Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: DrCruel 2014-04-03, 23:57
Autor Wiadomo¶æ
DrCruel
Wys³any: 2006-09-11, 10:27   Renowacja starego auta
0
UP DOWN


Posty: 418
wojtek
Go¶æ





Wys³any: Sro Sty 25, 2006 3:07 pm Temat postu: cd renowacja starego auta

--------------------------------------------------------------------------------

Dzieki za wszystkie odpowiedzi,

Potrzebuje rady w jeszcze w kilku kwestiach:

1. Jak najlepiej zdjac stare pow³oki lakieru i szpachlu (podobno piaskowanie deformuje, wiec bede piaskowal tylko zalamania i inne trudno dostepne mijsca )?

2. Czy podk³ady HS reaktywny i epoksydowy firmy Novol sa wlasciwe?
3. Jakiej firmy szpachle powinienem uzyc ?

4. Na elementy zawieszenia daje podklad Cekor-R reaktywny i przy nanoszeniu pistoletem powstaje " babie lato". Jak to wyeliminowac?

5. Nie podejme sie polozenia bazy i klaru, mo¿e znacie w woj pomorskim dobry zaklad? Szukam rowniez blacharza.

Powrót do góry


lukas



Do³±czy³: 13 Lip 2005
Posty: 31

Wys³any: Sro Sty 25, 2006 9:40 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

1. nieumiejêtne piaskowanie faktycznie deformuje blachê ale wszystko zale¿y od fachowca. Ja znam takiego co piaskuje ca³e stare auta a przywo¿± do niego nawet ze Szwecji choæ warsztat ma na po³udniu Polski. W starych autkach jest grubsza blacha co daje wiêksz± pewno¶æ ¿e siê nie odkszta³ci ale wa¿ne s± tak¿e inne rzeczy: ¶cierniwo, k±t pod jakim siê sypie. Musisz popytaæ go¶ci czy dadz± radê bo to oni bior± za to odpowiedzialno¶æ.
Jednak zastanów siê czy trzeba ca³e autko piaskowaæ bo o ile spód, komory silnika, baga¿nika to na pewno warto, mo¿e jeszcze pod³ogê od wewn±trz ale jak zaczniesz piaskowaæ np. wnêki w drzwiach to jak to pó¼niej dok³adnie je zapodk³adujesz? W takich zakamarkach wewn±trz auta powinno wystarczyæ dobre dotarcie papierem (rêcznie lub mechanicznie) i na to podk³ad epoksydowy najlepiej grubopow³okowy.

Na poszyciu stare warstwy najlepiej usuwaæ maszyn± oscylacyjn± z papierkiem Nie baw siê w paint removery bo pójdziesz z torbami

2. Je¿eli chodzi o novola to reaktywny jak najbardziej, epoksydowy równie¿ ale akrylowy HS 5+1 jest wype³niaj±cy a tobie jest potrzebny tylko akrylowy jako miêdzywarstwa. Lepiej ci siê rozleje i nie bêdziesz musia³ siê napracowaæ przy docieraniu. Lepszy bêdzie MS 3+1 a najlepszy Trio.

3. Je¿eli nie masz du¿ych wg³êbieñ to podaruj sobie szpachlówki wype³niaj±ce i od razu daj wykañczaj±c±. Trochê wiêcej bêdziesz mia³ pracy ale pewno¶æ ¿e nie porobi± ci siê widoczne pó¼niej odciêcia. Bardzo wa¿ny jest odpowiedni dobór gradacji papieru.

4. A po co chcesz stosowaæ ten cekor? Jak kupisz komplet reaktywnego novola, to ci spokojnie wystarczy na ca³e auto i jeszcze zostanie na drugie

Moja rada: na elementy zawieszenia i pod³ogê od spodu nie dawaj epoksydu lecz dobry akrylowy z uelastyczniaczem zamiast rozcieñczalnika, czyli mo¿e byæ novol 3+1 lub Trio. Epoksyd jest mniej odporny na uderzenia ni¿ akrylowy tzn. on jest elastyczny ale wra¿liwy na gwa³towne stukniêcia. Na podk³ad dasz dobry ¶rodek bitumiczny ale nie baranek.
_________________
Fajnie tu!

Powrót do góry


fifka



Do³±czy³: 14 Lis 2005
Posty: 284
Sk±d: otwock
Wys³any: Czw Sty 26, 2006 11:36 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

lukas,ja dawa³em baranek na grunt i jak to wysch³o to ¶rodek bitumiczny.Kiedy¶ jak zrekonstruowa³em "malucha"'79 to w nadkolach zostawi³em sam baranek i po 2ch latach piach spod kó³ tak odbi³ baranka ¿e musia³em wszystko zerwaæ i od nowa nak³adaæ,tylko ¿e ju¿ u¿y³em ¶rodka bitumicznego na³o¿onego na baranek i to dopiero zda³o egzamin.
_________________
Kupiê motocykle i skutery po wypadkach,równie¿ bez prawa rejestracji.
Wiadomo¶ci proszê na priv.

Powrót do góry


wojtek
Go¶æ





Wys³any: Czw Sty 26, 2006 3:36 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Wola³bym nie dawæ masy bitumicznej i baranka. Auta bêdê u¿ywa³ tylko latem, na zloty zabytków i okazjonalnie. Co my¶licie o emalii chlorokauczukowej- kilka warstw?

Powrót do góry


wojtek
Go¶æ





Wys³any: Czw Sty 26, 2006 3:39 pm Temat postu: Ad piaskowania

--------------------------------------------------------------------------------

Pokazali wczoraj na TVN turbo piaskowanie starych Mustangów. K±t 45-69 stopni i u¿ywali sody.

Powrót do góry


looqasch



Do³±czy³: 15 Lip 2005
Posty: 103
Sk±d: Stary Zamo¶æ
Wys³any: Pon Sty 30, 2006 1:13 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Odno¶nie tych mas na podwozia to jakie zastosowaæ. Chodzi mi o konkretne nazwy itp...
Baranek ma fajn± struktórê podobn± do fabrycznej ale jest strasznie twardy (prawie ja kszpachel) i pêka.
Czy s± do kupienia takie masy jak fabryczne ??
Co s±dzicie o Bitgumie - niektórzy to stosuj± choæ to te¿ nie to samo co fabryczne.

Dodam ¿e auto to zabytek (35 lat) wiêc chcia³bym zrobiæ to raz a dobrze i nie mieæ takich problemów jak z barankiem.

Powrót do góry


lukas



Do³±czy³: 13 Lip 2005
Posty: 31

Wys³any: Wto Sty 31, 2006 11:52 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Problem w tym, ¿e wiêkszo¶æ tych markowych mas bitumicznych znamy z reklam lub netu bo sklepy ich nie ¶ci±gaj± ze wzglêdu na cenê. Trudno siê zdecydowaæ i zamówiæ jaki¶ produkt jak nikt nim ze znajomych nie robi³ a cena wysoka, no i b³êdne ko³o
Te ogólnie dostêpne masy s± jako¶ci jak sami wiecie takiej aby auto do komisu czy na gie³dê zaczerniæ Czy to bitgum czy blachogum czy inny autogum to wszystko jest to najtañszy asfalt zmieszany z najtañsz± gum±, rozcieñczone benzyn± ekstrakcyjn±.
Te które s± pakowane do puszek pod pistolet barankowy s± bardzo rozcieñczone aby mog³y przej¶æ przez dyszê a tak w sumie to s± te same co w puszkach jako masy na pêdzel. Tyle, ¿e benzyna jest droga i cena zaraz te¿ musi byæ wy¿sza.
_________________
Fajnie tu!

Powrót do góry


malarz



Do³±czy³: 01 Pa¼ 2005
Posty: 29

Wys³any: Sro Lut 01, 2006 7:54 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

A ja sobie teraz testujê swoj± wersjê masy na spody i pewnie zaraz kto¶ powie ¿e nie jestem chemikiem, ale taki chemik jak co¶ zmiesza to te¿ musi to przetestowaæ czy mu siê mieszanina uda³a i na z³e warunki atmosferyczne wystawiæ wiêc co za ró¿nica czy to bêdzie ko³o laboratorium czy ko³o mojego warsztatu
Pomys³ powsta³ jak siê wkurzy³em na blachogum ¿e rzadki jak "woda" i zmiesza³em 70% masy na pêdzel z 30% baranka, ja akurat u¿y³em novolowskiego HS-a bo jest najbardziej gêsty i elastyczny. To wszystko potem zozcieñcza³em benzyn± do uzyskania lepko¶ci gêstego baranka.

Zrobi³em natryski próbne na podk³adowanych blachach i teraz ju¿ pó³ roku le¿± pod warsztatem. Od czsu do czasu rzucam w t± blachê nakrêtkami Tak± sam± blachê natrysn±³em blachogumem i jeszcze jedn± najtañszym barankiem. Teraz czekam
Od rzucania nakrêtkami baranek ju¿ nie wytrzyma³ i popêka³. Blachogum jeszcze siê trzyma ale jestem ciekaw co siê stanie po zimie bo od nakrêtek s± ju¿ odkszta³cenia w blasze.
Najlepiej wygl±da moja mieszanina
A jutro wszystkie blachy posypiê sol±, zobaczymy który wytrzyma najd³u¿ej
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group