Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Lackdoctor 
Wysłany: 2015-04-08, 21:18   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3755
iiyama97 napisał/a:
Do tej pory nie miałem podobnego problemu.

Bo do tej pory nikt przed Tobą nie psuł roboty sprayami.
Widzisz teraz na jakie problemy narażasz lakierników gdy taki sprayowany element trafi do nich na nastepną naprawę.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo różne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Maja90 
Wysłany: 2016-11-17, 12:46   
0
UP DOWN

Posty: 3
zastanawiam się czy spray nada się do wykonania napisu na samochodzie firmowym? musi być widoczny, gdzieś z tyłu samochodu; czy w razie zmiany danych będzie to można łatwo przemalować?
 

Andrewstep
Wysłany: 2017-01-22, 18:05   
0
UP DOWN

Posty: 1
Witam. Jako, że jestem amatorem w sprawach lakierniczo-blacharskich potrzebuję porady.
Moim celem jest uzyskanie czarnej matowej blachy aluminiowej. Im większy mat, im głębsza czerń tym lepiej. To są jedyne cele. Trwałość mechaniczna nie gra roli. Zatem jaką metodą/lakierem mogę to uzyskać.
 

GMC
Wysłany: 2017-01-22, 18:35   
0
UP DOWN


Pomógł: 3 razy
Posty: 354
Najprościej, najszybciej czarny mat w sprayu w każdej mieszalni lakierów samochodowych
 

KK 
Wysłany: 2017-01-22, 20:37   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3272
Mat jakbyś brał to najczęściej są z trotona dwa rodzaje. Nie bierz tego https://www.google.pl/sea...kGiZhS4L7dLM%3A
Tylko ten:
https://www.google.pl/sea...ghME0WlSAdPM%3A

Ten pierwszy sprzedawany jest w mieszalniach jako mat, ale nie jest nim, to satyna. Do tego ma lipny zawór i słabo rozpyla jak zużyjesz trochę puszki. Nie wspomnę o tym, że trzeba nim ciągle machać bo malowanie tym czymś to tragedia. Zużyłem kilka sztuk tego g... także wiem.
_________________

 
 

Kierowca1996
Wysłany: 2017-02-16, 18:12   
0
UP DOWN

Posty: 1
Witam Serdecznie. Jestem totalnym amatorem w sprawach malowania, chciałbym w swojej ciężarówce pomalować plastikowe zatyczki na koła oraz parę plastikowych elementów w środku tylko nie wiem jak i za co się zabrać wiem tylko że trzeba użyć paru papierów ściernych, odtłuszczacz i dalej nic nie wiem, czy możecie mi jakoś pomóc ??
 

akab
Wysłany: 2017-03-24, 11:12   
0
UP DOWN

Posty: 4
Witam serdecznie mam taki problem miałem ryse na blotniku dł 10 cm do podkladu poprzedni właściciel zrobił zaprawkę ale tak nie udolnie że polerując zaprawke w jednym miejscu przetarł się do podkładu i znowu zrobił zaprawke .Teraz sa dwie zaprawki jedna na rysie 10 cm dl i jedna okrągła wielkości 1 cm .Kupiłem baze w sprayu i klar 2k tez w sprayu ,chciałbym zetrzeć te zaprawki do gładkiej powieżchni ,mam nadzieje że sam się nie przetre przez bazę ale jest to możliwe .Czy w takiej naprawie pod bazę powinienem trysnąc jakiś podkład (jaki) i na to bazę i klar czy nie trzeba ?Oczywiście odtłuszczenie i sciereczka anty statyczna papiery na mokro mirka od 800 do 2500 mam już kupione .Dzięki za odpowiedż i pozdrawiam
 

KK 
Wysłany: 2017-03-25, 01:51   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3272
Jeśli nie masz w tym doświadczenia to tylko to pogorszysz, bo z małej zaprawki zrobisz cały błotnik przemalowany na zupełnie inny kolor. Chyba, że masz czarny solid.

Jeśli jednak chcesz to pogorszyć na własne ryzyko, to miejsca przetarte powinieneś odizolować podkładem np pseudo epoxydowym under 395. Cieniutko, na miejsca przetarte. Kolor dobierz, są dwa.
Jeśli zrobisz zaciek lub ewentualnie za dużo odkurzu Ci siądzie to weź papierem 800 delikatnie zjedź odkurz, ewntualnie zaciek. Do takiego czegoś to mógłbyś użyć 1000, albo gąbki.
Podkład przeschnie w zależności od warunków od 15min do 30min. Jeśli położysz ten podkład i będzie tak jak chcesz to po 20 min możesz położyć bazę na niego. Cienko, mokre warstewki z odpowiednimi odstępami. Bazę musisz rozcieniować.
Jak będzie baza już położona tak jak chcesz, to poczekaj z 1h na wszelki wypadek i połóż lakier bezbarwny.

I pod bazę P800-P1000 na mokro, a pod lakier P1500.

Jeśli ma być tak jak ustawa przewiduje, to rysę trzeba rozszlifować papierem ściernym, potem podkład akrylowy 2k, darcie podkłądu, baza i lakier. Może i nawet szpachla w tle.

Jednym słowem masa roboty, a u lakiernika zapłaciłbyś max 300. Czy warto się truć i tracić 150zł na materiały...? Odpowiedz sobie sam.
_________________

 
 

akab
Wysłany: 2017-03-25, 10:25   
0
UP DOWN

Posty: 4
Ok pewnie masz rację że masa roboty i można zepsuć samemu bez doświadczenia .Narazie zrobię tak zaprawki dookoła okleję taśmą i na małym korku papierkami p1500i p2500 spróbuję zeszlifować nadmiar zaprawki a potem polerką wykończę lakier może się uda jak nie to muszę jakiegoś lakiernika poszukac w Warszawie może ktoś zna kogoś lub sam by się podjol pomalowania błotnika w Punto ? Błotnik ma dwa przełamania nad i pod zaprawką więc może uda się pomoalować tylko do załamań na blotniku ale to już zostawie ocenie fachowcowi .Kolor to czarna perła z odcieniem bordo numer lakieru 750A fiata .Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie moim problemem
 

ByKu
Wysłany: 2017-06-26, 13:28   Który lepszy spray, MOTIP czy E-Lakiernik
0
UP DOWN

Posty: 5
Witam, chcę pomalować felgi, które spraye będą lepsze tzn. trwalsze, MOTIP czy E-Lakiernik (bądź jakaś inna firma?), linki do aukcji poniżej:

http://allegro.pl/motip-l...6803485441.html
- bądź -
http://allegro.pl/lakier-...6329012779.html

Wiem, że to nie będzie to samo co malowanie felg proszkowo plus piec no ale to też swoje kosztuje.
 

gothic421
Wysłany: 2017-07-04, 20:33   Matowy element po lakierowaniu
0
UP DOWN

Posty: 4
Witam prosze o pomoc, polakierowałem drzwi sprayem bo były strasznie porysowane do podkładu, jako że do podkładu to po prostu zmatowiłem powierzchnię i od razu nałożyłem bazę 2 warstwy, potem klar i drzwi są dalej matowe strasznie ten kwadrat się odróznia, od razu zaznaczam że spodziewałem się że będzie to wyglądać na amatorkę i odstawać od reszty ale czy da się ten element chociaż trochę przybliżyć do wyglądu reszty? Myślałem że może za mało klaru nałożyłem albo za daleko spray trzymałem.

20170704_175314 (1).jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 1,5 MB

 

misias
Wysłany: 2017-07-04, 22:00   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 232
gothic421, Weź chłopie nierób wiochy,wyjeżdżasz z czymś takim a później szukasz pomocy.

Powiedz mi dlaczego nie zebrałeś jakichkolwiek informacji przed robotą tylko robisz na pałe.

Pewnie nie masz polerki?bo inaczej byś nie pytał.

A najlepiej oddaj do lakiernika.

Mazda 323 f BA to fajne autko i mocne konstrukcyjnie szkoda żeby tak wyglądała.
 

gothic421
Wysłany: 2017-07-05, 02:28   
0
UP DOWN

Posty: 4
misias napisał/a:
gothic421, Weź chłopie nierób wiochy,wyjeżdżasz z czymś takim a później szukasz pomocy.

Powiedz mi dlaczego nie zebrałeś jakichkolwiek informacji przed robotą tylko robisz na pałe.

Pewnie nie masz polerki?bo inaczej byś nie pytał.

A najlepiej oddaj do lakiernika.

Mazda 323 f BA to fajne autko i mocne konstrukcyjnie szkoda żeby tak wyglądała.


Ciężko doszukać się informacji na internecie jak ktoś się o coś zapyta na forum to zaraz ludzie cisną, że idz do lakiernika. Chciałem to zrobić sam bo po pierwsze najbliższy lakiernik chciał za te drzwi 200 złotych a poza tym chciałem sam się nauczyć przynajmniej podstaw. Polerkę mam załatwioną u znajomego tylko nie wiem czy ja coś [...] z tym klarem czy wystarczy sama polerka i będzie to w miarę wyglądać.
 

radex99
Wysłany: 2017-07-09, 15:35   
0
UP DOWN

Posty: 10
Heja, mam problemik:
1. czy az tak o wiele lepszy bedzie epoksydowy 2K od sprayu (App 2k, Boll spray)? W wypadku kiedy lakier i klar bedzie w sprayu? Nie mam pistoletu wiec nakladanie 2K by bylo pedzlem. I w czym rzecz w tej roznicy, czas schniecie? Trwalosc powloki? czy sprayem wystarczajaco grubo nie poloze? Ale wtedy bym mogl ze 3 warstwy albo 4. Tylko wtedy co jaki kwant czasu? a moze jedna na druga od razu?

2. do epoksydu w sprayu szpachel 1K, a do epo 2K szpachel z utwardzaczem. Czy obie opcje kompatybilne ze sprayami wyzej?

3. Czy na szpachel ktora poloze na epoksyd powinienem jeszcze raz klasc podklad przed malowaniem? I czy moze to byc ten sam epoksyd czy lepiej dac akryl ? Ale wedy juz akryl 1K.

Bardzo prosze o rozjasnienie
 

Novol rafman
Wysłany: 2017-07-10, 09:58   Ad. Podkład w sprayu ...
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 48
Witam!
Generalnie przedstawiona technologia nie wróży niczego dobrego.
Jeśli jednak odpowiedzieć na pytanie :co lepsze 1k epoksyd w sprayu czy chemoutrawrdzalny nawet nanoszony pędzlem -zawsze ten drugi będzie lepszy.

Rafał Mania NOVOL

ps. A skąd u Ciebie szpachlówka 1k ?
 

radex99
Wysłany: 2017-07-14, 22:40   
0
UP DOWN

Posty: 10
Hej dzieki wielkie, no jesli wszystko 1k to i szpachlowka 1k APP w tubce. Czy ze szpachlowka jest inaczej?
 

Novol rafman
Wysłany: 2017-07-17, 08:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 48
Szpachlówka też utwardzalna
 

Nair
Wysłany: 2017-08-05, 19:47   
0
UP DOWN

Posty: 1
Witajcie, otóż moja sprawa wygląda tak: chciałem pomalować sobie element z wnętrza (obudowę kratki nawiewu) na czarny połysk. Zmatowiłem, odtłuściłem, dałem podkład epoksydowy (taki akurat miałem) potem czarny połysk i... wszystko się uniosło/zważyło.
Ok myślę sobie poczytam w internecie może coś robię źle i wyczytałem że jeśli podkład epoksydowy to lepiej poczekać 12 godz więc poczekałem nawet i 24 godziny po czym... znowu mi się zważyło. Nie wiem co robię źle... czy to wina że czarny połysk jest akrylowy a podkład epoksydowy?
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group