Wys³any: 2011-09-10, 01:59 ³uszczacy lakier, prosze o opinie dla poczatkujacego
0
Posty: 8
witam wszystkich !
To moj pierwszy post ale forum przegladam od d³uzeszego czasu. Co prawda jestem laikiem totalnym ( prosze o wyrozumia³o¶æ ) i nie ³apie wszystkich termonów, ale mam jeszcze miesiac studenckich wakacji ktore chce wykorzystac na odnowe mojego autka do kotrego mam wielki sentyment i ktore zostanie u mnie ju¿ do koñca wiec chce to zrobic jak najlepiej
ale konkrety
mam honde civic 93r w kolorze czerwonym i z obu drzwi schodzi bezbarwny ( kazdy lakiernik mowi ze z czerwonymi hondami s± duze problemy ). Wyglada to okropnie wiec stwierdzi³em ze jak nie pomaluje to i tak bedzie lepiej ni¿ jest teraz
planuje to zrobic w nastepujacej kolejnosci:
1.
papierem gradacji 240 zdzieram stary lakier az zacznie pokazywac sie fabryczny podk³ad. Nastêpnie zak³adam papier 280 a na sam koniec 320.
2.
podk³ad
3. papierem wodnym wyprowadzic podk³ad
4. baza i klar ( przed baz± oczywiscie sciereczka antystatyczna itp )
napewno s± b³edy w moim mysleniu wiec bardzo prosze o korekte.
Mo¿esz najpierw na bezczelnego podej¶æ do tego z mocnym karcherem lub spróbowaæ zerwaæ pozosta³o¶ci bezbarwnego szpachelk± bo zawsze to bêdzie mniej tarcia.
Podk³adu nie musisz koniecznie wyprowadzaæ i matowaæ na mokro bo mo¿na te¿ i tylko na sucho, b±d¼ te¿ najpierw na sucho a wykoñczyæ na mokro.
Je¶li jednak kto¶ wykañcza na mokro to moim zdaniem lepsz± wersj± jest zaczêcie na sucho a tylko wykoñczenie na mokro a nie lizanie na mokro od samego pocz±tku. Jak zaczniesz np. na sucho na klocku papierem o gradacji powiedzmy w przedziale miêdzy 320 a 400 {to kwestia umowna bo i z 240 niektórzy startuj±} to pójdzie Ci o wiele szybciej a zarazem powierzchnia i p³aszczyzna bêdzie ³adniej wyprowadzona. A pó¼niej na mokro 1000 czy 1200 {jak kto woli} w sumie tylko pousuwasz rysy po wcze¶niejszej obróbce na sucho.
¦ciereczkê mo¿esz u¿yæ nie tylko przed klarem ale i po ka¿dej warstwie bazy gdy bêdzie ju¿ matowa aby ¶ci±gn±æ ewentualne syfki czy zakurz.
Tak samo ¶ciereczki mo¿esz u¿yæ i przed podk³adowaniem. Oczywi¶cie jest jeszcze odt³uszczacz-zmywacz którego u¿yj przed podk³adem i przed baz± - przed klarem nie i ma to byæ specjalny zmywacz a nie zasr....a benzyna ekstrakcyjna ma siê rozumieæ
No i kwestia podk³adu, bazy i klaru: maj± Ci daæ do nich do kompletu oryginalne dedykowane przez producenta utwardzacze i rozcieñczalniki.
O kwestii cieniowanie nie wspominamy. Ale nawet je¶li jest to solid bez metaliku to we¼ bazê z dobrego mieszalnika a nie taniego. Cena na dwa elementy bêdzie siê ró¿ni³a mo¿e 30-40z³ ale efekt i pasowalno¶æ koloru bêdziesz mia³ pewniejsz±
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum