Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 17:41
Autor Wiadomo¶æ
DrCruel
Wys³any: 2006-02-04, 13:57   Efekt skórki pomarañczy
0
UP DOWN


Posty: 418
Go¶æ
Wys³any: Czw Gru 15, 2005 1:54 pm Temat postu: Efekt skórki pomarañcza!!!
--------------------------------------------------------------------------------
jestem amatorem i chcia³bym robiæ to profesjonalnie. problem taki: malowa³em zderzak - odt³u¶ci³em, zmatowi³em, zapodk³adowa³em, podk³ad spolerowa³em papierem 600 + woda i po³o¿y³em lakier (zwyk³y) i nie wysz³o to g³adko tylko tak jakby skórka pomarañcza. w czym jest problem i jak zaradziæ??

Powrót do góry


grzesiek3210



Do³±czy³: 23 Lis 2005
Posty: 53

Wys³any: Czw Gru 15, 2005 7:29 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

mo¿e byæ za gêsty lakier( najczê¶ciej to siê zdarza w przypadku osób które zaczynaj± dopiero, ucz± siê) i brak wprawy co powoduje,¿e nie rozla³e¶ lakieru na delikatn± morkê.Musisz zrobiæ rzadszy lakier najlepiej kup kubeczek z podzia³k± w mieszalni.I wymieszaj lakier w proporcjach podanych przez producenta. Wa¿na jest te¿ dysza jak± posiada Twój pistolet np.2.0 za nic siê nie nada do akrylu,klaru czy te¿ bazy itp. Co jeszcze musisz lakierowaæ na ci¶nieniu zgodnie z zaleceniami producenta lakieru ( na puszce jest instrukcja i podane warto¶ci dla HVLP, z dolnym zbiornikiem, grawitacyjny itp.) Je¿eli mia³e¶ bez etykietki to zapytaj w mieszalni, powiedz jaki masz pistolet i Ci wyt³umaczy. Co wiêcej...wypada æwiczyæ i uczyæ siê na b³êdach bo ka¿dy z nas tak zaczyna³.
PS.FIFKA mo¿e jeszcze co¶ napisze bo on ma znacznie wiêksz± praktykê ode mnie.

Powrót do góry


majster



Do³±czy³: 15 Lis 2005
Posty: 30

Wys³any: Sob Gru 17, 2005 12:57 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Id±c "szlakiem skórki pomarañcza", proponujê aby¶ przyj¿al siê nowym autom z salonu ("skórka pomarañcza" gwarantowana), po prostu inaczej siê nie da tymi lakierami którymi lakieruj± w fabrykach, a którymi niebawem trzeba bêdzie nam lakierowaæ. Tak wiêc proponujê aby¶ nie wtajemniczal siê co zrobiæ aby rozlaæ na "lustro", tylko próbowal pracy z lakierami tzw.HS.
_________________
MAJSTROWIONKA

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 111
Sk±d: otwock
Wys³any: Sob Gru 17, 2005 11:05 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Lakierowanie "na lustro "jest fizycznie niewykonalne ze wzglêdu na zacieki,kto¶ powie ¿e na le¿±co mo¿na....O.K. mo¿na,ale po co? :Naturalnym efektem natrysku pneumatycznego jest "morka" zwana równie¿ "skórk± pomarañczy"i tylko od maluj±cego zale¿y czy nie bêdzie to ......CELLULITIS To bez znaczenia czy lakier jest MS czy HS, wprawna rêka i tak powinna daæ sobie radê ,w taki sposób by struktóra malowanego elementu nie odbiega³a od reszty auta,ale to ju¿ kwestia treningu.
_________________
fifka

Powrót do góry


tomaszo666



Do³±czy³: 15 Gru 2005
Posty: 2
Sk±d: Wroc³aw
Wys³any: Pon Gru 19, 2005 2:05 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

mi chodzi o to ¿e jak pomaluje to jest takie chropowate strasznie

Powrót do góry


looqasch



Do³±czy³: 15 Lip 2005
Posty: 58
Sk±d: Stary Zamo¶æ
Wys³any: Pon Gru 19, 2005 6:37 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Widocznie jest zapylone tzw suchym natryskiem bez "zlania lakieru" - za ma³o lakieru w stosunku do powietrza i/lub za ma³o lakieru na elemencie.
Aby to wysz³o dobrze to ja robiê tak :
Pierwsza warstwa nie pe³na tzn lekko zapylona, po odparowaniu druga warstwa z trochê wiêksz± ilo¶ci± lakieru, i dalej po odparowaniu trzecia warstwa ju¿ pe³na tzn tyle lakieru pryskaæ na element aby lakier siê rozlewa³ jak woda ale znów bez przesady aby nie pociek³o

Je¶li ustawisz wiêksz± ilo¶æ lakieru w pistolecie to posów pistoletu szybszy, je¶³i mniej lakieru to posów wolniej tak aby lakier "zlewa³ siê"

Powrót do góry


meksykanineg



Do³±czy³: 17 Gru 2005
Posty: 11
Sk±d: okolice Lublina
Wys³any: Pon Gru 19, 2005 10:46 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

looqasch,mozesz cos wiecej powiedziec o tych warstwach?ja zawsze mysla³em ze jak juz k³adzie sie lakier na podk³ad to za jednym razem trzeba pomalowac
_________________
Klubowicz KTK #067
http://ktk.dmkhosting.com/forum/index.php

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 111
Sk±d: otwock
Wys³any: Sro Gru 21, 2005 11:30 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Pierwsza warstwa zawsze musi byæ "wypylona" dlatego ¿e jest warstw± kontaktow±(tworzy przyczepno¶æ) i nie mo¿e kryæ powie¿chni,druga warstwa bêdzie "pó³ mokra" to znaczy ¿e musi byæ grubsza i ju¿ w 75% kryæ powierzchniê elementu,trzecia warstwa ju¿ musi kryæ i musi mieæ odpowiedni± strukturê rozlania siê lakieru,pomiêdzy warstwami nale¿y stosowaæ odstêpy czasowe na odparowanie rozcienczalnika.Odstêpy musz± byæ z ka¿d± warstw± co raz d³u¿sze, lakierowaæ mo¿na dopiero w wtedy gdy poprzednia warstwa osi±gnie "py³osucho¶æ"(bêdzie sucha na dotyk).Malowanie "na raz" nie do¶æ ¿e wygl±da fatalnie to nie zapewnia w³a¶ciwej ochrony pod³o¿a.
_________________
fifka

Powrót do góry


looqasch



Do³±czy³: 15 Lip 2005
Posty: 58
Sk±d: Stary Zamo¶æ
Wys³any: Sro Gru 21, 2005 11:36 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Dok³adnie...

Powrót do góry


meksykanineg



Do³±czy³: 17 Gru 2005
Posty: 11
Sk±d: okolice Lublina
Wys³any: Sro Gru 21, 2005 11:38 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Ale czy przy tych trzech warstwach mówimy o tej samej gestosci lakieru czy nie ??
_________________
Klubowicz KTK #067
http://ktk.dmkhosting.com/forum/index.php

Powrót do góry


looqasch



Do³±czy³: 15 Lip 2005
Posty: 58
Sk±d: Stary Zamo¶æ
Wys³any: Sro Gru 21, 2005 11:47 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Ja robiê o tej samej gêsto¶ci.
Choæ raz mia³em przypadek, ¿e na aucie morka by³a bardzo gruba i trzeba by³o u¿yæ gêstszego lakieru. Wtedy piersz± warstwê zrobi³em lekko rzadszym aby ta warstwa by³a cieñsza i bardziej równa, wtedy o kilka minut zwiêkszy³em czas na odparowanie.

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 111
Sk±d: otwock
Wys³any: Sro Gru 21, 2005 12:19 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

ZAWSZE TA SAMA GÊSTO¦Æ Jak zachwiejesz proporcje to bêdziesz mia£ "magnes w pod³odze"i suuuuuuuuuuuuuper firany A swoj± drog± czy kto¶ z was przewraca³ auto na bok ¿eby siê zacieki cofnê³y
_________________
fifka

Powrót do góry


looqasch



Do³±czy³: 15 Lip 2005
Posty: 58
Sk±d: Stary Zamo¶æ
Wys³any: Sro Gru 21, 2005 12:24 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Ja raz ale tylko same drzwi By³y na obrotowym stojaku, ca³e szczê¶cie ¿e za³o¿y³em na 4 haki i górne odwróci³êm do góry, bo bez zastanowienia drzwi fajt i posz³y do góry nogami i naszczê¶cie nic siê nie sta³o, nie spad³y Zaciek te¿ wróci³

Powrót do góry


meksykanineg



Do³±czy³: 17 Gru 2005
Posty: 11
Sk±d: okolice Lublina
Wys³any: Sro Gru 21, 2005 12:42 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Czy z metalikiem (baza) jest tak samo,tez trzeba warstwami nak³adac?I czy potem bezbarwny na baze równiez w ten sposób ??
_________________
Klubowicz KTK #067
http://ktk.dmkhosting.com/forum/index.php

Powrót do góry


looqasch



Do³±czy³: 15 Lip 2005
Posty: 58
Sk±d: Stary Zamo¶æ
Wys³any: Sro Gru 21, 2005 12:52 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Co by to nie by³o zawsze trzeba k³a¶æ warstwami Z tym, ¿e bazê nak³ada siê cienko kilka warstw i tak aby nie doprowadzaæ do takiego po³ysku jak lakier. (na pocz±tku jest po³ysk ale bardzo szybko znika)

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 111
Sk±d: otwock
Wys³any: Sro Gru 21, 2005 12:56 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Dawno temu malowa³em star± R5,to by³o w nocy i rano mia³a wyjechaæ Machnêli¶my autko na bok na stare opony i rano by³o O.K. Lakier to by³ syntetyk Glasurit-taka "nowoczesna renowacja"-wiêc nie by³o mowy o polerowaniu Na stojaku obrotowym ustawiam dwa haki do góry i na nich wieszam element a trzeci dajê w dó³ w celu odparcia i zablokowania elementu.W ten sposób mo¿na krêciæ elementem i dok³adnie go wymalowaæ
_________________
fifka

Powrót do góry


Lakiernik1



Do³±czy³: 04 Sty 2006
Posty: 2
Sk±d: Irlandia
Wys³any: Pi± Sty 06, 2006 7:40 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Panowje
poprubujcie malowanie zadszym lakierem w pionie ( na poczatku nie polecam prob na aucie ) I nie przesuszajcie miedzy warstwami , troche wprawy, dobrze ustawjony pistolet i bedziecie zdumieni efektami, POLEROWANIE nie bedzie wam potrzebne ( teraz lakieruje samoloty, wjem ze sprzet i farby s± inne ale tak samo wychodzilo mi przy samochodach )

Ps : moze ktos ma jakies namiary do stron z dobrymi maskami
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime