Chcia³bym zapytaæ czy kto¶ z u¿ytkowników s³ysza³ o takiej firmie lub moze malowa³ wychodz±ce od nich karoserie samochodowe?
http://www.plasma-nowa.pl/
"Chcia³bym" zabezpieczyæ samochód antykorozyjnie na d³ugie lata.
Najgorsze jest to ¿e za duzo siê naczytalem w internecie ró¿nych opinii o liniach zabezpieczania antykorozyjnego i sam nie wiem co my¶leæ.(Nawet na tym forum)
Jestem zdecydowany zleciæ tej firmie szkie³kowanie i metalizacjê cynkiem + podk³ad epoksydowy a dalej gdzie¶ do lakiernika.
Koszt takiej operacji ok 7-10tys
(rozmawia³em z kierownikiem i wychodzi na to ¿e stworzyli w³asny pistolet do metalizacji na drobne ziarno cynkowe,rzekomo pow³oka ma siê dobrze trzymaæ pod³o¿a-ile w tym prawdy nikt nie powie i jak zwykle wychodzi w uzytkowaniu
Zapewnia ¿e malowali nie tylko mosty a ju¿ dziesi±tki samochodów)
Alternatyw± by³by podk³ad Reaktywny + akryl + baranek na podwozie (lekka korozja na spodzie i jeden ma³y fragment do wyciêcia i wstawienia na progu bo blacha przegni³a a epoksydowy +akryl + baza na nadwozie
Liczê na wasze do¶wiadczenia bo sam w tym temacie nie mam ¿adnych ;(
Muszê podj±æ jak±¶ decyzje- buda ju¿ rozebrana do cna
Ja tak¿e my¶lê o zabezpieczeniu samochodu na d³ugi okres czasu. Znalaz³em jednak inny sposób na cynkowanie. Galwanizacja tamponowa/selektywna jest stosunkowo droga (250z³/m2), wiêc nadaje siê raczej do cynkowania niewielkich powierzchni. Problem w tym, ¿e brak zak³adów blacharskich pos³uguj±cych siê t± technologi±.
Zestaw jest dostêpny w katalogu Forcha: Zestaw do Re-cynkowania. Za³o¿eniem twórców tego rozwi±zania by³o przywracanie pow³oki cynkowej naprawianych powierzchni do stanu fabrycznego. Wykorzystywanie tej technologii do cynkowania ca³ego nadwozia jest raczej k³opotliwe. Z drugiej strony nie trzeba zabezpieczaæ s±siednich powierzchni, czy te¿ rozbieraæ samochodu by umie¶ciæ go w k±pieli galwanicznej.
------------
To jedynie moje przypuszczenia i zas³yszane opinie, ale metalizacja natryskowa mo¿e dawaæ pow³okê o ma³ej przyczepno¶ci. Aby tego unikn±æ metalizowany element trzeba znacz±co podgrzaæ, co w przypadku nadwozia samochodu mo¿e doprowadziæ do odkszta³ceñ p³askich i cienkich blach. Wiêc albo pow³oka bêdzie s³abo siê trzymaæ, albo ryzykujemy odkszta³ceniami blach.
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum