Autor |
Wiadomo¶æ |
|
lukas81
|
Wys³any: 2010-07-07, 09:53 widoczne po³±czenie przej¶cia klaru
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
witam serdecznie.
Sprawa wygl±da tak:
¶rodkow± czê¶æ zderzaka pomalowa³em klarem, a¿ do za³amañ gdzie powy¿ej zaczynaj± siê reflektory.
Na styku starej pow³oki i nowej psikn±³em rozpuszczalnikiem do cieniowania.
Wszystko by³o ok do czasu gdy przeszlifowa³em te po³±czenie.
skutek widaæ na zdjêciach. Lewa strona to starsza pow³oka.
co z tym teraz zrobiæ? jak zniwelowaæ po³±czenie?
bêdê wdziêczny za pomoc.
pozdrawiam |
|
|
|
|
lorakkr21
|
Wys³any: 2010-07-07, 11:04
|
0
|
|
|
lorakkr21
Pomóg³: 4 razy Posty: 123
|
Je¿eli by³o ok do czasu szlifowania to znaczy ze nie dojecha³e¶ baz± wiêc jest w miarê ok wyszlifuj to jeszcze raz papierem 2000/2500 i polerka powinna pomóc !!! Na koniec daj mleczko i powinno byæ dobrze !!! |
|
|
|
|
lukas81
|
Wys³any: 2010-07-07, 11:51
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
ale ja nie u¿ywa³em bazy tylko sam klar.
wyszlifowa³em te czê¶æ prawie do bazy (nie by³o koloru w wodzie jak szlifowa³em na mokro), potem da³em klar. |
|
|
|
|
Ryba
|
Wys³any: 2010-07-07, 13:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
Do poprawki raz jeszcze, star³e¶ rozpuch do cieniowania z powierzchni i masz na ostro |
|
|
|
|
lorakkr21
|
Wys³any: 2010-07-07, 16:08
|
0
|
|
|
lorakkr21
Pomóg³: 4 razy Posty: 123
|
Nie wiem jaki jest ten zderzak ale jak malujê s³upki itp zaprawki to nigdy nie uzywam rozpuszczalnika do cieniowania (bo to lipa ) zawsze robiê na rynne i w tym wypadku te¿ bym nie u¿ywa³ !!! |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-07-07, 22:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Czym matowales pod zejscie,,??
Bo jak dla mnie, to tutaj upatruj przyczyny.. |
|
|
|
|
pawel1108
|
Wys³any: 2010-07-10, 20:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 960 Sk±d: Wroc³aw
|
wygl±da na to ¼e doszlifowa³e¶ siê do bazy i ju¿ bêdzie niestety na ostro.Zbyt ma³a odleg³o¶æ bazy a klaru. |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-07-10, 20:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Witam.
Z tym co widaæ na fotach to raczej poza ponownym pomalowaniem to chyba ju¿ raczej nic nie da siê zrobiæ.
Ponowne pomalowanie tzn. baza plus lakier, a nie sam lakier.
Poza tym wszystkim od siebie mogê tylko dodaæ, ¿e tego typu przej¶æ staram siê unikaæ jak ognia.
W moim s³owniku nie istnieje w ogóle s³owo "zaprawka" i tego siê trzymam, bo ogólnie takie przej¶cie to dla mnie kicha.
A to dlatego, ¿e nawet najlepiej zrobiona i tak po pewnym czasie robi siê widoczna.
Wcze¶niej czy pó¼niej, mniej lub bardziej, ale widoczna.
Dlatego te¿ praktycznie nigdy nie pitolê siê z takim gównem tylko jadê klarem ca³y element i mam ¶wiêty spokój.
Wyj±tkiem, ale niesamowicie rzadkim jest tylko malowany tylny b³otnik i gdy jest zlicowany z dachem, b±d¼ ma "skomplikowany" górny s³upek nad drzwiami to wtedy robiê przej¶cie gdzie¶ na tylnym s³upku.
Ale te¿ staram siê to robiæ w jego najwê¿szej czê¶ci.
I dziêki temu zawsze spokojnie ¶piê.
Mo¿na siê oczywi¶cie ze mn± nie zgadzaæ, ale takie jest moje zdanie i taka jest moja praktyka.
Pzdr |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-07-10, 23:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Uwierz lysy73...ze daje sie takie rzeczy robic bez problemu, jednak potrzeba do tego nalezycie przygotowac element. Faktycznie , najmniejszy blad prowadzi do takich anomalii. Jednak jak rzecza..trening czyni mistrza. |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-07-11, 00:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Wiem, ale ja nie widzê w wiêkszo¶ci przypadków takiej potrzeby.
Wolê -je¶li siê da- machn±æ ca³y element i mam spokój.
Je¶li ju¿ trzeba, to robiê tak jak wspomnia³em:
wolê dalej wyjechaæ z bezbarwnym do jak najwê¿szego miejsca przej¶cia.
Ale i tak i tak jestem zdania, ¿e wcze¶niej czy pó¼niej mniej lub bardziej bêdzie to widaæ.
Mo¿e pó¼niej, mo¿e nie na ka¿dym kolorze i mo¿e nie ka¿dy to zobaczy, ale zobaczy.
Ja osobi¶cie takie przej¶cie na "w³asnym aucie" zobaczy³em dopiero po prawie dwóch latach od jego zrobienia.
No ale czasami nie da siê tego unikn±æ i trzeba tak zrobiæ.
Pzdr |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-07-11, 09:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Jest jeszcze kilka aspektow takich napraw ktore warto wziac pod uwage.. a mianowicie..
Jezeli mamy do czynienia z powloka w dobrym stanie to ok..ale najczesciej jednak zdarzaja sie mocno zryte przez kamienie, zboylowane czy tez o glebokich rysach..co powoduje, ze przykrycie tego klarem nie wyglada estetycznie. Stad sytuacja sama wymusza taki typ naprawy..
Poza tym niekiedy element na ktorym mamy dokonac naprawe, jest dosyc trudny do rozbrojenia a nasza mentalnosc przeciez dazy podswiadomie by ulatwiac sobie zycie hehe ..
Nastepnie - niejednokrotnie na jasnych kolorach klar potrafi zmienic odcien i to dosyc drastycznie..
I jeszcze mierzac miernikiem, zauwazymy wyzszy wynik ( ale to juz dla handlarzy istotna kwestia )..
Nie wspomne juz o poniedzialkach, gdzie niekiedy zaczyna drgac reka i nietrudno o jakis niekoordynowany ruch ..
I tutaj wlasnie upatrywalbym kwestie wyboru - zaprawka czy tez klarem po calosci..
Osobiscie - jezeli mam element w dobrym stanie, kolor ciemny.. bez wahania polozylbym po calosc ..
Co do odznaczania sie po jakims czasie miejsca przejscia ..mozliwe - ale mozna to z powrotem odpolerowac.. |
|
|
|
|
lukas81
|
Wys³any: 2010-07-11, 19:55
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
ok. dziêki za odpowiedzi.
postaram siê to wypolerowaæ, a jak nie da efektów to pojadê jeszcze raz. |
|
|
|
|
lukas81
|
Wys³any: 2010-07-13, 18:00
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
dobra panowie, jest tak, ¿e zastosowa³em pastê G3 FARECLA i pojecha³em to szlifierka z miêkka g±bk±. Usun±³em ten feler w 90%. Trzeba na prawdê bardzo dok³adnie przyjrzeæ siê z bliska by to dostrzec.
dziêki za odpowiedzi!!! |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2010-07-13, 20:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
lukas81 napisa³/a: | dobra panowie, jest tak, ¿e zastosowa³em pastê G3 FARECLA i pojecha³em to szlifierka z miêkka g±bk±. Usun±³em ten feler w 90%. Trzeba na prawdê bardzo dok³adnie przyjrzeæ siê z bliska by to dostrzec.
dziêki za odpowiedzi!!! | no wszystko ok ale przemyj to zmywaczem do usuwania silikonu i zak³adam siê, ¿e przej¶cie bedzie widoczne prawie tak samo jak przed polerk±... |
_________________
|
|
|
|