Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
adek19
Wys³any: 2013-07-23, 10:20   Pomoc przy budowie kompresora
0
UP DOWN

Posty: 12
Witam,
czytaj±c forum w koñcu postanowi³em ¿e podejmê próbê samodzielnej budowy kompresora zamiast kupowaæ. Kompresor bêdzie budowany na bazie sprê¿arki HS-19 oraz butli 86l, które pochodz± ze Stara 200 i otrzyma³em je za darmo. Silnik bêdê musia³ kupiæ, niestety jednofazowy, wybór padnie chyba na 2.2kW 2800 obr/min.

Chcia³bym siê tu pytaæ o pewne kwestie których nie mogê znale¼æ w internecie lub s± dla mnie niejasne. S± to zazwyczaj jakie¶ szczegó³y.

Na chwile obecn± chcia³bym wiedzieæ jaki filtr powietrza zamontowaæ do sprê¿arki? widzia³em w internecie wiele zdjêæ kompresorów z t± sprê¿ark± i na zadnym nie widzê zamontowanego filtra a wydaje mi siê ¿e powinien byæ.

Inna sprawa w jaki sposób wy przy budowie kompresora realizujecie napiêcie paska klinowego? (mo¿e byæ zdjêcie)

I pytanie o silnik. Jak wygl±da sprawa pracy silnika trójfazowego na 1F? To znaczy czy na d³u¿sz± metê to siê sprawdzi? czy silnik bêdzie siê mocniej grza³ i nie warto siê tym interesowaæ? (bo ¿e straci ok 30% mocy to wiem)
 

dav91 
Wys³any: 2013-07-23, 23:13   
0
UP DOWN


Posty: 194
Sk±d: Wroc³aw
Filtrowanie powietrza przez jakiego¶ CKD np F4000 widzê na allegro za 189z³ wszystko zale¿y od tego ile chcia³ by¶ na to przeznaczyæ pieniêdzy.

Regulacja napiêcia paska klinowego jest zazwyczaj w podstawie pod silnik.

Co do kombinacji z silnikiem to nie mam o tym pojêcia.
 
 

adek19
Wys³any: 2013-07-24, 10:07   
0
UP DOWN

Posty: 12
Witam,

kolego chodzi³o mi o jaki¶ filtr na wlocie powietrza do sprê¿arki (¿eby nie ci±gnê³a jakiego¶ syfu.

Rozumiem ¿e w podstawie na silnik s± tylko fasolki?
 

936
Wys³any: 2013-07-24, 18:23   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Je¶li chcesz poznaæ zasady dzia³ania sprê¿areki tlokowej od podstaw i w realu sprawdziæ swoj± wiedzê to ok.
W praktyce nic lepszego od chiñskiej 50l. nie uzyskasz.
A kasy du¿o wiêcej zainwestujesz ni¿ w chinola, który od chwili zakupu do pr±du pod³±czony i dzia³a.
Ps. Filtr papierowy od malucha bêdzie najlepszy i najtañszy
J± naci±g zrobi³em ze zwyk³ej ¶ruby fi8+ kontra z drugiej strony wypartej pomiêdzy silnikiem a pomp± powietrza
Pozdrawiam
 

adek19
Wys³any: 2013-07-24, 18:38   
0
UP DOWN

Posty: 12
936, pewnie masz trochê racji z tym chiñczykiem ale ta sprê¿arka na hs-19 powinna wytrzymaæ du¿o d³u¿ej. Co do kosztów to rzeczywi¶cie wyjdzie ko³o z 600-700z³ albo i lepiej bo zawsze co¶ wyjdzie "w praniu".

Chodzi o filtr powietrza do malucha? To trzeba bêdzie czy¶ za¶lepiæ otwór?
 

936
Wys³any: 2013-07-24, 23:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
adek19 napisa³/a:
936, pewnie masz trochê racji z tym chiñczykiem ale ta sprê¿arka na hs-19 powinna wytrzymaæ du¿o d³u¿ej. Co do kosztów to rzeczywi¶cie wyjdzie ko³o z 600-700z³ albo i lepiej bo zawsze co¶ wyjdzie "w praniu".

Chodzi o filtr powietrza do malucha? To trzeba bêdzie czy¶ za¶lepiæ otwór?


Po co skoro jest z jednej i ma fi 50 mm
Ps. idealnie pasuje zawór zwrotny od wody. Musisz go przeci±c na pó³. Reszta gwinty wydrauliczne dopasujesz. :0
 

adek19
Wys³any: 2013-07-25, 11:51   
0
UP DOWN

Posty: 12
Nie rozumiem za bardzo z tym zaworem, mo¿esz ja¶niej? po co go przecinaæ?
 

936
Wys³any: 2013-07-25, 12:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
¯eby¶ móg³ filtr opaska skrêciæ bo dziura jest wielka
 

adek19
Wys³any: 2013-07-25, 16:46   
0
UP DOWN

Posty: 12
Aha, ju¿ rozumiem. Okazuje siê, ¿e butla od stara jednak nie nadaje siê na kompresor bo ma w ¶rodku wspawane ¶ciany (przegrody) :/

Teraz zastanawiam sie czy nie daæ sobie spokoju z ta budow±. Musze przemy¶leæ sprawê.
 

936
Wys³any: 2013-07-25, 19:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Brawo !!! :spoko:
W³a¶nie zyska³e¶ uznanie i zacz±³e¶ my¶lec w odpowiednich kategoriach - ekonomicznych.
:tak:

Ps. "Nie komplikuj prostych rzeczy" bo nie warto...
 

adek19
Wys³any: 2013-07-25, 22:17   
0
UP DOWN

Posty: 12
936, powiem ci kolego, ¿e ty jeste¶ nie liczn± osob±, która rozs±dnie podchodzi do sprawy. Jak czyta³em kto¶ pyta o chiñski kompresor to od razu jest nagonka, sam czyta³em takie tematy i w pewnym momencie zrezygnowa³em z zakupu "chinola". Niestety nie obronimy siê ca³kowicie od tej chiñszczyzny. W dzisiejszych czasach ma³o co op³aca siê robiæ samemu. W tym momencie muszê stwierdziæ, ¿e gdybym mia³ "si³ê" to jeszcze mog³aby siê op³aciæ budowa tego kompresora bo mam sprê¿arkê za darmo. Niestety muszê na chwilê obecn± zaniechaæ projekt, kupiæ chiñczyka i zobaczymy ile wytrzyma. W najgorszym wypadku podmieniê sprê¿arkê w chiñczyku na HS-19 (o ile silnik siê nie spali)

Dziêkujê za pomoc.
Pozdrawiam
 

maciobyk
Wys³any: 2013-08-04, 21:39   
0
UP DOWN

Posty: 34
Jakiego tego chinola kupujesz ???
 

dav91 
Wys³any: 2013-08-05, 12:45   
0
UP DOWN


Posty: 194
Sk±d: Wroc³aw
@adek19 tylko kup sobie z wiêkszym baniakiem 150? Jak padnie bêdziesz mia³ dobr± bazê pod nowy kompresor kupisz sobie tylko now± sprê¿arkê.
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime