruje jakiś gaz podobno trujący ... szkoda zachodu moim zdaniem.
Ja raz spawałem na "zlecenie" słup pod skrzynkę taką na prąd na zewnątrz - poprzeczki pod szafki, uchwyty, kliny w ziemi itp. Słup był w ocynku i nie dość, że z 5 min darłem miejsca pod nowe elementy, to i tak jak spawałem to na początku mi gazowało, dopiero potem zaczęło łapać. |
|
|
|
 |
resko
|
Wysłany: 2010-04-19, 19:23
|
0
|
|
|
Posty: 150
|
kurcze to może nie ocynk? sam już nie wiem,znalazłem u siebie arkusz takiej blachy o grubości takiej jak błotniki w samochodzie,wygląda pięknie jest jasna tylko w kilku miejscach niewielkie ślady rdzy na niej są.To może nie ocynk?Wyciąłem z niej kawałki o szerokości 5cm,takie żeby zakryły miejsca po listwach i przyspawałem ją migiem,spawało się dobrze,nie było problemu,powiedzcie mi jaką dać szpachle na wyrównanie reszty?ale najpierw podkład no nie? |
|
|
|
 |
Ryba
|
Wysłany: 2010-04-19, 19:50
|
0
|
|
|

Pomógł: 5 razy Posty: 430 Skąd: Radomsko
|
Kurde co tylko ja tu się udzielam ?
No niech strace mam jeszcze 15 min ... To nie był ocynk pewnie, bo blacha ocynkowana ma taka fakturę najczęściej - coś w podobie jak by szron osiadł, ale nie do końca.
Kit na same spawy to z włóknem szklanym, ale krótkimi nićmi. Potem już uniwersalną czy jaką tam chcesz ... ja wole soft, bo łatwo się obrabia. Ja mam szpachle firmy Polfill.
Spawy najepiej na początku zabezpieczyć podkłądme epoksydowym , dopiero na niego kłaść kit, ale jak zrobisz w odwortnej kolejności, to też będzie dobrze
To ja chcę zapomoge/browar czy coś teraz |
|
|
|
 |
resko
|
Wysłany: 2010-04-19, 20:13
|
0
|
|
|
Posty: 150
|
dziękuję bardzo |
|
|
|
 |
camel
|
Wysłany: 2010-04-20, 15:35 Peugeot 206 biały zwykły - jaki lakier ???
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Lakier akryl zwykły, czy baza akrylowa i klar ? |
|
|
|
 |
crystal
|
Wysłany: 2010-04-20, 18:01
|
0
|
|
|

Pomógł: 9 razy Posty: 611
|
|
|
|
 |
misiek707
|
Wysłany: 2010-04-20, 22:49
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
Czy za niskie ciśnienie w pistolecie podczas malowania może być przyczyną powstania "skórki pomarańczy" Czy to raczej zbyt gęsty/rzadki lakier? |
|
|
|
 |
Greg
|
Wysłany: 2010-04-20, 23:02
|
0
|
|
|
Pomógł: 6 razy Posty: 149
|
misiek707 napisał/a: | Czy za niskie ciśnienie w pistolecie podczas malowania może być przyczyną powstania "skórki pomarańczy" |
tak- za słabe rozbicie materiału
misiek707 napisał/a: | raczej zbyt gęsty |
także
misiek707 napisał/a: | rzadki lakier? |
rzadki ma większą rozlewność, ale i także możliwość zrobienia zacieku wzrasta |
|
|
|
 |
misiek707
|
Wysłany: 2010-04-20, 23:04
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
Dzięki Na przyszłość będę wiedział. |
|
|
|
 |
misiek707
|
Wysłany: 2010-04-22, 23:17
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
Jakie ciśnienie ustawiać na pistolecie lvlp w przypadku malowania:
1. bazy
2. klaru
3. akrylu ?? Pomozecie? |
|
|
|
 |
SpeedGold
|
Wysłany: 2010-04-23, 14:38
|
0
|
|
|
Posty: 35
|
misiek707 napisał/a: | Jakie ciśnienie ustawiać na pistolecie lvlp w przypadku malowania:
1. bazy
2. klaru
3. akrylu ?? Pomozecie? |
I jakie prawidłowo pownno być na HVLP ? zawsze mam ok 1.8 2.0 atm. na manometrze w pistolecie rozkęcone na full. |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-04-23, 16:35
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1838 Skąd: MODULAR - equipment
|
|
|
|
 |
misiek707
|
Wysłany: 2010-04-23, 19:25
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-04-23, 19:37
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1838 Skąd: MODULAR - equipment
|
|
|
|
 |
misiek707
|
Wysłany: 2010-04-23, 19:40
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
A co ma znaczyć to w przypływie szalenstwa?? :D |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-04-23, 19:45
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1838 Skąd: MODULAR - equipment
|
RP / LVLP to pistolety które doskonale rozbijają materiał więc można sobie pozwolić na malowanie gęściejszym materiałem i wtedy można podnieść ciśnienie wejściowe do 2,5
żeby to się ładnie układało ( szczególnie poliuretan ) ale oczywiście baza i klar na samochody osobowe 2,0.
Oczywiście ta wskazówka dotyczy markowych pistoletów bo w tych tanich na czuja bo to i tak bez znaczenia |
_________________ Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
Greg
|
Wysłany: 2010-04-26, 15:38
|
0
|
|
|
Pomógł: 6 razy Posty: 149
|
nie wiedziałem gdzie to zamieścić, więc trafiło tutaj. Łączenia karoserii typu błotnik/ słupek, błotnik/ przedni pas łączyć jakąś elastyczną masą ( ale to do kitu, bo będzie pękać) czy zostawić szczelinę i też będzie wyglądać nie bardzo- wyrzeźbić w metalu/cynowanie, żeby było równiutko . Dla rozjaśnienia przypadek jak na foto.
verona_red_bmw_2002_tii_front.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 399 raz(y) 145,95 KB |
|
|
|
|
 |
misiek707
|
Wysłany: 2010-04-28, 19:16
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-04-28, 22:15
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1838 Skąd: MODULAR - equipment
|
ale doprecyzuj co znaczy do amatorskiego lakierowania ... to znaczy że masz jakiś model samochodziku do pryśnięcia ? |
_________________ Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
misiek707
|
Wysłany: 2010-04-28, 22:19
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
Nie. Po prostu nie zajmuje się tym na co dzień. Ale raz na jakiś czas wleci coś do pryśnięcia. Za jakiś miesiąc będę miał warszawę do pomalowania (takie auto). Wiem, że za taka kase nic porzadnego calkiem nie kupie. Ale powiedzmy za te 200-300zl cos takiego co by nie wysypalo sie po 1 malowaniu. A nie bylo tez calkowita tanteda. |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-04-28, 22:33
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1838 Skąd: MODULAR - equipment
|
No cóż moim zdaniem ... choć pewnie będzie odosobnione ... robisz błąd wyrzucając w błocko 300 zł. Kup sobie SATA, IWATA ostatecznie DEVilbisa z tych tańszych lub starszych modeli ... wydatek raz i frajda na 10 lat ... a tak poczekam cierpliwie jak napiszesz ...
Kurde, że ja wtedy nie pomyślałem ! .... i nie słuchaj rad ... że ci się to zwróci po jednym malowaniu to kupisz sobie drugi. .... bo wtedy to nie zwrot inwestycji tylko wyższe koszty ... zwrot to wtedy jak zarobisz pomimo kosztów i nadal tego używasz ... |
_________________ Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2010-04-28, 22:37
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3386 Skąd: Łódż
|
Kolego nie kupuj żadnego chińskiego czy taywańskiego pseudo-niskociśnieniowego ,one nie maja nic wspólnego z takimi pistoletami! Jeśli nie wierzysz to porównaj sobie głowice Sata HVLP a głowice tajwańskiego "HVLP" ,wtedy zobaczysz jaka jest różnica! Jeśli chcesz nakładać bezbarwny czy akryl ,to kup normalny wysokociśnieniowy taywan. Do nauki i na początek "przygody z lakiernictwem" jak znalazł! ,póżniej weżmiesz go do podkładu! Ja sam przechodziłem na własnym tyłku szkołe ,że do nauki lakierowania dostałem od swojego "mistrza" jakiegoś starego "złoma". I musiałem na nim trenować ,nie było "że boli" ,zresztą nie byłem jedyny który był uczony tą metodą.. Obecnie sam ją stosuje wobec swoich podopiecznych ,z bardzo pozytywnym skutkiem. Jak mówił mój "nauczyciel" :-Jak nauczysz się na takim pistolecie to póżniej nie bedziesz żadnych problemów na lepszym "sprzęcie". A drugie jego ulubione powiedzenie było:-dobry lakiernik położy lakier każdym pistoletem. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
misiek707
|
Wysłany: 2010-04-28, 22:37
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
Rozumiem doskonale o czym mowisz. ALe na razie musi mi to wystarczyć gdyż nie mam więcej kasy i to mnie hamuje. Mam dop. 20 lat i kiedyś gdy może nabiore więcej wprawy i zacznę zarabiać jakieś konkretniejsze pieniądze to na pewno kupie sobie cos z wyższej półki Ale obecnie mam max 300zl i muszę coś nabyć w tej kwocie. |
|
|
|
 |
lak
|
Wysłany: 2010-04-28, 23:25
|
0
|
|
|
Posty: 223
|
Można malować ,różnej maści badziewiem i da się,ale ile to nerwów i stresu |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2010-04-29, 19:16
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3386 Skąd: Łódż
|
Kolego misiek707 nie zapomnij o najważniejszej rzeczy która jest tutaj całkowicie pomijana! Razem z pistoletem kup dobrą maskę ochronną! Zdrowia ,jak wciągnie cię lakierowanie póżniej sobie "lepszego" nie dokupisz! A pistolet to tak jak pisałem kup taywana HP ,spokojnie możesz na nim rozpocząć "kariere",ale na masce nie oszczędzaj! Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
b-rad
|
Wysłany: 2010-05-02, 13:31
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 226
|
|
|
|
 |
crystal
|
Wysłany: 2010-05-02, 15:01
|
0
|
|
|

Pomógł: 9 razy Posty: 611
|
|
|
|
 |
resko
|
Wysłany: 2010-05-03, 13:06
|
0
|
|
|
Posty: 150
|
Witam wszystkich.Mam pytanie odnośnie drutu do miga a chodzi mi głównie o jego grubość.Wcześniej spawałem drutem 0,8mm ale nawet na najmniejszym prądzie w niektórych miejscach musiałem bardzo uważać żeby nie przepalić blachy.Choć bardzo się starałem to i tak w kilku miejscach,na szczęście nie widocznych przepaliło mi na wylot.Moje pytanie brzmi:czy jak kupię zamiast drutu samoosłonowego 0,8mm drut 0,9mm to lepiej będzie się spawało i czy jest mniejsze prawdopodobieństwo przepalenia grubszym drutem??? |
|
|
|