Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
kocer
Wys³any: 2011-05-15, 08:51   Ustawienie linii nadwozia.
0
UP DOWN

Posty: 37
Witam wszystkich. Od jakiego¶ czasu posiadam zabytkowy samochód i zabieram siê za chwilê za jego remont. W przedniej czê¶ci nadwozia nie ma równych przerw pomiêdzy mask± a b³otnikami, b³otnikami a drzwiami. Chcê, ¿eby by³ idea³. St±d moje pytanie. Wiem, ¿e maskê oraz drzwi mo¿na wyregulowaæ trochê na zawiasach, ale co zrobiæ gdy to nie wystarczy? Czy jako amator poradzê sobie? Czy s± jakie¶ sposoby do¶wiadczonych blacharzy?
 

Homer S. 
Wys³any: 2011-05-15, 11:33   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
A co to za samochód o budowie samono¶nej czy na ramie ?
_________________

 

Dawid1989 
Wys³any: 2011-05-15, 11:50   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 324
Sk±d: okolice Mielca
Mozliwe ¿e masz zawiasy pokrzywione.albo auto ma tak mocno skorodowane elementy no¶ne ¿e siê z³o¿y³o. a wtedy do ciê¿ki temat. A co do pasowania ca³ego auta to osobiscie zaczynam od tylnych drzwi i lece do przodu.A je¶li chcesz ¿eby by³o idealnie musisz tak zrobiæ ¿eby wszystkie ¶ruby zawiasów wstrzela³y sie w sam ¶rodek tzw"fasolki". Bo kiedy¶ w razie jakiego¶ W masz mo¿liwo¶æ regulacji.
 

zolwik 
Wys³any: 2011-05-15, 13:08   
0
UP DOWN


Posty: 128
Regulacja drzwi to na jakiej zasadzie dzia³a , mo¿na podk³adaæ podk³adki by drzwi np. posz³y do ty³u ?
 

kocer
Wys³any: 2011-05-15, 14:14   
0
UP DOWN

Posty: 37
Homer, jest to chevrolet Bel Air z 53r. oczywi¶cie na ramie. Czyta³em chyba wszystkie Twoje posty i czekam na porady do¶wiadczonego. Przednie b³otniki s± krêcone.
 

Homer S. 
Wys³any: 2011-05-15, 15:54   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
O to ogromna fura :spoko: i ca³y jej ciê¿ar opiera siê na ramie . Przy kompleksowej odbudowie to rozebranie ,piaskowanie no i zabezpieczenie przed korozj± . Na pocz±tek powinna byæ pomierzona rama czy jakie¶ wcze¶niejsze zdarzenia drogowe lub rdza j± nie os³abi³a .Dopiero na odnowion± ramê uzbrojon± w zawieszenia bym postawi³ budê i j± pasowa³ . Rama tu bêdzie podstaw± do poprawnego spasowania karoserii .
_________________

 

and6412
Wys³any: 2011-05-15, 20:02   
0
UP DOWN

Posty: 8
Sk±d: Kraków
Podepnê siê pod temat bo mam bardzo podobne pytania.

Tak¿e posiadam zabytkowy samochód MGB cabrio 1965r. Auto na konstrukcji samono¶nej. Chcê sam zrobic blacharkê (w ogóle sam chce robiæ jak najwiêcej bo o to w tym chodzi).

Planuje mniej wiêcej taka procedurê, jezeli pope³niam gdzie¶ b³±d to proszê o poprawki. Zanim oddam auto do piaskowania chce wstawiæ rozpórki usztywniaj±ce nadwozie na czas blacharki. ¯eby to zrobic trzeba ju¿ byæ pewnym odpowiedniej geometrii nadwozia. Generalnie niespecjalnie wiem jak siê do tematu zabraæ. Rozumiem ¿e auto mo¿e byæ krzywe w dwojaki sposób, albo przekoszone czyli niesymetryczne, albo z³o¿one przez utratê sztywno¶ci progów (to cabrio jest).

Liczê oczywi¶cie ¿e nic z tych rzeczy nie ma miejsca, no ale upewniæ siê trzeba.

Teraz tak:
Z tego co mierzy³em to przy górze otwór drzwiowy lewy jest szerszy o jakie¶ 4 mm od tego z prawej. Czy te 4mm to jest istotna ró¿nica, czy to równie dobrze móg³ tak z fabryki wyjechaæ (trzeba pamiêtac ¿e wtedy te auta bardziej manualnie sie produkowa³o). Czy je¿eli drzwi pasuj± to tak zostawiæ?

Kolejna sprawa to jak sprawdziæ czy auto nie jest z³o¿one, progi sa potwornie pognite i jak siê go d¼wiga to widaæ ¿e karoseria pracuje, jednak na pierwszy rzut oka nie widaæ aby drzwi siê nie mie¶ci³y w otwory albo co¶ takiego. Jak upewniæ siê ¿e jest OK.

Proszê te¿ o generalne porady jak siê zabraæ za temat w amatorskich gara¿owych warunkach.

A mo¿e jednak najpierw piaskowanie a potem takie zabawy? Teraz ma to t± wadê ¿e na aucie jest tak potworna ilo¶æ szpachli ¿e nie wiadomo czy równa siê do szpachli czy do blachy (mówiê, np. a okolicach drzwi)
 

kocer
Wys³any: 2011-05-15, 20:53   
0
UP DOWN

Posty: 37
Witam and6412. Z moich rozmów z firmami piaskujacymi samochody zabytkowe (nie naczepy, czy ceg³ê) wynika, ¿e to oni od pocz±tku do koñca zajmuj± sie piaskowaniem i tym, ¿eby buda im sie nie z³o¿y³a. Wiêc trochê nie rozumiem pomys³u z rozpórkami.
 

and6412
Wys³any: 2011-05-15, 21:13   
0
UP DOWN

Posty: 8
Sk±d: Kraków
No ale co je¿eli ju¿ jest z ni± co¶ nie tak?

A tak w ogóle to mo¿e kto¶ jest w stanie mi kogo¶ poleciæ do piaskowania. Auto jest w Krakowie. Zale¿y mi na profesjonalizmie.
 

kocer
Wys³any: 2011-05-15, 21:30   
0
UP DOWN

Posty: 37
Ja jestem z Poznania i tutaj rozpoznawa³em temat. Niestety nie pomogê.
 

Homer S. 
Wys³any: 2011-05-17, 17:38   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
and6412 napisa³/a:
Podepnê siê pod temat bo mam bardzo podobne pytania.

Tak¿e posiadam zabytkowy samochód MGB cabrio 1965r. Auto na konstrukcji samono¶nej. Chcê sam zrobic blacharkê (w ogóle sam chce robiæ jak najwiêcej bo o to w tym chodzi).

Planuje mniej wiêcej taka procedurê, jezeli pope³niam gdzie¶ b³±d to proszê o poprawki. Zanim oddam auto do piaskowania chce wstawiæ rozpórki usztywniaj±ce nadwozie na czas blacharki. ¯eby to zrobic trzeba ju¿ byæ pewnym odpowiedniej geometrii nadwozia. Generalnie niespecjalnie wiem jak siê do tematu zabraæ. Rozumiem ¿e auto mo¿e byæ krzywe w dwojaki sposób, albo przekoszone czyli niesymetryczne, albo z³o¿one przez utratê sztywno¶ci progów (to cabrio jest).

Liczê oczywi¶cie ¿e nic z tych rzeczy nie ma miejsca, no ale upewniæ siê trzeba.

Teraz tak:
Z tego co mierzy³em to przy górze otwór drzwiowy lewy jest szerszy o jakie¶ 4 mm od tego z prawej. Czy te 4mm to jest istotna ró¿nica, czy to równie dobrze móg³ tak z fabryki wyjechaæ (trzeba pamiêtac ¿e wtedy te auta bardziej manualnie sie produkowa³o). Czy je¿eli drzwi pasuj± to tak zostawiæ?

Kolejna sprawa to jak sprawdziæ czy auto nie jest z³o¿one, progi sa potwornie pognite i jak siê go d¼wiga to widaæ ¿e karoseria pracuje, jednak na pierwszy rzut oka nie widaæ aby drzwi siê nie mie¶ci³y w otwory albo co¶ takiego. Jak upewniæ siê ¿e jest OK.

Proszê te¿ o generalne porady jak siê zabraæ za temat w amatorskich gara¿owych warunkach.

A mo¿e jednak najpierw piaskowanie a potem takie zabawy? Teraz ma to t± wadê ¿e na aucie jest tak potworna ilo¶æ szpachli ¿e nie wiadomo czy równa siê do szpachli czy do blachy (mówiê, np. a okolicach drzwi)

Tu ca³a konstrukcja podtrzymywana jest przez progi i jak s± wygnite to przed piaskowaniem ja bym wspawa³ rozpórki z prêtów lub k±townika . Rozpórki wiadomo po skosie i na ¶rodku wszystkie do ,,kupy,,. Po piaskowaniu szczeliny ustawia siê do elementów metalowych szpachel nie jest odno¶nikiem ^^ prawid³owej szczeliny. Progi w cabrio maj± wewn±trz solidne wzmocnienia i jak ,,one,, :D wygnij± to autko siê sk³ada a szczeliny siê zmieniaj± .
_________________

 

and6412
Wys³any: 2011-05-23, 17:35   
0
UP DOWN

Posty: 8
Sk±d: Kraków
Dziêki za odpowied¼ ale nadal nie mam pewno¶ci. Jak sprawdziæ czy stan obecny jest prawid³owy czy ju¿ siê delikatnie "z³o¿y³" to jest pytanie klucz.
Na oko wygl±da OK, a w zasadzie to wygl±da tak jakby zdecydowanie za bardzo pracowa³ podczas jazdy (jak je¼dzi³) bo widaæ to na drzwiach ale na postoju jakby wróci³ do stanu na oko prawid³owego.
 

Homer S. 
Wys³any: 2011-05-23, 18:03   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
No to mo¿na okre¶liæ na podstawie wymiarów bazowych. Ja mam takie ale do pojazdów wspó³czesnych . Jak wstawiam auto na ramê do naci±gania to nie robiê tego na oko tylko wed³ug wymiarów bazowych. Na 100% do Kolegi auta te¿ s± takie tylko trzeba poszukaæ jakie¶ fora ,kluby,strona producenta :?:
_________________

 

and6412
Wys³any: 2011-05-23, 19:22   
0
UP DOWN

Posty: 8
Sk±d: Kraków
Ciê¿ko bêdzie ;/ Nie da³ bym sobie rêki uci±æ ¿e fabryka mia³a co¶ takiego ;-) a co dopiero zdobyæ teraz. Popytam na zagranicznych forach.

Zak³adaj±c ¿e takie co¶ znajdê to czy jestem w stanie tego u¿yæ w 'domowych' warunkach czy trzeba mieæ jaki¶ specjalny sprzêt do pomierzenia auta?

Jeszcze raz dziêkujê.
 

Homer S. 
Wys³any: 2011-05-24, 15:24   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
and6412 napisa³/a:
Ciê¿ko bêdzie ;/ Nie da³ bym sobie rêki uci±æ ¿e fabryka mia³a co¶ takiego ;-) a co dopiero zdobyæ teraz. Popytam na zagranicznych forach.

Zak³adaj±c ¿e takie co¶ znajdê to czy jestem w stanie tego u¿yæ w 'domowych' warunkach czy trzeba mieæ jaki¶ specjalny sprzêt do pomierzenia auta?

Jeszcze raz dziêkujê.

Oczywi¶cie w domowych warunkach siê da dokonaæ pomiarów. Jest to karta na której jest rzut-y pojazdu oraz punkty pomiarowe i odleg³o¶ci miêdzy nimi.
_________________

 

and6412
Wys³any: 2011-05-28, 22:45   
0
UP DOWN

Posty: 8
Sk±d: Kraków
Nie wierzy³em ¿e siê uda, ale koledzy z za wielkiej wody byli nieocenieni i podes³ali mi co¶ takiego. Rozumiem ¿e o to chodzi. Dziêki za naprowadzenie na dobry trop.

Wymiary bazowe 2.JPG
Plik ¶ci±gniêto 413 raz(y) 21.22 KB

Wymiary bazowe 1.JPG
Plik ¶ci±gniêto 406 raz(y) 25.04 KB

 

bruczyk
Wys³any: 2011-06-29, 17:05   
0
UP DOWN

Posty: 4
Witam. Homer S. Mam do Ciebie takie male pytanko.

Mam Vw Polo 1989r niby nic specjalnego byl to pierwszy moj samochód i tak dobrze mi si nim jezdzilo ze go nie sprzedam a chce go kompleksowo wyremontowac. wiem ze to nie oplacalne ze drogie. ze samochod nie wart zabawy i wiele wiele innych opini juz slyszalem ale decyzja zapadla bedzie odbudowa i koniec.

ale wracajac do pytania. samochod na 99% jest krzywy. i nie jeden blacharz juz w nim maczal paluszki. i konkretne pytanie. czy najpierw zrobic kompleksowa blacharke polatac podloge, fartuchy, wymienic progi i nadkola i nastepnie wstawic auto na rame? czy wrecz odwrotnie najpierw wstawic na rame pozniej wymieniac.


Pozdrawiam
 

Homer S. 
Wys³any: 2011-06-29, 17:11   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Trudno jak decyzja zapad³a o remoncie to trzeba robiæ bez wzglêdu na koszty ;P .A tak dok³adnie to co jest krzywe :?:
_________________

 

bruczyk
Wys³any: 2011-06-29, 17:25   
0
UP DOWN

Posty: 4
krzywa jest napewno lewa podluznica. Uderzenie w kraweznik na skreconych zblokowanych kolach. podluznice podbilo do gory, rozepchala ja w lewo i dodatkowo wbila sie do srodka tak ze stracila sie szpara w drzwiach.

tak to wygladalo po strzale

https://picasaweb.google.com/Bruczyk/Polo#5343143490955337074
https://picasaweb.google.com/Bruczyk/Polo#5343143535341049906
https://picasaweb.google.com/Bruczyk/Polo#5343143540164566690
 

Homer S. 
Wys³any: 2011-06-29, 17:57   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Ja jako pierwszy samochód te¿ mia³em Polo ale z 1978r chyba (Audi 50). A co do tej polówki to ja bym na ramie j± naci±gn±³ i ustawi³ szczeliny a nastêpnie wyspawa³ .Je¿eli jednak nie ma ju¿ progów no to pierwsze progi i pod³oga nastêpnie rama i ustawianie szczelin.
_________________

 

bruczyk
Wys³any: 2011-06-29, 21:16   
0
UP DOWN

Posty: 4
a piaskowac go przed czy po plycie?

sa do takiego polo Bazy pomiarowe czy trzeba to zdobyc
 

Homer S. 
Wys³any: 2011-06-30, 15:14   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Wypiaskowaæ mo¿na przed ram± bêdzie wiadomo gdzie s± dziury i pu¿niej nie bêdzie niespodzianek .Wymiary bazowe pewnie s± nie jest to ¿aden wynalazek. Mam komputer po formacie jak wgram program z mojej ramy Autorobota to zobaczê czy mam . Jak Kolega nie znajdzie wymiarów to proszê o PW to pode¶lê .
_________________

 

nanayan
Wys³any: 2011-08-20, 10:10   
0
UP DOWN

Posty: 2
A je¶li chcesz ¿eby by³o idealnie musisz tak zrobiæ ¿eby wszystkie ¶ruby zawiasów wstrzela³y sie w sam ¶rodek tzw"fasolki". Auto jest w Krakowie. Zale¿y mi na profesjonalizmie.
_________________
discount golf clubs
Callaway X-24 Hot Irons
discounts golf store
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group