Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42
Autor Wiadomo¶æ
Ryba 
Wys³any: 2008-06-23, 08:18   Malowanie komór
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
Po d³ugim czasie przygotowañ szlifowania paprania siê w ogóle :mrgreen: dochodzê do etapu koñcowego malowania komory silnika i komoryu baga¿nika w moim maluchu :smile:
Przygotowanie powierzchni wygl±da³o nastêpuj±co:
- zmatownienie starego lakieru, zdracie bitexu i innego gówna, gdzieniegdzie darcie do go³ej blachy, ¶cinanie zacieków itp - masa roboty :neutral:
- podk³ad epoxydowy Novol 3 warstwy
- na kilka ubytków, wgniotek szpachla - z w³óknem (tylko do wiêkszych zag³êbieñ), uniwersalna, wykonczeniówka
- w miejscach przecierek do blachy/starego lakieru znowu epoxyd
- na ca³o¶æ podk³ad akrylowy HS 5:1, szlif P800 na mokro
Tak przygotowan± powierzchniê chcê pomalowaæ lakierem akrylowym w kolorze wi¶niowym z palety przeznaczonej do 126p.
Pytanie 1:
Ile potrzebujê farby na komore baga¿nika i silnika ??
Pytanie 2:
Chcê aby lakier w tych miejscach by³ matowy/pó³matowy (taki jak w komorach silnika nowoczesnych aut). Wiem, ¿e muszê zastosowaæ pastê matuj±c± ... podobno w proporcji 2:1 (2 lakier, 1 pasta, ¿eby nie by³o w±tpliwo¶ci) - czy to prawda ??
Pytanie 3:
S³ysza³em , ¿e pastê matuj±c± dodaje siê do klaru; czy mogê j± zastosowaæ w przypadku malowania lakeirem 1 sk³adnikowym ??
 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-06-23, 15:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
ad.1 - 0.2 - 0.3 akrylu
ad.2 Po co ci pasta matujaca (jest taka w ogóle?) do klaru jak bedziesz malowa³ akrylem?
ad.3 - s± srodki matuj±ce w postaci P£YNNEJ które sie dolewa do gotowej mieszanki, niezaleznie czy to jest bezbarwny, akryl czy autorenolak, to sie z kazdym miesza. O proporcje zapytaj w sklepie ale napewno to nie jest 2;1 bo wyjdzie mat jak autach wojska polskiego :)
Zdecyduj sie czym w koncu chcesz komore malowac bo w jednym temacie poda³es 3 warianty.

pzdr.
_________________
Bart
 
 

Joker_Paint
Wys³any: 2008-06-23, 17:01   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 64
Cytat:
Po co ci pasta matujaca (jest taka w ogóle?)


Jest, powinni mieæ to w ka¿dej mieszalni. U¿ywa jej siê nie tylko do klaru, do akryli te¿ mo¿na dodawaæ (klar to przecie¿ te¿ akryl tylko ¿e bezbarwny :wink: )

Ja jednak¿e zawsze prosi³em o zrobienie pó³matu maluj±c komory silnika itp.
Wystarczyæ powinno 0,2-0,3l.

Pozdrawiam
 

krzysiek124
Wys³any: 2008-06-23, 19:51   
0
UP DOWN

Posty: 138
lakieruje w fabryce nowe auta... mat w komorach silnika tworzy sie bardzo prosto - zwyczajnie, na farbe bazowa, nie daje sie bezbarwnego lakieru....
 

Bodzio 
Wys³any: 2008-06-23, 19:57   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomóg³: 9 razy
Posty: 405
Sk±d: lubuskie
Przecie¿ to by siê nie trzyma³o i odpada³o szybko, 0 odporno¶ci na czynniki zewnêtrzne, no chyba ¿e siê mylê :P
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

Joker_Paint
Wys³any: 2008-06-23, 20:33   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 64
Cytat:
zwyczajnie, na farbe bazowa, nie daje sie bezbarwnego lakieru....


No dobra dobra, a jak fabrycznie malowane jest akrylem to jak uzyskuj± mat/ pó³mat :?:
 

Pono
Wys³any: 2008-06-23, 21:50   
0
UP DOWN

Posty: 48
baza + utwardzacz, ja to robie na oko
 

peter
Wys³any: 2008-06-23, 23:08   
0
UP DOWN

Posty: 133
Pono napisa³/a:
baza + utwardzacz, ja to robie na oko


dokladnie.
Do bazy dodaje sie 10 procent utwardzacza do lakieru,nie wiecej jednak gdyz albo bedzie dlugo schla,albo wogole nie wyschnie.Baza po wyschnieciu jest satynowa i ma doskonala twardosc,jest odporna na czynniki zewnetrzne jak i rozpuszczalniki.

Jezeli chodzi o lakier bezbarwny lub farbe 2K to jest srodek ktory dodaje sie bezposrednio do lakieru.Np Dupont ma AU175

color.dupontrefinish.info/scripts/colorweb.dll/doctds?dscountry=ROOT&dslanguage=Polish&file=AU175PL -
 

krzysiek124
Wys³any: 2008-06-24, 16:31   
0
UP DOWN

Posty: 138
Bodzio napisa³/a:
Przecie¿ to by siê nie trzyma³o i odpada³o szybko, 0 odporno¶ci na czynniki zewnêtrzne, no chyba ¿e siê mylê :P

na zdrowy rozum to tak, lecz farby ktore uzywamy w fabryce nie sa chemoutwardzalne - polakierowane karoserie wygrzewane sa w piecu o temp 360C i nadaja sie juz do dalszego montazu. jakos sie trzyma ta baza w komorach silnika, chociaz pewnie po 10 latach nie jest za piekna....
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group