Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomo¶æ
mirh
Wys³any: 2008-01-03, 09:33   Zaprawki na odpryskach
0
UP DOWN

Posty: 152
Witam
Jestem nowy na forum. Pozdrawiam i proszê o wyrozumia³o¶æ :-)
Czy kto¶ z Panów lakierników mo¿e pos³u¿yæ fachow± porad± w temacie, który zacz±³em na forum dotycz±cym Airbrush:
http://www.lakierowanko.info/viewtopic.php?t=702
Lakier dorabia³em w mieszalni i kolor jest IMO dobrze dobrany (Acryl - kolor Bianco Polare do Alfa Romeo 156). Nie jest to metalic. Jako podk³ad chcê u¿yæ podk³adu 1K do acrylu w spraju Motipa.
Interesuje mnie zw³aszcza technika napraw odprysków za pomoc± aerografu coby jak najbardziej zla³o sie z reszt± lakieru. Jak "pryskaæ", na odkurz czy na ta¶mê? Jak cieniowaæ aerografem odpryski. Jak du¿y obszar (na nie uszkodzonym lakierze) przy odprysku matowiæ (jaki papier?)? Jak by kto¶ krok po kroku napisa³ jak powinno siê to robiæ to by³bym wdziêczny.
Oczywi¶cie przy wiêkszych uszkodzeniach dajê zarobiæ fachowcom ;-)
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-03, 10:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
moim zdaniem nie ma sensu sie pieprzyc aerografem. juz dawno zrezygnowalem z tego pomyslo, chociaz tez mi sie wydawal dobry. maly pistolet zaprawkowy jest duzo lepszy. oczywiscie lakierujesz na odkurz, nie do tasmy bo pozniej tego nie zeszlifujesz. na koniec fade out produktem i powinno byc ok. po wyschnieciu papier 2000, pozniej pasta polerska. ale i tak zamiast wpylac sie w odpryski to lepiej polkierowac caly element.
 

mirh
Wys³any: 2008-01-03, 12:38   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
moim zdaniem nie ma sensu sie pieprzyc aerografem. juz dawno zrezygnowalem z tego pomyslo, chociaz tez mi sie wydawal dobry. maly pistolet zaprawkowy jest duzo lepszy. oczywiscie lakierujesz na odkurz, nie do tasmy bo pozniej tego nie zeszlifujesz. na koniec fade out produktem i powinno byc ok. po wyschnieciu papier 2000, pozniej pasta polerska. ale i tak zamiast wpylac sie w odpryski to lepiej polkierowac caly element.


"fade out produktem" - mo¿e kolega to rozwin±æ?
Dlaczego pistolet-mikro ma byæ lepszy od dobrego aerografu? Przecie¿ ja mówiê o ma³ych powierzchniach rzêdu 1-2 cm2. Czy pistolet micro pozwala rozpylaæ tak± "mgie³kê" jak to mo¿na zrobic aerografem? Jaki wydatek jest potrzebny do pistoletu micro? Z arografem amator mo¿e sobie pozwoliæ na mniej wydajny kompresor (mniejszy i bardziej cichy).
W przypadku odprysków czêsto nie ma sensu malowaæ ca³ego elementu - nie moja opinia, tylko kilku lakierników o to pyta³em.
 

grzesiek3210 
Wys³any: 2008-01-03, 16:51   
0
UP DOWN

Posty: 24
odkurz przepyl rozpuszczalnikiem korekcyjnym,do cieniowania lub jak go tam zwa³ w innych stronach.Chodzi o to ¿eby suchy natrysk wtopiæ w stary lakier.miejsce korekcji bardzo delikatnie traktuj papierem bo mo¿esz przetrzeæ i zostanie linia.Je¿eli korekcja jest ³agodna i dobrze rozlana mo¿esz próbowaæ j± polerowaæ bez papieru tylko przez krótkie,mocniejsze naci¶niêcie g±bki.
 

ixell
Wys³any: 2008-01-03, 19:55   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz
Tak dodatkowo; czym mniejsza dysza, tym kolor ja¶niejszy. szczególnie przy metalu i perle. Ju¿ samo to wyklucza u¿ycie aeografu do zaprawek. ¯adna firma nie poleci pistoletu z dysz± mniejsz± ni¿ 1,1 mm.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

mirh
Wys³any: 2008-01-03, 20:25   
0
UP DOWN

Posty: 152
A co panowie s±dzicie o tym pistolecie:
http://www.allegro.pl/ite...akierniczy.html Podkre¶lê jeszcze raz NIE ZAMIERZAM MALOWAÆ CA£YCH ELEMENTÓW, a jedynie robiæ zaprawki na mniejszych/wiêkszych odpryskach, otarciach itp.
Ten pistolet ma wydatek na powietrze 85 L /min co przy moim kompresorku (butla 6L, ssanie 220L (efektywne 120L), max ci¶nienie 8 bar) wydaje siê byæ idealny do zaprawek.
Chyba ¿e macie lepszy pomys³ (du¿y kompresor i normalny pistolet odpada - jak bêdzie co¶ ca³ego do naprawy do dam lakiernikowi).
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-03, 21:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
"fade out produktem" - mo¿e kolega to rozwin±æ?


rozcienczalnik do cieniowania

aerografem mozesz robic wpylki tylko na akrylach. na metaliku to nie przejdzie bo rozjasni ci sie kolor tak jak napisal ixell.
 

ixell
Wys³any: 2008-01-05, 22:08   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz
daruj sobie te pistoleciki. Mia³em takie i nikt nie byl z nich zadowolony. Jak ju¿ to kup normalny i nie pyl mocno.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

mirh
Wys³any: 2008-01-05, 22:53   
0
UP DOWN

Posty: 152
ixell napisa³/a:
daruj sobie te pistoleciki. Mia³em takie i nikt nie byl z nich zadowolony. Jak ju¿ to kup normalny i nie pyl mocno.


A jaki normalny kolega by poleci³ do robienia zaprawek (mój kompresor ma wydatek 120L (220 teroet.) i 8bar, butla 6L). I jeszcze raz przypomnê chodzi o zaprawki a nie lakierowanie ca³ego elementu.
Czy do zwyk³ego pistoletu mo¿na wlewac ma³e ilo¶ci lakieru? Je¶li tak to ile jest najmniej?
Mnie siê nie op³aca z powodu odprysku dorabiaæ ilo¶æ na ca³y element. Zwykle robiê 100ml.
Czy pistoletem jestem w stanie tak precyzyjnie prysn±æ na ma³ym obszarze jak aerografem. Nie wiem czemu tak bardzo mnie zniechêcacie do aerografu...
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-05, 22:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
Mnie siê nie op³aca z powodu odprysku dorabiaæ ilo¶æ na ca³y element. Zwykle robiê 100ml.


a ty myslisz ze ile idzie na element :) litr? hehe
do pistoletu mozesz wlac nawet 1ml nikt ci nie zabroni :)
mowie ci z wlasnego dosiwadczenia ze aerograf sprawdzil sie (pozornie) tylko w przypadku akrylu. w metaliku jest to bez sensu bo wychodzi inny kolor i zle sie tym pracuje ogolnie. ten pistolet z linku mam ale kupilem go za 59 zl. powiedzmy ze od biedy mozna nim pracowac. generalnie poszukaj jakiegos dobrej klasy pistoletu mini.

[ Dodano: 2008-01-05, 23:04 ]
aha i moj pistolecik juz nie jest niebieski tylko srebrny. cala ta farba zeszla od nitro. ciekawe jaki inteligent wymyslil zeby to lakierowac i w jakim celu?? i nie jest to hvlp mimo ladnego napisu na pudelku :)
 

mirh
Wys³any: 2008-01-05, 23:04   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
...generalnie poszukaj jakiegos dobrej klasy pistoletu mini.


a mo¿ecie co¶ poleciæ? Co¶ z czym kompletny amator da sobie radê :-)
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-05, 23:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Cytat:
a mo¿ecie co¶ poleciæ? Co¶ z czym kompletny amator da sobie radê :-)


ty zle podchodzisz do sprawy. to wlasnie amator predzej poradzi sobie z wysokiej klasy sprzetem niz z badziewiem:)
 

mirh
Wys³any: 2008-01-05, 23:09   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
Cytat:
a mo¿ecie co¶ poleciæ? Co¶ z czym kompletny amator da sobie radê :-)


ty zle podchodzisz do sprawy. to wlasnie amator predzej poradzi sobie z wysokiej klasy sprzetem niz z badziewiem:)


No dobra to co polecacie z tych mini pistoletów i oby mi na chleb starczy³o... (a ¿ona to mi co¶ urwie jak siê dowie :-) )
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-05, 23:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
pistolety mini sa drozsze od duzych danej firmy. gdybym teraz kupowal tani pistolet zaprawkowy to nie bralbym tego niebieskeigo gowna, tylko wzialbym ten

http://www.tradetec.pl/pr...f4f2d12ebfd2059

niestety nie spotkalem sie w zadnym sklepie z pistoletem mini jakiejs lepszej firmy (szukalem do 400 zeta i lipa). sa np sata ale to juz prawie 1000 trzeba dac a az tak nie jest mi potrzebny. takim pistolecikiem to czasem lakieruje jakies lusterka i inne drobne cenzura. zaprawek nie robie.
 

mirh
Wys³any: 2008-01-05, 23:25   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
...nie bralbym tego niebieskeigo gowna, tylko wzialbym ten

http://www.tradetec.pl/pr...f4f2d12ebfd2059
....


To "gowno" jest prawie 3x drozsze od tego który kolega poleca :shock:
O co chodzi... nic ju¿ nie wiem :roll: W czym ten 3x tañszy jest lepszy?
A mo¿e ten:
http://www.allegro.pl/ite...c_3_dysze_.html
 

adams90-90 
Wys³any: 2008-01-05, 23:30   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 400
Sk±d: Krasiniec
mirh napisa³/a:
A mo¿e ten:
http://www.allegro.pl/ite...c_3_dysze_.html

Taki ma moderator z dzialu AIRBRUSH :razz: Zapytaj o niego
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-05, 23:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
To "gowno" jest prawie 3x drozsze od tego który kolega poleca :shock:


no przeciez ci pisalem ze to gowno niebieskie jest w cenie 6 dych u nas w sklepach. cena na allegro z kosmosu.
mirh napisa³/a:
W czym ten 3x tañszy jest lepszy?


chocby w tym ze nie bedzie odpadal ten paskudny niebieski lakier :) i jest dyche tanszy :P poza tym technicznie przypuszczam ze to samo. CHINA !

mirh napisa³/a:
A mo¿e ten:
http://www.allegro.pl/ite...c_3_dysze_.html



nie wiem nic na jego temat ale wyglada fajnie :)
ale wygladem sie nie da pracowac.
 

ixell
Wys³any: 2008-01-05, 23:34   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz


LUX FOBO W³oski. Mogê Ci sprzedaæ za 70 zeta
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-05, 23:44   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
ixell napisa³/a:
LUX FOBO W³oski. Mogê Ci sprzedaæ za 70 zeta


drogo :) w innym watku podano link do allegro po 6 dych za ten "pistolet" :mrgreen:
 

ixell
Wys³any: 2008-01-06, 00:15   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz
Nie twierdzê, ¿e nie. Kupujê je od po¶rednika i sta mo¿e byæ inna cena.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

marikk 
Wys³any: 2008-01-06, 11:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 249
Witam Pyta³em ostatnio w innym temacie o ten pistolet FOBO bo ogl±da³em go na allegro i pisa³o ¿e jest przystosowany do wodnych lakierów czy rzeczywi¶cie tak jest ?? licze ¿e tym razem kto¶¶ mi odp na te pytanie pozdrawiam
 

ixell
Wys³any: 2008-01-06, 21:44   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz
Teoretycznie tak, ale praktycznie to bym uwa¿a³. Niby wszystko jest chromowane i odporne na H2O. Moje w±tpliwo¶ci budzi sama iglica. Niby chrom, ale jako¶ dziwnie wygl±da. Dla mnie to czysta, polerowana stal. Sprzeda³em tych pistoletów na allego ok 250 sztuk i nikt siê nie skar¿y³, ¿e rdzewiej± czy co¶ w tym stylu. Osobi¶cie wybra³bym lepszy. Mam np fajn± podróbê saty digital z wy¶wietlaczek i tam to wszystko wygl±da du¿o lepiej. Oczywi¶cie nie ma jak orygina³. Problem tylko w kasie.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

mirh
Wys³any: 2008-01-06, 23:48   
0
UP DOWN

Posty: 152
Jestem po szpachlowaniu tej dziury (zalepi³em ³at± z maty i da³em szpachle soft), jako ¿e robiê to pierwszy raz mam pewn± zagwostkê. Co zrobiæ gdy w trakcie polerowania szpachli pojawi³ mi siê w jednym miejscu go³y metal? Przed szpachl± dawa³em na blachê wash primer, a teraz obawiam sie ze go starlem w tym miejscu. Je¶li ponownie prysne wash primerem (robie na odkurz) to poleci cz±¶ciowo na szpachle i zmatowiony lakier wokó³ zaprawki. Jak powinno siê prawid³owo postêpowaæ w takim przypadku?
A tak przy okazji jak siê pryska podkladem i je¶li robiê to na odkurz to pyli mi równierz na tê zmatowion± czê¶æ lakieru wokó³ odprysku, czy to nie przeszkadza w sytuacji jak pryska siê pó¼niej baz±?
Czy kto¶ mo¿e mi udzieliæ jaki¶ wskazówek, nie bardzo wiem co robic z tym py³em (od wash primera, podk³adu) który osiada wokó³ uszkodzenia na zmatowiony lakier?
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-07, 11:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
Co zrobiæ gdy w trakcie polerowania szpachli pojawi³ mi siê w jednym miejscu go³y metal?


trzeba go wbic mlotkiem. na to znowu podklad itd...
 

mirh
Wys³any: 2008-01-07, 12:12   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
mirh napisa³/a:
Co zrobiæ gdy w trakcie polerowania szpachli pojawi³ mi siê w jednym miejscu go³y metal?


trzeba go wbic mlotkiem. na to znowu podklad itd...


:shock: jaki m³otek ? O co chodzi? I na co ten podk³ad: na ca³y odprysk (³±cznie z nie startym podk³adem) czy tylko na metal (a wtedy musia³bym izolowaæ go ta¶m±)?
Ja ca³y czas mówie o tzw. smart fix czyli naprawie w miejscu uszkodzenia a nie ca³ego elementu.

I dalej nie wiem co robiæ z py³em z podk³adów jak siê robi na odkurz? Czy na czas pryskania podk³adami izolowac lakier (ten zmatowiony wokó³ miejsca uszkodzenia) ta¶m±?
Czy kto¶ mo¿e krok po kroku napisaæ jaki¶ tutorial (kroko po kroku (z cieniowaniem) - dla lakierów zwyk³ych i metalików) jak leczyæ odprysk (do go³ej blachy) dajmy na to w ¶rodku jakiego¶ elementu (maska, drzwi)? My¶le ¿e jakby umie¶ciæ to w jakim¶ FAQ na forum to niejasno¶ci by³oby znacznie mniej...
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-07, 12:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
:shock: jaki m³otek ? O co chodzi? I na co ten podk³ad:


no jak jaki mlotek? normalny. skory wychodzi ci blacha to znaczy ze jest powyzej i trzeba ja wbic, to chyba logiczne ? jesli jest to tylko zwykle przetarcie to sam podklad. jesli gorka trzeba wbic. i co to za pytanie na co podklad? na gola blache...

a co do odkurzu to zaklejaj reszte elementu i po klopocie.
 

mirh
Wys³any: 2008-01-07, 12:51   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
mirh napisa³/a:
:shock: jaki m³otek ? O co chodzi? I na co ten podk³ad:


no jak jaki mlotek? normalny. skory wychodzi ci blacha to znaczy ze jest powyzej i trzeba ja wbic, to chyba logiczne ? jesli jest to tylko zwykle przetarcie to sam podklad. jesli gorka trzeba wbic. i co to za pytanie na co podklad? na gola blache...

a co do odkurzu to zaklejaj reszte elementu i po klopocie.


Chyba siê nie zrozumieli¶my... mówiê o sytuacji gdzie niewprawny :-) lakiernik za bardzo siê przy³o¿y³ i przetar³ w pewnym miejscu szpachlê do blachy.
Co z tym fantem robiæ? Przecie¿ z nowu na to trzeba po³o¿yæ 2 podk³ady (wash i zwyk³y).
Czy w takiej sytuacji awaryjnie izoluje siê ten kawa³em blachy ta¶m± (przypominam ¿e ca³o¶æ jest robiona na odkurz) i wtedy pryskam podk³adami?
 

baqo 
Wys³any: 2008-01-07, 13:44   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
Cytat:
Przecie¿ z nowu na to trzeba po³o¿yæ 2 podk³ady (wash i zwyk³y).
znowu kombinacje alpejskie!jak masz epoxyd,rozrób sobie ile potrzeba(ma do¶æ d³ugi czas przydatno¶ci do u¿ytku)we¿ ma³y pêdzeleczek i zamalój to miejsce,po wyschniêciu mo¿esz szpachlowaæ i masz zabezpieczenie,
Cytat:
no jak jaki mlotek? normalny. skory wychodzi ci blacha to znaczy ze jest powyzej i trzeba ja wbic,
a m³oteczkiem to mo¿esz delikatnie posadziæ to miejsce gdzie wystaje ta blaszka.
 
 

mirh
Wys³any: 2008-01-07, 13:50   
0
UP DOWN

Posty: 152
baqo napisa³/a:
Cytat:
Przecie¿ z nowu na to trzeba po³o¿yæ 2 podk³ady (wash i zwyk³y).
znowu kombinacje alpejskie!jak masz epoxyd,rozrób sobie ile potrzeba(ma do¶æ d³ugi czas przydatno¶ci do u¿ytku)we¿ ma³y pêdzeleczek i zamalój to miejsce,po wyschniêciu mo¿esz szpachlowaæ i masz zabezpieczenie,
Cytat:
no jak jaki mlotek? normalny. skory wychodzi ci blacha to znaczy ze jest powyzej i trzeba ja wbic,
a m³oteczkiem to mo¿esz delikatnie posadziæ to miejsce gdzie wystaje ta blaszka.


Z tego co wyczyta³em to na wash primer nie wolno dawaæ szpachli tylko wcze¶nie trzeba to pokryæ zwyk³ym podk³adem...
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-07, 14:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
Co z tym fantem robiæ? Przecie¿ z nowu na to trzeba po³o¿yæ 2 podk³ady (wash i zwyk³y).


no trzeba. w czym widzisz problem ?

Cytat:
znowu kombinacje alpejskie!


nie kombinacje tylko wymogi technologiczne jesli chce uzyc wash primer.
 

mirh
Wys³any: 2008-01-07, 14:19   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
mirh napisa³/a:
Co z tym fantem robiæ? Przecie¿ z nowu na to trzeba po³o¿yæ 2 podk³ady (wash i zwyk³y).


no trzeba. w czym widzisz problem ?



W tym ¿e nie wiem czy powinno siê to nak³adaæ pêdzelkiem (wash i zwyk³y) czy pistoletem.
Pistoletem jest lepiej bo lepiej kilka cienkich warst ni¿ jedna gruba od pêdzla. Tylko ¿e pistoletem bedê pryska³ tymi podk³adami równierz po szpachli (i py³em po lakierze) a nie tylko w miejscu przetarcia - czy to jest jaki¶ problem? A mo¿e to zejdzie po ponownym szlifowaniu. Po prostu nie wiem jak to najlepiej naprawiæ...
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-07, 14:32   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
W tym ¿e nie wiem czy powinno siê to nak³adaæ pêdzelkiem (wash i zwyk³y) czy pistoletem.


dziwny masz dylemat. to chyba oczywiste ze pistoletem.
 

mirh
Wys³any: 2008-01-07, 14:38   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
mirh napisa³/a:
W tym ¿e nie wiem czy powinno siê to nak³adaæ pêdzelkiem (wash i zwyk³y) czy pistoletem.


dziwny masz dylemat. to chyba oczywiste ze pistoletem.


No swietnie ale mo¿e mi kto¶ odpowie co z tym pyleniem gdy ponownie pryskam podk³adami na wytarte miejesce.
Nie przejmowaæ siê tym bo zejdzie przy ponownym szlifie pod bazê albo przejmowa¶ siê i tymczasowo izolowaæ wytarte miejsce. Przypominam ¿e musze ponownie pryskac wash primerem i zwyk³ym.
 

Bodzio 
Wys³any: 2008-01-07, 16:15   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomóg³: 9 razy
Posty: 405
Sk±d: lubuskie
Na moje oko to i tak z czasem odpadnie (ta mata itp) wiêc nawet jak przetar³e¶ to daj szpachel i tyle. Napracujesz siê jak ... a i tak to wielka prowizorka, wiêc dokoñcz tak ¿eby by³o ³adnie i tyle, przecie¿ o to Ci chodzi :?:
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

mirh
Wys³any: 2008-01-07, 16:57   
0
UP DOWN

Posty: 152
Bodzio napisa³/a:
Na moje oko to i tak z czasem odpadnie (ta mata itp) wiêc nawet jak przetar³e¶ to daj szpachel i tyle. Napracujesz siê jak ... a i tak to wielka prowizorka, wiêc dokoñcz tak ¿eby by³o ³adnie i tyle, przecie¿ o to Ci chodzi :?:


A czemu ta mata ma odpa¶æ? Poczyta³em sobie to i inne fora i widze ¿e s± zwolennicy spawania i klejenia mat :-) ci drudzy argumentujê ¿e os³abionej blasze przegrzanie nie s³u¿y.
 

baqo 
Wys³any: 2008-01-07, 17:02   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
Cytat:
W tym ¿e nie wiem czy powinno siê to nak³adaæ pêdzelkiem (wash i zwyk³y) czy pistoletem.
PISA£EM O EPOXIE.MÊCZ SIE PISTOLETEM NA KAWA£EK PLACKA POD SZPACHLÊ TAK¡ METOD¡,JAK S¡ PROSTRZE ,:lol: quote].. a i tak to wielka prowizorka, wiêc dokoñcz tak ¿eby by³o ³adnie i tyle, przecie¿ o to Ci chodzi [/quote]NO TO TE¯ PRAWDA,TAKIE KLEJENIE MAT¡! BODZIO MA RACJÊ :idea:
 
 

mirh
Wys³any: 2008-01-07, 19:16   
0
UP DOWN

Posty: 152
baqo napisa³/a:
Cytat:
W tym ¿e nie wiem czy powinno siê to nak³adaæ pêdzelkiem (wash i zwyk³y) czy pistoletem.
PISA£EM O EPOXIE.MÊCZ SIE PISTOLETEM NA KAWA£EK PLACKA POD SZPACHLÊ TAK¡ METOD¡,JAK S¡ PROSTRZE ,:lol: quote].. a i tak to wielka prowizorka, wiêc dokoñcz tak ¿eby by³o ³adnie i tyle, przecie¿ o to Ci chodzi
NO TO TE¯ PRAWDA,TAKIE KLEJENIE MAT¡! BODZIO MA RACJÊ :idea: [/quote]

Powiem szczerze, ¿e bardziej zale¿y mi ¿eby by³o trwale ni¿ ³adnie... to auto mam akurat do t³czenia po mie¶cie i nie chcê ¿eby mi dziura za pó³ roku znowu wylecia³a... A co do ³adnie to wiem ¿e lakiernik wizualnie by to ³adnie zrobi³ ale to co by da³ pod spód to ju¿ inna bajka... niestety nie znam zak³adu który pozwoli³by patrzeæ pracownikom na rêce.. a ¿e s± partacze to siê nie raz sam przekona³em :evil:
Co do tej maty to dalej siê nie dowiadzia³em dlaczego mia³aby mi odpa¶æ...
A jeszcze zapomnia³e spytaæ o jakim epoxie kolega baqo pisze? Jedyny mi znany brunox mo¿e jest i dobry ale schnie wieki i raczej jest na rdzê a nie na go³± blachê.
 

baqo 
Wys³any: 2008-01-07, 19:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
Cytat:
o jakim epoxie kolega baqo pisze
podk³ad antykorozyjny epoxydowy,nie musisz malowaæ trawiennym i innym podk³adem na blachê aby po³o¿yæ szpachlê.epox doskonale przywiera do go³ej blachy,zabezpiecza przed korozj±,mo¿na na ten podk³ad szpachlowaæ.nanosiæ natryskiem,a i mo¿na pomalowaæ pedzeleczkiem,mo¿esz nim pomalowaæ po skoñczonym szpachlowaniu,na szpachlê,po godzinie na³o¿ysz na niego podk³ady akrylowe jak i lakiery.itd. :neutral:
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-07, 20:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
co do ³adnie to wiem ¿e lakiernik wizualnie by to ³adnie zrobi³ ale to co by da³ pod spód to ju¿ inna bajka..


napewno dalby pod spod blache ! znaczy wspawal by.

mirh napisa³/a:
Co do tej maty to dalej siê nie dowiadzia³em dlaczego mia³aby mi odpa¶æ...


no ja ci juz pisalem ze bedzie rdzewiec od spodu na krawedziach tej dziury, do tego doloza sie jeszcze drgania maski i po 2 tygodniach mozesz zaczynac robote na nowo :mrgreen:
 

mirh
Wys³any: 2008-01-07, 20:11   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
...
no ja ci juz pisalem ze bedzie rdzewiec od spodu na krawedziach tej dziury, do tego doloza sie jeszcze drgania maski i po 2 tygodniach mozesz zaczynac robote na nowo :mrgreen:


Krawêdzie od spodu malowa³em brunox epoxy, da³e mu 24h na wyschniêcie + nawiew z farelki. Potem od spodu zapryska³em Tectylem ML i na to Tectyl Body Safe.
Dalej kolega twierdzi ¿e zardzewieje i odpadnie?
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-07, 20:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
Dalej kolega twierdzi ¿e zardzewieje i odpadnie?


zdania nie zmienie. brunox i tectyl tylko przyspiesza odpadanie maty :)

[ Dodano: 2008-01-07, 20:15 ]
mirh napisa³/a:
inne fora i widze ¿e s± zwolennicy spawania i klejenia mat


te inne fora to pewnie wiejskotuningowe jakies :D tam sa zwolennicy metaloplastyki, tutaj ich nie znajdziesz, no chyba ze mowa o paprokach.
 

mirh
Wys³any: 2008-01-07, 20:18   
0
UP DOWN

Posty: 152
baqo napisa³/a:
Cytat:
o jakim epoxie kolega baqo pisze
podk³ad antykorozyjny epoxydowy,nie musisz malowaæ trawiennym i innym podk³adem na blachê aby po³o¿yæ szpachlê.epox doskonale przywiera do go³ej blachy,zabezpiecza przed korozj±,mo¿na na ten podk³ad szpachlowaæ.nanosiæ natryskiem,a i mo¿na pomalowaæ pedzeleczkiem,mo¿esz nim pomalowaæ po skoñczonym szpachlowaniu,na szpachlê,po godzinie na³o¿ysz na niego podk³ady akrylowe jak i lakiery.itd. :neutral:


W lakierni powiedzieli mi ¿e trawienny jest du¿o lepszy. Czy ten epoksydowy te¿ trzeba mieszaæ z utwardaczem? Z tego co zrozumia³em to ten pok³ad (epoksydowy) po na³o¿eniu mo¿na od razu malowac bez dawania podk³adu zwyk³ego, tak?
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-07, 20:21   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Cytat:
W lakierni powiedzieli mi ¿e trawienny jest du¿o lepszy. Czy ten epoksydowy te¿ trzeba mieszaæ z utwardaczem? Z tego co zrozumia³em to ten pok³ad (epoksydowy) po na³o¿eniu mo¿na od razu malowac bez dawania podk³adu zwyk³ego, tak?


jasne ze trawienny lepszy. daje maxymalna ochrone antykorozyjna ale wymaga polozenia na niego jeszcze podkladu akrylowego. epoxydowy stosuje sie bez trawiennego(chociaz w starym novolu mozna bylo). epox tez sie miesza z utwardzaczem i mozesz go polozyc na gola blache.
 

mirh
Wys³any: 2008-01-07, 20:29   
0
UP DOWN

Posty: 152
Wielkie dziêki dobrzy ludzie :-) za udzielanie wyczerpuj±cych odpowiedzi.
Do pe³ni szczê¶cia brakuje mi wiedzy na jeszcze jeden temat.
Chodzi o cieniowanie. Jak cieniowaæ w przypadku gdy malowany fragment jest idelnie w ¶rodku elementu. W tym konkretnym przypadku z przodu maski tu¿ przy grillu.
Czy to siê robi tak pryskam od grila w stronê maski (tak aby odkurz lecia³ w stronê maski na zmatowiony lakier - promieni¶cie tzn pó³kole) a na koñcu pryskam po rozkurzu pustym (brudnym po bazie) pistoletem z dodanym rozcieñczlnikiem cieniuj±cym (ile razy tak prysn±æ)?
Na koñcu dajê klar pokrywaj±c nim naprawiany obszar i wychodz±c poza obszer naprawy.
Jak siê to powinno dobrze robiæ?
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-07, 20:32   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
proponuje ci zmanowic cala maske zeby przejechac w calosci bezbarwnym, a co do cieniowania to ciezko tak opisac. w twoim wypadku najlepiej bylo by pomalowac cala maske. na 99% jesli to wycieniujesz to bedzie plama.
 

Bodzio 
Wys³any: 2008-01-07, 20:33   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomóg³: 9 razy
Posty: 405
Sk±d: lubuskie
Mój kolega te¿ chcia³ "nie spawaæ" troszkê podgnitego b³otnika od junaka. Oczywi¶cie po wypiaskowaniu zosta³y dziury itp. U¿y³ maty, ¿ywicy itp. Jak to us³ysza³em to my¶la³em ¿e padne ze ¶miechu, przecie¿ to najgorsze co mo¿e byæ. I raczej dro¿sze od wspawania blaszki. Za jaki¶ czas ten junak robiony po prostacku (paproki itp bêd± go dalej sk³adaæ i malowaæ, oczywi¶cie po piaskowaniu minia posz³a w ruch, ¿enada...) Tak wiêc powiem Ci jak wszystko odpadnie, chyba ¿e prêdzej siê przekonasz na swoim aucie. Pozdro i jak co¶ robiæ to raz a dobrze, a nie 10 razy i czas marnowaæ.
Lepiej z kobiet± pojechaæ do kina albo gdzie¶ a nie siedzieæ i poprawiaæ spieprzon± robotê 3 raz... ot takie moje zdanie
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

mirh
Wys³any: 2008-01-07, 20:36   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
proponuje ci zmanowic cala maske zeby przejechac w calosci bezbarwnym, a co do cieniowania to ciezko tak opisac. w twoim wypadku najlepiej bylo by pomalowac cala maske. na 99% jesli to wycieniujesz to bedzie plama.


Ale sama idea cieniowania opisana przezemnie jest poprawna (w tym konkretnym przypadku)?
A tak ju¿ teretyzuj±c co je¶li odprysk jest w samym ¶rodku maski? Gdzie¶ tu wyczyta³em ¿e nie powinno siê cieniowaæ po okrêgu. Co w takim przypadku zrobiæ coby wygl±da³o jak najlepiej nie chc±c malowaæ ca³ego elementu?
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-07, 20:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
no minia to juz w ogole szczyt profesjonalizmu. i na ta minie kladli dalsze produkty ?
 

Bodzio 
Wys³any: 2008-01-07, 20:57   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomóg³: 9 razy
Posty: 405
Sk±d: lubuskie
Tak, na to bêdzie sz³a reszta.... czyli podk³ad (na pewno 1k, albo od razu kolor dadz±...mo¿e jaki¶ renolak :?: tego nie wiem... ) Kolega (i sporo s±siadów, którzy twierdz± ¿e zabytki to g.. mówi ¿e nie trzeba wydawaæ tyle co ja ¿eby mieæ piêkny efekt.... dziêki zwyk³ej farbie za 30z³ za 1l chc± to osi±gn±æ, bo niby to jest to samo tylko firmy inne.... a¿ ¿al na nich patrzeæ, no i oczywi¶cie jak powiesz takiemu ¿e malwoanie motoru itp kosztuje bo siê trzeba narobiæ to siê patrzy jak na wariata i mówi ¿e on to lepiej pêdzlem zrobi... hehehehe tylko wzi±æ i paln±æ w ³eb takiego hehehe
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

baqo 
Wys³any: 2008-01-07, 21:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
Cytat:
jasne ze trawienny lepszy. daje maxymalna ochrone antykorozyjna
a epoxydowy nie daje ca³kowitej ochrony antykorozyjnej? to czemu daj± epoxyd w fabrykach a nie trawienny?oba podk³ady s± dobre do zabezpieczenia antykorozyjnego,tylko inaczej siê je stosuje.
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group