Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42
Autor Wiadomo¶æ
DrCruel
Wys³any: 2006-01-21, 21:46   Polerowanie po lakierowaniu
0
UP DOWN


Posty: 418
tomaszo666



Do³±czy³: 15 Gru 2005
Posty: 2
Sk±d: Wroc³aw
Wys³any: Czw Gru 15, 2005 2:12 pm Temat postu: Polerowanie po lakierowaniu - POMOCY!!

--------------------------------------------------------------------------------

cze¶æ jestem pocz±tkuj±cy w tej bran¿y. mam pytanie co do polerowania po zakoñczeniu lakierowania. mianowicie ten paier 2000 pasta i woda. jak to sie robi

Powrót do góry


grzesiek3210



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 50

Wys³any: Czw Gru 15, 2005 7:53 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

papier z wod± 2000 ale tylko z grubsza. Pó¼niej przesiadasz siê na 2500 te¿ z wod± i walisz wykoñczeniówkê(tzn. uzyskaj równomiern± pow³okê, ¿eby nie by³o w jednym miejscu gêstsza morka w drugim mniejsza a w jeszcze innym glaca)Zwróæ uwagê na wszystkie zakamarki i miejsca gdzie element siê koñczy.Pamiêtaj te¿ ¿e na kantach jest bardzo ³atwo przetrzeæ wiêc rób to delikatnie i z umiarem.Je¶li za mocno przetrzesz kant to to czego nie przetar³e¶ papierem to przetrzesz polerk± z past± ¶ciern±.Dlatego kanty tylko z grubsza a reszta polerk± delikatnie. Masz ju¿ wyprowadzon± powie¿chniê papierem czas na pastê. Umyj auto z syfu po szlifowaniu papierem ¿eby¶ nie wciera³ tego brudu bo rys sobie narobisz. Bierzesz pastê ¶ciern± (ja polecam Farecla G3, APP P03) Farecla jest extra ale mêcz±ce jest czyszczenie wszystkich zakamarków po niej(potrzebuje bardzo du¿o wody).No i robisz to tak:
1.G±bkê moczysz bardzo obficie w wodzie ¿eby by³a miêciutka,powtarzasz to kilka razy zak³adasz na polerkê( tak± na kontówce z regulowanymi obrotami, a nie te TABORETY za ALLEGRO bo na nich to mo¿na tylko piwKo stawiaæ w czasie pracy:)
2.Odwirowujesz nadmiar wody
3.Nak³adasz pastê (niewiele, najlepiej w mniejszych ilo¶ciach a czê¶ciej)
4.Zaczynasz polerowaæ (¿eby nie chlapaæ past± przed w³±czeniem rozetrzyj na polerowany elemet)zacznij od najni¿szych obrotów aby nie chlapaæ past± a pó¼niej ustaw sobie oko³o 1800obr/min.
5.Dochodz±c do krawêdzi zmniejszaj obroty i si³ê nacisku aby nie przetrzeæ.
6. No i tak sobie polerujesz(wejdz na stronê farecli to bêdziesz mia³ te¿ instrukcjê i fajnie ilustrowan±...napewno pomog± wskazówki
I wa¿ne jest aby przy Farecla G3 ca³y czas g±bke utrzymywaæ w wilgotno¶ci,ta pasta musi mieæ du¿o wody wiêc mo¿e CI siê przydaæ zraszacz do kwiatków mamy.Co jaki¶ czas spryskuj nim polerowan± powierzchnie.
7.Powiedzmy,¿e wypolerowa³e¶ ca³e autko.Wiele osób myje i czy¶ci plastiki i takie ju¿ oddaje do klienta.Ale nie o to nam chodzi.Jak ju¿ powiedzia³em pasty tzw.wstêpne s± grubo ziarniste a znaczy to,¿e s± bardzo mocno ¶cierne.Co siê z tym wi±¿e nie mamy 100% po³ysku.Aby taki osi±gn±æ przejdziemy dalej.
8.Czyli po umyciu autka po pa¶cie ¶ciernej przechodzimy do politury, mleczka czy jak wolicie. Osobi¶cie stosujê APP P10 i jestem zadowolony (z wszystkiego oprócz ceny;) W jej przypadku nie musisz u¿ywaæ ju¿ wody ale ja lekko zraszam co jaki¶ czas.
9.Politurkê nanosisz identyczn± technik± jak pastê ¶ciern±z z tym ¿e ja zmniejszam troszkê obroty.

WA¯NE! Co nie poda³em.Do past ¶ciernych u¿ywa siê g±bek twardych,uniwersalnych (ja u¿ywam ¿ó³tej) a do Politury,mleczka wykañczaj±cego bardzo miekk± g±beczkê czyli kolorek czarny.

10.Ca³e autko "wysmarowa³e¶" ju¿ politur± wiêc bierzesz bawe³nian± szmatkê i wycierasz ca³e autko z mleczka. Niektórzy myj± ale ja jako¶ wolê wytrzeæ ¿eby na ¶wierzo nie zmywaæ.
11.Czy¶cisz pozosta³o¶ci po pa¶cie na uszczelkach,plastikach itp. I cieszysz siê b³yszcz±cym autkiem.

Powrót do góry


Bzyku



Do³±czy³: 21 Lis 2005
Posty: 24

Wys³any: Pi± Gru 16, 2005 9:08 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

chyba zabójczo b³yszcz±cym autem
Ja tylko papier wodny granulacja 2000 pó¼niej farelca G3 i to wszystko, muszê spróbowaæ przedstawionego sposobu
Nale¿a³oby stworzyæ jakie¶ FAQ lub dzia³ porady gdzie mo¿na umie¶ciæ gotowe tematy jak np. ten
Jak spolerowaæ auto proste
Pozdrawiam

Powrót do góry


lukas



Do³±czy³: 13 Lip 2005
Posty: 24

Wys³any: Pi± Gru 16, 2005 2:10 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Nieeez³a porada
Wnioskujê o przyznanie Grze¶kowi jakiego¶ tytu³u "za najbardziej wyczerpuj±c± odpowied¼" w grudniu
_________________
Fajnie tu!

Powrót do góry


grzesiek3210



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 50

Wys³any: Pi± Gru 16, 2005 2:51 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Dziêki za wyró¿nienie:) Ale po to tutaj jeste¶my aby sobie pomagaæ

Powrót do góry


majster



Do³±czy³: 15 Lis 2005
Posty: 30

Wys³any: Sob Gru 17, 2005 12:00 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Witam
Zdaje siê potwierdzaæ przyslowie "kto smaruje ten jedzie, no mo¿e siê blyszczy", przepraszam za ¿art "grzesiek 3210" to tylko po to aby oderwaæ siê od codzienno¶ci.
_________________
MAJSTROWIONKA

Powrót do góry


majster



Do³±czy³: 15 Lis 2005
Posty: 30

Wys³any: Sob Gru 17, 2005 12:33 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Oprócz g±bek ¿óltych do polerownia, s± jeszcze, g±bki w kolorze ró¿owym, generalnie ja znam biala - twarda, ró¿owa - ¶rednia (t± preferujê), czarna - miêkka do nablyszczania ("dopieszczanie").
Proponujê aby¶ w gronie znajomych zsiêgn±l opinii co do past polerskich, zwróæ uwagê na te pasty, które nie brudz± plastików i uszczlek, zaplacisz niewiele wiêcej, ale docenisz to uwierz mi. Np. 3M czy Indasa.
_________________
MAJSTROWIONKA

Powrót do góry


grzesiek3210



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 50

Wys³any: Sob Gru 17, 2005 1:55 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

zgadzam siê z majstrem.Te¿ u¿ywa³em ró¿owej(pomarañczowo ró¿owa) ale jako¶ od pewnego czasu przerzuci³em siê na ¿ó³tka. A je¶li chodzi o gruboziarnist± to te¿ zastanawiam siê nad zmian± bo ci±g³e czyszczenie uszczelek i plastików zaczyna doprowadzaæ mnie do sza³u.

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
Sk±d: otwock
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 11:13 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

No to ch³opaki TYLKO 3M i jazda "na sucho" Dobrym sposobem na zamazy z pasty na plastikach jest...........PLAK Wystarczy napsikaæ na szmatkê i przetrzeæ zabrudzone miejsca
_________________
fifka

Powrót do góry


grzesiek3210



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 50

Wys³any: Sob Gru 17, 2005 5:04 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Dziêki za radê

Powrót do góry


magic



Do³±czy³: 17 Gru 2005
Posty: 6

Wys³any: Nie Gru 18, 2005 1:33 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Pod³±czê siê do pytania, po polerowaniu pastê G3, przesiadam sie na pastê tempo. Dopiero wtedy widaæ efekt polerowania. Czy to poprawne, czy lepiej tak nie robiæ?

Powrót do góry


grzesiek3210



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 50

Wys³any: Nie Gru 18, 2005 3:56 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Tempo jest past± lekko ¶ciern± wiêc nie nale¿y jej stosowaæ po pa¶cie ¶ciernej.Nale¿y zastosowaæ mleczko,politurê.I jak pewnie zaobserwowa³e¶ po pa¶cie tempo efekt jest krótko trwa³y(po oko³o miesi±cu widaæ ju¿ znaczn± ró¿nice).Dlatego stosuje siê mleczka na wykoñczeniówkê aby wzmocniæ os³abion± pow³okê polerowanego lakieru. Dziêki temu autko nie wyblaknie nam tak szybko.Zaleca siê nanoszenie samego mleczka co oko³o 3miesi±ce(w zale¿no¶ci od producenta) aby efekt utrzymywa³ siê przez d³u¿szy czas.

Powrót do góry


lukas



Do³±czy³: 13 Lip 2005
Posty: 24

Wys³any: Nie Gru 18, 2005 4:55 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Jak kto¶ ma dok³adny opis poszczególnych past i mleczek 3M to dobrze by³oby tutaj je umie¶ciæ bo ka¿de z nich ma ¶ci¶le okre¶lone zadanie a nie wszyscy wiedz± jak je stosowaæ. A mo¿e kto¶ znajdzie w necie to dajcie linka.
_________________
Fajnie tu!

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
Sk±d: otwock
Wys³any: Pon Gru 19, 2005 10:52 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Oto kolejno¶æ zastowania ¶rodków polerskich 3M PERFECT-IT III:
-09374-pasta polerska "Fast Cut"
-09374- mleczko polerskie
-09376- politura "na wysoki po³ysk"
-09377-¶rodek zabezpieczaj±cy "wysoki po³ysk"
To s± drogie materia³y w zakupie , ale bardzo ekonomiczne w pracy i dlatego s± najlepsze.3M to wielki amerykañski koncern chemiczny , a amerykanie nie lubi± siê przepracowywaæ dlatego wymy¶laj± takie produkty ,które pozwol± im skracaæ czas pracy i uwa¿am ¿e warto ich w tym na¶ladowaæ.
_________________
fifka

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
Sk±d: otwock
Wys³any: Pon Gru 19, 2005 10:54 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

W ostatnim po¶cie ¼le poda³em numer katalogowy mleczka polerskiego, powinno byæ:09375
_________________
fifka

Powrót do góry


bartek



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 25
Sk±d: warszawa
Wys³any: Pon Gru 19, 2005 10:59 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

podaj moze jeszcze ceny

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
Sk±d: otwock
Wys³any: Pon Gru 19, 2005 12:23 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

09374 kostuje u mnie w sklepie 118pln brutto za 1ltr,nie znam cen reszty produktów ale chyba bêd± bardzo zbli¿one. U kumpla w warsztacie zu¿ywali 3kg Farecli G3 tygodniowo , wiêc kupi³ im ca³y karton FastCut 3M ..................... Tyle samo co G3 zu¿yli dopiero po 3ech miesi±cach.
_________________
fifka

Powrót do góry


magic



Do³±czy³: 17 Gru 2005
Posty: 6

Wys³any: Pon Gru 19, 2005 4:21 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

mleczko (politurê), te¿, ale na samym koñcu, bowiem nie usuwa³a mi takiego jakby bia³ego nalotu (mgie³ki), która by³a widoczna na czarnym lakierze, dlatego zastosowa³em tempo.
A w ogóle, to zauwa¿y³em co¶ takiego:
polerowa³em kiedy¶ samochód, stary ju¿ lakier akryl, taka metod±- papier 2000 (+woda oczywi¶cie), nastêpnie pasta tempo - rêcznie i efekt by³ doskona³y ( tak mi siê wówczas wydawa³o). Obecnie polerujê nowy lakier (czarny), metod±- 2500, G3- i jak tempo, bowiem bez pasty na koñcu blask jest jakby przygaszony. spróbujê sam± politurê po G3 i zobaczê jaki efekt.

Powrót do góry


grzesiek3210



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 50

Wys³any: Wto Gru 20, 2005 12:21 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

je¿eli poleruje siê stary zniszczony lakier to odradzam przecieranie go papierem bo lakier jest ju¿ os³abiony i sama pasta G3 jest ju¿ dla niego wielkim wyzwaniem.Mo¿e to siê skoñczyæ tym ¿e 2-3 polerki i nie bêdzie ju¿ co polerowaæ.

A blask by³ przygaszony poniewa¿ po G3 koniecznie trzeba stosowac dobr± politurê...je¶li chodzi o kolor czarny to KONIECZNIE BARDZO DOBR¡ I BARDZO DOK£ADNIE.Ten kolor nie wybacza b³êdów

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
Sk±d: otwock
Wys³any: Sro Gru 21, 2005 11:03 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Grzesiek ma racjê ,czarny doprowadziæ do" kultury" to niez³a "orka"
_________________
fifka

Powrót do góry


magic



Do³±czy³: 17 Gru 2005
Posty: 6

Wys³any: Sro Gru 21, 2005 4:37 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Jak na razie 6 miesiêcy wieczorami i weekendami, za chwilê ¿ona zarz±da rozwodu, a ja w gara¿u maluje, polerujê, pastujê, szlifujê.... Oczywiscie w odpowiedniej kolejno¶ci...

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
Sk±d: otwock
Wys³any: Sro Gru 21, 2005 4:41 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

A co tak drzesz
_________________
fifka

Powrót do góry


magic



Do³±czy³: 17 Gru 2005
Posty: 6

Wys³any: Sro Gru 21, 2005 4:51 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Opel manta. postanowi³em sam pomalowaæ, prawde mówi±c ca³kiem dobrze wychodzi. Strasznie d³ugo idzie bowiem zmagam siê z brakiem miejsca, zapyleniem, itp. Ale podzieli³em auto na etapy ( najpierw karoseria, potem klapy, drzwi, spoilery i zderzaki, lakier czarny , nie matalik, wiêc nie ma problemu z odcieniami, po wyprowadzeniu powierzchni podk³adami tak jak piszecie, malujê raz, matujê 1200, malujê 2 raz, potem 2500 i polerka, czasami trzeba poprawiaæ, wiêc czas leci i leci, ale ju¿ koñczê. Pokazywa³em paru ludziom, mówili ¿e fajnie. Zobaczymy na wiosnê w ostrym s³oñcu, na razie o¶wietlenie halogen + ¿arówki. Polerujê na lustro, bomtak sobie wymarzy³em, wiem, wiem, powierzchnia musi byc idealna... dlatego tak d³ugo to trwa...

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 106
Sk±d: otwock
Wys³any: Sob Gru 24, 2005 10:06 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Wow,to KLASYKA przez zajebiste Ka Zrób trochê zdjêæ,ja nied³ugo wrzucê tu serial z odbudowy Omegi i lukrowania MULTIKAMELEONEM firmy IVAT.Ten lakier wygl±da jaK BROKAT
 

zed
Wys³any: 2008-01-29, 21:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 328
DrCruel napisa³/a:
papier z wod± 2000 ale tylko z grubsza. Pó¼niej przesiadasz siê na 2500 te¿ z wod± i walisz wykoñczeniówkê(

a moze robi ktos ta operacje na sucho.jakies opinie, porady ,jaki papier itd ,itp.
(mam rupesa br133 ,br63}
_________________
Inteligentni ludzie s± czêsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spêdzaæ czas z idiotami
 

danielpainter 
Wys³any: 2008-01-30, 00:25   
0
UP DOWN
AIRBRUSH:D:D:D:D

Pomóg³: 6 razy
Posty: 256
Sk±d: Zgierz
ja robie na sucho, uzywam papierów japoñskiej firmy KOVAX, (jakis czas uzywalem 3Ma ale uwazam ze sa s³absze)
Najpierw na maszyne krazek 1500 i szlifujesz to co tam ci sie nie podoba :wink:
potem przefazka trizact 3M do uzyskania powierzchni "satynowej" oczywiscie tez maszynowo. I nak³adasz paste i pooolerujesz.
Uwazam ze polerowanie i matowanie na sucho jest duzo szybsze i czystrze niz na mokro, a no i widzisz co robisz :idea:
Co do maszyny to wazne jest aby skok mimosrodu mia³a 3mm lub mniejszy, wtedy duzo ³atwiej sie odpolerowuje bo rysa jest krotsza i bardziej zatarta.

jak masz jeszcze jakies pytania to wal smia³o

Pozdrawiam
 
 

maras 
Wys³any: 2008-01-30, 02:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 211
Sk±d: Sokolniki k.Poznania
W³a¶nie widzisz, co robisz, celna uwaga. Te¿ chcia³em szlifowaæ pod polerkê na sucho, ale 3m 260l w ogóle mi sie nie sprawdzi³o, praktycznie jeden kr±¿ek szed³ na element, a kosztuje on prawie 4z³ :neutral:
 

danielpainter 
Wys³any: 2008-01-30, 09:52   
0
UP DOWN
AIRBRUSH:D:D:D:D

Pomóg³: 6 razy
Posty: 256
Sk±d: Zgierz
rozejzyj sie za Kovax-em, jest tanszy i lepszy :wink:
no i bardzo wazne jest to co pisa³em o maszynie :!: :!: :!:
 
 

djpolak1985
Wys³any: 2008-02-03, 00:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 87
Mam pytanko czy ktos z was korzystal z systemu szlifierskiego MIRKI ABRALON (material scierny na gabce Trojstopniowy 1000, 2000, 3000) Nie wiem czy jest dostepny w Polsce. Mialem okazje polerowac nim raz w zyciu z racji tego ze obecnie pracuje przy ciezarowkach. Majac wczesniejsze doswiadczenia z wodnymi+ farecla i 1200, 1500na sucho 3m plus fast cut stwierdzilem ze mirka jest o niebo lepsza. Jednak polerowalem po tym tylko raz(przy uzyciu g3 farecli) i wtym problem bo po jednym razie malo mozna powiedziec (jednak fakty sa takie ze blotnik drzwi i gore zderzaka w srednim aucie polerowalem po tym jakies 10-15minut ogladalem wszystko na wskros zadnej cholernej ryski perfekcyjnie laklier ms 24h po polozeniu) Jestem ciekaw waszych opini.

[ Dodano: 2008-02-03, 00:17 ]
http://www.prowest.pl/ofe...wienia,1,683,,1
to link do strony gdzie go mozna zamowic tylko widze ze tutaj sa 1000 2000 i 4000
 

danielpainter 
Wys³any: 2008-02-03, 21:47   
0
UP DOWN
AIRBRUSH:D:D:D:D

Pomóg³: 6 razy
Posty: 256
Sk±d: Zgierz
ja uzywalem 2000 i 4000 abralona z mirki i uwazam ze to jest totalny syf w porównaniu z trizactem 3M-a, jeszcze lepszy jest system firmy KOVAX, tanszy i d³uzej wytrzymuje.
Pozdrawiam
 
 

Ryba 
Wys³any: 2009-08-25, 21:13   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Od¶wie¿am !
Czy kto¶ u¿ywa³ gabek z papierem ¶ciernym do polerowania ? Takie co¶ jak tutaj
http://www.allegro.pl/ite...x6mm_fine.html, chodzi mi o typ "micro". Chcia³bym u¿yæ tego do matowania przed polerk± zamiast na mokro P2500.
Mój lakier wygl±da w sumie idealnie - bêdzie rozlany na przys³owiowe "lustro", ale niestety po malowaniu pozostan± syfki (gara¿, nie komora). Nie chcê miejscowo wycinaæ syfków, bo potem zostaj± plamy/przebarwienia.

Zastanawiam siê nad tymi gabkami, gdy¿ na mokro i rêcznie przygotowywa³em auto do malwoania - P1000 na klocku i rêk±. Zajê³o mi to 4 dni i mam ju¿ serdecznie do¶æ babrania siê w zimnej wodzie podlewania elemntu wod± i wodfy kapi±ce do ¶rodka auta, a najbardziej wkurza mnie d³ugi czas pracy !! :evil: itp.
Czy takie co¶ da radê ??
 
 

baqo 
Wys³any: 2009-08-26, 07:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
Ryba napisa³/a:
P1000 na klocku i rêk±. Zajê³o mi to 4 dni
bo wpierw siê matuje grubsz± gradacj± a tysi±cem tylko poprawia.
Ryba napisa³/a:
Mój lakier wygl±da w sumie idealnie - bêdzie rozlany na przys³owiowe "lustro",
to jeszcze nie polakierowa³e¶ a ju¿ wiesz jak wygl±da :D
Ryba napisa³/a:
mam ju¿ serdecznie do¶æ babrania siê w zimnej wodzie
ciep³ej nie masz??
Ryba napisa³/a:
wodfy kapi±ce do ¶rodka auta,
trzeba zabezpieczaæ przed przeciekami,zaklejaæ,zakrywaæ.
Ryba napisa³/a:
a najbardziej wkurza mnie d³ugi czas pracy
robota sama siê nie zrobi . u mnie maszyna ma tylko niektóre miejsca do obrobienia,w innych przypadkach mo¿e narobiæ fale dunaju,poza tym wszêdzie i tak nie dojdzie . trzeba daæ dobrze podk³adu aby przeszlifek nie narobiæ. do tego jak nie masz odsysacza py³ów ,to te¿ masz ba³agan.
 
 

Ryba 
Wys³any: 2009-08-26, 19:09   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Robi³em próby wiêc wiem jak wychodzi, dzi¶ pomalowa³em 3 elementy i te¿ widzê jak wychodz - tak samo. Ale kupi³em 1 tak± g±bkê na próbê i chyba jednak czeka mnie papierek - za du¿e rysy zostaj± :sciana:

Nie mam ciep³ej wody, przywo¿ê sobie z domu do gara¿u w bañkach.

A ja robi³em 1000 od razu bo star³ bym sobie kontrast i bym potem nie wiedzia³ czy ju¿ poprawi³em wszêdzie :D No dobra wiem, ¿e mo¿na 2 raz na³o¿yæ.

Ale chyba polerka nie jest tak ciê¿ka jak matowienie pod podk³ad ??

Maszynki ¿adnej nie mam wiêc tylko rêczna robota jest mo¿liwa.
 
 

pepi 
Wys³any: 2009-08-27, 21:14   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 158
Sk±d: krzczonów
to nawet rêcznie bêdziesz polerke robi³ ??????????
 

Ryba 
Wys³any: 2009-08-27, 21:17   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Maszynki w sensie do szlifowania. Maszyne do polerki mam taka normaln± jak slifierka k±towa :cool:
 
 

siwiutki3
Wys³any: 2009-09-08, 19:59   
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam serdecznie nie wiem czy dobrze trafi³em ...Mam pytanie moze mi ktos pomoze szukam informacji na temat lakieru bezbarwnego matowego a mianowicie o polerwoaniu ... mam pare baboli na aucie a malowa³em go na czarny mat i nie wiem jak mam zabrac sie do usuwania tzn wiem jak usunac ale nie wiem jak mam potem przepolerowac jaka pasta ! Moze mi ktos pomoze ??? Jakies wskazówki , lonki nazwe pasty !!! Dziekuje !!
 

pepi 
Wys³any: 2009-09-08, 20:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 158
Sk±d: krzczonów
no niewiem ale s± pasty matuj±ce co prawda sie je przed malowaniem stosuje ale mo¿e akurat ^^
 

maciejowski
Wys³any: 2009-09-09, 13:10   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 68
jak na matowym narobi³e¶ kwiatków, to ¿adna pasta ciê nie zbawi. szlifowanie i malowanie od nowa ciê czeka. :D
 

Lucik
Wys³any: 2010-06-06, 17:43   
0
UP DOWN

Posty: 43
Witam serdecznie wszystkich! Mam pytanko. Polakierowa³em sobie samochód, ale niestety nie wysz³o mi to dobrze. Mianowicie, lakier siê lepi, przyklejaj± siê do niego wszystkie syfy, w s³oñcu, jak siê oprzeæ o ten lakier pozostaj± placki, typu odciski palców. Co mogê teraz z tym fantem zrobiæ i dlaczego ten lakier tak siê zachowuje. P.s. Malowa³em sprejami, kolor czerwony normalny - nie metalik. Bardzo proszê o pomoc! Pozdrawiam! :)
 

misiek707
Wys³any: 2010-06-06, 18:26   
0
UP DOWN

Posty: 126
Jak malowa³e¶ sprejem to siê nie dziw ^^
 

Lucik
Wys³any: 2010-06-06, 18:50   
0
UP DOWN

Posty: 43
Nie dziwie siê nazbyt, ale przyczyn± jest to, ¿e sprejem malowa³em? I co teraz zrobiæ najtañszym i najszybszym kosztem. Przyznam siê, ¿e muszê go sprzedaæ dlatego siê spiesze. ;)
 

obcy_69
Wys³any: 2010-06-06, 18:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Sprobuj zmyc ten spray..i polekieruj od nowa. Zwazajac na to czym lakierujesz.
 

Lucik
Wys³any: 2010-06-06, 22:53   
0
UP DOWN

Posty: 43
A nie da siê jako¶ tego spolerowaæ, czy jako¶ doprowadziæ do kultury? A i jak rozpuszczalnikiem pojade po tym lakierze, oczywi¶cie siê rozpuszcza. :/
 

crystal
Wys³any: 2010-06-07, 16:45   
0
UP DOWN


Pomóg³: 9 razy
Posty: 611
Ciebie trzeba doprowadziæ do kultury je¶li babrasz auto jakim¶ gównem ¿eby je sprzedaæ.
 

Lucik
Wys³any: 2010-06-07, 20:57   
0
UP DOWN

Posty: 43
Jak bym mia³ kasy, jak lodu, odda³ bym fure do lakiernika, a tak babram sam, jak stwierdzi³e¶. Ja nie chcê prowizorki, która starczy na dwa dni, byle tylko sprzedaæ, bo nie uznajê takiego krêtactwa. Niestety zosta³em ju¿ kiedy¶ wmanewrowany w takie co¶ i nie chcê komu¶ robiæ tego, co dozna³em. Pytam tylko, jak najszybciej i najtaniej mogê naprawiæ ten b³±d. Tak to jest, jak cz³owiek w tym nie siedzi, to wszêdzie go r±bi± na ca³ego.
Nie da siê polerk± samochodow±, jako¶ sobie poradziæ? Mam tak± o mocy 1600 w.
 

obcy_69
Wys³any: 2010-06-07, 21:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
O wiele za duza moc...jak na tak niedoschniety lakier... ;P

Naprawde nei wiem co Ci doradzic..polerka to raczej zwiniesz to jak nalesnika..
Zakup jakis lepszy spray..zmyj to i sprobuj od nowa..
 

Lucik
Wys³any: 2010-06-08, 15:56   
0
UP DOWN

Posty: 43
No nic, pewnie tak siê skoñczy. Apropo! Mo¿esz mi jakie¶ poleciæ firmy, czy co¶? Dziêki za porady! Pozdrawiam wszystkich zmagaj±cych siê z lakierowaniem, szczególnie, je¶li czas was goni... :)
 

obcy_69
Wys³any: 2010-06-08, 19:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Lucik..zawsze mozesz w mieszalni dorobic odpowiednia ilosc farby..i poprosci by nabili Ci tym spraya..
 

Lucik
Wys³any: 2010-06-08, 20:40   
0
UP DOWN

Posty: 43
No niby racja... A jak mam takie kreski do ¿ywego, ale nie rysy, to zaprawk±, a potem spolerowaæ?
 

Lucik
Wys³any: 2010-06-09, 21:12   
0
UP DOWN

Posty: 43
Forumowicze drodzy! Podajcie jaki¶ rozs±dny sklep z zaprawkami i lakierami samochodowymi w warszawie. Bo ja nie znam firm dobrych lakierów, nie wiem nic na ten temat, a przecie¿ ju¿ raz mi wcisn±³ go¶ciu jakie¶ dziadostwo z tesco. ;)
 

Lucik
Wys³any: 2010-06-10, 20:25   
0
UP DOWN

Posty: 43
Mam matow± i z rysami w³oskowatymi maskê. Jak to spolerowaæ, czy wystarczy pasta tempo i polerka k±towa? Czy muszê kupiæ tward± pastê np: Farecle g3?
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-06-10, 20:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Polerka k±towa- to jest my¶l.Do tego tarcza lamelkowa,albo mo¿e g³adka z papierem ¶ciernym...Skoro chcesz uszkodziæ sobie lakier,to tak bêdzie skuteczniej.I szybciej,a poza tym mo¿esz zedrzeæ lakier do go³ej blachy i j± wypolerowaæ,przynajmniej nie spalisz lakieru.
Do polerowania s³u¿± polerki,zakres prêdko¶ci obrotowej nie wiêkszy ni¿ 2500 rpm,wiêksze odkszta³caj± g±bkê i mo¿na przypaliæ lakier,zw³aszcza tward± g±bk±.
 
 

crystal
Wys³any: 2010-06-10, 20:57   
0
UP DOWN


Pomóg³: 9 razy
Posty: 611
O tak http://www.youtube.com/watch?v=1Y8vHRwiTgY
:cool:
 

Lucik
Wys³any: 2010-06-11, 00:07   
0
UP DOWN

Posty: 43
No dobra, to jak to zrobiæ?
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-06-11, 04:36   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Jak ju¿ koniecznie chcesz zrobiæ to sam,to we¼ chocia¿ wiertarkê z regulacj± obrotów(nie wierzê,¿e to piszê,wiertarki s± do wiercenia :rozga: ),jako¶ bêdziesz móg³ to kontrolowaæ,na pocz±tku mniejsze obroty i mocniejszy docisk,potem wiêksze i mniejsza si³a,a¿ do po³ysku.A jak masz sporo rys,to zmatuj najpierw maskê papierem ¶ciernym 2000 i 2500 na wodê,namocz go wcze¶niej kilkana¶cie minut .
Obiecujê,¿e nie bêdzie ³atwo.
 
 

obcy_69
Wys³any: 2010-06-11, 06:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
jacenty 741 ..ale On pisal o polerce katowej i pascie tempo. Moze to nieprofesjonalny zestaw (jesli chodzi o paste, co do samej polerki nie ma danych) , ale jak najbardziej spelnilby zadanie. :spoko:
Twoim zdaniem jaki typ polerki mialby mniejszy wplyw na uszkodzenie lakieru..??
 

Lucik
Wys³any: 2010-06-11, 07:45   
0
UP DOWN

Posty: 43
Ale ja mam tak± polerkê z regulacj± obrotów, o mocy 1600 w. To nieodpowiednia maszynka?? A tempo wystarczy? Czy farecle tward± kupiæ?
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-06-11, 08:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Fuck... :oops: Nie doczyta³em,k±towa od razu skojarzy³a mi siê ze szlifierk±,a tu polerka.Moja culpa...
Farecla nie istnieje jako twarda czy miêkka,G3 do obróbki zgrubnej,G10 do wykoñczenia przy ciemnych kolorach.Do G3 g±bka bia³a,¿ó³ta lub pomarañczowa,do G10 czarna.
Ale mo¿e spróbuj co¶ mniej wymagaj±cego,np Boll Maxx,Mirka...To pasty do polerowania na sucho,mniej brudz±,chocia¿ ,moim zdaniem,nie tak skuteczne.
 
 

obcy_69
Wys³any: 2010-06-11, 17:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Lucik..maszynka jak najbardziej wystarczy ( oczywiscie najlepsza z elektronicznym utrzymaniem obrotow w zaleznosci od naciku) pasta jak na amatora tez wystarczy, do pewnego stopnia oczywiscie. Takze, zacznij od najnizszych obrotow i obserwuj co sie dzieje. Po czym zwiekszaj sukcesywnie obroty, az do efektu zadowalajacego ..Poniewaz maska to duzy element, podziel ja na kilka czesci - nie pracuj na calosci jednoczesnie.

jacenty 741...ja z kolei pracuje na 3M (suchy system)..i nie zamienilbym na FARECLA. Dlaczego ?? O tym to juz wiele bylo pisane..
 

Lucik
Wys³any: 2010-06-11, 19:32   
0
UP DOWN

Posty: 43
Dziêki serdeczne ch³opaki. Jutro z tym powalcze. Jak co¶ wykminie, dam Wam znaæ, jak wysz³o. Pozdrawiam i jeszcze raz dziêki za porady! :)
 

Lucik
Wys³any: 2010-06-11, 20:48   
0
UP DOWN

Posty: 43
S³uchajcie! Mam jedno pytanie. Jak bym malowa³ bezbarwnym, ile sprejów takich 400 ml, czyli ok. 150 ml rzeczywistego lakieru bym potrzebowa³ na b³otniki (przód i ty³) dzrwi (przód i ty³) lewa strona w oplu astrze f ?
 

obcy_69
Wys³any: 2010-06-12, 20:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Na cala strone zuzywam okolo 0,5 litra klaru..jesli chodzi o spray, to nei mam pojecia.
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-06-12, 21:25   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Doceniam doskona³o¶æ 3M,ale jak zauwa¿y³e¶,ch³opak chce lakierowaæ sprayem(!!!!!!!),wiêc raczej aspekt finansowy jest wiod±cy w tej naprawie.3M mo¿na kupiæ tylko w litrowych butelkach po ok 100 pln za sztukê,czyli to min. 200-300 pln,do tego g±bki dla ka¿dej z past,i nagle mamy 400.A fareclê mo¿na kupiæ w 250-kach po ok 30 pln,co chyba jest powodem jej nies³abn±cej popularno¶ci.
 
 

Lucik
Wys³any: 2010-06-13, 08:04   
0
UP DOWN

Posty: 43
Dziêki za porady wszystkim! :piwo: Maskê ju¿ sobie wczoraj spolerowa³em, mo¿e j± tu poka¿e, ale nie teraz. Dobrze wysz³o, mi przynajmniej wystarczy.
Jak pomalowaæ takie ¶lady, które mi zosta³y, bo siê przebi³em do podk³adu? Zaprawk± i spolerowaæ? :help:
 

obcy_69
Wys³any: 2010-06-13, 08:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Oczywiscie jacenty 741 ...masz racje, cena w wiekszosci przypadkow odgrywa znaczaca role. Sa jednak mieszalnie, ktore rozlewaja te pasty na mniejsze ilosci i tutaj jest juz porownywalnie..

Chodzilo mi jednak o ten aspekt...."To pasty do polerowania na sucho,mniej brudz±,chocia¿ ,moim zdaniem,nie tak skuteczne."
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-06-13, 08:45   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Nie mówiê o 3M,to mistrzostwo,tylko o Bolla i Mirkê.
 
 

obcy_69
Wys³any: 2010-06-13, 10:06   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Mirka to porownywalny system do 3M ( jakosciowo)..stawianie go na rowni z Bollem to lekka przesada..
 

Lucik
Wys³any: 2010-06-13, 21:58   
0
UP DOWN

Posty: 43
Jak pomalowaæ takie ¶lady, które mi zosta³y, bo siê przebi³em do podk³adu? Zaprawk± i spolerowaæ? :help:
 

mrowaED9 
Wys³any: 2011-07-27, 22:46   
0
UP DOWN
Mrówa

Posty: 2
Jak± kolejno¶c stosowac w pastach 3M?
I jakie g±bki do tych past? Na zmatowany element.
G±bki musz± byæ z lini 3M?
 

piotres
Wys³any: 2011-08-09, 00:22   
0
UP DOWN

Posty: 72
A ja mam z kolei pytanie po ilu dniach od lakierowania mo¿na polerowac bia³y akryl (u¿y³em utwardzacza szybkiego) ?

Oczywiscie lakierowane bez kabiny, temperatury otoczenia ci±gle 20-25*C.

Planowane polerowanie: papier wodny 2000 3M, plus pasty 3M.
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2011-08-09, 06:17   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
Spokojnie mozesz to zrobiæ po 24 godz. od na³o¿enia tego akrylu :tak: zw³aszcza ¿e temp. jest ¶rednia oko³o 20 st. C a ty dodatkowo zastosowa³e¶ szybki utwardzacz :tak:
Pozdrawiam! :spoko:
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group