Autor |
Wiadomo¶æ |
 |
scooter1978
|
Wys³any: 2008-03-26, 21:12 CIENIOWANIE
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 37
|
Witam. Wiem wiem du¿o tu ju¿ by³o napisane o cieniowaniu. Mam pytanie czy jak siê maluje maskê to jest zasada ¿eby zawsze cieniowaæ b³otniki chodzi mi o to je¶li tak to jak tylko po za³amaniu czy np. do po³owy jak to zrobiæ?????? |
_________________
 |
|
|
|
 |
kalbi
|
Wys³any: 2008-03-26, 21:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
powiem tak, musi byæ naprawdê chu... dobrany lakier by zabieraæ siê za cieniowanie b³otników przy lakierowaniu samej maski!!
ogólnie to na p³aszczyznach poziomych tak bardzo ró¿nica w odcieniach nie kole w oko co w pionowych (np, drzwi do b³otnika).
Ogólnie je¶li ju¿ zabierasz siê za cieniowanie tak¿e b³otników to nale¿y siê rozcienowywaæ jedynie na górnej czê¶ci do za³amania... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-03-26, 21:26
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D

Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
Jak znowu pojawia siê temat dotycz±cy cieniowania to napiszcie jak w ogóle siê cieniuje (jak to siê robi ) i kiedy u¿ywamy, ten ¶rodek do cieniowania który wgryza now± warstwê lakieru w star± warstwê.
(Taki ma³y tutorial cieniowania, bêdê wdziêczny ).
Napiszcie jak siê cieniuje akryl jednowarstwowy/dwuwarstwowy, metaliki i per³y. |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wys³any: 2008-03-26, 21:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
Cytat: | powiem tak, musi byæ naprawdê chu... dobrany lakier by zabieraæ siê za cieniowanie b³otników przy lakierowaniu samej maski!! |
dokladnie. jesli nie jest idealnie dobrany to i tak tego nie widac w przypadku maski i blotnikow. powiem wiecej - popatrz sobie na fabryczne wozki - maska jest pod takim katem ze lakier 'rozni' sie mimo ze byla robiona calosciowka. |
|
|
|
 |
scooter1978
|
Wys³any: 2008-03-27, 08:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 37
|
Dziêki ch³opaki |
_________________
 |
|
|
|
 |
online
|
Wys³any: 2008-03-27, 16:23
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomóg³: 10 razy Posty: 722 Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
|
cieniowal kto¶ juz kameleona? albo czy ma kto¶ dobr± praktyke w cieniowaniu 3j warstwówek? |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterów!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
 |
danielpainter
|
Wys³any: 2008-03-27, 16:26
|
0
|
|
|
AIRBRUSH:D:D:D:D
Pomóg³: 6 razy Posty: 256 Sk±d: Zgierz
|
ja cieniowalem i mam do¶wiadczenie a co chcesz wiedzieæ???? |
|
|
|
 |
online
|
Wys³any: 2008-03-27, 20:34
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomóg³: 10 razy Posty: 722 Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
|
|
|
|
 |
ixell
|
Wys³any: 2008-03-28, 00:08
|
0
|
|
|

Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
Bisuside14 napisa³/a: | Jak znowu pojawia siê temat dotycz±cy cieniowania to napiszcie jak w ogóle siê cieniuje (jak to siê robi ) i kiedy u¿ywamy, ten ¶rodek do cieniowania który wgryza now± warstwê lakieru w star± warstwê.
(Taki ma³y tutorial cieniowania, bêdê wdziêczny ).
Napiszcie jak siê cieniuje akryl jednowarstwowy/dwuwarstwowy, metaliki i per³y. |
Takie podstawowe pytanie, czy chodzi Ci o cieniowanie s±siedniego elementu przy lakierowaniu "na przej¶cie" czy o cieniowanie np kawa³ka naprawianego b³otnika. To dwie ró¿ne techniki. |
_________________ ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 |
|
|
|
 |
Tytexo
|
Wys³any: 2008-03-28, 11:32
|
0
|
|
|

Posty: 241 Sk±d: Dzia³oszyn
|
Je¶li chodzi o cieniowanie kawa³ka naprawionego elementu np. kawa³ek naprawionej maski w stosunku do reszty maski. Jak to siê popularnie i skutecznie robi aby wysz³o dobrze, jakie s± techniki?? |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-03-28, 12:18
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D

Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
To mo¿e poproszê o wyja¶nienie tych dwóch technik(o ile nie ma ile wiêcej ) Kawa³ek naprawianego b³otnika i to "przej¶cie". Wydaje mi siê ¿e ten pierwszy sposób to malowanie np. do po³owy b³otnika( np. jak nadkole wymaga poprawek lakierniczych". A druga to chodzi o cieniowanie s±siednich elementów, ¿eby nie by³o widaæ ró¿nicy w odcieniach koloru. Jak siê wykonuje poprawnie cieniowanie?
Bêdê wdziêczny za odpowied¼. |
|
|
|
 |
tomekgrula
|
Wys³any: 2008-03-28, 13:54
|
0
|
|
|
Posty: 45
|
do³±czam siê do pytania. jak cieniowaænp bazê akrylowa w przypadku naprawy kawa³ka b³otnika |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
ixell
|
Wys³any: 2008-03-29, 02:06
|
+1
|
|
|

Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
TEchnika cieniowania przy lakierowaniu na przej¶cia, polega na czê¶ciowym polakierowaniu s±siedniego elementu w celu ukrycia nieprawid³owego odcienia koloru. Czyli je¿eli wiemy, ze kolor jest np za ciemny lub za jasny, musimy zastosowaæ t± technikê. Je¿eli naprawiany jest przedni b³otnik, przej¶cie robimy na drzwi. W tym celu ca³e drzwi nale¿y zmatowaæ papierem 1000-1200. W pierwszej kolejno¶ci lakierujemy botnik. Na test karcie nale¿y stwierdziæ, na ile przej¶æ kryje lakier. Je¿eli s± to 2 warstwy, to nak³adamy pierwsz± i po przeschniêciu nak³adamy drug± z tym, ¿e dodatkowo lakerujemy drzwi na d³ugo¶ci 1/2 - 3/4. Lakier nale¿y nak³adaæ od b³otnika w stronê drzwi, wypylaj±c do¶æ mocno od po³owy. Wa¿ne jest, ¿eby nk³adany lakier zakoñczyæ w wy¿ej opisanej odlego¶ci. Metoda ta dotyczy wy³±zcnie baz niemetalicznych, metalicznych i per³owych. Przy lakierach metalicznych, drzwi najlepiej pokryæ warstw± bezbarwnej bazy (ró¿nie to siê nazywa, binder, ¿ywica bazowa...) w celu w³a¶ciwego ukierunkowania cz±stek aluminium. Dotyczy to szczególnie srebrnych kolorów. Cz±stki aluminium je¿eli nie bêd± ukierunkowane, mog± powodowaæ wra¿enie szaro¶ci lakieru. Czas potrzebny na to, to ok 5 minut. Wa¿ne jest tu równie¿ stosowanie oryginalnego rozcieñczalnika bazowego. Bezbarwna baza powoduje, ¿e baza w³a¶ciwa nie zasycha za szybko, szczególnie ta wypylona na koñcach. NA gotowo lakierujemy obydwa elementy lakierem bezbarwnym W CA£O¦CI!
Naprawê czê¶ci elementu, wg teorii, dokonuje siê wy³±cznie w ma³o widocznych miejscach, np do³y drzwi pod listw± itp... W praktyce bywa to ró¿nie.
Przyk³adem niech bêdzie czê¶æ przedniego b³otnika, przy kierukowskazie. Po wyszpachlowaniu i zapodk³adowaniu uszkodzonego miejsca, trzeba zmatowaæ drobnym papierem 1200-1500 czê¶æ dobrego, nie naprawianego lakieru w odleg³o¶co ok 15-20 cm. Robimy próbê krycia. Przy bazie postêpujemy jak wy¿ej, pamiêtaj±c o warstwie bezbarwnej bazy. Najlepszy efekt uzyskuje siê maj±c 2 pistolety. Jeden z w³a¶ciw± baz±, drugi z bezbarwn±. Po polakierowaniu podk³adu, robimy po³±zcenie starego lakieru z nowym. W tym celu nak³adamy ostatni± warstwê bazy lecz nie jak w przypadku cieniowania elementów tylko od starego lakieru w kierunku nowego. Czyli w naszym przypadku, od drzwi do kierunkowskazu. NIE ODWROTNIE! Ma to na celu niezapylenie dobrego lakieru. Baza powinna koñczyæ siê w odleg³o¶ci 10-15 cm od podk³adu. Nie mo¿emy jej nanosiæ do koñca zmatowanego miejsca. Po przeschniêciu nak³adamy lakier bezbarwny.
Nak³adanie bezbarwnego i lakieru akrylowego wygl±da identycznie. Najpierw nak³adamy 1-2 warstwy pamiêtaj±c o kierunku nak³adania. Po przeschniêciu 10-15 minut do lakieru dolewany 30% rozcieñczalnika ³±cz±cego (SRA, na przej¶cia...). i nak³adamy w odleg³o¶ci kilku cm za zmatowanym starym lakierem. Starczy 1 warstwa! 2-3 warstwy = zaciek! Rówie dobr± metod±, któr± sam stosujê jest po³±czenie samym rozcieñczalnikiem cieniuj±cym starego i nowego lakieru zamiast dolewaæ go do lakieru w pistolecie.
Po wyschniêciu mo¿na ³±czone mimejsce delikatnie zmatowaæ papierem 2500 i przepolerowaæ maszynowo. Gdyby¶my zmatowali miejsce mocno, powyrywamy lakier na ³±czeniu. Rozcieñczalnik cieniuj±cy ma za zadanie ³agodnie zredukowaæ grubo¶æ lakieru z 30-40 mikronów do 0. W wiêkszo¶ci przypadków nie widaæ naprawianych miejsc.
Mam nadziejê, ¿e pomog³em. |
_________________ ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 |
|
|
|
 |
Tytexo
|
Wys³any: 2008-03-29, 06:48
|
0
|
|
|

Posty: 241 Sk±d: Dzia³oszyn
|
Co prawda i tak musia³ bym to zobaczyæ przynajmniej na jakich¶ fotkach ale przynajmniej sens ju¿ troszkê rozumiem. Dziêkuje i Pozdrawiam.
A mo¿e posiada kto¶ jakie¶ zdjêcia slajdy z takich lub podobnych operacji?? |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-03-29, 14:35
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D

Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
ixell napisa³/a: | Mam nadziejê, ¿e pomog³em. |
Pomog³e¶, dziêki.
Czy dobrze rozumiem?:
Je¶li ¼le rozumiem, podpisz ten obrazek:
 |
|
|
|
 |
ixell
|
Wys³any: 2008-03-30, 00:33
|
0
|
|
|

Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
 |
scooter1978
|
Wys³any: 2008-03-30, 11:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 37
|
Jeszcze jedno pytanie. A jak jest z akrylami oczywi¶cie chodzi o cieniowanie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-03-30, 14:08
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D

Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
Jeszcze raz dziêki ixell. |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wys³any: 2008-03-30, 22:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
ixell ³adnei opisane...ja to dalej robie w sensie w polowie blotnika koncze. A osobiscie to wole pol wycieniowac pol a calego klarem. Ja nie widze oszednosci kosztow i pracy we wpylaniu rogu blotnika a ca³ego malowaniu. Wrecz odwrotnie, jak sie ma warunki bez-smieciowe to pomalowac ca³y wyjdzie szybciej i bezpieczniej niz sie pieprzyc z wpy³kami. |
_________________ Bart
 |
|
|
|
 |
arti
|
Wys³any: 2008-03-30, 22:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 98
|
Kolega Ixell opisa³ ogólnie zasadê, a jak kto¶ robi jego sprawa. Jak bêdziesz robi³ zaprawkê na boku busa to te¿ ca³y bok bezbarwnym polecisz? |
|
|
|
 |
mebArth
|
Wys³any: 2008-03-30, 23:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 42 razy Posty: 1794 Sk±d: Kraków
|
arti napisa³/a: | Kolega Ixell opisa³ ogólnie zasadê, a jak kto¶ robi jego sprawa. Jak bêdziesz robi³ zaprawkê na boku busa to te¿ ca³y bok bezbarwnym polecisz? |
Polece TAM gdzie najlepsze odciecie bedzie (masa, ³acza itp) i na g±bce. Tutaj co drugi pieje o normach a w praktyce jest inaczej. i co ty mi gadasz o busie jak przyk³adem jest B£OTNIK. rozrózniasz elementy ? Moze napisz ze SCANIE autobus wpy³ka i ca³ego ma pomalowac klarem! Czepiasz sie. |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-03-31, 19:57
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D

Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
Witam, dzisiaj mia³em trochê czasu, wiêc zebra³em sobie wszystko do "kupy" tego co siê dowiedzia³em z tego forum i pozbiera³em informacje pomocne dla pocz±tkuj±cych. Chce za³o¿yæ jeden temat, w którym umieszczê trochê ma³ych tutoriali i poradników.
Chce równie¿ zamie¶ciæ tutorial cieniowania( praktycznie to skopiowany post ixell'a) o ile siê na to zgodzi.
Aha i nie mo¿e zabrakn±æ czego¶ o podk³adowaniu i go³ej blachy . Je¶li rbfm sie zgodzi skopiuje jego fotki novol'a i zamieszczê równie¿ w tym samym temacie.
Mam nadziejê, ¿e jak stworzê taki w±tek moderator go przyklei.(Nie teraz, teraz tylko sie pytam )
Oto za³±czniki. Jeden to napisany przez mnie(korzysta³em z wiadomo¶ci z forum i innych ¼róde³ np. strony du pont'a- chce ¿eby¶cie go przegl±dnêli i napisali jakie b³êdy tam napisa³em[nie chodzi o otrografiê ] ). A drugi to o tym cieniowaniu.
Dokumenty mam w Wordzie. Czemu nie chc± mi wej¶æ? |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wys³any: 2008-03-31, 20:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
no i gdzie ten zalacznik ?
a co do moderatora to widze ze ma takie rzeczy w d.... juz kiedys prosilem o przyklejenie tematu |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-03-31, 20:36
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D

Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
No w³a¶nie nie chce wej¶æ:( zapisywa³em w kilku ró¿nych wersjach)
Ale zrobiê to inaczej: ( to co se dzisiaj popisa³em, a w³a¶nie dopiero skoñczy³em )
Usuwanie zacieków, wady lakiernicze i niedoskona³o¶ci na lakierze
1. Zacieki:
(Zbyt mokre na³o¿enie warstw lakieru powoduje jego sp³ywanie z powierzchni).
-Usuwanie zacieku na bazie akrylowej, metalicznej i per³owej:
Po wyschniêciu bazy szlifujemy zaciek papierem gradacji 800-1000 na mokro (papier moczymy w wodzie).
Je¶li usuniemy zaciek na bazie, niezbêdne jest ponowne lakierowanie wiêc matujemy element papierem gradacji 800-1000, odt³uszczamy i ponownie lakierujemy.
-Usuwanie zacieku na akrylu jednowarstwowym:
Czê¶æ zacieku na lakierze usuñmy jednego dnia, co go otworzy i pozwoli g³êbiej stwardnieæ lakierowi. W nastêpny dzieñ resztê zacieku usuwany papierem na mokro, najpierw z grubsza papierem gradacji 800 pó¼niej 1500 i wykañczamy papierem ¶ciernym gradacji 2000.
Po usuniêciu zacieku element polerujemy past± polersk±.
- Zaciek na lakierze bezbarwnym usuwamy tak samo jak zaciek na akrylu jednowarstwowym.
Przy usuwaniu zacieków bardzo przydatny mo¿e okazaæ siê gumowy lub drewniany klocek, na który zak³adamy papier ¶cierny.
Przyczyny powstawania zacieków:
a) Nieodpowiedni rozpuszczalnik
b) Zbyt du¿a ilo¶æ u¿ytego rozpuszczalnika
c) S³abe o¶wietlenie w kabinie ( wina lakiernika )
d) Zat³uszczona powierzchnia
e) Zbyt niska temperatura powierzchni
f) Niskie ci¶nienie sprê¿onego powietrza
g) Nieodpowiednia technika aplikacji
Zapobieganie:
a) Odpowiednio ogrzaæ powierzchniê przed lakierowaniem.
b) Odpowiednia regulacja pistoletu.
c) Stosowanie siê do technologicznych zaleceñ producenta lakierów.
d) U¿ycie odpowiedniego rozpuszczalnika.
e) Odpowiednie warunki pracy- dobre o¶wietlenie.
2. Skórka pomarañczy:
- Usuwanie efektu „skórki pomarañczy” nie jest zbyt skomplikowane. Do usuniêcia jest nam potrzebny papier gradacji 1500 – 2000 i pasta polerska. Skórkê pomarañczy usuwany szlifuj±c rêcznie papierem ¶ciernym na mokro uwa¿aj±c, ¿eby nie przetrzeæ lakieru.
Jak skoñczymy szlifowaæ myjemy powierzchniê(wystarczy sama woda) i polerujemy past± polersk±.
Zanim chwycimy za papier ¶cierny warto najpierw spróbowaæ samego polerowania.
3. Pojawienie efektu „skórki pomarañczy” jest przyczyn±:
a) Nieodpowiedniej regulacji pistoletu – zbyt niskie ci¶nienie powoduje , ¿e krople lakieru wysychaj± przed dotarciem do powierzchni.
b) Ekstremalnie wysokiej temperatury.
c) Nieodpowiedniego suszenia.
d) Nieodpowiedniego czasu odparowania rozpuszczalnika ( gdy pierwsza warstwa jest zbyt sucha to absorbuje rozpuszczalnik drugiej warstwy przed jej rozlaniem siê).
e) Zbyt szybko paruj±cego rozpuszczalnika.
f) Zbyt ma³ej ilo¶ci rozpuszczalnika.
g) Niedok³adnego wymieszania.
h) Zbyt cienkich warstw lakieru.
Zapobieganie:
a) Poprawne ustawienie/regulacja pistoletu.
b) Dopasowanie technologii do temperatury otoczenia i wilgotno¶ci powietrza.
c) Odpowiedni czas suszenia i odparowania bez stosowania nadmuchu powietrza.
d) Odpowiedni rozpuszczalnik dostosowany do warunków w warsztacie.
e) Odpowiednia lepko¶æ ( wg zaleceñ producenta) lakieru.
f) Dobrze wymieszane produkty.
4. Chmurki, cienie, pe³zniêcie koloru, mgie³ki, plamy :
Pojawiaj± siê w kolorach metalicznych, gdy cz±stki aluminium uk³adaj± siê w jednym miejscu tworz±c plamy lub linie:
Przyczyny:
a) Niew³a¶ciwy rozpuszczalnik lub stopieñ rozcieñczenia.
b) Niedok³adne wymieszanie.
c) Zbyt mokre nak³adanie.
d) Zbyt ma³a odleg³o¶æ pistoletu od lakierowanej powierzchni.
e) Technika nak³adania.
f) Niska temperatura.
g) Zbyt krótki czas miêdzy na³o¿eniem bazy, a lakierem bezbarwnym.
h) Wp³yw wilgoci (powietrza) na lakier.
i) Zbyt gruba warstwa lakieru.
Zapobieganie:
a) Stosowanie rozcieñczalnika odpowiedniego do warunków panuj±cych w warsztacie i w³a¶ciwe wymieszanie produktów.
b) Odpowiednio wyregulowany pistolet.
c) Odpowiednia technika lakierowania.
d) Utrzymywanie pistoletu w nale¿ytej czysto¶ci (dysza, iglica) i sprawno¶ci jego dzia³ania.
e) Nak³adanie zbyt mokrych warstw metalicznych.
Rozwi±zanie problemu:
Pozwoliæ osi±¶æ warstwie koloru i na³o¿yæ bardziej such±, podwójn± lub dwie pojedyncze warstwy, w zale¿no¶ci od rodzaju warstwy wierzchniej.
Je¶li wada jest widoczna po aplikacji lakieru bezbarwnego, wysuszyæ lakier bezbarwny, wyszlifowaæ i ponownie na³o¿yæ warstwê bazy i warstwê lakieru bezbarwnego.
5. £uszczenie, utrata przyczepno¶ci:
(Brak przyczepno¶ci miêdzy lakierem a podk³adem lub starym lakierem, albo miêdzy warstw± podk³adu a metalem).
Przyczyny:
a) Nieodpowiednie mycie i przygotowanie powierzchni.
b) Nie stosowanie pasywatora korozji lub podk³adu aktywnego na go³± blachê.
c) ¬le wymieszany lakier
d) B³±d w u¿yciu odpowiedniego izolatora.
e) Zbyt gruba warstwa lakieru.
f) Zbyt suche warstwy lakieru.
g) Zbyt wcze¶nie usuniête maskowanie.
h) Zbyt krótki czas odparowania.
i) Stosowanie tzw. „tanich” rozpuszczalników.
j) Nieodpowiednia temperatura lakierowanych powierzchni ( zbyt wysoka/ zbyt niska).
Zapobieganie:
a) Dok³adne przemywanie.
b) Odpowiedni pasywator korozji i podk³ad aktywny/zmywaj±cy.
c) Dok³adne wymieszanie produktów.
d) Zalecane stosowanie warstwy izolatora.
e) Nie nak³adaæ zbyt grubych warstw lakieru i stosowaæ odpowiedni czas odparowania.
f) Szlifowaæ zgodnie z zaleceniami.
g) Stosowaæ zalecany rozpuszczalnik.
h) U¿ywaæ lakieru odpowiedniej gêsto¶ci.
6. Gazowanie rozpuszczalnika
Przyczyny:
a) Niedok³adne przygotowanie powierzchni i przemywanie.
b) ¬le dobrany rozcieñczalnik (za szybki – zbyt sucha warstwa) Zbyt wysokie ci¶nienie.
c) Stosowanie „tanich” rozpuszczalników.
d) Zbyt gruba warstwa (nieodpowiedni czas odparowania)
e) Za blisko ustawiony promiennik podczerwieni
f) Zbyt niskie/wysokie ci¶nienie powietrza.
g) Za wcze¶nie rozpoczête wygrzewanie po na³o¿eniu lakieru
h) Zbyt wysoka temperatura wygrzewania
Zapobieganie:
a) Dok³adne odt³uszczanie.
b) Stosowanie odpowiedniego rozpuszczalnika.
c) Odpowiednia ilo¶æ warstw lakieru.
d) Czas odparowania miêdzy-warstwowego zgodnie z zaleceniami.
Koniec
Du¿o elementów by³o pogrubionych.
Ja s± jakie¶ bzdury to krzyczeæ g³o¶no |
|
|
|
 |
baqo
|
Wys³any: 2008-03-31, 20:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
Bisuside14 napisa³/a: | Je¶li usuniemy zaciek na bazie, niezbêdne jest ponowne lakierowanie wiêc matujemy element papierem gradacji 800-1000, odt³uszczamy i ponownie lakierujemy. | wygl±da na to ¿e ca³y element. wystarczy poprawiæ miejsce po zacieku, a co do odt³uszczania to siê trzeba zastanowiæ,oczywi¶cie mowa o bazach wodnych.tak± firaneczkê to zrobiæ na sucho ,¶ciereczk± pozamiataæ py³ek i bazka .zmywaczem mo¿na sobie narobiæ biedy |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-03-31, 20:52
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D

Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
Tak, chodzi³o mi o zmatowienie ca³ego elementu. Z odt³uszczaniem to te¿ sie zastanawia³em, ale napisa³em, bo wiedzia³em, ¿e najpierw pójdzie to do poprawki Ze ¶ci±ganiem na sucho to te¿ racja. I tak ca³y element do ponownego lakierowania. Ale przecie¿ w rysach po papierze to zostanie trochê tego py³u. |
|
|
|
 |
Bodzio
|
Wys³any: 2008-03-31, 21:34
|
0
|
|
|
--B_C_G--

Pomóg³: 9 razy Posty: 405 Sk±d: lubuskie
|
|
|
|
 |
rbfm
|
Wys³any: 2008-03-31, 21:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
Bodzio napisa³/a: | rbfm, Dla ¶cis³o¶ci, nie mogê przyklejaæ tematów, tylko admin ma tak± mo¿liwo¶æ | ]
to moze warto poprosic admina by dal ci taka mozliwosc |
|
|
|
 |
Bodzio
|
Wys³any: 2008-03-31, 21:55
|
0
|
|
|
--B_C_G--

Pomóg³: 9 razy Posty: 405 Sk±d: lubuskie
|
Tylko ¿e admina ciê¿ko jest "z³apaæ", nawet na dole 1 strony nie widaæ ¿eby odwiedza³ forum (nie ka¿dy ma czas), poza tym to cierpliwo¶ci Temat siê troszkê oczy¶ci i gitara bêdzie (po przyklejeniu) |
_________________ http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wys³any: 2008-03-31, 22:00
|
0
|
|
|
Mów mi Bisu:D

Pomóg³: 9 razy Posty: 348
|
Ja poprawie to co napisa³em, tak jak doradza baqo dodam to o cieniowaniu od ixell'a i o podk³adowaniu od rbfm, za³o¿ê nowy temat w którym nie bêdzie komentarzy. Ale na razie to co bêdê chcia³ wrzuciæ to umieszczê w tym temacie " do poprawki", a dopiero wtedy za³o¿ê nowy temat. A z tego tematu nie potrzebne posty mo¿na bêdzie usun±æ.
A jak przychylno¶æ Bo¿a pozwoli, to w koñcu dorwiemy admina i z w³asnej nie przymuszonej woli "przylepi" temat.
Mo¿e macie jaki¶ pomys³ o poradzie jaki pistolet i kompresor ma wybraæ pocz±tkuj±cy
HVLP, HP, LVLP... Jaki kompresor, jak czêsto bêdzie pocz±tkuj±cy korzysta³ itp. Postaram siê co¶ tam posk³adaæ jutro na kompie o tej poradzie i dam do poprawki z reszt±. |
|
|
|
 |
ixell
|
Wys³any: 2008-04-08, 01:42
|
0
|
|
|

Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
 |
tomekgrula
|
Wys³any: 2008-04-08, 19:50
|
0
|
|
|
Posty: 45
|
witam.
Chce pocieniowaæ drzwi. przedni b³otnik ktory polakierowa³em jest trochê ciemniejszy? jak zgubiæ ró¿nicê odcienia na drzwiach? nr lakieru LY3D. dzrzwi matuje na mokro P1200
nak³adam pierwsz± warstwê bazy tak do 1/3 d³ugo¶ci drzwi, drug± trochê szerzej potem do pisoletu z resztkami bazy wlewam rozcieñczalnik do cieniowania i przetryskuje delikatnie miejsce styku starego i nowego lakieru, nastepnie do czystego juz pistoletu wlewm znowu rozcienczalnik do cieniowania i przetryskuje nieco szerzej po przeschnieciu na ca³o¶æ k³ade bezbarwny. czy je¶li ak zrobie to bedzie dobrze? czy w taki sposób zniwelujê ró¿nice odcienia i czy to co napisa³em jest poprawne?????? |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
ixell
|
Wys³any: 2008-04-09, 02:30
|
0
|
|
|

Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
 |
lolejko
|
Wys³any: 2010-06-25, 22:23
|
0
|
|
|
Posty: 135
|
Ja z waszego opisu rozumiem to tak:
Lece podk³adem miejsce naprawiane.
Pierwsza warstwa bazy na podk³±d
Druga na trochê wiêksz± cze¶æ elementu
Trzecia rozproszona by scieniowaæ lakier ze starym
Potem na miejscu ³±czenia starego lakieru z nowym bezbarwnym pryskam rozcieñczalinikiem do cieniowania?
I wiadomo na koniec bezbarwny.
Wyja¶nijcie mi dok³adnie jak pos³u¿yæ siê dok³±dnie rozpuszczalnmikiem do cieniowania, bo tego za bardzo nie rozumiem.
HElp |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-06-25, 22:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
lolejko napisa³/a: | Potem na miejscu ³±czenia starego lakieru z nowym bezbarwnym pryskam rozcieñczalinikiem do cieniowania? | Nie,cieniujesz bazê,a bezbarwny na ca³o¶æ.Jak nie chcesz robiæ ca³o¶ci,to cieniujesz bazê,nak³adasz bezbarwny trochê szerzej,na ³±czenie starego i nowego bezbarwnego rozcieñczalnik do cieniowania.£atwe w teorii,wymaga trochê æwiczenia w praktyce. |
|
|
|
 |
lolejko
|
Wys³any: 2010-06-26, 07:22
|
0
|
|
|
Posty: 135
|
Aha czyli ju¿ po pomalowaniu bezbarwnym nak³±dam rozcieñczalnik.
Teraz tylko pytanie po jakim czasie go najlepiej nak³±daæ?
Zawsze cieniuje tak, ze nie musia³em u¿ywaæ rozcieñczalnika. Trafi³o mi siê autko które ma s³upek zespolony z dachem bez ¿adnego odciêcia i muszê cieniowaæ bezbarwny.
Samym rozcieñczalnikiem lecieæ? Bo czyta³em ró¿ne opinie ¿e dodaj± do bezbarwnego jak±¶ ilo¶æ rozcieñczalnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Ryba
|
Wys³any: 2010-06-26, 08:05
|
0
|
|
|

Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
lecisz rozcieñczalnikiem od razu po ostatniej warstwie. Ja akurat robiê tak, ¿e wylewam to co jest, nalewam rozpucha i pryskam na kartkê dopóki nie zacznie lecieæ sam rozpuch. Potem tym na miejsce ³±czenia. Jak mam klar z rozpuchem to zawsze zostaje mi py³ek, a na samym rozpuchu nie. Dolewasz tyle, ¿eby pokry³o. |
|
|
|
 |
goskes
|
Wys³any: 2010-06-26, 20:56 Cieniowanie
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Witam.
Mam problem ze znalezieniem odpowiedzi na kilka pytañ potrzebnych mi do zaliczenia wyk³adu z technologii napraw... mo¿e kto¶ zna opowied¼:
15. Cieniowanie przy lakierze pastelowym – etapy procesu
19. Cieniowanie przy lakierze metalicznym – etapy procesu
7. Scharakteryzuj metody kszta³towania blach ( wyrównywania powierzchni )
za wszelka pomoc z góry dziêkujê :pub: |
|
|
|
 |
pepi
|
Wys³any: 2010-06-26, 22:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 158 Sk±d: krzczonów
|
mo¿na dodaæ do klaru nie zaszkodzi ale ja robiê tak jak ryba tylko klar daje siê 2 warstwy to ja po pierszej daje i potem delikatnie na to co rozpu¶ci³o daje klarem a potem na 2 warstwê te¿ daje rozpuszczalnik i wtedy mam pewno¶æ ¿e to siê ³adnie poskleja |
|
|
|
 |
lakar
|
Wys³any: 2010-08-05, 11:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 51
|
do laczenia nowego klaru ze starym polecam standox smart blend plus rozcienczalnik do cieniowania w aerozolu.nawet na czarnym kolorze laczylem maske w polowie i nie ma njmniejszego sladu nawet bez polerowania.najlepszy rozcienczalnik do laczenia klaru dostepny na rynku. |
|
|
|
 |
przemo1972
|
Wys³any: 2010-08-05, 20:53
|
0
|
|
|

Pomóg³: 11 razy Posty: 551 Sk±d: SC
|
Laczyles MASKE w polowie A coz to za technologia |
_________________ Wyrywanie chwastow |
|
|
|
 |
rysio10
|
Wys³any: 2011-09-24, 17:13
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Jest nowe wsparcie techniczne w Dakolu pan Adam to cz³owiek thebest na pokazie w mercedesie w rzeszowie lakierowa³ maskê do mazdy 3 ca³y tydzieñ. Cztery razy z cieniowaniem na b³otniki a i tak nie wysz³o jak by kto¶ mia³ problem to pan Adam chêtnie doradzi pozdr rysio |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wys³any: 2011-09-24, 18:12
|
0
|
|
|

Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Skoro pan Adam lakierowa³ maske ca³y tydzieñ itd. i jak piszesz cyt: "a i tak nie wysz³o" to powied¿ mi kolego na jakie wsparcie mo¿na liczyæ od takiego cz³owieka?
U mnie w pracy najzwyczajniej nie przed³u¿aj± umowy na okresie próbnym je¶li "kto¶" w pracy lakieruje maske itd. ca³y tydzieñ i jeszcze jest robota do tzw. dup.....
Pozdrawiamy i dziekujemy za "podes³anie pomocy" |
|
|
|
 |
rysio10
|
Wys³any: 2011-09-24, 18:57
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
kolego to taki technik który potrafi siê tylko chwaliæ pozd |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wys³any: 2011-09-26, 10:13
|
0
|
|
|

Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
To poprosze o telefon ,jak by co to szukam "pomocy" Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
jurmin
|
Wys³any: 2011-09-28, 14:56
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
ixell napisa³/a: | Przyk³adem niech bêdzie czê¶æ przedniego b³otnika, przy kierukowskazie. Po wyszpachlowaniu i zapodk³adowaniu uszkodzonego miejsca, trzeba zmatowaæ drobnym papierem 1200-1500 |
Witam , pytanie odno¶nie zmatowania papierem 1200-1500 tyczy siê papieru na mokro czy na sucho ? |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wys³any: 2011-09-28, 19:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Przy tej gradacji-na mokro,na sucho 500-600. |
|
|
|
 |
jurmin
|
Wys³any: 2011-09-28, 21:18
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Dziêkuje za pomoc |
|
|
|
 |
michal1987
|
Wys³any: 2013-04-17, 14:13
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
ixell napisa³/a: | TEchnika cieniowania przy lakierowaniu na przej¶cia, polega na czê¶ciowym polakierowaniu s±siedniego elementu w celu ukrycia nieprawid³owego odcienia koloru. Czyli je¿eli wiemy, ze kolor jest np za ciemny lub za jasny, musimy zastosowaæ t± technikê. Je¿eli naprawiany jest przedni b³otnik, przej¶cie robimy na drzwi. W tym celu ca³e drzwi nale¿y zmatowaæ papierem 1000-1200. W pierwszej kolejno¶ci lakierujemy botnik. Na test karcie nale¿y stwierdziæ, na ile przej¶æ kryje lakier. Je¿eli s± to 2 warstwy, to nak³adamy pierwsz± i po przeschniêciu nak³adamy drug± z tym, ¿e dodatkowo lakerujemy drzwi na d³ugo¶ci 1/2 - 3/4. Lakier nale¿y nak³adaæ od b³otnika w stronê drzwi, wypylaj±c do¶æ mocno od po³owy. Wa¿ne jest, ¿eby nk³adany lakier zakoñczyæ w wy¿ej opisanej odlego¶ci. Metoda ta dotyczy wy³±zcnie baz niemetalicznych, metalicznych i per³owych. Przy lakierach metalicznych, drzwi najlepiej pokryæ warstw± bezbarwnej bazy (ró¿nie to siê nazywa, binder, ¿ywica bazowa...) w celu w³a¶ciwego ukierunkowania cz±stek aluminium. Dotyczy to szczególnie srebrnych kolorów. Cz±stki aluminium je¿eli nie bêd± ukierunkowane, mog± powodowaæ wra¿enie szaro¶ci lakieru. Czas potrzebny na to, to ok 5 minut. Wa¿ne jest tu równie¿ stosowanie oryginalnego rozcieñczalnika bazowego. Bezbarwna baza powoduje, ¿e baza w³a¶ciwa nie zasycha za szybko, szczególnie ta wypylona na koñcach. NA gotowo lakierujemy obydwa elementy lakierem bezbarwnym W CA£O¦CI!
Naprawê czê¶ci elementu, wg teorii, dokonuje siê wy³±cznie w ma³o widocznych miejscach, np do³y drzwi pod listw± itp... W praktyce bywa to ró¿nie.
Przyk³adem niech bêdzie czê¶æ przedniego b³otnika, przy kierukowskazie. Po wyszpachlowaniu i zapodk³adowaniu uszkodzonego miejsca, trzeba zmatowaæ drobnym papierem 1200-1500 czê¶æ dobrego, nie naprawianego lakieru w odleg³o¶co ok 15-20 cm. Robimy próbê krycia. Przy bazie postêpujemy jak wy¿ej, pamiêtaj±c o warstwie bezbarwnej bazy. Najlepszy efekt uzyskuje siê maj±c 2 pistolety. Jeden z w³a¶ciw± baz±, drugi z bezbarwn±. Po polakierowaniu podk³adu, robimy po³±zcenie starego lakieru z nowym. W tym celu nak³adamy ostatni± warstwê bazy lecz nie jak w przypadku cieniowania elementów tylko od starego lakieru w kierunku nowego. Czyli w naszym przypadku, od drzwi do kierunkowskazu. NIE ODWROTNIE! Ma to na celu niezapylenie dobrego lakieru. Baza powinna koñczyæ siê w odleg³o¶ci 10-15 cm od podk³adu. Nie mo¿emy jej nanosiæ do koñca zmatowanego miejsca. Po przeschniêciu nak³adamy lakier bezbarwny.
Nak³adanie bezbarwnego i lakieru akrylowego wygl±da identycznie. Najpierw nak³adamy 1-2 warstwy pamiêtaj±c o kierunku nak³adania. Po przeschniêciu 10-15 minut do lakieru dolewany 30% rozcieñczalnika ³±cz±cego (SRA, na przej¶cia...). i nak³adamy w odleg³o¶ci kilku cm za zmatowanym starym lakierem. Starczy 1 warstwa! 2-3 warstwy = zaciek! Rówie dobr± metod±, któr± sam stosujê jest po³±czenie samym rozcieñczalnikiem cieniuj±cym starego i nowego lakieru zamiast dolewaæ go do lakieru w pistolecie.
Po wyschniêciu mo¿na ³±czone mimejsce delikatnie zmatowaæ papierem 2500 i przepolerowaæ maszynowo. Gdyby¶my zmatowali miejsce mocno, powyrywamy lakier na ³±czeniu. Rozcieñczalnik cieniuj±cy ma za zadanie ³agodnie zredukowaæ grubo¶æ lakieru z 30-40 mikronów do 0. W wiêkszo¶ci przypadków nie widaæ naprawianych miejsc.
Mam nadziejê, ¿e pomog³em. |
Witam kolegê!
Mam problem, mianowicie malowa³em auto, b³otnik z odciêciem ta¶m±...Po malowaniu kolory ok, praktycznie siê nic nie ró¿ni, ale po polerce zrobi³o siê co¶ takiego...
http://www.tinypic.pl/ke45uenoiisc
http://www.tinypic.pl/cejfz21p9ky2
Ogólnie wszystko jest malina po polerce, jak z lakierni
http://www.tinypic.pl/w05iw9erb0o7
a jeszcze mam drzwi do polerowania
http://www.tinypic.pl/sjvilceleerb
i bojê siê ¿e bêdzie to samo... Tak w ogóle to drzwi mog³em pomalowaæ ca³e i tyle, a nie bawiæ siê w odciêcia...No ale mia³o byæ jak najtaniej. I tak to jest z takim robotami... Mo¿e kto¶ mi pomo¿e...??? Czy jest szansa ¿ebym to jeszcze jako¶ wyprowadzi³? Np. jakbym papierem 1000 zmatowa³ to miejsce po polerce(góra b³otnika) pó¼niej rzuci³ bazê na to nic nie oklejaj±c, nastêpnie lakier i po tym bezpo¶rednio blender lakierniczy, bo co¶ o nim czyta³em, a niestety nie wiedzia³em o nim wcze¶niej, a na koñcu polerka. Co Ty na to ??? Proszê o pomoc i Pozdrawiam!!! |
|
|
|