Otwarty przez: Robertlodz09 2014-02-23, 00:55 |
Autor |
Wiadomość |
 |
pabowero
|
Wysłany: 2014-02-22, 16:59 Zestaw konfiguracja
|
0
|
|
|
Posty: 7 Skąd: WrocÂław
|
Witam posiadam taki zestaw
- kompresor Erman 50L
- pistolet Expert 1.4:
- bardzo dobry pistolet do podkÂładu Speed 2.5
- w¹¿ krótki, do filtru
- w¹¿ d³ugi,
- filtr CKD,
- reduktor
teraz mam pytanko jak to pod³¹czyÌ by w miarê mo¿liwoœci mo¿na by³o tym polakierowaÌ poprzedni w³aœciciel poda³ mi tak¹ konfiguracjê ustawienia
"JeÂżeli chodzi o ustawienie ciÂśnienia, to jest tak Âże na kompresorze zawsze max. Reduktor ktĂłry jest w zestawie jako tester, ciÂśnienie doÂładowania na kompresorze jest ustawione natomiast pistolet wedÂług potrzeb tak jak na filmie:
http://www.youtube.com/watch?v=Sn1WNis5m8k
Do tego kabel krĂłtki do filtru, a z filtru do pistoletu dÂługi.
Taki setup skutkuje tym ze straty ciÂśnienia w porĂłwnaniu do max ciÂśnienia kompresora dajÂą wÂłaÂściwy poziom na wyjÂściu. WczeÂśniej to liczyÂłem teraz juÂż nie pamiĂŞta ale ogĂłlnie chodzi o to Âże wtedy pistoleciki pryskajÂą Âładnie."
czyli rozumiem ,Âże:
1.reduktor z kompresora odkrĂŞciĂŚ na maxa
2.przewĂłd krĂłtki z kompresora do filtru z filtru do pistoletu dÂługi
3.reduktor manometr pod pistoletem
i teraz tak czy tym reduktorem przy pistolecie ustawiaĂŚ ciÂśnienie? mogĂŞ to ustawiĂŚ sobie bez lakieru? samym powietrzem? np. podÂłaczyĂŚ w podanej kolejnoÂści i teraz nie wiem czy na pistolecie reduktor ustawiĂŚ na max a ustawiaĂŚ tym pod pistoletem? z gĂłry dziĂŞki za wszelkie odpowiedzi |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-02-22, 17:43
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Z kompresora wyjdŸ nie przez szybkoz³¹czkê, ale jak najwiêksze wyjœcie, z boku zbiornika s¹ przewa¿nie zaœlepki. Do ckd doprowadz powietrze jak najgrubszym wê¿em. CKD zamontuj na stanowisku do lakierowania, ale w pewnej odleg³oœci od sprê¿arki, nie zaraz za ni¹.
Ckd ustaw sobie na np 5 bar lub 6.
Pod to w¹¿ fi10 w œrodku n 10m, ale mo¿e byÌ te¿ 20m. Pod pistoletem reduktor, najtaùszy, ale sprawdzony o wysokim przep³ywie Star De lux. Oko³o 70z³. Tego za 35z³ nawet nie pod³¹czaj bo ogranicza przep³yw. Cyngiel wciskasz do pierwszego oporu, leci samo powietrze i wtedy regulujesz ciœnienie pod pistoletem reduktorem zamontowanym pod nim.
Za sprĂŞÂżarkÂą dobrze mieĂŚ jakiÂś odwadniacz i odolejacz wstĂŞpny. JeÂśli go nie masz to obserwuj filtry CKD. SzczegĂłlnie filterek w ktĂłrym gromadzi siĂŞ olej. Jak CKD nie bĂŞdzie dawaÂł rady to montuj coÂś niedaleko sprĂŞÂżarki co wstĂŞpnie oczyÂści powietrze. |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2014-02-22, 21:12
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
KK napisał/a: | Cyngiel wciskasz do pierwszego oporu, leci samo powietrze i wtedy regulujesz ciÂśnienie pod pistoletem reduktorem zamontowanym pod nim. |
To jak to w koĂącu jest z tym regulowaniem,odkÂąd czytam to forum zawsze wszyscy pisali,Âże regulowaĂŚ naleÂży przy wciÂśniĂŞtym do koĂąca-ma maxa cynglu ? |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-02-22, 21:20
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Jakby tak byÂło to regulowaÂłbyÂś na wciÂśniĂŞtym spuÂście, a w tym momencie w powietrze szedÂłby lakier. Bez sensu jak dla mnie. |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2014-02-22, 22:02
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
KK napisał/a: | Jakby tak byÂło to regulowaÂłbyÂś na wciÂśniĂŞtym spuÂście, a w tym momencie w powietrze szedÂłby lakier. Bez sensu jak dla mnie. |
Masz racjĂŞ KK ,zadzwoniÂłem do kumpla i "zabiÂłem mu klina" tym pytaniem, ,powiedziaÂł,ze jutro popyta innych bo juÂż sam nie wie.
Pozdro! |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-02-22, 22:07
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Sam siê kiedyœ tym interesowa³em. WiêkszoœÌ odpowiedzia³a, ¿e na wciœniêtym spuœcie do pierwszego oporu.
KiedyÂś chyba sprawdzaÂłem i wychodziÂło, Âże nie waÂżne czy wciÂśniesz do poÂłowy czy caÂły spust, wskazania sÂą te same...ale mogÂłem coÂś przeoczyĂŚ
Najlepiej samemu sprawdziÌ, wcisn¹Ì do po³owy spust, ustawiÌ na 2 bar i wcisn¹Ì ca³y. Jeœli dalej bêdzie 2 bar to nie ma problemu. Jeœli bêdzie 1.95 lub 2.05 to te¿ myœlê, ¿e nie problem.
|
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2014-02-22, 22:16
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
KK napisał/a: | Sam siĂŞ kiedyÂś tym interesowaÂłem. WiĂŞkszoœÌ odpowiedziaÂła, Âże na wciÂśniĂŞtym spuÂście do pierwszego oporu.
KiedyÂś chyba sprawdzaÂłem i wychodziÂło, Âże nie waÂżne czy wciÂśniesz do poÂłowy czy caÂły spust, wskazania sÂą te same...ale mogÂłem coÂś przeoczyĂŚ |
Mia³em to samo,najpierw mysla³em,¿e na maxa wiœniêtym spuœcie bêdzie dok³adniejszy pomiar ciœnienia,dzis wiem,¿e spust wciœniêty do pierwszego oporu czyli leci tylko powietrze,dalej spust wciskamy-nie zmienia sie ciœnienie a zaczyna wyp³ywaÌ lakier.Ciœnienie na wejœciu jest wartoœci¹ sta³¹,np. 2 bary. |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2014-02-22, 23:11
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
hematol napisał/a: | dalej spust wciskamy-nie zmienia sie ciÂśnienie |
W satach na digitalu to sie jednak zmienia i ró¿nica jest oko³o 0.1 atm, wiêc ustalaj¹c cisnienie wciskam spust do koùca. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-02-22, 23:14
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Zawsze moÂżna mieĂŚ to w pamiĂŞci. |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2014-02-22, 23:17
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
Lackdoctor napisał/a: | hematol napisał/a: | dalej spust wciskamy-nie zmienia sie ciÂśnienie |
W satach na digitalu to sie jednak zmienia i ró¿nica jest oko³o 0.1 atm, wiêc ustalaj¹c cisnienie wciskam spust do koùca. |
ChodziÂło mi o cisnienie na wejÂściu do pistoletu,np. 2 bar,reduktor jest nastawiony na 2 bar i nie moze sie to zmieniĂŚ.Bo czemu miaÂłoby? |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2014-02-22, 23:21
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
hematol napisał/a: | ChodziÂło mi o cisnienie na wejÂściu do pistoletu |
DomysliÂłem siĂŞ, dlatego napisaÂłem jak to wyglada w wersji z digitalem..... do podkÂładu sata 100 ma manometr pod pistoletem i jest tak jak piszesz. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-02-22, 23:21
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
@hematol nie rozdrapuj ran. Zaraz bĂŞdzie dyskusja na 7 stron A4 |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2014-02-22, 23:29
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
KK napisał/a: | @hematol nie rozdrapuj ran. Zaraz bĂŞdzie dyskusja na 7 stron A4 |
Spoko oko Lakierowanko jest jak Wikipedia,niezÂłe zdĂłdÂło iformacji,moÂżna edytowaĂŚ,prostowaĂŚ i zawsze sie czegoÂś nauczyc... |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-02-22, 23:43
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Lub kupiĂŚ uszkodzony pistolet ewentualnie zostaĂŚ zgnojnym na forum. |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2014-02-22, 23:57
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
KK napisał/a: | Lub kupiĂŚ uszkodzony pistolet ewentualnie zostaĂŚ zgnojnym na forum. |
I to teÂż jakaÂś nauka.... |
|
|
|
 |
pabowero
|
Wysłany: 2014-02-23, 11:48
|
0
|
|
|
Posty: 7 Skąd: WrocÂław
|
Czyli z odpowiedzi ju¿ wiem ,¿e regulowaÌ ciœnienie na wciœniêtym cynglu do pierwszego oporu ale wracaj¹c do tematu chcia³bym pokazaÌ obrazkowo jak wygl¹da pod³¹czenie które zaproponowa³ mi poprzedni w³aœciciel i zdawa³o egzamin tylko chcia³bym wyjaœni kilka nie jasnoœci [img] [/img] i teraz pytanie czy mam w³aœnie przy kompresorze odkrêciÌ do oporu reduktor, na pistolecie regulacjê te¿ na full i regulowaÌ tylko pokrêt³em przy manometrze pod pistoletem? Jestem pocz¹tkuj¹cy i chwia³bym na starym elemencie poÌwiczyÌ sobie rêkê samo prowadzenie pistoletu i w ogóle dlatego nie chcê póki co inwestowaÌ w nic lepszego chodzi mi g³ównie o ustawienie parametrów co w jakiej kolejnoœci i na jakie ciœnienie w ogóle ustawiÌ ten pistolecik do bazy i klaru |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-02-23, 14:30
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Jeszcze raz, gun rozkrêÌ na max(ciœnienie), na filtrze ckd ustaw ciœnienie na 6 bar, pod gunem na reduktorze ustaw na nie wiem 3,5 bar, jak mniemam masz experta hp, tam chyba ciœnienie jest 3-4 bar. Najlepiej popróbuj z ró¿nymi ciœnieniami i sobie dobierzesz jakie tobie pasuje. Do nauki prowadzenia pistoletu nie potrzebne sa takie szczegó³y.
CKD musisz miec dwa filtry odwadniacz i odolejacz, na pewno nie zamontowane 5cm za sprĂŞÂżarkÂą tylko minimum 3-4m, o instalacji i spadkach siĂŞ nie bĂŞdĂŞ rozpisywaÂł poniewaÂż nie ma sensu.
Nie wiem co chcesz wiĂŞcej wiedzieĂŚ. |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2014-02-23, 15:48
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
pabowero napisał/a: | mam wÂłaÂśnie przy kompresorze odkrĂŞciĂŚ do oporu reduktor, | Nie.Masz pod³¹czyĂŚ siĂŞ pod drugÂą szybkoz³¹czkĂŞ, ktĂłra nie jest regulowana reduktorem,,, daje max ciÂśnienie z baniaka.Dodatkowo odkrĂŞĂŚ tÂą szybkoz³¹czkĂŞ, zobacz jak maÂły jest otwĂłr w czĂŞÂści gwintowanej i wymieĂą jÂą na szybkoz³¹czkĂŞ w ktĂłrej ten otwĂłr bĂŞdzie max duÂży (Âścianki z gwintem w tym momoencie cienkie,, kumasz?) ----- to jest pierwszy punkt problemowy przy dostarczeniu odpowiedniej iloÂści powietrza do pistoletu.Drugie.Wywal te wĂŞÂże spiralne i zastÂąp je wĂŞÂżem o Âśrednicy 8-10 mm wewnÂątrz i zastosuj odpowiednie szybkoz³¹czki o duÂżym przepÂływie (jak w sprĂŞÂżarce pisaÂłem) np rectus.CiÂśnienie stabilizujesz na ckd, powiedzmy Âże 4 - 6 atm.Pod pistoletem ustawiasz takie jakie jest wymagane dla danego pistoletu.Jak tak zrobisz to bĂŞdziesz miaÂł podstawy do poprawnej pracy pistoletu.Cdn.... |
|
|
|
 |
pabowero
|
Wysłany: 2014-02-23, 18:27
|
0
|
|
|
Posty: 7 Skąd: WrocÂław
|
ok dziĂŞki powoli stajĂŞ siĂŞ wszystko coraz bardziej jaÂśniejsze:) Teraz tak piszecie ,Âżeby na filtrze ustawiĂŚ ciÂśnienie 4-6 atm jeÂżeli nie mam tam moÂżliwoÂści ustawienia to czy w moim przypadku lepiej kupiĂŚ reduktor i go zamontowaĂŚ przed lub za filtrem nie wiem gdzie lepiej czy po prostu dokupiĂŚ filtr i odwadniacz z reduktorem? |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2014-02-23, 19:23
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Hehehe |
|
|
|
 |
pabowero
|
Wysłany: 2014-02-27, 01:31
|
0
|
|
|
Posty: 7 Skąd: WrocÂław
|
a wiêc pod³¹czy³em pod z³¹czkê do kompresora gdzie siê nie reguluje ciœnienia reduktorem. Sprawê z regulacj¹ ciœnienia na pistolecie mam powiedzmy ogarniêt¹. Jeœli chodzi o wê¿e te które posiadam maj¹ 6mm œrednicy wew. teraz pytanie czy te wê¿e odstawiÌ od razu czy mogê próbowaÌ na nich poÌwiczyÌ lakierowanie. Drugie pytanie mam co do ustawienia regulacji podawania lakieru na pistolecie wyczyta³em kiedyœ ,¿e najlepiej wykrêciÌ œrubê regulacyjn¹ na max i nastêpnie wkrêciÌ obrót dwa, jak to siê ma w praktyce i ewentualnie na co zwróciÌ uwagê przy regulowaniu? |
|
|
|