Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
damian 
Wysłany: 2014-09-25, 21:13   Kilka pytań nt odbudowy fiata 126p
0
UP DOWN

Posty: 112
Skąd: Lublin
Witam, w końcu spełniło się moje marzenie i wczoraj kupiłem malucha z 1980r z chromowanymi zderzakami i felgami cytrynkami :D Długo nie mogłem sobie pozwolić na taki zakup bo mnie nie było stać, a jakieś 10 lat temu było odwrotnie, bo na pierwszy samochód kupiłem malucha, bo tylko na taki mnie było stać ;P trochę się pozmieniało przez te parę lat... no ale to nic, przejdę do pytań, bo pewnie dużo osób na forum miało styczność z tym autem.
Pierwsze pytanie, to czy elementy blacharskie od wersji FL będą pasowały do niego i czy różnią się tylko tym, że w błotnikach przednich i tylnych są dodatkowe mocowania zderzaka których w moim modelu nie ma, oraz tym, że poszycia drzwi mają dziury na zatrzaski od listew, których u mnie nie ma? Pytam o to, bo wszystkie elementy blacharskie na allegro i olx są właśnie od wersji FL, no albo od eleganta, ale te to na 100% odpadają bo się różnią.
Drugie pytanie to: Jak wygląda wymiana tych elementów, np poszycie boczne jest to tylny błotnik z progiem, słupkiem drzwi, tą listwą przy dachu i słupkiem tylnym, czy wystarczy rozwiercić miejsca fabrycznych zgrzewów i stary element zejdzie, czy jakoś się to wycina? Pytam, bo niem wiem czy ryzykować samemu, czy oddać auto blacharzowi.
Trzecie pytanie. Jeśli powymieniam wszystkie elementy blacharskie i większość będzie z wersji FL to gdy kiedyś będę chciał rejestrować malucha jako zabytek zdyskwalifikuje go to? Czy lepiej "połatać" oryginalne elementy?
Czwarte pytanie dotyczy koloru. Maluch jest teraz pomarańczowy, bardziej podobał by mi się gdyby był czerwony, oczywiście kolor z palety 126p, czy jeśli go przemaluję będę miał szansę kiedyś zarejestrować go jako zabytek? Czy lakier musi być w jednowarstwowym akrylu, czy może być to dwuwarstwówka (chodzi mi tutaj czy stracę na % oryginalności jeśli zastosuję bazę i bezbarwny, co da dużo ładniejszy efekt).
Piąte pytanie dotyczy chromu, na jednym zderzaku wyszło trochę korozji, czy da się to jakoś naprawić domowymi sposobami, żeby nie rzucało się tak w oczy?
Szóstego pytania trochę się boję bo to drażliwy temat... Po piaskowaniu podwozia położyć reaktywny, dać mu z miesiąc czasu i położyć epoksyd, czy reaktywny i od razu akrylowy, a może fertan i na to epoksyd?
Na razie mam tylko tyle pytań, z góry dziękuję za odpowiedź.
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2014-09-25, 22:56   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3032
Skąd: Łódż
damian napisał/a:
czy elementy blacharskie od wersji FL będą pasowały do niego i czy różnią się tylko tym, że w błotnikach przednich i tylnych są dodatkowe mocowania zderzaka których w moim modelu nie ma, oraz tym, że poszycia drzwi mają dziury na zatrzaski od listew, których u mnie nie ma?

Wersja FL ma inne wloty powietrza do silnika od wersji "pierwotnej" no chyba że znajdziesz
tylne błotniki z pierwszych serii FL gdzie są jeszcze starego typu wloty
zmiana wlotów była chyba pomiędzy 1988/89r
Przednie błotniki są węższe od wersji FL (nadkola) oraz wewnętrzne nadkola ...

Maluchy były produkowane w dwóch zakładach (Bielsko-Białej i w Tychach)
także w tym samym roczniku masz czasami różne "rozwiązania"
Poza tym czas i ludzie robi swoje .... na przestrzeni tylu lat

damian napisał/a:
niem wiem czy ryzykować samemu, czy oddać auto blacharzowi.

Jak nie masz pojęcia to jednak zleć tą naprawę komuś kto ma doświadczenie w renowacji
takiego auta

damian napisał/a:
Jeśli powymieniam wszystkie elementy blacharskie i większość będzie z wersji FL to gdy kiedyś będę chciał rejestrować malucha jako zabytek zdyskwalifikuje go to?


Z tym pytaniem to proponuje udać się do jakiegoś Rzeczoznawcy PZMot
ponieważ to on będzie wystawiał (wystawia) opinię z którą to udajesz się do Wydziału Komunikacyjnego w swoim miejscu zamieszkania

damian napisał/a:
Maluch jest teraz pomarańczowy, bardziej podobał by mi się gdyby był czerwony, oczywiście kolor z palety 126p, czy jeśli go przemaluję będę miał szansę kiedyś zarejestrować go jako zabytek?


To nie przeszkadza (zmiana koloru) w rejestracji auta na tzw. zabytek
ważne aby był kolor taki w jakich te auta opuszczały fabrykę

damian napisał/a:
na jednym zderzaku wyszło trochę korozji, czy da się to jakoś naprawić domowymi sposobami, żeby nie rzucało się tak w oczy?


Taniej chyba wyjdzie znależć taki zderzak w bardzo dobrym stanie ale można spróbować
go "pomalować" farbami imitującymi "ala-chrom"

damian napisał/a:
Po piaskowaniu podwozia położyć reaktywny, dać mu z miesiąc czasu i położyć epoksyd, czy reaktywny i od razu akrylowy, a może fertan i na to epoksyd?


A możesz napisać na jakich materiałach masz zamiar przeprowadzić renowację powłoki na tym Maluchu ?
 

damian 
Wysłany: 2014-09-26, 07:05   
0
UP DOWN

Posty: 112
Skąd: Lublin
Dzięki za odpowiedź. Materiały novola, epoxyd to Spectral under 385, nie pamiętam nazwy reaktywnego, ale też z Novola. Muszę jeszcze zapoznać się z produktami z serii classic car od nich. Co do zderzaka to chrom jest w bdb stanie, lustereczko, tylko właśnie wyszło parę pryszczy rudej, szkoda całego "malować".
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2014-09-29, 08:42   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3032
Skąd: Łódż
damian napisał/a:
Co do zderzaka to chrom jest w bdb stanie, lustereczko, tylko właśnie wyszło parę pryszczy rudej, szkoda całego "malować".

Są specjalne pasty do odnawiania chromu ,spróbuj czarny rdzawy nalot usuniesz
uszkodzonej powłoki nie "zregenerujesz" ale nadasz zderzakowi "nowy blask"
Możesz nawet pastą polerską do lakieru przejechać ten zderzak

damian napisał/a:
Materiały novola, epoxyd to Spectral under 385, nie pamiętam nazwy reaktywnego, ale też z Novola.

Najważniejsze abyś stosował materiały jednego producenta :tak:
damian napisał/a:
Muszę jeszcze zapoznać się z produktami z serii classic car od nich.

Już ponad rok mam "kontakt" z tymi materiałami tj. od chwili ich Premiery oraz od kiedy pokazały się w sprzedaży.
Z tego co się orientuję (kontakty) to bardzo dużo firm (dużych i profesjonalnych) zajmujących się renowacją zabytkowych aut pracuje na tych materiałach
A ich "Premiera" była dopiero w maju zeszłego roku ;)
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Classic & Youngtimer Garage

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group