Autor |
Wiadomość |
 |
damianwatracz
|
Wysłany: 2014-02-07, 17:56 OdebraÂłem motor z lakierowania - i jest problem... POMOCY
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Witam,
Kilka dni temu odebraÂłem motocykl od lakiernika i jest problem, mianowicie caÂła powÂłoka jest strasznie miĂŞkka, nietrwaÂła, byle otarcie, delikatne stukniĂŞcie, kamyczek, cokolwiek i odpada caÂła warstwa koloru, a pod spodem widaĂŚ srebrny lakier bazowy... Raczej nie jest to normalne, poniewaÂż z poprzednim oryginalnym lakierem nic siĂŞ nie dziaÂło takiego, i jestem bardzo zaskoczony (i wkur...*). Mam jeszcze starÂą jedna owiewkĂŞ bo jÂą wymieniaÂłem przed malowaniem - jest ona z tym oryginalnym lakierem i tamten jest twardy i trwaÂły, a ten nowy... jest tak miĂŞkki, Âże moÂżna paznokcia w niego w biĂŚ i widaĂŚ Âślad. PrzesyÂłam zdjĂŞcie na ktĂłrym widaĂŚ maÂłe okoÂło 2mm odpryski, ktĂłre pojawiÂły siĂŞ - ... nawet nie wiem z jakiej przyczyny
Lakiernik odci¹³ siê ju¿ od tematu - mówi ¿e to normalne, ¿e mo¿e to wina lakieru, ¿e on zrobi³ dobrze, i ju¿ telefonów nie odbiera...
Malowane byÂło 3 warstwĂłwkÂą - na spĂłd srebrna baza, potem warstwy koloru, potem bezbarwny (podobno 2 warstwy, Âżeby nie rozlaĂŚ) a potem polerka. Troche lipa, bo jeszcze motoru nie poskÂładaÂłem a juÂż lakier odpryÂśniĂŞty i nie wiadomo co z tym dalej zrobiĂŚ....
Dodam jeszcze ¿e za us³ugê zap³aci³em sporo bo chcia³em mieÌ dobrze zrobione - 2,5k za ca³y motocykl (oko³o 16 elementów, wraz z kuframi), z 300z³ za naklejki, z 1000z³ za materia³y i próbki koloru i jeœli nic z tym nie zrobiê to po miesi¹cu je¿d¿enia odpryœnie pó³ motoru i bêdzie kaszana jakich ma³o...
W kaÂżdym razie jeÂśli moglibyÂście coÂś pomĂłc, doradziĂŚ, byÂłoby super.
DziĂŞki i pozdrawiam!
IMG_1923[1].JPG
|
 |
Plik ściągnięto 355 raz(y) 1.56 MB |
|
|
|
|
 |
GMC
|
Wysłany: 2014-02-07, 19:03
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 382
|
Co to za ranty widoczne wokó³ tego najwiêkszego odprysku?
Lakiernik sam kupowaÂł lakier i pozostaÂłe materiaÂły czy ty dostarczaÂłeÂś? Napisz coÂś wiĂŞcej o materiaÂłach to moÂże coÂś siĂŞ wyjaÂśni. OgĂłlnie obecnie jest wiele miĂŞkkich lakierĂłw ale odpryskiwaĂŚ nie powinno. |
|
|
|
 |
Nyguss
|
Wysłany: 2014-02-07, 19:30
|
0
|
|
|

Pomógł: 1 raz Posty: 80
|
Fuszerka jak nic! Co mamy pomĂłc? Lakiernik powinien byĂŚ uczciwy i poprawiĂŚ to. Jak moÂżna paznokieĂŚ wbiĂŚ to jakby utwardzacza nie daÂł. Odpryski jak widaĂŚ srebrny to raczej za dÂługo baza srebrna schÂła i wyschÂła :P Jak podkÂład to Âźle zmatowany, szedÂł na skrĂłty widocznie, a w lakiernictwie siĂŞ tak nie da TrĂłjwarstwĂłwka nie jest ciĂŞÂżkim tematem, jeÂśli ktoÂś rĂłwno rozlewa lakier, ale droÂższym i Âładniejszym na pewno
A ten ranty wokó³ odprysku to taœma przezroczysta? ¿eby przy odklejaniu nie odesz³o z lakierem :P |
_________________
 |
|
|
|
 |
damianwatracz
|
Wysłany: 2014-02-07, 22:03
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Te ranty wokó³ najwiêkszego odprysku - mo¿e masz na myœli krawêdzi przezroczystej folii któr¹ naklei³em ¿eby nic siê dalej z tym nie dzia³o? Bojê sie, ¿e dalej bêdzie od tego odpryskiwaÌ i dlatego naklei³em.
Lakier kupowany byÂł w lakierni ktĂłrÂą poleciÂł lakiernik - sÂą to materiaÂły sikkensa. Nie wiem nic na temat utwardzacza, wiem, Âże wczeÂśniej dawaÂł podkÂład epoxydowy czy coÂś takiego, bo poprzedni lakier przebijaÂł mu przez normalny podkÂład (co bardzo go zdziwiÂło). Potem mĂłwiÂł Âże na to dawaÂł znowu normalny podkÂład, a potem kolor.
MieliÂśmy malowaĂŚ innym lakierem - jakiÂś szpic & hecker czy coÂś takiego, ale po zrobieniu prĂłbki lakiernik powiedziaÂł, Âże jest to za rzadkie i nie da siĂŞ tym malowaĂŚ - pomalowaÂł 5 warstw, pÂłyn byÂł prawie przezroczysty i podobno dalej za jasne i bardzo Âłatwo rozlaĂŚ siĂŞ da - tzn nie pomaluje mi dobrze tym lakierem caÂłego motoru bo siĂŞ nie da. Wtedy poleciÂł swojego goÂścia od lakierĂłw i tam dobraliÂśmy lakiery (ja pÂłaciÂłem oczywiÂście). Ten mu robi podobno lepsze lakiery, ktĂłre lepiej kryjÂą, dodaje jakiejÂś Âżywicy czy coÂś takiego (piszĂŞ co zasÂłyszaÂłem, pewnoÂści nie mam) i da 2-3 warstwy koloru i caÂły motor jest pokryty dobrze.
Ja nie chciaÂłem oszczĂŞdzaĂŚ ani na materiaÂłach ani na robociÂśnie - chciaÂłem tylko Âżeby byÂło to porzÂądnie zrobione, wiĂŞc z mojej strony nie szedÂłem po kosztach - sÂłuchaÂłem rad profesjonalistĂłw z branÂży.
W jaki sposĂłb lakiernik powinien to teraz poprawiĂŚ, co da siĂŞ z tym zrobiĂŚ? I co zrobiĂŚ skoro wedÂług niego to jest normalne i wszystko dobrze zrobione? Skoro w lakier wbija siĂŞ paznokieĂŚ i odpryskuje przy byle kontakcie z byle czym? |
|
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2014-02-07, 22:05
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
damianwatracz napisał/a: | ale po zrobieniu prĂłbki lakiernik powiedziaÂł, Âże jest to za rzadkie i nie da siĂŞ tym malowaĂŚ - pomalowaÂł 5 warstw, pÂłyn byÂł prawie przezroczysty i podobno dalej za jasne i bardzo Âłatwo rozlaĂŚ siĂŞ da - tzn nie pomaluje mi dobrze tym lakierem caÂłego motoru bo siĂŞ nie da |
Ku.rcze ale osioÂł
To pewnie byÂła
Flegma, "sperma"
Nic z tym nie zrobi trzeba jeszcze raz pomalowaĂŚ |
_________________
 |
|
|
|
 |
damianwatracz
|
Wysłany: 2014-02-07, 22:20
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
juny napisał/a: |
Ku.rcze ale osioÂł
To pewnie byÂła
Flegma, "sperma"
Nic z tym nie zrobi trzeba jeszcze raz pomalowaĂŚ |
Hej, a mĂłgÂłbyÂś coÂś z technicznego punktu widzenia wiĂŞcej na ten temat powiedzieĂŚ, tzn wiĂŞcej konkretĂłw - bĂŞdĂŞ wdziĂŞczny? Bo Âże jest Âźle to ja wiem, tylko czemu tak siĂŞ mogÂło staĂŚ? I co powiedzieĂŚ temu lakiernikowi ktĂłry twierdzi, Âże jest wszystko dobrze, i Âże to normalne? Co siĂŞ robi w takich sprawach (moÂże wiecie z doÂświadczenia) skoro wiadomo Âże jest Âźle zrobione, a lakiernik ma to gdzieÂś? Bo na drugie malowanie, materiaÂły i kolejne prĂłby to niestety kasy nie mam... |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2014-02-07, 22:27
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
CiĂŞÂżko jest tak napisaĂŚ co moÂże byĂŚ przyczynÂą, moÂże nie dobĂłr utwardzacza, zbyt gruba warstwa, albo jeszcze coÂś innego.
Jedno jest pewne lakiernik du..py daÂł i musi poprawiĂŚ. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2014-02-07, 23:09
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
damianwatracz napisał/a: | a ten nowy... jest tak miĂŞkki, Âże moÂżna paznokcia w niego w biĂŚ i widaĂŚ Âślad. PrzesyÂłam zdjĂŞcie na ktĂłrym widaĂŚ maÂłe okoÂło 2mm odpryski, ktĂłre pojawiÂły siĂŞ - ... nawet nie wiem z jakiej przyczyny |
ProponujĂŞ wygrzaĂŚ te elementy w odpowiedniej temperaturze.
W kabinie lakierniczej, lub promiennikiem podczerwieni.
Lakier jest miĂŞkki, bo warstw bazy jest x2, do tego lakier bezbarwny aplikowany na niedoschniĂŞtÂą bazĂŞ, niskie temperatury ktĂłrych to chemia nie lubi.... miĂŞkki, bo proces utwardzania nie zostaÂł zakoĂączony. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2014-02-07, 23:10
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
Ale co to da jak jest juÂż caÂły podrapany i z odpryskami ;/ |
_________________
 |
|
|
|
 |
GMC
|
Wysłany: 2014-02-08, 07:52
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 382
|
damianwatracz napisał/a: | Te ranty wokó³ najwiĂŞkszego odprysku - moÂże masz na myÂśli krawĂŞdzi przezroczystej folii ktĂłrÂą nakleiÂłem Âżeby nic siĂŞ dalej z tym nie dziaÂło? BojĂŞ sie, Âże dalej bĂŞdzie od tego odpryskiwaĂŚ i dlatego nakleiÂłem. |
Ta folia wyglÂąda lepiej niÂż klar
A na powaÂżnie to napisz co wg ciebie widaĂŚ w tym odprysku, bazĂŞ srebrnÂą czy podkÂład?
NapisaÂłeÂś, Âże lakiernik na podkÂład epoksydowy nakÂładaÂł jakiÂś "normalny" podkÂład.
Zagadka moÂże byĂŚ w tym podkÂładzie bo lakiernik mĂłgÂł sobie uÂłatwiaĂŚ sprawĂŞ robiÂąc tzw. mokre na mokre Âżeby nie docieraĂŚ podkÂładu na takich maÂłych i nieregularnych elementach jak sÂą w motocyklu, tylko Âże moÂże ten "normalny" podkÂład nie byÂł przystosowany do tej metody. Nie do kaÂżdego podkÂładu baza trzyma siĂŞ dobrze bez matowania.
Kolejna sprawa, Âże to mogÂło byĂŚ teÂż przyczynÂą miĂŞkkoÂści bezbarwnego - rozcieĂączalniki z podkÂładu i bazy nie odparowaÂły dobrze i utrzymujÂą klar w miĂŞkkoÂści.
Lackdoktor dobrze sugeruje, Âże powinieneÂś sprĂłbowaĂŚ wygrzaĂŚ elementy promiennikiem, potem na tym najbardziej uszkodzonym zrobiĂŚ prĂłbĂŞ przyczepnoÂści i jak bĂŞdzie ok to pomalowaĂŚ jeszcze raz go. |
|
|
|
 |
damianwatracz
|
Wysłany: 2014-02-08, 08:52
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
GMC napisał/a: |
Ta folia wyglÂąda lepiej niÂż klar
A na powaÂżnie to napisz co wg ciebie widaĂŚ w tym odprysku, bazĂŞ srebrnÂą czy podkÂład?
NapisaÂłeÂś, Âże lakiernik na podkÂład epoksydowy nakÂładaÂł jakiÂś "normalny" podkÂład.
Zagadka moÂże byĂŚ w tym podkÂładzie bo lakiernik mĂłgÂł sobie uÂłatwiaĂŚ sprawĂŞ robiÂąc tzw. mokre na mokre Âżeby nie docieraĂŚ podkÂładu na takich maÂłych i nieregularnych elementach jak sÂą w motocyklu, tylko Âże moÂże ten "normalny" podkÂład nie byÂł przystosowany do tej metody. Nie do kaÂżdego podkÂładu baza trzyma siĂŞ dobrze bez matowania.
Kolejna sprawa, Âże to mogÂło byĂŚ teÂż przyczynÂą miĂŞkkoÂści bezbarwnego - rozcieĂączalniki z podkÂładu i bazy nie odparowaÂły dobrze i utrzymujÂą klar w miĂŞkkoÂści.
Lackdoktor dobrze sugeruje, Âże powinieneÂś sprĂłbowaĂŚ wygrzaĂŚ elementy promiennikiem, potem na tym najbardziej uszkodzonym zrobiĂŚ prĂłbĂŞ przyczepnoÂści i jak bĂŞdzie ok to pomalowaĂŚ jeszcze raz go. |
Ok, dziĂŞki za info - wg mnie to widaĂŚ na odprysku podkÂład, nie wiem za bardzo czy ten normalny czy ten epoxydowy bo ciĂŞzko to stwierdziĂŚ - najpierw byÂł normalny, potem nie kryÂł to epoxydowy, potem znowu normalny...
OdnoÂśnie tego wygrzewania - czy jest to coÂś co mogĂŞ zrobiĂŚ w domu dla prĂłby czy musze mieĂŚ jakiÂś specjalny drogi sprzĂŞt Âżeby to sprawdziĂŚ? Ten lakiernik to wÂątpiĂŞ Âżeby miaÂł coÂś takiego, trzymaÂł to w domu po pomalowaniu w wiĂŞkszoÂści (bak chyba nie) a tak to malowane byÂło w garaÂżu. Ja to juÂż tydzieĂą w domu w pokojowej temperaturze trzymaÂłem, ale to nic nie pomogÂło.
Widzia³em takie ¿arówki ze œwiat³em UV do terariów - da siê mo¿e czymœ takim to naœwietliÌ i sprawdziÌ? Jeœli tak, to w jaki sposób, jaki czas, odleg³oœÌ itp?
Pozdrawiam, |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2014-02-08, 13:45
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
damianwatracz napisał/a: | a tak to malowane byÂło w garaÂżu. |
Skoro on nie ma warunkĂłw do napraw z niespodziankami.... mowa tu o dodatkowych warstwach podkÂładĂłw i warstwy wierzchniej w 3 warstwĂłwce... to wszystko nieodparowane rozcieĂączalniki uwiĂŞzione wewnÂątrz powÂłoki robiÂą tÂą tragediĂŞ.
Sam nie mam warunkow (patrzÂąc od strony technologicznej w prawidÂłowych instalacjach lakierniczych) ale podstawĂŞ, czyli temperaturĂŞ aplikacji i wygrzewanie promiennikiem przy takich komplikacjach jak pisales, zapewniÂłem sobie chcÂąc uniknÂąc takich wÂłasnie zimowych problemĂłw z niedoschniĂŞtÂą powÂłokÂą i reklamacjami klientĂłw.
juny napisał/a: | jest juÂż caÂły podrapany i z odpryskami |
Pokazany jest jeden odprysk i mowa o lakierze co pod paznokciem jest miêkki.... wiêc z tym (tymi) pojedyùczymi odpryskiem da sie ¿yÌ, byle ca³oœÌ doprowadzic do stanu prawid³owego.
Tylko oby po wygrzaniu nie posiadaÂło tu i tam,,,, bo lakier zgaÂśnie, powloka sie pomarszczy jak blondynka po 10 latach solarium i bez polerki juÂż pieknie nie bĂŞdzie. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
damianwatracz
|
Wysłany: 2014-02-08, 15:51
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Na razie jest tylko ten jeden odprysk, jest to na baku w doœÌ widocznym miejscu, ale zgadza siê, da siê z tym ¿yÌ, dlatego chcê resztê doprowadziÌ do dobrego stanu. Czyli raczej nie ma szans, ¿eby ten lakier dosech³ i stwardnia³ w temperaturze domowej (odebra³em ponad tydzieù temu), ani na samodzielne niskim kosztem naœwietlenie tego jak¹œ ¿arówk¹ do terrarium? Mo¿e to brzmieÌ œmiesznie ale na jakimœ forum czyta³em ¿e niektórzy robi¹ coœ takiego, a na innym, ze lakier mo¿e i miesi¹c schn¹Ì wiêc nie wiadomo do koùca w co wierzyÌ.
Czyli rozwiÂązania na razie widzĂŞ dwa:
1) PoczekaĂŚ tydzieĂą / kilka tygodni - moÂże lakier esam jeszcze stwardnieje (ale nie ma gwarancji, Âże stwardnieje)
2) ZnaleŸÌ jak¹œ lakierniê z naœwietlark¹ / kabin¹ (ale nie ma gwarancji, ¿e siê dobrze naœwietli, mo¿e siê zrobiÌ równie¿ skórka pomaraùcza)
3) Nie przejmowaĂŚ siĂŞ odpryskiem, bo Âżeby to poprawiĂŚ, trzeba by byÂło caÂły bak od nowa malowaĂŚ (wtedy bak moÂże mieĂŚ inny odcieĂą niÂż reszta motoru ktĂłra byÂła malowana jednego dnia, i teraz raczej by to robiÂł inny fachowiec...)
RozwiÂązania ktĂłre odpadajÂą:
1) Poprawienie tego przez lakiernika - wzi¹³ pieni¹dze i odci¹³ siê od tematu, bez s¹du by siê nie obesz³o... Nawiasem mówi¹c to dzwoni³em tam i nie obesz³o siê bez groŸb w moim kierunku ca³kiem inny cz³owiek ni¿ jak przyjmowa³ zlecenie eheh
2) Pomalowanie wszystkiego od nowa - za duÂże koszty
Zgadza siĂŞ? Czy moÂże sÂą jeszcze jakieÂś inne opcje? |
|
|
|
 |
kalbi
|
Wysłany: 2014-02-08, 18:28
|
0
|
|
|
Pomógł: 32 razy Posty: 1682 Skąd: Warszawa
|
w³ó¿ do piekarnika :P |
_________________
 |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2014-02-08, 18:34
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
damianwatracz napisał/a: | Zgadza siĂŞ? Czy moÂże sÂą jeszcze jakieÂś inne opcje? |
Poczekac na pierwsze upaÂły i wystawiaĂŚ go na sÂłoĂące lewa i prawa stronÂą....
GÂłupio to wyglada, ale to najtaĂąsza i jedyna opcja na dziÂś. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-02-08, 20:34
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
MiaÂłem kiedyÂś tak jak dodaÂłem stary utwardzacz do szpachli natryskowej, a odatkowo pod tym byÂło z 3 cm kitu,
Lakier by³ miêkki ca³y czas, paznokcia mo¿na by³o wbijaÌ. Po kilku miesi¹cach bak by³ ca³y w g³êbokich rysach od zamka przy kurtce.
Ale to byÂło na handelek i 100 lat temu.
Lackdoctor w tym przypadku moÂże mieĂŚ racjĂŞ. Wstaw motocykl do ciepÂła na tydzieĂą. |
|
|
|
 |
griszka
|
Wysłany: 2014-02-08, 21:14
|
0
|
|
|
Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Jeœli jesteœ z okolic Warszawy, spróbujê pomóc, ale "pacjenta" trzeba dotkn¹Ì. Proszê o info.Pzdr. |
|
|
|
 |
GMC
|
Wysłany: 2014-02-08, 22:06
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 382
|
Mnie siê wydaje ¿e obecnie tylko promiennik profesjonalny bo suszenie powierzchniowe (piekarnik, grzejnik typu s³oneczko czy kwoka) w tym przypadku mo¿e daÌ jeszcze gorszy rezultat - pozamykaÌ klar od góry. Lepiej chyba poczekaÌ a¿ rozcieùczalniki same powoli wyparuj¹, no chyba ¿e jest jeszcze inna przyczyna miêkkoœci klaru - np. stary utwardzacz który "napi³ siê wilgoci", b³¹d w dozowaniu utwardzacza lub w ogóle lakierowanie w du¿ej wilgotnoœci przez co utwardzacz zamiast z lakierem reagowa³ z wilgoci¹, tyle ¿e by³by zmleczony. no chyba ¿e lakiernik ju¿ go dosusza³ po fakcie jak zobaczy³ ¿e nie wi¹¿e. |
|
|
|
 |
damianwatracz
|
Wysłany: 2014-02-09, 00:18
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
GMC napisał/a: | Mnie siĂŞ wydaje Âże obecnie tylko promiennik profesjonalny bo suszenie powierzchniowe (piekarnik, grzejnik typu sÂłoneczko czy kwoka) w tym przypadku moÂże daĂŚ jeszcze gorszy rezultat - pozamykaĂŚ klar od gĂłry. Lepiej chyba poczekaĂŚ aÂż rozcieĂączalniki same powoli wyparujÂą, no chyba Âże jest jeszcze inna przyczyna miĂŞkkoÂści klaru - np. stary utwardzacz ktĂłry "napiÂł siĂŞ wilgoci", b³¹d w dozowaniu utwardzacza lub w ogĂłle lakierowanie w duÂżej wilgotnoÂści przez co utwardzacz zamiast z lakierem reagowaÂł z wilgociÂą, tyle Âże byÂłby zmleczony. no chyba Âże lakiernik juÂż go dosuszaÂł po fakcie jak zobaczyÂł Âże nie wi¹¿e. |
Ok, w takim razie zrobiê tak: jako ¿e s³oùca ani upa³ów raczej teraz nie ma, to spróbujê w tym tygodniu znaleŸÌ kogoœ w okolicy z promiennikiem i powiedzieÌ mu jak siê sprawa ma - mogê zrobiÌ np próbê na jednym elemencie i zobaczyÌ czy to sie sprawdzi - jak tak, to zrobiÌ na wszystkich elementach. Ciekawe ile coœ takiego kosztuje... Jestem z Krakowa, wiec do Warszawy, niestety mam trochê daleko :( Mam nadziejê, ¿e to pomo¿e i nie trzeba bêdzie robiÌ z tym nic innego. W sprawie odprysku na razie nie wiem co za bardzo zrobiÌ, bo nie wiadomo czy jakiekolwiek poprawki typu cieniowanie wyjd¹ na dobre, czy lepiej zostawiÌ to w spokoju bo mo¿e wyjœÌ jeszcze gorzej. Niestety lakiernik odci¹³ siê od tematu i nie chce o niczym s³yszeÌ, w ¿aden sposób pomagaÌ, zwracaÌ kasy, poprawiaÌ itp wiêc jestem ju¿ zdany tylko na siebie i na porady od Was. |
|
|
|
 |
GMC
|
Wysłany: 2014-02-09, 11:05
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 382
|
damianwatracz napisał/a: | Ciekawe ile coÂś takiego kosztuje... |
Raczej uznaniowo bo dosuszenie promiennikiem to kwestia 5-10 minut na element, a jak maÂły to moÂżna grzaĂŚ kilka naraz. |
|
|
|
 |
lukasz509
|
Wysłany: 2014-02-09, 23:43
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
Tylko suszyĂŚ plastik za pomocÂą promiennika to troszkĂŞ ciĂŞÂżko z tego co wiem plastik nie wysusza byle jakie promienniki za 400zÂł.Podobno podkÂłada siĂŞ arkusz blachy ale ile w tym prawdy Wie ktoÂś moÂże dokÂładnie czy promiennik sie nada do suszenia plastikĂłw ?? |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2014-02-09, 23:47
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
Ja mam coÂś takiego i siĂŞ nadaje
Kosz 100zÂł i jest ogieĂą
Godzinka i lakier suchy
2014-02-03 11.50.54.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 186 raz(y) 1.18 MB |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
Matix
|
Wysłany: 2014-02-10, 00:01
|
0
|
|
|

Posty: 316 Skąd: Rybnik
|
juny napisał/a: | Ja mam coÂś takiego i siĂŞ nadaje
Kosz 100zÂł i jest ogieĂą
Godzinka i lakier suchy |
Co to je za ufok |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2014-02-10, 00:02
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
Na kwoki..
Sie smiej to jest lepsze od chinola za 500zÂł
Godzinka i lakier suchutki i moÂżna polerowaĂŚ - sprawdzaÂłem jutro znowy bĂŞdĂŞ wygrzewaÂł i moÂże jakieÂś fotki z prac wrzuce |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukasz509
|
Wysłany: 2014-02-10, 01:54
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
wÂątpiĂŞ Âżeby taka samorĂłbka dobrze suszyÂła raczej wysuszy to tylko ostatniÂą warstwe a zablokuje droge suszenia innym warstwom lakieru(odparowanie roz.) po za tym godzina suszenia ??drogo wyjdzie |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-02-10, 02:23
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
|
|
|
 |
lukasz509
|
Wysłany: 2014-02-10, 12:12
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
Ok no to nie drogo ale czy skutecznie ???na drugim forum kiedyÂś byÂł temat o tych kwokach i nie wynikaÂło z tego Âżeby to siĂŞ nadawaÂło bo suszy tylko 1warstwe i zamyka drogĂŞ innym.Ale jak mu to chodzi to spoko ciekawe tylko czy potem nic z tym lakierem siĂŞ dziaĂŚ nie bĂŞdzie niechcianego. |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2014-02-10, 12:29
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
No to tak jak byÂś w kabinie suszyÂł mierzyÂłem termometrem i miaÂłem 59 stopni na wygrzewanym elemencie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2014-02-10, 14:29
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
lukasz509 napisał/a: | na drugim forum kiedyÂś byÂł temat o tych kwokach |
Ale to pseudo profi forum czasem jest.
Tak w³asnie robi wodê z mózgu cenzura¹c bzdury i wmawiaj¹c na si³ê takie teorie.
lukasz509 napisał/a: | raczej wysuszy to tylko ostatniÂą warstwe a zablokuje droge suszenia innym warstwom lakieru |
No jak widaĂŚ na przykÂładzie kolegi naczytaÂł siĂŞ profi bzdetĂłw na tamtym forum.
lukasz509 napisał/a: | ciekawe tylko czy potem nic z tym lakierem siĂŞ dziaĂŚ nie bĂŞdzie niechcianego. |
Musisz sam sprawdziĂŚ aby nie daĂŚ sobie wmawiaĂŚ dziwnych teorii.
Cytat: |
Ja mam coÂś takiego i siĂŞ nadaje |
WierzĂŞ. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
Siekiera
|
Wysłany: 2014-02-10, 15:05
|
0
|
|
|

Pomógł: 10 razy Posty: 988
|
Zgadzam siĂŞ, z tym suszeniem od spodu to jest mocno naciÂągana teoria marketingowa
Wg tej teorii ci wszyscy co majÂą komory i suszÂą nimi powinni siĂŞ zastanowiĂŚ czy nie zezÂłomowaĂŚ palnikĂłw bo przecieÂż ciepÂłe powietrze suszy nie od spodu a od wierzchu |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2014-02-10, 17:01
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
Siekiera napisał/a: | bo przecieÂż ciepÂłe powietrze suszy nie od spodu a od wierzchu |
DziĂŞki ze to zauwaÂżyÂłeÂś, bo juz normalnie watpiÂłem czy ktos oprĂłcz mnie widzi te przekÂłamania wielkich tego swiata lakierniczego.
Wiem, wiem,,,, kasa, kasa, kasa.
A % marÂży sprzedawcy od 10 tys jest lepszy niz od 100 zÂł a narobic sie trzeba jednakowo. |
|
|
|
 |
Âłysy73
|
Wysłany: 2014-02-10, 17:09
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 978
|
lukasz509 napisał/a: | wÂątpiĂŞ Âżeby taka samorĂłbka dobrze suszyÂła raczej wysuszy to tylko ostatniÂą warstwe a zablokuje droge suszenia innym warstwom lakieru(odparowanie roz. |
JakieÂś 20 lat temu byÂł to "standard" lakiernikĂłw ale tych nazwijmy to doÂświadczonych i dziaÂłaÂło to bardzo skutecznie |
|
|
|
|
 |
Âłysy73
|
Wysłany: 2014-02-10, 17:17
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 978
|
Siekiera napisał/a: | Wg tej teorii ci wszyscy co majÂą komory i suszÂą nimi powinni siĂŞ zastanowiĂŚ czy nie zezÂłomowaĂŚ palnikĂłw bo przecieÂż ciepÂłe powietrze suszy nie od spodu a od wierzchu |
MiaÂłem pecha (a nie okazjĂŞ) troszeczkĂŞ popracowaĂŚ na zepsutej kabinie w ktĂłrej nie byÂło regulacji temperatury a tylko WÂŁÂĄCZ - WYÂŁÂĄCZ.
ByÂła zima wiĂŞc chodziÂła na WÂŁÂĄCZ.
WÂłaÂścicielom odpowiadaÂło - dla mnie tragedia.
PodkÂłady kauczuk...
Lakier z zewnÂątrz skorupa a po trzech ruchach P2000 guma...
I juÂż kiedyÂś powiedziaÂłem Âże dla mnie suszenie kabinowe w podwyÂższonej temperaturze to gĂłw...o.
Jestem za wersj¹ wypalenia ale na drugi dzieù po lakierowaniu i wtedy wolê promiennik, a kabina to ewentualnoœÌ.
Ale kaÂżdy ma swoje wizje, wyobraÂżenia i doÂświadczenia.
A wielu klapki na oczach i ÂślepÂą wiarĂŞ w rzekome profi mantry. |
|
|
|
 |
Âłysy73
|
Wysłany: 2014-02-10, 17:26
|
0
|
|
|
Pomógł: 23 razy Posty: 978
|
A ogĂłlnie co do tematu to tylko szybkie dwie kwestie:
1:
Lakier nie dosech³ ale nie wiadomo czy to tylko wina temperatur, samej jego aplikacji, u¿ytych materia³ów, warstw podczas lakierowania i czasów odparowaù, czy te¿ ca³ej "g³upiej kanapki" miêdzy lakierem a blach¹.
2:
No i druga kwestia ktĂłrej jak widzĂŞ chyba nikt nie poruszyÂł:
- niedoschniĂŞty lakier OKLEIÂŁEÂŚ WINYLEM ! ????????????????????
Mam nadziejĂŞ Âże Âźle doczytaÂłem.
Bo jeÂśli dobrze... to ÂżyczĂŞ powodzenia w suszeniu, jeszcze wiĂŞkszego w jego oderwaniu, i jeszcze wiĂŞkszego w ponownym lakierowaniu po odparzonym niedoschniĂŞtym i tak gĂłwnian...ym lakierze. |
|
|
|
 |
Matix
|
Wysłany: 2014-02-10, 18:43
|
0
|
|
|

Posty: 316 Skąd: Rybnik
|
juny, Napisz coÂś wiĂŞcej o tych lampach jaka moc i koszt.
A np. w przypadku malowaniu pojedynczego el. ktĂłry mamy wyciÂągniĂŞty postawiĂŚ taki promiennik od tyÂłu. Wtedy nagrzewaÂł by siĂŞ el. i wszystko mogÂło by spokojnie odparowaĂŚ... |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2014-02-10, 18:59
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
Jedna lampa ma 250W To wychodzi 1,5Kw
Koszt tamp 70zÂł + oprawki,kable 40zÂł
Profile miaÂłem w domu |
_________________
 |
|
|
|
 |
sebasmg5
|
Wysłany: 2014-02-10, 19:38
|
0
|
|
|
Posty: 213
|
juny czemu te kwoki sa czarne? |
|
|
|
 |
Matix
|
Wysłany: 2014-02-10, 19:49
|
0
|
|
|

Posty: 316 Skąd: Rybnik
|
A lampy kupiÂłeÂś na allegro czy w jakimÂś pobliskim sklepie?? |
|
|
|
 |
lukasz509
|
Wysłany: 2014-02-10, 20:54
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
Ja tam nie wiem dlatego pytam. Ale jak chciaÂłem kupiĂŚ promiennik to gdzie spytaÂłem to mĂłwili Âże do plastikĂłw sie nie nadajĂŞ.Ale trzeba bedzie te kwoki zakupiĂŚ i samemu sprawdziĂŚ |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2014-02-10, 20:57
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
Na tablicy 7zÂł za sztuke
2014-02-03 11.51.01.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 369 raz(y) 1.25 MB |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
lukasz509
|
Wysłany: 2014-02-10, 20:58
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
Jakiœ czasomierz czy coœ masz??? jak¹ odleg³oœÌ dajesz od elementu ??? |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2014-02-10, 21:19
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
Nie nie mam ustawiam jak popadnie i pilnuje temeratury |
_________________
 |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-02-10, 21:48
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Mam takÂą kwokĂŞ na statywie obok halogenu 500 wat.
Te lampy pobieraja 175 wat a daja moc jak dawne 250wat. Tak pisaÂło na mojej ÂżarĂłwce.
Co mogĂŞ powiedzieĂŚ. Najlepiej jest mieĂŚ pirometr. Do zderzaka teÂż siĂŞ takie suszenie nadaje. SuszyÂłem tym zaciek, utrzymujÂąc okoÂło 45-50 stopni w miejscu zacieku.
WysuszyÂłem, zdrapaÂłem ÂżyletkÂą i wypolerowaÂłem. TakÂże da siĂŞ.
WadÂą kwok jest to, Âże jak siĂŞ wywrĂłci taka konstrukcja to po imprezie. ÂŁatwo teÂż siĂŞ oparzyĂŚ.
Moim zdaniem, nie popartym ¿adnym doœwiadczeniem, te promienniki najdro¿sze susz¹ lepiej poniewa¿ lampy w nich u¿yte maj¹ po prostu lepsz¹ przenikliwoœÌ fal. Czyli lepsz¹ przenikliwoœÌ ciepln¹. A te marketowe to a¿ tak mocno promienie nie przenikaj¹ i po prostu nagrzewaj¹ tak jakbyœmy nakierowali na to grzejnik. Czy to jest z³e? Nie s¹dzê. Mo¿e trochê wyd³u¿a czas, ale dzia³a.
Kwoki nie sÂą takie zÂłe. Pewnie lepszy grzejnik kwarcowy tani w tandemie lub trio i promiennik jak siĂŞ patrzy. |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2014-02-10, 21:57
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
KK napisał/a: | Pewnie lepszy grzejnik kwarcowy tani |
A na ebayu niemiecki taki grzejnik 1.8kW na statywie sprzedawany jest jako promiennik lakierniczy za ok 70 euro (jesli dobrze pamietam).
Taki sam grzejnik u nas na allegro koszt 70 zÂł i dwa takie na statywie wygladajÂą lepiej niÂż kwoki i powierzchnia grzania jest odpowiednio wieksza.
I regulacja 600/1200/1800 W.
Daje radĂŞ. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-02-10, 22:03
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
U mnie ponad 3kw na instalacji z gniazdka to bĂŞdzie problem. Instalacja jeszcze jest starej daty.
Musia³bym z si³y poci¹gn¹Ì zasilanie.
Masz jakieÂś konkretne grzejniki na myÂśli Lacku? |
|
|
|
 |
damianwatracz
|
Wysłany: 2014-02-10, 22:04
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Ok, dziÂś plastiki byÂły w kabinie i suszyÂły siĂŞ jakieÂś 2-3h w temperaturze 60 stopni razem z jakimÂś samochodem. Lakiernicy powiedzieli, Âże lakier jest wyschniety, bo jakby nie byÂł, to by byÂło widaĂŚ odcisk linii papilarnych, a nie widaĂŚ, albo jakieÂś bÂąble pod foliÂą ktĂłrÂą nakleiÂłem (parowanie lakieru), albo coÂś by siĂŞ dziaÂło z tÂą foliÂą po pobycie w kabinie. WidaĂŚ tylko odcisk jak siĂŞ sprĂłbuje wbiĂŚ krawĂŞdÂź paznokcia - ale wedÂług nich, to nie oznacza, Âże lakier jest niedoschniĂŞty i powinno jeszcze trochĂŞ stwardnieĂŚ z czasem... Na odprysk powiedzieli mi, Âżebym zrobiÂł zaprawkĂŞ i nie bĂŞdzie tego widaĂŚ.
W ka¿dym razie, pe³en nadzieji i optymistycznego myœlenia zabra³em siê za montowanie baku - ¿eby go zamontowaÌ trzeba jedn¹ krawêdzi¹ delikatnie przeœlizn¹Ì siê przez czarny odlewany element pó³ki ramy. Gdy zrobi³em to, pojawi³ siê nowy odprysk widoczny na zdjêciu. Lakier zszed³ ca³y, a to co widzê to raczej nie jest podk³ad tylko ta srebrna warstwa z ziarnem (lakier 3 warstwowy).
Stary bak zdejmowa³em i zak³ada³em niezliczon¹ iloœÌ razy i nic takiego siê nie dzia³o. Teraz ju¿ nie wiem co z tym zrobiÌ. Pojadê gdzieœ to mi powiedz¹ ¿e przetar³em albo obi³em i nie ma mowy ¿eby nie odprys³o. Goœcie tam gdzie zawioz³em na suszenie powiedzieli ¿e jest ³adnie pomalowane...
IMG_1938[1].JPG
|
 |
Plik ściągnięto 104 raz(y) 1.89 MB |
|
|
|
|
 |
damianwatracz
|
Wysłany: 2014-02-10, 22:22
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Âłysy73 napisał/a: | A ogĂłlnie co do tematu to tylko szybkie dwie kwestie:
1:
Lakier nie dosech³ ale nie wiadomo czy to tylko wina temperatur, samej jego aplikacji, u¿ytych materia³ów, warstw podczas lakierowania i czasów odparowaù, czy te¿ ca³ej "g³upiej kanapki" miêdzy lakierem a blach¹.
2:
No i druga kwestia ktĂłrej jak widzĂŞ chyba nikt nie poruszyÂł:
- niedoschniĂŞty lakier OKLEIÂŁEÂŚ WINYLEM ! ????????????????????
Mam nadziejĂŞ Âże Âźle doczytaÂłem.
Bo jeÂśli dobrze... to ÂżyczĂŞ powodzenia w suszeniu, jeszcze wiĂŞkszego w jego oderwaniu, i jeszcze wiĂŞkszego w ponownym lakierowaniu po odparzonym niedoschniĂŞtym i tak gĂłwnian...ym lakierze. |
Odnoœnie kwestii drugiej, to ja nie wiem czy lakier nie wysech³, czy tylko nie stwardnia³, bo siê nie lepi³, nie zostawa³y œlady po palcach, tylko zostawa³ œlad wg³êbienia po wbitym paznokciu. Ja siê na tym nie znam i przywioz³em owiewki do domu myœl¹c, ¿e wszystko jest dobrze. Poza tym, odebra³em owiewki ju¿ z naklejonymi naklejkami (3 na baku i 4 na owiewkach bocznych). Wiêc skoro tamte mog³y byÌ na motocyklu, to uzna³em, ¿e folia winylowa mo¿e równie¿, poniewa¿ inne naklejki które naklei³ lakiernik te¿ s¹ czêœciowo przezroczyste. Dopiero po tygodniu zauwa¿y³em ten ma³y odprysk, ¿e lakier zbyt ³atwo odchodzi zamiast robiÌ siê rysa na górnej warstwie to zdziera wszystko i ¿e dalej zostaje œlad po paznokciu. |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2014-02-10, 22:24
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2014-02-10, 22:28
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
Tylko to masz na maÂłej powierzchni byÂś musiaÂł taki 2 albo 3 kupic |
_________________
 |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2014-02-10, 22:32
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
juny,
A jeÂśli chodzi o kwoki to 9 szt takich kwok potrafi spalic lakier jak nie pilnujesz i za blisko przystawisz je do elementu.
WiĂŞc bajki o nie grzaniu kwok moÂżna olaĂŚ.
Wiadomo Âże lepiej i profesjonalnie jest pokazaĂŚ siĂŞ z ori IRT za plecami w rozmowie z klientem, ale jak masz po oddaniu elementĂłw przyjmowaĂŚ reklamacje na siadanie powÂłoki.... to juÂż lepiej mieĂŚ chociaÂż kwoki lub panele co ja pokazaÂłem. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|