Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
lukas
Wysłany: 2011-03-17, 20:01   Drugie życie dyrektywy LZO !!!!
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 329
Była cisza, nic się nie działo, wszyscy prawie zapomnieli co to LZO a tu proszę, GADZINA podnosi łeb :x:

Dostałem wczoraj cynk od znajomego z ciekawym linkiem. Ciekawe co z tego wyniknie ale wygląda na to że ktoś się bierze za "rozpuchy"

http://bip.mg.gov.pl/node/12381
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-03-18, 01:10   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Spokojnie. Nic się nie zmienia. To tylko pytanie jakiegoś specjalisty do spraw ochrony środowiska do jakiej grupy ma zakwalifikować lakiery samochodowe dwuwarstwowe.
od tego zależą wyniki dokonywanych obliczeń dla dopuszczalnych wartości LZO wprowadzanych do powietrza.

Zwróć uwagę że nie ma tu w pytaniu ani w odpowiedzi ani słowa o tym, czy chodzi o bazy konwencjonalne, czy wodorozcieńczalne. Także jak na razie bez zmian. Są ograniczenia emisji ale nie ma zakazu użytkowania baz konwencjonalnych.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

DrCruel
Wysłany: 2011-03-18, 08:54   
0
UP DOWN


Posty: 418
To nie jakiś urzędnik ochrony środowiska a organizacja "Związek Dealerów Samochodowych".

Tutaj jest zapytanie do PIH i WIOŚ (w połowie strony)
http://www.zds.org.pl/ind...lnosci&strona=1

a tutaj trochę odpowiedzi PIH i WIOŚ (też w połowie strony)
http://www.zds.org.pl/ind...lnosci&strona=0

Najgorliwszy okazał się PIH w Wielkopolsce :D Jak inni zobaczą ten ranking to można się spodziewać teraz nalotów w innych województwach bo urzędnicy lubią takie wyzwania :fiu:

Póki nikt się tematem nie interesował to był spokój ale teraz to już raczej nie ma na to co liczyć.
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-03-19, 19:48   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
No tak ( przeczytałem to w linkach ) ... tylko że do mojego postu powyżej nie wiele można dodać w tym temacie.

Związek Dealerów chyba nie za bardzo obejmuje ten problem w całości i koncentruje się na jednym bezsensownym aspekcie. Rozumiem ich działania. Mają mieszalnie z wodą. Drogi materiał do tego odpowiedni sprzęt ... i konkurencję znacznie tańszą. Uważają że skoro jest PRAWO to trzeba je egzekwować. Niech działają.

Gdyby się chwilę zastanowili to szybko by doszli do wniosku że problem dotyczy wyłącznie producenta, a nie użytkownika materiału. Obie te dyrektywy wymagają jawnego oznaczenia ile LZO jest w produkcie ... na etykietach handlowych.

To czy dany produkt jest w jednej czy w drugiej grupie to ( B4 , B5 ) to ważna klasyfikacja dla producenta i spec. ds ochrony środowiska. Właściciel lakierni ma wyznaczone standardy emisji dla swojego obiektu. Może malować mniej lakierami konwencjonalnymi albo więcej nisko emisyjnymi. Ustawodawca przewidział dwie metody uzyskania pozwolenia na emisję. Obliczeniową i pomiarową. wynik pierwszej zależy od projektanta technologi i przyjętych dla lakierni założeń ... wynik drugi od wielkości lakierowanego elementu i i używanego do tego lakieru ... raz w roku w dniu pomiarów ^^ .... Ustawodawcy w UE tworząc te przepisy doskonale wiedzieli że tu należy uderzyć w producentów, a nie ganiać użytkowników. To dystrybutorzy generalni lakierów w Polsce namieszali rozpuszczając plotki że albo woda ... albo więzienie.

W tym piśmie które jest w linkach wystąpienie jest do Inspekcji Handlowej, a to może wszcząć postępowanie przeciwko importerowi lub producentowi materiału za złe etykiety ... bo sklep czy mieszalnia tym handlująca towar kupuje legalnie. ... chyba że nie i to jakiś przekręt ... ale to inna historia. W najgorszym wypadku wydana zostanie decyzja o wycofaniu takiego produktu z obrotu handlowego ... ale nie dlatego że to baza rozpuszczalnikowa tyko dlatego że nie ma na niej wymaganej informacji.

Także ... nic się nie zmienia.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

obcy_69
Wysłany: 2011-03-20, 13:32   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
Panowie...napiszcie prosze - co daja fakt , ze producent stosujac sie do dyrektyw,umieszcza produkt w opakowaniu o okreslonym LZO ..skoro ja jako bezpośredni użytkownik i tak jestem zmuszony dodawac rozpucha, aby doprowadzic go do odpowiedniej lepkości aplikacji..??
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-03-20, 15:27   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
obcy_69 napisał/a:
Panowie...napiszcie prosze - co daja fakt , ze producent stosujac sie do dyrektyw,umieszcza produkt w opakowaniu o okreslonym LZO ..skoro ja jako bezpośredni użytkownik i tak jestem zmuszony dodawac rozpucha, aby doprowadzic go do odpowiedniej lepkości aplikacji..??


No własnie dlatego jest ta cała dyrektywa.

Dawniej produkty miały standard VOC, ale poza prestiżem, że firma jest ekologiczna lakiernia nic z tego nie maiła że stosuje lakiery czy podkłady o niższej emisji. Powoli jednak ustawodawcy zaczęli się dobierać do tyłka producentom i dużym instalacjom emisyjnym ( np fabryka samochodów ). Ograniczona poziom dopuszczalnej emisji, ale tylko do takiego poziomu na jaki pozwalały dostępne na rynku materiały. Zmuszano tak producentów poprzez nakładane kary tzn. opłaty środowiskowe, aż oni sami przez własną sieć dystrybucji zaczęli wymuszać na klientach zmiany. Jednak ci w Europie byli świadomi i podatni na zmiany ale już poza UE to szło średnio. Konkurencja cisnęła i zaczęto stosować powszechnie sztuczkę. Nie ma rozcieńczalnika w produkcie i jest on nisko emisyjny zgodny ze standardem V.O.C ... ale ten rozcieńczalnik trzeba dodać do mieszaniny.

Dlatego Unia uporządkowała sprawę wprowadzając standard emisyjny dla całej Europy z instalacji emitującej LZO ( tu bez znaczenia jest czym malujesz - LZO na wyrzutni mają określony dopuszczalny poziom ) Drugi krok to dopuszczalna ilość LZO w gotowej do użycia mieszaninie i dlatego lakiery dwu powłokowe są w grupie B5 o dopuszczalnym większym poziomie LZO w mieszaninie. Trzeci krok to jawność informacji, czyli umieszczenie zawartości LZO w opakowaniach na etykietach produktów i w kartach informacyjnych , bo specjaliści ds ochrony środowiska muszą też wiedzieć z czego lakiernik buduje mieszaninę. Czyli teraz jak producent stosuje sztuczkę to i tak wyjdzie to na jaw po analizie technologicznej składnikowe mieszaniny. Teraz producent musi uważać jak stosuje jeden utwardzacz do lakieru MS i HS. W jednym przypadku jest OK zgodnie ze standardem, a w drugim ... przekroczenie dopuszczalnej normy.

Teraz już jako świadomy ekologicznie europejczyk nie możesz powiedzieć że nie wiesz czy używany przez ciebie materiał jest nisko emisyjny czy nie.

No ale dlaczego to wszytko jest G .... warte ? Bo każda lakiernia ma obowiązek uzyskania pozwolenia, lub zgłoszenia emisji do powietrza. W tym opracowaniu umieszcza się karty charakterystyki używanych produktów i wykonuje dla nich obliczenie emisji każdej substancji chemicznej zawartej w używanych produktach. Oczywiście gdy robią to specjaliści wszytko jest OK i zgodne z wytycznymi. Ciekawe tylko kto z lakierników czyta takie opracowanie :D . Jak jest już wydane pozwolenie to lakiernia działa LEGALNIE.

W efekcie nikt jej nie kontroluje pod względem emisji ( chyba że jakiś donos ) a lakiernia w praktyce używa i tak tego czego w danym momencie potrzebuje. Czy to legalne ? ... Nie zupełnie bo powinna używać tego co zadeklarowała ... jednak ma pozwolenie i wnosi opłaty więc nie ma tu żadnego łamania Prawa ... czyli Ustaw i Rozporządzeń ... bo prawie żadna Dyrektywa póki co nie jest w Polsce obowiązującym prawem. J

Jak widać można dopuścić oficjalnie lakiernię do użytkowania z lakierami konwencjonalnymi bo tu ważny jest łączny poziom emisji LZO, a można też wykazać że robi się lakierami nisko emisyjnymi, a w praktyce na skutek braku odpowiednich mechanizmów kontrolnych, przy wydanych już pozwoleniach - używać czego popadnie ^^ . Masz pozwolenie na emisję koniec problemów z ochroną środowiska.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

lukas
Wysłany: 2011-03-21, 11:11   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 329
PROJEKTER napisał/a:
Drugi krok to dopuszczalna ilość LZO w gotowej do użycia mieszaninie i dlatego lakiery dwu powłokowe są w grupie B5 o dopuszczalnym większym poziomie LZO w mieszaninie.


Projekter, dlaczego interpretujesz to w ten sposób? Baza jest traktowana oddzielnie a klar oddzielnie więc jak tak powiesz to zaraz ludzie to zaczną powielać. Baza refinish-owa ma spełniać B4 a tylko wymienione bazy specjalne mogą być w B5. Fakt że są one nieprecyzyjnie nazwane i tu może być pole do kombinacji ale to inna kwestia.

[ Dodano: 2011-03-21, 11:33 ]
obcy_69 napisał/a:
Panowie...napiszcie prosze - co daja fakt , ze producent stosujac sie do dyrektyw,umieszcza produkt w opakowaniu o okreslonym LZO ..skoro ja jako bezpośredni użytkownik i tak jestem zmuszony dodawac rozpucha, aby doprowadzic go do odpowiedniej lepkości aplikacji..??


To fakt, że można trochę to nagiąć i np. zamiast 10% dodatku rozcieńczalnika można napisać na etykiecie +5% ale szanujący się producent nie pozwoli sobie na podskakiwanie urzędom bo to nie ma sensu. Raz że można przegrać i zapłacić karę a dwa konkurencja może w tym czasie popracować nad lepszymi recepturami spełniającymi voc i zostanie się w tyle, więc wszyscy duzi już są przygotowani. Problemy mogą mieć małe firmy a zwłaszcza te handlowe które są tylko właścicielem etykiety. To będzie dobry moment żeby ich trochę przytrzymać z dostępem do technologii bo nikomu nie jest na rękę że coraz tańsze produkty zalewają rynek.

Moim zdaniem na nowych przepisach wcale nie ucierpią producenci a głównie sklepy i co za tym idzie ich dostawcy. Producenci i generalni importerzy którzy już obecnie w targetach mają głównie ASO w ogóle nie ucierpią i będą w najlepszej sytuacji. Gorzej będą mieli ci co teraz teraz siedzą w sklepach, ale to moje zdanie i wcale bym się nie zdziwił gdyby za tym związkiem dealerów stały koncerny.
 

glover
Wysłany: 2011-03-21, 12:09   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 283
PROJEKTER napisał/a:
Może malować mniej lakierami konwencjonalnymi albo więcej nisko emisyjnymi. Ustawodawca przewidział dwie metody uzyskania pozwolenia na emisję. Obliczeniową i pomiarową. wynik pierwszej zależy od projektanta technologi i przyjętych dla lakierni założeń ... wynik drugi od wielkości lakierowanego elementu i i używanego do tego lakieru ... raz w roku w dniu pomiarów ^^ .... Ustawodawcy w UE tworząc te przepisy doskonale wiedzieli że tu należy uderzyć w producentów, a nie ganiać użytkowników. To dystrybutorzy generalni lakierów w Polsce namieszali rozpuszczając plotki że albo woda ... albo więzienie.


Z tego co napisałeś wynika jednak że dyrektywa to nie jest uderzenie w producentów. Przecież oni się dostosują z zawartością i opisami i wtedy walka przeniesie się o poziom niżej czyli tam gdzie sprzedają ten towar lub jeszcze niżej, tam gdzie używają. I masz rację że te lakiernie które rozliczają się z emisji będą czyste a co z pozostałymi których jest większość? Tu może być problem bo jak nie będą mogli przyłapać lakierników na malowaniu produktami bez voca a wierzę w to że nie będą mogli, to przyjdą do sklepu i będą dymili a nikt nie lubi płacić kar. Wymuszą wodę jak nic i będzie bryndza w handlu.

Jedyna nadzieja że może rodacy znajdą jakiś myk na bazę rozpuszczalnikową w sklepie :roll: bo z wodą będzie trudno.

@lukas napisz co można pokombinować z tymi opisami baz w B5 ;)
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-03-21, 16:54   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Nie ma żadnego ograniczenia w sprzedaży lakierów z rozcieńczalnikiem konwencjonalnym. Nie ma i szybko nie będzie. Ograniczenie dotyczy łącznej ilości emisji LZO do powietrza.

Co do tego ma sklep ? Kupuję maluję i do ok 450 kg takich materiałów rocznie mieszczę się w podstawowym standardzie do zgłoszenia instalacji ... nawet nie muszę mieć pozwolenia.

Jak widzisz zero problemu z pkt widzenia prawa. Bazy wodorozcieńczalne to niecałe 30% używanych w lakierni materiałów zawierających LZO. To nie jest sprawa dotycząca samej bazy.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

glover
Wysłany: 2011-03-22, 07:16   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 283
PROJEKTER napisał/a:
Co do tego ma sklep ?


Było chyba coś takiego w dyrektywie że to wprowadzający do obrotu dany produkt odpowiada za jego zgodność z voc, stąd pojawiły się te oświadczenia, importerzy i producenci próbowali przesunąć odpowiedzialność na handel i to na sklepach się kończył ten łańcuszek bo lakiernik nie chciał już podpisać. Ogólnie wydaje mi się że te oświadczenia to są do bani ale taki fakt miał miejsce czyli coś na rzeczy jest w dyrektywie.
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-03-22, 15:17   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Absolutnie masz rację. Dokładnie tak jest. To podmiot wprowadzający do obrotu dany produkt odpowiada za jego zgodność ... z wszystkimi dyrektywami. W kabinach czy szlifierkach jest dyrektywa maszynowa i deklarację zgodności CE wystawia producent. W lakierach za opakowania isam produkt też odpowiada jego producent, a że dyrektywa i rozporządzenie to dwie różne sprawy mające te same korzenie to po wprowadzeniu towaru do Polski odpowiada za wszytko jego generalny importer. To teraz import wewnątrz wspólnotowy więc de fakto odpowiada producent, ale jak już kogoś będzie ganiać Polski system kontroli to właśnie generalnego importera ... to on wprowadza do obrotu towar na ternie polski bo ten towar jest już w obrocie handlowym w UE ... importer go zakupił czyli dokonał operacji handlowej. Teraz jest pośrednikiem tak jak dalej sklep ( mieszalnia ) a nawet lakiernik który odsprzedaje taki lakier swojemu klientowi. Masz dokumenty zakupu a w nich źródło pochodzenia, to pod kątem wymogów formalnych stawianych towarom jesteś czysty. PIH może wycofać taki towar z obrotu zabezpieczając go we własnych magazynach co nie zmienia faktu że odpowiada za to importer, a dalej producent. To on wprowadził po raz pierwszy ten towar do obrotu w UE ... zakładając oczywiście że to europejski producent z kraju członkowskiego UE. Cała ta dyrektywa o LZO wymierzona jest właśnie w producentów. To oni rozpętują ten szum dezinformacji i nitów.

Użytkownik instalacji emitującej LZO do powietrza musi mieć zgłoszenie, lub pozwolenie. Musi wnosić opłaty za każdą substancję wprowadzaną do powietrza ( raz w roku do końca marca ) i musi się trzymać wyznaczonych limitów. Z czego pochodzą te substancje to już średnio interesuje taki Urząd. Średnio a nie - w ogóle, bo podstawę do dokonanych obliczeń emisji trzeba jednak dostarczyć, czyli ...min. karty techniczne produktów ... ale może to być baza konwencjonalna jeżeli tylko w obliczeniach nie ma przekroczeń emisyjnych dla wyznaczonych standardów.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Dementor
Wysłany: 2011-03-25, 16:47   
0
UP DOWN


Posty: 353
Co tam dyrektywa, teraz ochrona środowiska czesze równo za odpady, plastiki itp Sprawdzają umowy na odbiór na kilka lat wstecz. Z tym bedzie dopiero jazda i pałowanie :rozga:
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-03-25, 22:54   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
No będzie będzie ... Cały problem z tym, że wszyscy czuli się bezkarnie i olewali te przepisy polegał na tym, że Ustawa Prawo Ochrony Środowiska to prawo z 2001 roku.

Na wszytko były okresy przejściowe nawet 3 lata. Do 2005 nikt z władz się za bardzo nie przejmował egzekwowaniem przepisów. Do 2007 roku w gminach praktycznie nie istniała instytucja Regionalnego Dyrektora ds Ochrony Środowiska. Dopiero niemrawo zaczęły powstawać pod koniec 2008 i już dosyć intensywnie w 2009. Do tego czasu kontrole przeprowadzał WIOŚ i miał kilku kontrolerów na cale województwo ... więc sami rozumiecie skuteczność .... zerowa.

Jednak teraz RDOŚ zatrudnia w każdej gminie kilku "młodych, szybkich i wściekłych" ^^ studentów stażystów - ochrony środowiska ... ci ruszają w teren i na terenie gminy docierają do każdego przedsiębiorcy. ... i nie myślcie sobie, że działają w ciemno. Nie nie ... wyciągają z rejestru wpisu do ewidencji gospodarczej taki wpis ... sprawdzają co jest głównym rodzajem działalności ... i czy zachodzi prawdopodobieństwo konieczności uzyskania pozwolenia na emisję i wytwarzanie odpadów ... potem sprawdzają, czy zgłoszenie wpłynęło ( gmina i starostwo to często jeden budynek, a jak nawet nie to w małych miastach są one blisko siebie ... a potem kontrola i w zasadzie retoryczne pytanie ... CZY MA PAN / PANI POZWOLENIE NA ... resztę znacie. :help:


Także już nie powolutku, ale szybciutko kończy się dotychczasowy "hi live" ... a kary faktycznie są naliczane wstecz do dnia rozpoczęcia działalności pod tym adresem, ale nie dalej niż do momentu wygaśnięcia okresu dostosowawczego czyli mniej więcej do 2003 / 2004.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Siekiera
Wysłany: 2011-03-29, 09:59   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 978
eee tam, zejdzie się do podziemia, przynajmniej zusu nie trzeba będzie płacić :D
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-03-30, 19:50   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
... jak będzie tam w podziemiu jeszcze trochę miejsca :D Tam to chce uciekać większość malutkich firm ... tylko że tu "leją po tyłku" dwa razy mocniej.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

łysy73 
Wysłany: 2011-04-22, 17:59   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 978
Witam.
To chyba blisko tematu:
http://img717.imageshack.us/i/20110422185339.jpg/

[ Dodano: 2011-04-22, 19:00 ]
Taki artykulik wydrukowany na kartce dzisiaj wziąłem sobie z mieszalni....

2011-04-22 18;53;39.JPG
Plik ściągnięto 270 raz(y) 674,73 KB

 

lukas
Wysłany: 2011-04-25, 22:23   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 329
Możesz zrobić zdjęcia w zbliżeniu? po jednej stronie
Co to za gazeta?
 

łysy73 
Wysłany: 2011-04-26, 06:16   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 978
Kurde lepiej nie umiem dodać foty.
Jest to chyba jakiś miesięcznik: DEALER
W każdym bądź razie w rogach jest napisane: DEALER luty 2011; strona 58 i 59; a autor tego wypiardu Paweł Tuzinek
{wypiardu przynajmniej w tej części gdzie mi są znane głupoty tam opisane}
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-04-26, 18:29   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Kolejna wypowiedz ... a takich jest pełno ... osoby zupełnie nie zorientowanej w temacie. Krucjata przeciw warsztatom lakierniczym ... dobre, dobre ^^ ... może najpierw trzeba przeczytać te 6 paragrafów obowiązującego rozporządzenia żeby skapować, że wymogi dotyczą LZO i ich ograniczania dotyczą producentów ... a nie użytkowników produktów chemicznych :sciana:

Szkoda powtarzać to co już tu napisałem bo od tego czasu nie zmieniły się ani obie dyrektywy UE - PD - produktowa i SED ograniczająca emisję ... i nie zmieniło się jak na razie obowiązujące na tej podstawie rozporządzenie.

Kto jest zainteresowany w temacie ... ma dostęp do netu w moment skapuje o co tu chodzi ..... i kilka linków dla bardziej leniwych ( poszukajcie choć jednego zdania nakładającego jakieś obowiązki czy wymogi związane z LZO, a dotyczące ... lakierników i właścicieli warsztatów lakierniczych )


http://eko-akademia.pl/20...iania-pojazdow/

http://www.hempel.com/Int...olish%20VOC.pdf

http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2007/0072.htm

Kto ma pozwolenie, lub zgloszenie emisji z lakierni może spać spokojnie bez względu na to czy, ma "wodę" czy "konwencję" ... byle używane produkty były zgodne z treścią wystąpienia o pozwolenia na emisję. ... i to cały obowiązek właściciela lakierni ;)

http://www.vert.gdansk.pl...&s=1011080.vert - tu proszę szczególnie zwrócić uwagę na krotki fragment dotyczący obowiązaków użytkownika instalcji .... i zestawić sobie ze zdaniem powyżej ... Kto ma pozwolenie ... :spoko:
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

grubaryba 
Wysłany: 2011-11-10, 14:37   
0
UP DOWN

Posty: 2
Trochę już dawno nie ruszany temat, ale sporo się zmieniło.

Co powiesz na interpretację Ministerstwa Środowiska TEKST , że warsztaty odnawiające samochody nie spełniają definicji INSTALACJI a więc MUSZĄ stosować produkty spełniające wymagania LZO ?

Cała poświęcona temu akcja
NIE IGRAJ

Gruby
 

Siekiera
Wysłany: 2011-11-10, 17:26   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 978
Kolego grubaryba, oszczędź nam czytania tych przepisów i napisz nam jak krowie na rowie co ze sklepami? Ja rozumiem, że jak ktoś ma oficjalny warsztat to jest na celowniku ale co z "kowalskimi" którzy kupują w sklepie lakier żeby pomalować sobie np. rower. Wolno im sprzedać czy nie wolno?
 

Nokia 
Wysłany: 2011-11-10, 22:27   
0
UP DOWN
:)


Pomógł: 8 razy
Posty: 523
Skąd: Silesia City Center
Czekam na Projektera :D
 

gugun 
Wysłany: 2011-11-11, 10:57   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
nokia92 napisał/a:
Czekam na Projektera
oby wyjasnil po ludzku w czym sprawa,PROJEKTEREK znasz sie to sie postaraj przelozyc swoja odp na normalny jezyk ludzki :D
 
 

Sw.Piotrek 
Wysłany: 2011-11-11, 15:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 636
Skąd: Łódź
Na innym forum ktoś z dużym autorytetem obszernie wyjaśnił że można spać spokojnie (i zarazem lakierować). Cała akcja to forma walki z "garażową konkurencją".
_________________
http://niezalezna.pl/
 

baqo 
Wysłany: 2011-11-11, 21:08   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: kołobrzeg
Sw.Piotrek napisał/a:
Na innym forum ktoś z dużym autorytetem obszernie wyjaśnił że można spać spokojnie (i zarazem lakierować). Cała akcja to forma walki z "garażową konkurencją".
Możesz spac spokojnie ,jeżeli masz zalegalizowana lakiernię . Prace w garażach nie wchodzą w rachubę ,te zawsze beda nielegalne :idea: :idea:
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-11-13, 08:30   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
grubaryba napisał/a:
Trochę już dawno nie ruszany temat, ale sporo się zmieniło.

Co powiesz na interpretację Ministerstwa Środowiska TEKST , że warsztaty odnawiające samochody nie spełniają definicji INSTALACJI a więc MUSZĄ stosować produkty spełniające wymagania LZO ?

Cała poświęcona temu akcja
NIE IGRAJ

Gruby


To nieporozumienie. Zwróć proszę uwagę na sposób postawienia pytania przez radcę prawnego i dyr. Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych ....czyli pisma które stało się powodem tej odpowiedzi. Tu nie ma żadnej przebojowej, czy zaskakującej interpretacji przepisów wydanej nagle przez ministerstwo. Warsztaty samochodowe to jedno, a instalacje przemysłowe to zupełnie co innego. Wymogi standardów emisyjnych dla jednych i drugich wynikają z zupełnie różnych podstaw prawnych Tyle i tylko tyle wynika z tego dokumentu.

Wie o tym każdy specjalista ds ochrony środowiska i nie musi pytać w tej kwestii ministerstwa o jakąś dodatkową interpretację. To jasne jak słońce. W tym piśmie nie ma ani słowa o tym że warsztaty samochodowe musza stosować lakiery wodorozcieńczalne :x:

Zadaj jednak konkretne pomocnicze pytania :

1. Czy warsztaty samochodowe muszą stosować materiały spełniające wymogi rozporządzenia o LZO wydanego w oparciu o sławetną dyrektywę unijną ?

TAK ... muszą to robić. Produkty nie spełniające standardu LZO nie moga być używane przy naprawach samochodów osobowych, nie mogą też być sprzedawana a nawet produkowane jako takie produkty.Oznaczenie o tym czy dany produkt jest zgodny czy niezgodny w wymogami formalnymi powinny być na jego opakowaniu ( LZO - OK, lub pełnym tekstem zgodny z wymogami dyrektywy ..... ) W produktach dla profesjonalistów takie informacje są w karcie technicznej i w karcie bezpieczeństwa produktu. W 99 % zapisy tego rozporządzenia dotyczy producentów którzy mają obowiązek ograniczenia zwartości LZO do określonych poziomów i oznaczenia swoich produktów. Z innych przepisów wynika już interpretacja o zakazie używania "tych niezgodnych" materiałów w warsztatach samochodowych ... Więc ?

2. Czy warsztaty samochodowe muszą stosować lakiery wodorozcieńczalne ?

NIE ... nie musza tego robić. Żadne przepisy nie narzucają takiego wymogu. Przepisy regulują jedynie dopuszczalną zawartość LZO w konkretnym wyrobie.

Dlatego cała akcja oparta min. o stronę www.nieigraj.pl to nieporozumienie, a nazywanie dyrektywy unijnej Dyrektywa Wodną już zupełnym brakiem podstawowej wiedzy technicznej o produktach materiałach i wymogach formalnych. Dużo tupania i pohukiwania na lakierników .... zero konkretnych nakazów formalnych. Może kiedyś te przepisy się zmienią na czytelniejsze i przestanę mieć rację. Wtedy o tym napiszę :spoko:

Dziś - nie ma podstawy do narzucenia produktów o określonej budowie chemicznej spoiwa do stosowania w lakierniach samochodowych.

Masz pozwolenie na emisję gazów i pyłów i stosujesz te materiały które są w nim zawarte jako podstawa obliczeń emisyjnych ... niczym się nie przejmuj. Żaden specjalista ds. ochrony środowiska nie przygotuje wystąpienia o wydanie pozwolenia na emisję niezgodnie z obowiązującymi przepisami.

Nie masz pozwolenia, lub zgłoszenia ... już się możesz zacząć bać ... i nie ma żadnego znaczenia, czy używasz wody, czy konwencji ... i tak drogo za to zapłacisz i żadne tłumaczenie, że masz czystą technologię ci nie pomoże.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

gugun 
Wysłany: 2011-11-13, 13:55   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
PROJEKTER napisał/a:
K ... muszą to robić. Produkty nie spełniające standardu LZO nie moga być używane przy naprawach samochodów osobowych, nie mogą też być sprzedawana a nawet produkowane jako takie produkty.Oznaczenie o tym czy dany produkt jest zgodny czy niezgodny w wymogami formalnymi powinny być na jego opakowaniu ( LZO - OK, lub pełnym tekstem zgodny z wymogami dyrektywy ..... ) W produktach dla profesjonalistów takie informacje są w karcie technicznej i w karcie bezpieczeństwa produktu. W 99 % zapisy tego rozporządzenia dotyczy producentów którzy mają obowiązek ograniczenia zwartości LZO do określonych poziomów i oznaczenia swoich produktów. Z innych przepisów wynika już interpretacja o zakazie używania "tych niezgodnych" materiałów w warsztatach samochodowych ... Więc ?
przyklad tu na dole http://sklep.optionall.pl...5-komplet-mipa/
 
 

grubaryba 
Wysłany: 2011-11-21, 14:51   
0
UP DOWN

Posty: 2
Dla mnie (sklep) ważne jest CZY MOGĘ TO LEGALNIE SPRZEDAWAĆ do warsztatów samochodowych czy nie?
Konkretnie chodzi o lakier MS i bazę konwencjonalną. W ustawie jest napisane, że do samochodów nie wolno używać i co więcej nie wolno wprowadzać do obrotu!
Pozdrawiam dyskutujących!

PS. Z tego co wiem, problem dotyczy bardzo dużej ilości osób a widzę małe zainteresowanie tematem...
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-11-21, 15:11   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3755
grubaryba napisał/a:
a widzę małe zainteresowanie tematem...

Bo jako jednostki wpływ na powyższe mamy .... żaden.

Ty masz problem z obrotem a my mamy większy z dostosowaniem się do wymogów formalnych przy instalacjach lakierniczych.
A dokładniej w przeważającej części z nas występuje totalny brak takowych instalacji i olewanie tematu do momentu.... kontroli.
Wtedy zainteresowanie tematem będzie olbrzymie, ale to już jak to przysłowie mówi.. mądry Polak po szkodzie.
A naprawde to przed i po tak samo głupi.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wysłany: 2011-11-21, 15:15   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
sklepy sprzedaja to sie kupuje i maluje:) przestana sprzedawac to sie zacznie wode kupowac,wymysli jakis domowej roboty "patencik"zeby schlo i dalej bedzie sie malowac:)
 
 

lukas
Wysłany: 2014-10-21, 00:22   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 329
Czyżby trzecie życie dyrektywy LZO :x:

http://www.zds.org.pl/akt...ow-wodnych/250/
 

Siekiera
Wysłany: 2014-10-21, 08:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 978
To tylko określenie kto jest uprawniony do kontroli, moim zdaniem nic się nie zmieni ;)

Art. 168a. Kontrola spełniania wymagań przez farby i lakiery
1. Kontrolę spełniania przez zawierające lotne związki organiczne – farby i lakiery przeznaczone do malowania budynków i ich elementów wykończeniowych, wyposażeniowych oraz związanych z budynkami i tymi elementami konstrukcji oraz mieszaniny do odnawiania pojazdów, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 169 rozporządzenie w sprawie oznaczania produktów ust. 1 pkt 3, wymagań określonych w tych przepisach, prowadzą:
1) właściwe organy Inspekcji Ochrony Środowiska – u producentów i użytkowników tych produktów;
2) właściwe organy Inspekcji Handlowej – u importerów oraz sprzedawców hurtowych i detalicznych tych produktów;
3) właściwe organy nadzoru budowlanego – w zakresie produktów, które są wyrobami budowlanymi.
2. Kontrola jest realizowana w ramach Programu Kontroli.
3. Organy, o których mowa w ust. 1, przekazują informacje i dane o wynikach kontroli odpowiednio do Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, niezwłocznie po zakończeniu kontroli.
4. Główny Inspektor Ochrony Środowiska, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego przekazują informacje i dane otrzymane od organów, o których mowa w ust. 1, do ministra właściwego do spraw środowiska, w terminie do końca marca roku następującego po roku, którego te informacje i dane dotyczą.
 

GMC
Wysłany: 2014-10-21, 08:41   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 357
Zobaczcie jakie chamy z tego związku dealerów, namawiają do donoszenia na nas :shock:

"Jednocześnie warsztaty łamiące prawo w zakresie produktów lakierniczych mogą być zgłaszane przez dealerów do ZDS (r.poradka@zds.org.pl) i zostaną one w programie umieszczone."

To może my zróbmy swoją listę serwisów ASO które robią na konwencji a takich jest do oporu. Jak co to się taką listę zapoda komu trzeba i WIOŚ-ie będą mieli roboty na kilka lat. Co wy na to?
 

Siekiera
Wysłany: 2014-10-21, 08:49   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 978
Dobry pomysł z ta listą, trzeba zacząć od tych ASO które należą do związku. Pobierznie popatrzyłem na te które znam i wiem że w kilku mają konwencję oprócz wody i robią na niej a woda stoi tylko na wypadek kontroli.

http://www.zds.org.pl/czlonkowie_2,35.html

Członkowie
WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE
Team Marek Pasierbski Sp. z o.o. ul. Gen. Stefana Grota-Roweckiego 41,
52-219 Wrocław www.landrover.team.pl
"ALAN-AUTO" Sp. z o.o. ul. Legnicka 60 "B",
54-204 Wrocław www.toyota.wroc.pl
Mirosław Wróbel Sp. z o.o. ul. Klecińska 155,
54-411 Wrocław www.wrobel.mercedes-benz.pl
JEL-CAR Sp. z o. o. ul. Spółdzielcza 38,
58-500 Jelenia Góra www.jelcar.pl
Auto Salon Dejon & Dąbrowski Sp. z o.o. ul. Poznańska 53,
59-220 Legnica www.dejon.peugeot.com.pl
POL-MOTORS Sp. z o. o. ul. Kamienna 145,
50-545 Wrocław www.pol-motors.pl
Toyota Bielany Nowakowski Sp. z o.o. ul. Czekoladowa 10,
55-040 Bielany Wrocławskie-Kobierzyce www.toyotanowakowski.pl
Ultima Sp. z o.o. ul. Fałata 1,
58-560 Jelenia Góra www.ultima-auto.pl
Przedsiębiorstwo Transportowe Handlu Wewnętrznego Wrocław Sp. z o.o. ul. Dmowskiego 7
50-203 Wrocław www.pthw-wroclaw.com.pl
Motorpol Sp. z o.o. ul. Piękna 21
50-505 Wrocław www.motorpol.pl
Toyota&Lexus Centrum Wrocław Sp. z o.o. ul. Legnicka 164-168
54-206 Wrocław www.lexus-wroclaw.pl
CMP Holding Sp. z o.o. ul. Karkonoska 45
53-015 Wrocław www.cmpholding.pl
WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE
PHU Polmozbyt Toruń Holding S.A. ul. Szosa Bydgoska 82,
87-100 Toruń www.grupapth.pl
WĄTARSKI Sp. z o.o. ul. Toruńska 169,
87-800 Włocławek www.watarski.vw.pl
MOTO CHAMP Zbigniew Karaś ul. Ks. J. Schulza 1a,
85-315 Bydgoszcz www.moto-champ.bydgoszcz.pl
Reiski Auto Sp. z o.o. ul. Szubińska 8,
86-005 Białe Błota www.reiskiauto.fiat.pl
Z&Z Auto Złomańczuk Sp. z o.o. ul. Kusocińskiego 3,
87-100 Toruń www.zlomanczuk.com.pl
Uni-Car Dwa Sp. z o.o. ul. Skłodowskiej Curie 67a,
87-100 Toruń www.uni-car.pl
YAMA Sp. z o.o. ul. Szosa Gdańska 28,
86-031 Osielsko www.yama.pl
WOJEWÓDZTWO LUBELSKIE
CRH Auto Sp. z o.o. ul. Roztocze 4,
20-722 Lublin www.honda.lublin.pl
PW Parexbud Sp. z o.o. ul. Nałęczowska 24
20-701 Lublin www.parexbud.pl
A.B.T. Autoniss Sp. z o.o. ul. Droga Męczenników Majdanka 74 A
20-325 Lublin www.autoniss.pl
Lenartowicz, Andrzej Lenartowicz Al. Spółdzielczości Pracy 84
20-147 Lublin www.lenartowicz.com.pl
Nazaruk Service Sp. z o.o ul. Abramowicka 45,
20-442 Lublin www.nazaruk.pl
Carrara Sp. z o.o. ul. Lwowska 1,
20-128 Lublin www.carrara.pl
WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE
Auto - Bis Sp. z o.o. ul. Olimpijska 46,
66-400 Gorzów Wielkopolski www.auto-bis.pl
Gezet Głuchy i Spółka Spółka Jawna

ul. Kasprzaka1

66-400 Gorzów Wielkopolski
www.gezet.pl
WOJEWÓDZTWO ŁóDZKIE
Autotraper4x4, Autotraper Sport Service Zyta Majchrzak ul. Graniczna 2,
95-030 Starowa Góra www.autotraper.dodge.pl
www.autotraper.com.pl
A.MACHUDERA Sp. z o.o. ul. Ozorowskie Przedmieście 73,
33-100 Łęczyca www.machudera.pl
P.U.H Nordyński ul. Snowalniana 3,
92-340 Łódź www.nordynski.peugeot.com.pl
"Satall" Tadeusz Łempicki ul. Liściasta 104,
91-357 Łódź www.satall.pl
Jaszpol Sp. z o.o. ul. Łódzka 28,
95-100 Zgierz www.jaszpol.com.pl
Auto Centrum Kosicki Sp. z o.o. ul. Plonowa 1/3,
91-156 Łódź www.kosicki.pl
Zimny Auto Sp. z o.o. ul. Wójtowska 7/9,
93-020 Łódź www.zimny.com.pl
"Zimny" Zimny Dariusz ul. Wójtowska 7,
93-020 Łódź www.zimny.com.pl
Autoryzowany Dystrybutor KIA Z.B.L.S. Landcar Dariusz Krzewiński ul. Szeroka 2,
95-030 Starowa Góra www.landcar.kia.pl
Przyguccy Inter-Car Sp. z o.o ul. Przybyszewskiego 176/178
93-120 Łódź www.przyguccy.pl
Firma Handlowa BSP Sp. z o.o. ul. Pabianicka 94/96
93-548 Łódź www.opel-bsp.pl
Syguła Sp. j. ul. Limanowskiego 156,
91-034 Łódź www.sygula.hyundai.pl
JTB Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością

ul. Wrocławska 18

95-082 Dobroń
www.bednarek.com.pl
Premium Arena JTB Sp. z o.o. Sp.k.

ul. Rokicińska 190

92-412 Łódź
www.premiumarena.pl
WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE
Grupa PGD Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. ul. Rzemieślnicza 26,
30-403 Kraków www.pgd.pl
AUTO CENTRUM GOLEMO Sp. J. ul. Grota Roweckiego 6,
30-348 Kraków www.golemo.pl
Wikar, K. Żytowicz, W. Żytowicz. Sp. .J. ul. Węgierska 168,
33-300 Nowy Sącz www.wikar.pl
Moto Gabra Sp. z o.o. ul. Skawińska 13/31,
31-066 Kraków www.motogabra.pl
Inter Car Nowak Sp. z o.o. ul. Zakopiańska 167,
30-435 Kraków www.toyota.krakow.pl
ASO Mercedes-Benz Jan Kosmowski ul. Ofiar Dąbia 2,
31-566 Kraków www.kosmowski.com.pl
AUTO CENTRUM I.M. PATECKI s.c. Al. 29 Listopada 180,
31-236 Kraków www.patecki.pl
www.patecki.kia.pl
Dynamica Sp z o.o. Jawornik 525,
32-400 Myślenice www.dynamica.pl
Sobiesław Zasada Automotive Sp. z o.o. i Sp. K. ul. Armii Krajowej 19,
30-150 Kraków www.zasadaauto.mercedes-benz.pl
WOJEWÓDZTWO MAZOWIECKIE
DIXI-CAR S.A. Al. Krakowska 24A,
05-090 Raszyn www.dixi-car.pl
EDMARK AUTO Sp. J. Edward Markowski i wspólnicy ul. Grochowska 168A,
04-357 Warszawa www.edmark.com.pl
"Motortest Krzysztof Szadkowski" ul. Pilchowicka 19/1,
02-175 Warszawa www.motortest.com.pl
POL-MOT Auto SA ul. Połczyńska 125,
01-303 Warszawa www.polmotauto.pl
JLR Centrum Sp. z o.o. ul. Waszyngtona 50,
03-910 Warszawa www.jlrcentrum.pl
Nivette Sp. z o.o. ul. Lotnicza 315,
04-192 Warszawa www.nivette.pl
Toyota Marki Władysław Cygan, Beata Cygan-Przygońska Al. Piłsudskiego 2B,
05-270 Marki www.toyotamarki.com.pl
Mercedes-Benz Warszawa Sp. z o.o. ul. Gottlieba Daimlera 1,
02-460 Warszawa www.warszawa.mercedes-benz.pl
MITCAR K. Wójcik, D. Krasnodębski Sp. J. ul. Sporna 1/3,
02-846 Warszawa www.mitcar.pl
LONGIN BIELAK Sp. z o.o. ul. Kolejowa 132,
05-092 Łomianki www.bielak.peugeot.pl
Carsed J. Chełstowski, K. Lipiński, T.Rybałtowski Sp. J. ul. Jagiełły 4/6,
08-110 Siedlce www.carsed.pl
AUTO WIMAR CENTRUM Sp. z o.o. Al. Jerozolimskie 249B,
05-816 Opacz Kolonia-Michałowice www.auto-wimar.pl
AUTO WIMAR Sp. J. Ul. Modlińska 224,
03-119 Warszawa www.auto-wimar.pl
"TOYOTA-BIELANY" Sp. z o.o. ul. Klaudyny 1,
01-684 Warszawa www.toyota-bielany.pl
ODYSSEY Sp. z o.o. ul. Francuska 43,
03-905 Warszawa www.nissan-odyssey.pl
CLASSIC Sp. z o.o. ul. Łodygowa 23B,
03-687 Warszawa www.classic.com.pl
Jarzyński-Auto Serwis Sp. z o.o. ul. Kasprzaka 5,
06-400 Ciechanów www.jarzynski.ciechanow.pl
Auto Skaczkowski Marek Skaczkowski ul. Oczapowskiego 3,
01-843 Warszawa www.auto-skaczkowski.com.pl
DECAR Sp. z o.o. ul. Modlińska 154B,
03-170 Warszawa www.decar.pl
AC Cortes S.J. Piotr Kalinowski, Artur Piechowicz ul. Sobieskiego 23
26-600 Radom www.cortes.pl www.mazda.radom.pl
EXPAK Sp. z o.o. ul. Mokotowska 4/6
00-641 Warszawa www.expak.peugeot.com.pl
AZ Auto Sp. z o.o. ul. Puławska 516
02-879 Warszawa www.azauto.pl
Dukiewicz Sp. J. Ul. Jubilerska 6,
04-190 Warszawa www.dukiewicz.com.pl
Renault Retail Group Warszawa Sp. z o.o. Al.Jerozolimskie156
02-326 Warszawa www.rrg.com.pl
Auto Podlasie Sp z o.o. ul Terespolska 14
08-110 Siedlce www.toyota-siedlce.com.pl
Bołtowicz Sp. j. ul. Rosoła 55
02-786 Warszawa www.boltowicz.alfaromeo.pl
Auto Porada Al. Jerozolimskie 236
02-495 Warszawa www.autoporada.pl
Allianz- Auto Sp. z o.o. Al. Jerozolimskie 195
02-222 Warszawa www.allianzauto.pl
Carservis S.A ul. 1 Sierpnia 10,
02-134 Warszawa www.carservis.pl
Auto Test Maciej Przygoński

ul. Piłsudskiego 273

05-261 Marki
www.autotest-suzuki.pl
Auto GT Sp. z o.o.

ul. Połczyńska 95

01-301 Warszawa
www.autogt.pl
WOJEWÓDZTWO OPOLSKIE
Eltrans Sp. z o.o. Oleska 94,
46-021 Brzezie www.eltrans.com.pl
AUTO TIM Janeczko Sp. z o.o. ul. Oleska 152,
45-239 Opole www.autotim.com.pl
BCH Bogdan CHWALIŃSKI ul. Agnieszki Osieckiej 1,
45-836 Opole www.chwalinski.com.pl
WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE
Auto-Centrum Sp. z o.o. ul. Rejtana 67,
35-959 Rzeszów www.auto-centrum.rzeszow.pl
RESMOTORS Sp. z o.o. Al. Armii Krajowej 50,
35-307 Rzeszów www.resmotors.pl
Król& Knapik Sp. z o.o. Al. Armii Krajowej 60,
35-307 Rzeszów www.krol-knapik.vw.pl
Danuta i Ryszard Czach Sp. z o.o. ul. Krakowska 32B,
35-111 Rzeszów www.czach.mercedes-benz.pl
AUTORUD Stanisław Górski, Stanisław Sobiło Sp. J. ul. Komisji Edukacji Narodowej 4,
37-450 Stalowa Wola www.autorud.vw.pl
Automarket Sp. z o.o.

ul. Zwięczycka 1

35-083 Rzeszów
www.mitsubishi.rzeszow.pl
WOJEWÓDZTWO PODLASKIE
Auto Breczko Sp. J. Kolonia Porosły 1K,
16-070 Choroszcz www.bmw-autobreczko.pl
www.autobreczko.dodge.pl
TOP AUTO Andrzej Arefiew ul. Krupniki 25,
15-641 Białystok www.topauto.com.pl
P.P.U. Mark Bud Sp. z o.o. ul. Lipowa 24,
15-427 Białystok opelmega.vis.pl
Auto Idea Sp. z o.o. ul. Narodowych Sił Zbrojnych 9,
15-690 Białystok www.autoidea.mercedes-benz.pl
Wasilewski i Syn Sp. z o.o.

ul. Suwalska 1

19-301 Ełk


www.wasilewskiisyn.pl
P.U.H. GRAFIX Krzysztof Łukaszewski

Al. 1000-lecia Państwa Polskiego 71

15-111 Białystok
www.mitsubishi-grafix.pl
Nord Auto Sp. z o.o.

Al. Jana Pawła II 89

15-703 Białystok
www.nordauto.com.pl
WOJEWÓDZTWO POMORSKIE
K.M.J. Kaszubowscy Sp. J. Al. Grunwaldzka 303D,
80-314 Gdańsk www.nissan-kmj.com.pl
Motor Centrum Sp. z o.o. ul. Miałki Szlak 4/8,
80-717 Gdańsk www.motorcentrum.pl
Euro-Car Sp. z o.o. ul. Owsiana 13,
81-020 Gdynia www.eurocar.pl
BMG Bogdan Goworowski ul. Bł. Królowej Jadwigi 49,
81-586 Gdynia www.bmg.mercedes-benz.pl
Serwis Haller Andrzej Haller ul. Odyseusza 20,
80-299 Gdańsk www.serwishaller.pl
P.H.U. Ossowscy Sp. z o.o. Kazimierzowo 7a,
82-300 Elbląg www.ossowski-renault.com.pl
Anrotrade Eksport Import R.Walder i T.Walder ul. Gdyńska 68,
80-209 Chwaszczyno www.toyota.gdynia.pl
Auto- Gdynia Sp. z o.o. ul. Morska 491,
81-014 Gdynia www.autogdynia.kia.pl
Margo H.D Kuźmiccy Sp. J. ul. Nad Jarem 28,
80-148 Gdańsk www.margo.pl
Center-Mot Ciągło Sp. z o.o.

Al. Niepodległości 881

81-861 Sopot
www.ciaglo.peugeot.pl
WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE
Czajka-Auto Sp. z o.o. ul. Strzelców Bytomskich 66D,
41-902 Bytom www.toyota-bytom.pl
"Fijałkowski" Stanisław Fijałkowski ul. Żorska 75,
44-203 Rybnik www.fijalkowski.pl
"Kanclerz" Sp. z o.o. ul. Obr. Westerplatte 26,
41-710 Ruda Śląska www.kanclerz.com.pl
AHT Sp. z o.o. ul. Oświęcimska 323,
43-100 Tychy www.autohit.com.pl
NOMA 2 Sp. z o.o. ul. Plebiscytowa 36,
40-041 Katowice www.noma2.com.pl
Pietrzak Sp. z o.o. ul. Bocheńskiego 125,
40-816 Katowice www.pietrzak.katowice.pl
Auto Gleńsk Tomasz Gleńsk ul. Bieruńska 64,
43-200 Pszczyna www.autoglensk.pl
MM Cars Sp. z o.o. ul. Lotnisko 81,
40-271 Katowice www.mmcars.pl
Wektor Sp. z o.o. ul. Warszawska 295,
43-300 Bielsko-Biała www.wektor.pl
Mercedes-Benz Sosnowiec Sp. z o.o. ul. Gottlieba Daimlera 1,
41-209 Sosnowiec www.sosnowiec.mercedes-benz.pl
MOTO Sp. z o.o. ul. Paderewskiego 29,
40-282 Katowice www.moto.com.pl
Her Gum F.H.U. Barbara Herczyk ul. Myśliwska 2,
41-800 Zabrze www.her-gum.com.pl
P.H.U. M&M Marszałek ul. Makuszyńskiego 70/72
42-200 Częstochowa www.m.m-marszalek.pl
Marszałek ul. Makuszyńskiego 74/76
42-200 Częstochowa www.vw.m-marszalek.pl
Idea Auto Sp.z o.o. Al. Wojska Polskiego 17/19
42-208 Częstochowa www.dml.pl
P.U.H. BOSEL ul. Boh. Katynia 158/160
42-200 Częstochowa www.bosel.auto.pl
Inter Car II Sp. z o.o. ul. Wolności 540E
41-800 Zabrze www.intercar.mercedes-benz.pl
K.I.G. Konsorcjum Inwestycji Gospodarczych Sp. z o.o. ul. Pukowca 15,
40-847 Katowice www.kig.of.pl
Auto Zięba Sp. z o.o. ul. Kościuszki 257,
40-690 Katowice www.auto-zieba.com.pl
Euro Kas Sp. z o.o.

ul. 73 Pułku Piechoty 1

40-467 Katowice


www.eurokas.pl



L'EMIR i Juszczyk, H. Juszczyk spółka jawna


ul. Sobieskiego 16

41-300 Dąbrowa Górnicza
www.dealer.peugeot.pl/lemir
WOJEWÓDZTWO ŚWIĘTOKRZYSKIE
Auto Skar Sp. z o.o. ul. Radomska 164
25-705 Kielce www.autoskar.com.pl

Folwark Samochodowy Sp. z o.o.


ul. Gustawa Morcinka 1

25-332 Kielce
www.folwark-samochodowy.pl
WOJEWÓDZTWO WARMIŃSKO-MAZURSKIE
POLBIS AUTO Sp. z o.o. ul. Partyzantów 26,
10-526 Olsztyn www.polbisauto.pl
Auto Serwis Sikorski Spółka Jawna

ul. Sielska 43c

10-801 Olsztyn
www.mitsubishi.olsztyn.pl
WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE
PK Broniszewski i Wspólnicy Sp. J. ul. Torowa 4,
62-510 Konin www.asokonin.peugeot.com.pl
Bemo Motors Sp. z o.o. ul. Mogielińska 50,
61-044 Poznań www.bemo-motors.pl
Ewa i Józef Wache Auto Wache Sp. z o.o. ul. Rolna 29A,
62-081 Baranowo-Przeźmierowo www.wache.com.pl
Ciesielczyk ADP Sp. z o.o. ul. Sucholeska 3,
62-002 Suchy Las www.ciesielczyk.peugeot.com.pl
Autoryzowany Dealer "Nissan" A. i R. Polody Sp. J. ul. Lipcowa 20,
62-081 Przeźmierowo www.polody.pl
Auto Watin S.J. Waldemar Zalaszewski, Adam Zalaszewski i Wojciech Zalaszewski ul. Obornicka 4,
62-022 Jelonek-Suchy Las www.auto-watin.pl
"AUTO- PARK" Zofia Szcześniak ul. Chojnicka 57,
77-400 Złotów www.autopark.com.pl
Auto Mróz Leszno Sp. z o.o. ul. Balonowa 57,
64-100 Leszno www.auto-mroz.com.pl
Duda-Cars S.A ul. Ptasia 4,
60-319 Poznań www.duda-cars.mercedes-benz.pl
Labijak Auto Lama Sp. z o.o. ul. Obornicka 4 Złotniki,
62-002 Suchy Las www.labijakautolama.pl
Pol-Car Sp.z o.o. ul. Gorzysława 9
61-057 Poznań www.pol-car.pl
D. Bońkowscy i Spółka; Spółka Komandytowa ul. Polska 112
60-401 Poznań www.toyota.bonkowscy.pl
Trans-Poz S.A ul. Wieruszowska 2/8
60-166 Poznań www.trans-poz.com.pl
C.M. Motomarket Sp. z o.o. ul. Rodawska 17a
61-312 Poznań www.motomarket.peugeot.com.pl
Szpot Sp. z o.o. ul. Wrzesińska 191
62-020 Swarzędz www.szpot.pl
WOJEWÓDZTWO ZACHODNIOPOMORSKIE
"Kozłowski" Jan Kozłowski ul. 3 Maja 27A,
72-200 Nowogard www.jmmk.pl
POLMOTOR AUTO -SERWIS Jan Przepłata, Dariusz Olkiewicz Sp. J. ul. Struga 71,
70-784 Szczecin www.polmotor.pl
PEHAMOT Sp. z o.o. ul. Zielonogórska 32,
71-084 Szczecin www.pehamot.pl
Drewnikowski Sp. z o.o. ul. Bagienna 36 D,
70-772 Szczecin www.drewnikowski.peugeot.com.pl
Przedsiębiorstwo Motoryzacyjne "Polmozbyt Szczecin" Sp. z o.o. ul. Białowieska 2,
71-010 Szczecin www.polmozbyt.szczecin.pl
Holda Sp. o.o. ul. Gdańska 7
70-660 Szczecin www.holda.chrysler.pl
Mojsiuk Sp. z o.o. Sp. k. Stare Bielice 128,
76-039 Biesiekierz www.mojsiuk.mercedes-benz.pl
 

Siekiera
Wysłany: 2014-10-21, 08:56   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 978
Zaciekawiło mnie że wśród członków wspierających tę inicjatywę, oprócz AKZO i PPG jest też Novol :shock:
Czyżby się czuli aż tak mocni w wodzie? Panowie z Novola najpierw poprawcie konwencję bo za chwile nie będzie was na rynku ani z konwencją ani z wodą ;P
 

GMC
Wysłany: 2014-10-21, 09:20   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 357
Siekiera napisał/a:
w kilku mają konwencję oprócz wody i robią na niej a woda stoi tylko na wypadek kontroli.


No i to jest niby uczciwe wg tego związku ^^ ^^ ^^
A na dodatek walneli sobie wielki baner na samej górze z hasłem

GRAMY FAIR - DOŁĄCZ DO NAS
 

glover
Wysłany: 2014-10-21, 09:38   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 283
Panowie spokojnie ;) , hipokryzja jest wpisana w standardy dużych firm. Mogą sobie opracowywać różne Kodeksy Dobrych Praktyk a i tak robią po cichu swoje.
Zobaczcie że np. takie PPG też niby popiera tę akcję a co robi... a no wprowadza na rynek kolejny mieszalnik konwencjonalny ^^ Jakby wiedzieli że koniec konwencji jest bliski to nie wykładaliby potężnej kasy na nowy produkt. Dlatego moim zdaniem można spać spokojnie, nikomu nie jest na rękę aby te kontrole się odbywały, łącznie z kontrolującymi ^^
 

GMC
Wysłany: 2014-10-21, 21:07   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 357
No nie wiem czy można spokojnie spać, te chamy ciągle coś kombinują, trzeba być czujnym ;)
 

Bombel
Wysłany: 2014-10-22, 20:55   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 98
Serwisom ASO nic nie zrobią nawet jak mają drugi mieszalnik w konwencji, szkoda się ciskać.
 

lukas
Wysłany: 2014-10-29, 20:57   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 329
glover napisał/a:
Zobaczcie że np. takie PPG też niby popiera tę akcję a co robi... a no wprowadza na rynek kolejny mieszalnik konwencjonalny ^^ Jakby wiedzieli że koniec konwencji jest bliski to nie wykładaliby potężnej kasy na nowy produkt.


Wielce możliwe, choć z drugiej strony taka Axalta rozpoczyna budowę kolejnego zakładu w EU z myślą o produktach wodnych :roll:
 

lukas
Wysłany: 2016-12-07, 21:57   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 329
Szykuje się chyba kolejny sezon serialu pod tytułem "LZO" ;)
Jest już przygotowane rozporządzenie implementujące dyrektywę UE o LZO czyli są podstawy do wszczęcia kontroli u producentów, importerów, dystrybutorów i użytkowników. Ciekawe co z tego wyniknie?

http://www.infor.pl/akt-p...konczeniow.html

Komentarz:
https://serwisochronysrodowiska.pl/ochrona-powietrza-i-akustyka/nowe-rozporzadzenie-w-sprawie-lzo-jakie-zmiany-szykuja-sie-dla-przedsiebiorcy-2204.html
 

Dementor
Wysłany: 2016-12-08, 12:28   
0
UP DOWN


Posty: 353
Póki co wszyscy mają to gdzieś a jak się zaczną kontrole to się zobaczy ;)
 

Siekiera
Wysłany: 2016-12-08, 15:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 978
Tak, tyle że nikt się nie przejmował bo właśnie brakowało tych przepisów wykonawczych i nie mieli podstawy do kontrolowania. Unia tak łatwo nie odpuszcza, dzisiaj podają w wiadomościach że upomniała się o niewdrożone przez Polskę jakieś przepisy o kredytach hipotecznych sprzed dwóch lat. Tu pewnie też nie będzie litości i na bank już wiedzą że mamy przygotowany system obronny w postaci tłumaczenia że sprzedajemy tylko na maszyny budowlane, motory i zabytki. Ja tam nie wierzę że dadzą się zrobić a jak ktoś wyjedzie z takimi argumentami to zarządają przedstawienia listy firm które to kupują i co wtedy?
 

MAX MAYER 
Wysłany: 2016-12-08, 17:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 63
Skąd: Lubelskie
od nowego roku będzie jeszcze gorzej tyczy się każdej branży chodzi o wydanie decyzji środowiskowej będzie dłużej i drożej i zaczną Ci zieloni częściej jeździć z kontrolami. :tak:
 

trzeźwy inaczej
Wysłany: 2016-12-08, 19:46   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 944
Doganiamy zachód. Skutkiem egzekwowania tych przepisów będzie likwidacja multiwarsztatów - czyli tych, gdzie na stanowisku I Janusz wymienia klocki hamulcowe a na stanowisku II Zenon robi wpyłkę na tylnym błotniku w Astrze I. Tym samym, powoli znikną warsztaty świadczące najniższy poziom usług a więc te gdzie nie sposób doprosić się paragonu za usługę.
Zostaną Ci myślący którzy zainwestowali w kabiny i dobry sprzęt. Skoro myślą, to znaczy, że i ich robota jest zrobiona dobrze. Skoro wykazują koszty paliwa do kabiny to muszą też wykazywać co w niej grzali. Wbrew pozorom wcale nie wzrośnie cena usług. Koszt naprawy u druciarza za element to minimum 300zł. Średnia to 400. W dobrym warsztacie 500. Różnica 100 zł między jakoś zrobioną robotą, a tą zrobioną dobrze, nie przemawia do wielu ludzi. Społeczeństwo się bogaci. Mamy coraz młodsze samochody i chcemy żeby wyglądały ładnie. Ja widzę po swoich klientach, że tam gdzie jest kabina, idzie dobry produkt, a tam gdzie kładzie się grubo lakier żeby było z czego polerować syfy, idzie tani produkt i wiecznie są problemy.
Zakup kabiny to też nie jest finansowy kosmos. Rata leasingu to ok. 2000zł miesięcznie netto. Po odliczeniu tarczy podatkowej, wychodzi ok.1600zł. Masz warunki - robisz dobrze. Robisz dobrze - robisz dużo. Masz kabinę - możesz robić dużo i dobrze i szybko. Robisz szybko - zarabiasz więcej. Kto tego nie rozumie, ten niebawem po pierwszej kontroli w warsztacie w jego okolicy, ze strachu pozostanie przy wymianie klocków i opon.
_________________
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć Dieslem...
 

MAX MAYER 
Wysłany: 2016-12-08, 22:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 63
Skąd: Lubelskie
Tak będzię jak piszesz sam kiedyś pracowałem w warsztacie gdzie były spartańskie warunki, zainwestował duże pieniądze w budowę nowego kupił kabinę wyposażył we wszystko co niezbędne pracowało nas 5 lakierników i nie raz wkurwi.... się że kiedy to się skończy takie malowanie po garażach. Nacisk jest duży na Środowisko powoli robią porządki po cichu i w nocy ale robią. Tylko jedna rzecz mnie wkur... ten czas na załatwianie tego wszystkiego łatwiej prościej było by powiedzieć panie kowalski chce pan robić legalnie płacić podatki ok proszę zrobić to tak tak i tak i niech pan robi a nie średni czas na wydanie decyzji załatwienie wszystkiego przy dobrych wiatrach 2 do 5 lat!
 

Siekiera
Wysłany: 2016-12-09, 10:14   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 978
Siekiera napisał/a:
Mieszalni jest teraz za dużo do potrzeb rynku ale to my właściciele tak to widzimy. Dla lakiernika to dobrze że jest tego na każdym rogu bo mogą funkcjonować zeszyty, mogą fukać na każdy kolor który nie wszedł na krechę, że ceny nie takie jak w internecie itd. Jak trochę by upadło to rynek odzyskałby normalność. Gdyby trzeba było jechać po kolor 30-50 km do najbliższej mieszalni to każdy by cenił to co ma. Wtedy każdy umiałby cieniować, stosować widma szarości i nie byłoby szukania taniej bazy na podsik.
Mam nadzieję że koncerny tanimi systemami same wywrócą rynek do góry kołami albo ciekawiej by było gdyby PIS jednak tę dyrektywę LZO uruchomił ^^

[ Dodano: 2016-11-28, 23:49 ]
A może by tak napisać do Morawieckiego że jest kasa do zrobienia tylko trzeba pogonić urzędasów z PIH-u w teren :x:


Kilka dni temu w innym wątku napisałem to co powyżej ale daję słowo nie pisałem do Morawieckiego :D
Może jednak rynek się oczyści z wszechobecnej taniości. Mam nadzieję że za 2-3 lata znikną zeszyty bo ci co myślą będą mieli kasę na towar.
 

Feiner
Wysłany: 2016-12-09, 10:25   
0
UP DOWN

Posty: 29
Z całym szacunkiem ale przecież mieszalnie żyją dzięki kupującym a ci najmniejsi najczęściej też najlepiej płacą więc nie wiem z czego się cieszycie?
 

KK 
Wysłany: 2016-12-09, 10:45   
+1
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3279
Z mechaniką jest podobnie, u nas utarło się, że biedny zawsze ma kasę, żeby zapłacić bo mu wstyd. Bogaty zawsze się wykręca.
Mam osobę z rodziny co pracuje w gminie. Najbogatsi mają największe długi w gminie, a jak przyjdą na wezwanie to płaczą, że na chleb nie mają... a Porsche jeżdżą. Pomijam, że pracowników traktują jak szmaty.

Także to bogactwo, żeby wszystkim koło nosa nie wyszło.
Może usługi związane z lakiernictwem są inne... może jest inaczej, ale w normalnym systemie lepiej być biedny i z biednymi żyć. Dlatego, że im więcej tego bogactwa tym większe firmy, im większe tym większy konsumpcjonizm itd... do czego to doprowadziło?

W innych krajach jest tak fajnie, i co ludzie poszli do serwisów lakierować? Dupa, kupili spray w necie i sobie sami na odwal pomalowali np uszkodzony błotnik.
_________________

 
 

GMC
Wysłany: 2016-12-09, 22:56   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 357
Coś czuję że trzeba odpuścić sobie branie faktur na bazę :roll:
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Firma

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime