Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
chajny
Wysłany: 2015-07-29, 03:35   Metalizacja natryskowa cynkiem
0
UP DOWN

Posty: 1
Dzień dobry

Chciałbym zapytać czy ktoś z użytkowników słyszał o takiej firmie lub moze malował wychodzące od nich karoserie samochodowe?
http://www.plasma-nowa.pl/

"Chciałbym" zabezpieczyć samochód antykorozyjnie na długie lata.

Najgorsze jest to że za duzo się naczytalem w internecie różnych opinii o liniach zabezpieczania antykorozyjnego i sam nie wiem co myśleć.(Nawet na tym forum)

Jestem zdecydowany zlecić tej firmie szkiełkowanie i metalizację cynkiem + podkład epoksydowy a dalej gdzieś do lakiernika.
Koszt takiej operacji ok 7-10tys
(rozmawiałem z kierownikiem i wychodzi na to że stworzyli własny pistolet do metalizacji na drobne ziarno cynkowe,rzekomo powłoka ma się dobrze trzymać podłoża-ile w tym prawdy nikt nie powie i jak zwykle wychodzi w uzytkowaniu
Zapewnia że malowali nie tylko mosty a już dziesiątki samochodów)

Alternatywą byłby podkład Reaktywny + akryl + baranek na podwozie (lekka korozja na spodzie i jeden mały fragment do wycięcia i wstawienia na progu bo blacha przegniła a epoksydowy +akryl + baza na nadwozie

Liczę na wasze doświadczenia bo sam w tym temacie nie mam żadnych ;(
Muszę podjąć jakąś decyzje- buda już rozebrana do cna
 

Sfor
Wysłany: 2015-10-16, 15:13   
0
UP DOWN

Posty: 6
Ja także myślę o zabezpieczeniu samochodu na długi okres czasu. Znalazłem jednak inny sposób na cynkowanie. Galwanizacja tamponowa/selektywna jest stosunkowo droga (250zł/m2), więc nadaje się raczej do cynkowania niewielkich powierzchni. Problem w tym, że brak zakładów blacharskich posługujących się tą technologią.

Zestaw jest dostępny w katalogu Forcha: Zestaw do Re-cynkowania. Założeniem twórców tego rozwiązania było przywracanie powłoki cynkowej naprawianych powierzchni do stanu fabrycznego. Wykorzystywanie tej technologii do cynkowania całego nadwozia jest raczej kłopotliwe. Z drugiej strony nie trzeba zabezpieczać sąsiednich powierzchni, czy też rozbierać samochodu by umieścić go w kąpieli galwanicznej.

------------

To jedynie moje przypuszczenia i zasłyszane opinie, ale metalizacja natryskowa może dawać powłokę o małej przyczepności. Aby tego uniknąć metalizowany element trzeba znacząco podgrzać, co w przypadku nadwozia samochodu może doprowadzić do odkształceń płaskich i cienkich blach. Więc albo powłoka będzie słabo się trzymać, albo ryzykujemy odkształceniami blach.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiały

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime