Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
culpe
Wys³any: 2010-11-30, 16:53   Malowanie ramy carbonowej
0
UP DOWN

Posty: 3
Witam,

Chcê pomalowaæ karbonow± ramê rowerow±, ale przed tym chcia³bym siê upewniæ czy sposób w jaki mam to zrobiæ jest poprawny. Trochê ju¿ czyta³em, ale lepiej dwa razy zapytaæ ni¿ dwa razy robiæ...
Do rzeczy.. karbonowa rama jest psikniêta tylko lakierem bezbarwnym. Dok³adnie jak na zdjêciu poni¿ej



nie ma wiêc obawy, ¿e lakier mo¿e rozpu¶ciæ ¿ywice. Pierwsze matujemy ramê np w³óknin± ¶ciern± o gradacji 800-1000. Nastêpnie odt³uszczanie (benzyn± ekstrakcyjn±) i na to kolor (baza).
Po pomalowaniu ramy na odpowiedni wzór na wierzch lakier. Pytanie czy wcze¶niej ca³o¶æ przetrzeæ w³óknin± ( ok 1800?) czy nie jest to konieczne? Je¶li nie to wypada³o by chyba jak najszybciej po na³o¿eniu koloru nanie¶æ lakier tyle, ¿e pewne elementy bêd± wymaga³y maskowania a wiêc i suchej farby (¿eby ta¶ma maskuj±ca nie zerwa³a ju¿ naniesionego koloru).
Tu mam w³a¶nie najwiêksz± niepewno¶æ, czy lakier mo¿na nanie¶æ np na drugi dzieñ kiedy kolor bêdzie ju¿ suchy.
Odno¶nie farb. Muszê dobraæ co¶ z filtrem UV i twardym lakierem, ¿eby rama by³a odporna na zarysowania. Kolory tylko 2 bia³y i czerwony. Mogliby¶cie co¶ konkretnego poleciæ? Czy zwyk³y zestaw do lakierowania samochodów (baza+rozcieñczalnik+lakier+utwardzacz) wystarczy i czy s± takie z filtrami UV.

Sporo tych pytañ i w±tpliwo¶ci, ale by³bym wdziêczny za wskazówki i rady.

Dziêki, pozdrawiam
Culpe
 

kropen16 
Wys³any: 2010-11-30, 17:33   
0
UP DOWN
Przemo

Pomóg³: 11 razy
Posty: 324
Sk±d: MKW
ja bym na Twoim miejscu przetarl P800-P1000 wodnymi . nakladasz baze-->czekasz az zmatowieje--> lakierujesz klarem. klar mozesz nalozyc do 12 godzin ale pryskaj wczesniej lepsza przyczepnosc a wszytko przed kladzeniem bazy napisales dobrze. tak wiec zycze powodzonka
 
 

culpe
Wys³any: 2010-11-30, 19:19   
0
UP DOWN

Posty: 3
Ok czyli papier wodny zamiast w³ókniny do zmatowienia lakieru.
O przecieraniu bazy nic nie wspomnia³e¶ czyli rozumiem, ¿e niekonieczne?
Nie wiem natomiast nadal po jakim zasie mogê bez obawy maskowaæ. Wiem, ¿e wiele zale¿y od temp. otoczenia i grubo¶ci warstwy, ale czy np, je¶li kolor nie bêdzie siê ju¿ lepi³ do palców mo¿na nakleiæ ta¶mê maskuj±c± i malowaæ dalej?
Rama ma byæ pomalowana na bia³o, natomiast kilka elementów (napisy) czerwone. Lepiej psikn±æ fragment na czerwono zamaskowaæ i nastêpnie bia³ym, czy lepiej pierwsze ca³o¶æ na bia³o a dopiero potem elementy na czerwono?
 

Mattie 
Wys³any: 2010-12-08, 08:45   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 26
culpe Ja równie¿ w tym roku malowa³em swoj± kolarkê i mogê Ci trochê podpowiedzieæ ;) (tylko bia³a czarne napisy). Co do malowania to my¶lê ¿e musisz zmatowiæ tak jak kolega napisa³ P1000 wodnym, natomiast wielokrotnie spotka³em siê z opini± ¿e do odt³uszczania benzyna ekstrakcyjna siê nie nadaje, ponoæ du¿o lepszy jest zmywacz sylikonowy który w 100% spe³nia swoj± role ;) .
Co do napisów to ja znalaz³em kogo¶ kto wycina ploterem szablony lakiernicze o s³abym kleju, to jest jego mail szabloner@wp.pl trzeba mu podrzuciæ na pocztê gotowy wzór napisu zrobiony w corelu wektorowo, jak to zrobiæ ? napisaæ W CorelDraw w³asny napis odpowiedni± czcionk± wcisn±æ CTRL + Q i gotowe ;) Ja za 6 napisów zap³aci³em 20 co¶ z³ z przesy³k± wiêc chyba nie tak strasznie ;)
Problem naklejania napisów rozwi±za³em w ten sposób nanios³em bia³± baze na rame roweru i na kawa³ek przygotowanej jakiej¶ blachy która s³u¿y³a mi do testowania czy jest ju¿ odpowiedni moment naklejanie szablonu ;) (bazy siê nie matuje)
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-12-08, 22:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Je¶li chodzi o matowanie, to je¶li rama nie ma rys i syfków, to nie matuj papierem tylko w³óknin±. Po pierwsze jak nie ma rys i syfów to nie masz co rozszlifowywaæ ani te¿ ¶cinaæ wiêc lepiej, szybciej i dok³adniej profile zmatujesz w³óknin± ni¿ papierami.
Bazy przed kolejna baz±, ani te¿ przed klarem nie szlifujesz. Co najwy¿ej przecierasz ¶ciereczk± antystatyczn± {nie cierpiê jej, ale u¿ywam}. I w Twoim przypadku gdy bêdziesz na bazie maskowa³ z pewno¶ci± bym to robi³.
Z pokryciem bazy klarem nie mo¿na za d³ugo odczekiwaæ bo te dwa produkty ³±cz± siê ze sob± chemicznie. Ale na pewno zd±¿ysz.
Machnij pierwszym kolorem baz±, poczekaj a¿ zmatowieje plus nawet -i to ju¿ bêdzie z naddatkiem- pó³ godzinki {a jak masz zimno to i z godzinkê}, maskuj i maluj kolejny kolor, poczekaj a¿ zmatowieje plus -zale¿y od temperatury- od 15 do 30 minut, odmaskuj, przetrzyj ¶ciereczk± i jed¼ z klarem.
No i tu jest kolejne pytanie jaki chcesz mieæ efekt koñcowy, bo w taki sposób bêd± zgrubienia klaru na obrze¿ach kolorów. Jak tak mo¿e byæ to spoko, a jak nie to po jakim¶ czasie od malowania bêdziesz musia³ zmatowaæ klar ju¿ papierami i znów malowaæ samym ju¿ tylko klarem. I albo wyjdzie na g³adko za drugim razem, albo i dopiero za trzecim.
A materia³y kupuj zwyk³e do refinishu aut. Lakier HS.
Pozdrawiam
 

mm85
Wys³any: 2010-12-09, 20:30   
0
UP DOWN

Posty: 1
Móg³ by¶ zwa¿yæ ramê przed przed i po malowaniu? Zastanawiam mnie ile przez takie malowanie ramy, przybêdzie gram. Kto siê ¶ciga wie ¿e nawet 100g ma znaczenie :)
 

gugun 
Wys³any: 2010-12-10, 00:41   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
³ysy73 napisa³/a:
poczekaj a¿ zmatowieje

³ysy73 napisa³/a:
poczekaj a¿ zmatowieje plus

kropen16 napisa³/a:
czekasz az zmatowieje-

poprostu az wyschnie:)wiem ze chcecie jasno..:P
 
 

obcy_69
Wys³any: 2010-12-10, 08:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Tak ...poprostu do momentu, gdy odparuje rozpuszczalnik. :)
 

culpe
Wys³any: 2010-12-11, 16:59   
0
UP DOWN

Posty: 3
Mattie, z napisami i grafik± nie ma problemu. Trochê siê na grafice znam i co nie co potrafiê zrobiæ. Mam te¿ znajomego, który ma ploter wiêc to jest najmniejszy problem. Mimo wszystko dziêki za namiary.
Dziêki za patent z blaszk±. Tak pewnie bêdê robi³.

³ysy73, rama jest nowa, be¿ ¿adnych rys i ubytków dlatego na samym pocz±tku my¶la³em w³a¶nie o w³ókninie. Troszkê ni± pracowa³em i wydawa³a mi siê przyjemniejsza w u¿ytkowaniu ni¿ papier, szczególnie je¶li chodzi o obrabianie krawêdzi.
Co do zgrubieñ to zobaczê jaki bêdzie efekt. W zasadzie mi to nie przeszkadza a te¿ mi siê wydaje, ¿e by³y by one jedynie wyczuwalne pod palcem ew widoczne pod ¶wiat³o. Ale to siê zobaczy jak bêdzie..
mm85, teraz rama wa¿y 915g. Mam nadziejê, ¿e po zmatowieniu lakieru kilka gram ubêdzie a po malowaniu pewnie przytyje ok 200g.

Dziêki wszystkim za dotychczasowe rady :)

Jeszcze tylko co do jednego mam w±tpliwo¶ci...


culpe napisa³/a:
Lepiej psikn±æ fragment na czerwono zamaskowaæ i nastêpnie bia³ym, czy lepiej pierwsze ca³o¶æ na bia³o a dopiero potem elementy na czerwono?
 

Mattie 
Wys³any: 2010-12-12, 10:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 26
Ja co prawda nie jestem lakiernikiem, ale mogê siê podzieliæ z tym co dowiedzia³em siê na tym forum (ewentualnie kto¶ m±drzejszy wyrazi w³asn± opiniê).
Odpowied¼ na Pana pytanie jest chyba zwarta w moim problemie http://lakierowanko.info/...7bd54561c2bebfa
Tak¿e opieraj±c siê na tym co napisa³ Robertlodz09 to wszystko zale¿y od krycia bazy jakiej u¿yjesz, tak wiêc chyba bardziej bezpieczna jest technika malowania czerwonych napisów na bia³ym tle, ale tak jak ju¿ wspomnia³em opieram siê na czyjej¶ wiedzy a nie w³asnym do¶wiadczeniu ;)
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group