Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Wojt26
|
Wys³any: 2010-08-11, 08:58 Otarcie - bok samochodu, co robiæ?
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Witam,
mam otarty bok samochodu, jest to mniej wiêcej 10-15 cm. Prawdopodobnie wiêksza czê¶æ wspomnianego otarcia zesz³aby pod past± ¶ciern± i/lub polersk±... jest jednak równie¿ kilka drobnych, ale g³êbszych rysek do bia³ego (to chyba podk³ad?).
Rozwi±zania, które mi do tej pory proponowano, bez ogl±dniêcia uskzodzenia, jedynie na telefon:
- lakierowanie ca³ego elementu
- lakierowanie tylko obtartej czê¶ci i... wycieniowanie???
Pytanie do Was, czy nie lepiej kupiæ paste polersk±, ¶ciern±... do tego lakier zaprawkowy, zamiast lakierowania ca³ego elementu?
Dodam, ¿e jest to stosunkowo nowe auto i zale¿y mi na tym, aby zrobiæ to porz±dnie, a jednocze¶nie nie zaszkodziæ jeszcze bardziej.
I na koniec pytanie, czy mogê w ten sposób kilka dni pojezdziæ, umyæ auto itp, czy jest to raczej niewskazane przed dokonaniem naprawy?
Z góry dzieki za odpowied¼. |
|
|
|
|
magik16
|
Wys³any: 2010-08-11, 10:10
|
0
|
|
|
Przemo
Pomóg³: 4 razy Posty: 57 Sk±d: Mokrzeszów
|
przed naprawa jesli masz zdarte do blachy to nie bo rdza wyjdze. kup paste polerska i sprobuj wypolerowac a jak nie chce ci sie trzec szmatka to kup gabke polerska przykrec do gomowki <TYLKO Z REGULACJA OBROTOW DO ZADNEJ INNEJ> prysnij woda naluz paste i poleruj jak nie zejdzie to wiesz co cie czeka zycze powodzonka |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-08-11, 15:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Bok..??
Na boku jest kilka elementow. A Ty piszesz, ze uszkodzenie ma zaledwie 10-15 cm..Ktory z nich masz uszkodzony i w ktorym dokladnie miejscu na tym elemencie jest to otarcie ??. Jaki masz kolor auta i czy dodatkowo nie ma wgniecenia ??.
Sa to istotne aspekty w kwestii wyboru technologii naprawy.
Owszem, mozesz myc auto i jezdzic jakis czas..
Mozesz tez, jezeli nie sa to rysy do golej blachy ...pokryc lakierem zaprawkowym.
Jednak jezeli jest to jasny kolor..miejsce zaprawiane bedzie ciemniejsze. Tak wlasnie zachowuje sie baza z ziarnem nakladana pedzelkiem.
Mozesz tez ..zakupic paste TEMPO (najtansza alternatywa) i spolerowac to miejsce na szmatce, wtedy sie okaze jakie naprawde sa te uszkodzenia.
Zadnych "gomowek" .. |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-08-11, 17:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
|
|
|
|
Wojt26
|
Wys³any: 2010-08-12, 08:49
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Fiat punto w kolorze czarnym pastelowym.
Otarte jest nadkolwe z lewej strony, wgniecenia brak.
Czy zaprawki na czarnym kolorze, je¶li zostan± dobrze zrobione i spolerowane, bêda widoczne?
Zrobiê tak jak mówicie, czyli zacznê od pasty tempo i wtedy pomy¶lê co dalej. |
|
|
|
|
zolwik
|
Wys³any: 2010-08-12, 15:21
|
0
|
|
|
Posty: 128
|
Wojt26 napisa³/a: | Fiat punto w kolorze czarnym pastelowym. |
Ale akryl czy metalik ? |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-08-12, 20:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Jezeli to nowe auto jak pisze Wojt26 ...to napewno juz dwuwarstwa. |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-08-12, 20:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
"...co robiæ?"
W zwi±zku z tym ¿e to NOWY fiat to proponuje olaæ sprawê. |
|
|
|
|
magik16
|
Wys³any: 2010-08-13, 11:49
|
0
|
|
|
Przemo
Pomóg³: 4 razy Posty: 57 Sk±d: Mokrzeszów
|
GOMÓWKA Z REGULACJA OBROTOW CZYTAJ DOBRZE! |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-08-13, 18:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
magik16 napisa³/a: | GOMÓWKA Z REGULACJA OBROTOW CZYTAJ DOBRZE! |
a co to takiego ta "gomowka:...?? |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-08-13, 19:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
W zasadzie gumówka to taka ¶ciernica do szlifierki, wystêpuje w niej guma jako spoiwo dlatego podczas szlifowania czuæ spalon± gumê przez co skrótowo zaczêto mówiæ gumówka.
A pó¼niej jaki¶ kretyn zacz±³ tak nazywaæ szlifierkê k±tow± i tak ju¿ gdzieniegdzie zosta³o |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-08-13, 21:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Wlasnie gumówka...inaczej szlifierka katowa..ok.
Jezeli polerke katowa mozna zaliczyc do szlifierki katowej, to tez ok.
Tylko jakie obroty ma ta "GOMÓWKA"...?? |
|
|
|
|
magik16
|
Wys³any: 2010-08-13, 21:14
|
0
|
|
|
Przemo
Pomóg³: 4 razy Posty: 57 Sk±d: Mokrzeszów
|
<gomowka czyli szlifierka katowa lub flexa ale to potoczna nazwa najczesciej uzywane flexa szl. katowa lub wlasnie gomowka >jak ma regulacje to moze byc kazda bo maja wtedy regulacje w skali 5 stopniowej. a obroty mozna wyczuc brak drgan obroty sa ok. zaczynaja sie lekko przekroczone i sobie regulujesz polerowalem juz tak duzo aut i nic sie nie sta³o |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-08-13, 21:48
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Odbieglismy troche od tematu...
Ale jezeli juz ...to szlifierki katowe maja zazwczaj powyzej 10 tys obrotow..
Nawet jezeli posiadaja regulacje...to zaczyna sie ona od ponad 2 tys..
Polerke natomiast...zaczynasz od 600 a konczysz na 1800 - 2000 .
I wlasnie do polerowania sluza polerki, dysponujace zakresem obrotow miedzy 600 a 2500..a nie flexe czy jak je nazywasz gumowki. |
|
|
|
|
magik16
|
Wys³any: 2010-08-14, 12:30
|
0
|
|
|
Przemo
Pomóg³: 4 razy Posty: 57 Sk±d: Mokrzeszów
|
juz wiecej sie nie wtracam ale napisze ze na 1 biegu regulacii chodzi naprawde powoli na 2 troche szybciej na 3 szybko na 4 jeszcze szybciej a na 5 to max. i n ei ma tak ze 1- 2000tys obr/min tylko znacznie mniej |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-08-14, 15:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Spoko @magik16...jezeli Tobie wychodzi ta maszynka w porzadku to ok..i moze faktycznie ma zblizone obroty do polerki ( choc sam nie potrafisz ich okreslic)..Nie mniej jednak piszac na form, uzywaj wlasciwego nazewnictwa .. bo jak widzisz - moze sie trafic ktos taki jak ja np...i dochodzi do nieporozumien |
|
|
|
|
magik16
|
Wys³any: 2010-08-14, 20:39
|
0
|
|
|
Przemo
Pomóg³: 4 razy Posty: 57 Sk±d: Mokrzeszów
|
|
|
|