Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomo¶æ
koka
Wys³any: 2008-01-18, 16:21   Jaki kolor podkladu
0
UP DOWN

Posty: 42
Jaki podklad urzywacie pod czarny kolor metalik lepszy jest szary ciemny czy poprostu czarny podklad ktory waszym zdaniem jest lepszy ?????
 

online 
Wys³any: 2008-01-18, 18:23   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
pod ka¿dy kolor bazowy producent zaleca odp. szaro¶c widmow±. pod typowy czarny solid+ ziarno u¿ywam czarny. masz foto:

290239583_1.jpg
Plik ¶ci±gniêto 37163 raz(y) 91.99 KB

_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

koka
Wys³any: 2008-01-18, 19:51   
0
UP DOWN

Posty: 42
Co to jest konkretnie ta szarosc widmowa ktora poleca producent wyjasnij mi to bo z rysunki nic mi nie mowia!!!!!!!!!!
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-18, 20:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
koka napisa³/a:
Co to jest konkretnie ta szarosc widmowa ktora poleca producent wyjasnij mi to bo z rysunki nic mi nie mowia!!!!!!!!!!


odpowiednia szarosc widmowa to jest kolor pomiedzy bialym a czarnym. odpowiednia dla kazdej receptury. przy akrylach i bazach solid nie ma duzego znaczenia (tylko krycie) natomiast przy perlach ma zdecydowanie duze znaczenie poniewaz sa one polprzezroczyste i kolor wynikowy sto skaldowa podkladu i bazy. jesli pod akryl dasz nieodpowiedni podklad to nic sie nie stanie, oprocz zlego krycia (wiecwej warstw). to tak w skrocie.
 

koka
Wys³any: 2008-01-18, 20:34   
0
UP DOWN

Posty: 42
Czyli pod kazdy metalik mam sobie dobrac podklad ciutke jasniejszy od lakierowanego koloru teraz to juz rozumie czyli pod czarny kolor poloze czarny podkalad!!!A pow mi czy zwykly metalil bez per³u tez jest po³ przezroczysty ?????
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-18, 20:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
koka napisa³/a:
A pow mi czy zwykly metalil bez per³u tez jest po³ przezroczysty ?????


to zalezy od receptury. raczej zwykle metaliki sa 2 warstwowe. kazdy lakier 3 warstwowy wymaga stosowania wlasnie odpowiedniego podkladu poniewaz 2 warstwa jest przezroczysta.
 

koka
Wys³any: 2008-01-18, 20:57   
0
UP DOWN

Posty: 42
co masz na mysli ze lakiery sa 3 warstwowe to ze sie kladzie 3 warstwy czy chodzi ci o recepture lakieru!!!!A pow mi jeszcze taka rzecz mam element klade na niego podklad widomo matowie go na mokro i jesli w niektorych miejsach sie przetre do orginalnego lakieru i org lakier a jest inny kolor lub widac szapchle i to przebija co mam w takim wypadku zrobic prysnac jakas stara baza czu jeszcze raz podklad na to po³orzyc bo w przypadku perly bede mial problem z kryciem co w takim wypadku sie robi
 

ixell
Wys³any: 2008-01-18, 21:36   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz
Nie b³±d¼ z widmami. Robisz próbê na tesk karcie i nak³adasz tyle warstw bazy, ¿eby by³y pokryte np kwadraty czarno bia³e. Tyle samo warstw bazy musisz nanie¶æ na element lakierowany. Nic Ciê wtedy nie obchodz± ¿adne przetarcia, zalakieruj± siê.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

Amiggo 
Wys³any: 2008-01-18, 21:44   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
Wg mnie niezale¿nie czym malujesz, per³a, metalik, akryl (baza), to warto stosowaæ szaro¶ci widmowe. One maj± za zadanie poprawiæ si³ê krycia bazy. I niewa¿ne czy to system dwu lub trzy warstwowy. Do wyja¶nienia, o co biega z szaro¶ciami widmowymi, mog± pos³u¿yæ dawne zdjêcia czarno bia³e, tam ka¿demu kolorowi odpowiada okre¶lony odcieñ szaro¶ci.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-18, 21:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
ixell napisa³/a:
Nic Ciê wtedy nie obchodz± ¿adne przetarcia, zalakieruj± siê


hehe no to powodzenia zycze z przykrywaniem golej szpachli zwlaszcza metalikiem. nie wspomne juz o golym metalu. zwlaszcza baza wodna :)
 

ixell
Wys³any: 2008-01-18, 21:52   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz
rbfm napisa³/a:
ixell napisa³/a:
Nic Ciê wtedy nie obchodz± ¿adne przetarcia, zalakieruj± siê


hehe no to powodzenia zycze z przykrywaniem golej szpachli zwlaszcza metalikiem. nie wspomne juz o golym metalu. zwlaszcza baza wodna :)


Lepiej siê nie zak³adaj. Poza tym nie zostawia siê go³ej szpachli, nie wspominaj±c ju¿ o metalu. Baza nie ma w³a¶ciwo¶ci antykorozyjnych. Mia³em namy¶li przetarcie do starego lakieru, b±d¼ podk³adu. Z szaro¶ciami to wymys³ DuPonta. Popytaj siê "starych" lakierników czy by³y kiedy¶ (oprócz DP) jakie¶ odcienie podk³adu. A tak wogóle, to DP pare lat temu poda³, ¿e najlepszym kolorem podk³adu jest kolor szary. Nie pamiêtam ju¿ który to by³ RAL. Wiêkszo¶æ firm na tym bazowa³a i bazuje do dzisiaj.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

Siekiera
Wys³any: 2008-01-18, 22:09   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 988
ixell, nie obra¼ siê ale ja te¿ mam mieszalniê us³ugow± dla lakierników i wiem, ¿e dla nas lepiej jest jak baza nie kryje przeszlifek bo klient kupi jej wiêcej ale przychodz± takie czasy, ¿e trzeba dbaæ o klienta i mówiæ mu o tym czego nie wie, nawet jak nam to trochê finansowo nie na rêkê. Takie jest moje zdanie.

Szaro¶ci widmowe to jest bardzo wa¿na rzecz!!!

Przy przeszlifkach czy te¿ "plamach podk³adu" mo¿esz trafiæ na taki kolor, ¿e nie pokryje ci po 5 razach. Jak po³o¿ysz na ca³y taki element podk³ad mokro/mokro w jakimkolwiek kolorze, tak aby ujednoliciæ t³o to owszem wydasz kilka z³ na t± setkê podk³adu (M/M) ale lakier pokryje ci nie na 5 warstw a np. na 2.
Lakier jest du¿o dro¿szy od podk³adu wiêc korzy¶æ chyba jest oczywista.

To co pisa³ online ¿e szaro¶æ pod bazy nie do koñca jest prawd±. Odpowiedni kolor podk³adu tzw. szaro¶æ widmowa jest zalecana nawet pod akryle, bo tam te¿ wp³ywaj± na kolor koñcowy. Owszem przy bazach jest to wa¿niejsze. Daje wiêksz± pewno¶æ zgodnego koloru z s±siednimi elementami i zdecydowanie zmniejsza zu¿ycie drogiej bazy.

Moim zdaniem najlepiej robiæ tak, ¿e podk³ad który ma byæ szlifowany to dajemy w dowolnym kolorze zbli¿onym do tego jaki zaleca program recepturowy bo wiadomo ¿e i tak bêd± jakie¶ przeszliwki. Jak ju¿ mamy dobrze obrobiony podk³ad to lecimy po ca³ym elemencie podk³adem M/M kupionym w ma³ej ilo¶ci w mieszalni ju¿ w odpowiednim kolorze. Kolor ten zawsze powinien byæ podany w programie przy recepturze. Jak nie ma tzn. dostawca tego systemu lakierniczego jeszcze siê musi uczyæ :roll:
Dobry podk³ad M/M tak siê rozlewa, ¿e bez ¿adnego szlifowania mo¿na na niego nak³adaæ bazê czy akryl.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-18, 22:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
ixell napisa³/a:
Lepiej siê nie zak³adaj.


a gdzie ja sie o cos zakladalem?

ixell napisa³/a:
Poza tym nie zostawia siê go³ej szpachli, nie wspominaj±c ju¿ o metalu. Baza nie ma w³a¶ciwo¶ci antykorozyjnych.


no ale ja to wiem. inaczej nie napisalbym tamtego posta.
tylko ze ty swoja odpowiedzia zasugerowales laikowi ze przeszlifki mozna zamalowac baza, nie wspominajac o rodzaju przeszlifek.

Siekiera napisa³/a:
bo wiadomo ¿e i tak bêd± jakie¶ przeszliwki


jakos mi sie nie zdarzaja a jesli juz to klade ponownie podkladzik

Siekiera napisa³/a:
Dobry podk³ad M/M tak siê rozlewa, ¿e bez ¿adnego szlifowania mo¿na na niego nak³adaæ bazê czy akryl.


jesli by sie zle rozlewal i trzeba by go szlifowac to nie bylby MM. przeciez o to w tym chodzi zeby nic nie szlifowac.
 

ixell
Wys³any: 2008-01-18, 22:44   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz
U mnie s± przyjête koloryzowane podk³ady. Szary, grafitowy, czarny, bia³y, be¿owy i czerwony. kpl mieszanki 1 litr 25 zeta i spoko. Jako¶ nikt nie grymasi i nie tworzy. Mam specjalny bezbarwny podk³ad, który mo¿na barwiæ past± pigmentow± lub akrylem wg upodobañ i wymys³ów. Ale nie trafi³ siê na niego ³o¶ :cry: .Nawet jak mia³em DuPonta nikt nie podnieca³ siê widmami....
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-18, 22:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
ixell napisa³/a:
Ale nie trafi³ siê na niego ³o¶


nic dziwnego. komu by sie chcialo pieprzyc z pigmentami.
 

Amiggo 
Wys³any: 2008-01-18, 23:19   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
Ja mam u siebie dwa podk³ady, SG1 (bia³y), SG5 (siwy) i czernid³o którym przyciemniam SG5 do SG7. Jest dostêpna opcja innego podk³adu z trzema odcieniami (SG1, SG5,SG7). I to wszystko na pó³ce, nic poza tym.
 

ixell
Wys³any: 2008-01-18, 23:23   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz
Amiggo napisa³/a:
Ja mam u siebie dwa podk³ady, SG1 (bia³y), SG5 (siwy) i czernid³o którym przyciemniam SG5 do SG7. Jest dostêpna opcja innego podk³adu z trzema odcieniami (SG1, SG5,SG7). I to wszystko na pó³ce, nic poza tym.


Mój rynek ma troszkê inne wymagania :smile:
Jak to siê mówi; klient nasz pan :grin:
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

danielpainter 
Wys³any: 2008-01-18, 23:25   
0
UP DOWN
AIRBRUSH:D:D:D:D

Pomóg³: 6 razy
Posty: 256
Sk±d: Zgierz
i tak ja od szarosci widmowych wole Spectro Flexxa ze spies heckera :lol:
 
 

Amiggo 
Wys³any: 2008-01-18, 23:41   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 356
ixell napisa³/a:
Jak to siê mówi; klient nasz pan

Nie inaczej :mrgreen:
 

koka
Wys³any: 2008-01-19, 18:57   
0
UP DOWN

Posty: 42
Czyli mam tak rozlac podklad zeby go nie szlifowac potem a co bedzie z przyczepnoscia bazy jesli go nie przeszlifuje i nie zmatowie!!!!
 

ixell
Wys³any: 2008-01-19, 19:43   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz
NIe, musisz szlifowaæ. Pod czarny papier 800 i na gotowo 1200, woda, na rêkê.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

koka
Wys³any: 2008-01-19, 20:01   
0
UP DOWN

Posty: 42
czyli co mam zrobic bo napisalem ze mam nie szlifowac a potem zebym urzy³ papieru 800 wiec wyt³umacz mi dokladnie mam polozyc warstwe padkladu i co dalej
 

cudak2004 
Wys³any: 2008-01-19, 22:42   
0
UP DOWN

Posty: 45
koka, Jak polozysz podklad to jak ci wyschnie to najpierw proponuje ci gradacja 800 matador firma sprzedaje to APP a nastepnie przeg³adz to 1000 wodne bo jak wiesz na czarnych wszystko pozniej bedzie widac.¯ebys dobrze dotarl podkald proponuje jak masz dostep do akcesorii lakierniczych to uzyj PUDER KONTROLNY -koloru pomaranczowego wtedy bedziesz widzial gdzie jeszcze nie dotarles a jak nie masz to moze IXELL ci zalatwi :cool:
 

ixell
Wys³any: 2008-01-19, 23:02   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz
cudak2004 napisa³/a:
koka, Jak polozysz podklad to jak ci wyschnie to najpierw proponuje ci gradacja 800 matador firma sprzedaje to APP a nastepnie przeg³adz to 1000 wodne bo jak wiesz na czarnych wszystko pozniej bedzie widac.¯ebys dobrze dotarl podkald proponuje jak masz dostep do akcesorii lakierniczych to uzyj PUDER KONTROLNY -koloru pomaranczowego wtedy bedziesz widzial gdzie jeszcze nie dotarles a jak nie masz to moze IXELL ci zalatwi :cool:


SPOX :grin:
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-20, 12:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
czytam i czytam i wszystko bez sensu.

gosciu pyta o szarosci widmowe, to mu proponujecie odpowiedni kolor w MM. pozniej pyta czy szlifowac to mu piszecie zeby 800.. ludzie zastanowcie sie co za brednie piszecie !!!!!

Koka jesli robisz MM to nic nie szlifujesz! czekasz kilak minut jak odparuje rozcienczalnik i ladujesz na to lakier. Szlifuje sie podklad ale nie w metodie MM tylko w standardowej!!!!

musisz sie zdecydowac jakim podkladem robisz i dopiero pozniej zadawaj dalsze pytania.
 

koka
Wys³any: 2008-01-20, 13:33   
0
UP DOWN

Posty: 42
Masz racje pytam o jedno a opowiadaj o to o czym nie pytalem!!!!!MM znaczy mokre na mokre bede robil zwyk³ym akrylowym podkladem np takim i jesli go poloze technika mm to moge go nie szlifowac i bez matowienia moge na niego polozyc baze nie bedzie porblemem ze nie bedzie sie czymac lub cos takiego

http://allegro.pl/item299...zacz_0_9kg.html
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-20, 13:50   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
jesli robisz zwyklym to nie mozesz MM. chyba ze producent przewiduje po odpowiednim rozcienczeniu podkladu jak np novol trio. wtedy nic nie szlifujesz! a jesli standardowo to po utwardzeniu o szlifujesz.

to co pokazales nie bedzie sie dalo uzyc w MM raczej - bedzie napisane na puszcze. nie znam tego ale wg mnie to jakies gowno. za ta cene nie moze byc dobre. setka podkladu z mieszalnika novol kosztuje 8 zl. a tu masz litr za 14...... novol to minimum przyzwoitosci.
 

koka
Wys³any: 2008-01-20, 14:20   
0
UP DOWN

Posty: 42
taki ci dalem na przyklad ogolnie robie podobnym podkladem wiem ze to gowno ale jestem amatorem ktory robi to dla siebie wiec ograniczaj mnie tez koszt wiec bede musial poczekac do wyschniecia i przeslifowac go i uporac sie pozniej z przeslifkamie moze dam rade sobie z tym tzn z kryciem pozniej baza
 

online 
Wys³any: 2008-01-20, 22:10   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
ja czêsto ramy czy silniki z sqterów maluje zwyk³ym akrylowym ale w systemie m/m (na puszkach nic nie pisze). na takie roboty mi idzie ok 150ml, wiêc nie warto kupowac puszki podkladu m/m, je¶li ma mi le¿eæ :wink:

prace maj± ju¿ ponad 2 lata w ciê¿kich warunkach i do dzi¶ jest ok :grin:
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-21, 01:17   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
online napisa³/a:
wiêc nie warto kupowac puszki podkladu m/m, je¶li ma mi le¿eæ


mozesz kupic setke z mieszalnika. nie ma problemu.
 

grzesiek3210 
Wys³any: 2008-01-21, 03:20   
0
UP DOWN

Posty: 24
Zgadzam siê z rbfm...ja od roku robie podk³adem Novola z mieszalnika i uwa¿am ¿e jest bardzo dobry tylko ¿e u mnie setka kosztuje 10z³.Robiê nim ju¿ prawie 2 lata i du¿o prac robi³em M/M i do tej pory brak zastrze¿eñ.NAPRAWDÊ DOBRY PODK£AD.
 

online 
Wys³any: 2008-01-21, 09:41   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
¿e podk³±dyu novola s± ok, to ja wiem, bo na tych puszkowanych ci±gle pracuje :wink:

ale materialy przygotowawcze biore w takiej hurtowni, gdzie mieli sikkensa/lesonala i dyne. nie bylo mowy, zeby tma dostac podklad z mieszalnika! dlatego jesli ktos od nich cos bral, to byl skazany na 2 szarosci widmowe podk³adów, które by³y w puszkach :roll:

lakiery biore z autocoloru/nexy i tam bêdê musia³ braæ podklad z mieszalnika :idea:
tylko, znów ta jazda (troche mam do tej mieszalni). a tak, to na piechote materia³ mia³em w 5 minut i pracowa³em, potem tylko kupowalem lakiery i jazda, lajtowa robota od pocz±tku do koñca :???:

pzdr.
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

zed
Wys³any: 2008-01-21, 12:33   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 328
grzesiek3210 napisa³/a:
u mnie setka kosztuje 10z³

to niezle sobie licz±.ja za komplet 3,5l+utw place okolo 130 pln brutto
_________________
Inteligentni ludzie s± czêsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spêdzaæ czas z idiotami
 

lukas
Wys³any: 2008-01-21, 21:25   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 339
Rbfm ma racjê ¿e temat zrobi³ siê trochê chaotyczny.
Tak jak napisa³ ixell, szaro¶ci widmowe wprowadzi³ Du Pont ale nie pamiêtam do jakiego podk³adu je na pocz±tku zastosowano, prawdopodobnie to by³ jaki¶ podk³ad miêdzywarstwowy o ¶redniej grubo¶ci ziarna wype³niacza.
W obecnej sytuacji, gdy bazy wodne s± w powszechnym u¿yciu najlepszym zastosowaniem dla szaro¶ci s± jednak podk³ady o bardzo ma³ym uziarnieniu i specjalnych ³atwo rozlewaj±cych siê ¿ywicach czyli podk³ady nazywane Wet on Wet lub po polsku Mokro na Mokro. Ich zastosowanie dobrze opisa³ Siekiera.

W zasadzie na wiêkszo¶æ podk³adów akrylowych czy epoksydowych mo¿na po³o¿yæ jaki¶ lakier nawierzchniowy w sposób mokro na mokro czyli bez suszenia podk³adu i szlifowania go ale to nie na tym polega aby mocno rozcieñczyæ normalny podk³ad. Uzyskana w ten sposób powierzchnia mia³aby mocn± strukturê i by³aby do zaakceptowania na lakierowanej ramie ciê¿arówki lub w komorze silnika ale nie na osobówce.

Chodzi o to ¿e taki podk³ad MM idealnie siê rozlewa, w³a¶nie dziêki odpowiednio dobranym ¿ywicom i wype³niaczom o uziarnieniu rzêdu 4-5 mikronów podczas gdy w podk³adach wype³niaj±cych ziarno jest ¶rednicy 50 mikronów!!! a ¿ywice s³abo siê rozlewaj±. To jest istota podk³adów MM.

Natomiast wracaj±c do pytania o kolor podk³adu to najlepszym wyznacznikiem jaki nale¿y zastosowaæ podk³ad jest kolor orginalnego zastosowanego w fabryce. Je¿eli nie mo¿na stwierdziæ jaki jest jego kolor to nale¿y zdaæ siê na to co zaproponowa³ fotospektrometr ustalaj±c recepturê lakieru, czyli pytamy w mieszalni co im tam napisano. Proste.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group