Lakiernictwo samochodowe dla profesjonalistów i amatorów




Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: DrCruel 2009-04-15, 18:18
Autor Wiadomość
DrCruel
Wysłany: 2006-02-05, 21:27   Amatorskie kabiny lakiernicze
0
UP DOWN


Posty: 400
Jarek
Dołączył: 16 Lip 2005
Posty: 13
Wysłany: Sob Lip 16, 2005 4:41 pm Temat postu: amatorskie kabiny lakiernicze
--------------------------------------------------------------------------------
ma ktoś zwas kabine zrobioną przez siebie ja mam ale chciał bym ją uleprzyc ale już niemam pomusłu


adams
Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 3
Wysłany: Pon Lip 18, 2005 7:08 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Cześc Jarek
Napisz więcej o swojej kabince.


Jarek
Dołączył: 16 Lip 2005
Posty: 13
Wysłany: Sob Lip 23, 2005 12:09 pm Temat postu: anatorski kabiny lakiernicze
--------------------------------------------------------------------------------
moja kabina jest równoczesnie pomieszczeniem do przygotowania ałta pod lakier wiec jest to najzwyklejszy blaszany garaż tylko ze poszeżony ma 4 m szerokości i 6,5 długości tylko ze jest niski to straszna wada ale cóż jak to w garażu bywa jest kanał ktury mi służy do wyciągana pyłu i dodalkowo mam pod sófitem dwie rury o średnicy 10cm wszystko jest podłączone do wyciągu kupionego na złomie następnie oświetlenie 8lamp jażeniowych każda po 40w 3 na suficie podwie z boków i jedna z przodu jeszcze mam zamiar powiesic na drzwiach to tak wygłąda moja lakiernia wybaczcie za błędy ortograficzne i wogule a jeszcze mam podłoge z kostki brukowej ale zadodre to niejest i garaż jest ocieplony styropianem


looqasch
Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 58
Skąd: Stary Zamość
Wysłany: Nie Lip 24, 2005 12:52 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Ja na razie jestem w fazie marzeń ale w nie długim czasie będę starał się też rozpocząć budowę kabiny
Moją kabinkę planuję zrobić tak półprofesjonalnie. Wymiary 4m x 7m x 2,8m, konstrukcja drewniana (najtańsza dla mnie) ocieplona styropianem, wewnątrz wyłożona płytami G-K, oświetlenie: kilka lamp "dwururowych" (nawet już zakupiłem używane taniooo 40 zł - 10 lamp )wentylacja na dwóch wentylatorach, nawiew przez całą powierzchnię sufitu, wyciąg przez kanał (no i tu jeszcze się nie zdecydowałem jakiego typu), ogrzewanie gazowe: mam już odpowiedni piecyk pozostały po rozbudowie ogrzewania w domu (ma nawet sterowanie elektroniczne), będzie to mini centralne ogrzewanie wodne, jako grzejniki zastosuję chyba kilka chłodnic od jakiegoś dużego samochodu i umieszczę je w kanale nawiewowym, nie przewiduję suszenia w tej "kabince", wystarczy mi temp 20 stC (max 25). Nie wiem tylko jak zrobić filtry. Może ktoś wie gdzie można kupić filtry sufitowe albo jakie kolwiek o większej powierzchni.( jakię strony na necie ???)
Co z tego wyjdzie to czas pokaże.


lukas
Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 28
Wysłany: Nie Lip 24, 2005 10:40 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Kiedyś zajmowałem się trochę wykorzystaniem energii słonecznej, a nawet pisałem na ten temat pracę magisterską i mam takiego pomysła aby w celu obniżenia kosztów ogrzewania zastosować słoneczny kolektor powietrzny. W czasie pracy komora zużywa duże ilości powietrza, które pobierane jest z zewnątrz gdzie temp w zimie jest bardzo niska a gdyby to powietrze przepuścić przez taki kolektor to można podnieść jego temp. o kilka a nawet kilkanaście stopni a to jest bardzo dużo.
Budowa takiego kolektorka jest bardzo prosta i niezbyt kosztowna i moim zdaniem powinna się opłacić.
Jeżeli uznacie że warto to przemyśleć to chętnie napiszę jak to zrobić


looqasch
Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 58
Skąd: Stary Zamość
Wysłany: Pon Lip 25, 2005 9:20 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Jeśli można to zrobić samemu to czemu nie napisz napisz ...


Jarek
Dołączył: 16 Lip 2005
Posty: 13
Wysłany: Pon Lip 25, 2005 8:35 pm Temat postu: amatorskie kabiny lakiernicze
-------------------------------------------------------------------------------
nie zły patent tylko co jak niema słońca a to dosyc czeęsto sie zdaża albo pada deszcz i chłodzi to urządzenie


lukas
Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 28
Wysłany: Wto Lip 26, 2005 1:57 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Hej.
Jarek nie obawiaj się, że jak nie ma słońca to kolektorek będzie chłodził, bo nawet jak jest pochmurno to część promieniowania słonecznego dociera do ziemi i najwyżej nie będzie grzał jedynie w nocy może działać jak chłodniczka ale w nocy to się śpi

Taki metalowy garaż jak Twój, w dodatku docieplony, super się nadaje do naszego pomysła. Teraz wystarczyłoby pomalować dach lub ścianę garażu skierowaną na południe, czarną farbą matową i już mamy tzw absorber, który będzie pochłaniał promieniowanie słoneczne. W naszym przypadku wystarczy zwykła farba matowa bo jest tania (np. Lowicyn) a w profesjonalnych kolektorkach stosuje się wymyślne powłoki selektywne, które wyłapują określone długości fal, aby zwiększyć efektywność takiego absorbera dlatego kolektory są takie drogie.

U Jarka w garażu izolacja już jest pod powierzchnią blachy, więc jeden ważny element kolektora ma z głowy, ale jeżeli ktoś ma ścianę murowaną to musiałby taki absorber zbudować. Czyli warstwa styropianu plus blacha stalowa.

Wszyscy wiedzą, że taka czarna blacha będzie się nieźle nagrzewała i teraz wystarczy to ciepło jej odebrać. Musimy więc przykryć blachę szkłem, pleksą lub poliwęglanem. Wyboru należy dokonać samodzielnie bo każdy z tych materiałów ma wady i zalety. Szkło w największym stopniu przepuszcza promieniowanie słoneczne (to zaleta), jest tanie ale nietrwałe, pleksa i poliwęglan w mniejszym stopniu przepuszczają promienie ale są wytrzymałe i niestety droższe. W profesjonanych kolektorach używa się szkła hartowanego z naniesinymi od wewnątrz warstwami zapobiegającymi wydostawanie się resztek promieniowania odbitego od blachy na zewnątrz ale dla nas to nieosiągalne

Ta przegroda "szklana" powinna być oddalona od powierzchni blachy o ok. 10 cm. Możemy do tego celu użyć profili aluminiowych używanych w kasetonach reklamowych lub najprościej... zrobić te dystanse z drewna. Jednym słowem, musimy zrobić coś w rodzaju szczelnej skrzyki osłaniającej całą powierzchnię naszego absorbera. Jakich materiałów użyjemy to kwestia indywidualna. W tym momencie nasz kolektorek zaczyna żyć i grzać

Teraz musimy mu to ciepło odebrać. Więc trzeba wcześniej zaplanować sobie dwa otrwory w naszej skrzynce. Jednym powietrze będzie wlatywało do kolektorka a drugim je pobierzemy. Powinny one być oddalone od siebie jak najdalej, najlepiej po przekątnej. Musimy też spowodować aby powietrze, które wejdzie do kolektora było tam jak najdłużej, zanim go opuści. Musimy zatem zrobić coś w rodzaju korytarza-labiryntu tak aby powietrze miało jak najdłuższą drogę.
Ważne jest aby odpowiednio obliczyć pole przekroju wlotu powietrza, korytarza i wylotu, tak aby wentylator dostał odpowiednią ilość powietrza. Należy też uwzględnić opór jaki spowoduje ten labirynt i być może zajdzie potrzeba zastosowania mocniejszego wentylatora lub może nawet większj powierzchni kolektora aby zapewnić odpowiedni przepływ ale to już każdy sam musi ocenić.
Trzeba też przewidzieć możliwość odłączania kolektora w lecie bo inaczej mamy saunę a nie komorę
Jeżeli coś jest niejasne to smiało... pytajcie.

Wiem, że niektórym wyda się to zbyt kosztowne i pracochłonne ale pomyślcie ile to jest darmowej energii... przykład... choćby tunele foliowe.

Pozdrawiam.


looqasch
Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 58
Skąd: Stary Zamość
Wysłany: Wto Lip 26, 2005 5:52 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Pomysł mnie się podoba !!!
Koszty pewne są ale znowu nie takie wysokie jak ktoś umie trochę pokombinować a po pewnym czasie inwestycja ta powinna się zwrócić (nie tylko gdy malujemy w zimie bo w sumie to większość roku jest chłodna).
A teraz coś co może innych zachęcić:
Mam mały garaż okryty folią. W zimie, w dzień temperatura w środku jest zazwyczaj dodatnia, wystarczy tylko że pojawi się słońce i już jest odczuwalna zmiana.
Lukas jak powinny być rozmieszczone te otwory? Moim zdaniem otwór wlotowy powinien być na dole a wylotowy na górze ze względu na to, że temp powietrza na dole jest chłodniejsza niż na górze. A w dodatku bardziej będzie pasowało do kabiny bo nawiew ma być na górze.


lukas
Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 28
Wysłany: Wto Lip 26, 2005 9:52 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Fajnie że moje nocne pisanie komuś się może przydać

Co do otworów to masz looqasch rację, wlotowy na dole a wylotowy na górze. Ważne też aby korytarz zrobić "poziomo" a nie pionowo aby coraz cieplejsze powietrze unosiło się naturalnie do góry.


Jarek
Dołączył: 16 Lip 2005
Posty: 13
Wysłany: Wto Lip 26, 2005 11:33 pm Temat postu: amatorskie kabiny lakiernicze
-------------------------------------------------------------------------------
tylko ze ja mam mały problem bo muj garaż jest od strony pułnocnej a od a od zachodniej mam drzewa i umnie słonca to prawie nie ma ale pomysł naprawde godny uwagi jak bym mugł przeprowadzic ciepło z kolektora jakies 5 metrów jakims praewodem ocieplonym to by wypaliłio i umnie


looqasch
Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 58
Skąd: Stary Zamość
Wysłany: Sro Lip 27, 2005 9:29 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Można by pomyśleć nad zastosowaniem tego na dachu. Koszt chyba będzie podobny tylko z wykonaniem trudniej.


Mobin
Gość
Wysłany: Sro Lip 27, 2005 10:10 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Moja kabina ma 5m/6m/4m, 11wyciągów w podłodze połączonych do wentylatora wyciągowego rurkami średnicy 10cm, dodatkowo pod te same turki jest podłączony odpływ wody, "czasami tam przygotowywuje auto" oświetlenie : 12 lamp jażeniówek: na bocznuch stonach po 4 ,i z ptrrzogu i z tyłó po 2, pod sufitem założona jest folia malarska " rozciągnieta 30 cm pod sufitem , -- sama sie elektryzuje i wyłapuje pyłki w komorze dobry patent co każde malowanie trzeba ją niestety zmieniac, przed malowaniem polewamy podłoge lakierni wodą delikatnie , i sie nie pyli jak chodze , powietrze do komory dostarczają 2 filtry powierzchni 0,4 metra kwadratowego każdy, niestety jeszcze do nich nie podpiołem wentylatora wtłaczającego powietrze do kabiny, mam nadzieje ze komus sie to info przyda


K. Binek
Gość
Wysłany: Sro Sie 31, 2005 12:38 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Witam
Moja kompra jest zbudowana w garzażu 20 X 8 X 4 kabina jest 5X2,5X4 W kabinie po podłodze celą ruct 20 cm z naciętymi kratkami i to rurą 50cm na strych barażu Pare lamp do dobrej widoczności i przed każdym malowaniem polawam wode folią.
Mam tylko problem z filtrem na suficie nie wiem jaki materiał na ten filtr zastosować.
Może ktoś wie i pomoże.
POZDRAWIAM


Gość
Wysłany: Pon Lis 14, 2005 6:31 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Co tyczy się filtrów kabinowych zajrzyj na strone www.wibalak.pl
pozdrawiam Trebor.


Gość
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 4:28 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
tak jak pisze mobin - wyciagi powinny byc przy podlodze...
aby wyciagaly zimniejsze powietrze i zgodnie z grawitacja wspomagaly skutecznie odfiltrowac pyly.


roberto2000
Gość
Wysłany: Sob Sty 14, 2006 6:20 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
nie wiem czy sie ze mna zgodzicie ale doœc dobrym ogrzewaniem do własnych lakierni(samorubek)polecałbym "dewasto" ze starych aytobusów.mam taki zamontowany i poprostu cudo,wiadome filtry w takim systemie ogrzewania już musza być bo to nadmuch.do dewasta załozyłem pulpit sterowania,3 pozycje pracy.dewasto jest na rope (jest taka możliwosc ze i spala bardzo tanie paliwa ciekłe) spala mi na 1 biegu 0,7 l na godz.,na 2 stopniu 1 l,a na 3 biegu 1,5l.zreguły 3 biegu uzywam do rozrychu a tak to na 1 cały czas idzie i przy temp powietrza na zewnatrz pomieszczenia jest -10 to w pomieszczeniu jest ok +30,na kolejnych biegach jeszcze nie prubowałem testowac ale z obliczeń wychodzi że do 40/50 st.by doszło.idealny sposób na dobre suszenie a zwłaszcza w zimie.wiadome koszta sa ale i efekt jest


looqasch
Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 58
Skąd: Stary Zamość
Wysłany: Sob Sty 14, 2006 10:07 pm Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
dewasto czy webasto ???

I skąd to coś wziąć, jak to wygląda ( jakieś fotki), ile kosztuje, każdy autobus to ma?, jakie są potrzebne przeróbki, jaki dodatkowy osprzęt ......??


roberto2000
Gość
Wysłany: Nie Sty 15, 2006 10:52 am Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=80409677
tu Ci przesyłam link jak to wyglšda.ja mam podobne tylko zbiornik mam na dole no i inny pulpit i ma 17 kW .co do przerubki to tylko musisz zrobić podstawe na której to bedzie stało,oraz zasilanie z transformatora ,moze być bespieczeństwa 24V.kupić cos takiego mozesz na alegro albo poszukac na ayto złomach.w tej drugiej opcji kupisz najtaniej bo juz od 30-"
 

Oskari
Wysłany: 2012-10-30, 12:18   
0
UP DOWN

Posty: 1
kawal dobrej roboty żeście tu odwalili:)
pytanie (odnośnie filtrów) jak wypadają filtry od nich: http://tech-textil.eu/category/filtracja ? tzn: info zbieram nie na potrzeby jakiejś swojej cenzura - stary sie rozgląda za jakimś konkretem...
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group