Lakiernictwo samochodowe dla profesjonalistów i amatorów




Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Dono
Wysłany: 2010-09-24, 14:58   Lakierowanie WFM
0
UP DOWN

Posty: 16
Witam. Jestem nowy na tym forum, z lakierowaniem też dopiero zaczynam. Remontuję WFM, postanowiłem, że pomaluję ją samemu - pierwsze poważniejsze malowanie. Cały motocykl został wypiaskowany, położony szary podkład akrylowy. Kupiłem litr wiśniowej bazy w Sikkensie z katalogu, po próbnym pryśnięciu okazało się, że mi się nie podoba, więc dorobiłem jeszcze 0,6 litra bazy o innym odcieniu. Do tej pory cały motocykl prysnąłem pierwszą bazą (1litr) ok. 3 warstwy z utwardzaczem fast w stosunku 2:1+10%. Całość zmatowana ręcznie papierem 800 na mokro.
I teraz co zamierzam zrobić: Elementy bez szparunków pomalować drugą bazą z utwardzaczem i rozpuszczalnikiem normal (Dyna) jedna lub dwie warstwy i po chwili położyć lakier bezbarwny Dyna HS + utwardzacz i rozpuszczalnik Dyna fast. Zbiornik, puszki, błotniki zamierzam pomalować drugą bazą + utwardzacz i rozpuszczalnik Dyna fast, zmatować ręcznie na mokro papierem 800, wykleić szablon pod szparunek, złoty szparunek pomalować pędzelkiem, zdjąć szablon, całość lekko zmatować i pomalować bezbarwnym Dyna HS + utwardzacz i rozpuszczalnik Dyna fast.
I tutaj moje pytania:
1. Co robię źle?
Elementy bez szparunku:
2. Położyć jedną czy dwie warstwy bazy?
3. Po jakim czasie malować bezbarwnym?
4. Jaki utwardzacz i rozpuszczalnik zastosować do bezbarwnego - fast czy normal?
W jakim stosunku?
Elementy ze szparunkiem:
5. Czy jedna warstwa wystarczy przed matowaniem?
6. Czy po wyklejeniu szablonu i późniejszym odrywaniu go razem z nim nie oderwie się
lakier (po wyschnięciu np. kilka dni)?
 

Homer S. 
Wysłany: 2010-09-24, 16:13   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 860
Najważniejsze do bazy nie dodaje się utwardzacza !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Co i ile dodać do poszczególnych składników to wychodzi w praktyce.Jak motorek ma wyglądać na taki co dopiero wyjechał z fabryki to bym go oddał do dobrego lakiernika.
Szparunki oryginał były wykonywane pędzlem ,,od ręki,, a nie od szablonu.
_________________

 

Dono
Wysłany: 2010-09-24, 18:15   
0
UP DOWN

Posty: 16
Homer S. napisał/a:
Najważniejsze do bazy nie dodaje się utwardzacza !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


??

Homer S. napisał/a:
Szparunki oryginał były wykonywane pędzlem ,,od ręki,, a nie od szablonu.


Jeśli już, to w tych czasach szparunki był to rodzaj kalkomanii. Ręcznie szparunki wykonywano dużo dużo wcześniej, pędzlem z końskiego włosia.

Homer S. napisał/a:
Co i ile dodać do poszczególnych składników to wychodzi w praktyce.Jak motorek ma wyglądać na taki co dopiero wyjechał z fabryki to bym go oddał do dobrego lakiernika.


Tak tak.... a jak skończę to prześlę Ci zdjęcia. Podsumowując: Twój post w niczym nie pomógł, tylko innym może namieszać. Pozdrawiam.
 

Homer S. 
Wysłany: 2010-09-24, 18:37   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 860
Dono napisał/a:
Do tej pory cały motocykl prysnąłem pierwszą bazą (1litr) ok. 3 warstwy z utwardzaczem fast w stosunku 2:1+10%
Dono napisał/a:
Zbiornik, puszki, błotniki zamierzam pomalować drugą bazą + utwardzacz i rozpuszczalnik Dyna fast


Cytat:
Elementy bez szparunków pomalować drugą bazą z utwardzaczem i rozpuszczalnikiem normal (Dyna) jedna lub dwie warstwy i po chwili położyć lakier bezbarwny Dyna HS + utwardzacz i rozpuszczalnik Dyna fast


Jw baza+utwardzacz i starczy przeczytać co się napisało a nie ??
Przy takich podstawach teoretycznych i praktycznych radzę wstrzymać pracę poczytać forum użyć ,,Szukaj,, i za jakiś czas można przystąpić do praktyki .

Oczywiście z niecierpliwością poczekam i zobaczę wynik pracy Kolegi.
_________________

 

Dono
Wysłany: 2010-09-24, 19:30   
0
UP DOWN

Posty: 16
Nadal nie napisałeś nic sensownego, a po tonie Twojej wypowiedzi można by pomyśleć, że jesteś guru w sprawach malowania. Więc jak to jest? Nie chcesz / nie umiesz pomóc - nie pisz bez sensu. Poczekam na wypowiedź kogoś bardziej doświadczonego, pozdrawiam.
 

crystal
Wysłany: 2010-09-24, 22:24   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
No i masz lipę bo brak Ci podstawowej wiedzy czyli nawet nie poczytałeś na forum, świadczy o tym mylenie systemu jednowarstwowego(tak zwanego akrylu) z bazą czyli elementem systemu dwu, trzy warstwowego a do tego na dzień dobry szczekasz.
Aha i tak, Homer S. zna się na robocie.
 

obcy_69
Wysłany: 2010-09-24, 22:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
Dono napisał/a:
Cały motocykl został wypiaskowany, położony szary podkład akrylowy.

Tutaj masz pierwszy blad..
W tym przypadku lepsza opcja byloby:
1. reaktywny a na niego dopiero akrylowy, lub...
2. epoksydowy ..

W obu przypadkach mozesz nalozyc szpachlowke (jezeli oczywiscie jest taka potrzeba)..
Po obrobce szpachlowki, jezeli bedziesz mial przetarcia do golej blachy i wybierzesz opcje nr 1 ...powtarzasz operacje - reaktywny w miejsca przetarcia i po calosci akrylowy..
Jezeli wybierzesz wariant nr 2 ..to przy dobrej jakosci epoksydu, mozesz nim pokryc ponownie po calosci i juz bez akrylowego zarzucic klar..Zazwyczaj jednak, wymaga dluzszego suszenia..

Dono napisał/a:
Do tej pory cały motocykl prysnąłem pierwszą bazą (1litr) ok. 3 warstwy z utwardzaczem fast w stosunku 2:1+10%.

Drugi blad...Tak jak zauwazyl @Homer S - do bazy nie dodaje sie utwardzacza :!: :!: :!:

Dono napisał/a:
Całość zmatowana ręcznie papierem 800 na mokro.

Nastepny blad...po nalozeniu bazy juz jej nie matujemy..kladziemy na nia klar.
Ty jednak to uczyniles i chcesz polozyc nastepna baze..szczerze powiem, ze nie wiem jak to sie skonczy. Nigdy nie mialem potrzeby ponownego pokrywania bazy..(moze ktos to czynil i jeszcze sie wypowie)..
W zasadzie to masz do 24 godzin, podczas ktorych mozesz bez konsekwencji nalozyc nastepne warstwy bazy..bez matowania..

Dono napisał/a:
2. Położyć jedną czy dwie warstwy bazy?

Baze kladziesz do pokrycia tla ..czyli do momentu gdy bedziesz pewny , ze nie przeswituje spodnia warstwa..

Dono napisał/a:
3. Po jakim czasie malować bezbarwnym?

Po calkowitym zmatowieniu bazy...teoretycznie okolo 30 min...

Dono napisał/a:
4. Jaki utwardzacz i rozpuszczalnik zastosować do bezbarwnego - fast czy normal?
W jakim stosunku?

Przy tak malych elementach jak i panujacych juz temperaturach mozesz uzyc FASTa..
A stosunek...no coz .. :D
Zazwyczaj masz na opakowniu produktu...jezeli nie to zajrzyj do karty technicznej ..

Dono napisał/a:
5. Czy jedna warstwa wystarczy przed matowaniem?

Rozumiem , ze pytasz o klar... tak wystarczy..

Dono napisał/a:
6. Czy po wyklejeniu szablonu i późniejszym odrywaniu go razem z nim nie oderwie się
lakier (po wyschnięciu np. kilka dni)?

Nie powinno sie nic stac...no chyba , ze ten szablon bedzie z jakims nieciekawym klejem.. :spoko:
 

Dementor
Wysłany: 2010-09-24, 23:16   
0
UP DOWN


Posty: 193
Ale ciekawe kto koledze sprzedał taki komplet: baza + utwardzacz? Co prawda można do bazy dodać ciut utwardzacza (5-10%) ale to zazwyczaj w miejscach gdzie już na bazę nie idzie klar.

Dono napisał/a:
Do tej pory cały motocykl prysnąłem pierwszą bazą (1litr) ok. 3 warstwy z utwardzaczem fast w stosunku 2:1+10%.


Może kolega pomylił opisy i to miało być 2:1 baza z rozcieńczalnikiem + 10% utwardzacza ze względu na lakierowanie na raty (szparunki). Podejrzewam że tak pewnie było i jest wszystko ok.
 

lorakkr21 
Wysłany: 2010-09-24, 23:23   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomógł: 4 razy
Posty: 123
kolego ja bym to zrobił tak że pomalował bym te miejsca gdzie będą szparunki ich kolorem tylko szeżej tak na szerokość 5-10 cm naklejasz szparunki na tą baze w kolorze szparunków(bo nalejki lubią puchnąć i się bąbelkować od lakieru bezbarwnego ) malujesz całość na bordowo bo chyba taki kolor tej W-F-M następnie odrywasz po 15-20 min szparunki i lakierujesz ( polakieruj grubo następnie wyszlifuj to papierem 1000 oczywiście jak już wyschnie i jeszcze raz pomaluj bezbarwnym po to żeby szparunki nie były wyczuwalne pod dotykiem !!! Ps który roczek masz tej WFM ??? Ja mam wsk 2-ramówke też mam zamiar ją odszykować ale szefc w dziurawych butach chodzi
 
 

obcy_69
Wysłany: 2010-09-24, 23:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
Albo tez jak pisze @crystal ...jest to akryl..
Stad ten utwardzacz... :/
 

Dono
Wysłany: 2010-09-25, 08:37   
0
UP DOWN

Posty: 16
obcy_69 napisał/a:
Ty jednak to uczyniles i chcesz polozyc nastepna baze


No niestety, tak jak napisałem wcześniej - pierwszy kolor jednak nie pasował, stąd drugie malowanie nieco innym odcieniem.

Kurcze, może faktycznie jest to akryl. Sam nie wiem, farbę kupował ojciec, on miał malować, ale wiecie, jak to czasem bywa :x: dlatego sam się za to wziąłem. Na puszce napisane było tylko 2:1 utwardzacza, ale coś mi się obiło o uszy, że to baza, nie akryl. Da się to jakoś odróżnić teraz?

obcy_69 napisał/a:
Dono napisał/a:
5. Czy jedna warstwa wystarczy przed matowaniem?

Rozumiem , ze pytasz o klar... tak wystarczy..


Pytam o lakier - czy matując przed szparunkiem nie przetrę lakieru?

lorakkr21 napisał/a:
kolego ja bym to zrobił tak że pomalował bym te miejsca gdzie będą szparunki ich kolorem tylko szeżej tak na szerokość 5-10 cm naklejasz szparunki na tą baze w kolorze szparunków(bo nalejki lubią puchnąć i się bąbelkować od lakieru bezbarwnego ) malujesz całość na bordowo bo chyba taki kolor tej W-F-M następnie odrywasz po 15-20 min szparunki i lakierujesz ( polakieruj grubo następnie wyszlifuj to papierem 1000 oczywiście jak już wyschnie i jeszcze raz pomaluj bezbarwnym po to żeby szparunki nie były wyczuwalne pod dotykiem !!! Ps który roczek masz tej WFM ??? Ja mam wsk 2-ramówke też mam zamiar ją odszykować ale szefc w dziurawych butach chodzi


Wiem, że tak jest łatwiej, ale chciałem właśnie, żeby było lekko widać ten szparunek, że jest na górze. Rocznik 63', wsk tzw. "dwuramówka" to różne odmiany serii m06, jeśli chodzi o sprawy techniczne itp to mogę pomóc, niestety z malowaniem sam potrzebuję pomocy.


crystal napisał/a:
o i masz lipę bo brak Ci podstawowej wiedzy czyli nawet nie poczytałeś na forum,


Jak znaleźć na tym forum coś konkretnego, kiedy w każdym temacie pełno jest takich szczekaczy? Trzeba przebijać się przez masę durnych postów nie na temat.
 

lorakkr21 
Wysłany: 2010-09-25, 09:57   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomógł: 4 razy
Posty: 123
A można kupić gotowe szparunki w kolorze ??? Nie jestem w temacie ale raczej tak !! Moja wska to M06 1965 r brat ma WFM z 1958 r a mój chrzesny SHL M04 z początku produkcji nie pamiętam roku :) Daj GG to ci pomogę Bo już pare latek wtym siedzę
 
 

Dono
Wysłany: 2010-09-25, 14:15   
0
UP DOWN

Posty: 16
Można kupić gotowe szparunki, ale nie wyglądają najlepiej :/ Mam tak zrobione w Triumphie S350 z 1937. I tutaj nie było mowy o spapraniu malowania, więc malował to profesjonalista. Ale wiadomo, że im więcej zrobi się samemu, tym większa radość z wyremontowanego motocykla. Dlatego próbuję swoich sił w malowaniu przy wfm. Ale niektórzy chyba tego nie czują, robią masówkę i już. Dlatego za rady "oddaj do lakiernika", "poczytaj forum" to ja Wam panowie dziękuję. Forum chyba po to jest, żeby pytać. Sam czynnie uczestniczę na jednym forum dot. motocykli suzuki sv, a że w sprawach technicznych "trochę" się orientuję, to pomagam mniej doświadczonym w miarę możliwości i nigdy nie napisałem: oddaj do mechanika. Wydawało mi się, że tak jest też na innych forach. A jeszcze jedno do kolegi crystal: szczeka pies, nie człowiek. Nie wiem, jeśli ktoś nie chce podzielić się wiedzą to co robi na forum? Kompleksy? Pozdrawiam wszystkich.
 

obcy_69
Wysłany: 2010-09-25, 20:28   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
@Dono...ja wiem , ze wlozyles juz w to troche pracy jak i pieniazkow..
Wez jednak pod uwage..ten podklad AKRYLOWY - mialbym obawy co do niego..
Napewno chcesz by Twoj trud nie poszedl na marne po niedlugim czasie, a ten podklad nie gwarantuje dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego...
Nie chcialbym Ci niczego narzucac..ale zastanow sie, czy nie wrocic do punktu wyjscia i zaczac od porzadnego EPOKSYDU.. :)
 

Dono
Wysłany: 2010-09-25, 21:31   
0
UP DOWN

Posty: 16
Kurde teraz robić wszystko od nowa trochę mi się nie widzi, po prostu dokończę to co już zacząłem, a na przyszłość będę miał nauczkę. Może ostatecznie nie wyjdzie tak źle.
 

Bodzio 
Wysłany: 2010-10-07, 22:36   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomógł: 9 razy
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Dono, pisz tutaj albo w podobnym temacie

http://www.wujkafrankamot...php?t=6&start=0
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

Dono
Wysłany: 2010-10-09, 00:03   
0
UP DOWN

Posty: 16
Dzięki, na forum zajrzę. Jakoś już sobie w miarę poradziłem, okazało się, że lakier o którym pisałem to akryl nie baza. Parę elementów mam już gotowych i nie wychodzi to najgorzej. Dziękuję koledze obcy_69 za cenne rady, przy kolejnych motocyklach na pewno się przydadzą. Dziękuję znaffcom Homerowi S. i crystalowi za niepotrzebne szczekanie i brak jakiejkolwiek pomocy z ich strony (zakładam, że wynika to z ich niewiedzy).
 

maciejowski
Wysłany: 2010-10-09, 03:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 68
Dono napisał/a:
Dziękuję znaffcom Homerowi S. i crystalowi za niepotrzebne szczekanie i brak jakiejkolwiek pomocy z ich strony (zakładam, że wynika to z ich niewiedzy)
dojeb@łeś jak dzik w sosnę, albo i lepiej. :rotfl:
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group