Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomo¶æ
mirh
Wys³any: 2008-01-08, 19:39   profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne
0
UP DOWN

Posty: 152
Szukam warsztatu który robi profesjonalne zabezpieczenia antkorozyjne. Od razu proszê nie wyskakiwaæ mi tu barankiem :-) ...
Profesjonalne tzn. wg jakiej¶ markowej technologi zgodnie z arkuszami natrysków np. w metodzie Tuff-Kote Dinol / Dinitrol albo Rustcheck (tutaj akurat tylko nadwozie) ewentualnie Tectyl.
Wszêdzie gdzie pyta³em robili wielkie oczy i mówili ¿e trysn± barankiem a w profile dadz± wosk... ja od razu proszê jak kto¶ ma takie rady to niech sobie daruje...
Po krótce powiem jak to bym chcia³ widzieæ: dok³adne umycie ca³ego podwozia, oczyszczenie podwozia ze starej konserwacji, likwidacja ognisk rdzy i za³o¿enie nowej konserwacji a je¶li chodzi o górê to natrysk (najlepiej 2 sk³adnikowy tj. silny penetrant (inhibitor) i preparat woskowy) wszystko z godnie z jak±¶ technologi± (najlepiej Tuff-Kote Dinol / Dinitrol ).
Je¶li chodzi o Górny ¦l±sk to praktycznie siê podda³em... da³em na próbê jedno z moich aut do pewnej stacji z autoryzacj± RustCheck i my¶lê ¿e sam maj±c odpowiednie ¶rodki i lokal zrobi³bym to lepiej...
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-08, 19:45   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
profesjonalnie to bedzie wypiaskowanie calego podwozia, na to seria podkladow a na nie materialy bitumiczne.
 

mirh
Wys³any: 2008-01-08, 19:57   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
profesjonalnie to bedzie wypiaskowanie calego podwozia, na to seria podkladow a na nie materialy bitumiczne.


¦wietnie, tylko jak znalaz³em jedn± firmê w Siemianowicach która piaskuje i robi konserwacjie przemyslowe (kiedy¶ robili samochody) to pos³ali mnie na drzewo twierdz±c ¿e jednostkowo jest to za du¿o roboty i siê ju¿ w to nie bawi±.... szukam dalej...
 

online 
Wys³any: 2008-01-08, 20:00   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
Mihr sk±d Ty jeste¶? Dok³±dnie podaj miejscowo¶æ :razz: bo ja te¿ z górnego ¶l±ska, okolice tarnowskich gór, nie wiem czy kojarzysz. jakbys szukal namiarów na tanie piaskowanie to daj znaæ ;]
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-08, 20:01   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
pos³ali mnie na drzewo twierdz±c ¿e jednostkowo jest to za du¿o roboty i siê ju¿ w to nie bawi±.... szukam dalej...


i mieli racje. raczej nikt ci tego nie zrobi chyba ze odpowiednio zaplacisz ale koszt liczony w tysiacach. przemysl sprawe ile to jest roboty. najlepiej samemu to zrobic. ja osobiscie tez juz nie oferuje takiej uslugi ze wzgledu na to ze jak klient uslyszy cene to od razu mi mowi ze gdzies tam robia konserwacje podwozia za 300 czy 400 zeta :) tylko nie zdaje sobie sprawy ze ja rozbieram praktycznie prawie caly dol auta a ci goscie za pare stowek przeleca karcherem podwozie i jazda jakims bitexem na to :) nawet bez oczyszczania rdzy. widzialem takich typow w akcji i uwazam ze to wyrzucenie kasy.
 

mirh
Wys³any: 2008-01-08, 20:05   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
mirh napisa³/a:
pos³ali mnie na drzewo twierdz±c ¿e jednostkowo jest to za du¿o roboty i siê ju¿ w to nie bawi±.... szukam dalej...


i mieli racje. raczej nikt ci tego nie zrobi chyba ze odpowiednio zaplacisz ale koszt liczony w tysiacach. przemysl sprawe ile to jest roboty. najlepiej samemu to zrobic. ja osobiscie tez juz nie oferuje takiej uslugi ze wzgledu na to ze jak klient uslyszy cene to od razu mi mowi ze gdzies tam robia konserwacje podwozia za 300 czy 400 zeta :)


Sk³onny jestem daæ 3 do 4 razy wiêcej... za konserwacjê z prawdziwego zdarzenia.
Dodam jeszcze ¿e ci od piaskowani powiedzieli ¿e trzeba rozbebeszyæ ca³y samochód pomimo tego ¿e piaskowana jest tylko pod³oga po piach wlezie wszêdzie od spodu i ¿adne maskowania nie pomog±... nie wiem czy ¶ciemniali czy nie.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-08, 20:08   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
Sk³onny jestem daæ 3 do 4 razy wiêcej... za konserwacjê z prawdziwego zdarzenia.


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

mirh napisa³/a:
piaskowana jest tylko pod³oga po piach wlezie wszêdzie od spodu i ¿adne maskowania nie pomog±... nie wiem czy ¶ciemniali czy nie.


czyli gdzie wlezie ?
 

mirh
Wys³any: 2008-01-08, 20:18   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
mirh napisa³/a:
Sk³onny jestem daæ 3 do 4 razy wiêcej... za konserwacjê z prawdziwego zdarzenia.


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

mirh napisa³/a:
piaskowana jest tylko pod³oga po piach wlezie wszêdzie od spodu i ¿adne maskowania nie pomog±... nie wiem czy ¶ciemniali czy nie.


czyli gdzie wlezie ?


Ja siê nie upieram przy piaskowaniu. podwozie mo¿na wyczy¶ciæ druciakiem i odpowiedni± chemi± a rdzê mo¿na zneutralizowaæ równie¿ chemicznie.
Mog³bym koledze podes³aæ schemat natrysków z metody Tuff-Kote Dinol do takiej alfy 155 i sk³onny jestem zap³aciæ je¶li kto¶ to rzeczywi¶cie zrobi.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-08, 20:21   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
wyczy¶ciæ druciakiem i odpowiedni± chemi± a rdzê mo¿na zneutralizowaæ równie¿ chemicznie.


no to jestes w wielkim bledzie. nic nie jest tak skuteczne jak mechaniczne usuniecie rdzy.
 

mirh
Wys³any: 2008-01-08, 20:26   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
mirh napisa³/a:
wyczy¶ciæ druciakiem i odpowiedni± chemi± a rdzê mo¿na zneutralizowaæ równie¿ chemicznie.


no to jestes w wielkim bledzie. nic nie jest tak skuteczne jak mechaniczne usuniecie rdzy.


A o POR15 kolega s³ysza³? Jestem chemikiem z wykszta³cenia i co¶ na temat rdzy wiem. Nie trzeba w 100% czy¶ciæ blachy z rdzy! S± ¶rodki które potrafi± stworzyæ barierê ca³kowicie izoluj±c± od ¶rodowiska zewnêtrznego...
A wracaj±c do tematu zna kto¶ warsztat kto robi prawdziw± konserwacjê (mo¿e byæ z piaskowaniem) my¶le ¿e z cen± bym siê dogada³ :-)
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-08, 20:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
A o POR15 kolega s³ysza³? Jestem chemikiem z wykszta³cenia i co¶ na temat rdzy wiem. Nie trzeba w 100% czy¶ciæ blachy z rdzy! S± ¶rodki które potrafi± stworzyæ barierê ca³kowicie izoluj±c± od ¶rodowiska zewnêtrznego...
A wracaj±c do tematu zna kto¶ warsztat kto robi prawdziw± konserwacjê (mo¿e byæ z piaskowaniem) my¶le ¿e z cen± bym siê dogada³ :-)


ja nie jestem chemikiem, i tez duzo wiem o rdzy tyle ze z praktyki :-)

a por15 brunoxy i inne dinitrole tez znam i wiem co pisze.

a w twoim przypadku nie robilbym nic. piaskowaniem tylko pogorszysz to co masz bo zedrzesz caly ocynk. po co chcesz to robic skoro twoj wozek nie jest zjedzony przez rdze ?
 

mirh
Wys³any: 2008-01-08, 20:41   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
mirh napisa³/a:
A o POR15 kolega s³ysza³? Jestem chemikiem z wykszta³cenia i co¶ na temat rdzy wiem. Nie trzeba w 100% czy¶ciæ blachy z rdzy! S± ¶rodki które potrafi± stworzyæ barierê ca³kowicie izoluj±c± od ¶rodowiska zewnêtrznego...
A wracaj±c do tematu zna kto¶ warsztat kto robi prawdziw± konserwacjê (mo¿e byæ z piaskowaniem) my¶le ¿e z cen± bym siê dogada³ :-)


ja nie jestem chemikiem, i tez duzo wiem o rdzy tyle ze z praktyki :-)

a por15 brunoxy i inne dinitrole tez znam i wiem co pisze.


Co do brunoxa i dinitrola to trudno mi co¶ powiedzieæ ale POR15 jest naprawdê skuteczne tylko ¿e poprawna aplikacja to horror...sam testowa³em i czyta³em ró¿ne inne fora o konserwacji.
Problem w naszym kraju polega na tym ¿e w wiêkszo¶ci warsztatów dalej wierz± w baranka i tym podobne wynalazki a nowoczesne ¶rodki chemiczne jako¶ do nas nie trafiaj±...
Proszê znale¼æ w Polece dystrybutora takiego np POR15 albu Rust Bullet - s± to profesjonalne ¶rodki sprawdzone przez przemys³ ...
 

mirh
Wys³any: 2008-01-08, 20:44   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
mirh napisa³/a:
A o POR15 kolega s³ysza³? Jestem chemikiem z wykszta³cenia i co¶ na temat rdzy wiem. Nie trzeba w 100% czy¶ciæ blachy z rdzy! S± ¶rodki które potrafi± stworzyæ barierê ca³kowicie izoluj±c± od ¶rodowiska zewnêtrznego...
A wracaj±c do tematu zna kto¶ warsztat kto robi prawdziw± konserwacjê (mo¿e byæ z piaskowaniem) my¶le ¿e z cen± bym siê dogada³ :-)


ja nie jestem chemikiem, i tez duzo wiem o rdzy tyle ze z praktyki :-)

a por15 brunoxy i inne dinitrole tez znam i wiem co pisze.

a w twoim przypadku nie robilbym nic. piaskowaniem tylko pogorszysz to co masz bo zedrzesz caly ocynk. po co chcesz to robic skoro twoj wozek nie jest zjedzony przez rdze ?


zjedzony nie jest (góra) ale pod spodem go lekko podgryza... i wiem ¿e w progach te¿ ju¿ co¶ siedzi (delikatnie w 1 miejscu wysz³o na ³±czeniu progu i b³otnika), zatem jak auto ma 10 lat to wolê chuchaæ na zimne...

[ Dodano: 2008-01-08, 20:51 ]
rbfm napisa³/a:
mirh napisa³/a:
Proszê znale¼æ w Polece dystrybutora takiego np POR15 albu Rust Bullet - s± to profesjonalne ¶rodki sprawdzone przez przemys³ ...


skoro tak uwazasz to zycze powodzenia. zobaczysz kiedys ze mialem racje.


Rdza to zwyk³y proces chemiczny. Jak odetniesz ¼ród³o tlenu to nie ma bata... :-) i je¶l stal nie jest spieprzona w hucie to wytrzyma przez lata. Oczywi¶cie jest zjawisko korozji wewnêtrznej ale ono jest nieporównywalnie wolniejsze ni¿ ta od czynników zewnêtrznych. Ja nie mówiê o permanentnej ochronie - takie co¶ nie istnieje a jedynie o bardzo dobrym (na wiele lat) sposobie zabezpieczenia.
 

ixell
Wys³any: 2008-01-11, 01:23   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz
mirh, jak jeste¶ taki chemik to znajd¼ receptê na rdzê! Nobel masz gwarantowany. Ca³y ¶wiat z tym walczy i nikt jeszcze nie znalaz³ nic skutecznego. To co jest to wielkie gów..o. Rdza jak ¿ar³a, tak sobie dalej ¿re ... :lol:
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

mirh
Wys³any: 2008-01-11, 08:23   
0
UP DOWN

Posty: 152
ixell napisa³/a:
mirh, jak jeste¶ taki chemik to znajd¼ receptê na rdzê! Nobel masz gwarantowany. Ca³y ¶wiat z tym walczy i nikt jeszcze nie znalaz³ nic skutecznego. To co jest to wielkie gów..o. Rdza jak ¿ar³a, tak sobie dalej ¿re ... :lol:


To co jest to dzia³a tylko zale¿y jak d³ugo... Najlepsze preparaty potrafi± zabezpieczyæ dobr± stal na wiele lat. Te low endowe tworz± barierê poprzez odparowanie jakiego¶ rozpuszczalnika i nigdy nie bêd± tak dobre jak te chemoutwardzalne - kwestia porów w utworzonej powierzchni. Wielko¶ci cz±steczek, d³ugo¶ci ³ancuchów cz±steczkowych te¿ maj± znaczenie. Ca³y wic polega na odpowiedniej izolacji. Nie ma tlenu - nie ma rdzy.
Te naprawdê dobre ¶rodki jako¶ w Polsce nie s± osi±galne:
www.por15.com
www.rustbullet.com
http://www.eastwoodco.com...GORY&itemID=372
Mo¿e dlatego ¿e s± do¶æ drogie a w przypadku niektórych to np. taki POR15 nak³adanie jest cenzura i jak to ju¿ zaschnie to kana³, niczym tego nie zmyjesz. Te preparaty twardniej± wi±¿±c wilgoæ z powietrza i z materia³u na który s± nak³adane tworz±c bardzo trwa³± i zbit± strukturê.
BTW Jak kto¶ zna jaki¶ dobry warsztat zabezpieczeñ antykorozyjnych to nich siê podzieli informacj±.
Mia³ kto¶ kontak z tym warsztatem? :

¦wierk Tadeusz Mycie i Konserwacja Pojazdów Samochodowych
31-202 Kraków, Pr±dnicka 27
 

mebArth 
Wys³any: 2008-01-11, 11:25   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1797
Sk±d: Kraków
@mirh Nie pakuj sie tam. To zwykla buda z barankiem i bitexem na pedzlu. Mieszkalem 28 lat na pradniku:) i zaden warsztat z okolic nie ma profi-konserwacji.
_________________
Bart
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-11, 11:30   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mebArth napisa³/a:
To zwykla buda z barankiem i bitexem na pedzlu.


he he he potwierdzam :D
 

mirh
Wys³any: 2008-01-11, 12:19   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
mebArth napisa³/a:
To zwykla buda z barankiem i bitexem na pedzlu.


he he he potwierdzam :D


A to te¿ "buda z barankiem" :-) : (te stacje kto¶ poleca³ na jakim¶ forum, nie pamiêtam gdzie)

Lubkiewicz Olga ASO Zabezpieczeñ Antykorozyjnych
ul. Lea 122
30-133 Kraków
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-11, 12:21   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
(te stacje kto¶ poleca³ na jakim¶ forum, nie pamiêtam gdzie)


jesli polecal ktos na forum innym niz to (lub podobne) to ja bym tego tak nie bral do serca. wez pod uwage ze ludzie nie znaja sie na technologiach lakierniczych.
 

DrCruel
Wys³any: 2008-01-11, 13:57   
0
UP DOWN


Posty: 418
Co¶ s³abo szukasz tego dinitrola :grin:


Namiar na przedstawiciela w Ma³opolsce:
Budzeñ Piotr
tel. 0 693 803 933


Dystrybutor
FHU - AMAL
ul. Ksi±¿niczki 72
32-091 MICHA£OWICE
Tel. 505-067-210

Popytaj ich o dobry serwis, skoro tym handluj± to powinni ci podaæ kto od nich bierze.
 

mirh
Wys³any: 2008-01-11, 14:14   
0
UP DOWN

Posty: 152
DrCruel napisa³/a:
Co¶ s³abo szukasz tego dinitrola :grin:


Namiar na przedstawiciela w Ma³opolsce:
Budzeñ Piotr
tel. 0 693 803 933


Dystrybutor
FHU - AMAL
ul. Ksi±¿niczki 72
32-091 MICHA£OWICE
Tel. 505-067-210

Popytaj ich o dobry serwis, skoro tym handluj± to powinni ci podaæ kto od nich bierze.


Ale to jest dystrybutor (sprzedaje chemiê)! A ja szukam warsztatu który robi zabezpieczenia wg technologi Dinitrola. Jedyn który polecili (pyta³em wprost u Pyrmo) mi na ¦l±sku prawdê mówi±c robi ale po swojemu tzn. face olewa zupe³nie schematy natrysków (one s± dedykowane do konkretnych modeli samochodów) tylko "psika" tam gdzie on uwa¿a za stosowne... a ja jednak ma zaufanie do jakiej¶ konkretnej technologii wypracowanej przez producenta ¶rodków...
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-11, 14:22   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
tylko "psika" tam gdzie on uwa¿a za stosowne...


i bardzo dobrze. psika sie wszedzie gdzie sie tylko da. po co tu jakies dziwne schematy ?
 

mirh
Wys³any: 2008-01-11, 14:29   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
mirh napisa³/a:
tylko "psika" tam gdzie on uwa¿a za stosowne...


i bardzo dobrze. psika sie wszedzie gdzie sie tylko da. po co tu jakies dziwne schematy ?


Podejrzewam ¿e nie widzia³e¶ takiego schematu. On jest baardzo szczegó³owy, pokazuje m.in. gdzie dokonaæ technicznego nawiertu celem skutecznego zaplikowania ¶rodka. Zdziwi³by¶ siê ile takich miejsc do natrysku jest w samochodzie...
Robi±c wg schematu masz pewno¶æ, ¿e niczego nie pominiesz i pry¶niesz tam gdzie trzeba.
Na warsztatach z regu³u "psikanie" robi kadra ma³o wykwalifikowana :-) i mia³bym wiêksze zaufanie gdybym wiedzia³ ¿e robi wg jakiego¶ schematu.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-11, 16:44   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
skoro trzeba robic nawierty to czemu fabryka tego nie przewidziala? moim zdanie za bardzo zdziwiasz.
 

mirh
Wys³any: 2008-01-11, 20:32   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
skoro trzeba robic nawierty to czemu fabryka tego nie przewidziala? moim zdanie za bardzo zdziwiasz.


No nie mogê, w jakim ¶wiecie kolega ¿yje :shock: ....
Fabryka gdyby mog³a to oszczêdzi³aby na wszystkim, tam ka¿dy gram (dos³ownie) konserwacji zaoszczêdzony na tysi±cach samochodów przek³ada siê na kasê, a jak klientowi wcze¶niej zardzewieje to kupi nowy... Polecam lekturkê najnowszego Auto ¦wiata o konserwacji nowych samochodów... po co maj± wierciæ dodatkowe otwory u³atwiaj±ce dostêp do profili zamkniêtych przecie¿ i tak wiêkszo¶æ ludzi na zachodzie po paru latach kupi nowy samochód.
Ca³a ta konserwacja ma sens jak zamierzasz autkiem je¼dzieæ d³u¿ej, nie mówi±c ju¿ nic o kupowaniu u¿ywnych samochodów, które swoje lata maj± za sob±... a mimo to s± markami/modelami kultowymi i ludzie chc± o nie dbaæ. Nale¿y siê cieszyæ ¿e jest rynek na takie us³ugi jak konserwacja i chcia³o siê komu¶ zastanowiæ jak najlepiej potraktowaæ dany model. Sorry i bez urazy :-) ale odnoszê wra¿enie ¿e kolega mówi±c takie rzeczy niewiele odbiega od tych gara¿owców z barankiem ;-)
Zawsze mnie dziwi krajowe podej¶cie do jaki¶ norm, wytycznych itp czêsto to jest na zasadzie: normy, technologie czy wytyczne swoje a ja i tak lepiej wiem...
Wiem co mówiê jestem informatykiem w du¿ej fimie i nie jedno widzia³em i tak jest równe¿ w motoryzacji, niestety.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-11, 20:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
ok, no to skoro ty o i twoje schematy wiecie lepiej to po co pytasz nas na forum ? jak dla mnie to ty mozesz sobie powiercic co 1 cm dziury na rozne konserwacje. powtarzam ci jeszcze raz ze ja pisze wszystko z doswiadczenia a nie ze schematow. osobiscie nigdy nie pozwolilbym zeby ktos mi dziury jakies wiercil i wiem ze sam jestem w stanie zrobic lepiej konserwacje niz jakikolwiek zaklad robiacy to po jakichs schematach.
 

mirh
Wys³any: 2008-01-11, 20:59   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
ok, no to skoro ty o i twoje schematy wiecie lepiej to po co pytasz nas na forum ? jak dla mnie to ty mozesz sobie powiercic co 1 cm dziury na rozne konserwacje. powtarzam ci jeszcze raz ze ja pisze wszystko z doswiadczenia a nie ze schematow. osobiscie nigdy nie pozwolilbym zeby ktos mi dziury jakies wiercil i wiem ze sam jestem w stanie zrobic lepiej konserwacje niz jakikolwiek zaklad robiacy to po jakichs schematach.


No nie, poczytaj uwa¿nie posty o co ja siê pytam...
Po pierwsze, moje pytania dotyczy³y do¶wiadczenia z zastosowania konretnych ¶rodków a nie miejsca gdzie to aplikowaæ.
Po drugie pyta³em o warsztaty.
I po trzecie gdybym to wszystko wiedzia³ tobym nie pyta³ na forum :-) logiczne?
Na ca³ym ¶wiecie s± autoryzowane stacje RustChecka czy Dinitrola, tylko u nas jak zwykle ka¿dy robi po swojemu...dos³ownie co warsztat to inaczej
I ca³ym szacunkiem ale co¶ co istnieje na rynku od wielu lat i jest sprawdzone w przemy¶le, co¶ za czym kryje siê konkretna wiedza technologia/sposób postêpowania i niema³a kasa jako¶ bardziej mnie przekonuje ni¿ do¶wiadczenia naszych warsztatów od "konserwacji", dlatego chcê oddaæ auto komu¶ kto nie robi "po swojemu", ale wg jaki¶ wytycznych. Zreszt± mówiê o tym w 3 zdaniu pierwszego posta.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-11, 21:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
zaloze sie ze ten twoj schemat obejmie duzo mniej niz konserwacja ktora ja jestem w stanie zrobic.
 

mirh
Wys³any: 2008-01-11, 21:33   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
zaloze sie ze ten twoj schemat obejmie duzo mniej niz konserwacja ktora ja jestem w stanie zrobic.


Wy¶li mi na PW adres to przeslê Ci skany to sam ocenisz. Nie chcê go wrzucaæ do sieci bo dosta³em je grzeczno¶ciowo. Oni raczej nie udostêpniaj± takich materia³ów gdy nie prowadzisz warsztatu i nie kupujesz ich ¶rodków. Na schemacie s± szczegó³owo pokazane miejsca natrysków i nawiertów a jest tego trochê... Schemat niestety nic nie mówi o tym czym i jak pryskaæ.
Co do technologi jeszcze, przecie¿ lakiernictwo opiera siê na wyra¼nych wytycznych co do tego jak u¿ywaæ konkretnych ¶rodków (ilo¶æ warstw, czasy schniêcia itp). S± szkolenia, karty produktów itp.
Dlaczego z konserwacj± mia³oby byæ inaczej? To u nas przyje³o siê, ¿e go¶æ poleci barankiem, pry¶nie w drzwi jaki¶ wosk i bedzie git :-) . A ¿e robi tak od lat to ma do¶wiadczenie - :mrgreen: .
Lata mijaj± samochody s± ró¿ne, maj± s³absze i lepsze miejsca na karoseri/podwoziu (w sensie podatno¶ci na rdze). Dlaczego nie skorzystaæ z czyjej¶ wiedzy i konkretnych wytycznych?
Czy to nie brzmi rozs±dnie?

Ps. Zrobi³em fotki tych schematów. Jak je chcesz to daj mi adres email na PW.
 

ixell
Wys³any: 2008-01-13, 01:38   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz
mirh napisa³/a:
rbfm napisa³/a:
zaloze sie ze ten twoj schemat obejmie duzo mniej niz konserwacja ktora ja jestem w stanie zrobic.


Wy¶li mi na PW adres to przeslê Ci skany to sam ocenisz. Nie chcê go wrzucaæ do sieci bo dosta³em je grzeczno¶ciowo. Oni raczej nie udostêpniaj± takich materia³ów gdy nie prowadzisz warsztatu i nie kupujesz ich ¶rodków. Na schemacie s± szczegó³owo pokazane miejsca natrysków i nawiertów a jest tego trochê... Schemat niestety nic nie mówi o tym czym i jak pryskaæ.
Co do technologi jeszcze, przecie¿ lakiernictwo opiera siê na wyra¼nych wytycznych co do tego jak u¿ywaæ konkretnych ¶rodków (ilo¶æ warstw, czasy schniêcia itp). S± szkolenia, karty produktów itp.
Dlaczego z konserwacj± mia³oby byæ inaczej? To u nas przyje³o siê, ¿e go¶æ poleci barankiem, pry¶nie w drzwi jaki¶ wosk i bedzie git :-) . A ¿e robi tak od lat to ma do¶wiadczenie - :mrgreen: .
Lata mijaj± samochody s± ró¿ne, maj± s³absze i lepsze miejsca na karoseri/podwoziu (w sensie podatno¶ci na rdze). Dlaczego nie skorzystaæ z czyjej¶ wiedzy i konkretnych wytycznych?
Czy to nie brzmi rozs±dnie?

Ps. Zrobi³em fotki tych schematów. Jak je chcesz to daj mi adres email na PW.


Ja cenzura..ê, co Ty masz za auto ¿e tak kombinujesz? Zostawiasz je do koñca ¿ycia? Cz³owieku, to tylko samochód.... Kiedy¶ musi zostaæ zgnieciony i to nie bêdzie dla niego wa¿ne czy by³ zabezpieczony barankiem novolla czy profesjonalnym towarem. Nie przesadaj. Pierwsze s³yszê, ¿eby kto¶ robi³ sobie dziury w ka¶cie dla jaki¶ ¶miesznych zabezpieczeñ. Bêdziesz je¼dziæ na syberi lub po soli? Zastanów siê...
Poza tym, dobre samochody nie gnij± od spodu, tylko gówniane ....
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-13, 02:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
ixell napisa³/a:
Ja cenzura..ê, co Ty masz za auto ¿e tak kombinujesz? Zostawiasz je do koñca ¿ycia? Cz³owieku, to tylko samochód....


ja probowalem mu to samo przetlumaczyc ale chlopak sie uparl i bedzie wiercil dziury w slupkach (tak - na tym schemacie chca wiercic w bocznych slupkach m.in.)
 

ixell
Wys³any: 2008-01-13, 02:30   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz
Wiertacz mój zawód, samochodowy! Do tego konserwator (zabytków?)
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

mirh
Wys³any: 2008-01-13, 15:48   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
Ja cenzura..ê, co Ty masz za auto ¿e tak kombinujesz? Zostawiasz je do koñca ¿ycia? Cz³owieku, to tylko samochód....


Jest wiele marek, które po mimo up³ywu lat nie straci³y na ¶wierzo¶ci. Nie przysz³o kolegom do g³owy ¿e mo¿e kto¶ nie chcieæ kupowaæ tego nowego szajsu zapchanego elektronik± (BTW staæ mnie na to), które z prawdziwym samochodem maj± coraz mniej wspólnego...
Je¶li kto¶ tego zupe³nie nie rozumie to jego problem...
Tu nie chodzi o to ¿eby mieæ samochód do koñca ¿ycia. Ja wolê mieæ 2, 3 samochody którymi jazda sprawia mi przyjemno¶æ ni¿ kupiæ jakie¶ nowe "cudo" za ciê¿k± kasê, p³aciæ za to du¿e ubezpieczenie i jak siê co¶ spier... to ju¿ tylko ASO bo tylko tam maj± odpowiedni soft do którego mog± to podepn±æ...
Dla mnie samochód to nie tylko ¶rodek komunikacji.
 

ixell
Wys³any: 2008-01-14, 01:48   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz
mirh, OK ale nie musisz poprawiaæ fabryki. Nic nie da nawiercanie otworów. Je¿eli dostanie siê korozja to ju¿ krydki..
Masz konserwacjê do profili zamkniêtych w sprayu itp ... typu ML i USB. Du¿o zrobisz samemu i dok³adniej.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

mirh
Wys³any: 2008-01-14, 08:44   
0
UP DOWN

Posty: 152
ixell napisa³/a:
... Du¿o zrobisz samemu i dok³adniej.


Z tym siê akurat zgodzê. Problem jest z podwoziem, tu trzeba mieæ wygodny dostêp do pod³ogi samochodu co w warunkach amatorskich jest do¶æ k³opotliwe.
Co do wiercenia, to argument poprawiania fabryki kompletnie mnie nie przekonuje. Nie wiem ile mieli¶cie samochodów, ja mia³em kilka ró¿nych marek i wiem jedno ¿e ka¿dy rdzewieje inaczej... a fabryki jak ju¿ mówi³em w ramach oszczêdno¶ci, oszczêdzaj± równierz na konserwacji a samochody nie s± konstruowane po to by t± konserwacjê pó¼niej u³atwiæ.
S± miejsca w samochodzie do których warto pryskaæ np. RustCheck ale dostêp bez nawiercenia by³by praktycznie bardzo utrudniony lub nie op³aca³oby siê co jaki¶ czas rozbieraæ pó³ samochodu...
Te schematy s± bardzo precyzyjne i s± dedykowane do konkretnych modeli/rocznika.
5l RustCheck'a kosztuje 240z³ i starczy to spokojnie na 2 aplikacje... a nawet jak siê gdzie¶ wda³a ju¿ rdza te ten preparat akurat jest bardzo skuteczny.
I na koniec ja nikogo nie namawiam do robienia konserwacji :-) znam ca³± masê ludzi co kupuj± auta na kilka lat po czym zmieniaj± na nastêpne i zabawa w konserwacjê w takim przypadku by³aby g³upot±...
I na koniec jeszce jedno ja ca³y czas mówiê o konserwacji z pozycji do¶æ specyficznego :-) u¿ytkownika. Nie ka¿dy bêdzie mia³ w gara¿u po 2 lub 3 samochody z czego przynajmniej jeden nie produkowany od lat...
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-14, 10:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
5l RustCheck'a kosztuje 240z³


to musi byc niezly badziew po 48 zl za litr heh....
 

marikk 
Wys³any: 2008-01-14, 10:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 249
Powiem Wam jedno jak jest do dupy blacha to ¿adne baranki czy RustCheck gówno da najlepszym zabezpieczeniem jest dobra blacha
 

mirh
Wys³any: 2008-01-14, 12:15   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
mirh napisa³/a:
5l RustCheck'a kosztuje 240z³


to musi byc niezly badziew po 48 zl za litr heh....


Ten "badziew" jest od 1973 stosowany w przemy¶le i ma sieæ 260 autoryzowanych stacji w Canada, USA i Europe...
Oprócz aktywnego zabezpieczenia antykorozyjnego ¶rodek b.dobrze wp³ywa na wszelkie ruchome czê¶ci i elektryke (zabezp. przed sniedzieniem itp).
Jak siê czego¶ nie zna to najlepiej powiedzieæ "badziew" ...
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-14, 12:43   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
Jak siê czego¶ nie zna to najlepiej powiedzieæ "badziew" ...


gdyby bylo takie cudowne jak piszesz to uwierz ze stosowalbym to, i nie tylko ja.
 

mirh
Wys³any: 2008-01-14, 13:07   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisa³/a:
mirh napisa³/a:
Jak siê czego¶ nie zna to najlepiej powiedzieæ "badziew" ...


gdyby bylo takie cudowne jak piszesz to uwierz ze stosowalbym to, i nie tylko ja.


:mrgreen: Je¶li czego¶ nie stosujesz to wcale nie oznacza ¿e inni tego nie robi±:

http://www.rustcheckcorolon.com.pl/pliki/odd.htm
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-14, 13:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
:mrgreen: Je¶li czego¶ nie stosujesz to wcale nie oznacza ¿e inni tego nie robi±:


nie znam nikogo kto uzywa takich cudownych srodkow.
 

baqo 
Wys³any: 2008-01-26, 20:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
i co ty mirh, chcesz mi udowodniæ?zjechali twoje schematy i super ¶rodki,a jak sami co¶ wykombinuj± co przewy¿sza fabrykê
Cytat:
skoro trzeba robic nawierty to czemu fabryka tego nie przewidziala? moim zdanie za bardzo zdziwiasz.
_________________
to ich popierasz!
 
 

mogwai
Wys³any: 2008-01-26, 22:17   
0
UP DOWN

Posty: 15
marikk napisa³/a:
Powiem Wam jedno jak jest do dupy blacha to ¿adne baranki czy RustCheck gówno da najlepszym zabezpieczeniem jest dobra blacha

zgadzam sie siedze w tym temacie 14 lat i powiem Wam, ¿e Audi 80 czy Merc 124 nie zna³y rdzy (chyba, ¿e bite), obecnie produkuj± auta na 5 - 8 lat i kasacja lub... do Polski. Na pewno konserwacja przed³u¿a ¿ywotno¶æ i trwa³o¶c auta ale bez przesady - instrukcje? ,robi³em samochody konserwowane przez serwisy i ASO, po rozciêciu np. do prostowania czy wymiany elementu odkrywa³em miejsca nie zabezpieczone. Obecnie robie ¶rodkami Valvoline zarówno przekroje jak i podwozie i uwa¿am, ¿e s± niez³e za rozs±dne pieni±dze. I to by by³o na tyle! Pozdrawiam
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania