Autor |
Wiadomo¶æ |
|
axamathix
|
Wys³any: 2011-02-24, 21:20 przygotowanie auta do malowania.
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Witam, jestem nowy na forum, czyta³em je intensywnie przez kilka dni i chcia³bym aby kto¶ potwierdzi³ czy wiedzxa któr± zdoby³em i mam zamiar wdro¿yæ jest prawid³owa.
Otó¿ mam w planach taki schemat dzia³ania:
1. Miejsca które naprawia³em w jaki¶ sposób (spawanie b±d¼ wytarcie rdzy do b³yszcz±cej stali) pokrywam podk³adem epoksydowym.
2 . Nie jestem pewien czy na p³ytkie nierówno¶ci nak³adaæ szpachlê i nastêpnie szpachlówkê natryskow± czy pominaæ szpachlê. (szpachla na podk³ad epoksydowy)
3. Stara pow³oka lakiernicza jest w bardzo du¿ej czê¶ci ok jedynie sp³owia³ lakier i chcê to zetrzeæ papierem o gradacji 300-400 a nastêpnie po³o¿yæ podk³ad wype³niaj±cy.
4.przytarcie podk³adu papieram co¶ ko³o 800 (prawdopodobnie bêde przyciera³ szlifierk± mimo¶rodow±)
5 Jako"bazy" chcia³bym u¿yæ farby na bazie ¿ywic syntetycznych gdy¿ tak± mam na stanie i starczy³o by mi akrat a szkoda wylaæ stówkê jak siê przeterminuje ) http://allegro.pl/farba-l...1440121528.html
Nie wiem czy mo¿na na to rzuciæ klar ¿eby ³adniej wygl±da³o (tzn nie wiem czy farba i lakier nie wejd± w jaka¶ reakcjê lub producent nie przewiduje pokrywania takich farb bezbarwnym.)
Mam zamiar pracowaæ na produktach Novol (chyba ze polecacie cos innego w przyzwoitej cenie)
Bêdê bardzo wdziêczny za wszelkie porady, wskazówki i formy uzasadnionej krytyki. |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2011-02-25, 17:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Witam.
1- je¶li masz go³± blachê i by³a tam wcze¶niej rdza to lepiej jest pokryæ to najpierw podk³adem reaktywnym a na reaktywny daæ bezpo¶rednio podk³ad akrylowy
2- szpachli natryskowej nie u¿ywaj wcale - i nie szpachluj po reaktywnym
3- je¶li stary lakier tylko wyp³owia³ to wystarczy go zmatowaæ pod nowy lakier - nie musisz pokrywaæ go podk³adem. Jak chcesz malowaæ lakierem jednowarstwowym wiêc maszynk± spokojnie wystarczy P400 - pod warunkiem, ¿e maszynka jest odpowiednia. A jak pod dwówarstwê to po P400 popraw P500 - czasami i P600
4- tak jak w pkt 3. - tylko maszynka musi mieæ odpowiedni skok {do 3mm}
5- je¶li chodzi o t± farbê to nie wiem co to jest i chyba nawet nie chcê wiedzieæ. No mo¿e jakbym chcia³ w taki kolor pomalowaæ wid³y, albo grabie i j± mia³ to mo¿e mo¿e...
Ale jak malujesz samochód to kup dedykowane do tego materia³y. Kup normaln± bazê w kolorze i odcieniu jaki chcesz do tego bezbarwny, dedykowane rozcieñczalniki i maluj tym. A w razie kiedy¶ jakiej¶ draki dobierzesz wszêdzie ten sam kolor z numeru.
Pozdro |
|
|
|
|
axamathix
|
Wys³any: 2011-02-25, 20:32
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Ok. Sporo siê wyja¶ni³o. Jest jaka¶ przybli¿ona wydajno¶æ bazy? Bo do malowania mam poloneza 86 r. czyli kultowego borewicza i nie bardzo wiem w jak± ilo¶æ siê zaopatrzyæ. To samo tyczy siê bezbarwnego. Z szacunkowych obliczeñ wynika ¿e jest ok. 9-10 m2 do pomalowania. S³ysza³em ¿e 2 l bezbarwnego powinny starczyæ ale nie mam przekonania co do tych zas³yszanych informacji.
Je¶li nie pomalujê ca³o¶ci podk³adem akrylowym to nie bedzie mnieszej przyczepno¶ci b±d¼ jakiego¶ gorszego efektu? |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2011-02-27, 17:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
2 L bezbarwnego starczy - zale¿y komu.
Co do bazy to jaki kolor? "Na zamkniêtych drzwiach, czy otwartych"? Jaki kolor pod³o¿a? Ile w podk³adzie i jakim VS-ie - kolorze?
Wrzuæ fotki to koledzy Ci konkretniej podpowiedz±.
Pozdro |
|
|
|
|
axamathix
|
Wys³any: 2011-02-27, 20:36
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Kolor to Dynamic Blau (skoda)
Malowane na otwartych drzwiach ( w³a¶ciwie osobnu buda , osobno drzwi)
Podk³adem chyba walnê po ca³o¶ci bo dopatrzy³em siê w parunastu miejscach g³êbszych rys i ma³ych wad, pozatym my¶lê ¿e równiej bêdzie kry³o. Poprzedni by³ niebieski ale w innym ( ja¶niejszym) odcieniu.
Chcia³em wykorzystaæ podk³ad spectral i ¿eby mi dobrali odcieñ szaro¶ci pod kolor dynamic blau. |
|
|
|