Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: Tech 2009-04-22, 20:33
Autor Wiadomość
krzysiek124
Wysłany: 2008-03-05, 00:32   Problem blacharski...
0
UP DOWN

Posty: 138
Moze akurat jest jakis blacharz na forum... Roblem mam taki, niedawno kupilem drugi woz, auto nie widac zeby bylo po wypadku, jedynie wpadlo na kraweznik, tak ze opona nadawala sie juz do wywalenia, od tego czasu woz sciaga w prawo. Goscie z geometrii kol mowia ze nie idzie ustawic prawego przedniego kola tak jak trzeba /skoczyly sie mozliwosci/. Czy istnieje sposob aby stwierdzic gdzie auto jest krzywe, jak to sie robi, ile to moze kosztowac z naciagnieciem?? Blacharze z okolicy naciagaja "na oko" i nie chca sie za to brac... Samochod do MB124
 

kpopis
Wysłany: 2008-03-05, 00:43   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 291
Wydaje mi sie ze masz wahacz krzywy i tyle...
 

rbfm 
Wysłany: 2008-03-05, 00:50   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: Kraków
moze byc krzywy amortyzator. jest duzo mozliwosci.
 

krzysiek124
Wysłany: 2008-03-05, 00:56   
0
UP DOWN

Posty: 138
amortyzator sprawdzilem, krecilem nim, nie ma bicia, wahacz prosty - przynajmnie na oko. Jeszcze nie ogladalem piasty.. Czyli mowicie ze podluznice sa tak mocne ze wpierwszej kolejnosci powinien szlak trafic jakis element zawieszenia....
 

mogwai
Wysłany: 2008-03-05, 01:56   
0
UP DOWN

Posty: 15
najczęściej uszkodzeniu ulegają w pierwszej kolejności elementy najsłabsze czyli, amortyzator (w górnej części tłoczyska) i wahacz. Może być ugięty drążek kierowniczy. Dużo zależy od kierunku z którego było uderzenie. Warto sprawdzić samo mocowanie amortyzatora (górny kielich), tam też mogą wystąpić deformacje.
 

kalbi 
Wysłany: 2008-03-05, 07:02   
0
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1684
Skąd: Warszawa
dokładnie, wahacz i Mcperson i dopiero potem rób zbieżność... możesz też sprawdzić cyrklem pkt. kontrolne wg Autodaty
_________________

 
 

krzysiek124
Wysłany: 2008-03-05, 10:09   
0
UP DOWN

Posty: 138
kalbi napisał/a:
dokładnie, wahacz i Mcperson i dopiero potem rób zbieżność... możesz też sprawdzić cyrklem pkt. kontrolne wg Autodaty


Autodata pokazuje w miare przystepnie te pkt kontrolne, czy cala rame zwymiarowana. W starej audotacie tez to bedzie, te pkt kontrolne?? Ja mam cos takiego w ksiazce:



Mogwai jak sprawdzic kielich, na czym to polega?? Wizualnie?
 

kpopis
Wysłany: 2008-03-05, 11:47   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 291
Mierzysz od srodka pasa przedniego odleglosci od srodka kazdego z kielichow. Ale szczerze, nie ma co sie w to bawic. Masz krzywy wahacz albo jakas inna czesc (moze belka jesli jest w w124). Dziwne ze goscie od zbieznosci tego nie zauwazyli. Podjedz do jakiegos innego mechanika, wjedziesz na kanal, on zerknie i wszystko ci powie.
 

mogwai
Wysłany: 2008-03-06, 00:58   
0
UP DOWN

Posty: 15
sprawdzenie kielicha: wizualnie też, czy nie jest odkształcony np. wybulony do góry, (miałem raz taki przypadek jak gość najechał kołem na pustak leżący na drodze, tak podbiło amora że kielich dostał kształtu soczewki) poza tym rozszczelnia masę na łączeniu kielicha z fartuchem błotnika

[ Dodano: 2008-03-06, 01:06 ]
<kpopios> ma rację podjedź jeszcze do kogoś innego może zauważy patrząc "świeżym" okiem. W zasadzie po uderzeniu w elementy zawieszenia powinno się dla bezpieczeństwa wymienić wszystkie elementy, bo mogą być jakieś mikropęknięcia, które spowodoać mogą w trakcie późniejszej eksploatacji poważniejsze uszkodzenia
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group