Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
MrSalieri
Wysłany: 2013-12-13, 21:36   Malowanie kosiarki :)
0
UP DOWN

Posty: 7
Proszę o wyrozumiałość ;)
Rozkręciłem kosiarkę jezdna na części pierwsze i mam zamiar wypiaskować cały kosz.
Teraz pytanie co robić dalej.
Czy bawić się w Brunoxy podkłady epoksydowe czy reaktywne itp. czy oddać kosz do malowania proszkowego. Co będzie trwalsze ?
Jak ewentualnie zbudować dobrą powłokę antykorozyjną.
 

matheo_86
Wysłany: 2013-12-13, 22:43   
0
UP DOWN

Posty: 91
Siema
Ja po piaskowaniu dal bym reaktywny na to akryl i potem wiadomo kolor i klar.
nie wiem jak z trwaloscia będzie takiej powłoki bo kamienie drobne galezie to
Norma w czasie koszenia; )
 

spec 
Wysłany: 2013-12-13, 23:10   
0
UP DOWN

Posty: 9
Skąd: Świętokrzyskie
Do pieca z tą kosiarą. ^^ lakier proszkowy będzie odporniejszy do powłoki lakierniczej chyba że dasz tzw baranka :) Ja dał bym to do proszku i na to warstwę dekoracyjną o od strony noża po proszku masę polireutanową natryskową itd. zamiast proszku po piasku epoksyd. Z poważaniem Spec
 

MrSalieri
Wysłany: 2013-12-14, 10:47   
0
UP DOWN

Posty: 7
Czyli tak:

1. Piaskowanie + malowanie proszkowe + baranek od spodu

2. Piaskowanie + podkład rekatywny/epoksydowy + akryl + lakier + baranek od spodu

Dobrze rozumuje ?
 

hubson85 
Wysłany: 2013-12-14, 13:13   
0
UP DOWN
malarz artysta

Posty: 76
Skąd: wzy
jako warstwę finalną proponowałbym użyć lakieru firmowego dedykowanego do ciężkich sprzętów i maszyn rolniczych. Koszt ok. 35zł za 0,7 l. Używałem tego i powiem że trwałość na pewno przewyższa akryl samochodowy. Kolorystyka do wyboru. No chyba że jakiś tjunink tej kosiary przewidujesz jakieś metaliki, perły itp ;)
_________________
spawanie gumowymi elektrodami plastikowego amelinium w osłonie podtlenku lpg
 

MrSalieri
Wysłany: 2013-12-14, 22:12   
0
UP DOWN

Posty: 7
Ale myślisz o takim rozwiązaniu przy drugim wariancie ?
 

spec 
Wysłany: 2013-12-14, 22:24   
0
UP DOWN

Posty: 9
Skąd: Świętokrzyskie
Na barana pryśnij lakier, bo lubi twardnieć i pękać.

2.Piaskowanie + epox + baran od spodu + lakier
ewentualnie
Piaskowanie podkład reaktywny + akrylowy + baran od spodu + lakier

Jest też lakier bezbarwny z przeznaczeniem do maszyn rolniczych i kumpel takiego używał do "lakierowania" aut :rotfl: więc może być i tuning i trwalszy lakier ^^
 

hubson85 
Wysłany: 2013-12-14, 22:41   
0
UP DOWN
malarz artysta

Posty: 76
Skąd: wzy
spec napisał/a:
Jest też lakier bezbarwny z przeznaczeniem do maszyn rolniczych


właśnie coś takiego miałem na myśli
http://allegro.pl/lakier-...3793061445.html

Nie ma się co śmiać, ja używałem tego Nopoluxa i jestem zadowolony. Ładnie błyszczy, nie matowieje, efekt finalny praktycznie nie do odróżnienia od zwykłego akrylu, a biorąc pod uwagę że to kosiarka to polecam ze względów wytrzymałości na zadrapania że o kosztach nie wspomnę. pełny wybór kolorystyki. Dasz ze 3 warstwy i na pewno będzie lepiej niż jak miałbyś bawić się z bezbarwnym. bez urazy, ale to nie mercedes ;P
_________________
spawanie gumowymi elektrodami plastikowego amelinium w osłonie podtlenku lpg
 

hematol 
Wysłany: 2013-12-14, 23:20   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 993
Skąd: Śląsk
MrSalieri napisał/a:
Czyli tak:

1. Piaskowanie + malowanie proszkowe + baranek od spodu

2. Piaskowanie + podkład rekatywny/epoksydowy + akryl + lakier + baranek od spodu

Dobrze rozumuje ?

A po co tak kombinować ?Do tego ten baran na wierzch? :nie: Moja propozycja jest taka:Piaskujesz blachy,malujesz proszkowo i finito :spoko: Malowanie proszkowe jest dobrym zabezpieczeniem antykorozyjnym,to gruba warstwa farby odporna bardziej niż baranek,lakiery itd. ;)
 

chudson
Wysłany: 2013-12-15, 14:54   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 211
Ja bym dał baranka na powłokę proszkową , baranek dobrze chroni przed kamieniami o które pod nożem nie trudno.

W przypadku upierania się na lakierowanie pomyśl o lakierach przemysłowych.

No i jeśli już będziesz oddawał do malowania proszkowego to może pokuś się o ocynk
 

matheo_86
Wysłany: 2013-12-16, 11:19   
0
UP DOWN

Posty: 91
ja bym baranka nie dał od strony noża bo sam tak zrobiłem i jest tragedia, kosiarka strasznie się zapycha przez tą strukturę jaką stworzył baran, pod spodem musi być gładko,żeby zmielona trawa łatwo trafiała do kosza... inaczej co kilka kroków trzeba podnosić kosiarkę, żeby nóż wyrzucił nadmiar na zewnątrz, i jeszcze dodatkowo trzeba po każdym koszeniu wszystko czyścić bo jest tak oklejone zmieloną trawa ze uniemożliwia to prace....
a teraz mam od strony noża jakąś farbę przemysłową i nie ma problemu kosi się dobrze a kosiarkę czyszczę 3-4 razy przez cały sezon :)
 

hubson85 
Wysłany: 2013-12-16, 11:22   
0
UP DOWN
malarz artysta

Posty: 76
Skąd: wzy
Zrób tym co podałem wcześniej w linku i będziesz zadowolony. Pod spód antykorozyjny i cała robota.
_________________
spawanie gumowymi elektrodami plastikowego amelinium w osłonie podtlenku lpg
 

MrSalieri
Wysłany: 2013-12-16, 19:31   
0
UP DOWN

Posty: 7
Za malowanie proszkowe w lakierni powiedzieli mi 50 zł wiec chyba nie ma co kombinować bo więcej wydam na potrzebne materiały :)
 

KK 
Wysłany: 2013-12-17, 00:41   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3323
Że też się chce robić problem z takiej cenzura.
 
 

MrSalieri
Wysłany: 2013-12-17, 15:20   
0
UP DOWN

Posty: 7
KK napisał/a:
Że też się chce robić problem z takiej cenzura.

A jaki tu problem po prostu pytam.
 

MrSalieri
Wysłany: 2013-12-18, 15:39   
0
UP DOWN

Posty: 7
Odebrałem kosiarkę z piaskowania i niestety w blasze jest kilka mini dziurek.
Czy można je np zalutować cyną ? czy cyna się roztopi w piecu przy wygrzewaniu farby proszkowej ?
 

spec 
Wysłany: 2013-12-19, 19:50   
0
UP DOWN

Posty: 9
Skąd: Świętokrzyskie
Zapytaj tam gdzie będziesz malował. Wygrzewanie przewaznie jest w 180-220 a temp topnienia cyny 230. jest też cos takiego http://professional.novol...dowa_TERMO.html ale może w tym zakładzie będą to mieli.
 

MrSalieri
Wysłany: 2013-12-19, 22:04   
0
UP DOWN

Posty: 7
W lakierni powiedzieli żeby nie cynować bo się roztopi także oddałem tak jak wyszła z piaskowania.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group