Autor |
Wiadomość |
 |
wierzba
|
Wysłany: 2010-09-16, 20:44 Kompresor remontowac czy kupic nowy?
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Witam. Mam stary kompresor ok 150l i niestety agregat juz swoje wysluzyl silnik tez raczej do wymiany. Zastanawiam sie czy kupic nowy agregat z silnikiem czy bedzie sie lepiej oplacalo kupic cos nowego. Jaki agregat sprawdzilby sie przy tej butli i jak to wyglada cenowo ? |
|
|
|
 |
crystal
|
Wysłany: 2010-09-16, 22:11
|
0
|
|
|

Pomógł: 9 razy Posty: 611
|
Po pierwsze w silniku wymienia siĂŞ ÂłoÂżyska po drugie podaÂłeÂś trochĂŞ za maÂło danych aby coÂś doradzaĂŚ.
Daj jakieÂś zdjĂŞcie, napisz jakiej wydajnoÂści oczekujesz. |
|
|
|
 |
wierzba
|
Wysłany: 2010-09-17, 01:35
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Tak wiem ze sie wymienia lozyska tylko ten silnik ma za duze obroty i szybko sie agregat przegrzewa dlatego jest do wymiany. Sprawdze jakie on ma obroty moze podpasuje do jakiegos nowego agregatu. Nie maluje calych aut kompresor bedzie uzywany glownie do lakierowania pojedynczych elementow amatorsko czasem podlaczy sie jakis klucz czy maszynke chcialbym zeby to w miare stabilnie pracowalo. |
|
|
|
 |
polmen
|
Wysłany: 2010-09-17, 14:03
|
0
|
|
|
technik mechanik
Posty: 20
|
co do obrotów, takie rzeczy reguluje siê wielkoœci¹ kó³ pasowych.
co do remontu, ma³o konkretów.. musisz zobaczyÌ jakie lementy kwalifikuj¹ siê do wymiany, zbadaÌ jaki to koszt... kosz kupna kompresora i agregatu pod butle 150 litrów to oko³o 1400 z³otych, do tego musisz doliczyÌ cenzura³ki typu z³¹czki, przewody, zawór zwrotny, nowe ko³o pasowe;) razem jakieœ 1500-1550 i maszyna jak ta lala (przy za³o¿eniu ¿e posiadasz ju¿ pe³ny osprzêt butli: presostat, reduktor, filtr powietrza. ) |
|
|
|
 |
wierzba
|
Wysłany: 2010-09-17, 15:17
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Z osprzetu kompresora wszystko jest sprawne. Niedawno kupowalem caly zestaw filtr, odwadniacz, reduktor takze to odpada jedynie z tym kolem musialbym powalczyc i zrobic przeglad silnika. Mozecie polecic jakis dobry agregat pod ta butle? |
|
|
|
 |
Njord
|
Wysłany: 2010-09-26, 13:39
|
0
|
|
|
Posty: 11
|
PodepnĂŞ siĂŞ pod temat, bo mam podobny dylemat, a w temacie "DZIÂŚ PYTANIE - DZIÂŚ ODPOWIEDÂŹ" nie dostaÂłem odpowiedzi.
Posiadam takÂą sprĂŞÂżarkĂŞ, zbiornik 120L, 8atm:
Jak widaĂŚ daleko jej do ideaÂłu, agregat w stanie agonalnym, silnik sprawny 2,2kw, 1150 obr/min. Odwadniacz, odolejacz, reduktor, 1/4 nowy CKD. Czy opÂłaca siĂŞ jÂą remontowaĂŚ czy lepszym rozwiÂązaniem bĂŞdzie zakup nowej ExPo XY365-110. SprĂŞÂżarki potrzebujĂŞ do amatorskiego malowania (raczej pojedyncze elementy) przy uÂżyciu pistoletu STAR S4000 EVO-T v2. JeÂżeli remontowaĂŚ to:
1. Jakiej mocy silnik i ile obrotĂłw? (3-fazowy moÂże byĂŚ)
2. Jaki kompresor? MyÂślaÂłem nad DP 500 - 526l/min. (taki jak w ExPo)
3. Jaki wy³¹cznik ciœnieniowy? NEMA 400 V bêdzie OK?
4. Czym pomalowaĂŚ butlĂŞ? Farba chlorokauczukowa bĂŞdzie OK?
Nie interesuje mnie remont starego agregatu, a jego wymiana. Ta sprĂŞÂżarka ma fabrycznie 111L/min czyli nie daÂłaby mi nawet poÂłowy wydajnoÂści ktĂłrej potrzebuje przy STAR S4000 EVO-T v2. Poza tym koÂło pasowe ma przez skrzywiony waÂłek bicie ok. 2cm |
|
|
|
 |
gorzalinek
|
Wysłany: 2010-09-27, 10:17
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 115
|
Kolego zalezy czy chce ci sie bawic w remont szukac czesci musisz dobrac odpowiedni kompresor i odpowiedni silnik kola pasowe oraz chlodzenie
Moim zdaniem lepiej kupic tego expo a spokojnie ci polata na tym pistolecie |
|
|
|
 |
wierzba
|
Wysłany: 2012-02-26, 19:31
|
0
|
|
|
Posty: 34
|
Witam. Odkopuje troche temat. W koncu zabralem sie za skladanie mojego kompresora. Zamowilem sprezarke Walter GK 530 ze starego kompresora zostal mi silnik 2.2 kw 2880 obr. 400v. Mam pytanie widze ze kompresory Waltera maja na wyjsciu filtr powietrza. Ja mam osobno filtr z naolejaczem. Czy jest sens dokladania do butli tego filtra czy to co mam wystarczy? |
|
|
|