Autor |
Wiadomość |
 |
Pawek86
|
Wysłany: 2021-03-06, 08:38
|
0
|
|
|
Posty: 5 Skąd: Częstochowa
|
Dzień dobry mam pewien problem wczoraj po ok. 2 h pomalowalem epoksydem na r stop bo były pozostałości rdzy po wyszlifowaniu. Problem w tym że niczym go nie matowilem proszę o radę czy nie odejdzie epoksyd? Zrywać i jeszcze raz tylko matowic r stop włóknina? Dziękuję za odp |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-03-06, 21:44
|
0
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
Skoro w karcie pisze że trzeba matować to trzeba...Na jaki element to cudo stosowałes? |
|
|
|
 |
waldek4253
|
Wysłany: 2021-03-08, 19:32
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Witam .Czy orientuje się ktoś gdzie mogę kupić metalowe fiszki bo szukam szukam i nic nie mogę znaleść |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-03-08, 20:25
|
0
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
Chodzi ci o fiszki z próbkami kolorów? |
|
|
|
 |
waldek4253
|
Wysłany: 2021-03-08, 20:51
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
tak.tylko żę sam będę robił próbki i poszukuje czystych koniecznie metalowe |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-03-09, 07:25
|
0
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
To jeśli tak to mógłbyś wykorzystać wzornik z blach dachowych... Ewentualnie zamówić sobie na laserze cięte na swój wymiar wypalone plus dziurką żeby pierścień jakiś łączący przez nie przechodził i zrobisz wzornik samemu..
Ale tansza pierwsza opcja |
|
|
|
 |
waldek4253
|
Wysłany: 2021-03-09, 08:48
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
to już jest jakiś pomysł |
|
|
|
 |
Pawek86
|
Wysłany: 2021-03-15, 14:59
|
0
|
|
|
Posty: 5 Skąd: Częstochowa
|
Panowie będę malował całe autko grafit metalik z perla mam w pobliżu mieszalnik lechler i novol co polecacie co lepiej kryje? Pozdrawiam dodać że bezbarwny mc500 lechlera raczej czy coś innego w warunkach garażowych? |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-03-16, 19:43
|
0
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
Lechler i novol są ok także tutaj twój wybór a jeśli chodzi o bezbarwny to w tych pieniądzach co mc 500 nie znajdziesz nic ciekawszego naprawdę fajny lakier jego dużym atutem jest to że jest długi otwarty więc nawet jak cos preoczysz i wrócisz do tego po minucie czy 2 i dolejesz ładnie się zamknie polecam 2 pełne warstwy z odstępem ok 5 do 10 minut w zależności jaka masz temp do lakierowania.. |
|
|
|
 |
Pawek86
|
Wysłany: 2021-03-19, 07:50
|
0
|
|
|
Posty: 5 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Pawek86
|
Wysłany: 2021-03-27, 07:56
|
0
|
|
|
Posty: 5 Skąd: Częstochowa
|
Panowie szybkie pytanie mam podkład duxone autko będzie całe w. Podkładzie matować maszynka stary lakier i szpachle p 240 czy bezpiczniej 320 tylko czy będzie się trzymał podklad? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-03-28, 09:29
|
0
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
Zrób p 240 i p320 |
|
|
|
 |
djcypis
|
Wysłany: 2021-03-28, 13:33
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Witam, zamierzam położyć na progi baranek od novola (gravitel w sprayu) czy po odczekaniu 1-2h jak przeschnie położyć na to lakier bezbarwny czy nie ma sensu? |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-03-28, 14:13
|
0
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
Tak połóż lakier bo sam baranek nie ma bariery ochronnej przed wilgocią...
|
|
|
|
 |
Pawek86
|
Wysłany: 2021-03-28, 19:59
|
0
|
|
|
Posty: 5 Skąd: Częstochowa
|
Dziękuję za odp. Będę jutro kupował bazę lechler 1:08 jaka ilość mniej więcej będzie potrzebna na całe auto? To jest chrysler crossfire małe 2 osobowe auto. Bardzo proszę o ilość mniej więcej już po rozrobieniu z rozcirnczalnikiem. Wiem że zależy od ilości warstw itp ale chociaż proszę o info orientacyjnie 🙂 pozdrawiam |
|
|
|
 |
djcypis
|
Wysłany: 2021-03-29, 02:04
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
A jeszcze pytanko, po klejeniu żywicą poliestrową (z novola) trzeba czekać aż stwardnieje i zwiąże czy można zaraz na nią nakładać kolejne warstwy? dać drugi raz epoksyd czy od razu szpachlę? |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-03-29, 08:03
|
0
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
weź sobie 2 l bazy plus rozcieńczalnik bo przypuszczam że bez poprawek się nie obejdzie |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-03-29, 08:09
|
0
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
djcypis napisał/a: | A jeszcze pytanko, po klejeniu żywicą poliestrową (z novola) trzeba czekać aż stwardnieje i zwiąże czy można zaraz na nią nakładać kolejne warstwy? dać drugi raz epoksyd czy od razu szpachlę? |
W miarę możliwości szybko to musisz robić żeby za jednym klejeniem nałożyć mate i żywice czyli smarujesz żywicą kładziesz mate znów żywicą i na nią mata i tak do uzyskania pożądanego efektu
Chyba że chodzi ci o kolejne etapy naprawy czyli żywicą czekasz aż wyschnie obrabiasz ja następnie kładziesz szpachle obrabiasz ja i dopiero podkład |
|
|
|
 |
Bartooo
|
Wysłany: 2021-03-31, 09:13
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Witam wszystkich, pewnie to pytanie juz było ze 100x aczkolwiek nie mogłem znaleźć konkretnej odpowiedzi na temat felg. Pytanie brzmi baza+klar czy akryl na alufelgi, kolor czarny . Doradzi ktos? |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-03-31, 11:50
|
+1
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
Zdecydowanie baza jeśli chodzi o alufelgi bo sobie dokładnie powpylasz tak jak trzeba kolor. A na zwykłe stalówki to lepszy proszek... |
|
|
|
 |
thcleniu
|
Wysłany: 2021-04-01, 20:28
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
Witam. Miałem problem z "woda w pistolecie" więc zainwestowałem trochę z myślą że będzie lepiej....a tu klops...znowu się dzisiaj pojawiła przy lakierowaniu bezbarwnym :(
Ale od początku...posiadam:
Kompresor airpress 50l V2 - 4m węża 12mm - zbiornik 50l podwieszony na wysokości 2m - filtr magnum 40um - 1m węża 10mm do trójnika gdzie jest "ślepa kiszka" - filtr ckd 5um - musiałem podłączyć nowy przewód poliuretanowy chyba bo było za daleko do malowanego elementu - do tego spiralnego podłączyłem swój nowy właściwy 10m wąż o długości 5m -filterek za 17zl pod pistolet i manometr - Pistolet do Klaru to jakiś sico 1.3
Temperatura w garażu jakieś 17C na dworze ok 20.
Woda pojawiła mi się przy kładzeniu drugiej warstwy bezbarwnego.
Woda była w wężu spiralnym za filtrem ckd oraz w wężu podłączonym do pistoletu oraz w filterku. W filtrach 5u i 40u wody brak.
Wąż spiralny był w powietrzu natomiast kolejny leżał na podłodze. Na podłodze jakieś 12C. Nie mam reduktora w instalacji...ciśnienie ustawiam na manometrze przy pistolecie - było 2.2bar.
Co robię źle? Brak reduktora? Wąż nie może leżeć na ziemi? Jaki filterek kupić pod pistolet?
Pomocy
IMG_20210401_195342.jpg Instalacja |
 |
Plik ściągnięto 12 raz(y) 667,04 KB |
|
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-04-01, 23:20
|
+1
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
Kup sobie filtr pod pistolet firmy devilbis kosztuje 100 zł ale jest ok.
Co do wody moim zdaniem kompresor dość mały grzeje się szybko więc tłoczy ,,ciepłe powietrze'' później idzie w wąż który który leży też na zimnej posadzce i wytrąca ci się woda. To takie moje zdanie 😉 |
|
|
|
 |
thcleniu
|
Wysłany: 2021-04-01, 23:32
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
Myślałem że ten dodatkowy bufor na tyle ostudzi powietrze że woda nie będzie się pojawiała...i w sumie w filtrach wody nie ma. Może rzeczywiscie była za duża różnica pomiędzy posadzka a temp powietrza. Zdenerwowało mnie że te mały filterek też dał ciała...tylko kilka kropelek w obudowie a resztę puścił. Widziałem też takie filterki silka...poszukam tego co poleciłeś |
|
|
|
 |
thcleniu
|
Wysłany: 2021-04-02, 20:08
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
Mam jeszcze jedno amatorskie pytanie
Dotyczy ono podkładu akrylowego a dokładnie jak bardzo trzeba pucować podkład akrylowy przed bazą?
Przy srebrnym metalic wiem że jest to bardzo ważne bo widać każda małą dziurkę po naniesieniu bazy. Przy czarnym metalic to już nie ma takiego dużego znaczenia...a jak to się ma do kolorów solidowych?
Malowałem właśnie element na którym zostawiłem w niewidocznym miejscu taki podkład tylko liźnięty papierem i po nałożeniu bazy i bezbarwnego wygląda to bardzo dobrze. |
|
|
|
 |
Czereśniak
|
Wysłany: 2021-04-05, 16:48
|
0
|
|
|
Pomógł: 14 razy Posty: 200
|
thcleniu napisał/a: | jak bardzo trzeba pucować podkład akrylowy przed bazą? |
Pare raza se machni papirem i wal baze |
|
|
|
 |
thcleniu
|
Wysłany: 2021-04-11, 15:35
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
Jest problem...szlifowałem nowy lakier bo chciałem usunąć wtrącenie... I jak pewnie już się domyślacie...przetarłem się do bazy.
Czy mam szanse aby to jakoś uratować?
Czy używając rozcieńczalnika do cieniowań dam radę jakoś to ukryć? |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-04-11, 18:34
|
+1
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
Niestety nie..... Musisz lakierować od nowa... |
|
|
|
 |
thcleniu
|
Wysłany: 2021-04-11, 19:43
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
Bałem się że taka będzie odpowiedź :( ...jednak usuwanie wtrąceń to też duża sztuka :(
Przeleciałem już włóknina cały element także jutro kolejna próba.
A właśnie...czy powinienem czekać do pełnego utwardzenia lakieru? W karcie mam napisane że pełne utwardzenie po 3 dniach. |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-04-12, 06:59
|
+1
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
Nie musisz. Tylko jak będziesz lakierowal baza to pierwsze warstwy daj bardzo cienkie w szczególności na tym przetarciu bo ci może bazę podnieść albo zwarzyć |
|
|
|
 |
thcleniu
|
Wysłany: 2021-04-12, 21:58
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
A czy na lakierze solidowym można tylko "zapaćkać" przetarte miejsce? Czy lepiej nie kombinować i przelecieć cały element bazą? |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-04-13, 01:55
|
-1
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
Cały element będzie bezpieczniej |
|
|
|
 |
thcleniu
|
Wysłany: 2021-04-15, 19:14
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
Pogoda kiepska więc maluje sobie felgi które były już w podkładzie akrylowym. Zwykle przed bazą szlifowałem 800 na mokro ale naczytałem się że można ręcznie na sucho 400-500. Miałem akurat papier 400 więc próbuje i... Po dwóch warstwach bazy czarny metalik ciągle widzę ryski :(
Co teraz z tym? Nawet nie otwieram bezbarwnego bo to wszystko będzie widoczne :(
Jakim papierem powinienem szlifować? Jak to naprawić?
IMG_20210415_191657.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 12 raz(y) 1,57 MB |
|
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2021-04-16, 00:13
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3386 Skąd: Łódż
|
thcleniu napisał/a: | Miałem akurat papier 400 więc próbuje |
thcleniu napisał/a: | Co teraz z tym? |
thcleniu napisał/a: | Jakim papierem powinienem szlifować? Jak to naprawić?
|
Że miałeś to nie powód żeby na tym pracować ... a jak byś miał np. 100 to też byś matowił ?
Pod bazę matujemy na sucho min 500
także chyba już wiesz co masz z tym zrobić ... |
|
|
|
 |
mirusiek
|
Wysłany: 2021-04-16, 08:24
|
+1
|
|
|

Pomógł: 2 razy Posty: 119
|
thcleniu napisał/a: | Pogoda kiepska więc maluje sobie felgi które były już w podkładzie akrylowym. Zwykle przed bazą szlifowałem 800 na mokro ale naczytałem się że można ręcznie na sucho 400-500. Miałem akurat papier 400 więc próbuje i... Po dwóch warstwach bazy czarny metalik ciągle widzę ryski :(
Co teraz z tym? Nawet nie otwieram bezbarwnego bo to wszystko będzie widoczne :(
Jakim papierem powinienem szlifować? Jak to naprawić? | Gdzie wy takie głupoty czytacie? Na logikę: jak matowimy 800 na mokro na mokro, ponieważ chcemy żeby było łagodniej to wiadomo ze jak weźmiemy papier 500, 600,700,800 bez wody to będzie ostro i będą większe rysy. Zasada jest taka matowimy na mokro pod bazy wodne i nie tylko papierem 800 do 1000 niektórzy jada do 1200 pod srebrne metaliki ale ja nie widzę różnicy a pracy więcej, bo wolniej idzie. Na sucho ale tylko na NA SZLIFIRCE OSCYLACYJNEJ używamy papierów od 500 do 800. Ja najczęściej jade 600, pod srebro nie schodzę niżej jak 800. Ręcznie pod bazy używam TYLKO i wyłącznie włókniny, czerwonej pod czarne i szarej pod metaliki. a najczęściej duże i płaskie powierzchnie jade szlifierka oscylacyjna z papierem 600 a ranty i zakamarki na mokro 800. raz ze wydaje mi się dokładniej na mokro delikatniej i można precyzyjnie zrobić a się nie poprzecierać, a dwa włóknina jest droga. Pod bazy nigdy nie jade papierem RECZNIE na sucho - NIGDY.
Ja bym przeszlifował wszystko jeszcze raz i położył podkład od nowa i potem ręcznie 800 na mokro, można tez bez kładzenia od nowa podkładu, wtedy 600 na mokro najlepiej z czarnym proszkiem i tez powinno być ok. zależy czy ma być super igła czy tylko ok |
_________________ https://www.flickr.com/photos/51928327@N08/sets/ |
|
|
|
 |
thcleniu
|
Wysłany: 2021-04-16, 10:34
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
Dzięki za odpowiedź. Już idę namaczać papier i będę poprawiał swój brak doświadczenia :( |
|
|
|
 |
thcleniu
|
Wysłany: 2021-04-16, 19:29
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
Przejechałem 800 na wodę ...w sumie do podkladu...i teraz jest cukiereczek
IMG_20210416_190027.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 16 raz(y) 796,39 KB |
|
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-04-17, 22:59
|
0
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
Zrobiłbyś 400 potem 600 , 800 na gąbce i włóknina szara i też byś miał dobrze
A tak to taplasz się w tej wodzie buty mokre w ręce zimno
Bez włókniny tarcie na sucho nie ma sensu... Zawsze będą rysy...
Sprawdź włókninę z MIRKI rewelacja |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2021-04-18, 01:53
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3386 Skąd: Łódż
|
MichuMachu napisał/a: | taplasz się w tej wodzie buty mokre w ręce zimno |
Rozpoczęta 3 dekada 21 wieku a ludzie jeszcze na wodzie gładzą powierzchnię przed lakierowaniem ...
dawno dawno temu też tak się taplałem w wodzie ale to były lata 90-te ...
i inne materiały ... akrylowe podkłady dopiero zaczęły się pojawiać
w wszystko się robiło na "nieśmiertelnym" podkładzie jeszcze w tamtym czasie
"czerwonym tlenkowym" i "popielatym" z Nobiles Włocławek ....
MichuMachu napisał/a: | 400 potem 600 , 800 na gąbce i włóknina szara |
Tylko że ja zaczynam od 500 na gąbce ... ale podkłady PPG mam u siebie
10 minut i np. zderzak już do lakierowania przygotowany |
|
|
|
 |
thcleniu
|
Wysłany: 2021-04-18, 14:03
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
Gdybym miał na stanie 600 i 800 to bym użył...a tak wyczytałem że może być i 400 i postanowiłem spróbować. Teraz już zawsze będę pamiętał że 400 to za mało :(
Kupię papiery 600 i 800 to sprawdze na zderzaku...
Włókninę mam tylko z Bolla...ta z mirki zamówię przy okazji przez neta to też sprawdzę jak to działa |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-04-19, 07:27
|
0
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
thcleniu napisał/a: | Gdybym miał na stanie 600 i 800 to bym użył...a tak wyczytałem że może być i 400 i postanowiłem spróbować. Teraz już zawsze będę pamiętał że 400 to za mało :(
Kupię papiery 600 i 800 to sprawdze na zderzaku...
Włókninę mam tylko z Bolla...ta z mirki zamówię przy okazji przez neta to też sprawdzę jak to działa |
|
|
|
|
 |
thcleniu
|
Wysłany: 2021-04-20, 14:56
|
0
|
|
|
Posty: 17
|
Kolejny dzień...kolejny problem.
Można wyciągnąć śmiecia na świeżym lakierze? Kiedyś pokusiłem się o grzebanie w świeżym lakierze pałeczką i porysowalem bazę...no ale może ja nie znam jakiś super sposobów.
Można na świeżym czy trzeba czekać aż wyschnie i dopiero wtedy wycinać?
Wiecie jak nazywa się taka kostka metalowa do wycinania śmieci? |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-04-21, 17:08
|
0
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
Na świeżym to tylko igła dentystyczna z haczykiem nie wiem jak to się dokładnie nazywa kupisz w stomatologicznym... Dentyści to używają do czyszczenia kanałów w zębie...
A kostka o którą pytasz to cyklina lakiernicza |
|
|
|
 |
killerx
|
Wysłany: 2021-04-30, 15:50
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Witam. Pytanko dotyczące lakierów bezbarwnych do garażu. Jaki lakier bezbarwny z obecnie dostępnych nada się na droższe samochody lakierowane w warunkach garażowych ? Chodzi mi głównie o dosychanie/uzyskanie wysokiej twardości końcowej i bdb efekt wizualny(połysk). Większość droższych lakierów hs/vhs, które stosowałem nigdy nie uzyskuje wymaganej twardości, nawet po roku. Efekt "gumowatego" lakieru w który można wcisnąć paznokieć.
Ewentualnie biorę pod uwagę zakup promiennika aby wygrzewać klar po lakierowaniu. Lakieruje zazwyczaj max 1-3 elementy na raz.
Z góry bardzo dziękuję za pomoc i sugestie. |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2021-05-01, 00:38
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3386 Skąd: Łódż
|
killerx napisał/a: | Większość droższych lakierów hs/vhs, które stosowałem nigdy nie uzyskuje wymaganej twardości, nawet po roku. Efekt "gumowatego" lakieru w który można wcisnąć paznokieć. |
A jakie lakiery u siebie stosowałeś ? czyli na jakich pracowałeś ?
Lakier bezbarwny pełną twardość uzyskuje po 7 dniach ... |
|
|
|
 |
harvard
|
Wysłany: 2021-05-23, 08:33
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Proszę o podpowiedz w jaki sposób 'wpryskać; środek antykorozyjny do progów i elementów zawieszenia posiadając np. r stop w puszcze. Nie mam kompresora ani pistoletu i nie wime czy można rstop przelać w coś co by miało rurke rozpryskową jak te woski do profili zamknietych. Nie iwem nawet co wpisać na allexxx aby znaleść jakiś sposób na rurkę rozpryskową. |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-05-23, 11:02
|
0
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
|
|
|
 |
harvard
|
Wysłany: 2021-05-27, 10:31
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Czy znacie jakieś środki do konserwacji profili zamknietych, które można aplikować na korozję? są miejsca gdzie nie mogę dotrzeć z aplikacją środka antkorozyjnego i szukam czegoś (takie 2 w 1)co można bezpośrednio na korozję aplikować. |
|
|
|
 |
auto-wynajem
|
Wysłany: 2021-05-27, 22:15
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Z lepszych środków na rdzę, to myślę, że FERTAN. Jest wodorozcieńczalny. Zadziała nawet jeśli w profilach jest wilgoć/woda.
Osobiście nie wierzę w tego typu środki. Korozja jest jak rak. Nie wytniesz, to będzie się rozwijać. Korozja wnika w strukturę metalu. Rdza robi swoje nawet jeśli wydaje się, że jest wyszlifowana do gołej blachy. |
|
|
|
 |
piotrasta
|
Wysłany: 2021-11-14, 17:57
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Witajcie mam problem z odkręceniem w sico bronze w400 RP dyszy. Wykręciłem iglice i przy próbie odkręcenia dyszy płaskim kluczem (nie dołączonym do zestawu dysza nie odkręca się czy jest tam jakieś dodatkowe zabezpieczenie? Chyba że należy odkręcić najpierw krócieć do którego przykręca się kubek? niestety nie mam takiego imbusa ale jak będzie potrzeba to kupię. |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2021-11-15, 10:40
|
0
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
Normalnie musi się dać odkręcić chyba że masz sklejone farbą |
|
|
|