Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
b-rad
Wys³any: 2011-06-27, 01:02   Â¿Ã³Â³te/br±zowe plamy na lakierze w miejscach szpachlowania
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 226
Witam, jakies 3-4 tygodnie temu lakierowa³em dwa auta w srebrze.

Pierwszym z nich by³ ford mondeo gdzie w miejscach szpachlowania tak jakby na bazie po 2 tygodniach wyszly owe plamy. Wygl±da to jak jaki¶ ¿ó³ty nalot lecz jest to pod lakierem. Materia³y jakie u¿ywa³em to; szpachla novol spectral oraz economy, podk³ad multifuller oraz novol economy. Baza profix, lakier profix cp1500.


Drugie auto równie¿ w srebrze, to samo siê dzieje, co dziwniejsze plamy wyszly rownie¿ w miejscach gdzie by³a u¿ywana szpachla aluminiowa. Baza profix, lakier profix cp1500, podk³ad profix.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q
 

obcy_69
Wys³any: 2011-06-27, 06:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Czy nie za duzo dodawales utwardzacza do tej szpachlowki..?
 

m³ody19
Wys³any: 2011-06-27, 07:38   
0
UP DOWN
Æwicz æwicz æwicz :D


Posty: 135
a nie by³± ta szpachla czasem mokra ? nie zostawi³es auta w garazu przy otwartych drzwiach w nocy zrobi³ sie nalot z rosy albo mg³a siada³a na to ? mi sie tak raz sta³o z powodu mokrej szpachli i tez by³o widac takie plamy
 

jerzy123
Wys³any: 2011-06-28, 04:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 12
te¿ tak mia³em kilkana¶cie lat temu przyczyny
-przedawkowany utwardzacz
-za ma³o utwardzacza
- u mnie okaza³o siê przeterminowany utwardzacz (który potem dystrybutor po cichu wy
cofywa³ ze sklepów)
jedyna rada odizolowa³em to wodnym podk³adem (po rozpuszczalnikowych podk³adach , izolatorach epoksydach itp plamy powraca³y po 1-2 tygodniach albo drzeæ wszystko do spodu kto¶ mówi³ ¿e odizoluje to szp natr ale nie próbowalem mia³em tak kilka aut po tym zmieni³em wyroby na innego prod
 

lukas
Wys³any: 2011-06-28, 11:54   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 339
Zgadzam siê z jerzy123, na 99% za ma³o utwardzacza.
Przypomnij sobie czy nie by³o gor±co i czy szpachlówka nie stawa³a w 2-3 min wiêc ujmowa³e¶ utwardzacza.
Efekt jest taki ¿e nie mia³a ona z czym polimeryzowaæ. Temat by³ ju¿ poruszany na forum kilka razy.

Jerzy123, ma te¿ racjê ¿e podk³ady tych plam nie odetn± (nawet epoksyd). Najpro¶ciej jest to zrobiæ szpachlówk± natryskow±. Podk³ad wodny te¿ mo¿e byæ ale jest trudno dostêpny.

Dodam jeszcze ¿e ¿ó³te plamy s± wzmacniane s³abym bezbarwnym tzn takim który ma ma³o stabilizatorów i absorberów UV bo to niestety fale UV s± odpowiedzialne za te plamy. Temat jak bumerang powraca w okresie letnim, zw³aszcza na jasnych kolorach.
U¿yta baza i podk³ad nie ma tu znaczenia. Tylko niedotwardzona szpachlówka i badziewny klar.
 

b-rad
Wys³any: 2011-06-28, 12:23   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 226
No ok, ale tutaj uzywa³em ró¿nych szpachli na ró¿ne elementy samochodu i wszêdzie to wychodzi. Ró¿ne firmy ró¿ne szpachle.... Szpachle rozrabia³em jak zawsze.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q
 

gugun 
Wys³any: 2011-06-28, 16:19   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
mi rok temu cos podobnego sie przytrafilo...bylo ok ale po tygodniu na poprawke auto przyjechalo i wydaje mi sie ze to moze miec cos wspolnego z gestoscia bazy bo przy c3 luczki malowalem resztkami i rozcieczylem mocno baze i zasikiwalem to pomalutku odrazu zaszuszajac i starczylo na styk jednak jak przyjechal to wygladalo to jakby ta baza siadla dopiero w podklad pod lakierem lub bym nie domalowal i musialem poprawiac...poprawilem i do teraz jest ok wiec w moim przypadku to raczej nie byla wina szpachlu bo zostal ten co byl tylko zmatowalem i zasikalem juz normalnie i ok...
 
 

b-rad
Wys³any: 2011-06-28, 16:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 226
Ogólnie co do mieszania bazy to zawsze staram sie dawaæ 90-95% rozpuszczalnika tego co przewiduje producent gdy¿ wtedy minimalnie lepiej kryje.... nie jest wodnista.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q
 

gugun 
Wys³any: 2011-06-28, 17:57   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
Cytat:
Ogólnie co do mieszania bazy to zawsze staram sie dawaæ 90-95% rozpuszczalnika tego co przewiduje producent gdy¿ wtedy minimalnie lepiej kryje.... nie jest wodnista.
_________________
tymbardziej ze nigdy nie wiadomo kto przed toba to rozcieczal:) ja zadko trzymam sie co do bazy zalecen producenta...leje wg uznania jesli widze ze w proporcji 2:1 jest chorernie zadka to nawet ze jest 1:1 to sobie odpuszczam i mimo wszystko konieczne sa 3-4 warstwy (w miare pelne)...inaczej bym sie zamalowal...
 
 

jerzy123
Wys³any: 2011-06-28, 20:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 12
kol. lukas do dzisiaj nie jestem pewny przyczyny ale nie sta³o siê to przez 15lat wcze¶niej ani potem przez 10lat (pracujê ju¿ w tym fachu ok 25 lat) i tylko na szpachlówce wykoñczeniowej a jak zmieni³em producenta to plamy usta³y podk³ad wodny to moim zdaniem naj³atwiejsze wyj¶cie
 

gugun 
Wys³any: 2011-06-29, 09:42   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
jerzy123 napisa³/a:
kol. lukas do dzisiaj nie jestem pewny przyczyny ale nie sta³o siê to przez 15lat wcze¶niej ani potem przez 10lat (pracujê ju¿ w tym fachu ok 25 lat) i tylko na szpachlówce wykoñczeniowej a jak zmieni³em producenta to plamy usta³y podk³ad wodny to moim zdaniem naj³atwiejsze wyj¶cie
czyli najprawdopodobniej przyczyn moze byc wiele...poczawszy od szpachlowki konczac na bezbarwnym...wyglada to jakby cos pod tym lakierem przysiadalo...w moim przypadku zawinila zapewne zbyt zadka baza ktora wciaglo po czasie...w kolegi szpachlowka...wiec jedyne rozsadne wyjscie to sprobowac zrobic to inaczej jak zawsze a moze trafisz i sie pochwalisz na forum co bylo tego przyczyna....no chyba ze ktos szybciej mial podobny problem,wyeliminowal go i sie pochwali...
 
 

Hugo
Wys³any: 2012-03-03, 18:05   
0
UP DOWN

Posty: 1
U mnie takie same plamy wysz³y po roku od zakupu auta. Kolor auta srebrny. Auto jest u lakiernika i zmatowa³ to, po³o¿y bazê i lakier. Mam nadziejê, ¿e wytrzyma jak najd³u¿ej. Teoretycznie jak mo¿e co¶ wyj¶æ skoro dawno to ju¿ musia³o wyschn±æ i jak sie po³o¿y bazê i klar to chyba powinno zostaæ zakryte na zawsze. Oby...
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-03-03, 18:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Hugo napisa³/a:
Oby...


Jak tylko zmatowa³ i nic wiêcej nie da³ to wyjdzie szybciej niz myslisz.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Novol rafman
Wys³any: 2012-05-16, 10:12   Ad Zó³te plamy na lakierze.
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 54
Witam!
Szanowni koledzy!
Problem plam na lakierze jest w ostatnim czasie do¶æ czêsto spotykany.
Podczas szkoleñ w naszym centrum szkoleniowym bardzo czêsto robimy swego rodzaju do¶wiadczenia z dozowaniem utwardzacza do szpachlówki.
Wiêkszo¶æ z nas , nie mówi±c ¿e prawie wszyscy dozuj± go ,,na oko".
Podczas szkolenia staram siê ztem pokazaæ lakiernikom ile to jest 2-3 procent utwardzacza do szpachlówki.
Odwa¿am jak±¶ czê¶æ szpachlówki na wadze a nastêpnie proszê o za dozowanie,,na oko" utwardzacza.
Jeszcze siê nie zdarzy³o ,aby kto¶ za dozowa³ wystarczaj±c± ilo¶æ-wszyscy dodawali zbyt ma³o.
Za ma³o utwardzacza dodane do szpachlówki jest gorsze ni¿ zbyt du¿a ilo¶æ.
Wówczas to akrylowy podk³ad nie daje dostatecznej izolacji od szpachlówki i po pewnym czasie(nawet kilka miesiêcy) mog± siê pojawiaæ ¿ó³to-zielonkawe plamy.
Szczególnie w okresie letnim wszyscy maj± tendencjê do dozowania zbyt ma³ej ilo¶ci utwardzacza.
Jedynym rozwi±zaniem na tego typu problemy jest stosowanie (przy wiêkszych remontach)
szpachlówki natryskowej SPRAY z oryginalnym rozpuszczalnikiem(nie nitro!!!) lub podk³adu epoksydowego Spectral 385 lub Professional 360 1:1.
Oba te produkty chroni± doskonale przed tego rodzaju problemami.
Osobom którym zdarzy³a siê taka sytuacja odradzam tylko przemalowanie-wszystko pojawi siê ponownie-TRZEBA ODIZOLOWAÆ PODK£ADEM EPOKSYDOWYM wszystkie te miejsca.

Rafa³ Mania -DZIA£ SZKOLEÑ NOVOL

ps.Wkrótce na You tube bêdzie mo¿na zobaczyæ film z naszej linii HOME, gdzie pokazujemy ile to jest 2-3 procent utwardzacza.Zapraszam.
 

gugun 
Wys³any: 2012-05-16, 11:32   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
Novol rafman napisa³/a:
Jeszcze siê nie zdarzy³o ,aby kto¶ za dozowa³ wystarczaj±c± ilo¶æ-wszyscy dodawali zbyt ma³o.
bo jeszcze mnie tam nie widzieli :D mi przewaznie braknie utw. lub mam na styk
 
 

936
Wys³any: 2012-05-16, 21:35   Re: Ad Zó³te plamy na lakierze.
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Novol rafman napisa³/a:
Wiêkszo¶æ z nas , nie mówi±c ¿e prawie wszyscy dozuj± go ,,na oko".
.

To mo¿e do produktu dodajcie dozownik ? i po problemie.
Pozdrawiam
Ps. a próbowa³e¶ produktów EVERCOAT ?
 

jarbia
Wys³any: 2012-06-05, 11:34   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
Witam
Na szczê¶cie w ma³o potrzebnym elemencie, wysz³y te plamy po ok. 1 miesi±cu .
Co ciekawsze, miejsce to by³o przykryte dwoma warstwami podk³adu epoksydowego novola ale 1k. My¶la³em ,¿e ten podk³ad mimo,¿e 1k poradzi sobie z tym .
Czyli nie jest on w stanie odizolowaæ tej szpachli ,czy co¶ znowu ¼le robiê :shock: ?
pozdr.
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

Nokia 
Wys³any: 2012-06-05, 11:43   
0
UP DOWN
:)


Pomóg³: 8 razy
Posty: 523
Sk±d: Silesia City Center
Jaki to numer tego 1k ?
 

jarbia
Wys³any: 2012-06-05, 12:11   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
Cytat:
Jaki to numer tego 1k ?


Novol 395
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-06-05, 13:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
jarbia napisa³/a:
wysz³y te plamy po ok. 1 miesi±cu .

Plamy wysz³y, bo da³e¶ za ma³o utwardzacza do szpachlu.

Nie istnieje cos takiego jak regulacja czasu utwardzania (latem) za pomoc± mniejszej ilo¶ci utwardzacza.

Po prostu mniej siê latem urabia na jeden raz i ju¿.

Skuteczne i pewne sposoby izolacji szpachli, aby zapobiec takim kwiatkom.

Szpachlówka natryskowa jest 100% pewniakiem jako odciêcie ³at.
Epoksyd 2K jest równie skuteczny, pod warunkiem ¿e w metodzie m/m nie po³o¿ysz akrylu na mokry epoksyd ---- 30 min czasu na zwi±zanie pow³oki w temp 20*C i masz barierê i do rozcieñczalnika akrylowego zawartego w podk³adzie i na przysz³o¶æ szpachel jest odizolowany i plamy nie wyjd±.

To parê fajnych informacji ze szkolenia ... mo¿e siê przydadz±.

[ Dodano: 2012-06-05, 14:18 ]
Nokia napisa³/a:
Jaki to numer tego 1k ?

Jak widaæ produkty 1K czy to epoksyd z novola czy reaktywny z duxona... nie tworz± bariery dla niezwi±zanej ¿ywicy w szpachli.

Mi tez plamy wysz³y kiedy¶ z powodu u¿ycia 1K reaktywnego z duxone zamiast szpachlówki natryskowej.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Mart-Dent
Wys³any: 2012-06-05, 14:08   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 178
Krzysiek nie chcê siê k³óciæ, ale za du¿o siê nas³ucha³e¶ na szkoleniu. Po pierwsze poczytaj karty produktów jaki¶ renomowanych firm, w wiêkszosci je¶li jest wzmianka o tym to pisze ¿e "nie dawaæ zbyt du¿o utwardzacza bo mo¿e to spowodowaæ przebijaj±ce plamy przewa¿nie na jasnych kolorach".tylko w novolu gadaj± inaczej.

Teoria z innego w±tku gdzie piszesz to co na szkoleniu ¿e przed szpachlowaniem epoksyd. Jak dla mnie jest to idiotyczne nie op³acalne czasowo jak i finansowo. Bo wed³ug tej teorii dajesz epoksyd, czekasz 30 min dalej szpachla 20min szlifujemy, przecieramy siê do blachy, ale element jest nie wyprowadzony, wiêc co znowu epoksyd 30min, szpachla 20min, szlifujemy, znowu blacha, nie daj bo¿e ze element nadal nie jest idealny bo co? epoksyd 30min, szpachla 20 i tak w ko³o wojtek.

Ale wed³ug innych systemów robi siê trochê inaczej bo " szpachla, szlif, szpachla, szlif do uzyskania po¿±danego efektu, dalej wash primer, akryl i co kto chce dalej.


Ale je¶li masz na tyle czasu i robisz to dla idei to spoko,.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-06-05, 14:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Mart-Dent napisa³/a:
¿e przed szpachlowaniem epoksyd

Nie przed ka¿dym przecie¿.

Ok.
Cytat:

Krzysiek nie chcê siê k³óciæ, ale za du¿o siê nas³ucha³e¶ na szkoleniu.


Twoje zdanie jest bardzo potrzebne, tak jak i innych.

Jako ¿e robi³em dotychczas
Mart-Dent napisa³/a:
Ale wed³ug innych systemów robi siê trochê inaczej bo " szpachla, szlif, szpachla, szlif do uzyskania po¿±danego efektu,
robi³em dok³adnie tak i te¿ by³o ok.

Samo szkolenie .. inaczej prezentacja produktów i technologii ze strony punktu patrzenia novola, by³a przeprowadzona bez ¶ciemy.

Wiesz, takiego wciskania kitu i pokazywania jacy to oni najlepsi.

Najlepsze w tym wszystkim to zrozumienie dlaczego epoksyd najpierw... Robert na forum, technicy na szkoleniu.

Ja jako prosty ch³op ze wsi, na dodatek nie lakierus z zawodu, najchêtniej bym zrobi³ tak aby by³o bez ceregieli i tracenia czasu, nie mówi±c o stracie kasy na materia³.


Blacha, szpachla, podk³ad , lakier.
Przecie¿ to tez jest jaka¶ budowa pow³oki????

Tak ¿e Mart-Dent, masz racjê, nawet wiedzê bij±c± moj± na g³owê, wiêc kumasz o czym piszê.

A jak co¶ niezrozumiale siê zdarzy to tylko po¶piech.

Mart-Dent napisa³/a:
w wiêkszosci je¶li jest wzmianka o tym to pisze ¿e "nie dawaæ zbyt du¿o utwardzacza bo mo¿e to spowodowaæ przebijaj±ce plamy przewa¿nie na jasnych kolorach".tylko w novolu gadaj± inaczej.


Faktycznie by³em o tym przekonany a¿ do szkolenia.
Ale skoro technik po testach w labo stwierdzi³ ¿e to wolne czê¶ci zawarte w szpachlu wychodza po czasie na jasnych kolorach... no to dlaczego mia³em nie wierzyæ.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wys³any: 2012-06-05, 16:44   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
Lackdoctor napisa³/a:
Plamy wysz³y, bo da³e¶ za ma³o utwardzacza do szpachlu.

Nie istnieje cos takiego jak regulacja czasu utwardzania (latem) za pomoc± mniejszej ilo¶ci utwardzacza.

Po prostu mniej siê latem urabia na jeden raz i ju¿.

Skuteczne i pewne sposoby izolacji szpachli, aby zapobiec takim kwiatkom.

Szpachlówka natryskowa jest 100% pewniakiem jako odciêcie ³at.
Epoksyd 2K jest równie skuteczny, pod warunkiem ¿e w metodzie m/m nie po³o¿ysz akrylu na mokry epoksyd ---- 30 min czasu na zwi±zanie pow³oki w temp 20*C i masz barierê i do rozcieñczalnika akrylowego zawartego w podk³adzie i na przysz³o¶æ szpachel jest odizolowany i plamy nie wyjd±.

To parê fajnych informacji ze szkolenia ... mo¿e siê przydadz±.

wiedzia³em ¿e ju¿ gdzie¶ to czyta³em tylko w lekko innej wersji ;) ale nie s±dzi³em ze 3 posty wy¿ej :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Novol rafman napisa³/a:
Witam!
Szanowni koledzy!
Problem plam na lakierze jest w ostatnim czasie do¶æ czêsto spotykany.
Podczas szkoleñ w naszym centrum szkoleniowym bardzo czêsto robimy swego rodzaju do¶wiadczenia z dozowaniem utwardzacza do szpachlówki.
Wiêkszo¶æ z nas , nie mówi±c ¿e prawie wszyscy dozuj± go ,,na oko".
Podczas szkolenia staram siê ztem pokazaæ lakiernikom ile to jest 2-3 procent utwardzacza do szpachlówki.
Odwa¿am jak±¶ czê¶æ szpachlówki na wadze a nastêpnie proszê o za dozowanie,,na oko" utwardzacza.
Jeszcze siê nie zdarzy³o ,aby kto¶ za dozowa³ wystarczaj±c± ilo¶æ-wszyscy dodawali zbyt ma³o.
Za ma³o utwardzacza dodane do szpachlówki jest gorsze ni¿ zbyt du¿a ilo¶æ.
Wówczas to akrylowy podk³ad nie daje dostatecznej izolacji od szpachlówki i po pewnym czasie(nawet kilka miesiêcy) mog± siê pojawiaæ ¿ó³to-zielonkawe plamy.
Szczególnie w okresie letnim wszyscy maj± tendencjê do dozowania zbyt ma³ej ilo¶ci utwardzacza.
Jedynym rozwi±zaniem na tego typu problemy jest stosowanie (przy wiêkszych remontach)
szpachlówki natryskowej SPRAY z oryginalnym rozpuszczalnikiem(nie nitro!!!) lub podk³adu epoksydowego Spectral 385 lub Professional 360 1:1.
Oba te produkty chroni± doskonale przed tego rodzaju problemami.
Osobom którym zdarzy³a siê taka sytuacja odradzam tylko przemalowanie-wszystko pojawi siê ponownie-TRZEBA ODIZOLOWAÆ PODK£ADEM EPOKSYDOWYM wszystkie te miejsca.
 
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-06-05, 17:10   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
gugun napisa³/a:
wiedzia³em ¿e ju¿ gdzie¶ to czyta³em tylko w lekko innej wersji

Hehe.
Na moim laptoku mie¶ci siê tylko ostatni post... mo¿e gdybym przewin±³ w górê, to bym poprostu zacytowa³ a nie klika³ i czas marnowa³.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

jarbia
Wys³any: 2012-06-05, 17:16   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
Ok Panowie, ogólnie niew³a¶ciwa proporcja utwardzacza w szpachli ,ale dlaczego te dwie warstwy epoksydu tego nie zaizolowa³y ? Wobec tego kiedy go stosowaæ ,a raczej kiedy lepiej go nie stosowaæ ? I co z tym dalej ,epo 2k za³atwi sprawê ,czy tu te¿ nie da rady?
pozdr.
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

936
Wys³any: 2012-06-05, 18:23   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
za³atwia sprawe !
W wersji grubopow³okowej
Ju¿ w 2 warstwie.
Mo¿esz max. 3 po³o¿yæ podczas aplikacji
Ps. Ewentualnie poliuretan.
Akryle sobie nie radz± absolutnie...
W odpowiedzi na pytanie kiedy ?...
Nie n ale¿y stosowaæ epoxydu wtedy, kiedy temperatura podczas siateczkowania (schniêcia) bêdzie ni¿sza ni¿ 20 stopni. w ci±gu 72 godzin. (3 dni).
Ps. To odno¶nie Epoxydów dostêpnych do renowacji pojazdów, które musz± spe³niaæ normy emisji LZO w Europie.
Pozdrawiam
 

gugun 
Wys³any: 2012-06-05, 18:58   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
Lackdoctor napisa³/a:
Na moim laptoku mie¶ci siê tylko ostatni post...
to by³a jaka¶ aluzja czy te¿ da³e¶ sie naci±gn±æ mi³ej pani na netbooka z internetem z ery :D :?:
 
 

POLYKAR.PL
[Usuniêty]
Wys³any: 2012-06-05, 19:20   

gugun napisa³/a:
to by³a jaka¶ aluzja czy te¿ da³e¶ sie naci±gn±æ mi³ej pani na netbooka z internetem z ery :D :?:


ten post nie ma nic wspólnego z tematem , moderator - proszê o usuniêcie lub wypowiadanie siê na temat
 

Mart-Dent
Wys³any: 2012-06-05, 19:25   
+2
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 178
Krzysku co do szkolenia w novolu to te¿ w takim uczestniczy³em. Ale wracaj±c do epoksydu pod szpachlê. Piszesz ze nie za ka¿dym razem, wiêc gdzie tu sens je¶li najpierw dajesz ¿eby zabezpieczyæ blachê, przecierasz siê przy szlifie i ju¿ drugi raz nie dajesz na to miejsce. Je¶li od tego w³a¶nie miejsca narodzi siê korozja bo w "utwardzaczu zawarte s± jakie¶ zwi±zki wywo³uj±ce korozjê" to ten epoksyd w niczym nie pomo¿e bo jest to warstwa na blasze. Jak dla mnie epoksyd jest git ale nie przy rze¼bieniu bo to strata czasu. Po za tym autoryzowane serwisy daj± max 2 lata(w wiêkszo¶ci przypadków rok) gwarancji na naprawy. Dlaczego ja cz³owieczek z dziupli mia³ bym robiæ naprawê 5 razy d³u¿ej i daæ gwarancjê na 5 lat?
 

Siekiera
Wys³any: 2012-06-05, 20:41   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 988
Mart-Dent napisa³/a:
Ale wed³ug innych systemów robi siê trochê inaczej bo " szpachla, szlif, szpachla, szlif do uzyskania po¿±danego efektu, dalej wash primer, akryl i co kto chce dalej.


Które systemy tak zalecaj±? Jako¶ my¶lê i my¶lê i nichuja nie mogê wymy¶leæ sensu takiego uk³adu: szpachla - reaktywny - akrylowy. Nie twierdzê ¿e to siê nie bêdzie trzymaæ czy co¶, nie nie to, tylko wcze¶niej piszesz, ¿e

Mart-Dent napisa³/a:
Teoria z innego w±tku gdzie piszesz to co na szkoleniu ¿e przed szpachlowaniem epoksyd. Jak dla mnie jest to idiotyczne nie op³acalne czasowo jak i finansowo. Bo wed³ug tej teorii dajesz epoksyd, czekasz 30 min dalej szpachla......


no to jaki sens ma ten uk³ad przytoczony przez ciebie? Po co ponosiæ koszt reaktywnego i czas na jego na³o¿enie w miejscu w którym on wogóle nie zadzia³a :shock:
 

936
Wys³any: 2012-06-05, 20:50   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
"szkolenia" :)
Czy raczej prezentacja "niby nowych" produktów ?
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-06-05, 21:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
936 napisa³/a:
Czy raczej prezentacja "niby nowych" produktów ?

Sam napisa³em wy¿ej... Samo szkolenie .. inaczej prezentacja produktów i technologii ze strony punktu patrzenia novola, by³a przeprowadzona bez ¶ciemy.

Tylko tu nie ma ró¿nicy jak to bêdziemy nazywali.

By³em dotkn±³em, przetestowa³em, pozna³em ich zaleceni i uwagi do nowych produktów.
Spróbowa³em tych¿e produktów maj±c dostep do dowolnych materia³ów.
Ka¿dy podk³ad w zasiegu rêki, mieszalnik i receptury do wyboru, lakiery bezbarwne - wszystkie od economy (gdyby kto¶ chcia³) do najnowszego 565.
Ciekawe kiedy bym sobie w domu potestowa³ 565.... przeciez te 160 z³ za kpl to tak dla testów bym raczej nie kupi³.
Dalej, ka¿da szpachla, rózne rozcieñczalniki, preparaty do cieniowania.
Nie my¶lê tu o sobie jako o tym co japê rozdziawia³ i pierwszy raz widzia³ rozcieñczalnik inny ni¿ nitro... ;P

A najwa¿niejsze bym zapomnia³.
Czy zdajecie sobie sprawê ¿e novol tak organizuje szkolenie ¿e dostosowuje siê do oczekiwañ grupy i pod tym k±tem je prowadzi?
Ka¿de szkolenie jest inne, bo inne s± ekstra pokazy robione na ¿yczenie ka¿dej z grup.

Warto juz duzo wiedziec i wtedy wiesz o co pytaæ... myslê ¿e my z tymi zagadnieniami trafili¶my w dziesi±tkê.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wys³any: 2012-06-05, 22:41   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
poprostu pany technike naprawy dobieramy do okolicznosci :tak: widzac co¶ mo¿na zaleciæ jakis sposób naprawy a tak jeden ma na mysli wgniote drugi wgnioteczke trzeci uj wie jak±pizde ;) i tak do porozumienia nie dojdziecie :)
Lackdoctor napisa³/a:
Nie my¶lê tu o sobie jako o tym co japê rozdziawia³ i pierwszy raz widzia³ rozcieñczalnik inny ni¿ nitro...
póki co to nikt nie jest tak podjarany na tym forum jak ty ;) nawet wszyscy razem wzieci,hehe taka mala rzecz a jak cieszy ;P
 
 

Mart-Dent
Wys³any: 2012-06-05, 22:56   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 178
Siekiera napisa³/a:
Które systemy tak zalecaj±? Jako¶ my¶lê i my¶lê i nichuja nie mogê wymy¶leæ sensu takiego uk³adu: szpachla - reaktywny - akrylowy. Nie twierdzê ¿e to siê nie bêdzie trzymaæ czy co¶, nie nie to, tylko wcze¶niej piszesz, ¿e


np:http://sdstds.shcolor.inf...dc-ece7b05d3c4e
 

PROJEKTER
Wys³any: 2012-06-06, 06:38   
+2
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Do³o¿ê tu swoje "trzy grosze". Po pierwsze to ka¿dy z was opisuj±c prawid³ow± budowê pow³oki ma racjê.

1. Epoksyd + szpachlówka poliestrowa + wype³niacz akrylowy .......... to uk³ad OK
2. Szpachlówka poliestrowa + wype³niacz akrylowy .......................... to uk³ad OK
3. Szpachlówka poliestrowa + reaktywny + akrylowy ....................... to uk³ad OK
4, 5, 6, 7 .... to te¿ dopuszczalne sposoby budowy pow³oki.

Gdy we¼mie siê pod uwagê, ¿e to pow³oka ochronno dekoracyjna i chwilê siê nad tym zastanowicie, w³a¶nie nad znaczeniem tych dwóch s³ów i ich po³±czenia to wszytko staje siê jasne. W ka¿dym z tych przypadków wype³niacz akrylowy jest elementem pow³oki odpowiadaj±cym za koñcowy efekt dekoracyjny. Bardzo trudno jest uzyskaæ doskona³a pow³okê do pokrycia baz± metaliczn± bez zastosowania miêkkiego wype³niacza akrylowego. Wniosek - gruntowype³niacz akrylowy to cze¶æ systemu pow³ok dekoracyjnych. Mo¿na go wyeliminowaæ z pow³oki i wtedy przechodzimy do systemu pow³oki ochronnej. Gdy zale¿y nam na uzyskaniu idealnej pow³oki ochronno dekoracyjnej i oba te czynniki maj± kluczowe znaczenie to musimy trzymaæ siê twardo materia³ów o ogromnej skuteczno¶ci antykorozyjnej ( epoksyd ), a potem posuwaj±c siê ku górze, przechodziæ do uk³adu dekoracyjnego. W tym aspekcie wygl±da to tak, ¿e po ka¿dym szlifie poliestru i przetarciu siê do go³ej blachy k³adziemy ponownie epoksyd i dopiero poliester. Czas naprawy w tym przypadku mo¿na skróciæ traktuj±c grunto-wype³niacz epoksydowy jak grunt ( cienka jedna warstwa ) albo grzej±c pow³okê promiennikiem IR. Tu nie ma taryfy ulgowej. Tu nie ma rozmowy o ekonomi naprawy ... tu mamy do czynienia z idealnym zabezpieczeniem antykorozyjnym..... z samochodem naszej kochanki ..... W takim przypadku po zakoñczeniu szpachlowania, na poliester powinna pój¶æ jedna warstwa epoksydu. Gdy jednak ten idea³ mo¿na nieco zbrukaæ i nie ma ju¿ parcia na mega ochronno¶æ antykorozyjn± mo¿na pój¶æ na u³atwienia. .... samochód ¿ony ..... Wtedy szpachlówka na go³± stal, a potem dopiero cienka warstwa gruntu antykorozyjnego, gdy s± przetarcia do stali. Gdy konieczna jest izolacja ( np przetarcia przez inne warstwy starej pow³oki dooko³a naprawianego miejsca ) to oczywi¶cie epoksyd. Jak to go³a stal na nowym elemencie, albo podk³ad kataforetyczny to mo¿na daæ reaktywny ( nie tyle na poliester co na stal dooko³a ³aty ) Tak te¿ jest dobrze, gdy ca³o¶æ wykoñczymy wype³niaczem akrylowym. W tym jednak przypadku jest to gorsze - mniej skuteczna pow³oka ochronna, ale nadal OK pod wzglêdem dekoracyjnym. Tu jeszcze takie zdanie. OK pod wzglêdem dekoracyjnym to tak¿e oznacza ¿e nic nie siada nie wy³azi nie pogryzie siê. Nie ma ryzyka powstania niespodzianek.

Ostatni z trzech systemów w tym temacie to poliester na go³± stal + wype³niacz akrylowy. to z pewno¶ci± pow³oka dekoracyjna. Jej walory ochronne s± tu najmniejsze.

Jak widaæ pod wzglêdem technologicznym ka¿dy system jest OK. Jednak do wykonawcy nale¿ zawsze decyzja, czy to tylko sprawa dekoracji ( ma dobrze wygl±daæ ), czy tak¿e doskona³ego zabezpieczenia antykorozyjnego ?

No i wszytko jest super jasne ... tylko jak teraz odnie¶æ siê do zaleceñ renomowanych koncernów daj±cych dwa / trzy lata gwarancji na naprawê poliester + akrylowy ?

No .... trzymaæ siê technologi producenta systemu. Gdy to renomowane produkty to mo¿e siê okazaæ, ¿e wype³niacz choæ na spoiwie akrylowym ma te¿ w³a¶ciwo¶ci antykorozyjne bo producent tak go przygotowa³, jest on niez³ym gruntem i nadal dobrym wype³niaczem. Wtedy na szpachlówce, która jest na go³ej stali spe³nia swoje zadanie ochronne i daje mo¿liwo¶æ budowy idealnej pow³oki dekoracyjnej.

W lakiernictwie dekoracyjnym jest taka zasada której ka¿dy lakiernik powinien siê trzymaæ. IM MNIEJ PRODUKTÓW W POW£OCE TYM TRWALSZA POW£OKA. Oznacza to ¿e nie tylko trzeba eliminowaæ niepotrzebne materia³y, (nigdy nie robiæ przek³adañca np poliester na wype³niacz akrylowy, albo epoksyd na reaktywny czy akrylowy ) ) ale te co zostaj± nak³adaæ w mo¿liwie cieniutkich warstwach. Wtedy wiele problemów jakie mog± powstaæ jest ju¿ zduszanych w zarodku ... nie wspominaj±c o korzy¶ciach ekonomicznych.

Jeszcze sprawa wielkiego parcia specjalistów doradzaj±cych na forum w kierunku technologi epoksyd + poliester + akrylowy. Jak taki specjalista ma trochê wyobra¼ni, analizuje co tu piszecie i czym siê chwalicie, oraz jakie jest do¶wiadczenie zawodowe wielu z was .... to raczej nie zaleci stosowania techniki poliester na stal + wype³niacz akrylowy. W wiêkszo¶ci przypadków u¿ywacie zupe³nie przypadkowych materia³ów. Cholera wie ja s± zbudowane chemicznie i jakie maja w³a¶ciwo¶ci. Skoro tak ... to odpowiedzialna rada powinna byæ taka ... epoksyd na stal ( wszystko jedno jakiej firmy ) + poliester ( wszytko jedno jakiej firmy ) + epoksyd + poliester + epoksyd ... i wreszcie wype³niacz akrylowy ( wszytko jedno jakiej firmy ). Przy takiej konstrukcji zak³adaj±c nawet ¿e te produkty to lekka tandeta niebezpieczeñstwo powstania wad ochronnych ( korozji pod pow³ok± ) , lub wad dekoracyjnych ( siadanie rysy, wa¿enie siê ) jest minimalne. Poruszyli¶cie tu, te¿ temat podk³adu reaktywnego nak³adanego na poliester i przetarcia powstaj±ce do go³ej stali. W tym przypadku o takim uk³adzie decyduje raczej czas naprawy. Gdy komu¶ siê spieszy cholernie, a te przetarcia to du¿e p³aszczyzny i do tego nie ma renomowanego grunto wype³niacza akrylowego, lub nie jest pewny co ma ... to oczywi¶cie zastosowanie reaktywnego jest OK. Podejrzewam jednak, ¿e ta technika daje bardziej spokój sumienia lakiernika ni¿ faktyczne zabezpieczenie antykorozyjne. W sumie nie ma przecie¿ znaczenia w której czê¶ci element skoroduje. Jak wyjdzie w¿er ... nawet punktowy, to i tak ca³a naprawa jest dodupy i nie da siê klientowi wyja¶niæ, ¿e tam gdzie by³ reaktywny jest OK, a koroduje pod poliestrem. Osobi¶cie przyjmuje do wiadomo¶ci, ¿e tak mo¿na to zrobiæ z tym reaktywnym na poliestrze. Nie ma ¿adnych przeciwwskazañ technologicznych do takiej konstrukcji ... ale jednak wbrew technikom koncernów nie zalecam tak robiæ. To moje osobiste zdanie, a nie opinia techniczna ¿e to jaki¶ wadliwy uk³ad. Taka pow³oka nadal jest OK.

Jeszcze o waszej "szprycy" :shock: ... czyli o "natryskowym wype³niaczu poliestrowym". To materia³ o najwiêkszym stopniu wadliwo¶ci ochronnej i dekoracyjnej w pow³oce lakierniczej ... ( No wiem nara¿am siê technikom Novol ) ... ale niestety poliester natryskowy jest jak ogromna g±bka. Tandetny z niego izolator, kiepski wype³niacz bo ma s³abe ( jak na wype³niacz natryskowy ) zdolno¶ci mechaniczne. Jeden przyk³ad ... wype³niacz poliestrowy na zderzakach. Czêsto zdarza siê ¿e jest on tu stosowany ¿eby uzyskaæ g³adk± pow³okê porowatego tworzywa i bardzo czêsto zdarza siê, ¿e pêka i poci±ga za sob± resztê warstw które s± pod nim. Na p³askich powierzchniach metalowych wcale nie jest lepiej. Unikajcie wiêc tego produktu jak tylko mo¿ecie ... zawsze i z ka¿dej firmy. Czasami nie ma wyj¶cia ... wtedy trudno - ryzykujcie ... ale nigdy nie u¿ywajcie go jak mo¿na obyæ siê bez tej warstwy, tylko jest trochê wiêcej pracy.

No i podsumowanie .... Skoro mamy zasadê im cieniej i mniej produktów w pow³oce tym lepiej ... i informacjê, ¿e markowe produkty dobrej klasy wyselekcjonowane z oferty, pozwalaj± na budowê pow³oki .... poliester na stal i na to grunto wype³niacz akrylowy ( antykorozyjny ) to macie Panowie prost± odpowiedz na pytanie który system naprawy jest najlepszy. W³a¶nie ten ... ale wy³±cznie w przypadku produktów "topowych" i gwarantowanych co do ich zdolno¶ci ochronnych. w ka¿dym innym przypadku ... w ka¿dej sytuacji gdy s± w±tpliwo¶ci, lub nie ma informacji o stosowanym produkcie ... trzeba zastosowaæ epoksyd pod kit poliestrowy ...

Jednym zdaniem .... Diabe³ tkwi w szczegó³ach ... w tym wypadku sk³adnikach i klasie stosowanych materia³ów.

Na koniec uwaga ! Pamiêtajcie o tym ¿e odpowiednio przygotowana przez producenta grunto-emalia to typowy przyk³ad na to, ¿e ochrona antykorozyjna i dekoracyjno¶æ pow³oki mo¿e byæ po³±czona nawet w jednym produkcie, aplikowanym na go³y metal. Oczywi¶ci du¿o takiej pow³oce brakuje do idea³u dekoracyjnego i ochronnego ... ale kompromis = ekonomia. Gdy wykonawcê i zleceniodawcê zadowala jedno i drugie mo¿na zrobiæ ... i tak !
Oczywi¶cie nie w przypadku refinishu ... ale w innych ga³êziach lakiernictwa te¿ wykonuje siê pow³oki ochronno- dekoracyjne.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Siekiera
Wys³any: 2012-06-06, 07:46   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 988
PROJEKTER napisa³/a:
Osobi¶cie przyjmuje do wiadomo¶ci, ¿e tak mo¿na to zrobiæ z tym reaktywnym na poliestrze. Nie ma ¿adnych przeciwwskazañ technologicznych do takiej konstrukcji ... ale jednak wbrew technikom koncernów nie zalecam tak robiæ. To moje osobiste zdanie, a nie opinia techniczna ¿e to jaki¶ wadliwy uk³ad. Taka pow³oka nadal jest OK.


Jak dla mnie to taki uk³ad jest bez sensu i choæby mówi³ mi o tym technik producenta to dalej jest bez sensu. Oczywi¶cie nic z³ego nie stanie siê z pow³ok± tylko niepotrzebnie stracimy czas i pieni±dze dla tak jak napisa³e¶ spokoju sumienia.
Jedynym wyt³umaczeniem takiego uk³adu jest sytuacja kiedy pole naprawy mamy ma³e a w ko³o s± same przeszlifki, wiêc wtedy jasne ¿e nikt nie bêdzie pistoletem celowa³ tylko w przeszlifki a mo¿na polecieæ po ca³o¶ci bo materia³u pójdzie i tak prawie tyle samo.

Natomiast mówienie i pisanie o tym jako o poprawnym uk³adzie naprawczym powoduje ¿e rodz± siê mity a pó¼niej kto¶ bêdzie rze¼bi³ ca³y bok i poleci po wszystkim reaktywnym, czy to bêdzie szpachlówka czy stare warstwy.

To ¿eby to zadzia³a³o na wyobra¼niê zapytam siê zwolenników takiego uk³adu czy daliby do cynkowania stalowy element który jest ca³y wyszpachlowany???? Oczywi¶cie zak³adamy ¿e szpachlówka jest kosmiczna i wytrzymuje wybrany proces galwanizacji.

Jak kto¶ sobie odpowie ¿e da³by to oczywi¶cie zwracam honor i mo¿e spokojnie lecieæ reaktywnym po wszystkim co mu sie nawinie :D
 

jarbia
Wys³any: 2012-06-06, 08:11   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
Lackdoctor napisa³/a:
Jak widaæ produkty 1K czy to epoksyd z novola czy reaktywny z duxona... nie tworz± bariery dla niezwi±zanej ¿ywicy w szpachli.


Nale¿y tu równie¿ dodaæ ,to co kolega Lackdoctor pisa³, i ja równie¿ siê o tym przekona³em ,¿e podk³ady epoksydowe 1k nie daj± rady odizolowaæ pow³ok w przypadkach, o których pisali¶my .
Chyba,¿e ....?
pozdr.
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorê wielkiemu, dziwi przeciêtnego, nadyma ma³ego.
- Lew To³stoj
 

gugun 
Wys³any: 2012-06-06, 08:36   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
PROJEKTER napisa³/a:
tu mamy do czynienia z idealnym zabezpieczeniem antykorozyjnym..... z samochodem naszej kochanki ..... W takim przypadku po zakoñczeniu szpachlowania, na poliester powinna pój¶æ jedna warstwa epoksydu. Gdy jednak ten idea³ mo¿na nieco zbrukaæ i nie ma ju¿ parcia na mega ochronno¶æ antykorozyjn± mo¿na pój¶æ na u³atwienia. .... samochód ¿ony .....
jak ju¿ to odwrotnie.trzeba zrobic tak zeby kochanka mia³a okazje jak najczê¶ciej wpadaæ"bez przypa³u" a ¿ona jak najmniej marudzila ;)
PROJEKTER napisa³/a:
Jeszcze o waszej "szprycy" ... czyli o "natryskowym wype³niaczu poliestrowym". To materia³ o najwiêkszym stopniu wadliwo¶ci ochronnej i dekoracyjnej w pow³oce lakierniczej ... ( No wiem nara¿am siê technikom Novol ) ... ale niestety poliester natryskowy jest jak ogromna g±bka. Tandetny z niego izolator, kiepski wype³niacz bo ma s³abe ( jak na wype³niacz natryskowy ) zdolno¶ci mechaniczne. Jeden przyk³ad ... wype³niacz poliestrowy na zderzakach. Czêsto zdarza siê ¿e jest on tu stosowany ¿eby uzyskaæ g³adk± pow³okê porowatego tworzywa i bardzo czêsto zdarza siê, ¿e pêka i poci±ga za sob± resztê warstw które s± pod nim. Na p³askich powierzchniach metalowych wcale nie jest lepiej. Unikajcie wiêc tego produktu jak tylko mo¿ecie ... zawsze i z ka¿dej firmy
za to z tym sie zgadzamy. 1 raz w ¿yciu u¿y³em jakie¶ 3,mo¿e 4 lata temu :tak:
 
 

Nokia 
Wys³any: 2012-06-06, 08:41   
0
UP DOWN
:)


Pomóg³: 8 razy
Posty: 523
Sk±d: Silesia City Center
Jak dla mnie jest to wgl. bezsens uzywanie reaktywnego na aucie, ba³bym sie ze cos ponownie sie z tym stanie. Dlatego nawet nie mam go na pó³ce.

A nie sk³ama³ bym, mam... maszyny rolnicze po piaskowaniu trzeba czym¶ podk³adowaæ... Na nic lepszego bym go nie uzy³, bo mam przykre do¶wiadczenie z reaktywnym i szkoda mi czasu pieniedzy i nerwów na poprawki.
 

PROJEKTER
Wys³any: 2012-06-06, 18:44   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Nokia napisa³/a:
Jak dla mnie jest to wgl. bezsens uzywanie reaktywnego na aucie. Dlatego nawet nie mam go na pó³ce.


W zasadzie ... to doskona³a prosta i przejrzysta rada. Nie ma jakiego¶ produktu w warsztacie to siê go nie u¿ywa. Po jakim¶ czasie doskonale ka¿dy radzi sobie bez niego. Te¿ nie lubiê reaktywnego. :spoko: Dziwaczny produkt. :x:

Niestety jednak ... ten uk³ad budowy pow³oki gdy reaktywny jest na "przeszlifkach" wko³o poliestru i przez to na szpachli poliestrowej to zalecana technologia przez kilka koncernów i ich techników. Izolator z tego ¿aden, ale grunt jednak bardzo dobry. Jedyne uzasadnienie praktyczne jaki mi przychodzi do g³owy to czas naprawy. W tym uk³adzie pod promiennikiem, reaktywny utwardzi siê przy cieniutkiej warstwie w kilka minut i mo¿na ju¿ k³a¶æ wype³niacz akrylowy.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Nokia 
Wys³any: 2012-06-06, 23:41   
0
UP DOWN
:)


Pomóg³: 8 razy
Posty: 523
Sk±d: Silesia City Center
Czyli wychodzi na to ze jak sie przeszlifuje do go³ej blachy przy szlifie kitu i damy reaktywny to on dobrze zagruntuje gola blache tzn. te przecierki, ale odciêcia od kitu nie zrobi.
Podsumowuj±c: szybko ale nie do konca dobrze.
Eee.






Novol rafman napisa³/a:
ps.Wkrótce na You tube bêdzie mo¿na zobaczyæ film z naszej linii HOME, gdzie pokazujemy ile to jest 2-3 procent utwardzacza.Zapraszam.


http://www.youtube.com/watch?v=zw2nNsHYAes
 

PROJEKTER
Wys³any: 2012-06-07, 13:18   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Jezu Chryste ( ¿e siê tak wyra¿ê w dniu demonstracji wiary ) to zaszpachlowanie rysy zrobionej ¶rubokrêtem to co to mia³o byæ ? Demo jak nigdy nie robiæ ???

Rozumiem, ¿e kto¶ z dzia³u marketingu nie pomy¶la³ ... bo to film o szerokim zastosowaniu kitu ... ale lekkii blama¿ jest :tak:

Za to perfekt wmieszana szpachlówka z utwardzaczem. Wielu lakierników odwraca "placek" i rozmazuje. Dziesiêæ takich obrotów jak przy wyrabianiu ciasta i wymieszane. K³opot w tym ¿e ciasto na pierogi czy placek ze ¶liwkami potrzebuje powietrza ¿eby by³o pulchne, a kit szpachlowy odwrotnie - zero powietrza. Jak kto¶ nim wywija obracaj±c zamiast wymieszaæ na stole jak lakier z utwardzaczem .... to ma po wyszpachlowaniu na elemencie .... No co ma ??? :help: .....
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Nokia 
Wys³any: 2012-06-07, 13:29   
0
UP DOWN
:)


Pomóg³: 8 razy
Posty: 523
Sk±d: Silesia City Center
Dziurki, które wczesniej by³y bombelkami powietrza powsta³ymi przy mieszaniu kitu.
 

PROJEKTER
Wys³any: 2012-06-07, 15:50   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
:spoko: .
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

gugun 
Wys³any: 2012-06-07, 16:01   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
"to okkrylismy ameryke na forum" :D
 
 

PROJEKTER
Wys³any: 2012-06-07, 16:02   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Najgorzej jest zawsze z tym co oczywiste .... Nikt tak nie robi bo to oczywiste ^^
No nie szpachlowanie rys tylko rozszlifowywanie ... a na filmie szkoleniowym proszê ... jak dzia³a oczywista oczywisto¶æ .
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga