Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
x.car
Wys³any: 2014-03-16, 18:07   Opel Vectra B jak i czym ratowaæ
0
UP DOWN

Posty: 1
Witam jestem nowy na tym forum wiêc sorki za otwarcie nowego tematu (bo ju¿ ich by³o tyle ¿e szok) ale na dotychczasowych nie znalaz³em konkretnej odpowiedzi na moje pytanie.
Zaczne od tego ¿e od 4 lat jestem szczê¶liwym posiadaczem Vikusi (opla vectry B HB 99rok po lifcie) i dodam ¿e jestem mechanikiem z jednostanowiskowym warsztatem (nie lakiernikiem) i potrzebuje pomocy jak dobrze uleczyæ i zabezpieczyæ moje autko tym bardziej ¿e planuje go trzymaæ (je¶li sie uda) aby mu muc za³o¿yæ ¿ó³te tablice. Do tej pory robi³em jakie¶ ma³e zaprawki na tylnych b³otnikach (pierwszym razem piaskowa³em ma³± czê¶æ i dawa³em brunoxa i pu¼niej podk³ad i aerografem zaprawke robi³em ale po zimie znowu rdza zacze³a wy³aziæ wiec w afekcie wzio³em znowu wypiaskowa³em ten zardzewia³y element i potem kwas do lutowania du¿a kolba i cyna (jak hydraulik) narazie jest oki nic nie wy³azi mo¿e sposub na miare wie¶ tuningu ale dzia³a.
Mój problem pojawia siê z przodu bo przy listwach (tam gdzie kierunek boczny) zacze³a standardowo wy³aziæ rdza (naszczê¶cie jeszcze jest pod listw± nie na lakie¿e który widaæ) i na dole b³otnika i nie wiem czy demontowac b³otnik piaskowaæ i cynowaæ czy mo¿e teraz próbwaæ z podk³adem reaktywnym, a moze najpier:
1. szlifowanie rdzy papierem > odrdzewiaczem typu fosol > Brunox > Podk³ad Reaktywny > podk³ad akrylowy > (baza i lakier albo jaki¶ baranek w niewidocznych miejsczach
2. demonta¿ > piaskowanie > kwasik do lutowania > Cyna > cynk na zimno (np firmy beko) > podk³ad reaktywny > podk³ad akrylowy > lakier
3. szlifowanie > brunox lub fosol > cynk na zimno > podk³ad akrylowy > lakier
4. demonta¿ > piaskowanie > podk³ad reaktywny > podk³ad akrylowy > lakier
5. inne propozycje

oczekóje profesjonalnej odpowiedzi nie typu ¿e we¼ podk³ad ze ¶nie¿ki w sprayu i za rok najwy¿ej wymienisz b³otnik bo chcia³bym j± utrzymaæ jak najd³u¿ej w orginale.