Lakiernictwo samochodowe dla profesjonalistów i amatorów




Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Baton 
Wysłany: 2010-10-14, 00:29   Ile rozcienczalnika do bazy ?
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 61
Skąd: Pszczyna
Zawsze miałem z tym problem.
Ile rozcieńczalnika należy dolać do bazy ? Ona ma być takiej konsystencji jak woda czy gęstsza?
 
 

Nurglepl 
Wysłany: 2010-10-14, 06:14   
0
UP DOWN

Pomógł: 9 razy
Posty: 305
Skąd: Gryfino
Leje się tyle ile przewidział producent.
Czyli 2:1, 1:1, 1:0,8. W mieszalni gdzie kupujesz powiedzą Ci ile wlać.
 

gorzalinek
Wysłany: 2010-10-14, 07:00   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 114
Tak jak kolega napisal kazdy mieszalnik ma inne proporcje
 

obcy_69
Wysłany: 2010-10-14, 07:12   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
Panowie..dobrze jest trzymac sie lepkosci mierzonej kubkiem FORDA (to bardzo prosty przyrzad, w dodatku niewiele kosztuje)...
Np. w systemie STANDOX sugerowana proporcja rozpuszczalnika do lakieru wynosi 50%...sa jednak kolory (czarny), ktore niekiedy potrzebuja nawet 90% aby uzyskac odpowiednia lepkosc... :spoko:

Od siebie chcialbym dodac ..aby stosowac oryginalne rozpuszczalniki dedykowane do okreslonej temperatury..

Odpowiednia lepkosc jak i odpowiedni rozpuszczalnik to jedne z czynnikow, ktore maja istotny wplyw na pasowalnosc koloru.. :)
 

caci 
Wysłany: 2010-10-14, 08:00   
0
UP DOWN


Posty: 156
... i powstawanie zacieków.
Swoja drogą chyba nie ma słowa pasowalność :)
 

łysy73 
Wysłany: 2010-10-14, 18:22   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 658
caci napisał/a:
... i powstawanie zacieków
Na to akurat ma największy wpływ ten kolo co tą farbą sypie.
caci napisał/a:
Swoja drogą chyba nie ma słowa pasowalność
Jak najbardziej jest i jest bardzo ważne. Oczywiście nie przy malowaniu biteksem ramy w Kamazie. :D

Odnośnie ilości rozpucha to niby każdy system podaje, ale w zależności od temperatury nawet te proporcje się zmieniają. I tu rację ma kolega Obcy.... Ja właśnie też będę sobie taki kubeczek zamawiał, bo jest to idealne rozwiązanie. Oczywiście to samo tyczy się konkretnych rozpuszczalników. Nie istnieją żadne uniwersalne. Nie ma takich. Najlepiej dodawać te dedykowane, a cała reszta jest na zasadzie dwóch ud:
1- albo się uda {albo gołym okiem bubla nie zobaczymy}
2- albo się nie uda
Lepiej lać dedykowany i spokojnie spać
 

obcy_69
Wysłany: 2010-10-14, 20:01   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
caci napisał/a:
Swoja drogą chyba nie ma słowa pasowalność

Ale ja to czniam ..czy jest , czy tez nie...
Wystarczy, ze sa ludzie ktorzy rozumieja co znaczy... :) :spoko:
 

łysy73 
Wysłany: 2010-10-14, 23:54   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 658
caci napisał/a:
chyba nie ma słowa pasowalność
Doświadczenie:
Weź w środku upalnego lata machnij calaka. Tylko połowę na rozpuchu wolnym dedykowanym, a drugie pół np. na nitrze i wizualnie zobaczysz "pasowalność kolorów" ;)
 

łysy73 
Wysłany: 2010-10-15, 06:46   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 658
Aha zapomniałem dodać, że oczywiście srebrnym, albo złotym metalikiem :)
 

młody19
Wysłany: 2010-10-15, 09:51   
0
UP DOWN
Ćwicz ćwicz ćwicz :D


Posty: 135
Np. farby DP powinno sie rozcieńczać 1:0,8
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiały

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania