Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:42 |
Autor |
Wiadomość |
 |
wazzie
|
Wysłany: 2007-12-12, 20:29 zaprawki - vademecum
|
0
|
|
|
Posty: 30 Skąd: RzeszĂłw
|
Witam,
jako Âże jestem tutaj nowy; wypada sie przywitaĂŚ: Witam wszystkich.
Moja proÂśba jest nastĂŞpujÂąca:
1. wyjaÂśnienie jak poprawnie wykonaĂŚ zaprawki na lakierze metalicznym, zakÂładajÂąc Âże mam juÂż poÂłoÂżonÂą szpachle. Zazwyczaj malowaÂłem caÂły element, ale w tym przypadku oznaczaÂłoby to przelakierowanie caÂłej nexii. PomalowaÂłem naprawiany fragment bazÂą, a potem bezbarwnym - cieniujÂąc go lekko poza naprawiany obszar, ale powychodziÂły paskudne chmury...
2. pyt. u do³u drzwi zaczê³a wychodziÌ korozja, popodnosi³a blachê zawiniêt¹ od do³u na wew czêœÌ drzwi - jak z tym powalczyÌ???
BĂŞdĂŞ zobowiÂązany za udzielenie mi wyczerpujÂących wskazĂłwek i porad.
pozdrawiam
wazzie |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2007-12-12, 20:34
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
bezbarwnym malujesz caly element, cieniujesz tylko baza. ale w 99% przypadkow wyglada to paskudnie w metaliku i lepiej polakierowac caly element. no chyba ze cieniujesz polowe elementu i przejscie jest lagodne. a nie rozumiem dlaczego oznacza to lakierowanie calego auta?
no i w sumie to tak ciezko odpowiedziec nie widzac uszkodzenia. inaczej sie robi gdy masz ryse przez pol elementu a inaczej niz np odprysk itd... najlepiej to pokaz fotke i wtedy doradzimy cos.
a co do drugiego pytania to ja zrozumialem ze puchnie ci miedzy dwoma platami blachy? oczyscic mechanicznie ile sie da a w miejsca niedostepne zalac czyms pasywujacym rdze, np rc900. |
|
|
|
 |
wazzie
|
Wysłany: 2007-12-12, 21:27
|
0
|
|
|
Posty: 30 Skąd: RzeszĂłw
|
Witam,
Trudno mi o fotki. auto ma kantach b³otników ju¿ spore b¹ble - chcia³em je zci¹gn¹Ì, zabezpieczyÌ, zaszpachlowaÌ i pomalowaÌ, myœla³em ze jest jakiœ "myk" na to aby nie lakierowaÌ ca³ego elementu...
w moim przypadku bÂąble pojawiÂły sie nad nad kaÂżdym koÂłem, dodatkowo kilka odpryskĂłw na masce po kamyczkach no i na drzwiach.... czyli musiaÂłbym przelakierowaĂŚ wiĂŞkszÂą czĂŞÂśc autka. Drzwi pewnie polakieruje bazÂą i bezbarwnym do listwy po Ăłwczesnym zabezpieczeniu tego co sie da ratowaĂŚ, a na reszcie bĂŞdzie trzeba sie zadowoliĂŚ chmurkami...
Jako Âże nie jest to nowy samochĂłd i sÂłuÂży raczej jako rzecz codziennego uÂżytku, nie chce pakowaĂŚ w niego wiĂŞkszych kosztĂłw, zaleÂży mi raczej aby naprawa byÂła w miarĂŞ estetyczna i trwaÂła. |
|
|
|
 |
maras
|
Wysłany: 2007-12-12, 23:21
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 211 Skąd: Sokolniki k.Poznania
|
BazÂą cieniowaĂŚ, a bezbarwnym najlepiej caÂły element. Mozna uÂżywaĂŚ rozpuszczalnikĂłw do cieniowania, wtedy trochĂŞ zaoszczĂŞdzisz na klarze, ale jak nie masz wprawy w uÂżywaniu tego specyfiku, to lepiej nie ucz sie na samochodzie, tylko na jakimÂś starym elemencie. Ja w kaÂżdym bÂądÂź razie tego nie uzywam, wole malowaĂŚ caÂły element bezbarwnym i mieĂŚ spokĂłj |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2007-12-13, 04:52
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
uwierz mi ze wieksza sytysfakcje bedziesz mial gdy polakierujesz sobie cale elementy. a cenowo moze wyjsc nawet taniej. |
|
|
|