Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Mlody24
Wysłany: 2011-03-29, 11:16   Filtry do instalacji powietrza
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 45
Jak w temacie, jaki będzie najlepszy filtr powietrza albo blok przygotowania powietrza do lakierowania.
Jakich Wy używacie u siebie na lakierni?
Mam zamiar zmienić filtry tylko nie wiem na jakie :help:
mam na oku blok z CKD 5um i następnie 0,1um?
Obecnie mam do 10um i mam człay czas prooblemy z pęcherzykami wody w lakierze, które objawiają się jak by lakier gazował. Dodam że lakier na pewno nie gazuje bo już prubowałem wszystkiego, orginalne rozpuszczalniki, utwardzacze, temperatura czas szuszenia itd. i nic to nie dawało :sciana:
Objawów występowania oleju raczej niema (rybich oczek czy coś takiego) ale jak czyszce filtr to obudowa jest pokryta lekko olejem.
Ciągle wychodzą po połorzeniu lakieru takie małe banieczki albo jakby były syfki na lakierze ale podczas polerowania niema nic czysto.
Wiecie jak to jest jak lakierek rozleje się wam pięknie a tu i tak trzeba go polerować normalnie aż grzech :roll:
Ratujcie :help:
 

slawciu 
Wysłany: 2011-04-02, 02:48   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 258
Skąd: Kielce
wstaw zdjecie tego ''gazowania''
 

maciek 
Wysłany: 2011-04-02, 11:21   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 21
http://aukcjewp.wp.pl/fil...1541345700.html

To jest najprostszy osuszacz do instalacji powietrza, montujesz go przed tym filtrem który masz (10 mikronów) i problem rozwiązany. Ten silikażel pochłania wilgoć i olej ze sprężonego powietrza.
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-04-02, 19:00   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Raczej ostrożnie bym podchodził do tego filtra. Na oko ... raczej się nie sprawdzi ... ale może @maciek używasz takiego ... to mnie "wyprostuj", bo Ja nie znam takiej sztuczki w systemie filtracji powierza technicznego.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

maciek 
Wysłany: 2011-04-02, 19:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 21
Właśnie takiego filtra używam, prosty i skuteczny. To nie jest żadna sztuczka tylko zwykły żel krzemionkowy który pochłania wilgoć ze sprężonego powietrza. Na zdjęciu poniżej jest firmowy filtr i zasada działania taka sama.

Filtr2.JPG
Plik ściągnięto 834 raz(y) 87,71 KB

 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-04-03, 09:32   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Tak jak pisałem .... SZTUCZKA ... :x:

Nie wiem czy widzisz zasadniczą różnicę między tymi filtrami ... wielkość i przepustowość -- choćby tych przyłączy. Przecież on ma wymiary 4 x 4 x 30 cm :sciana: i przyłącze 6 mm. Do czego to jest ? do aerografu ? ... no i ciekawe pytanie ... co się dzieje z kondensatem i tym olejem ? W tym zestawie którego zdjęcie wkleiłeś są trzy filtry - dwa z automatem spustowym. Prawdopodobnie papier i prasowany brąz ... a ten trzeci jest niby do osuszania. Dodam - technologia przedpotopowa ( ruchomy wkład filtracyjny ) i raczej nie dla lakierni.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

maciek 
Wysłany: 2011-04-03, 11:10   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 21
Całkowicie się zgadzam że średnica przyłącza jest za mała, ale wymienić samą końcówkę na np. 1/2 cala to chyba nie problem. Żadna sztuka iść do sklepu i kupić za 5 tys. osuszacz ziębniczy, może i konstrukcja takiego osuszacza absorbcyjnego jest przedpotopowa ale w USA tego typu osuszacze są sprzedawane do dzisiaj, są o wiele tańsze od osuszaczy ziębniczych. Jeżeli kolega @Mlody24 zamierza wydać kilka tysięcy na profesjonalne urządzenie to oczywiście polecam osuszacz ziębniczy, ale tutaj chyba nie o to chodzi? A co się dzieje z kondensatem i olejem? przecież to chyba logiczne, że wchłonie go absorbent i trzeba ten absorbent po jakimś czasie wymienić. Ten filtr z aukcji to jest najprostszy jaki może być, ale lepsze to niż nic, a tym bardziej jak kolega @Mlody24 ma tylko filtr 10 mikronów który wyłapie tylko część wody a mgła wodna razem z olejem idzie dalej w instalację, chyba że zamontować za tym który ma, filtr 0,01 mikrona dobrej firmy, ale co z samych filtrów jeżeli instalacja jest zrobiona nieprawidłowo (chodzi mi o średnicę przewodów, spadki, odejście itd). Ten prosty osuszacz absorbcyjny "wybacza" błędy w instalacji sprężonego powietrza.
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-04-03, 12:04   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Skuteczność systemu filtracyjnego jest taka na ile pozwala pojemność zbiornika filtracyjnego.

Osuszacze nie są żadnym rozwiązaniem w przypadku sprężarek tłokowych.
Znacznie łatwiej jest przebudować ujęcia i zrobić na końcu sieci ślepą nitkę w którą spychany jest kondensat i woda. Zauważ że większość małych lakierni używa sprężarek tłokowych, a tylko niektóre mają problem z zanieczyszczeniem powietrza. W wielu przypadkach wydawać się może że to zaleta zastosowanych filtrów, a w rzeczywistości to np. miejsce postoju sprężarki, albo właśnie kształtu ujęcia.

Ten mały filtr nie rozwiąże problemu tylko go na jakiś czas zamaskuje. Tak samo jak taki mały g... wart filterek montowany pod pistoletem.
_________________
Chcesz wiedzieć więcej ? ... projekter@projekter.pl
 

maciek 
Wysłany: 2011-04-03, 12:23   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 21
@PROJEKTER, całkowicie tutaj się zgadzam, podstawa to poprawne wykonanie instalacji sprężonego powietrza, a tych filterków pod pistolet to już dawno przestałem używać bo mało tego że nic nie dają, to jeszcze potrafią pogorszyć przepływ powietrza. Tak więc @Mlody24 posłuchaj dobrej rady i zacznij od instalacji, poniżej masz prosty schemat, ja mam tak zrobioną instalację i jest ok.

Instalacja pow.2.JPG
Plik ściągnięto 7232 raz(y) 62,32 KB

 
 

rudy
Wysłany: 2011-04-10, 11:33   
0
UP DOWN

Posty: 18
a gdy zrobię już instalację na wzór tej z rysunku. to jakie jest prawidłowe ustawienie ciśnienia na reduktorze?
sprężarka nabija powiedzmy do 9atm, mam reduktor na ścianie z filtrami i pod pistoletem.
Wiadomo że reduktor pod pistoletem to już kwestia czy to baza czy to bezbarwny itp...
ale jak z ciśnieniem na reduktorze z filtrami?
 

maciek 
Wysłany: 2011-04-10, 13:43   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 21
Na reduktorze ustaw 4,5 - 5 atm, średnica wewn. przewodu zasilającego pistolet minimum 10mm ale lepiej dać przewód 12 - 13mm (masz większą masę powietrza pod pistoletem).
 
 

leviatanm
Wysłany: 2011-05-05, 15:08   
0
UP DOWN

Posty: 43
Czy filtry o takich właściwościach będą dobre do lakiernictrwa?
1) V10/30 - 25 mikron
2) M10/30 - 0,1 mikron
3) S7/27 - 0,01mikron
W tej kolejności będą instalowane.
Czy potrzebne są jakieś większe odstępy między tymi filtrami?
Czy można je połączyć rurami w odstępach np 30cm?
 

Pneumatyka_NTS
Wysłany: 2011-05-11, 21:08   
0
UP DOWN

Posty: 30
Nie ma potrzeby instalowania kolejnych bloków filtracyjny w oddaleniu od siebie. Większość producentów tworzy z bloków tandemy. Najdłuższe mają nawet 5 elementów. Należy jednak pamiętać że oprócz dobrych filtrów trzeba zadbać o suche powietrze. Efekt ten uzyskamy np. schładzając powietrze (osuszacz ziębniczy) do temperatury skraplania +3st C (punkt rosy) i odseparujemy powstałą skroplinę kondensatu poza układ instalacji sprężonego powietrza. Jeśli chodzi o stopniowanie wymienionych filtrów to jak dla mnie jest OK. Przed zakupem filtrów należ się zorientować kto je wyprodukował, czy mamy możliwość zakupu wkładów filtrujących (w 1, 0,1, 0,01 mikrona wkłady należy wymieniać co 6 - 12 miesięcy), jaki jest przepływ, czy urządzenie jest dla nas bezpieczne (etykieta CE norma 97/23/CE form D+B). Nie bez znaczenia jest też wielkość wkładów filtracyjnych mająca wpływ na chłonność i czas eksploatacji ( i nie mówię tu o wielkości bańki tylko wkładu w środku:).
 

godekx8
Wysłany: 2011-05-14, 13:42   
0
UP DOWN

Posty: 1
Witam. Jestem na etapie zakupu zespołu do kompresora. Czy niżej zamieszczony jest ok ? Czy jest cos tańszego o porównywalnej jakosci? Czy srednica 1/2 jest własciwa?

zespół CKD
 
 

rudy
Wysłany: 2011-08-13, 08:17   
0
UP DOWN

Posty: 18
przymierzam się do zrobienia całej instalacji u siebie i chciałbym podpytać bardziej doświadczonych :)

garaż jest 3 wjazdowy podzielony 2+1. w większej części ogarniam auta i lakieruje a mniejsza jest jako warsztat i miejsce na sprzęt. pod garażem mam też piwnice 6x4m.

teraz moje pytanie brzmi:
1.lepiej postawić sprężarkę w piwnicy i prowadzić instalacje na górę, czy lepiej w garażu(warsztacie) za ścianą?
2. z jakiego materiału najlepiej wykonać instalacje? mniej koszta bardziej jakość działania
3. jeżeli będę potrzebował tylko jednego źródła zasilania to mogę zrobić tylko jedno zejście w dół ze ślepym końcem czy dla lepszej filtracji lepiej zrobić dwa zejścia jak na schemacie powyżej?

z góry dzięki za rady i podpowiedzi :)
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-08-13, 13:46   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3755
Pneumatyka_NTS napisał/a:
Należy jednak pamiętać że oprócz dobrych filtrów trzeba zadbać o suche powietrze. Efekt ten uzyskamy np. schładzając powietrze (osuszacz ziębniczy) do temperatury skraplania +3st C (punkt rosy) i odseparujemy powstałą skroplinę kondensatu poza układ instalacji sprężonego powietrza.


Całkowicie się zgadzam.
Masz może jakąś ofertę????
Może dostęp do jakiejś używki ???
Chętnie kupię w dobrym stanie.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

MARKOPOLOVW
Wysłany: 2011-12-28, 07:46   
0
UP DOWN

Posty: 60
maciek, SIEMANKO,
JESTEM NOWY NA FORUM ALE TROCHĘ SIEDZĘ W LAKIEROWANIU SAMOCHODÓW.
POWIEDZ MI PROSZĘ, SPRAWDZA CI SIĘ TAK ZROBIONA INSTALACJA?MASZ PRZEZ TO MNIEJ SYFÓW NA ELEMENCIE? MAM PROBLEM TAKI ŻE RAZ PO RAZ TRAFI MI SIĘ JAKIEŚ OCZKO
DZIĘKI

[ Komentarz dodany przez: Nokia: 2012-04-07, 19:14 ]
Napisz to jeszcze raz bez CAPS LOCKA, nikt nie jest slepy.
 

936
Wysłany: 2012-04-07, 19:07   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 905
oczko ?
temu misiu :)

[ Dodano: 2012-04-08, 10:10 ]
maciek napisał/a:
Właśnie takiego filtra używam, prosty i skuteczny. To nie jest żadna sztuczka tylko zwykły żel krzemionkowy który pochłania wilgoć ze sprężonego powietrza.

Czyli silikażel.
Zagłębiając się dalej to zwykły silikonowy żwirek dla kota dostepny w TESCO (fakt lepszy taki niż żaden)
PROJEKTER napisał, że...
"Skuteczność systemu filtracyjnego jest taka na ile pozwala pojemność zbiornika filtracyjnego."
Skuteczność czy przepustowość ? ( jeśli miałeś na myśli to samo to ok.)
Więc biorąc pod uwage, że z 1 m3 powietrza i wilgotności 80 %, przy temperaturze 25 stopni C. ma w sobie ok. 18 gram wody to ten filterek silikażelowy musi byc bardzo pracochłonny...
Ps. Osobiście wole wkład filtracyjny z brązu spiekanego (jako odwadniacz i odolejacz zaraz za sprężarką), ponieważ w ciągłej eksploatacji należy co pół roku przemyć go bęzyną ekstrakcyjną i wystarczy.
A po zamknięciu i wypuszczeniu powietrza, sam się oczyszcza z kondensatu.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-04-08, 12:12 ]
Pneumatyka_NTS
Należy jednak pamiętać że oprócz dobrych filtrów trzeba zadbać o suche powietrze. Efekt ten uzyskamy np. schładzając powietrze (osuszacz ziębniczy)
A czy równiez nie można podobnego efektu uzyskać przez nagłe rozprężenie gazu (powietrza)w dużej komorze filtra cyklonowego?
Ps. W moim przypadku obudowa jest zimna...
szacunek

[ Dodano: 2012-05-31, 16:35 ]
Odwadniacz z odolejaczem z węglika spiekanego + węglowy zaraz za sprężarką

Moje Filtry powietrza.jpg
Plik ściągnięto 248 raz(y) 140,79 KB

oczko.jpg
Plik ściągnięto 58 raz(y) 85,98 KB

 

Jarek0107
Wysłany: 2017-07-04, 21:34   
0
UP DOWN

Posty: 3
Przepraszam że odświeżam temat ale potrzebuje pomocy.
Mój kompresor to bardzo wysłużony van ze zbiornikiem 100L i od jakiegoś pół roku chyba zaczął puszczać lekko olej(chyba) i od tego momentu zaczęła się moja walka i wydawanie kasy. Pojawiły się na lakierze oczka kratery. Osuszacz ziębniczy przestał dawać sobię z tym radę więc dokupiłem blok filtrów 0,5-01-01-0,001 węgiel aktywny zamontowałem za ziębniczym, brak efektów (może minimalna poprawa). Kolejny wydatek który miał już na 100% działać to osuszacz adsorpcyjny, rozbiłem blok filtrów w połowie i tam go umieściłem i wiecie co, minimalna poprawa lecz kratery nadal występują, jest ich niewiele, jeden dwa lub trzy na elemencie. Włosy z głowy już wyrywam i zaczynam myśleć o nowym kompresorze i nogi mi się uginają że to nic nie da. Lakieruje fronty meblowe i to w sporych ilościach więc takie kilka oczek na co drugim elemencie a elementów około 25m/2 dziennie. Polernik rzuca za mną polerką jak tylko jestem w zasięgu wzroku.
Proszę o jakieś wskazówki może gdzieś robię błąd.
Dodam że to 100% ze sprężonego powietrza bo dla upewnienia się podłączyłem wąż bezpośrednio do kompresora pomijając wszystkie filtry i osuszacze i prysnąłem element, wyglądał jak powierzchnia księżyca.
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2017-07-05, 10:48   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3032
Skąd: Łódż
Zacznij wszystko od tzw. podstawy czyli kup nowy dobry kompresor
szczególnie że wszystkie znaki wskazują na to że stary wymaga już wymiany lub odesłania
go do remontu ....
Jarek0107 napisał/a:
dla upewnienia się podłączyłem wąż bezpośrednio do kompresora pomijając wszystkie filtry i osuszacze i prysnąłem element, wyglądał jak powierzchnia księżyca.
 

Jarek0107
Wysłany: 2017-07-05, 15:32   
0
UP DOWN

Posty: 3
Najgorsza jest świadomość tego że wydałem już sporo milionów na filtracje osuszanie, oziębianie, absrobowanie które powinno problem rozwiązać. Kupię kompresor i okaże się że dalej to samo bo np muszę jeszcze powietrze ogrzać bo jest zbyt zimne. Gdzieś wyczytałem że jeszcze dodatkowy zbiornik by się przydał na gromadzenie tego osuszonego oczyszczonego oziębionego powietrza przed samym pistoletem.
 

magister_123
Wysłany: 2017-07-05, 22:02   
0
UP DOWN

Posty: 16
Opisz/narysuj instalację.
Jak olej poszedł w rury to przydało by się wszystko wyczyścić.
Zbiornik buforowy to nie taki głupi pomysł. Jeśli w nim będzie gromadzić się syf to pompa do wymiany.
 

kzychu
Wysłany: 2017-07-06, 19:01   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 245
Pompe wymienisz ,instalacja do mycia lub wymiany ,zrobić z łabędzią szyją i ślepą nitką plus co tam masz i musi być dobrze. W pomieszczeniu z którego sprężarka bierze powietrze nie można używać preparatów silikonowych.
 

Jarek0107
Wysłany: 2017-07-06, 20:36   
0
UP DOWN

Posty: 3
Moja instalacja wygląda następująco:
-Kompresor stoi w kotłowni pod lakiernią(niechybnie nieszczęsna lakiernia na piętrze)
-za kompresorem reduktor+odwadniacz
-przewód gumowy przechodzi przez sufit do lakierni potem po podłodze w stronę osuszacza
-przed osuszaczem ziębniczym dwa filtry z rozbitego bloku 0,5 mikrona i 0,3 mikrona
-następnie osuszacz ziębniczy (dodam że ma już 3 lata może nie działa już sprawnie)
-obok stoi osuszacz absorpcyjny połączony z ziębniczym przewodem gumowym
-za osuszaczem adsorpcyjnym pozostałe dwa filtry z bloku 0,1 mikrona i węgiel aktywny
-następnie reduktor z którego wychodzi ok 3 m przewodu pod pistolet
-mały filterek przed pistolem
-na końcu pistolet z którego wylatuje nieszczęście.

Dzisiaj zagoniłem całą ekipę i wysprzątaliśmy, wymyliśmy cała lakiernie na błysk, niestety kraterowanie doszło już do takiego stopnia że nawet obróbka i polerowanienie nie będzie możliwe.

Zamawiam nową pompę ale nogi mi się uginają jeżeli przyczyna będzie inna.
Jeżeli to nadmiar oleju w instalacji to ciekawe co siedzi teraz w moich osuszaczach?
 

kzychu
Wysłany: 2017-07-06, 21:19   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 245
W całej instalacji masz syf, co wartościowsze myć.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group