Lakiernictwo samochodowe dla profesjonalistów i amatorów




Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:41
Autor Wiadomość
DrCruel
Wysłany: 2006-09-12, 10:16   Malowanie ciągnika
0
UP DOWN


Posty: 397
Autor Wiadomość

wb1402
Gość







Wysłany: 31 Sty 2006 09:12 am Temat postu: Malowanie ciągnika

--------------------------------------------------------------------------------

Jakimi farbami i w jaki sposób malowac ciągnik rolniczy ( wszystko pokolei - silnik i reszta ,kabina , maska i nadkola , kola)?



Autor Wiadomość

grzesiek3210



Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 124



Wysłany: 31 Sty 2006 01:03 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Najlepszy byłby akryl ale trzeba się liczyć z wysokimi kosztami w porównaniu do renowacyjnej.Chyba że chcesz polakierować w metalicu to koszt jeszcze wzrośnie.Powiedzmy że już wyczyściłeś rdze co trzeba było to podszpachlowałeś to zagruntuj gołą blache gruntem reaktywnym.Na to pryśnij podkład akrylowy, szlifuj papierem 800na wodzie i na to akryl.Nie potrafię Ci dokładnie opisać bo nie wiem jaki to sprzęt i czego oczekujesz(np.Czy jesteś koneserem i chcesz odrestaurować na oryginał,kolor i te sprawy) czy poprostu odświeżyć do sezonu i jeszcze jakim nakładem.Jeżeli niskim kosztem to poleciłbym Ci renowację, jest dużo tańsza a znając realia to wiadomo że nie będziesz wymagał aby ciągnik miał pełną głębię połysku i polerował go co miesiąc Farba renowacyjna jest dużo tańsza i takie proste kolory jak np. żółty,czerwony,niebieski,zielony (najczęściej stosowane przy ciągnikach) bez problemu kupisz.Ale taka moja podpowiedz to podkład lepiej kupić akrowy bo to będzie można powiedzieć fundamentem twojej pracy więc szkoda oszczędzać kilka złotych.Nadkola od wewnątrz aby Ci nie rdzewiały to możesz zabezpieczyć konserwacją po uprzednim wyprowadzeniu powierzchni czyli wyczyszczenie usunięcie ewentualnej korozji.Najtańszym i nawet dobrym rozwiązanie będzie BITGUM.Jeśli chodzi o silnik to musisz go bardzo dokładnie umyć i dosuszyć i odtłuścić aby nie był tłusty bo lakier nie będzie się trzymał. Nie wiem co Ci mogę więcej powiedzieć Zadawaj pytania a postaramy się jakoś CIĘ naprowadzić.



Autor Wiadomość

Gość








Wysłany: 31 Sty 2006 02:24 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Dziekuje za podpowiedz.
Jest to ciagnik rolniczy URSUS C-330.
Chcę go tylko odświezyc i to najtańszym kosztem.
Jesli chodzi o koła, nadkola , maska to mniej wiecej wiem.
Natomiast nie bardzo wiem jak malowac i czym silnik,skrzynia i tył jako całośc.
Z tego co obserwuje to jest malowane w kolorze siwym i czarnym.
Na silniku jest duża temperatura.



Autor Wiadomość

grzesiek3210



Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 124



Wysłany: 31 Sty 2006 02:44 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Ja lakierowałem w C360 silnik skrzynie i tył na szaro i robiłem to chyba zwykła renowacją.Było to 5 lat temu więc nie pamiętam na 100% ale chyba tak i do tej pory się trzyma ładnie.Maskę,błotniki robiłem na żółty akryl a kabinę czarnym matem.Wyszło bardzo ładnie.Teraz można by pobuszować w necie coś na temat farb do lakierowania silników i części pracujących w wyższej temperaturze bo dawniej to można było spotkać głównie "srebrzanki żaroodporne:)"przez te kilka lat chemia tak się rozwinęła że napewno można znaleźć coś odpowiedniego.



Autor Wiadomość

Gość








Wysłany: 01 Mar 2006 11:23 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Rzeczywiście pobuszowalem po Internecie , po sklepach z farbami i trochę sie to wszystko rozjasnilo.W sklepach z profesjonalnymi farbami do samochodów polecali akryle a pozniej epoksydowe.
W sklepach z ogolnymi farbami polecali chlorokauczukowe , poniewaz są najtańsze i malarze ciagnikow rolniczych najwięcej ich biorą.Przy okazji dostalem trochę ksiązeczek reklamowych.
Prawdopodbnie kupię farby z firmy NOBILES w najbliższym przedstawicielstwie handlowym w ktorym naprawdę pracuja kompetentne osoby.
Po piaskaniu ciągnika do malowania silnika i tylu .maski i nadkoli będe uzywal:
Podkład ftalowy Nobikor
Emalia ftalowo- karb. Autorenolak
a do felg : Felga
i dodatkowo korektor PR i rozcienczalnik RF-04
I to wszystko.
Co o tym sądzicie?



Autor Wiadomość

fifka



Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 285
Skąd: otwock


Wysłany: 02 Mar 2006 04:59 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Prastara technologia , bardzo długi czas schnięcia , niska wytrzymałość mechaniczna powłok .
Jedyną zaletą jest niska cena materiałów, ja bym Cie namawiał na produkty firmy NOVOL, a mianowicie :
-grunt reaktywny
-podkład epoksydowy lub trio
-lakier NOVOL-Spectral
Cenowo , drożej ,ale za to wyższa ochrona antykorozyjna,krótszy czas naprawy dzięki materiałom chemoutwardzalnym,dużo większa odporność mechaniczna powłok,no i sam wygląd bez porównania lepszy.
_________________
Kupię motocykle i skutery po wypadkach,również bez prawa rejestracji.
Wiadomości proszę na priv.



Autor Wiadomość

Mikołaj



Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 13



Wysłany: 07 Mar 2006 07:58 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

witam
mam takie pytanko może troche dłupie ale co to jest ten korektor do renolaka jakiej to jest firmy i co on robi i ile mniej więcej kosztuje
pozdrowionka



Autor Wiadomość

looqasch



Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 103
Skąd: Stary Zamość


Wysłany: 07 Mar 2006 10:52 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

To taki dodatek do renolaka. Poprawia połysk, twardość i szybciej lakier schnie.
Kupuje się puszki 100ml i dodaję się ją na 1 litr renolaka. cena ok 10 zł.

Moim zdaniem obowiązkowy produkt
 

startrektom
Wysłany: 2012-02-05, 18:59   
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam Panowie

Jestem tu nowy i chciałbym Was zapytać i jednocześnie odnowić temat odnośnie malowania ciągnika. Chciałbym pomalować ciągnik c360 i tak czy moge zastosować taka technologie na błotniki i maskę:
1. Podkład reaktywny
2. Podkład epoksydowy i czy muszę go matowić aby położyć na niego ostateczny kolor czyli emalie ftalową FARBA ŻÓŁTA URSUS C-330 C-360 0,8l AGTECH GRANIT z tej aukcji??: http://www.allegromat.pl/aukcja97758 i jak myslicie czy efekt będzie zadowalajacy???

Mam jeszcze pytanie jakiej farby użyć do malowania silnika i skrzyni koloru siwego???

Pozdrawiam
 

Nokia 
Wysłany: 2012-02-05, 19:58   
0
UP DOWN
:)


Pomógł: 8 razy
Posty: 523
Skąd: Silesia City Center
Po co chcesz dawac reaktywny skoro potem piszesz ze dasz epox ? Daj tylko epox, albo tylko reaktywny ( ja samym reaktywnym a pozniej na niego chlorokauczuk na opryskiwacz jechałem, efekt ok, trzyma do dzis )a po odparowaniu rozcienczalnika tak około godzinki na spokojnie i malujesz kolorem.
Jakiej firmy masz ten epoxydowy ?

http://www.allegromat.pl/aukcja97757 Na silnik i skrzynie.
 

startrektom
Wysłany: 2012-02-12, 12:37   
0
UP DOWN

Posty: 2
Nokia dzieki za odpowiedz

A wiec tak czy może, czy mogę zastosowac taka technologie;
na nowe błotniki i maskę pomalowane już podkładem w fabryce musze zeszlifować papierem 240-320 pózniej chce zastosować podkład epoxydowy znów szlifowanie papier 600-700 i ostateczne malowanie zdecydowałem sie jednak na Emalia ftalowo- karb. Autorenolak z dodatkiem korektora pr ???? co myslicie o tym ??
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiały

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group