Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: DrCruel 2009-04-16, 09:55
Autor Wiadomo¶æ
staszek
Wys³any: 2008-02-23, 21:46   Devilbis GTI - problemy z regulacj±.
0
UP DOWN

Posty: 16
Witam wszystkich!!!!Jestem tu nowy i mam kilka pytan.Kupi³em nie dawno pistolet Devilbis Gti110 z dysza 1,4 i cos mi nie wychodzi malowanie nim ciagle mam jakies problemy,moze nie potrafie go wyregulowac.G³ownie chodzi o to ¿e nie moge rozlac lakieru maluje novolem HS LUB MS,ROZCIENCZAM Wed³ug zaleceñ producenta nawet dodaje troche WIECEJ ROZCIEÑCZALNIKA.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-02-24, 22:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
stawiam na brak powietrza
 

DrCruel
Wys³any: 2008-02-24, 22:34   
0
UP DOWN


Posty: 418
Pewnie napisz± co¶ u¿ytkownicy tych pistoletów a ja proponujê poszukaæ tematów o ci¶nieniu powietrza w instalacji i na pistolecie, bo mo¿e tu jest przyczyna. Nic o tym nie piszesz. Inny powód to mo¿e byæ z³e prowadzenie pistoletu. Napisz wiêcej jak go u¿ywasz.
 

staszek
Wys³any: 2008-02-29, 19:51   
0
UP DOWN

Posty: 16
WITAM!!!MY¦LÊ ¯E Z CI¦NIENIEM CHYBA JEST OK, PRZY PISTOLECIE MAM MANOMETR NA KTÓRYM MAM 2BAR PRZY WCI¦NIÊTYM SPU¦CIE.SPRʯARKA CHODZI DO 9BAR A W£¡CZA SIE PRZY 6.LAKIEREM MALUJE NA 3 WARSTWY BO TO Z NIM MAM PROBLEM I Z AKRYLEM.STRUMIEN JAK NAJSZERSZY ALE NIE ROZKRÊCONY NA MAX.,MOZE TO COS Z REGULACJ¡ DAWKI NA POKRETLE.NIE JAST TO TYPOWA SKÓRKA POMARAÑCZY ALE BARDZIEJ JAK CELULITIS

[ Dodano: 2008-02-29, 19:54 ]
MO¯E KTOS PODPOWIE JAK¡ DAWKE PODKRÊCIÆ NP.NA KEAR :roll:
 

rbfm 
Wys³any: 2008-02-29, 21:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
no to pewnie za malo powietrza dostaje. inna mozliwosc to wadliwy pistolet ale raczej to malo prawdopodobne.
 

online 
Wys³any: 2008-03-01, 08:35   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
zdecydowanie tak jak mówi RBFM- ma³y wydatek powietrza :] Jaki masz kompresor? zastosuj inny presostat bo w³±czanie przy 6bar to nie najlepsze rozwi±zanie na d³u¿sz± metê :wink: (masz za du¿y przeskok).

jeste¶ pewien, ze dobrze rozcienczasz? sam przechodzi³em kiedy¶ przez ten problem. duzo mia³em z tym zabawy. wysz³o na brak powietrza + czasem zbyt gêsty lakier.

próbowa³e¶ zwiêkszaæ ci¶nienie?
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

baqo 
Wys³any: 2008-03-01, 08:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
staszek napisa³/a:
ALE BARDZIEJ JAK CELULITIS
grubo tego lakieru! zmniejsz materia³,zwiêksz ci¶nienie.
 
 

staszek
Wys³any: 2008-03-01, 14:41   
0
UP DOWN

Posty: 16
ROZRABIAM WED£UG ZALECEÑ PRODUCENTA,JE¦LI ZWIÊKSZAM CISNIENIE TO MI ZNOWU ZAPYLA TAK JAKBY ZA MA£O LAKIERU WYCHODZI£O.NIE WIEM O CO CHODZI DOK£ADNIE O TEN PRZESKOK!NIE ROZUMIEM TEZ TEGO ZE JESLI PRZY PISTOLECIE JEST MANOMETR I I WKAZUJE 2BARY TO WCIAZ JEST ZA MA£O
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-01, 14:44   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
baqo napisa³/a:
grubo tego lakieru!


jestes pewien???
raczej za malo go leje i nie ma sie co rozlac :)
zreszta cholera to juz wie...... dziwny problem :)
 

staszek
Wys³any: 2008-03-01, 14:46   
0
UP DOWN

Posty: 16
KOMPRESOR MAM DWU CYLINDROWY PRODUKCJI NIEMIECKIEJ,BANIAK 200LIT.RACZEJ JEST WYDAJNY KOLES MALUJE PRZY TAKIM SAT¡.TO NA ILE USTAWIC ZEBY SIE W£¡CZA£?? :wink:
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-01, 14:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
staszek napisa³/a:
KOMPRESOR MAM DWU CYLINDROWY PRODUKCJI NIEMIECKIEJ,BANIAK 200LIT.RACZEJ JEST WYDAJNY KOLES MALUJE PRZY TAKIM SAT¡.TO NA ILE USTAWIC ZEBY SIE W£¡CZA£?? :wink:


jesli cisnienie masz caly czas dobre podczas maowania to nic nie przestawiaj. moze po prostu za szybkie przejscia robisz?

poza tym nie wiem czy wiesz ale lakiery nawierzchniowe powinno sie klasc pistoletem rp lub hp. hvlp nigdy nie polozysz na lustro, tymbardziej jesli jest to vhs, ktorego nawet rp-kiem tak nie polozysz.
 

baqo 
Wys³any: 2008-03-01, 15:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
staszek napisa³/a:
JAK CELULITIS
to w koñcu nie mo¿esz rozlaæ tego lakieru,bo celul to jest rozlany lakier .lakiery maj±ce wysok± rozlewalno¶æ po na³o¿eniu zbyt grubej warstwy nie pociekn±, ale zrobi siê w³a¶nie wielka mora.tak siê dzieje z lakierami vhs,dlatego te¿ nak³ada siê je niemal jedn± warstw± i finito. ja to ciê jeszcze zapytam tu o temperaturê. zimno to te¿ warunki do celulitu! a ! sam mam dwa GTI-ki i nie mam ¿adnych problemów. dodam ¿e nie s± to pistolety hvlp.
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-03-01, 15:22   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
baqo, ale on pisal na poczatku o novolu ms..... tego to i pedzlem rozlejesz na lustro :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 

baqo 
Wys³any: 2008-03-01, 15:27   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
rbfm napisa³/a:
ale on pisal na poczatku o novolu ms...
no w³a¶nie! wiêc co mu siê dzieje z tym lakierem to ja ju¿ te¿ nie wiem :?: piszê o vhs-ie bo na pocz±tku raz waln±³em lekkiego celuluta,ale jako¶ przeszed³. :grin: :grin: :grin:

[ Dodano: 2008-03-01, 15:30 ]
teraz czasami to nawet tej cienkiej przyprószki nie dam ,tylko raz i rozlane.to tak na jakie¶ elemenciki. :lol:
 
 

staszek
Wys³any: 2008-03-01, 18:22   
0
UP DOWN

Posty: 16
OK W PONIEDZIA£EK MALUJE DRZWI I MASKÊ TO SPRÓBUJE CO¦ PO ZMIENIAÆ :wink: PO MALOWANIU POWIEM O WYNIKACH NARAZIE DZIEKI
 

danielpainter 
Wys³any: 2008-03-01, 18:32   
0
UP DOWN
AIRBRUSH:D:D:D:D

Pomóg³: 6 razy
Posty: 256
Sk±d: Zgierz
ja jeszcze na twoim miejscu sprubowalbym pomalowac cos na wcisnietym spuscie na 50-60%, tu moze lezec problem, GTi ma zajebiste kopyto i przy wcisnietym spuscie na 100% za bardzo dolewaja, "za duza jest kropla" rozpylonego lakieru. Sam maluje GTi od ponad roku i nauczylem sie juz tego pistoletu dosc dobrze, radze ci spubowac na 50% wcisniecia klamki
Pozdrawiam
 
 

DrCruel
Wys³any: 2008-03-02, 21:33   
0
UP DOWN


Posty: 418
staszek, zanim zaczniesz lakierowaæ to postaw klar i utwardzacz na kaloryferze albo w pobli¿u jakiego¶ piecyka tak na 30-40 min. Z rozcieñczalnikiem wtedy nie przesadzaj, daj tyle ile podaje producent albo i mniej. Zobaczysz jaka ró¿nica. Dodatkowo my¶lê ¿e powiniene¶ od¿a³owaæ 100 ml i spróbowaæ na innym elemencie pobawiæ siê ci¶nieniem i podawaniem materia³u. Ta cytryna mo¿e ci siê w³a¶nie dlatego pojawiaæ, ¿e za du¿o nak³adasz lakieru, wiêc bez przesady z dozowaniem a ci¶nienie w górnym zakresie dla twojego pistoletu, tak aby maksymalnie rozbijaæ lakier.

Je¿eli robisz MS-em to te 3 warstwy bêd± OK ale jak bêdziesz robi³ HS-em to zdecydowanie za du¿o - 2 to jest max. Mo¿esz wtedy wcze¶niej rzuciæ warstwê kontroln± ok. 1/4 pe³nej tak aby przygotowaæ powierzchniê a potem te dwie pe³ne a lepiej by³oby pierwsz± 3/4 pe³nej a drug± 100% ale... NIE MO¯ESZ przy tej drugiej nak³adaæ tyle a¿ za pistoletem wyjdzie lustro. TO JEST B£¡D!!!. HS-y rozlewaj± siê dopiero po kilku minutach w temp. powy¿ej 23-25 stC. Wiêc jak nak³adasz to musisz patrzeæ a¿ ci siê za¶wieci ale nie mo¿esz dolewaæ aby siê rozla³ za pistoletem. Zostawiaj ze struktur±. To jest czêsty b³±d bo lakiernik nie mo¿e psychicznie wytrzymaæ tej struktury i jeszcze dolewa a wtedy to ju¿ po frytkach.

Wa¿ne jest jeszcze prowadzenie pistoletu.
Napisa³e¶ ¿e masz dyszê o oznaczeniu 110 wiêc wychodzi na to ¿e jest to Trans-Tech. Dla tej dyszy zalecane jest ci¶nienie na wej¶ciu 1,5 - 2,0 bar i jest to mniej ni¿ dla dyszy hvlp o oznaczeniu 105, tam wynosi 1,7 - 2,5 bara.
W pistoletach z dysz± Trans-tech prowadzenie pistoletu powinno byæ takie jak przy starych pistoletach wysokoci¶nieniowych czyli dosyæ szybkie i z wiêkszej odleg³o¶ci ni¿ przy hvlp tzn musisz utrzymywaæ 20-25 cm od elementu. Przy HVLP ma to byæ nie dalej ni¿ 15 cm od elementu.

Podsumowuj±c, my¶lê ¿e twoje problemy wynikaj± ze sprzêtu który posiadasz. Masz bdb pistolet ale musisz siê go nauczyæ. Powodzenia. :wink:
 

baqo 
Wys³any: 2008-03-02, 22:02   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
DrCruel napisa³/a:
wychodzi na to ¿e jest to Trans-Tech. Dla tej dyszy zalecane jest ci¶nienie na wej¶ciu 1,5 - 2,0 bar i
pó³tora to pomy³ka ! dwie to s± minimum! duponta baz± malujê 2,5 atm. na wej¶ciu.mniejsze ci¶nienie ani bazy dobrze nie rozbije ,a nie mówi±c ju¿ o lakierze vhs.
 
 

staszek
Wys³any: 2008-03-02, 22:06   
0
UP DOWN

Posty: 16
POROBIE KILKA PROB I MOZE COS Z TEGO BEDZIE :roll: MOZE COS Z TYM PROWADZENIEM JESZCZE COS NIE TAK!!NARAZIE DZIEKI DRCRUEL :wink: :wink: :wink: !!!!!
 

DrCruel
Wys³any: 2008-03-02, 22:18   
0
UP DOWN


Posty: 418
baqo napisa³/a:
DrCruel napisa³/a:
wychodzi na to ¿e jest to Trans-Tech. Dla tej dyszy zalecane jest ci¶nienie na wej¶ciu 1,5 - 2,0 bar i
pó³tora to pomy³ka ! dwie to s± minimum! duponta baz± malujê 2,5 atm. na wej¶ciu.mniejsze ci¶nienie ani bazy dobrze nie rozbije ,a nie mówi±c ju¿ o lakierze vhs.


Masz racjê, do klarów refinish-owych, czy baz wodnych zdecydowanie lepsze bêd± wiêksze ci¶nienia. Ja poda³em informacjê o pe³nym zakresie jaki zaleca producent a w którym pistolet poprawnie pracuje. Ale gdy kto¶ bêdzie tym pistoletem robi³ na syntetyku to prawdopodobnie musia³by daæ ni¿sze ci¶nienie.
 

baqo 
Wys³any: 2008-03-02, 22:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
DrCruel napisa³/a:
gdy kto¶ bêdzie tym pistoletem robi³ na syntetyku
tylko w jakim muzeum :?: :wink:
 
 

DrCruel
Wys³any: 2008-03-02, 22:47   
0
UP DOWN


Posty: 418
a tam zaraz muzeum :grin:

S± jeszcze takie firmy, które nie szanuj± swoich klientów np. niektórzy producenci maszyn rolniczych. Nowe sprzêty obskakuj± najtañsz± tlenkow± i tanim syntetykiem. A na taki pistolet ich staæ :mad:
 

kriro
Wys³any: 2008-03-03, 19:36   
0
UP DOWN

Posty: 2
staszek napisa³/a:
WITAM!!!MY¦LÊ ¯E Z CI¦NIENIEM CHYBA JEST OK, PRZY PISTOLECIE MAM MANOMETR NA KTÓRYM MAM 2BAR PRZY WCI¦NIÊTYM SPU¦CIE.SPRʯARKA CHODZI DO 9BAR A W£¡CZA SIE PRZY 6.LAKIEREM MALUJE NA 3 WARSTWY BO TO Z NIM MAM PROBLEM I Z AKRYLEM.STRUMIEN JAK NAJSZERSZY ALE NIE ROZKRÊCONY NA MAX.,MOZE TO COS Z REGULACJ¡ DAWKI NA POKRETLE.NIE JAST TO TYPOWA SKÓRKA POMARAÑCZY ALE BARDZIEJ JAK CELULITIS

[ Dodano: 2008-02-29, 19:54 ]
MO¯E KTOS PODPOWIE JAK¡ DAWKE PODKRÊCIÆ NP.NA KEAR :roll:


Wydaje mi siê, ¿e ustawienie 2bar powinno byæ przy spu¶cie wci¶niêtym do po³owy.
 

thomas-29
Wys³any: 2008-03-23, 22:44   
0
UP DOWN

Posty: 27
Nie bój siê odkrêciæ materia³u,spust otwieraj nie do koñca.
Przy SATA wykrêciæ iglicê i pó³ obrotu wkrêciæ.
Ro¿cieñczalnika tyle ile przewiduje producent.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group