Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomo¶æ
mirekk
Wys³any: 2007-09-18, 19:16   matowienie polerowanego lakieru po 3m
0
UP DOWN

Posty: 6
Witam mam problem z polerowanie do nie dawna polerowalem pasta g3 ale niedawno podpatrzalem moze nie do konca jak poleruja 3m na sucho wiec sprobowalem i jestem bardzo zadowolony procz tego ze po wypolerowaniu juz na lustro np.auto idze do mycia no i klapa po wyschnieciu wyglada to jak nie dopolerowany porysowany zmatowiony lakier nawet wystawie na deszcz to i tak po wyschnieciu lipa tak krotko mowiac jak auto dostanie wody lipa totalna.Moze powiem jeszcze jak poleruje otoz na zmatowiony element nanosze recznie na calosc pasty 3m no i poleruje nie dodajac nic wody az do uzyskania polysku powtarzam ta czynnosc jeszcze raz wyglada bardzo dobrze nie dodaje nic wody poniewaz jak dodam i gabka jest chociaz wilgotna to nie moge tego dopolerowac jest jakies porysowane poleruje rozawa gabka dodam ze na wykonczenie robilem mleczkiem 3m tym z zoltym kapslem i tez nic nie daje bardzo prosze o szybka odpowiedz dziekuje i pozdrawiam
 

lolejko
Wys³any: 2007-09-22, 21:01   
0
UP DOWN

Posty: 135
Hmmm te¿ takie co¶ mam i siê zastanawiam czy to przypadkiem do bazy sie nie dokopali¶my!!! Ale tak patrze jak sie spoleruje, ¿e klar tak jak by by³! Wiêc nie mam pojêcia czego tak siê robi!
_________________

 
 

mirekk
Wys³any: 2007-09-23, 12:34   
0
UP DOWN

Posty: 6
do bazy to raczej sie nie dokopalismy u mnie lakier jest ale dlaczego tak sie dzieje jak np.element dostanie wody lub przetzemy element jakas pasta na reke widze ze nikt z forumowiczow nie moze nam pomoc szkoda bo chyba bede mosial wrocic do g3 a bym tego nie chcial.
 

djpolak1985
Wys³any: 2007-09-23, 13:59   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 87
najlepiej nakladac te paste na element nie na calosc tylko na czesc powiedzmy polowa drzwi lob 1/4 maski plus do tego troche na gabke . i co najwazniejsze w polerowaniu chodzi o rozgrzanie lakieru i trzeba oczywiscie ten lakier rozgrzac . Moze to byc tez kwestia zmatowienia zbyt grubym papierem lub zlym wykonczeniu 2500 jesli ktos uzywa wczesniej 2000. najlepsze efekty uzyskuje sie po 1200/1500 3m na orbitalna . Problemem moze tez byc kiepski bezbarwny, albo woda z piaskiem do wodnych papierow i brudna gabka

[ Dodano: 2007-09-23, 14:03 ]
co do tego rozgrzewania to trzeba to zrobic bardzo solidnie mozna go rozgrzewac do takiej temperatury ze jak sie psiknie woda ze spryskiwacza to ta woda paruje. ale wszystko oczywiscie z wyczuciem pozdrawiam!!!
 

mirekk
Wys³any: 2007-09-25, 09:56   
0
UP DOWN

Posty: 6
zgodze sie z tym rozgrzaniem klaru ale dlaczego jest wporzadku zaraz po polerce lakier jest dopolerowany zadnych rys swieci sie az milo matuje indasa 2500 a gdybym psiknal zraszaczem to po wyschnieciu to miejsce bedzie matowe co jest juz mnie trafia.
 

djpolak1985
Wys³any: 2007-09-26, 00:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 87
Sproboj zmienic bezbarwny. Nie wiem ja polerowalem tak i nie bylo nigdy problemow.
 

daniel____ 
Wys³any: 2007-09-27, 15:48   
0
UP DOWN

Posty: 5
Witam, te¿ mam taki problem z t± past± , uzywam lakieru bezbarwnego 4CR , my¶le ze to dobry lakier , a jednak po umyciu zostaje zmatowienie, przed umyciem jest idealnie
 
 

mirekk
Wys³any: 2007-09-27, 18:49   
0
UP DOWN

Posty: 6
ja maluje masterem z trotona w hs lakier moim zdaniem bardzo dobry ale rozmawialem z konsultantem z 3m i mowi ze powinienem pierw uzyc pasty 3m tej z bialym kapslem (mocniej scierna)a dopiero po tej ta z czarnym kapslem jeszcze nie probowalem na dniach sprubuje ale koles z mieszalni dal mi jeszcze saszetki mirki terz na sucho sprobuje pozdro
 

lolejko
Wys³any: 2007-09-28, 09:14   
0
UP DOWN

Posty: 135
Nikt nie potrafi daæ konkretnej odpowied¼i?
_________________

 
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-09-28, 22:11   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
Wiesz jak siê nie mia³o do czynienia z tym konkretnym problemem to trudno co¶ doradziæ poza zmian± lakieru. Ja pracuje na HS-ie z Autocoloru i nigdy nie mia³em takiego problemu, jest zawsze OK.Past 3M u¿ywam z bia³± koñcówk± (¶cierna) i z niebiesk± (nab³yszczacz) wszystko bez wody. Pozdrawiam :wink:
 

vwaraf
Wys³any: 2007-11-28, 00:19   
0
UP DOWN

Posty: 7
uwa¿am ¿e problem z tym matowieniem po umyciu lub zlaniu wod± polega na tym ¿e lakier
absorbuje wilgoæ(wodê) i wtedy robi siê matowy podobny efekt ¶wie¿y lakier wystawiony
na dzia³anie wilgotnego powietrza albo rosy te¿ zrobi siê matowy

w tych przypadkach mo¿e byæ tak
przed polerowaniem matujecie lakier czyli zeszlifowaniu ulega wierzchnia warstwa która mo¿e
byæ bardziej sucha ni¿ ta pod spodem która bêdzie bardziej podatna na dzia³anie wilgoci
i dla tego po umyciu wod± pow³oka staje siê matowa
 

online 
Wys³any: 2007-11-28, 14:49   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
Ha, ch³opaki ja nie chce nic mówiæ, ale sam u¿ywa³em swego czasu lakieru VIER CR (4CR), niemieckiej produkcji i mia³em ten sam problem :]

To by³y moje poczatki, ten lakier tak mi namiesza³, ¿e przesta³em polerowac elementów, a potem zupe³nie zmieni³em klar :wink: Wiadomo jak to pocz±tki samouka.

Swoj± drog± za t± cene mo¿na kupiæ lepsze badziewie. Jak na nim robi³em to kosztow±³ ok. 70z³ za komplet 1+0.5
 
 

autoefekt 
Wys³any: 2007-11-28, 21:31   
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam
To nie pasta ani lakier ja lakieruj±c o godzinie 15 susze przez 0,4 godziny w temperaturze 60 oC a nastepnego dnia rano po polerce mam teki sam efekt jesli polerkê zrobiê za dwa dni nie ma takich przygód .Reasumuj±c albo szybszy utwardzacz lub lakier(do expresu stosujê glasurit racing)lub wyd³u¿am suszenie do 1godziny i nastepnego dnia jest ok.Bez grzania lakieru w zimie my¶lê ¿e dopiero po trzech dniach powinno siê polerowaæ
 

rbfm 
Wys³any: 2007-11-28, 22:26   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
autoefekt napisa³/a:
Witam
To nie pasta ani lakier ja lakieruj±c o godzinie 15 susze przez 0,4 godziny w temperaturze 60 oC a nastepnego dnia rano po polerce mam teki sam efekt jesli polerkê zrobiê za dwa dni nie ma takich przygód .Reasumuj±c albo szybszy utwardzacz lub lakier(do expresu stosujê glasurit racing)lub wyd³u¿am suszenie do 1godziny i nastepnego dnia jest ok.Bez grzania lakieru w zimie my¶lê ¿e dopiero po trzech dniach powinno siê polerowaæ


ja zawsze wszystkim polecam polerowac dopiero po calkowitym utwardzeniu lakieru czyli minimum tydzien. po co sie spieszyc i pieprzyc efekt ?
 

marcin 
Wys³any: 2007-11-28, 22:46   
0
UP DOWN

Posty: 81
Sk±d: ¶l±sk/zag³ebie
No chcia³bym widzieæ jak wypolerujesz po tygodniu w pe³ni utwrardzony 120 albo 3050 duponta a poza tym klient chce odebraæ auto jak najszybciej a nie czekaæ a¿ sie lakier utwardzi
 

rbfm 
Wys³any: 2007-11-28, 22:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
marcin napisa³/a:
No chcia³bym widzieæ jak wypolerujesz po tygodniu w pe³ni utwrardzony 120 albo 3050 duponta a poza tym klient chce odebraæ auto jak najszybciej a nie czekaæ a¿ sie lakier utwardzi


???
biore 2000 na wodzie i jazda.
klient odbiera i po tygodniu przyjezdza na polerke.
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-11-28, 23:46   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
A u mnie na lakierze Autocoloru HS 190-6850 producent zaleca dalsze prace (ponowne lakierowanie lub usuwanie wtr±ceñ) zaraz po wygrzaniu (70st) i ostygniêciu pow³oki. Polerowanie pow³ok 2K jest naj³atwiejsze od 1 do 24 godz od ostygniêcia pow³oki. Tak napisane mam w karcie produktu. I jak dot±d zawsze wychodzi OK :wink:
 

rbfm 
Wys³any: 2007-11-29, 10:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Amiggo napisa³/a:
Polerowanie pow³ok 2K jest naj³atwiejsze od 1 do 24 godz od ostygniêcia pow³oki


zgadza sie, ale wtedy najlatwiej uszkodzic powierzchnie.
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-11-29, 19:24   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
Dlatego wymagana jest dok³adno¶æ i czysto¶æ na stanowisku pracy. A polerowanie jest wtedy l¿ejsze aczkolwiek nie jest przyjemno¶ci± a konieczno¶ci±. :wink:
 

rbfm 
Wys³any: 2007-11-29, 19:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Amiggo napisa³/a:
Dlatego wymagana jest dok³adno¶æ i czysto¶æ na stanowisku pracy. A polerowanie jest wtedy l¿ejsze aczkolwiek nie jest przyjemno¶ci± a konieczno¶ci±. :wink:


nie wszyscy dysponuja kabina.
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-11-29, 20:19   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
No co ty polerka w kabinie? Nie no wiem ¿e nie polerujesz w kabinie tak jako¶ z kontekstu wysz³o. Chodzi³o mi ¿e polerowanie nie powinno byæ prowadzone w zakurzonym pomieszczeniu gdzie nie wiadomo co w powietrzu czyha. Ja przed polerk± zlewam halê wod± bo w wilgotnym powietrzu mniej kurzu fruwa. :wink:
 

rbfm 
Wys³any: 2007-11-29, 20:32   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Amiggo napisa³/a:
No co ty polerka w kabinie? Nie no wiem ¿e nie polerujesz w kabinie tak jako¶ z kontekstu wysz³o. Chodzi³o mi ¿e polerowanie nie powinno byæ prowadzone w zakurzonym pomieszczeniu gdzie nie wiadomo co w powietrzu czyha. Ja przed polerk± zlewam halê wod± bo w wilgotnym powietrzu mniej kurzu fruwa. :wink:


mialem na mysli co innego :D
nie zapominaj, ze wiekszosc nie posiada kabin, przez co sa zmuszeni do polerowania smieci itp. a co do czystosci stanowiska pracy to tez racja. wystarczy ze w powietrzu bedzie fruwal nawet pyl po szpachli i juz dupa, mamy ladne rysy przy matowieniu 2000. dlatego ja wole odczekac az ten lakier bedzie naprawde twardy. wtedy nie nie cackam i poleruje bez stresu ze poprzecieram na rantach. no ale ja to mam troche inny profil pracy i wiem ze wiekszosc musi robic to szybko a nie po tygodniu, czy miesiacu.
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-11-29, 20:47   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
No rozumiem. :wink: U mnie ostatnio furka na ca³y bok trzy dni sta³a. Klepanie podk³ad, szpachla, podk³ad, kolor, polerka. I to wed³ug klienta o dzieñ za d³ugo taki by³ szybki skubany. Polerujê najchêtniej na drugi dzieñ, ale niekiedy sytuacja wymusza nawet po godzinie od ostygniêcia komory, aby siê tylko sch³odzi³. :wink:
 

mirekk
Wys³any: 2007-12-01, 15:24   
0
UP DOWN

Posty: 6
Witam otorz zadalem pytanie ale juz znam odpowiedz w moim przypadku matowilo sie dlatego ze nie uzywalem pierwszej pasty mocniej sciernej tez z 3M tylko jechalem odrazu ta do nablyszczania wiec teraz robie tak pasta 3M z bialym kapslem poleruje do momentu znikniecia wszelkich rys wycieram np.blotnik szmatka nakladam 3M z czarnym kapslem i poleruje proces ten ponownie powtarzam ale juz bez pasty z bialym kapslem czyli mocno sciernej wychodzi lustro nic nie matowieje po wodzie i po dlugim czasie pozdrawiam
 

kaczmi 
Wys³any: 2007-12-01, 17:20   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 102
Sk±d: Mazowieckie
po co powtarzaæ proces polerowania past± nab³yszczaj±c±, powinno siê raz a dobrze czyli docieramy 3m bia³± a¿ bêdzie dobrze,g³adko,brak rys dopolerowani i potem raz przelatujemy z czarnym kapslem a dl a uzyskania super efektu proponyjê na koniec spryskaæ p³yname siashine i na najwy¿szychg obrotach na miêkkiej g±bce przepolerowaæ a¿ do odparowania,wtedy jest lustro ;)
 
 

Amiggo 
Wys³any: 2007-12-01, 22:22   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
U mnie nab³yszczacz 3M ma niebieski kapsel? Dodatkowo po P2500 u¿ywam dysku Tryzact 3M, oszczêdza kupê zdrowia i czasu. Mo¿e nazwê ¼le napisa³em, ale w szkole by³ rosyjski wiêc sorki na wszelki wypadek. :wink:
 

azok
Wys³any: 2007-12-08, 01:10   
0
UP DOWN

Posty: 14
Witam, mia³em ten sam problem z gasn±cym po³yskiem po polerowaniu 3m, wydaje mi siê ¿e jest to bardziej problem z³ego klaru ni¿ pasty.Czym dro¿szego klaru u¿ywa³em tym mniej gas³o. Zmieni³em klar na 3800s Duponta i jest super-b³ysk i co najwa¿niejsze zero ga¶niêæ. U¿ywam Fast Cat 3m z bia³ym korkiem a potym z czarnym korkiem i jest ok.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania