Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomość
mirh
Wysłany: 2008-03-26, 09:06   Jaka szpachla?
0
UP DOWN

Posty: 152
Chodzi mi o wypeÂłnienie rowka miĂŞdzy 2 blachami (prĂłg i bÂłotnik). Miejsce pomiĂŞdzy blachami (tzn. tam gdzie blachy zachodzÂą na siebie) mam juÂż zabezpiecone i zapodkÂładowane (uÂżyÂłem specjalistycznej farby antykorozyjne w formie pasty). Mnie chodzie o rowek ktĂłry powstaÂł w miejscu styku tych 2 elementĂłw. Nie wiem jaka szpachla by siĂŞ najlepiej nadaÂła bo musiaÂły by byĂŚ chyba elastyczna i odporna na pĂŞkanie.
MoÂżecie zapodaĂŚ coÂś z lini Novola bo mam do nich dostĂŞp.
 

rbfm 
Wysłany: 2008-03-26, 13:44   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
masa uszczelniajaca. szpachla odpanie. chociaz masa tez bo uzyles jakiejs gownianej farby.
 

mirh
Wysłany: 2008-03-26, 16:59   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisał/a:
masa uszczelniajaca. szpachla odpanie. chociaz masa tez bo uzyles jakiejs gownianej farby.


Na jakiej podstawie kolega sÂądzi Âże "gĂłwnianej" ? Ja nie napisaÂłem nic konkretnego o tej farbie...
Dlaczego szpachla ma odpaœÌ? Czy to chodzi o styk 2 elementów, które mog¹ pracowaÌ?
Z tego co widzia³em podczas czyszczenia tego miejsca to na obu blachach wzd³u¿ ³¹czenia by³a raczej jakaœ twarda substancja (tzn. nie wygl¹da³o to na masê uszcelniaj¹c¹)... z pomiêdzy blach wyd³uba³em za to chyba masê.
 

rbfm 
Wysłany: 2008-03-26, 18:54   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
mirh napisał/a:
Na jakiej podstawie kolega sÂądzi Âże "gĂłwnianej" ? Ja nie napisaÂłem nic konkretnego o tej farbie...


bo nie ma dobrych farb na rdze ktora mozna by stosowac w motoryzacji w polaczeniu z innymi wyrobami. zreszta nie tylko w samochodowce. po prostu z rdza nic nie wygra. zrozum to wreszcie.

mirh napisał/a:
Dlaczego szpachla ma odpaœÌ?


patrz wyzej :mrgreen:
 

mirh
Wysłany: 2008-03-26, 21:01   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisał/a:
bo nie ma dobrych farb na rdze ktora mozna by stosowac w motoryzacji w polaczeniu z innymi wyrobami. zreszta nie tylko w samochodowce. po prostu z rdza nic nie wygra. zrozum to wreszcie.


rozumiem Âże kolega tak z wÂłasnego doÂświadczenia :???: ?
Nie chcĂŞ siĂŞ wymÂądrzaĂŚ ale z tym stwierdzeniem to bym polemizowaÂł...
Jak siĂŞ dobrze przygotuje podÂłoÂże i zastosuje dobrÂą farbĂŞ antykorozyjnÂą to tak przygotowany podkÂład jest wystarczajÂąco trwaÂły i nic raczej nie odpadnie.
Ja siĂŞ tylko zastanawiam czym wypeÂłniĂŚ ewentualne nierĂłwnoÂści w miejscu jakim jest styk 2 elementĂłw karoserii (nie chodzi mi o przestrzeĂą miĂŞdzy blachami).
 

rbfm 
Wysłany: 2008-03-26, 21:04   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
Cytat:
Nie chcĂŞ siĂŞ wymÂądrzaĂŚ ale z tym stwierdzeniem to bym polemizowaÂł...


o rany, to po co w takim razie zadajesz pytanie na forum skoro wiesz lepiej niz producenci materiaÂłow lakierniczych ?
to juz kolejny raz... najpierw schamety, pozniej cos tam... i teraz to.
 

mirh
Wysłany: 2008-03-27, 09:16   
0
UP DOWN

Posty: 152
Moje pytanie nie dotyczyÂło sposobu zabezpieczenia blach przed rdzÂą (bo to juÂż zrobiÂłem).
Natomiast kolega przyczepiÂł siĂŞ tej farby, nic o niej nie widzÂąc. To ja tylko powiem Âże tÂą farbĂŞ moÂżna pokrywaĂŚ dowolnymi lakierami i stÂąd moje pytanie co do dalszej obrĂłbki tego miejsca.

Ps. dodam jeszcze Âże farba ktĂłrej uÂżywam ma od dawna zastosowanie w konserwacji oldtimerĂłw w USA i Niemczech zatem argument "bo nie ma dobrych farb na rdze ktora mozna by stosowac w motoryzacji w polaczeniu z innymi wyrobami" jest wyssany z palca i wynika raczej z braku doÂświadczenia z uÂżyciem profesjonalnych ÂśrodkĂłw antykorozyjnych... bez urazy ale to ogĂłlne stwierdzenie dotyczÂące warsztatĂłw w naszym kraju. U nas nie ma tak rozwiniĂŞtego rynku konserwacji oldtimerĂłw jak w USA i Niemczech - NIKT w Polsce nawet nie rozprowadza specjalistycznych ÂśrodkĂłw, bo nie ma takiego rynku.
 

rbfm 
Wysłany: 2008-03-27, 11:00   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
mirh - znowu probojesz udowodnic ze wiesz lepiej. to po cholere pytasz?

nie ma farb na rdze ktorej bedzie sie trzymac szpachla. juz o tym pisalismy a ty dalej swoje.
 

mirh
Wysłany: 2008-03-27, 21:02   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisał/a:
mirh - znowu probojesz udowodnic ze wiesz lepiej. to po cholere pytasz?

nie ma farb na rdze ktorej bedzie sie trzymac szpachla. juz o tym pisalismy a ty dalej swoje.


Po pierwsze ja pytam o szpachlê a nie o œrodek antykorozyjny na go³¹ blachê
a po drugie gdzie napisaÂłem Âże kÂładĂŞ lakier/szpachlĂŞ bezpoÂśrednio na tĂŞ farbĂŞ?
NapisaÂłem "zabezpieczone i zapodkÂładowane" tzn. pomalowana blacha farbÂą antykorozyjnÂą a na to podkÂład (Novola). ZresztÂą sam producent tych farb mĂłwi Âżeby przed lakierowaniem daĂŚ podkÂład i to w odpowiedni sposĂłb bo sama farba jak zaschnie tworzy szklisto/ceramicznÂą powierzchniĂŞ i podkÂład naleÂży dawaĂŚ w momencie jak farba jest jeszcze lepka. MoÂżna o tym poczytaĂŚ http://www.por15.com/prodinfo.asp?grp=1&dept=1
ale w kwesti zabezpieczeĂą antykorozyjnych widzĂŞ Âże kolega ma i tak swoje zdanie... i doÂświadczenia innych jakoÂś kolegi nie przekonujÂą.
 

rbfm 
Wysłany: 2008-03-27, 21:16   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
mirh napisał/a:
Po pierwsze ja pytam o szpachlê a nie o œrodek antykorozyjny na go³¹ blachê


odpowiedzi udzielilem w pierwszym poscie. widze ze dalsza dyskusja na ten temat nie ma najmniejszego sensu. rob co uwazasz tylko pozniej nie placz ze jednak nie wyszlo. zadna szpachla nie bedzie sie trzymac produktu 1K. tymbardziej jakiegokolwiek reaktywnego. a taka wlasnie jest twoja cudowna farba.

mirh napisał/a:
doÂświadczenia innych jakoÂś kolegi nie przekonujÂą.


jakich innych ?
 

mirh
Wysłany: 2008-03-27, 21:23   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisał/a:
...jakich innych ?



NiektĂłrych producentĂłw jak i setki ich uÂżytkownikĂłw - amatorĂłw i w przemyÂśle (nie w Polsce bo jak juÂż pisaÂłem rynek renowacji starych samochdĂłw u nas nie istnieje).
PiszÂąc niektĂłrych nie mam na myÂśli jakiÂś dziwnych wynalazkĂłw ale sprawdzone rozwiÂązania firm, ktĂłre od lat zajmujÂą siĂŞ zabezpieczeniami antykorozyjnymi.

[ Dodano: 2008-03-27, 21:29 ]
rbfm napisał/a:
zadna szpachla nie bedzie sie trzymac produktu 1K. tym bardziej jakiegokolwiek reaktywnego. a taka wlasnie jest twoja cudowna farba.


A to ciekawe? Na jakiej podstawie kolega tak wnioskuje? Ta farba nie zasycha poprzez odparowanie jakiegoœ rozpuszczlnika ale poprzez reakcje z wilgoci¹. Jak zwi¹¿e to na dobre i nie ma to ¿adnego znaczenia ¿e nie dodaje siê ¿adnego utwadzacza - choÌ to nie do koùca prawda bo utwardzaczem jest wilgoÌ w powietrzu i w porach metalu.
 

rbfm 
Wysłany: 2008-03-27, 21:50   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
mirh napisał/a:
NiektĂłrych producentĂłw jak i setki ich uÂżytkownikĂłw


nie znam ani jednego

mirh napisał/a:
A to ciekawe? Na jakiej podstawie kolega tak wnioskuje?


na podstawie kart technicznych produktow oraz zalecen producenta
 

mebArth 
Wysłany: 2008-03-27, 22:06   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
Na ³¹czenie ja to nazywam "guma w tubie". Jak wyschnie jest twarda ale elastyczna.
_________________
Bart
 
 

rbfm 
Wysłany: 2008-03-27, 22:08   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
mebArth napisał/a:
Na ³¹czenie ja to nazywam "guma w tubie". Jak wyschnie jest twarda ale elastyczna.


no o tym wlasnie pisalem. masa uszczelniajaca, lub do spawow jak kto woli.
 

mirh
Wysłany: 2008-03-28, 08:08   
0
UP DOWN

Posty: 152
rbfm napisał/a:
nie znam ani jednego...


Ja teÂż nie znam ani jednego uÂżytkownika Ferrari co wcale nie oznacza Âże to auto to "gĂłwno" - sorry ale takie stwierdzenia sÂą niepowaÂżene i nie uzasadniajÂą oceny produktu

Co do kart technicznych to Novol w karcie swoich podkÂładĂłw podaje m.in. stare podÂłoÂża lakiernicze, a producent tej farby podaje Âże jest kompatybilna ze wszystkimi systemami lakierniczymi 1K, 2K zatem po zapodkÂładowaniu moÂżna stosowaĂŚ wszystko z lini np. Novola.
Co do tej "gumy w tubie" to czyta³em gdzieœ ¿e stosuje siê j¹ tylko na ³¹czenia tzn. miêdzy blachy i moje pytanie dotyczy tego jak lakierowaÌ fragment blach wzd³u¿ tego ³¹czenia ale nie bêd¹cy samym ³¹czeniam - jaœnie ju¿ tego nie mogê wyt³umaczyÌ. Nie wierzê, ¿a mam zastosowaÌ t¹ masê uszcelniaj¹c¹ na ca³ej szerokoœci ³¹czonych blach - gdzie szerokoœÌ oczyszczonego miejsca jest oko³o 1cm - nie bardzo widzê naprawê takiego fragmentu tylko za pomoc¹ masy - przecie¿ tego siê nie wyrówna pod lakier.
 

danielpainter 
Wysłany: 2008-03-28, 08:41   
0
UP DOWN
AIRBRUSH:D:D:D:D

Pomógł: 6 razy
Posty: 256
Skąd: Zgierz
to co obszlifowaÂłeÂś z korozji zaszpachluj szpachlÂą jakÂą ci pasuje, wyszlifuj, zapodkÂładuj, zmatuj i dopiero po takiej obrobce rowek ktĂłry ci zostanie uszczelnij tÂą masÂą z tuby(np. APP-PU50 "poliuretanowÂą masÂą klejÂąco uszczelniajÂąca". Szpachlowania masz tam bardzo maÂło wiec ja bym to zrobiÂł jakimÂś softem. Pozdr
 
 

mirh
Wysłany: 2008-03-28, 09:06   
0
UP DOWN

Posty: 152
danielpainter napisał/a:
to co obszlifowaÂłeÂś z korozji zaszpachluj szpachlÂą jakÂą ci pasuje, wyszlifuj, zapodkÂładuj, zmatuj i dopiero po takiej obrobce rowek ktĂłry ci zostanie uszczelnij tÂą masÂą z tuby(np. APP-PU50 "poliuretanowÂą masÂą klejÂąco uszczelniajÂąca". Szpachlowania masz tam bardzo maÂło wiec ja bym to zrobiÂł jakimÂś softem. Pozdr


Dziêki, tak podejrzewa³em ¿e jak¹œ soft ale wola³em siê upewniÌ :-)
Jeszcze jedno pytanko tak z praktyki. Jak najlepiej odmierzaÌ sobie utwrdzacz w stosunku do szpachli jeœli tej szpachli biorê niewielk¹ iloœÌ - s¹ jakieœ praktyczne sposoby lepsze ni¿ "na oko" :-) ? Z tego co czyta³em na forum mog¹ byÌ problemy jeœli da siê za du¿o b¹dŸ za ma³o utwardzacza.
 

baqo 
Wysłany: 2008-03-28, 09:12   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
mirh napisał/a:
Jak najlepiej odmierzaĂŚ sobie utwrdzacz w stosunku do szpachli
jedyn¹ 100% dok³adnoœÌ daje waga :!: :!: :!:

[ Dodano: 2008-03-28, 09:16 ]
mirh napisał/a:
"na oko"
hi...hi...hi... na oko szpachla!!! na oko ciÂśnienie!!! hi...hi...hi... nie ma lepszego urzÂądzenia :lol:
 
 

mirh
Wysłany: 2008-03-28, 10:13   
0
UP DOWN

Posty: 152
baqo napisał/a:
mirh napisał/a:
Jak najlepiej odmierzaĂŚ sobie utwrdzacz w stosunku do szpachli
jedyn¹ 100% dok³adnoœÌ daje waga :!: :!: :!:


Sorry za lamerskie pytanie... ale w przypadku niewielkich iloÂści chyba nie waÂżycie :shock: ?
 

danielpainter 
Wysłany: 2008-03-28, 12:08   
0
UP DOWN
AIRBRUSH:D:D:D:D

Pomógł: 6 razy
Posty: 256
Skąd: Zgierz
ja kit zasze robie na oko i nigdy nic mi nie wyszÂło, po koloze bedziesz widziaÂł czy daÂłeÂś za maÂło czy za duzo(po wymieszaniu) jak bedziesz widziaÂł ze jest za maÂło utw to dodaj, a jak zobaczysz ze jest za duzo utw to dodaj szpachli, pozdr.
 
 

mirh
Wysłany: 2008-03-28, 13:58   
0
UP DOWN

Posty: 152
danielpainter napisał/a:
ja kit zasze robie na oko i nigdy nic mi nie wyszÂło, po koloze bedziesz widziaÂł czy daÂłeÂś za maÂło czy za duzo(po wymieszaniu) jak bedziesz widziaÂł ze jest za maÂło utw to dodaj, a jak zobaczysz ze jest za duzo utw to dodaj szpachli, pozdr.


Rozrabia³em ju¿ kiedyœ szpachle :-) ale jakoœ nie przypominam sobie ¿eby mi siê kolor zmienia³. Czy mo¿esz podaÌ jak¹œ regu³ê co do tego koloru - jak po kolorze rozpoznaÌ ¿e proporcje s¹ ok?
 

rbfm 
Wysłany: 2008-03-28, 14:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
Cytat:
jedyn¹ 100% dok³adnoœÌ daje waga :!: :!: :!:


masz racje, ale nie uwazasz ze uzywanie do tego wagi to lekki przerost formy nad trescia ?
 

baqo 
Wysłany: 2008-03-28, 17:20   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
rbfm napisał/a:
ale nie uwazasz ze uzywanie do tego wagi to lekki przerost formy nad trescia
a trafisz na oko ,na sto gram trzy gramy,na dwieœcie szeœÌ, :?: ja to robiê za ka¿dym razem. spokojnie sobie odmierzê na sto gram podk³adu jedenaœcie gr. utwardzacza i lakier bezbarwny ,itp. wszystko na wagê, tak jak jest w kartach technicznych. dla mnie to jest dok³adnoœÌ,a jak ktoœ sobie robi na oko :roll: to niech sobie robi.
 
 

rbfm 
Wysłany: 2008-03-28, 17:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
baqo napisał/a:
a trafisz na oko ,na sto gram trzy gramy,na dwieœcie szeœÌ,


nie trafie ale wazne jest zeby nie dac za malo oraz przesadnie za duzo. w przypadku lakierow racja - trzeba dawac tyle ile ma byc
 

mebArth 
Wysłany: 2008-03-28, 22:08   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
Do lakierĂłw sa linijki,miarki,kubki z nadrukiem. PO co wam waga? Na mieszalnik chyba jedynie? A szpachla...no bez przesady zebym na 4 fleczki waÂżyÂł gram wykonczeniĂłwki :roll: NIGDY przeNIGDY sie nie spotkaÂłem z wazeniem szpachli w sensie proporcji z utwardzaczem.

pzdr
 
 

baqo 
Wysłany: 2008-03-29, 08:20   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
mebArth napisał/a:
NIGDY przeNIGDY sie nie spotkaÂłem z wazeniem szpachli w sensie proporcji z utwardzaczem
NO CO TY :?: :shock: :shock: :shock:

[ Dodano: 2008-03-29, 08:31 ]
5-15°C 15-25°C 25-30°C Proporcje
mieszania
Dodanie
utwardzacza 3 % 2 % 1 %
LZO 175 g/l
¯ywotnoœÌ
w 20°C
7-8 min.
NakÂładanie NaÂłoÂżyĂŚ rĂłwnomiernÂą warstwĂŞ natychmiast po wymieszaniu,
starajÂąc siĂŞ unikaĂŚ tworzenia siĂŞ bÂąbli.
Suszenie 15-20 min. suszenie na powietrzu.
Dane te odnosz¹ siê tylko do materia³ów opisanych powy¿ej i nie mog¹ byÌ stosowane w
przypadku kombinacji z innymi materiaÂłami lub w innych procesach. Nie mogÂą byĂŚ traktowane
jako gwarancja czy specyfikacja jakoÂści i nie ponosimy Âżadnej odpowiedzialnoÂści, jeÂśli chodzi o
ich stosowanie.

[ Dodano: 2008-03-29, 08:36 ]
5-15 st.- 3% utwardzacza
15-25st,- 2% utwardzacza
25-30st. C -1% utwardzacza
sÂą to proporcje szpachli 769 dupont
jak to robisz z dokÂładnoÂściÂą wagi na oko to jesteÂś mistrz :!: :grin: :grin: :grin:
 
 

mebArth 
Wysłany: 2008-03-29, 15:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
baqo ty piszesz o suszeniu a wczesniej pisa³es o proporcjach. Chodzi mi o to ze NIE WIDZIA£EM zeby ktokolwiek wazy³ szpachle czy ma dobrze dobrane proporcje. Jak nak³adac to chyba wiekszoœÌ z nas wie. Zreszta cz³owiek sie uczy na b³êdach. I chyba owe forum jest do wymiany spostrze¿en wyci¹gnietych z zycia, praktyki a Ty mi regu³ke z ksiazeczki Standoxa dajesz:) Nie zrozumielismy sie widocznie:)

A jak ja to robie? NA OKO (za mistrza sie nie uwazam i nie bede) i przewaznie jest tak ze koncze pude³ko szpachli to i konczy sie utwardzacz. Oczywiscie mowa o budzie gdzie chociaz te 12 stopni jest a nie o lepiance gdzie w 5 stopniach sie czeka pó³ godziny zeby kit wysech³.
_________________
Bart
 
 

rbfm 
Wysłany: 2008-03-29, 16:09   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
mebArth napisał/a:
A jak ja to robie? NA OKO (za mistrza sie nie uwazam i nie bede) i przewaznie jest tak ze koncze pudeÂłko szpachli to i konczy sie utwardzacz.


robie tak samo
 

baqo 
Wysłany: 2008-03-29, 19:28   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 1553
Skąd: koÂłobrzeg
mebArth napisał/a:
baqo ty piszesz o suszeniu a wczesniej pisaÂłes o proporcjach
to nie suszenie tylko temperatura otoczenia :lol: i nie standox tylko DuPont :lol: chociaÂż to i tak jeden koncern!
 
 

mebArth 
Wysłany: 2008-03-30, 22:48   
0
UP DOWN

Pomógł: 42 razy
Posty: 1794
Skąd: KrakĂłw
Nie wazne...wyroby obu firm sa na 5+
_________________
Bart
 
 

malarz
Wysłany: 2008-03-31, 23:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 206
Skąd: Bieszczady
mirh napisał/a:
Dziêki, tak podejrzewa³em ¿e jak¹œ soft ale wola³em siê upewniÌ :-)


Jak masz dostêp do novola to kup lepiej FIBER MICRO. Jest zajebiœcie elastyczna a przy tym z dodatkiem bardzo drobnego w³ókna szklanego.
 

zielony 
Wysłany: 2008-04-10, 23:42   
0
UP DOWN

Posty: 5
w³aœnie szpachla z mikrow³óknem[te¿ jest troton master z mikrow³óknem] lub szpachlê z aluminiowym py³em -jest bardzo elastyczna i odporna na drgania lub w trotonie jest jeszcze cynkprof- elastyczna i zwiekszona przyczepnosc do alu i ocynku
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group