Autor |
Wiadomo¶æ |
|
damianwatracz
|
Wys³any: 2014-02-07, 17:56 Odebra³em motor z lakierowania - i jest problem... POMOCY
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Witam,
Kilka dni temu odebra³em motocykl od lakiernika i jest problem, mianowicie ca³a pow³oka jest strasznie miêkka, nietrwa³a, byle otarcie, delikatne stukniêcie, kamyczek, cokolwiek i odpada ca³a warstwa koloru, a pod spodem widaæ srebrny lakier bazowy... Raczej nie jest to normalne, poniewa¿ z poprzednim oryginalnym lakierem nic siê nie dzia³o takiego, i jestem bardzo zaskoczony (i wkur...*). Mam jeszcze star± jedna owiewkê bo j± wymienia³em przed malowaniem - jest ona z tym oryginalnym lakierem i tamten jest twardy i trwa³y, a ten nowy... jest tak miêkki, ¿e mo¿na paznokcia w niego w biæ i widaæ ¶lad. Przesy³am zdjêcie na którym widaæ ma³e oko³o 2mm odpryski, które pojawi³y siê - ... nawet nie wiem z jakiej przyczyny
Lakiernik odci±³ siê ju¿ od tematu - mówi ¿e to normalne, ¿e mo¿e to wina lakieru, ¿e on zrobi³ dobrze, i ju¿ telefonów nie odbiera...
Malowane by³o 3 warstwówk± - na spód srebrna baza, potem warstwy koloru, potem bezbarwny (podobno 2 warstwy, ¿eby nie rozlaæ) a potem polerka. Troche lipa, bo jeszcze motoru nie posk³ada³em a ju¿ lakier odpry¶niêty i nie wiadomo co z tym dalej zrobiæ....
Dodam jeszcze ¿e za us³ugê zap³aci³em sporo bo chcia³em mieæ dobrze zrobione - 2,5k za ca³y motocykl (oko³o 16 elementów, wraz z kuframi), z 300z³ za naklejki, z 1000z³ za materia³y i próbki koloru i je¶li nic z tym nie zrobiê to po miesi±cu je¿d¿enia odpry¶nie pó³ motoru i bêdzie kaszana jakich ma³o...
W ka¿dym razie je¶li mogliby¶cie co¶ pomóc, doradziæ, by³oby super.
Dziêki i pozdrawiam!
IMG_1923[1].JPG
|
|
Plik ¶ci±gniêto 353 raz(y) 1.56 MB |
|
|
|
|
|
GMC
|
Wys³any: 2014-02-07, 19:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 382
|
Co to za ranty widoczne wokó³ tego najwiêkszego odprysku?
Lakiernik sam kupowa³ lakier i pozosta³e materia³y czy ty dostarcza³e¶? Napisz co¶ wiêcej o materia³ach to mo¿e co¶ siê wyja¶ni. Ogólnie obecnie jest wiele miêkkich lakierów ale odpryskiwaæ nie powinno. |
|
|
|
|
Nyguss
|
Wys³any: 2014-02-07, 19:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 80
|
Fuszerka jak nic! Co mamy pomóc? Lakiernik powinien byæ uczciwy i poprawiæ to. Jak mo¿na paznokieæ wbiæ to jakby utwardzacza nie da³. Odpryski jak widaæ srebrny to raczej za d³ugo baza srebrna sch³a i wysch³a :P Jak podk³ad to ¼le zmatowany, szed³ na skróty widocznie, a w lakiernictwie siê tak nie da Trójwarstwówka nie jest ciê¿kim tematem, je¶li kto¶ równo rozlewa lakier, ale dro¿szym i ³adniejszym na pewno
A ten ranty wokó³ odprysku to ta¶ma przezroczysta? ¿eby przy odklejaniu nie odesz³o z lakierem :P |
_________________
|
|
|
|
|
damianwatracz
|
Wys³any: 2014-02-07, 22:03
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Te ranty wokó³ najwiêkszego odprysku - mo¿e masz na my¶li krawêdzi przezroczystej folii któr± naklei³em ¿eby nic siê dalej z tym nie dzia³o? Bojê sie, ¿e dalej bêdzie od tego odpryskiwaæ i dlatego naklei³em.
Lakier kupowany by³ w lakierni któr± poleci³ lakiernik - s± to materia³y sikkensa. Nie wiem nic na temat utwardzacza, wiem, ¿e wcze¶niej dawa³ podk³ad epoxydowy czy co¶ takiego, bo poprzedni lakier przebija³ mu przez normalny podk³ad (co bardzo go zdziwi³o). Potem mówi³ ¿e na to dawa³ znowu normalny podk³ad, a potem kolor.
Mieli¶my malowaæ innym lakierem - jaki¶ szpic & hecker czy co¶ takiego, ale po zrobieniu próbki lakiernik powiedzia³, ¿e jest to za rzadkie i nie da siê tym malowaæ - pomalowa³ 5 warstw, p³yn by³ prawie przezroczysty i podobno dalej za jasne i bardzo ³atwo rozlaæ siê da - tzn nie pomaluje mi dobrze tym lakierem ca³ego motoru bo siê nie da. Wtedy poleci³ swojego go¶cia od lakierów i tam dobrali¶my lakiery (ja p³aci³em oczywi¶cie). Ten mu robi podobno lepsze lakiery, które lepiej kryj±, dodaje jakiej¶ ¿ywicy czy co¶ takiego (piszê co zas³ysza³em, pewno¶ci nie mam) i da 2-3 warstwy koloru i ca³y motor jest pokryty dobrze.
Ja nie chcia³em oszczêdzaæ ani na materia³ach ani na roboci¶nie - chcia³em tylko ¿eby by³o to porz±dnie zrobione, wiêc z mojej strony nie szed³em po kosztach - s³ucha³em rad profesjonalistów z bran¿y.
W jaki sposób lakiernik powinien to teraz poprawiæ, co da siê z tym zrobiæ? I co zrobiæ skoro wed³ug niego to jest normalne i wszystko dobrze zrobione? Skoro w lakier wbija siê paznokieæ i odpryskuje przy byle kontakcie z byle czym? |
|
|
|
|
|
juny
|
Wys³any: 2014-02-07, 22:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 2384 Sk±d: Ostrów WLKP
|
damianwatracz napisa³/a: | ale po zrobieniu próbki lakiernik powiedzia³, ¿e jest to za rzadkie i nie da siê tym malowaæ - pomalowa³ 5 warstw, p³yn by³ prawie przezroczysty i podobno dalej za jasne i bardzo ³atwo rozlaæ siê da - tzn nie pomaluje mi dobrze tym lakierem ca³ego motoru bo siê nie da |
Ku.rcze ale osio³
To pewnie by³a
Flegma, "sperma"
Nic z tym nie zrobi trzeba jeszcze raz pomalowaæ |
_________________
|
|
|
|
|
damianwatracz
|
Wys³any: 2014-02-07, 22:20
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
juny napisa³/a: |
Ku.rcze ale osio³
To pewnie by³a
Flegma, "sperma"
Nic z tym nie zrobi trzeba jeszcze raz pomalowaæ |
Hej, a móg³by¶ co¶ z technicznego punktu widzenia wiêcej na ten temat powiedzieæ, tzn wiêcej konkretów - bêdê wdziêczny? Bo ¿e jest ¼le to ja wiem, tylko czemu tak siê mog³o staæ? I co powiedzieæ temu lakiernikowi który twierdzi, ¿e jest wszystko dobrze, i ¿e to normalne? Co siê robi w takich sprawach (mo¿e wiecie z do¶wiadczenia) skoro wiadomo ¿e jest ¼le zrobione, a lakiernik ma to gdzie¶? Bo na drugie malowanie, materia³y i kolejne próby to niestety kasy nie mam... |
|
|
|
|
juny
|
Wys³any: 2014-02-07, 22:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 2384 Sk±d: Ostrów WLKP
|
Ciê¿ko jest tak napisaæ co mo¿e byæ przyczyn±, mo¿e nie dobór utwardzacza, zbyt gruba warstwa, albo jeszcze co¶ innego.
Jedno jest pewne lakiernik du..py da³ i musi poprawiæ. |
_________________
|
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2014-02-07, 23:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
damianwatracz napisa³/a: | a ten nowy... jest tak miêkki, ¿e mo¿na paznokcia w niego w biæ i widaæ ¶lad. Przesy³am zdjêcie na którym widaæ ma³e oko³o 2mm odpryski, które pojawi³y siê - ... nawet nie wiem z jakiej przyczyny |
Proponujê wygrzaæ te elementy w odpowiedniej temperaturze.
W kabinie lakierniczej, lub promiennikiem podczerwieni.
Lakier jest miêkki, bo warstw bazy jest x2, do tego lakier bezbarwny aplikowany na niedoschniêt± bazê, niskie temperatury których to chemia nie lubi.... miêkki, bo proces utwardzania nie zosta³ zakoñczony. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
juny
|
Wys³any: 2014-02-07, 23:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 2384 Sk±d: Ostrów WLKP
|
Ale co to da jak jest ju¿ ca³y podrapany i z odpryskami ;/ |
_________________
|
|
|
|
|
GMC
|
Wys³any: 2014-02-08, 07:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 382
|
damianwatracz napisa³/a: | Te ranty wokó³ najwiêkszego odprysku - mo¿e masz na my¶li krawêdzi przezroczystej folii któr± naklei³em ¿eby nic siê dalej z tym nie dzia³o? Bojê sie, ¿e dalej bêdzie od tego odpryskiwaæ i dlatego naklei³em. |
Ta folia wygl±da lepiej ni¿ klar
A na powa¿nie to napisz co wg ciebie widaæ w tym odprysku, bazê srebrn± czy podk³ad?
Napisa³e¶, ¿e lakiernik na podk³ad epoksydowy nak³ada³ jaki¶ "normalny" podk³ad.
Zagadka mo¿e byæ w tym podk³adzie bo lakiernik móg³ sobie u³atwiaæ sprawê robi±c tzw. mokre na mokre ¿eby nie docieraæ podk³adu na takich ma³ych i nieregularnych elementach jak s± w motocyklu, tylko ¿e mo¿e ten "normalny" podk³ad nie by³ przystosowany do tej metody. Nie do ka¿dego podk³adu baza trzyma siê dobrze bez matowania.
Kolejna sprawa, ¿e to mog³o byæ te¿ przyczyn± miêkko¶ci bezbarwnego - rozcieñczalniki z podk³adu i bazy nie odparowa³y dobrze i utrzymuj± klar w miêkko¶ci.
Lackdoktor dobrze sugeruje, ¿e powiniene¶ spróbowaæ wygrzaæ elementy promiennikiem, potem na tym najbardziej uszkodzonym zrobiæ próbê przyczepno¶ci i jak bêdzie ok to pomalowaæ jeszcze raz go. |
|
|
|
|
damianwatracz
|
Wys³any: 2014-02-08, 08:52
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
GMC napisa³/a: |
Ta folia wygl±da lepiej ni¿ klar
A na powa¿nie to napisz co wg ciebie widaæ w tym odprysku, bazê srebrn± czy podk³ad?
Napisa³e¶, ¿e lakiernik na podk³ad epoksydowy nak³ada³ jaki¶ "normalny" podk³ad.
Zagadka mo¿e byæ w tym podk³adzie bo lakiernik móg³ sobie u³atwiaæ sprawê robi±c tzw. mokre na mokre ¿eby nie docieraæ podk³adu na takich ma³ych i nieregularnych elementach jak s± w motocyklu, tylko ¿e mo¿e ten "normalny" podk³ad nie by³ przystosowany do tej metody. Nie do ka¿dego podk³adu baza trzyma siê dobrze bez matowania.
Kolejna sprawa, ¿e to mog³o byæ te¿ przyczyn± miêkko¶ci bezbarwnego - rozcieñczalniki z podk³adu i bazy nie odparowa³y dobrze i utrzymuj± klar w miêkko¶ci.
Lackdoktor dobrze sugeruje, ¿e powiniene¶ spróbowaæ wygrzaæ elementy promiennikiem, potem na tym najbardziej uszkodzonym zrobiæ próbê przyczepno¶ci i jak bêdzie ok to pomalowaæ jeszcze raz go. |
Ok, dziêki za info - wg mnie to widaæ na odprysku podk³ad, nie wiem za bardzo czy ten normalny czy ten epoxydowy bo ciêzko to stwierdziæ - najpierw by³ normalny, potem nie kry³ to epoxydowy, potem znowu normalny...
Odno¶nie tego wygrzewania - czy jest to co¶ co mogê zrobiæ w domu dla próby czy musze mieæ jaki¶ specjalny drogi sprzêt ¿eby to sprawdziæ? Ten lakiernik to w±tpiê ¿eby mia³ co¶ takiego, trzyma³ to w domu po pomalowaniu w wiêkszo¶ci (bak chyba nie) a tak to malowane by³o w gara¿u. Ja to ju¿ tydzieñ w domu w pokojowej temperaturze trzyma³em, ale to nic nie pomog³o.
Widzia³em takie ¿arówki ze ¶wiat³em UV do terariów - da siê mo¿e czym¶ takim to na¶wietliæ i sprawdziæ? Je¶li tak, to w jaki sposób, jaki czas, odleg³o¶æ itp?
Pozdrawiam, |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2014-02-08, 13:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
damianwatracz napisa³/a: | a tak to malowane by³o w gara¿u. |
Skoro on nie ma warunków do napraw z niespodziankami.... mowa tu o dodatkowych warstwach podk³adów i warstwy wierzchniej w 3 warstwówce... to wszystko nieodparowane rozcieñczalniki uwiêzione wewn±trz pow³oki robi± t± tragediê.
Sam nie mam warunkow (patrz±c od strony technologicznej w prawid³owych instalacjach lakierniczych) ale podstawê, czyli temperaturê aplikacji i wygrzewanie promiennikiem przy takich komplikacjach jak pisales, zapewni³em sobie chc±c unikn±c takich w³asnie zimowych problemów z niedoschniêt± pow³ok± i reklamacjami klientów.
juny napisa³/a: | jest ju¿ ca³y podrapany i z odpryskami |
Pokazany jest jeden odprysk i mowa o lakierze co pod paznokciem jest miêkki.... wiêc z tym (tymi) pojedyñczymi odpryskiem da sie ¿yæ, byle ca³o¶æ doprowadzic do stanu prawid³owego.
Tylko oby po wygrzaniu nie posiada³o tu i tam,,,, bo lakier zga¶nie, powloka sie pomarszczy jak blondynka po 10 latach solarium i bez polerki ju¿ pieknie nie bêdzie. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
damianwatracz
|
Wys³any: 2014-02-08, 15:51
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Na razie jest tylko ten jeden odprysk, jest to na baku w do¶æ widocznym miejscu, ale zgadza siê, da siê z tym ¿yæ, dlatego chcê resztê doprowadziæ do dobrego stanu. Czyli raczej nie ma szans, ¿eby ten lakier dosech³ i stwardnia³ w temperaturze domowej (odebra³em ponad tydzieñ temu), ani na samodzielne niskim kosztem na¶wietlenie tego jak±¶ ¿arówk± do terrarium? Mo¿e to brzmieæ ¶miesznie ale na jakim¶ forum czyta³em ¿e niektórzy robi± co¶ takiego, a na innym, ze lakier mo¿e i miesi±c schn±æ wiêc nie wiadomo do koñca w co wierzyæ.
Czyli rozwi±zania na razie widzê dwa:
1) Poczekaæ tydzieñ / kilka tygodni - mo¿e lakier esam jeszcze stwardnieje (ale nie ma gwarancji, ¿e stwardnieje)
2) Znale¼æ jak±¶ lakierniê z na¶wietlark± / kabin± (ale nie ma gwarancji, ¿e siê dobrze na¶wietli, mo¿e siê zrobiæ równie¿ skórka pomarañcza)
3) Nie przejmowaæ siê odpryskiem, bo ¿eby to poprawiæ, trzeba by by³o ca³y bak od nowa malowaæ (wtedy bak mo¿e mieæ inny odcieñ ni¿ reszta motoru która by³a malowana jednego dnia, i teraz raczej by to robi³ inny fachowiec...)
Rozwi±zania które odpadaj±:
1) Poprawienie tego przez lakiernika - wzi±³ pieni±dze i odci±³ siê od tematu, bez s±du by siê nie obesz³o... Nawiasem mówi±c to dzwoni³em tam i nie obesz³o siê bez gro¼b w moim kierunku ca³kiem inny cz³owiek ni¿ jak przyjmowa³ zlecenie eheh
2) Pomalowanie wszystkiego od nowa - za du¿e koszty
Zgadza siê? Czy mo¿e s± jeszcze jakie¶ inne opcje? |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2014-02-08, 18:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
w³ó¿ do piekarnika :P |
_________________
|
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2014-02-08, 18:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
damianwatracz napisa³/a: | Zgadza siê? Czy mo¿e s± jeszcze jakie¶ inne opcje? |
Poczekac na pierwsze upa³y i wystawiaæ go na s³oñce lewa i prawa stron±....
G³upio to wyglada, ale to najtañsza i jedyna opcja na dzi¶. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-02-08, 20:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Mia³em kiedy¶ tak jak doda³em stary utwardzacz do szpachli natryskowej, a odatkowo pod tym by³o z 3 cm kitu,
Lakier by³ miêkki ca³y czas, paznokcia mo¿na by³o wbijaæ. Po kilku miesi±cach bak by³ ca³y w g³êbokich rysach od zamka przy kurtce.
Ale to by³o na handelek i 100 lat temu.
Lackdoctor w tym przypadku mo¿e mieæ racjê. Wstaw motocykl do ciep³a na tydzieñ. |
|
|
|
|
griszka
|
Wys³any: 2014-02-08, 21:14
|
0
|
|
|
Posty: 13 Sk±d: Warszawa
|
Je¶li jeste¶ z okolic Warszawy, spróbujê pomóc, ale "pacjenta" trzeba dotkn±æ. Proszê o info.Pzdr. |
|
|
|
|
GMC
|
Wys³any: 2014-02-08, 22:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 382
|
Mnie siê wydaje ¿e obecnie tylko promiennik profesjonalny bo suszenie powierzchniowe (piekarnik, grzejnik typu s³oneczko czy kwoka) w tym przypadku mo¿e daæ jeszcze gorszy rezultat - pozamykaæ klar od góry. Lepiej chyba poczekaæ a¿ rozcieñczalniki same powoli wyparuj±, no chyba ¿e jest jeszcze inna przyczyna miêkko¶ci klaru - np. stary utwardzacz który "napi³ siê wilgoci", b³±d w dozowaniu utwardzacza lub w ogóle lakierowanie w du¿ej wilgotno¶ci przez co utwardzacz zamiast z lakierem reagowa³ z wilgoci±, tyle ¿e by³by zmleczony. no chyba ¿e lakiernik ju¿ go dosusza³ po fakcie jak zobaczy³ ¿e nie wi±¿e. |
|
|
|
|
damianwatracz
|
Wys³any: 2014-02-09, 00:18
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
GMC napisa³/a: | Mnie siê wydaje ¿e obecnie tylko promiennik profesjonalny bo suszenie powierzchniowe (piekarnik, grzejnik typu s³oneczko czy kwoka) w tym przypadku mo¿e daæ jeszcze gorszy rezultat - pozamykaæ klar od góry. Lepiej chyba poczekaæ a¿ rozcieñczalniki same powoli wyparuj±, no chyba ¿e jest jeszcze inna przyczyna miêkko¶ci klaru - np. stary utwardzacz który "napi³ siê wilgoci", b³±d w dozowaniu utwardzacza lub w ogóle lakierowanie w du¿ej wilgotno¶ci przez co utwardzacz zamiast z lakierem reagowa³ z wilgoci±, tyle ¿e by³by zmleczony. no chyba ¿e lakiernik ju¿ go dosusza³ po fakcie jak zobaczy³ ¿e nie wi±¿e. |
Ok, w takim razie zrobiê tak: jako ¿e s³oñca ani upa³ów raczej teraz nie ma, to spróbujê w tym tygodniu znale¼æ kogo¶ w okolicy z promiennikiem i powiedzieæ mu jak siê sprawa ma - mogê zrobiæ np próbê na jednym elemencie i zobaczyæ czy to sie sprawdzi - jak tak, to zrobiæ na wszystkich elementach. Ciekawe ile co¶ takiego kosztuje... Jestem z Krakowa, wiec do Warszawy, niestety mam trochê daleko :( Mam nadziejê, ¿e to pomo¿e i nie trzeba bêdzie robiæ z tym nic innego. W sprawie odprysku na razie nie wiem co za bardzo zrobiæ, bo nie wiadomo czy jakiekolwiek poprawki typu cieniowanie wyjd± na dobre, czy lepiej zostawiæ to w spokoju bo mo¿e wyj¶æ jeszcze gorzej. Niestety lakiernik odci±³ siê od tematu i nie chce o niczym s³yszeæ, w ¿aden sposób pomagaæ, zwracaæ kasy, poprawiaæ itp wiêc jestem ju¿ zdany tylko na siebie i na porady od Was. |
|
|
|
|
GMC
|
Wys³any: 2014-02-09, 11:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 382
|
damianwatracz napisa³/a: | Ciekawe ile co¶ takiego kosztuje... |
Raczej uznaniowo bo dosuszenie promiennikiem to kwestia 5-10 minut na element, a jak ma³y to mo¿na grzaæ kilka naraz. |
|
|
|
|
lukasz509
|
Wys³any: 2014-02-09, 23:43
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
Tylko suszyæ plastik za pomoc± promiennika to troszkê ciê¿ko z tego co wiem plastik nie wysusza byle jakie promienniki za 400z³.Podobno podk³ada siê arkusz blachy ale ile w tym prawdy Wie kto¶ mo¿e dok³adnie czy promiennik sie nada do suszenia plastików ?? |
|
|
|
|
juny
|
Wys³any: 2014-02-09, 23:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 2384 Sk±d: Ostrów WLKP
|
Ja mam co¶ takiego i siê nadaje
Kosz 100z³ i jest ogieñ
Godzinka i lakier suchy
2014-02-03 11.50.54.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 181 raz(y) 1.18 MB |
|
_________________
|
|
|
|
|
Matix
|
Wys³any: 2014-02-10, 00:01
|
0
|
|
|
Posty: 316 Sk±d: Rybnik
|
juny napisa³/a: | Ja mam co¶ takiego i siê nadaje
Kosz 100z³ i jest ogieñ
Godzinka i lakier suchy |
Co to je za ufok |
|
|
|
|
juny
|
Wys³any: 2014-02-10, 00:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 2384 Sk±d: Ostrów WLKP
|
Na kwoki..
Sie smiej to jest lepsze od chinola za 500z³
Godzinka i lakier suchutki i mo¿na polerowaæ - sprawdza³em jutro znowy bêdê wygrzewa³ i mo¿e jakie¶ fotki z prac wrzuce |
_________________
|
|
|
|
|
lukasz509
|
Wys³any: 2014-02-10, 01:54
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
w±tpiê ¿eby taka samoróbka dobrze suszy³a raczej wysuszy to tylko ostatni± warstwe a zablokuje droge suszenia innym warstwom lakieru(odparowanie roz.) po za tym godzina suszenia ??drogo wyjdzie |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-02-10, 02:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
|
|
|
|
lukasz509
|
Wys³any: 2014-02-10, 12:12
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
Ok no to nie drogo ale czy skutecznie ???na drugim forum kiedy¶ by³ temat o tych kwokach i nie wynika³o z tego ¿eby to siê nadawa³o bo suszy tylko 1warstwe i zamyka drogê innym.Ale jak mu to chodzi to spoko ciekawe tylko czy potem nic z tym lakierem siê dziaæ nie bêdzie niechcianego. |
|
|
|
|
juny
|
Wys³any: 2014-02-10, 12:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 2384 Sk±d: Ostrów WLKP
|
No to tak jak by¶ w kabinie suszy³ mierzy³em termometrem i mia³em 59 stopni na wygrzewanym elemencie |
_________________
|
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2014-02-10, 14:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
lukasz509 napisa³/a: | na drugim forum kiedy¶ by³ temat o tych kwokach |
Ale to pseudo profi forum czasem jest.
Tak w³asnie robi wodê z mózgu cenzura±c bzdury i wmawiaj±c na si³ê takie teorie.
lukasz509 napisa³/a: | raczej wysuszy to tylko ostatni± warstwe a zablokuje droge suszenia innym warstwom lakieru |
No jak widaæ na przyk³adzie kolegi naczyta³ siê profi bzdetów na tamtym forum.
lukasz509 napisa³/a: | ciekawe tylko czy potem nic z tym lakierem siê dziaæ nie bêdzie niechcianego. |
Musisz sam sprawdziæ aby nie daæ sobie wmawiaæ dziwnych teorii.
Cytat: |
Ja mam co¶ takiego i siê nadaje |
Wierzê. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
Siekiera
|
Wys³any: 2014-02-10, 15:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 988
|
Zgadzam siê, z tym suszeniem od spodu to jest mocno naci±gana teoria marketingowa
Wg tej teorii ci wszyscy co maj± komory i susz± nimi powinni siê zastanowiæ czy nie zez³omowaæ palników bo przecie¿ ciep³e powietrze suszy nie od spodu a od wierzchu |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2014-02-10, 17:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
Siekiera napisa³/a: | bo przecie¿ ciep³e powietrze suszy nie od spodu a od wierzchu |
Dziêki ze to zauwa¿y³e¶, bo juz normalnie watpi³em czy ktos oprócz mnie widzi te przek³amania wielkich tego swiata lakierniczego.
Wiem, wiem,,,, kasa, kasa, kasa.
A % mar¿y sprzedawcy od 10 tys jest lepszy niz od 100 z³ a narobic sie trzeba jednakowo. |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2014-02-10, 17:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
lukasz509 napisa³/a: | w±tpiê ¿eby taka samoróbka dobrze suszy³a raczej wysuszy to tylko ostatni± warstwe a zablokuje droge suszenia innym warstwom lakieru(odparowanie roz. |
Jakie¶ 20 lat temu by³ to "standard" lakierników ale tych nazwijmy to do¶wiadczonych i dzia³a³o to bardzo skutecznie |
|
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2014-02-10, 17:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Siekiera napisa³/a: | Wg tej teorii ci wszyscy co maj± komory i susz± nimi powinni siê zastanowiæ czy nie zez³omowaæ palników bo przecie¿ ciep³e powietrze suszy nie od spodu a od wierzchu |
Mia³em pecha (a nie okazjê) troszeczkê popracowaæ na zepsutej kabinie w której nie by³o regulacji temperatury a tylko W£¡CZ - WY£¡CZ.
By³a zima wiêc chodzi³a na W£¡CZ.
W³a¶cicielom odpowiada³o - dla mnie tragedia.
Podk³ady kauczuk...
Lakier z zewn±trz skorupa a po trzech ruchach P2000 guma...
I ju¿ kiedy¶ powiedzia³em ¿e dla mnie suszenie kabinowe w podwy¿szonej temperaturze to gów...o.
Jestem za wersj± wypalenia ale na drugi dzieñ po lakierowaniu i wtedy wolê promiennik, a kabina to ewentualno¶æ.
Ale ka¿dy ma swoje wizje, wyobra¿enia i do¶wiadczenia.
A wielu klapki na oczach i ¶lep± wiarê w rzekome profi mantry. |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2014-02-10, 17:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
A ogólnie co do tematu to tylko szybkie dwie kwestie:
1:
Lakier nie dosech³ ale nie wiadomo czy to tylko wina temperatur, samej jego aplikacji, u¿ytych materia³ów, warstw podczas lakierowania i czasów odparowañ, czy te¿ ca³ej "g³upiej kanapki" miêdzy lakierem a blach±.
2:
No i druga kwestia której jak widzê chyba nikt nie poruszy³:
- niedoschniêty lakier OKLEI£E¦ WINYLEM ! ????????????????????
Mam nadziejê ¿e ¼le doczyta³em.
Bo je¶li dobrze... to ¿yczê powodzenia w suszeniu, jeszcze wiêkszego w jego oderwaniu, i jeszcze wiêkszego w ponownym lakierowaniu po odparzonym niedoschniêtym i tak gównian...ym lakierze. |
|
|
|
|
Matix
|
Wys³any: 2014-02-10, 18:43
|
0
|
|
|
Posty: 316 Sk±d: Rybnik
|
juny, Napisz co¶ wiêcej o tych lampach jaka moc i koszt.
A np. w przypadku malowaniu pojedynczego el. który mamy wyci±gniêty postawiæ taki promiennik od ty³u. Wtedy nagrzewa³ by siê el. i wszystko mog³o by spokojnie odparowaæ... |
|
|
|
|
juny
|
Wys³any: 2014-02-10, 18:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 2384 Sk±d: Ostrów WLKP
|
Jedna lampa ma 250W To wychodzi 1,5Kw
Koszt tamp 70z³ + oprawki,kable 40z³
Profile mia³em w domu |
_________________
|
|
|
|
|
sebasmg5
|
Wys³any: 2014-02-10, 19:38
|
0
|
|
|
Posty: 213
|
juny czemu te kwoki sa czarne? |
|
|
|
|
Matix
|
Wys³any: 2014-02-10, 19:49
|
0
|
|
|
Posty: 316 Sk±d: Rybnik
|
A lampy kupi³e¶ na allegro czy w jakim¶ pobliskim sklepie?? |
|
|
|
|
lukasz509
|
Wys³any: 2014-02-10, 20:54
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
Ja tam nie wiem dlatego pytam. Ale jak chcia³em kupiæ promiennik to gdzie spyta³em to mówili ¿e do plastików sie nie nadajê.Ale trzeba bedzie te kwoki zakupiæ i samemu sprawdziæ |
|
|
|
|
juny
|
Wys³any: 2014-02-10, 20:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 2384 Sk±d: Ostrów WLKP
|
Na tablicy 7z³ za sztuke
2014-02-03 11.51.01.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 364 raz(y) 1.25 MB |
|
_________________
|
|
|
|
|
lukasz509
|
Wys³any: 2014-02-10, 20:58
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
Jaki¶ czasomierz czy co¶ masz??? jak± odleg³o¶æ dajesz od elementu ??? |
|
|
|
|
juny
|
Wys³any: 2014-02-10, 21:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 2384 Sk±d: Ostrów WLKP
|
Nie nie mam ustawiam jak popadnie i pilnuje temeratury |
_________________
|
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-02-10, 21:48
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Mam tak± kwokê na statywie obok halogenu 500 wat.
Te lampy pobieraja 175 wat a daja moc jak dawne 250wat. Tak pisa³o na mojej ¿arówce.
Co mogê powiedzieæ. Najlepiej jest mieæ pirometr. Do zderzaka te¿ siê takie suszenie nadaje. Suszy³em tym zaciek, utrzymuj±c oko³o 45-50 stopni w miejscu zacieku.
Wysuszy³em, zdrapa³em ¿yletk± i wypolerowa³em. Tak¿e da siê.
Wad± kwok jest to, ¿e jak siê wywróci taka konstrukcja to po imprezie. £atwo te¿ siê oparzyæ.
Moim zdaniem, nie popartym ¿adnym do¶wiadczeniem, te promienniki najdro¿sze susz± lepiej poniewa¿ lampy w nich u¿yte maj± po prostu lepsz± przenikliwo¶æ fal. Czyli lepsz± przenikliwo¶æ ciepln±. A te marketowe to a¿ tak mocno promienie nie przenikaj± i po prostu nagrzewaj± tak jakby¶my nakierowali na to grzejnik. Czy to jest z³e? Nie s±dzê. Mo¿e trochê wyd³u¿a czas, ale dzia³a.
Kwoki nie s± takie z³e. Pewnie lepszy grzejnik kwarcowy tani w tandemie lub trio i promiennik jak siê patrzy. |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2014-02-10, 21:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
KK napisa³/a: | Pewnie lepszy grzejnik kwarcowy tani |
A na ebayu niemiecki taki grzejnik 1.8kW na statywie sprzedawany jest jako promiennik lakierniczy za ok 70 euro (jesli dobrze pamietam).
Taki sam grzejnik u nas na allegro koszt 70 z³ i dwa takie na statywie wygladaj± lepiej ni¿ kwoki i powierzchnia grzania jest odpowiednio wieksza.
I regulacja 600/1200/1800 W.
Daje radê. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2014-02-10, 22:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
U mnie ponad 3kw na instalacji z gniazdka to bêdzie problem. Instalacja jeszcze jest starej daty.
Musia³bym z si³y poci±gn±æ zasilanie.
Masz jakie¶ konkretne grzejniki na my¶li Lacku? |
|
|
|
|
damianwatracz
|
Wys³any: 2014-02-10, 22:04
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
Ok, dzi¶ plastiki by³y w kabinie i suszy³y siê jakie¶ 2-3h w temperaturze 60 stopni razem z jakim¶ samochodem. Lakiernicy powiedzieli, ¿e lakier jest wyschniety, bo jakby nie by³, to by by³o widaæ odcisk linii papilarnych, a nie widaæ, albo jakie¶ b±ble pod foli± któr± naklei³em (parowanie lakieru), albo co¶ by siê dzia³o z t± foli± po pobycie w kabinie. Widaæ tylko odcisk jak siê spróbuje wbiæ krawêd¼ paznokcia - ale wed³ug nich, to nie oznacza, ¿e lakier jest niedoschniêty i powinno jeszcze trochê stwardnieæ z czasem... Na odprysk powiedzieli mi, ¿ebym zrobi³ zaprawkê i nie bêdzie tego widaæ.
W ka¿dym razie, pe³en nadzieji i optymistycznego my¶lenia zabra³em siê za montowanie baku - ¿eby go zamontowaæ trzeba jedn± krawêdzi± delikatnie prze¶lizn±æ siê przez czarny odlewany element pó³ki ramy. Gdy zrobi³em to, pojawi³ siê nowy odprysk widoczny na zdjêciu. Lakier zszed³ ca³y, a to co widzê to raczej nie jest podk³ad tylko ta srebrna warstwa z ziarnem (lakier 3 warstwowy).
Stary bak zdejmowa³em i zak³ada³em niezliczon± ilo¶æ razy i nic takiego siê nie dzia³o. Teraz ju¿ nie wiem co z tym zrobiæ. Pojadê gdzie¶ to mi powiedz± ¿e przetar³em albo obi³em i nie ma mowy ¿eby nie odprys³o. Go¶cie tam gdzie zawioz³em na suszenie powiedzieli ¿e jest ³adnie pomalowane...
IMG_1938[1].JPG
|
|
Plik ¶ci±gniêto 99 raz(y) 1.89 MB |
|
|
|
|
|
damianwatracz
|
Wys³any: 2014-02-10, 22:22
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
³ysy73 napisa³/a: | A ogólnie co do tematu to tylko szybkie dwie kwestie:
1:
Lakier nie dosech³ ale nie wiadomo czy to tylko wina temperatur, samej jego aplikacji, u¿ytych materia³ów, warstw podczas lakierowania i czasów odparowañ, czy te¿ ca³ej "g³upiej kanapki" miêdzy lakierem a blach±.
2:
No i druga kwestia której jak widzê chyba nikt nie poruszy³:
- niedoschniêty lakier OKLEI£E¦ WINYLEM ! ????????????????????
Mam nadziejê ¿e ¼le doczyta³em.
Bo je¶li dobrze... to ¿yczê powodzenia w suszeniu, jeszcze wiêkszego w jego oderwaniu, i jeszcze wiêkszego w ponownym lakierowaniu po odparzonym niedoschniêtym i tak gównian...ym lakierze. |
Odno¶nie kwestii drugiej, to ja nie wiem czy lakier nie wysech³, czy tylko nie stwardnia³, bo siê nie lepi³, nie zostawa³y ¶lady po palcach, tylko zostawa³ ¶lad wg³êbienia po wbitym paznokciu. Ja siê na tym nie znam i przywioz³em owiewki do domu my¶l±c, ¿e wszystko jest dobrze. Poza tym, odebra³em owiewki ju¿ z naklejonymi naklejkami (3 na baku i 4 na owiewkach bocznych). Wiêc skoro tamte mog³y byæ na motocyklu, to uzna³em, ¿e folia winylowa mo¿e równie¿, poniewa¿ inne naklejki które naklei³ lakiernik te¿ s± czê¶ciowo przezroczyste. Dopiero po tygodniu zauwa¿y³em ten ma³y odprysk, ¿e lakier zbyt ³atwo odchodzi zamiast robiæ siê rysa na górnej warstwie to zdziera wszystko i ¿e dalej zostaje ¶lad po paznokciu. |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2014-02-10, 22:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
|
|
|
|
juny
|
Wys³any: 2014-02-10, 22:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 2384 Sk±d: Ostrów WLKP
|
Tylko to masz na ma³ej powierzchni by¶ musia³ taki 2 albo 3 kupic |
_________________
|
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2014-02-10, 22:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
juny,
A je¶li chodzi o kwoki to 9 szt takich kwok potrafi spalic lakier jak nie pilnujesz i za blisko przystawisz je do elementu.
Wiêc bajki o nie grzaniu kwok mo¿na olaæ.
Wiadomo ¿e lepiej i profesjonalnie jest pokazaæ siê z ori IRT za plecami w rozmowie z klientem, ale jak masz po oddaniu elementów przyjmowaæ reklamacje na siadanie pow³oki.... to ju¿ lepiej mieæ chocia¿ kwoki lub panele co ja pokaza³em. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|