Autor |
Wiadomość |
 |
larry075
|
Wysłany: 2010-06-06, 12:44 PrzygotowaĂŚ samochĂłd dla lakiernika
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Witam, mam zadanie przygotowaÌ mój samochod dla lakiernika. Problem w tym ¿e potrzebuje ró¿nych informacji np. ¿e by kupiÌ odpowiedni¹ farbe, podk³¹dy, i inn¹ chemie.
SamochĂłd jest malowany w caÂłoÂści (na kolor czarny), na "budzie" jest orginalny lakier, niektĂłre elementy byÂły wymieniane (wspawane ĂŚwiartki, nadkola i kilka Âłatek) i zostaÂły one polakierowane normalnÂą farbÂą antykorozyjnÂą na ktĂłrÂą w miejsca spawĂłw i nierĂłwnoÂści poszÂła szpachla. Nie wiem czy teraz to zmatowiĂŚ i tak czekaĂŚ na lakiernika czy wytrzeĂŚ do goÂłej blachy i nakÂładaĂŚ jakies specjalne podkÂłady (jakie?)
Samochód bêdzie nalowany elementami - drzwi, maski, b³otniki po czym dopiero po ukoùczeniu tych elementów czas bêdzie na "bude". Problem w tym ¿e wszystko bêdzie docierane kilka dni przed malowaniem i boje siê ¿e na elementach mog¹ osadziÌ siê jakieœ drobinki t³uszczu ale nie wiem jak¹ chemi¹ to przemyÌ przed samym malowaniem (odt³uszczacz silikonowy?) oraz jakich materia³ów (czyœciwa) u¿yÌ aby nie zostawia³y drobinek.
Za pomoc dziĂŞkuje!
ps. Co to jest podkÂład reaktywny? |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2010-06-06, 12:53
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Lary,przecieÂż Ty chÂłopie chcesz teraz streszczenie caÂłej wiedzy z forum ! A moÂże posiedzisz trochĂŞ i poczytasz,jest niedziela,masz pewnie trochĂŞ czasu...Nie masz pojĂŞcia,a masz przygotowaĂŚ do lakierowania:przecieÂż jak po miesiÂącu coÂś wylezie,to lakiernik siĂŞ wypnie i powie:ja tylko pryskaÂłem,Ty zwaliÂłeÂś przygotowanie.A poza tym ten kto ma lakierowaĂŚ,powinien Ci podpowiedzieĂŚ,jakiej powierzchni oczekuje,goÂłego metalu czy wyszlifowanego na gotowo podkÂładu,i powiedzieĂŚ,jak to zrobiĂŚ.CzytajÂąc porady na forum moÂżna siĂŞ doszkoliĂŚ,ale jakieÂś podstawy musisz mieĂŚ opanowane.A pytania,ktĂłre zadaÂłeÂś,mĂłwiÂą,Âże nie masz pojĂŞcia o tym,co chcesz zrobiĂŚ. |
|
|
|
 |
larry075
|
Wysłany: 2010-06-06, 13:45
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
jacenty 741, Doskonale to rozumiem, wola³em napisaÌ temat i w oczekiwaniu na odpowiedŸ czytam forum temat po temacie. Samochód d³ugo sta³ u lakiernika który "nie mia³ czasu" - pó³ roku. Wzie³em go do siebie i znalaz³em osobe która potrafi malowaÌ i ma doœwiadczenie jednak - prawie za darmo, chcia³bym zrobiÌ jak najwiêcej a przynajmniej podszkoliÌ swoj¹ wiedze.
MyÂśle Âże nikomu nie przeszkodzi jak napisze tu maÂłe streszczenie forum.
1. Na elementy oczyszczone do go³ej blachy chcia³bym po³o¿yÌ podk³ad epoksydowy antykorozyjny PROTECT 360 i odt³uœciÌ œrodkiem do usuwania silikonów PLUS 780 (a tymi elementami s¹ b³otnik przedni ca³y, ty³ od do³u do listew i maska tylna). PomalowaÌ nim prawy przedni b³otnik który posiada fabryczny czarny cieniutki podk³ad (element nowy) który jest znacznie porysowany? czy jednak w³o¿yÌ wiêcej pracy i wyczyœciÌ do ko³ej blachy i dopiero podk³ad reaktywny? Czy moge go po³o¿yÌ zamiast podk³adku reaktywnego który mo¿na k³aœÌ tylko na go³¹ blache, czym sie rozni¹?
1.1 ZaszpachlowaĂŚ nierĂłwnoÂści, miejsca spawĂłw oraz zrobiĂŚ ranty nadkoli.
1.2 SzpachlĂłwke potraktowaĂŚ papierem P120 po czym kolejno P240, P320.
1.3 P320 OczyœciÌ elementy wokó³ szpachli, jednak bêdzie tam podk³ad reaktywny a czy go siê powinno matowiÌ?
1.4 Przy uÂżyciu papierĂłw P800 do P2000 oczyÂściĂŚ blache (dotyczy tego podkÂładu reaktywnego?)
1.5. OdtÂłuÂściĂŚ podkÂład i szpachle odtÂłuszczaczem silikonowym
2. Na podkÂład reaktywny chciaÂłbym poÂłoÂżyĂŚ uniwersalny podkÂład akrylowy rĂłwnieÂż firmy NOVOL w dosyĂŚ ciĂŞkiej warstwie.
3. MatowiĂŚ na mokro.
4. Lakier akrylowy jednowarstwowy kolor + utwardzacz + rozcienczalnik.
5. Polerowanie lakieru koĂącowe.
Taki jest mĂłj plan. MoÂżna byÂło go zweryfikowaĂŚ i ew. naprowadziĂŚ mnie jakich informacji szukaĂŚ? |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2010-06-06, 16:03
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Na go³¹ blachĂŞ bez rdzy albo epoksydowy,albo reaktywny + akrylowy,ale wtedy lepiej 2 cienkie warstwy.Reaktywny naleÂży jak najlepiej odizolowaĂŚ od ewentualnej szpachli.Ten czarny podkÂład na nowym bÂłotniku porzetestuj za pomocÂą szmatki zmoczonej w nitro:po³ó¿ na 10 min na blachĂŞ,jeÂśli po tym czasie nadal bĂŞdzie twardy i nie da siĂŞ zadrapaĂŚ choĂŚby paznokciem,moÂżesz go zostawiĂŚ.Trzeba wĂłwczas potraktowaĂŚ go jako warstwĂŞ podkÂładu i moÂżna daĂŚ na niego podkÂład akrylowy lub epoksydowy,wczeÂśniej matujÂąc go jak pod podkÂład. larry075 napisał/a: | Przy uÂżyciu papierĂłw P800 do P2000 oczyÂściĂŚ blache (dotyczy tego podkÂładu reaktywnego?) | -tego nie rozumiem,reaktywny dajesz na blachĂŞ i nie ma mowy o matowaniu go ani szlifowaniu,on ma byĂŚ pokryty podkÂładem akrylowym,i to podkÂład siĂŞ szlifuje.Poza tym 2000 uÂżywaj do szlifowania przed polerkÂą,nigdy do przygotowania pod lakier,jest za drobny.Pod akryl jednowarstwowy moÂżesz spokojnie skoĂączyĂŚ 800 na mokro.
Co dalej? |
|
|
|
 |
larry075
|
Wysłany: 2010-06-06, 18:51
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
DoszedÂłem do wniosku Âże pokryje podkÂładem epoksydowym, jest on duÂżo grubszy od reaktywnego i z tego co wyczytaÂłem lepiej chroni przed rdzÂą.
Czyli:
-Szlif do goÂłej blachy
-OdtÂłuÂściĂŚ
-PodkÂład epoksydowy
-PodkÂład akrylowy
-Szlifowanie pod lakier P800 na mokro
-OdtÂłuÂściĂŚ?
-Lakier akrylowy jednowarstwowy kolor + utwardzacz + rozcienczalnik
-Szlifowanie pod polerke P2000
-Polerka lakieru
Ten czarny podkÂład na bÂłotniku jest bardzo podatny na zarysowania bo jest naprawde baardzo cienka warstewka, jeden ruch papierem P100 i juz maÂło zostaje po farbie wiĂŞc wolaÂł bym go zetrzeĂŚ.
Cytat: | i nie ma mowy o matowaniu go ani szlifowaniu,on ma byĂŚ pokryty |
W³aœnie juz to wyczyta³em ¿e tych podk³adów siê nie matuje a trzeba w ci¹gu 24h nanieœÌ odpowiedni lakier (mo¿liwoœÌ edycji postu to 60 min a bez sensu by³o pisanie nastêpnego).
No to elementy ktĂłre bĂŞdĂŞ mĂłgÂł "wypiaskowaĂŚ" mam zaplanowane, zostaje jeszcze maska przĂłd, jest bardzo duÂża i wyczyszczenie jej zajeÂło by mi kilka Âładnych godzin ciÂągÂłej pracy. Sprawa byÂła by prosta gdyby nie to Âże jest jedno miejsce gdzie jest goÂła blacha (prawy rĂłg) i nie wiem jak to zrobiĂŚ Âże by wyszÂło rĂłwno. MogĂŞ
a) WyczyœciÌ ca³¹ maske do go³ej blachy i nanieœÌ podk³ad epoksydowy
b) ZmatowiÌ ca³¹ maske i zamalowaÌ ca³¹ podk³adem epoksydowym
c) ?
Na koniec wychodzi na to Âże czyszcze wszystko do goÂłej blachy (prĂłcz dachu i byĂŚ moze maski) i w tej postaci auto bĂŞdzie przygotowane na lakiernika. |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2010-06-06, 22:25
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Pierwsza czêœÌ postu-jakoÂś poszÂło,w drugiej znowu kilka niewiadomych:w jakim celu drzesz wszystko do goÂłej blachy?Tak to zrozumiaÂłem larry075 napisał/a: | WyczyÂściĂŚ ca³¹ maske do goÂłej blachy i nanieœÌ podkÂład epoksydowy | ,opcja b jest juÂż bliÂższa techmologii,z tym,Âże po podkÂładzie epoksydowym od razu (w ciÂągu 30-60 min) daj 2 lub 3 warstwy podkÂładu akrylowego,zwÂłaszcza na miejsce,gdzie masz go³¹ blachĂŞ.JeÂśli nie ma tam zagiĂŞcia lub jakiejÂś g³êbokiej rysy,to podkÂład wypeÂłni nierĂłwnoœÌ poziomĂłw. |
|
|
|
 |
Whistrax
|
Wysłany: 2010-06-06, 23:08
|
0
|
|
|
Posty: 31
|
Cytat: | ,opcja b jest ju¿ bli¿sza techmologii,z tym,¿e po podk³adzie epoksydowym od razu (w ci¹gu 30-60 min) daj 2 lub 3 warstwy podk³adu akrylowego,zw³aszcza na miejsce,gdzie masz go³¹ blachê.Jeœli nie ma tam zagiêcia lub jakiejœ g³êbokiej rysy,to podk³ad wype³ni nierównoœÌ poziomów. |
zapomniales dodac ze te rysy wyjda po 2 - 3 miesiacach |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2010-06-07, 00:05
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Mam zaproponowaĂŚ wygrzanie promiennikiem?No daj spokĂłj,chÂłopak nawet nie zna podstawowych zasad uÂżywania podkÂładĂłw antykorozyjnych,a nie chcĂŞ pisaĂŚ:JEDÂŹ DO LAKIERNIKA.Ma chĂŞĂŚ,niech prĂłbuje,za trzy miesiÂące bĂŞdzie gdzieÂś w innym punkcie rozwoju,albo rysy zauwaÂży i bĂŞdzie wiedziaÂł skÂąd siĂŞ wziĂŞÂły,albo je oleje lub nawet nie zauwaÂży.
Poza tym:skÂąd u Ciebie poglÂąd,Âże sÂą rysy i wyjdÂą po zestawie epoks-akrylowy?MoÂże samochĂłd postoi na sÂłoneczku kilka dni,moÂże chÂłopak siĂŞ doczyta czemu to takie dobre... |
|
|
|
 |
larry075
|
Wysłany: 2010-06-07, 17:39
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Maske chcia³bym wyczyœciÌ w³aœnie po to aby nie by³o widaÌ ró¿nicy w poziomach i aby póŸniej nic nie wysz³o, prosi³ bym o nie czepianie siê poziomu mojej wiedzy, z ka¿dej dziedziny (a w wielu jestem dobry) podobnie zaczyna³em. Niestety czas nie pozwoli³ mi na skoùczenie kilku szkó³ o ró¿nych kierunkach - czego bym bardzo chcia³.
Naprawde jest to dla mnie czarna magia a po wizycie u lakiernika mam wiêkszoœÌ autka pomalowane zwyk³¹ mini¹ do p³otów (antykorozyjna) w dodatku pêdzelkiem - jak narazie mam doœÌ i zalezy mi na jak najszybszym skoùczeniu auta. Rozumiem ¿e pozyskanie pewnej wiedzy graniczy z cudem, ale na szczêœcie nie bêde wyko¿ystywa³ zdobytej tu wiedzy w celach zarobkowych, wrêcz odwrotnie - chcêtnie zleci³ bym to jakiemuœ kompenentnemu lakiernikowi których w mojej okolicy (i okolicy okolicy) niestety brak.
WracajÂąc do temtu, mogĂŞ podesÂłaĂŚ zdiĂŞcia auta, elementĂłw. MĂłj graÂż wyposaÂżony jest teÂż w wielkie grzaÂłki (pod kratownicÂą podÂłogi), byĂŚ moÂże siĂŞ przydadzÂą? |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2010-06-08, 06:23
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Jeœli to tylko ró¿nica w poziomach,a nie zagiêcie czy wgniota,to nie drzyj wszystkiego na zera dla zrównannia poziomów,tylko nadlej tam,gdzie brakuje.rozszlifuj przejœcie z go³ej blachy na lakier mo¿liwie szeroko przechodz¹Ì gradacje 180-240-320-360,wtedy zminimalizujesz ryzyko wystêpowania po czasie tzw siadania podk³adu w rysach szlifierskich,pó¿niej daj 2 lub 3 warstwy akrylowego podk³adu wype³niaj¹cego,ale 2K,nie sprayu.Wczeœniej daj chocia¿ jedn¹ warstwê podk³adu reaktywnego lub epoksydowego na miejsce ods³oniêe do go³ej blachy.WyjdŸ z ka¿d¹ nastêpn¹ warstw¹ odrobinê dalej na stary lakier,a po wyschniêciu wyszlifuj wszysko na klocku.
A mo¿e znajdzie siê jakiœ kompetentny lakiernik tu na forum,który po prost Ci podpowie,tylko piszcie sk¹d jesteœcie,nawet przy nicach,to chyba ¿aden wstyd?Piszê ,,wy",bo czêsto trafia siê ktoœ,kto chce by mu pomóc,ale trzeba si³¹ wyci¹gn¹Ì informacj¹ o miejscu zamieszkania. |
|
|
|
 |
larry075
|
Wysłany: 2010-06-08, 15:56
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Okolice miejsca mojego zamieszkania to Radomsko - BeÂłchatĂłw (woj. ÂŁĂłdzkie)
OgĂłlnie sÂą dwa miejsca obok siebie z ktĂłrymi moÂże byĂŚ problem, jedno Âładnie rozszlifowaÂłem (jak mĂłwiÂłeÂś) i nawet nie czuĂŚ przejÂścia miĂŞdzy warstwami, niedaleko jest inna "wydra" wiĂŞc myÂśle Âże rozszlifuje Âładnie caÂły rĂłg maski - bĂŞdzie Âłatwiej nakÂładaĂŚ farbĂŞ tylko na te warstwy.
Czyli ogĂłlnie zrobiĂŚ tak:
-Rozszlifowuje Âładnie aby byÂł kawaÂłek goÂłej blachy i Âłagodne przejÂście.
-Zaklejam wszystko prĂłcz goÂłej blachy taÂśmÂą malarskÂą
-Go³¹ blache maluje podk³adem epoksydowym
-Odklejam taÂśmĂŞ i przyklejam drugÂą zaznaczajÂąc lekko wiĂŞksze pole malowania
- i tak trzy warstwy akrylowego podkÂładu wypeÂłniajÂącego (np. http://www.app.com.pl/pro...gridn=3&prid=49 ?)
-Po wyschniêciu szlifuje ca³¹ maske pod lakier P800 na mokro
-Warstwa podk³adku akrylowego na ca³oœÌ
Dobrze to rozumiem?
JeÂśli kogoÂś interesuje to tu trzymam fotki za caÂłego "projektu":klik |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2010-06-08, 16:19
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Wybacz,stary,ale za duÂżo kombinujesz:oklejasz od razu wiĂŞkszy kawaÂłek,i w trakcie nakÂładania kolejnych warstw nic nie odklejasz ani nie doklejasz.Odznacz sobie do oklejenia wiĂŞkszy kawaÂłek,tak abyÂś nakÂładajÂąc kolejne warstwy podkÂładu nie dojechaÂł nawet ostatniÂą warstwÂą do taÂśmy,bo zostanie prĂłg,ktĂłry bĂŞdzie trudno bezÂśladowo usun¹Ì.Zapyli siĂŞ co prawda reszta,ale to Âłatwe do usuniĂŞcia na etapie szlifowania podkÂładu. larry075 napisał/a: | Warstwa podkÂładku akrylowego na caÂłoœÌ | Ato w jakim celu znowu???PrzecieÂż juÂż poÂłoÂżyÂłeÂś podkÂład!Teraz tylko baza i bezbarwny,lub akryl jednowarstwowy,jak tam sobie planujesz. |
|
|
|
 |
larry075
|
Wysłany: 2010-06-08, 23:29
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
aaaaa... no to juz wiem o co chodzi, wiêc oklejam sobie taki najwiêkszy kawa³ek, maluje tylko go³¹ blache, póŸniej drug¹ warstwe troche wiêksz¹ itp.
WÂłasnie nie wiedziaÂłem tego Âże jeÂśli kÂładziemy na stary lakier to nie trzeba podkÂładu akrylowego. DziĂŞki za pomoc, oczywiÂście leci "pomĂłgÂł". JeÂśli bĂŞde miaÂł jakieÂś zapytania bĂŞde pisaÂł. Pozdrawiam!! |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-06-09, 07:42
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
Oczywiscie jezeli ta maska nie jest poobijana z kamieni, co rzadko sie zdarza..Bo jezeli tak to cala w podklad..Nieciekawie potem wygladaja takie obicia z pod swiezego lakieru.. |
|
|
|
 |
czarlz
|
Wysłany: 2010-06-09, 08:08
|
0
|
|
|
Posty: 8 Skąd: WrocÂław
|
Chcia³bym siê przy³¹czyÌ do rozmowy. Jestem na podobnym etapie co kolega larry075 (btw. te¿ kiedyœ mieszka³em w Be³chatowie), mianowicie remontujê auto, tylko stare, 34-letnie. Opcja zostawienia starego lakieru nie wchodzi w grê. Wszystko, oprócz lakierowania, bêdê robi³ sam. Na go³¹ blachê zamierzam k³aœÌ Novol Protect 340 (washprimer), a na to Novol Protect 310 (podk³ad akrylowy). Moje pytanie jest jednak z trochê innej beczki: jak dlugo taka konfiguracja (340 + 310) mo¿e czekaÌ na lakierowanie? Chodzi mi tutaj konkretnie o poch³anianie wilgoci. Czy kilka miesiêcy nie zaszkodzi? SzlifowaÌ "od razu" to co popryskane czy zrobiÌ wszystko na kilka dni przed zawiezieniem do lakiernika? Nie mam wiele czasu po pracy, dlatego wszystko bêdzie tyle trwa³o, a nie chcê zostawiaÌ go³ej blachy na pastwê losu . Z góry dziêkujê za pomoc. |
|
|
|
 |
camel
|
Wysłany: 2010-06-09, 11:52
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 94 Skąd: KrakĂłw
|
waÂżne, zeby reaktywny przykryĂŚ - ktoÂś kiedyÂś pisaÂł, Âże podkÂład akrylowy ma wiĂŞkesze usieciowienie niz lakier w zwiÂązku z tym jest bardziej narazony na przenikanie wilgoci. Czyli teoretycznie opcja ze zrobieniem tego na kilka dni przed lakierowaniem jest najlepsza z twojego punktu widzenia, ale jeszcze lepsza by byÂł mokro na mokro z mojego .
A z doÂświadczenia powiem Ci ,Âże na aucie z bÂłotnikiem po reaktywnym przykrytym dwoma warstwami akrylowego podkÂładu jeÂździÂłem przez rok i nic nie wylazÂło. |
|
|
|
 |
larry075
|
Wysłany: 2010-06-09, 22:53
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Cytat: | Oczywiscie jezeli ta maska nie jest poobijana z kamieni, co rzadko sie zdarza..Bo jezeli tak to cala w podklad..Nieciekawie potem wygladaja takie obicia z pod swiezego lakieru.. |
Lakier byÂł Âładny na niej jednak... ten "lakiernik" u ktĂłrego autko staÂło ten caÂły czas, zmatowiÂł jÂą papierem Âściernym i byÂła to chyba 120-tka, jest peÂłno rys. Z powodu iÂż w miejscowym sklepie nie ma papieru P800, zakupiÂłem arkusz P1000 i prĂłbowaÂłem na mokro przetrzeĂŚ. KawaÂłek tarÂłem dosyĂŚ dÂługo jednak oprĂłcz tego Âże zaczeÂła siĂŞ bÂłyszczeĂŚ, rysy nie znikÂły - jutro postaram siĂŞ dostaĂŚ P800 jak bĂŞde kupowaÂł lakiery. Czy podkÂład akrylowy je wyrĂłwna?
ps. Ile okoÂło kupiĂŚ kaÂżdego z lakierĂłw na caÂłe auto? Po 2L kaÂżdego? |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2010-06-10, 09:28
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Jest najlepiej,jeÂśli szlifujÂąc rysy przeskakujesz maksymalnie 2 gradacje,czyli jeÂśli uwaÂżasz,ze byÂło to 120,to nie jedÂź 1000,tylko 280-240-360,i tyle,jeÂśli masz dawaĂŚ podkÂład.1000 to pod lakier.
@ litry bazy wystarczy na samochĂłd Âśredniej klasy,np VectrĂŞ czy Mondeo,jeÂśli jest to baza gĂŞsta (1:1),to nawet 1,5.
Bezbarwnego lepiej 3,przy tej wielkoÂści,chociaÂż zaleÂży jaki to bezbarwny,jedne sÂą 1:2,inne 1:4,wiĂŞc z litra mas albo 1,5,albo 1,25. |
|
|
|
 |
larry075
|
Wysłany: 2010-06-11, 14:08
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
A mam jeszcze takie pytanie, szlifowaÂłem bÂłotniki i drzwi papierem P80 do goÂłego metalu, teraz przejechaĂŚ innym czy epoksydowy powinien wyrĂłwnaĂŚ powierzchnie?
KupiÂłem nowe drzwi i sÂą fabrycznie pomalowane podkÂładem, czy musze je zmatowiĂŚ? |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2010-06-11, 14:38
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
RadziÂłbym poprawiĂŚ 180,usuniesz ewentualne rysy.Co do bÂłotnika:zrĂłb prĂłbĂŞ nitro,byÂło juÂż o tym,jak zda,to tylko zmatowaĂŚ i podkÂład. |
|
|
|
 |
Ryba
|
Wysłany: 2010-06-12, 21:14
|
0
|
|
|

Pomógł: 5 razy Posty: 430 Skąd: Radomsko
|
larry075 a skÂąd dokÂładnie jesteÂś ? Bo ja jestem z radomska, jak coÂś mogĂŞ pomĂłc, coÂś doradziĂŚ, popatrzeĂŚ itp itd |
|
|
|
 |
larry075
|
Wysłany: 2010-06-28, 12:34
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Jestem z kleszczowa, 30km od centrum radomska w woj. ³ódzkim. A potrafisz lakierowaÌ? Mo¿e siê jakoœ gdzieœ spotkamy?
ps. JakoÂś nie moge siĂŞ doczekaĂŚ lakiernika - przekÂłada terminy a blacha zaczyna juz rdzewieĂŚ. Czy dam sam rade pomalowaĂŚ to przynajmniej podkÂładem epoksydowym aby nie rdzewiaÂło? Na co zwracaĂŚ szczegĂłlnÂą uwage? |
|
|
|
 |
crystal
|
Wysłany: 2010-06-29, 21:36
|
0
|
|
|

Pomógł: 9 razy Posty: 611
|
Jak zaczĂŞÂło rdzewieĂŚ to daj zestaw reaktywny-akrylowy. |
|
|
|
 |
Ryba
|
Wysłany: 2010-06-29, 21:45
|
0
|
|
|

Pomógł: 5 razy Posty: 430 Skąd: Radomsko
|
No to moÂżesz podjechaĂŚ do mnie jakoÂś po poniedziaÂłku. Jak coÂś to pw. |
|
|
|
 |
larry075
|
Wysłany: 2010-07-09, 12:18
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
No to pierwsze koty za p³oty, autko pomalowane podk³adem epoksydowym i wysz³o naprawde œwietnie poza dwoma miejscami na karoserii samochodu - oczywiœcie nie z mojej winy. Jest jedno miejsce gdzie jest wyraŸna granica miêdzy dobr¹ pow³ok¹ lakiernicz¹ a go³¹ blach¹, i miejsce go³ej blachy pomalowano (nie powiem kto) farb¹ antykorozyjn¹ i wszystko by³o by ok gdyby nie to ¿e pomalowan¹ j¹ pêdzlem. Wyprowadzi³em to tak ¿e jest prawie niewodoczne to przejœcie i moim zdaniem wystarczy³o by j¹ dotrzeÌ, czy podk³ad epoksydowy mo¿na docieraÌ? |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2010-07-09, 17:15
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
MoÂżna, po kilku dniach nawet trzeba. |
|
|
|
 |
larry075
|
Wysłany: 2010-07-09, 23:55
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
|
|
|