Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
shel82 
Wysłany: 2015-09-02, 08:07   Lakierowanie motocykla WSK (bak)?
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 32
Skąd: Płock
Witam, postanowiłem w wolnym czasie odnowić zakupioną niedawno WSK, zacząłem od baku paliwa i postanowiłem zrobić to dość porządnie i trwale, dlatego poproszę o ocenę mojej początkowej pracy oraz ewentualne wskazówki.
1 zdjęcie - widok przed rozpoczęciem prac
2 zdjęcie - częściowo wypiaskowane/zeszlifowana powłoka
3 zdjęcie - pomalowanie podkładem reaktywnym Novol Protect 340 (pytanie czy nałożona warstwa jest nie za cienka?)

Pytanie: chciałbym uzupełnić teraz ubytki/wyżerki, pytanie czy lepiej położyć teraz podkład w moim wypadku Novol Fuller 100, czy od razy szpachlę i ta to podkład?

Bak01przed.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 593,88 KB

Bak02czyszczenie.jpg
Plik ściągnięto 50 raz(y) 383,54 KB

Bak03reaktywny.jpg
Plik ściągnięto 45 raz(y) 245,33 KB

 
 

barteek933
Wysłany: 2015-09-02, 14:17   
0
UP DOWN

Pomógł: 14 razy
Posty: 826
Za slabo usunieta rdza
 

shel82 
Wysłany: 2015-09-02, 17:27   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 32
Skąd: Płock
barteek933 napisał/a:
Za slabo usunieta rdza


Kurcze według mnie bardziej się nie dało (wżery w blasze były dość głębokie), na początku bak był piaskowany, a potem jeszcze przeszlifowany - blacha nie jest gruba i bałem się, że przetrę na wylot - nie zda to egzaminu?
 
 

barteek933
Wysłany: 2015-09-02, 18:20   
0
UP DOWN

Pomógł: 14 razy
Posty: 826
No proste ze nie zda. Bylo chociaz to potraktowac jakims odrdzewiaczem. Zawsze troche mniej by tejbrdzy wyszlo
 

hematol 
Wysłany: 2015-09-02, 21:23   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 979
Skąd: Śląsk
shel82, ja bym nie inwestował w ten bak,wg mnie blacha jest przeżarta na wylot,może tego nie widać ale pewnie tak jest,na allegro nie brakuje takich baków,losowo wybrane wyglądają lepiej:
http://allegro.pl/zbiorni...5598703399.html
http://allegro.pl/zbiorni...5576446334.html
http://allegro.pl/zbiorni...5598676376.html
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2015-09-03, 09:26   
0
UP DOWN


Pomógł: 46 razy
Posty: 3083
Skąd: Łódż
shel82 napisał/a:
pomalowanie podkładem reaktywnym Novol Protect 340 (pytanie czy nałożona warstwa jest nie za cienka?)

Pytanie: chciałbym uzupełnić teraz ubytki/wyżerki, pytanie czy lepiej położyć teraz podkład w moim wypadku Novol Fuller 100, czy od razy szpachlę i ta to podkład?


Co do tych pytań to podkład reaktywny Protect 340 kładziemy w 2 cienkich warstwach ,
nie ma potrzeby "walenia go" na element
Aby uzupełnić ubytki szpachlówką musisz pokryć go podkładem akrylowym i dopiero możesz po jego utwardzeniu i przeszlifowaniu kłaść szpachlówkę.
Na ten podkład reaktywny jest całkowity zakaz nakładania szpachlówek poliestrowych.
 

leho6694 
Wysłany: 2017-09-26, 18:29   
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam, muszę zremontować zbiornik paliwa w WSK, chciałbym zrobić to jak najlepiej, zabezpieczyć przed korozją i żeby lakier końcowy był odporny na benzynę,rysy itp. Co proponujecie na koniec baza+bezbarwny czy akryl? Dodam ,że można powiedzieć ,że będę lakierował po raz pierwszy w życiu. Dobrze sobie to wykombinowałem?

1. Piaskowanie, papier ścierny
2. Podkład reaktywny, podkład wypełniający akrylowy
3. Szpachla
4. Wygładzenie papierem całego baku
5. Podkład, jaki ???
6. Papier ścierny
7. Baza
8. Lakier bezbarwny ( czy są one odporne na benzynę?)

Kolejność właściwa?
 

freddd
Wysłany: 2017-10-17, 18:26   
0
UP DOWN

Posty: 11
Obecnie na rynku są dostępne dosyć dobre konwertery rdzy i można się obyć bez piaskowania, które szczególnie w przypadku starych blach jest ryzykowne.

Wystarczy zeszlifować luźną rdzę papierem ściernym zdrapać farbę dłutem. Umyć wodą z detergentem, przetrzeć ręcznikami papierowymi,
na to pomalować Forch L237 który w przeciągu kilku godzin stworzy bardzo twardą niezmywalną czarną powłokę. A na to już szpachla i podkład wg uznania.

Odnośnie restauracji środka baku to polecam ten przepis:

1. wypłukać resztki oleju i benzyny roszpuszczalnikiem nitro, następnie wodą z detergentem
2. zalać bak butelkę fosolu (chyba 0.25l) , zostawić na ok 10min, mieszać co jakiś czas.
3. wylać fosol, odrazu przepłukać wodą, następnie denaturatem i wlać szklankę WD40, wymieszać aby związać resztki wody. Każda sekunda się tutaj liczy, bo inaczej bak będzie rdzewiał w oczach!

Powyższa operacja przywróci baku w środku ładny metalowy wygląd, ale bardzo ważny jest ten etap z denaturatem i WD40.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group