Autor |
Wiadomo¶æ |
|
shel82
|
Wys³any: 2015-09-02, 07:07 Lakierowanie motocykla WSK (bak)?
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 32 Sk±d: P³ock
|
Witam, postanowi³em w wolnym czasie odnowiæ zakupion± niedawno WSK, zacz±³em od baku paliwa i postanowi³em zrobiæ to do¶æ porz±dnie i trwale, dlatego poproszê o ocenê mojej pocz±tkowej pracy oraz ewentualne wskazówki.
1 zdjêcie - widok przed rozpoczêciem prac
2 zdjêcie - czê¶ciowo wypiaskowane/zeszlifowana pow³oka
3 zdjêcie - pomalowanie podk³adem reaktywnym Novol Protect 340 (pytanie czy na³o¿ona warstwa jest nie za cienka?)
Pytanie: chcia³bym uzupe³niæ teraz ubytki/wy¿erki, pytanie czy lepiej po³o¿yæ teraz podk³ad w moim wypadku Novol Fuller 100, czy od razy szpachlê i ta to podk³ad?
Bak01przed.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 53 raz(y) 593.88 KB |
Bak02czyszczenie.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 76 raz(y) 383.54 KB |
Bak03reaktywny.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 64 raz(y) 245.33 KB |
|
|
|
|
|
barteek933
|
Wys³any: 2015-09-02, 13:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 14 razy Posty: 824
|
|
|
|
|
shel82
|
Wys³any: 2015-09-02, 16:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 32 Sk±d: P³ock
|
barteek933 napisa³/a: | Za slabo usunieta rdza |
Kurcze wed³ug mnie bardziej siê nie da³o (w¿ery w blasze by³y do¶æ g³êbokie), na pocz±tku bak by³ piaskowany, a potem jeszcze przeszlifowany - blacha nie jest gruba i ba³em siê, ¿e przetrê na wylot - nie zda to egzaminu? |
|
|
|
|
barteek933
|
Wys³any: 2015-09-02, 17:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 14 razy Posty: 824
|
No proste ze nie zda. Bylo chociaz to potraktowac jakims odrdzewiaczem. Zawsze troche mniej by tejbrdzy wyszlo |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2015-09-02, 20:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2015-09-03, 08:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
shel82 napisa³/a: | pomalowanie podk³adem reaktywnym Novol Protect 340 (pytanie czy na³o¿ona warstwa jest nie za cienka?)
Pytanie: chcia³bym uzupe³niæ teraz ubytki/wy¿erki, pytanie czy lepiej po³o¿yæ teraz podk³ad w moim wypadku Novol Fuller 100, czy od razy szpachlê i ta to podk³ad? |
Co do tych pytañ to podk³ad reaktywny Protect 340 k³adziemy w 2 cienkich warstwach ,
nie ma potrzeby "walenia go" na element
Aby uzupe³niæ ubytki szpachlówk± musisz pokryæ go podk³adem akrylowym i dopiero mo¿esz po jego utwardzeniu i przeszlifowaniu k³a¶æ szpachlówkê.
Na ten podk³ad reaktywny jest ca³kowity zakaz nak³adania szpachlówek poliestrowych. |
|
|
|
|
leho6694
|
Wys³any: 2017-09-26, 17:29
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Witam, muszê zremontowaæ zbiornik paliwa w WSK, chcia³bym zrobiæ to jak najlepiej, zabezpieczyæ przed korozj± i ¿eby lakier koñcowy by³ odporny na benzynê,rysy itp. Co proponujecie na koniec baza+bezbarwny czy akryl? Dodam ,¿e mo¿na powiedzieæ ,¿e bêdê lakierowa³ po raz pierwszy w ¿yciu. Dobrze sobie to wykombinowa³em?
1. Piaskowanie, papier ¶cierny
2. Podk³ad reaktywny, podk³ad wype³niaj±cy akrylowy
3. Szpachla
4. Wyg³adzenie papierem ca³ego baku
5. Podk³ad, jaki ???
6. Papier ¶cierny
7. Baza
8. Lakier bezbarwny ( czy s± one odporne na benzynê?)
Kolejno¶æ w³a¶ciwa? |
|
|
|
|
freddd
|
Wys³any: 2017-10-17, 17:26
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
Obecnie na rynku s± dostêpne dosyæ dobre konwertery rdzy i mo¿na siê obyæ bez piaskowania, które szczególnie w przypadku starych blach jest ryzykowne.
Wystarczy zeszlifowaæ lu¼n± rdzê papierem ¶ciernym zdrapaæ farbê d³utem. Umyæ wod± z detergentem, przetrzeæ rêcznikami papierowymi,
na to pomalowaæ Forch L237 który w przeci±gu kilku godzin stworzy bardzo tward± niezmywaln± czarn± pow³okê. A na to ju¿ szpachla i podk³ad wg uznania.
Odno¶nie restauracji ¶rodka baku to polecam ten przepis:
1. wyp³ukaæ resztki oleju i benzyny roszpuszczalnikiem nitro, nastêpnie wod± z detergentem
2. zalaæ bak butelkê fosolu (chyba 0.25l) , zostawiæ na ok 10min, mieszaæ co jaki¶ czas.
3. wylaæ fosol, odrazu przep³ukaæ wod±, nastêpnie denaturatem i wlaæ szklankê WD40, wymieszaæ aby zwi±zaæ resztki wody. Ka¿da sekunda siê tutaj liczy, bo inaczej bak bêdzie rdzewia³ w oczach!
Powy¿sza operacja przywróci baku w ¶rodku ³adny metalowy wygl±d, ale bardzo wa¿ny jest ten etap z denaturatem i WD40. |
|
|
|